Stranden in Mexico en Costa Rica
We zijn zeker niet van plan om onze eigen kinderreizen te gaan promoten of lanceren maar onze dochters zijn op een leeftijd gekomen dat het leuk is om ze op reis mee te nemen. Na lange gevechten...
Kleurrijke markt van Sapa in Vietnam
Na ons Costa Rica en Mexico avontuur is het tijd om weer eens een hele andere kant op te vliegen en dus zetten we op een regenachtige dag in september koers naar Schiphol. Een kleine 11 uur later...
Lencois de Marahances, Brazilië
Het is guur en koud als we Nederland verlaten. Hoog tijd om de zon op te gaan zoeken. Het is tijd voor ons jaarlijkse uitje naar Brazilië en dit keer gaan we via de Costa Verde naar het hele...
Pokhara in Nepal
Dag 1 - Vliegen naar Kathmandu, Nepal; Het is niet altijd even makkelijk om in Nepal te komen. Om de één of andere onduidelijke reden wordt het maar matig aangevlogen. Wij vliegen...
Familiereis Brazilië banner
Brazilië; om nooit genoeg van te krijgen We gaan op pad. De KLM heeft hele beschaafde tijden dus pas om 9 uur gaan we van huis weg om op het gemak naar Schiphol te reizen. Het blijft...
Paardrijden in Colombia
Dag 1 - vliegen naar Bogota; Direct vanaf Amsterdam is er helaas geen verbinding maar met Air France kan het wel via Parijs. Zo gezegd, zo gedaan. Vroeg in de ochtend staan we in Parijs en...
Komodovaraan op Komodo Indonesie
Dag 1 - Vliegen met Singapore Airlines; We hebben de hand weten te leggen op supergoedkope tickets naar Jakarta met Singapore Airlines. Ik stap met hoge verwachtingen het toestel in want ik...
Samburu in Kenia
Dag 2; Nairobi Dit keer heeft het niet zo veel zin om over dag 1 te schrijven. We gingen pas laat in de avond aan boord van Kenya Airways om terug te gaan naar ons geliefde Kenia. We...
Gastvrijheid in Zuidelijk Afrika
Wanneer je door deze vier landen reist, zijn vele combinaties mogelijk. De mooiste nationale parken, oneindig veel landschappen en heel veel wildlife. Wij hebben al meerdere rondreizen...

Ja we zijn inmiddels al bijna twee weken thuis na een geweldige reis. Wat een afwisseling aan ervaringen, landschappen en omgevingen! Voor ons gevoel meer dan op andere verre reizen.

De organisatie en de accommodaties waren helemaal prima. Er is niks mis gegaan. Chauffeurs stonden met bordjes op de luchthaven en waren op tijd bij hotels. Wat een luxe. Dat was nieuw voor ons.

De hotels waren ook allemaal prima in hun lokale context. Hoogtepunten waren het hippe containerhotel in Puerto Natales en het wat klassieke wijnresort in Cafayate. Ook Purmamarca was erg leuk. Wat minder was Valparaiso, beetje donkere muffe gehorige kamer. En uitgesproken saai het gedateerde hotel in Punta Arenas.

Een volgende keer zullen we zeker weer aan Dagboekreizen denken. En mocht jij meer willen lezen of weten dan kunnen we je de link van onze reis op Polarsteps zenden.

Piet

Reis Argentinië en Chili

Wij hebben genoten van de vakantie, het is veel te snel voorbij gegaan. En wat was de Malediven een prachtige afsluiter!

Nog een speciale dank aan onze gids Kingsley. Hij was echt een perfecte gids wij hebben van hem genoten. Zou fijn zijn als dit nog bij hem terecht komt :)

Maaike

Rondreis Sri Lanka & de Malediven

Wij hebben echt een geweldige reis gehad! Wat heeft Colombia een prachtige natuur en super vriendelijke mensen.

Alles was perfect geregeld! Overal stonden ze ons keurig op te wachten.

Bogota was voor ons het minste van de hele reis.

Het hotel was prima, maar wij hadden totaal niet de behoefte om de stad te verkennen. Vanwege alle vluchten moesten we daar zijn, maar anders hadden we het liefst Bogota overgeslagen.

Cano Cristalles was adembenemend en Cartagena is het mooiste stadje die we ooit gezien hebben!

Rowan en Janna

Hi Hans en Tonia,

Dank voor jullie mail. Alles goed hier - hoe is het met jullie?

We hebben een heerlijke reis gehad, dank daarvoor.

Allereerst complimenten aan Intrepid. Ze waren echt geweldig. We voelden ons totaal ontzorgd en ze waren enorm attent en pro actief. Echt een hele goede organisatie.

Het Sofitel in Baru is echt van wereldklasse, echt uitmuntende service (ter vergelijking - we zaten afgelopen weekeinde in het Rosewood Castiglion del Bosco in Toscane en vonden niet dat het daar substantieel beter was!). Mochen we ooit Colombia weer aandoen staat dit Sofitel Baru zeker als nr 1 op de lijst.

Medellin was indrukwekkend en El Cielo was ook perfect. De tours hielden daar wel minder rekening met de kids (te veel info die ze net niet goed genoeg konden volgen).

Cocora valley was prachtig en de jungle wandeling in Barbas Bremen was ook absoluut een hoogtepunt. Hele goede gidsen en we hebben daar echt prachtige dagen gehad. De locals die de Ecohab runnen waren echt super lieve mensen (hielp dat we spaans spraken!) en eten was boven verwachting goed. Hebben het daar erg fijn gehad.

Cartagena is een prachtige stad en het Santa Clara een top hotel. Was waanzinnig om een echt Colombiaans huwelijk daar mee te mogen maken.

Punta Faro is een prachtig eilandje en allemaal goed geregeld. De boot reis is wel echt heftig vonden we (wij hebben best makkelijk last van wagenziekte en dat ging allemaal niet helemaal goed). Hadden ook wel erg pech dat de moter het op de terugweg niet deed dus het een 4.5uur reis was.

Al met al een heerlijke vakantie - Colombia is echt een prachtig land. Nogmaals dank voor jullie hulp.

J

Colombia juli 2023

Save back home! Het was een unieke belevenis, we hebben enorm genoten, behoorlijk intensief en ook qua indrukken was het intens. Enorm vriendelijke mensen, prachtige natuur, interessante cultuur en historie en ook nog eens lekker eten/drinken. Een aanrader! Een goed programma en goed geregeld, waarvoor onze dank. Inderdaad, misschien jammer van het niet meemaken van Ha Long bay, al weten we niet wat we missen en door alle andere activiteiten hebben we het ook niet heel erg gemist, een mooie reden nog eens terug te gaan. Nu weten we wat we intensiever voor het een, minder voor het ander en sommige dingen niet, andere juist wel willen zien en beleven.

Onderweg veel contact gehad met mr. Phong om de details vernemen, dus dat was vooral in het begin spannend omdat belangrijke details niet op het reisplan stonden en we niet precies wisten hoe we die gingen vernemen nadat de receptie van het eerste hotel niets wist van een uitgewerkt plan.

Hij was heel hulpvaardig en ook jullie waren goed bereikbaar voor vragen/overleg.

Dus een volgende keer zou ik zo weer een beroep op je doen en het aan eenieder aanraden.Door zo'n reis komen er altijd direct plannen voor nog een reis, al wil eenieder naar een ander gebied.

We hebben nog even..... zeker met alle herinneringen en nog te verwerken foto's en films + verhalen.

Hartelijk dank en mocht je nog meer willen vernemen, of specifiek details kan dat, hoor het graag.

Vriendelijke groeten

Erik

Reis Vietnam

Hallo Tonia en Hans,

Helaas! We zijn weer terug. Dank jullie wel voor onze super vakantie. We hebben enorm genoten, zowel van het samen reizen, het land en van jullie goede voorbereidingen en tips.

Onze batterijen zijn weer opgeladen, ‘fotoalbum’ gevuld, blog afgerond, dus we gaan er weer tegenaan.

Tot snel en succes met al jullie avonturen, warme groeten, Joost en Lilian

Rondreis Indonesië

Helaas is de reis voorbij, maar we hebben genoten!!

Alles is eigenlijk prima gegaan.

We hadden een vriendelijke gids en chauffeur (de chauffeur sprak helaas geen woord Engels en daarom konden we met hem niet echt communiceren). De gids (Gamini) heeft ons veel over het land (cultuur/boeddhisme/gebruiken etc.) verteld, heeft ons allerlei soorten fruit laten proeven (wat ontzettend lekker allemaal!) en heeft echt zijn best gedaan om te zorgen dat alles goed verliep. Acme travels heeft verschillende keren gebeld om te vragen hoe de reis verliep.

We vonden dat de reis voor ons goed opgebouwd was wat activiteiten en vrije tijd betreft (alhoewel de kinderen 1 bezoek aan Anaradhapura hebben overgeslagen om te kunnen zwemmen).

De ceremonie in Kandy was zeer de moeite waard, wat een bijzondere sfeer hangt daar.

De treinreis was schitterend, echt een goed onderdeel van de reis.

De bezoeken aan de natuurparken waren leuk, in NP Yala hebben we ook de luipaard en de lippenbeer gezien.

Eigenlijk is er niets waarvan ik heb gedacht dat dat achteraf niet de moeite waard was.

Een kleine opmerking, het was misschien wel prettig geweest als we van te voren hadden geweten dat (en wanneer) we zouden stoppen bij een juwelier, batikfabriekje, houtbewerking bedrijfje en kruidentuin. We waren niet verplicht om iets te kopen, maar je voelt je daar dan toch een beetje ongemakkelijk bij.

Alle hotels waren prima.

In Chandika hotel in Tissamaharama hadden we het geluk (ik denk vanwege een hele grote groep scholieren) dat we een upgrade van de kamer kregen, we hadden echt luxe kamers. Sowieso een erg mooi resort dit.

In Ella dachten we eigenlijk dat we volgens de reisbeschrijving in het 9ach hotel in Ella zelf zouden zitten, maar we zaten in een plaatsje een half uurtje rijden verder door. Dit was een klein, heel gezellig hotel met erg goed avondeten, maar de plaats zelf (Banderawela) was niet echt interessant. Ik denk dat het veel leuker was geweest als we in Ella zelf zouden zitten.

Het Glenfall reach hotel was het minst bijzondere hotel, de kamers waren erg koud (door tochten) en enorm vochtig.

Wat de Malediven betreft, dit was pure ontspanning. We hebben heerlijk gesnorkeld, schitterende vissen, haaien, roggen en schildpadden gezien, en dat allemaal vlak voor het huisje. Een mooi einde van een heel bijzondere reis. De kamers waren prima, volgens mij recentelijk gerestyled, alles zag er netjes uit (op wat gehorigheid na, maar dat had ik al van te voren gelezen, en was geen probleem).

En nu, nog nagenieten van alle opgedane indrukken, en stiekem al een beetje denken aan de volgende vakantie

We willen graag een keer afspreken om te kijken welke reis/welke bestemming voor ons interessant is. Maar eerst nog maar even nagenieten van deze reis…

Dank je wel voor het samenstellen van deze goede reis!

Groetjes,Helen

Rondreis Sri Lanka & de Malediven

Hoi Hans en Tonia, we zijn gisteren thuis gekomen en nu net wakker ????. We hebben een geweldige reis gehad. Zoveel verschillende delen van het land gezien . We hebben een goede indruk gekregen van de diversiteit van Colombia en vonden het een land om naar terug te keren. Zeer aardige mensen met humor en hulpvaardig . Mooie natuur, afwisselend , cultuur, lekker eten. Prachtige stranden , gesnorkeld . Die week aan de kust aan het einde was een goede afsluiting. De reis liep op rolletjes . We hebben ons erover verbaasd dat de taxi’s altijd op tijd klaar stonden en dat alles zo soepel liep. Lammert spreekt een beetje Spaans, dat was wel zo handig om contact te maken.

De kinderen (12,15, 16) hebben ook genoten. Die voelden zich thuis in de hotels en veilig op straat.

Sowieso is ons dat reuze meegevallen . Van verhalen en waarschuwingen krijg je het idee dat je op elke hoek van de straat in de steden beroofd kunt worden. Wij zijn wel alert geweest maar hebben ons niet onveilig gevoeld en we waren meestal rond 21 uur terug in het hotel.

De tours en de gidsen waren ook stuk voor stuk voor stuk een succes . De gidsen spraken goed Engels en konden en wilden veel vertellen over hun land.

In Bogota hebben wij zelf nog een fietstour gedaan (aanrader!!) en in San Agustin een gids genomen in het archeologisch park. Dan zie je net wat meer. In Popoyan heb je een hele leuke gratis stadstour (zelf bedrag geven) door studenten. Ook een aanrader .

De hotels waren een prima keuze. Alleen in Medellin zouden we nog eens kijken naar een ander hotel. Schoon hoor, maar onpersoonlijk en groot en ongezellig . Een zwembad was daar wel lekker geweest, beetje afkoelen.

Cano Cristales was een hele bijzondere ervaring . We hadden een hele jonge gids, die ontzettend zijn best deed. We hadden gelukkig bij aankomst al een tripje naar een kleiner stuk van de rivier waar we de kleuren zagen en konden zwemmen. De dag daarop gingen we naar de grote rivier , maar toen heeft het de hele dag gehoost... niets te zien, een grote modderrivier... de dag erop nog een leuke ontbijttrip gedaan en ontbeten bij een familie middenin de Llano’s en weer even een stukje rivier gezien.

Alles was trouwens toch included in deze trip. Toegang park, luchthavenbelasting , eten en drinken . En een feestavond met dans. Erg leuk!!!

Nog een tip voor toekomstige klanten :in het het begin appcontact maken met Pure Colombia . Overal is WiFi en het is handig om ophaaltijden even te checken en geeft pure Colombia de mogelijkheid om wijzigingen aan de klant zelf door te geven . Deden ze nu naar de hotels maar die gaven het niet altijd door. Die waren 2 keer anders dan afgesproken , en pure Colombia reageert heel snel op de app (kwamen we aan het eind pas achter).

Dank voor de organisatie van onze reis. Fijn dat het contact zo soepel verliep. Jullie reageerden heel snel op mailtjes en vragen  en dat we een keertje ook telefonisch  konden overleggen  over de reis vonden we prettig .

We zijn erg tevreden , gaan jullie zeker aanbevelen aan vrienden .

Groeten van Lammert en Maartje

Inderdaad zit onze reis doorheen een prachtig land erop.We hebben genoten van gevarieerde, mooie landschappen, wilde dieren op bijna handafstand, spectaculaire natuurverschijnselen ,vriendelijke mensen, ideaal klimaat,...

Wat we onderschat hebben zijn de staat van de wegen, vooral dan in het zuiden. Bladveren op grintwegen zijn niet het meest ideale.

De afstanden zijn ferm. Maar we hadden geluk: geen platte banden en gebroken ruiten. We zagen er veel onderwegL

Onze logies waren heel goed op één na : Igowati lodge in Damaraland. Dit was ondermaats en lawaaierig ( de buurt viert er aanhoudend feest), de hele nacht door. Aan het ontbijt was er zelfs geen jam meer te krijgen, en de koffie was om de haverklap op. Bij het inchecken waren ze ook erg onvriendelijk.Ik zou het niemand aanbevelen.

De NWR – resorts zijn o.k., soms erg goede kamers, soms wat minder, maar de ambience is er goed en de restaurants vallen mee. Enkel in de waterberg resort was het avondeten ondermaats. Daar zou ik de mensen aanbevelen om zelf te koken, maar gezien onze goede ervaringen in vorige lodges waren we daar niet op voorbereid. Volgende keer zouden we wat langer in Okaukuejo blijven en misschien naar het westen gaan ipv Halali en Namutoni. In Okaukeujo zagen we spectaculair veel wild, machtig !!

En ja... voor Waterberg heb je toch wel twee dagen nodig... een prachtige plek.

Genoten hebben we van Canon village: een prachtige lodge met lekkere keuken en vriendelijke bediening. Ik kreeg er zelfs een dubbel toetje omdat ze dachten dat ik familie was van de voetballer Kevin Debruyne. J De rode duivels zijn er erg bekend!!!

Le Mirage was ook een voltreffer: mooie locatie, erg lekkere keuken, vriendelijke mensen.

In Swakopmund waren we graag een dagje langer gebleven: zo’n leuk stadje, met veel mogelijkheden en activiteiten. Het Beach hotel was superefficient : een aanrader !

In Windhoek hadden we  superkamers in het Utopia boutique hotel, en we genoten er ’s avonds het afscheidsmaal in Joe’s Beerhouse. Een bijzondere plek ! Het Belgisch restaurant had blijkbaar zijn deuren gesloten.

Een opmerking: Er moet toch nog wat budget voorzien worden voor alle ingangen en activiteiten. Overal betaal je ingang en dat loopt toch aardig op.Ik weet nog dat ik nog informeerde naar bijkomende kosten en dat mij toen verteld werd dat dit enkel moest in Etosha.

Al bij al zijn we erg tevreden over de reis. Ik wil nog vermelden dat Marion ons bij aankomst erg goed bijstond.