Pokhara in Nepal
Dag 1 - Vliegen naar Kathmandu, Nepal; Het is niet altijd even makkelijk om in Nepal te komen. Om de één of andere onduidelijke reden wordt het maar matig aangevlogen. Wij vliegen...
Hippos in Oeganda
Dag 1; De KLM heeft een directe vlucht op Entebbe. Wij hebben echter gekozen voor een variant via Nairobi en komen na een overstap in de vroege ochtend in Entebbe aan. Veel te laat...
Per kano door de Pantanal
Zo, daar gaan we weer! Brazilië is het land waar we momenteel qua ontwikkeling de meeste tijd in moeten steken maar als je op een kaart kijkt is dat ook niet zo heel vreemd! Vol goede moed...
Rainbow Mountain Peru
Dag 1 vliegen naar Lima Zo, na een keer of 5 de koffer te hebben in- en uitgepakt heb ik nog steeds het gevoel dat ik iets  vergeten ben in te pakken, maar geen idee wat. Het zal wel goed...
banner Indonesie
Soms loopt het leven anders dan je wil. Al in januari hebben we onze reis naar Indonesië op de kalender gezet maar nu het zo ver is moeten we helaas in de lengte snijden. Van de...
Sri Lanka en de Malediven met kinderen
Dag 1 vertrek naar Sri Lanka Je kent dat wel. Dat gevoel dat het hele huis zoemt. Hebben wij ook last van. Iedereen heeft het de laatste maand heel druk gehad met school en werk en nu mogen we...
Paardrijden in Colombia
Dag 1 - vliegen naar Bogota; Direct vanaf Amsterdam is er helaas geen verbinding maar met Air France kan het wel via Parijs. Zo gezegd, zo gedaan. Vroeg in de ochtend staan we in Parijs en...
Machu Picchu in Peru
Dag 1; we hebben ons verwend en vliegen op stoel 1a en 1b naar Lima. Wat een zegen! Peru is een coole 12 ½ uur vliegen en dat is voorin aanzienlijk relaxter. De KLM vliegt lekker...
De Pantanal revisited
Dag 1 Het is een mooie dag in maart als we de grote blauwe vogel inklimmen voor een nieuw avontuur in Brazilië. We hebben ons erg verheugd op deze zeer speciale reis. Niet alleen wordt...

We liggen compleet uitgeteld op de bank...waren na een lange reis om half 4 weer thuis. We hebben een prachtige vakantie gehad.

Nkonzi camp was zo persoonlijk en intiem! Echt een hele fijne plek. Wel veel, heel veel Tse Tse vliegen! Jo en Clive zijn supervriendelijk, we hebben goed gegeten en genoten van de gezelligheid en natuurlijk de game-drives. Three Rivers was weer heel anders. Prachtige kamers. We hebben daar niet erg veel wild gezien tijdens de drives, maar wel liepen de olifanten en giraffen langs onze kamer toen we op het terras bij zaten te komen. Tot slot River lodge. Dat was voor ons echt perfect en we zijn heel erg blij dat we daar hebben afgesloten. Heerlijke locatie, weinig Tse Tse vliegen en een uitstekende service. De gids die we hadden was echt heel erg goed en we hebben elke game drive wel iets bijzonders gezien, naast de ‘gebruikelijke’ olifanten en giraffen...Ze hebben ons enorm in de watten gelegd. We mochten maar liefst 2 x lunchen op het tree deck. En we waren de enigen die gisterochtend nog een game drive mochten doen met een aangepaste tijd, zodat we op tijd terug waren voor de transfer. Heel bijzonder en dat hebben we enorm gewaardeerd. We kunnen met recht zeggen dat we South Luangwa echt het allermooiste stukje Afrika vinden dat we ooit hebben gezien.

We danken jullie hartelijk voor de organisatie!

Andre en Marina

Rondreis Zambia

Op de eerste plaats wil ik zeggen dat het contact met Inam heel erg goed is en we hebben via whatsapp vrijwel dagelijks nog even contact.

Ik prijs me dan ook gelukkig dat ik hem heb ontmoet en zijn gastvrijheid en die van zijn gezin. Ook heb ik een beetje zicht gekregen  in de zorgen die Iman heeft over zijn kleinzoon. Ik heb met hem hierover gesproken en ik zal hier hem zodra ik definitief terug ben in Nederland verder een stukje “ ondersteunen”. Heb het met hem hier concreet over gehad.

De reis door India is een bijzondere en intense ervaring geweest.

Om een totaal beeld te geven: van A tot Z was alles tot in de puntjes geregeld.

De hotels van goede kwaliteit. Het vervoer, inclusief oppikken en brengen naar vliegveld, treinstations prima geregeld. De lokale gidsen over het algemeen goed. Ik kom daar later nog op terug.

De opbouw van het reisprogramma heb ik als uitstekend ervaren. Een goede mix van “ bezichtiging” en mogelijkheden tot eigen invulling. De twee dagen in Ranthambore waren een goede brake tussen de hectiek van de drukke steden.

Ook de start in Delhi en vervolgens de reis naar de andere plaatsen met tot slot Varanasi was prima. Ik kon zo  “ wennen” aan de toch andere cultuur.

Het vervoer met auto: alle chauffeurs waren vriendelijk, stipt op tijd en ik heb bewondering hoe dat zij hun auto door het verkeer kunnen laveren. De chauffeur welke van Delhi tot Agra me gedurende een week heeft meegenomen was een heel vriendelijke man met veel zorg en aandacht.

De nachttrein was een aparte ervaring en beslist de moeite waard om mee te maken.

De lokale gidsen hebben over het algemeen veel informatie gegeven en me goed begeleid. De gids in Orchha was duidelijk minder. Hij was al een stuk ouder, minder goed ter been en moest duidelijk zijn werk doen vanwege inkomsten.

De gids in Ranthambore heeft mij die 1e middag los van het geplande programm meegenomen naar het gelijknamige fort en heel goede rondleiding verzorgd.

De gids in Kahjuraho, Babalou  Singh heeft mij naast het vaste programma een middag meegenomen het platteland op, achter op zijn brommer. Ook een ongelooflijke ervaring om zo kennis te maken met het leven van mensen op het platteland.

De gids in Varanasi is een topper, hij heet Anup Kumar. Hij heeft mij veel verteld over het Hindoeïsme en de levenswijze die voor veel Indiërs hieruit voortvloeit en heeft me goed rondgeleid in Varanasi.

Jaipur en Varanasi zijn voor mij de twee steden die mij het meest aangesproken hebben.

New Delhi had als voordeel dat ik me buiten het programma om makkelijk met de metro kon verplaatsen zodat ik in de vrij uurtjes nog andere delen van de stad heb kunnen bezoeken.

De geplande onderdelen in het vooraf opgestelde programma om te bezoeken zijn zonder uitzondering de moeite waard geweest om naar toe te gaan. Op elke locatie werd was meer dan voldoende tijd om rond te kijken.

In Agra is het vaste programma omgezet: de Taj Mahal heb ik op de middag van mijn aankomst bezocht en het Agrafort de volgende ochtend. Dit omdat het bezoek aan de Taj Mahal meer tijd vergt dan het bezoek aan het fort. I.v.m. het tijdstip vertrek trein is deze wijziging in goed overleg toegepast.

Ik heb begrepen dat een deel van mijn reis door Hi tours verzorgd is geworden. Ik kan niet anders zeggen dan lof voor hun organisatie.

Ter plekke is het programma goed doorgesproken en er was tijd om eventuele vragen nog door te spreken.

Tot slot, hoewel ik daar  eerder al over iets zou willen zeggen, heb ik de mensen in India die ik ontmoet heb waar dan ook, als erg  vriendelijk heb ervaren.

Mijn ervaring is dat mensen hier veel meer vanuit hun hart ( innerlijk) leven dan wij in het westen. Het uiterlijke leven is dan al anders dan wij gewend zijn , hun innerlijke belevingswereld verschilt nog meer. De zorg en gerichtheid naar de ander in het leven heb ik als het meest bijzondere ervaren in de tijd dat ik in dit land was.

Veel armoe heb ik gezien, veel troep, veel chaos, veel gelatenheid echter ook veel

stralende ogen en gezichten , veel nieuwsgierigheid en dankbaarheid.

De problemen in dit land zijn enorm en de politieke situatie, welke ook in gesprekken aan bod is gekomen, is niet stabiel te noemen. Echter ik heb mij geen moment onveilig gevoeld. Begreep dat de onveiligheid een van de oorzaken is van het verminderd toerisme naar dit land.

India was en is voor mij een intense en mooie ervaring geweest die mijn kijk op dit land, de mensen en ook de kijk  op mijzelf veranderd heeft.

Dankjewel voor jullie voorbereiding en begeleiding van mijn reis.

Tijdens de voorbereiding heb ik het meest contact gehad met Mark en Tonia.

Bedank hen ook voor hun inzet, advies en bijsturing van mijn wensen.

Chris

Reis Noord India

Mijn vraag aan Dagboekreizen was: hebben jullie een leuk plan voor 9 dagen Egypte met mijn 22-jarige zoon? En dat hadden ze! Een mooie rondreis van Cairo naar Hurghada met vliegtuig, cruiseboot, zeilboot, ballonvlucht, trein en auto. Hoe gaaf is dat!

We zijn echt enorm verwend, op elke nieuwe locatie stond er een uitstekende Engels sprekende gids met vervoer klaar en werden we langs de hoogtepunten geleid van dit indrukwekkende land. Ahmed, Waleed en Mohammed wisten steeds de leukste dingen te vertellen en zo ging het land en de geschiedenis voor ons echt leven. Maar ook bijvoorbeeld even samen met de gids een simkaartje regelen. En lekker eten zonder buikpijn te krijgen. In Cairo zagen we met Ahmed het Nationaal Museum en de piramides. De lokale reisagent regelde de volgende dag nieuw vervoer toen de nachttrein naar Aswan onverwachts veel vertraging kreeg. Daar hebben we geen zorgen over gehad. Zo haalde we toch nog de cruiseboot langs de Edfu tempel, en veel moois in Luxur en Aswan. Ik kan alleen maar zeggen: het was op en top genieten. Na nog een paar dagen strand in Hurghada vlogen wij ruim een week later licht gebruind maar vooral super enthousiast weer terug naar Nederland. Een reis om nooit te vergeten!

Egypte reis januari 2022

we hebben echt een geweldige reis gehad. Het was wel zeer warm de eerste week (40-45gr), dus de steden bezoeken werd daardoor iets meer een uitdaging... Maar we hebben ons gewoon aangepast aan de Marokkaanse cultuur en veel siesta's gehouden.

Fijn dat alles zo goed geregeld was, de auto stond klaar, buskaartjes werden spontaan bij de Riads langsgebracht en overal prettig verwelkomd met een kopje thee.

Als we terugkijken, dan zijn we het helemaal met je eens dat de rondleidingen door de medina's van grote waarde zijn. Wel waren wij al wat sneller uitgekeken op de steden, met name door de hitte, dus een zwembad zou voor ons de volgende keer een voorwaarde zijn ;). De sahara en Todra vallei waren prachtig. Het hotel in Erfoud en Eit Ben Haddou was echt supermooi (en weer zwembad, haha). De verkoeling in Essaouira was heerlijk, net Zandvoort!

Dank dat jullie het zo goed hebben geregeld.
Groetjes
Jonneke en Rick

Marokko reis juni 2022

He Hans,

Sorry voor mijn heeeeeele late reactie, maar wij hebben een geweldige reis gemaakt, wat een bijzonder prachtig land is Namibië!!!!
Zoals al eerder gemaild, maar dank voor jullie last minute regelwerk van deze trip!
We hebben genoten!

* De opbouw van de dieren was prima, van de verschillende antilopen / zebra's / struisvogels / giraffen, naar de olifanten, katachtigen en neushoorns etc. Wow allemaal!!!!
* Ook de accomodaties waren heerlijk, van mooi naar geweldig naar perfekt!
Enige die eigenlijk erg buiten de boot viel was Halali Resort in Etosha park. Was zijn glorie voorbij, slecht onderhouden huisje, het verschil met de andere lokaties was echt groot. Ook het eten daar, echt slecht. Geheel was ook masaal/druk. Vergeleken met andere lokaties, waar het heerlijk rustig en relaxed was.
Maar goed, geen probleem, maar wilde het toch melden.

Groetjes en graag tot de volgende keer,

Saskia

Namibie zomer 2022

Zijn idd weer terug.Hebben het heerlijk gehad, weer veel gezien en genoten.Verhalen gaan snel over de wereld, komen hier volgende week op terug, genieten jullie van Lissabon, mooier weer dan hier denk ik.

groeten,

Kees en Janny

Rondreis Zambia

Het is veel te koud hier! We willen terug! Thuis aangekomen weer lekker druk met alles en nog wat. We vonden de reis erg leuk en zijn ook lekker tot rust gekomen, hadden we beide wel nodig.

Enige puntje was dat sommige vluchten niet lekker aansloten waardoor we tijd verloren en dat op het vliegveld moesten volmaken.

Al met al mooie reis! Nogmaals dank voor het samenstellen van de reis! En dank aan Mr. Phong contactpersoon in Vietnam, hij was erg behulpzaam met alles!

Wie weet tot weer in de toekomst... voor een ander mooie reis.

Lin

Rondreis Vietnam & Cambodja

Hi Hans,

Het was een geweldige reis. Heel veel wisselingen en veel bijzonder dingen meegemaakt. Van mooie reizen met stadjes en dorpen, Jungle en een bijzonder carnavalsdag in San Juan Chamula (jammer maar begrijpelijk dat daar beslist niet gefotografeerde mocht worden ) boot tochten en hele mooie stranden en meer.... En alles heel goed georganiseerd. We maken reclame voor jullie hoor

Rondreis Mexico

Beste team Dagboekreizen,

Wij hebben een hele fijne, bijzondere en spectaculaire vakantie gehad.
Onze vluchten zijn bijna allemaal vlekkeloos gegaan. De chauffeurs waren netjes en waren goed georganiseerd. De hoeveelheid dieren die wij hebben gezien waren overweldigend maar niet voor alleen voor ons was het genieten.
Ook onze chauffeur Edwin die wij de langste periode bij ons was heeft erg genoten van de reis.
Dat komt voor namelijk door de bijzondere dieren die wij mede dankzij zijn kennis en geduld konden zien. Waaronder de wilde honden die hij 5 jaar lang niet heeft gezien. De neushoorns die wij een aantal keer mochten zien. De cheeta moeder met haar 4 jongen. De martial eagle met zijn net gevangen prooi. De geboorte van een thomson gazelle. Zo blijft de lijst van bijzondere ontmoetingen maar doorgaan. Wij weten dankzij hem ook dat wij het heel erg getroffen hebben en al ons geduld werd dus ook rijkelijk beloont. Edwin's woord voor deze reis was 'excellent' en dit hoort bij de top 3 van alle tours die hij heeft gedaan. Ook Zanzibar is heel fijn geweest lekker bijkomen en luieren. Even alle tijd om de vele indrukken te gaan verwerken. Met alle indrukken verwerken zijn wij nog steeds bezig want het is niet te bevatten wat ons allemaal overkomen is.
Wij willen jullie bedanken voor het regelen van de fantastische vakantie. Wij hopen dat jullie nog veel mensen mogen helpen met het regelen van een goede vakantie. En wij gaan in de toekomst zeker nog een keer terug naar Afrika om nog meer te kunnen ontdekken.