Olhuvelhi Maldiven
Dag 1 - Parel van de Indische Oceaan Na een zeer goede vlucht met Emirates (we zijn er gek op om te kijken wat elke luchtvaartmaatschappij voor extra's te bieden heeft) komen we vroeg in de...
Himba vrouw in Namibia
Dag 1; De KLM vliegt heerlijk rechtstreeks naar Kaapstad. Het is gewoon een kwestie van ‘s morgens instappen, 11 uur televisie kijken en muziek luisteren en er weer uit rollen....
Olifanten in Zuid Afrika
Eindelijk is het dan zo ver! Jut en Jul gaan weer eens genieten. We zijn al jaren bezig om deze tocht te gaan maken maar nu mogen we dan eindelijk. We landen in ons geliefde Phalaborwa en...
Kleurrijke markt van Sapa in Vietnam
Na ons Costa Rica en Mexico avontuur is het tijd om weer eens een hele andere kant op te vliegen en dus zetten we op een regenachtige dag in september koers naar Schiphol. Een kleine 11 uur later...
Pacaya vulkaan in Guatemala
Wanneer je door deze drie landen reist, zijn vele combinaties mogelijk. Een "Maya trip" of juist een reis met veel duiken en snorkelen. Wij hebben al meerdere rondreizen gemaakt door Mexico,...
Tempel in Egypte
Dag 1: Iemand zou de KLM eens uit moeten leggen dat het niet lekker is om zo laat naar Cairo te vliegen maar het alternatief is of qua prijs of het feit dat je over moet stappen niet...
De schatten van Egypte
Onderweg naar Schiphol bedenk ik mij ineens dat het 2 jaar geleden is dat ik ergens naar toegevlogen ben. Op Schiphol aangekomen voelt het vreemd, het is zo rustig hier, niet normaal! De corona...
Kamelentocht in Marokko
Dag 1: Je kunt op 1001 manieren naar Marokko vliegen. Het kan tegenwoordig zelfs met onze vrienden van EasyJet. Wij kiezen echter voor "good old" Royal Air Maroc. Het is een relaxte...
Oudheden in Jordanie
Dag 1; Vliegen naar Amman Het is een koude januaridag als wij de tas hebben gepakt voor een weekje Jordanië en Dubai . Eerstgenoemde is niet nieuw voor me maar het is altijd leuk om er...

Hi Hans. Je bent me voor! Het was super!!! We hebben enorm genoten. Nergens last van gehad en iedereen meer dan aardig. Ik ga nog eens terug! Groet! Ghada.

Ps. Zodra ik wat foto's heb stuur ik je er een. Tis nu een chaos...

Rondreis Marokko

Hallo Hans en collega's

Zeker een zeer mooie reis achter de rug! Alles vlot verlopen... Gidsen en chauffeurs stonden altijd en op tijd paraat, accommodaties voldeden aan de verwachtingen! Jullie als organisatie, voor herhaling vatbaar!!!

Grtjes

Rudi

Een geweldige reis, alles perfect geregeld, ook toen er even een nachtje langer ergens gebleven moest worden, 9 x gevlogen in Brasil alles liep gesmeerd. Dagboek reizen wij komen zeker bij jullie terug !! Tchau. Fons Saskia Tim en Wing

Rondreis Brazilië en Argentinië

Dag Hans/Mark,

Wij zijn inmiddels weer thuis en hebben inderdaad een geweldig reis gehad. We hebben ontzettend veel gezien en gedaan, mensen gesproken, natuur bewonderd, op tours geweest, paardrijden, varen, tuben, ziplinen, zwemmen walvishaaien(!) enz enz op de meest prachtige plekken. En veel te veel foto’s gemaakt.

Wat heel fijn was dat het vervoer zo goed was geregeld, de chauffeurs waren er altijd op tijd. En alle hotels waren prachtig.

Van de hele vakantie waren maar 2 dingen die wat minder waren (neem aan dat jullie dat graag willen weten):

- De zeer lange reisdag van Flores naar Bacalar. We moesten een paar keer wisselen van busje/bus/taxi en twee grenzen passeren. We dachten dat het 8 uur reizen zou zijn maar uiteindelijk waren we 14 uur onderweg zonder gelegenheid om ergens eten te halen. Daar waren we niet zo goed op voorbereid, konden alleen in Belize nog snel een zakje chips regelen. We kwamen laat aan in het donker in Bacalar waar je zelf nog taxi’s moet regelen (in ons geval 2 voor 6 personen) en omdat je nog geen tijd hebt gehad op pesos te regelen en we alleen dollars hadden betaalden we natuurlijk veel te veel dollars voor dit ritje. Gelukkig was Bacalar en het meer echt een prachtige locatie, we waren de reis zo weer vergeten.

Overigens was de reisdag van Antigua naar RioDulce weer heel erg meegevallen. Hier waren we gewaarschuwd omdat het een lange reisdag zou worden. Extra vroeg vertrokken ivm een evt. afsluiting onderweg maar alles liep zo soepel dat we al na 6 uur reizen om 11 uur in ons hotel in RioDulce in het zwembad lagen :)

- Het hotel in Tulum is een prachtig hotel, we hadden echte een mooie kamer aan zee. Waar we een beetje van schrokken (we waren in het hotel in Bacalar wel al geïnformeerd over dit fenomeen) is het grote zeewier probleem. Het stapelt zich op op het strand waar het afsterft en vervolgens een geur van rotte eieren afgeeft. De zee is hier bruin van kleur. Heel de zeekust van Cancun heeft hier last van. Er zijn wel stranden die hier minder last van hebben maar bijvoorbeeld het hotel waar wij zaten juist heel erg omdat ze in een kleine baai liggen en het zeewier blijft circuleren. We konden hier in ieder geval niet in zwemmen. Ik weet niet of jullie hiervan op de hoogte zijn? Wij hebben hier verder de omgeving verkent, zijn lekker gaan fietsen en hebben gezwommen in een mooie cenote.

We waren meer geschrokken over het feit dat de ontbossing in de amazone de oorzaak hiervan is en zorgt voor zo’n explosieve groei van zeewier in zee en het evenwicht verstoort. Het probleem spoelt dus aan in Cancun. Eye opener…

Verder gelukkig geen nare dingen gebeurd, we hebben ons eigenlijk nergens onveilig gevoeld en vooral veel lieve mensen ontmoet.

Ook een compliment naar Solana tours. Heel erg fijn en handig om via WhatsApp contact met ze te hebben. Ze reageren direct en hebben ons een paar keer kunnen helpen met regelen van dingen of alternatieven, tips en dergelijke.

Dank voor het regelen,

met vriendelijke groet,

Sheila + familie

Rondreis Mexico & Guatemala

Wij hebben ontzettend genoten van onze vakantie in Mexico! Alle plaatsjes waren zo leuk en we hebben zoveel gezien en gedaan! Om 5 uur sochtends door de jungle opzoek naar dieren, aapjes die even in het park voor ons huisje kwamen kijken, baby schilspadjes die uitkomen , tempels beklimmen met geweldig uitzicht! En dan de laatste paar dagen op een prachtig eiland in een mooi hotel met prachtig uitzicht! Het was heerlijk! Bedankt voor het zo goed regelen van onze vakantie!! Jullie zullen ons vast nog is horen als we een verre reis willen gaan maken!

Vriendelijke groet,
Gaby kasten

Mexico september 2022

Goedemiddag Neelke, Tonia, Hans en Mark,

We hebben echt een heerlijke week gehad! Wat een mooi land met ontzettend vriendelijke mensen. We hadden ook een erg leuke chauffeur. Hij heeft meerdere keren een upgrade voor ons weten te regelen bij hotels en had zelfs een cadeautje gekocht voor John zijn verjaardag. Echt ontzettend lief. Ook heeft hij ons meegenomen naar diverse eet- en koffietentjes waar we anders nooit naartoe waren gegaan, maar die wel echt de moeite waard waren.
Eigenlijk vonden we alles mooier dan vooraf verwacht: Jerash was veel groter dan we van te voren hadden verwacht, net als Petra. De Wadi Rum woestijn vonden we heel erg indrukwekkend. We hebben genoten van twee dagen zon, zee en strand bij Aqaba (met een prachtige onderwaterwereld) en de dode zee was echt een belevenis!
Alles was ook weer supergoed geregeld.
Ondanks dat we op sommige plekken heel dicht bij Israël zaten, hebben we helemaal niets meegekregen van de situatie daar. We hebben ons geen moment onveilig gevoeld.

Wederom heel erg bedankt voor het regelen van weer een topvakantie! Ik heb nog een paar fotootjes bijgevoegd.

Groetjes Lieke en John

Jordanie oktober 2023

Wezijn weer gezond en zeer tevreden thuis. Ik heb vaak gedacht om jullie tussentijds een mail te sturen. we hebben vaak tegen elkaar gezegd dat de reis echt fantastisch was en dat alles zo goed geregeld en op elkaar afgestemd was.

Maw: we hebben echt een geweldige tijd gehad.

Het eerste hotel in playa del Carmen was helemaal goed. We konden heerlijk bijkomen en genieten van de Mexicaanse dynamiek op het strand.

Daarna naar Tulum waar we met open mond dit paradijsje aanschouwden. We hebben er zo genoten! En ook nog een zeeschildpad op t strand gezien s avonds die eieren ging leggen. Bijzonder schouwspel, de kinderen vonden het fascinerend.

Laguna Bacalar was ook een prachtige plek, waar we relaxten in hangmatten, bubbelbad en zwembad. De kanotocht was erg leuk en goed georganiseerd. Leuke Duitsers die veel vertelden onderweg over het meer en de vogels (al hebben we de foto's en filmpjes nog niet ontvangen).

Palenque waren de tempels indrukwekkend. Het hotel viel wat tegen.

In de jungle hadden we minder mooi weer. Wel was de omgeving fascinerend, de achtergrondnuziek van brulapen en krekels waren bijzonder. Jammer dat de mensen soms harde muziek opzetten, dat verstoorde de junhlesfeer wel. De activiteiten vielen ook wat tegen qua organisatie, we moesten overal om vragen en alles werd wat sober aangeboden. Wellicht beter om hier vooraf een soort programma te regelen.

San Christobal vonden vooral Pieter en ik zo geweldig. Het bergklimaat, de markt, de straatjes, de sfeer... Ik had er nog veel langer willen blijven. De tocht naar deMayadorpen en de kerk bracht ons in een andere wereld, we keken onze ogen uit. Toen we hoorden dat de burgermeester de week ervoor door het volk vermoord was, waren we nog meer onder de indruk van de dynamiek in een Mayadorp.

Ook Merida was een leuke stad, waar we volop genoten hebben. We hebben in de menigte meegedanst, door de straten geslenterd, heerlijk gegeten en geborreld. Het was ook een prachtig hotel, ongelofelijk klantvriendelijk en prachtige koloniale sfeer. De tocht naar de grotten en kleine dorpen in de buurt was ook prachtig en indrukwekkend.

Chitzen itza was ook een onvergetelijk. Het hotel was adembenemend. We keken onze ogen uit en hebben maximaal genoten van de prachtige voorzieningen. We zijn om zes uur 's ochtends naar de tempel gegaan, een fascinerend schouwspel waarbij in absolute stilte de mist optrok en de zon opkwam. Het grote tempelcomplex was zo indrukwekkend.

De laatste plek op Holbox was qua voorzieningen wel een stapje terug. Maar de bijzondere omgeving met zandwegen, groenblauwe zee, hangmatten, gezellig dorp en de rondscharrelende leguanen de huisjes maakte veel goed. De walviashaaientocht was een van de hoogtepunten en een onvergetelijke ervaring (ondanks de zeeziekte). Ook het snorkelen, vissen vangen en daarna de vis opeten met elkaar was zo bijzonder. Alleen het hotel bij Holbox was niet zo'n succes. Het personeel snapte weinig, we hebben het vliegtuig terug ternauwernood gehaald mede dankzij onattent personeel. We hebben drie keer gezegd dat we een rekening van het eten moesten betalen, maar men wist niet hoe het zat. We zijn toen maar met alle bagage op een truck vertrokken (de taxi's reden niet vanwege de regen) omdat we veel stress hadden om de boot te halen. Uiteindelijk ging alles net goed.

Terugkijkend was de reis geweldig. Het programma was goed uitgebalanceerd, bijna alle locaties verrassend mooi en aangenaam, de georganiseerde trips waren allemaal leuk en goed. De dame van Solana tours was ook attent. We zijn er blij dat we bij jullie geboekt hebben en willen jullie enorm bedanken voor de goede en attente organisatie.

Groetjes Marjan

Rondreis Mexico, Guatemala en Belize

Onze reis naar Costa Rica is prima verlopen, heel goed georganiseerd.  We hebben veel wildlife gezien en prachtige foto’s gemaakt.

We logeerden meestal in mooie lodges of hotels.  Toch had ik verwacht om in meer afgelegen kleinschalige slaapgelegenheden te logeren.  De meeste lodges / hotels waren aan de hoofdweg gelegen en in de vroege uurtjes hadden we last van het lawaai van de vrachtwagens die er langs reden.

Tijdens de twee eerste weken van onze reis viel het weer tegen. Afgezien van één zonnige dag in Sarapiqui (geweldige dag met rafting), hebben we dag en nacht gietende regen gehad. Er waren wegverzakkingen, rivieren die overliepen,… Sommige Costa Ricanen zeiden dat het normaal is tijdens het regenseizoen anderen zeiden dat ze zo’n weer nog nooit gezien hadden.  Toeristen die 2 dagen na ons waren geland, zaten vast in Puerto Viejo, anderen geraakten niet in Tortuguero.  Vanaf het moment dat we aan de pacific ocean  waren, hadden we veel beter weer.  We prijzen ons gelukkig dat we op al onze bestemmingen zijn geraakt en onze reis met mooi weer hebben kunnen afsluiten.:-) Tip: probeer eventueel de reis wat langer te maken aan de west kust en korter aan de caraïbische kust.

Hierbij een lijstje van onze topbestemmingen:

1.       Drake Bay: Zaaaaaalig!!!!! We voelden ons Robinson Crusoë.

2.       Sarapiqui: zo mooie natuur en geweldige rafting, heel leuke night walk

3.       Monteverde: mooi! 100 % Adventuro Canopy in de regen maar toch super leuk.

4.       San Gerardo de Dota: aanrader de Quetzal tocht!!!

En nog een lijstje van de toplodges:

1.       Cala lodge / Monteverde: echt de top, kleinschalig, famliliaal, midden in de bossen, vriendelijke mensen

2.       Pirate cove / Drake Bay: super, alleen jammer dat we een kamer boven de keuken hadden en om 4 uur in de ochtend gewekt werden van het lawaai van het personeel dat aan de slag ging.  Een cabinas met zeezicht was veel beter geweest.  Toch koesteren we deze lodge omwille van de locatie, het lekkere eten en de zeer vriendelijke mensen.

3.       Selvaverde lodge / Sarapiqui: gelegen in een prachtig natuurdomein, wel lawaai van de weg

4.       Savegre lodge/ San Gerardo de Dota: ook gelegen in een prachtige natuur

Minder leuke bestemmingen:

1.       Rincon de la Vieja: de bossen leken daar op de Vlaamse Ardennen, lodge was ok

2.       Tortuguero: veel te toeristisch, lodge was ok

Minder goeie slaapplaatsen:

1.       Namuwoki lodge in Puerto Viejo: oud en afgeleefd en een heel duur en heel slecht restaurant

2.       Hotel magic mountain in Arenal: megagroot onpersoonlijk hotel, lawaai van de vrachtwagens

Onze indrukken en ervaringen kunnen natuurlijk beïnvloed zijn door het weer. In Sarapiqui hadden we één prachtige dag, juist toen we zijn gaan raften.  In Tortuguero, Puerto Viejo, Arenal en Rincon de la Vieja hadden we verschrikkelijk slecht weer.

Zo, ik ga wat verder werken aan ons fotoalbum en nog nagenieten van onze mooie reis.

Laurence

Rondreis Costa Rica

Ja we zijn weer terug en hebben erg genoten. Gebrek aan WiFi in beide kampen was niet zozeer het probleem, maar we wisten niet dat het er niet was. Ook geen telefoonbereik en dat is jammer als je belooft wat van je te laten horen als je veilig bent aangekomen. Maar geen probleem, meer een tip om mensen daar op te wijzen (voorgaande kampen hadden allemaal wel WiFi dus gingen we er vanuit dat het hier ook zo zou zijn).

Pop Pom was echt geweldig. In Sango had het flink geregend voor we kwamen waardoor veel wegen niet toegankelijk waren en we bijvoorbeeld Moremi niet in konden (we zaten na 50 meter al vast en moesten uit de blubber getrokken worden).

Nu weer wennen aan de regen hier en weer aan het werk, sparen voor de volgende vakantie!