De schatten van Egypte
Onderweg naar Schiphol bedenk ik mij ineens dat het 2 jaar geleden is dat ik ergens naar toegevlogen ben. Op Schiphol aangekomen voelt het vreemd, het is zo rustig hier, niet normaal! De corona...
Pokhara in Nepal
Dag 1 - Vliegen naar Kathmandu, Nepal; Het is niet altijd even makkelijk om in Nepal te komen. Om de één of andere onduidelijke reden wordt het maar matig aangevlogen. Wij vliegen...
Arenal Costa Rica
  Dag 1 - Vliegen naar Costa Rica; We komen na weer een nacht in het Citizen M hotel (een aanrader, je kunt vallen naar de terminal en de kosten zijn zeer acceptabel en de bedden...
In de straten van Hanoi Vietnam
Dag 1: vliegen naar Hanoi Eindelijk is het zo ver. Na bijna twee jaar gaan we terug naar Azië. Belachelijk natuurlijk maar het is er gewoon niet van gekomen. We waren te druk met andere...
We zijn weer onderweg. Dat blijft toch echt het lekkerste dat er is. Je spullen bij elkaar zoeken en de belofte dat je morgen heel ergens anders zal zijn. We beginnen in Mexico Stad We...
Safari in Selous in het zuiden van Tanzania
Het is alweer even geleden dat we in Oost Afrika waren.Voor een reis naar Zuid Soedan die we vanwege de lokale omstandigheden niet kunnen maken zetten we koers naar Tanzania. Allereerst...
Rainbow Mountain Peru
Dag 1 vliegen naar Lima Zo, na een keer of 5 de koffer te hebben in- en uitgepakt heb ik nog steeds het gevoel dat ik iets  vergeten ben in te pakken, maar geen idee wat. Het zal wel goed...
De rijke onderwaterwereld van Belize
Dag 1 - naar Playa del Carmen Het is weer zo ver! We mogen op pad… We hebben maanden geleden bij één van de vele KLM tickets toegeslagen en zo zitten we vanmorgen op stoel...
Reizen in Botswana
dag 1 - vliegen naar johannesburg Het is een koude en natte novemberochtend als we bij Schiphol parkeren na een file die eigenlijk ons hele schema weer in de war heeft gegooid. Tijd om...

Hallo Hans!!

We wilden gisteravond al een mail sturen, maar dat kwam er allemaal niet van (erg vroeg naar bed gegaan haha) en nu helaas alweer aan het werk!

We wilden je nog bedanken! want we hebben echt een super goede vakantie gehad!
het was echt geweldig en indrukwekkend!!!

De hele reis is goed verlopen en de chauffeur was ook erg fijn!
hotels waren ook heerlijk

alleen de jungle is ons helaas tegen gevallen doordat het regende en we daar dus niks geen dieren zagen (op bloedzuigers na)
en door de regen (en geen stroom..) was het even wennen!
maar de rest van de reis heeft dat gelijk weer doen vergeten!

we zijn erg tevreden! en hopen dat we bij je terecht kunnen als we weer zo'n soort reis willen maken

bedankt voor alles!

Mariska de Leeuw

We hebben een hele fijne vakantie gehad!

De hele reis goed weer gehad behalve 2 dagen in Chobe alleen maar regen, maar toch nog op de laatste dag met de regenpak en poncho aan toch nog een leeuw gezien .

Kaapstad was erg leuk en alles ging prima met de auto. De route van Botswana waren we ook erg blij mee en de volgorde. Moremi Crossing was voor ons de eerste stop. door vele regenval afgelopen weken wat het gras er hoog in de delta. Hierdoor hebben we in deze dagen niet heel veel dieren gezien. Omdat het onze eerste stop was waren wij wel bij elke impala en hippo onder de indruk. De mensen die we tegenkwamen die Chobe eerst hadden gedaan en daarna naar de Delta waren minder enthousiast. Moremi Crossing was een prima lodge met erg lekker eten!

In Kwai zagen we meer dieren (eerste dag gelijk een leeuwin en een luipaard) en veel vogels en zebra's etc. Sango Safari Camp was echt super! Ze hadden blijkbaar net de accommodatie een opfrisbeurt gegeven en het zag er prima uit. Hier vonden we de gids en het personeel van de lodge ook het beste. Ook hier wel hoog gras en door regenval van de weken ervoor slechte wegen in de game reserve dus we zijn daar niet echt het moremi reserve in gegaan (daar zouden ook meer dieren te zien zijn volgens de gids). Laatste avond in Sango kregen we een verrassingsetentje opgezet buiten onze tent met champagne!

In Chobe de meeste olifanten giraffen, impala's (eigenlijk bijna alle dieren) gezien. Bakwena lodge was ook echt een goede lodge met hele fijne kamers en goede service.

De volgorde was dus goed- moremi crossing, een goede lodge en achteraf gezien minste dieren gezien, (soort intro safari, ook omdat we daar "pas" om 6u op moesten en dit werd daarna alleen maar vroeger), Sango in Kwai, een betere lodge en meer dieren gezien dan in moremi, Chobe- wat luxere kamers en meeste dieren gezien.

Naar Zimbabwe toe ging het prima, maar de transfer had niet doorgekregen dat we van lodge waren veranderd (ze hadden opdracht om ons naar Bayete te brengen), dus hebben we dat nog even afgestemd en ook dat ze ons van juiste lodge kwamen ophalen voor de vlucht naar Jo'burg.  Ilala lodge was ook precies wat we wilden en we hebben daar 1,5 dag lekker aan de pool gelegen en ff bijgekomen van de reis. (ook eindelijk uitgeslapen want in Chobe moesten we om 5u op elke ochtend!) Het restaurant bij Ilala was ook super. De Vic Falls waren ook zeer de moeite waard en even de brug over een een voetje op  Zambia grondgebied was ook erg leuk.

Al met al een super vakantie gehad en alles was goed geregeld. We hebben tijdens de reis van andere reizigers ook veel goede verhalen over Namibië en Kalahari woestijn gehoord, dus die hebben we op ons lijstje gezet voor over een paar jaar .

Groetjes en bedankt!

Dianne en Roeland

Rondreis Botswana

Inderdaad zijn we helaas weer thuis na een mooie reis door Colombia.

Een land met een hele vriendelijke bevolking die alles doet om je een heerlijke vakantie te bezorgen en waar we ons nooit onveilig gevoeld hebben, ook een land met een enorme verscheidenheid die we in deze reis volop hebben kunnen ervaren. Een hoogtepunt in deze reis was voor ons duidelijk het verblijf in Hato de Aurora; een hele ervaring om er te komen met een weg die op een gegeven moment eigenlijk geen weg meer is maar gewoon weiland, een heerlijk verblijf in de finca, eenvoudige maar prima kamer met een mooie veranda, een heel relaxte sfeer en een geweldige staf. We hebben daar fantastische excursies gedaan door de wetlands, over de rivier en door de bossen.

Verdere hoogtepunten de fiets tocht in Bogota, de Tatacoa woestijn, St Augustin was erg ontspannen met een verrassend historisch park en een geweldige paardrijd rit door de bergen en ook Salento vonden wij heel gezellig. In Tayrona waren we erg blij met de Yorara Finca; geweldig gastvrije ontvangst, mooie finca waar je je meteen thuis voelde , mooi strand en zowel Tayrona als flamingo park bereikbaar met de bus. Een heerlijk verblijf. En natuurlijk hebben we Majagua nog vers in het geheugen waar we een aantal mooie duiken gemaakt hebben. Duikschool was prima met goede begeleiding afgestemd op de wensen van ons en met een mooi onderwater landschap met mooie koraal formaties en geweldige sponsen.

Nog enkele opmerkingen die we ook telefonisch met Pure hebben gedeeld:

• vlieg ticket van Bogota naar Yopal was verkeerd geboekt voor een vlucht die niet in het schema stond waardoor we geen ticket hadden voor de vlucht die gepland stond. Wij kwamen daar op het vliegveld achter en moesten met hoge tijdsdruk met Pure andere tickets regelen. Dat leverde behoorlijk wat stres op en is op het nippertje gelukt maar daardoor misten we wel bijna een hoogtepunt van deze reis; de trip naar Hato.
  • vertrek uit St Augustin werd onduidelijk; we wisten niet wie welke transfer zou regelen en het hotel kwam met andere info dan in het reisschema stond…de vertrektijd klopte ook niet
  • we zaten met nog een ander stel in de Tatacoa woestijn en toen was er veel onduidelijkheid tav hun en ons programma en welke gids waarvoor beschikbaar was. Dat leverde s avonds al een urenlange discussie op en overdag veel telefonisch gebel met Pure tijdens deze excursie. In ons schema stond dat we om 9 uur ‘ s ochtends naar de woestijn zouden gaan (volgens de gids niet  was het 6 uur) maar dat is veel te laat voor die trip want dan is het veel te heet in de woestijn. om 6 uur vertrekken en de zonsopgang zien is veel beter.

Andere transfers gingen prima en stonden keurig op tijd klaar met een goede service en chauffeurs die ons spaans konden ontcijferen. Ook de hotels waren erg leuk met een goede service, een lekker ontbijt en goede bedden. Hierdoor en door de grote verscheidenheid en mooie wandelingen, boottochten, duiken en reizen hebben we een heel goede vakantie gehad.

Al met al hebben we heerlijk verblijf gehad in Colombia waar we met veel plezier nog van nagenieten. We zullen ook zeker Colombia aanbevelen als vakantiebestemming.

Beste, Tonia, Hans,

We zouden onze bevindingen van onze geweldige reis naar India en Nepal nog even mailen.Vooruit daar gaan we dan.

De route is geweldig en alle indrukwekkende items die je verwacht zie je ook zeker. De plaatselijke agenten en gidsen zijn uitstekend, altijd op tijd en altijd behulpzaam.

De chauffeurs zijn uitstekend. In India heel hard rijdend, zelfs door dorpskernen heen, in Nepal heel rustig rijdend. Maar allemaal save rijdend. De afstanden zijn soms lang en van GPS of navigatiesystemen hebben ze nog niet gehoord. Regelmatig dat er verkeerd werd gereden en dat we ze op de juiste weg moesten helpen. Geen probleem overigens, maar wel opvallend.

Groeten Jerry en Astrid

Dank voor je mailtje, wij hebben ENORM genoten. Het was een waanzinnige reis en een super ervaring voor ons. Nepal was nog leuker, mooier, indrukwekkender dan we hadden verwacht. En ik moet zeggen dat dat ook zeker komt door het programma, de samenwerking met Royal Mountain en de accomodaties die jullie voor ons hadden samengesteld/uitgezocht.

Royal Mountain heeft ons zeer professioneel en goed georganiseerd begeleid deze reis. De gids in Kathmandu en Bhaktapur (Kalpana) was een zeer leuke dame die veel wist en ons ook een mooi inkijkje heeft gegeven in het leven in Nepal en al haar gewoonten.

De reis van Nagarkot naar Chitwan per auto was wel even een ‘dingetje’. Eerst al een uur over hobbelige weg om in Kathmandu te komen, dan tussen de 1,5/2 uur om door Kathmandu te komen en dan nog een aantal uur naar Chitwan over een erg slechte weg. Tocht duurde 2 uur langer dan ze hadden gezegd dus dat viel wel tegen en daardoor hebben we ook eerste middag excursie gemist. Dat werd overigens wel weer helemaal goedgemaakt door de entourage, sfeer en het programma van Tiger Tops. Wat een fantastische omgeving is dat en wat een mooi, rustgevend team dat daar de boel runt en begeleid. Heerlijk gegeten en de meeste grote beesten gezien (Rhino’s, wilde olifanten, krokodillen, apen, bizons en allerlei vogels. De tijgers waren ons steeds net te snel af , veel sporen gezien maar niet ‘the real thing’).

De rit naar Pokhara (waar we wel tegenop zagen) viel toen weer mee, we waren al om 13 uur in Pokhara in Temple Tree. Daar kwam de gids (Yaman Mahji) ’s avonds al langs voor een briefing over de trekking en om de tas te brengen waar we onze spullen in konden doen.

De trekking zelf was ook onvergetelijk. Op de eerste dag kwamen we een andere toeriste uit Australie tegen die ook met gids en drager van Royal Mountain onderweg was en uiteindelijk hebben met z’n allen de trekking gedaan. Super mooi, fysiek toch nog wel uitdagend maar heel bijzonder. Ook erg leuk om met 4 nepaleze mannen/jongens op te trekken en te horen hoe hun leven er uit ziet.  Heel vrolijk, regelmatig zingend hielpen ze ons door de zware momenten heen.

De laatste dagen in Pokhara waren heerlijk, Temple tree is een fijn hotel alhoewel ze op 1 middag ook andere toeristen bij het zwembad toelieten waardoor het nogal druk werd. Wij hebben er verder geen last van gehad maar vonden het wel beetje raar.

Onze vluchten waren nog wel een ander verhaal: al op de heenweg hadden we in Londen vertraging waardoor we onze aansluitende vlucht in Oman niet konden halen. Daarom was alternatief traject geregeld waarbij we eerst naar New Delhi moesten en van daaruit naar Kathmandu. We kwamen daardoor pas rond middernacht aan, maar gelukkig hebben de mensen van Royal Mountain ons goed opgevangen. (tijdens het wachten hebben we meteen een claim ingediend via vluchtvertraagd.nl, het lijkt erop dat we 600 euro pp terug kunnen krijgen dus dat is dan nog meevallertje)

Ook terug hadden we vertraging, toen in Oman waardoor we onze aansluitende vlucht vanuit Munchen naar Amsterdam misten. Ook toen was iets geregeld en hebben we een nacht in hotel in munchen geslapen om vervolgens zaterdagochtend vroeg alsnog laatste stukje naar huis te doen. (ik moet nog uitzoeken of we daar ook nog vergoeding voor kunnen aanvragen ).

Al met al, zeker voor herhaling vatbaar! Heel erg bedankt voor jullie adviezen en begeleiding.

René en Astrid

Rondreis Nepal

Wij hebben een onwaarschijnlijk mooie vakantie gehad en volop genoten van een prachtig Argentinië! We hebben zoveel verschillende landschappen gezien, iedere dag was het weer een nieuwe verrassing en we konden bijna niet geloven wat we zagen! Buenos Aires is een heerlijke stad met zijn Europese uitstraling. De zoutvlakte, cactussen en het Andesgebergte rondom Salta zijn adembenemend mooi! De meren in Bariloche zijn prachtig en de chocolade is heerlijk! En de Perito Moreno gletsjer en de Fitz Roy in El Calafate en El Chaltén zijn gewoon een klasse apart! Wij willen jullie heel erg bedanken voor het op zeer korte termijn, en in tijden van covid, organiseren van deze reis. Jullie inzet, flexibiliteit en enthousiasme zijn goud waard! Zonder jullie was deze reis niet mogelijk geweest. Wij hebben nu een hele mooie herinnering waar wij nog lang van kunnen nagenieten!

Groetjes, Rianne en Rianne

Argentinië december en januari 2021/2122

hallo Hans

we hebben heerlijke reis gehad! De kinderen ook erg enthousiast!

De landen zijn wel veel drukker geworden ivm mijn eerdere reis in 1990, maar ja, dat gaat overal zo. Ik vond bv Chichicastenango tegenvallen nu, veel te druk. Maar Tikal blijft onvergetelijk!

Qua hotels: ik vond het hotel in Bacalar echt het allerbeste, hele goede service, vriendelijk personeel. Ook Jungle Lodge vond ik erg aangenaam.

Hotel in San Ignacio vond ik erg druk, er zaten steeds grote groepen Amerikaanse jongeren, ontbijt werd afgeraffeld. Maar San Ignacio zelf was wel weer leuk.

Fijn dat het item over het transport wordt opgepakt, de rest van de transporten ging prima hoor, maar dit transport was ver onder de maat inderdaad.

Nog een kleine tip misschien over transport vanuit Caye Caulker naar laguna Bacalar: wij zijn met de watertaxi gegaan (om 7 u s ochtends, kosten 55 Amerikaanse dollar pp, toen nog kosten douane Belize 20 Amerikaanse dollar , plus bij mexicaanse grens nog 550 pesos (ongeveer 33 amerikaanse dollar pp). Dus ongeveer 88 Amerikaanse dollar pp exclusief de douanekosten voor Belize.

De andere familie kon geen watertaxi meer boeken, zijn met watertaxi teruggereisd naar Belize stad en met privé vervoer naar Chetumal gegaan. Hun kosten volgens mij: 18 Belizan dollar voor watertaxi, 80 amerikaanse dollar voor privé vervoer, 20 Amerikaanse dollar om Belize uit te komen, GEEN kosten voor mexicaanse grens! Kosten dus ongeveer 29 Amerikaanse dollar pp exclusief douanekosten Belize.  Ze waren een uur eerder in Bacalar dan wij (zelfde tijd vertrokken). Dus veel goedkoper en sneller! Misschien handig om dit gewoon te regelen in de reis, scheelt gedoe en is goedkoper

De walvishaaientocht hebben alleen mijn man en zoon gedaan omdat ik ziek was, andere zoon erg gevoelig voor zeeziekte, van de andere familie hoorden we slechte verhalen. Ze hebben prachtige walvishaaien gezien, echter ook deze firma kan beter denk ik. Ze hadden zonder overleg onze tocht een dag later gepland, de geplande dag zat al vol. De gidsen spraken geen Engels, probeerden nog extra geld af te troggelen voor de lunch, men moest nog vissen vangen terwijl aantal mensen kotsend in de boot zaten…

Al met al een hele mooie afwisselende reis, iha prima tempo, op eind wat rustiger en dat was prima zo

hartelijke groeten

Carin

Rondreis Mexico, Guatemala en Belize

Wezijn weer gezond en zeer tevreden thuis. Ik heb vaak gedacht om jullie tussentijds een mail te sturen. we hebben vaak tegen elkaar gezegd dat de reis echt fantastisch was en dat alles zo goed geregeld en op elkaar afgestemd was.

Maw: we hebben echt een geweldige tijd gehad.

Het eerste hotel in playa del Carmen was helemaal goed. We konden heerlijk bijkomen en genieten van de Mexicaanse dynamiek op het strand.

Daarna naar Tulum waar we met open mond dit paradijsje aanschouwden. We hebben er zo genoten! En ook nog een zeeschildpad op t strand gezien s avonds die eieren ging leggen. Bijzonder schouwspel, de kinderen vonden het fascinerend.

Laguna Bacalar was ook een prachtige plek, waar we relaxten in hangmatten, bubbelbad en zwembad. De kanotocht was erg leuk en goed georganiseerd. Leuke Duitsers die veel vertelden onderweg over het meer en de vogels (al hebben we de foto's en filmpjes nog niet ontvangen).

Palenque waren de tempels indrukwekkend. Het hotel viel wat tegen.

In de jungle hadden we minder mooi weer. Wel was de omgeving fascinerend, de achtergrondnuziek van brulapen en krekels waren bijzonder. Jammer dat de mensen soms harde muziek opzetten, dat verstoorde de junhlesfeer wel. De activiteiten vielen ook wat tegen qua organisatie, we moesten overal om vragen en alles werd wat sober aangeboden. Wellicht beter om hier vooraf een soort programma te regelen.

San Christobal vonden vooral Pieter en ik zo geweldig. Het bergklimaat, de markt, de straatjes, de sfeer... Ik had er nog veel langer willen blijven. De tocht naar deMayadorpen en de kerk bracht ons in een andere wereld, we keken onze ogen uit. Toen we hoorden dat de burgermeester de week ervoor door het volk vermoord was, waren we nog meer onder de indruk van de dynamiek in een Mayadorp.

Ook Merida was een leuke stad, waar we volop genoten hebben. We hebben in de menigte meegedanst, door de straten geslenterd, heerlijk gegeten en geborreld. Het was ook een prachtig hotel, ongelofelijk klantvriendelijk en prachtige koloniale sfeer. De tocht naar de grotten en kleine dorpen in de buurt was ook prachtig en indrukwekkend.

Chitzen itza was ook een onvergetelijk. Het hotel was adembenemend. We keken onze ogen uit en hebben maximaal genoten van de prachtige voorzieningen. We zijn om zes uur 's ochtends naar de tempel gegaan, een fascinerend schouwspel waarbij in absolute stilte de mist optrok en de zon opkwam. Het grote tempelcomplex was zo indrukwekkend.

De laatste plek op Holbox was qua voorzieningen wel een stapje terug. Maar de bijzondere omgeving met zandwegen, groenblauwe zee, hangmatten, gezellig dorp en de rondscharrelende leguanen de huisjes maakte veel goed. De walviashaaientocht was een van de hoogtepunten en een onvergetelijke ervaring (ondanks de zeeziekte). Ook het snorkelen, vissen vangen en daarna de vis opeten met elkaar was zo bijzonder. Alleen het hotel bij Holbox was niet zo'n succes. Het personeel snapte weinig, we hebben het vliegtuig terug ternauwernood gehaald mede dankzij onattent personeel. We hebben drie keer gezegd dat we een rekening van het eten moesten betalen, maar men wist niet hoe het zat. We zijn toen maar met alle bagage op een truck vertrokken (de taxi's reden niet vanwege de regen) omdat we veel stress hadden om de boot te halen. Uiteindelijk ging alles net goed.

Terugkijkend was de reis geweldig. Het programma was goed uitgebalanceerd, bijna alle locaties verrassend mooi en aangenaam, de georganiseerde trips waren allemaal leuk en goed. De dame van Solana tours was ook attent. We zijn er blij dat we bij jullie geboekt hebben en willen jullie enorm bedanken voor de goede en attente organisatie.

Groetjes Marjan

Rondreis Mexico, Guatemala en Belize

We zijn inderdaad terug van op reis! Intussen zijn we allebei weer aan het werk en hebben we ons weer aangepast aan het dagelijkse leven.

We hebben een mooie en diverse reis achter de rug! We waren verrast hoe vlot het ging om met de auto door Mexico te rijden. De wegen zijn mooi onderhouden (zeker de tolwegen) en de mexicanen zijn over het algemeen rustige chauffeurs. We hadden gedacht minstens 1 keer tegen gehouden te worden bij een wegblokkade door een politieagent die wat extra geld wou verdienen, maar ze lieten ons allemaal passeren, het waren vooral de mexicanen zelf die ondervraagd werden.

We hebben het meest genoten van San Cristobal en Isla Holbox. Op beide plaatsten hangt zo’n gemoedelijke sfeer dat je je direct op je gemak voelt en de dagen er zo voorbij vliegen. Voor ons mocht er gerust nog een dagje extra isla Holbox bij, daar hadden we de minder evidentie verplaatsing van isla holbox naar de luchthaven wel voor over gehad ;-) Van Playa del carmen waren we minder fan, het is er erg druk, duur, vol met wereldmerken zoals Victoria Secrets en Haagen Dasz zodat er niets meer authentiek over schiet.

De hotels waren over het algemeen goed. Er was 1 minpunt aan onze reis: we waren behoorlijk teleurgesteld door het hotel ‘villasbacalar’ aan laguna bacalar. Ik herinner me dat we daar voor twee dagen 350 euro bij betaald hadden, dus ik verwachte in een luxueus hotel terecht te komen. Dat was jammer genoeg niet zo. De kamers waren wel groot, maar ook best ouderwets. Het voelde wat aan als vergane glorie. We hebben er ook het traagste hotelpersoneel van onze reis ontmoet, ze deden maar liefst 50 minuten over het serveren van het ontbijt terwijl er naast ons twee andere tafeltjes bezet waren.

We hebben dan veel meer genoten van ons hotel in chichen itza, waarbij de locatie, kamer, bediening en het eten echt top was. Het viel ons daar wel op dat de kamers daar aan 130 euro per nacht stonden. Een stuk goedkoper dus dan wat wij in het hotel laguna bacalar betaald hebben. Dat slaat eigenlijk nergens op, want het hotel in chichen itza was voortreffelijk terwijl het hotel in laguna bacalar verouderd was. Het was toen dat het ons ook te binnen schoot dat die 175 euro pp gevraagd werd voor het hotel Encantado, maar dat je ons daarna liet weten dat dit volboekt was en je toen villas bacalar hebt gekozen. Hierbij is er geen prijsverandering gecommuniceerd, en we vroegen ons af of er hier niet iets is mis gelopen? Het zou in ieder geval verklaren waarom het hotel zo onder onze verwachtingen scoorde.

De informatie die we krijgen via het lokale reisbureau was uitgebreid en handel georganiseerd per locatie. We hebben er steeds goed gebruik van kunnen maken.  Het valt ons wel op dat mexicaanse gidsen niet erg geneigd zijn om veel uitleg te geven over het verloop van de tour (bv bij het bezoek van de indiaanse stammen of de cenotes niet vertellen hoe lang het rijden is) dus het zou wel handig zijn mocht er nog wat extra informatie gegeven worden via het reisbureau over het verloop van de dag. Mocht ik bij het zwemmen met de walvissenhaaien op voorhand geweten hebben dat het 2,5u heen en dan nog eens 2,5u terug varen op zee was, zou ik pilletjes tegen zeeziekte kunnen innemen hebben (nu helaas moeten overgeven tijdens de excursie), iets wat ik bv niet doe bij maar 1 uurtje heen en terug varen omdat ik dit af en toe eens doe en dan weinig last ervaar.

Met vriendelijke groeten,

Cedric en Lisa

Rondreis Mexico

Klaas en ondertekende zijn na een lange reis weer gezond terug.

Even een korte terugblik op onze reis:

Wij vonden het programma uitstekend. Prima te doen op deze manier. De chauffeur en auto waren prima in orde.
Hij was heel vriendelijk, flexibel. Luisterde  naar onze wensen en was een veilige rijder.

We zijn drie keer door de organisatie gebeld of het naar wens verliep.  Dat stelde we erg op prijs.
De hotels waren over het algemeen uitstekend. Uitzondering daarop vonden wij Miragekings
Eten slecht. Was geen optie voor a la Carte. Viel niet over te praten. Het zou een a anderhalf uur duren om iets anders klaar te maken.
We hebben daarover ter plekke geklaagd. Door de chef zou het aan de keuken worden doorgegeven. We hoorden van andere gasten het zelfde geluid. Ook onze chauffeur vertelde dat de chauffeurs hadden geklaagd. Wij adviseren jullie dit hotel uit de aangeboden opties eruit te halen. Het enige mooie was de tuin.

Wij vonden Ella de topper met natuur en prachtige ligging van het hotel en vriendelijke mensen  De volgende keer zouden wij daar drie dagen gaan verblijven. Ook de sfeer in het dorp was heel gezellig. Het deed ons denken aan Ubud op Bali.

De safari was eveneens een hele mooie ervaring. Veel gezien.

Voor de rest hebben wij een fantastische vakantie gehad.

Mocht je verder nog iets willen weten let us know.