met kinderen in Egypte
Het is februari en we zitten met zijn allen aan tafel. Het lijkt me een goed idee om eens te beginnen over de zomervakantie want ik ben de winter nu al meer dan zat (had ik toen geweten dat ie tot...
Wilpattu Sri Lanka
Het is alweer even geleden dat we ons laatste dagboek online hebben gebracht. Dat was in april dit jaar toen we naar Zuid India vertrokken. We hadden toen nog geen idee wat onze volgende stop zou...
Tempel in Egypte
Dag 1: Iemand zou de KLM eens uit moeten leggen dat het niet lekker is om zo laat naar Cairo te vliegen maar het alternatief is of qua prijs of het feit dat je over moet stappen niet...
Familiereis Brazilië banner
Brazilië; om nooit genoeg van te krijgen We gaan op pad. De KLM heeft hele beschaafde tijden dus pas om 9 uur gaan we van huis weg om op het gemak naar Schiphol te reizen. Het blijft...
Het is echt veel te lang geleden. Dat realiseer ik me pas als ik in het vliegtuig stap naar Marrakech . Met Transavia ben je er zo en de vliegtijden zijn ook nog een schappelijk. Om 5 uur stappen...
Per kano door de Pantanal
Zo, daar gaan we weer! Brazilië is het land waar we momenteel qua ontwikkeling de meeste tijd in moeten steken maar als je op een kaart kijkt is dat ook niet zo heel vreemd! Vol goede moed...
Lencois de Marahances, Brazilië
Het is guur en koud als we Nederland verlaten. Hoog tijd om de zon op te gaan zoeken. Het is tijd voor ons jaarlijkse uitje naar Brazilië en dit keer gaan we via de Costa Verde naar het hele...
banner Indonesie
Soms loopt het leven anders dan je wil. Al in januari hebben we onze reis naar Indonesië op de kalender gezet maar nu het zo ver is moeten we helaas in de lengte snijden. Van de...
Tijger in Bhandavgarh in India
dag 1 t/m 4 - geen delhi belly maar delhi longen Het voelt als een eeuwigheid geleden dat ik een dagboek heb geschreven. Na al onze reizen de afgelopen vijf jaar hadden we even een reis...

We zijn sinds 2 dagen weer terug in Nederland en inmiddels al weer volop aan het werk. Om te voorkomen dat we door de drukte van het werk de vakantie al weer helemaal vergeten zijn, gelijk maar even een email naar jou om onze ervaringen met je te delen.

Allereerst kunnen we zeggen dat we een prachtige reis hebben gehad waar we met volle tevredenheid over terug kijken. Onze vlucht naar Johannesburg verliep volledig volgens schema en de volgende dag zijn we direct doorgevlogen naar Maun. Eventjes een half uur wachten waarna we onze eerste ervaring hadden met een cesna voor maximaal 6 personen waar we met z'n 3-en, incl. piloot, in zaten. Door de warmte in Botswana werden we gelijk al gewaarschuwd voor bumby flights, maar alle 5 vluchten vielen gelukkig mee. Geen grote bumps gemaakt, niet misselijk geweest en op 1 van de vluchten zijn we heel laag gevlogen, waardoor we veel olifanten, giraffes, hippo's en buffalo's hebben gezien. Dus dat was allemaal super geregeld.

Nxai Pan vonden we prachtig. De lodge ligt geweldig mooi, enorm veel ruimte en leuk ontworpen. En fantastisch uitzicht op de drinkplaats waar regelmatig olifanten, gnoes, giraffes en zebra's kwamen drinken. Lekker kleine groep, zaten er met maximaal 10 man. Een aantal safari's zelfs met ons tweeën en de gids + tracker (we hadden Kaiza die jullie ook hadden in de dagboekreis, prima tracker). Naast het bekende wild veel leeuwen en cheeta's gezien. Zijn niet naar de baobabs geweest, vonden we te ver rijden en wilden liever van het wild genieten. Hebben in Tanzania al heel veel baobabs gezien, dus dat was prima zo. Staff was erg plezierig en hadden heel leuk contact met Janet, een van de managers. Absoluut een aanrader dit park.

Pom Pom was ook erg leuk. Wat minder luxe en tent was niet erg groot, maar verder helemaal prima. Leuke tocht met de comoro's gemaakt (helaas al wel erg warm die ochtend, je brandde bijna de boot uit) en nog een leuke speedboottrip gemaakt om de alle vogels goed te kunnen bekijken. Hebben wel 45 minuten bij de maribu storks gelegen en prachtige foto's gemaakt. Nog wel wat commotie gehad omdat de gids niet op tijd in staat was om een Hippo te ontwijken en hij er met volle vaart overheen voer. Enorme klap, gelukkig was de motor maar licht beschadigd, maar we kunnen alleen maar hopen dat de hippo dit ongeluk overleefd heeft. Vreemd genoeg hebben we dit later in Chobe nog een keer beleefd toen de gids over een krokodil heen voer en ook een klap veroorzaakte. Maar hierover later meer.

Veel gezien in Pom Pom. Naast Leeuwen, jackals, ook een luipaard die op jacht was gespot. En ja, dat is toch het dier dat we graag willen tegenkomen. Dus super dat dat al in het 2e park gebeurd is. Meest opvallende hier was mijn persoonlijke ontmoeting met een hippo 's avonds laat. Zoals je waarschijnlijk weet zit in Pom Pom het toilet net achter het hoofdgebouw, daar waar het pad naar de tenten begint. Stond te wachten totdat de wc vrij was en was rondjes aan het lopen voor de wc toen ik ineens oog in oog stond met een hyppo. Gelukkig bleef hij onverstoorbaar doorgrazen op minder dan 10 meter afstand en kon ik gemakkelijk teruglopen en iedereen waarschuwen. Uiteraard met z'n tienen daarna staan kijken, maar hebben maar geen risico's genomen. De hippo is met lichtsignalen weer het water in gestuurd. Helaas geen foto's kunnen maken, maar blijft een leuk verhaal.

Na Pom Pom zouden we naar Kwara gaan, maar tot onze grote verrassing weren we naar Little Kwara gebracht. Geen idee hoe dit tot stand is gekomen, maar hier waren we super blij mee. Met afstand het mooiste camp, fantastische tent met super uitzicht. Lekker klein kamp (zaten hier met z'n tienen, is het maximale), heel persoonlijk en enorm goede gids die heel veel verstand van zaken had en het ons echt naar de zin heeft gemaakt. We hadden al gehoord van 2 verschillende stellen dat er een reisorganisatie (gevestigd op Mauritius) net voor de kerst failliet was gegaan en dat heel veel boekingen in de delta via dit bureau waren gedaan. Al deze gasten hadden een behoorlijk bedrag betaalt en hiervan was niks aan de camps en vliegtuigmaatschappijen betaald. Sommige gasten waren daar pas achter gekomen toen ze aankwamen in Maun en daar te horen kregen dat ze alles opnieuw moesten betalen. Mogelijk dat daardoor ruimte was ontstaan in Little Kwara, lang niet alle gasten hebben daarna voor de 2e keer kunnen betalen. Ook hadden we bij Janet in Nxai Pan aangegeven dat we naar Kwara gingen omdat Little Kwara al vol zat. Mogelijk heeft zij hier ook iets mee gedaan. We weten het niet en dat is ook niet echt belangrijk, feit is dat we nu als extra bonus erbij kregen.

Ook hier weer veel leeuwen, olifanten, hyena en weer een luipaard gezien. Helemaal top dus.

De delta vonden we echt geweldig en de service was ook helemaal prima. De hele dag door wordt je voorzien van je natje en je droogje, het eten was de ene keer beter dan de andere, maar altijd ruim voldoende. En we hebben het grote geluk gehad dat we de eerste 9 dagen geen drup regen hebben gehad. Geen onweersbuien tijdens het vliegen en ook geen onweersbuien tijdens de safari of de boottrip. En dat terwijl we middenin het regenseizoen zaten. Het was wel heet, maar niet heel erg vochtig dus prima uit te houden.

Na de delta doorgevlogen naar Kasane, Elefant valley lodge. Prachtige ligging, goed eten, prima service en fantastisch uitzicht op de drinkpool. Veel olifanten hier gezien en bij het vallen van de avond kwam er een groep van ca. 50 buffalo's even wat drinken. De tent was prima, wel een beetje weinig schaduw (hadden net een tent waar geen bomen omheen stonden dus een beetje warm) en net niet een optimaal uitzicht op de drinkpool. Maar ach, we waren natuurlijk zo verwend met Little Kwara dat we dit ook weer even in perspectief moeten zien.

Wat ons helaas hier wel erg tegenviel waren de safari's. Ondanks de prachtige ligging van het camp zit het wel 45 minuten rijden van het Chobepark en de weg er naar toe is niet echt interessant. Recht toe recht aan, zo nu en dan zie je even een olifant, maar verder valt er niet veel te zien. En dat totaal 1,5 uur heen en terug vonden we een beetje jammer. En zoals ik al schreef hadden we z' on perfecte tijd in Nxai Pan en de Delta gehad met super gidsen dat we hier echt even moesten slikken toen we een wel heel erg standaard safari voorgeschoteld kregen. Een gids die standaard verhaaltjes vertelde, niet goed verstaanbaar, niet uitging van wat wij graag wilden zien maar uitging van een standaard programma. De watersafari was vooral een teleurstelling met als dieptepunt langzaam varen langs alle lodges en te horen te krijgen hoe ze allemaal heten en hoe goed ze wel niet waren. Tja, daar komen we niet voor. De gids had geen enkel verstand van hoe je het beste het licht voor de foto's kunt vangen, zag niet waar de meest interessante zaken te zien waren en moesten steeds vragen of hij anders wilde gaan varen of anders wilde gaan liggen om de olifanten, krokodillen en hippo's zo goed mogelijk te kunnen fotograferen. Waarschijnlijk hebben we hem behoorlijk om zijn zenuwen gewerkt, want hij is op een gegeven plank gas gaan varen om ons naar een groep hippo's te brengen die alweer onderweg waren naar het water en heeft toen een krokodil overvaren. Beetje jammer. Ook bleek tijdens de safari dat de auto niet eens over een first aid kit beschikte. Een van de gasten is bij het uitstappen voor de sundowner uitgegleden en heeft haar arm helemaal opengehaald. Er was alleen wat ijs uit de koelbox aanwezig, terwijl de vellen erbij hingen en er niet eens ontsmettingsmiddel en verband aanwezig was.

De lodge is een heel prima keuze, maar door het commerciële van Kasane valt het toch een beetje in het niet bij de eerdere parken. We weten niet meer waarom wij de reis in omgekeerde volgorde hebben gedaan t.o.v. de dagboekreis, maar het is naar onze mening niet verstandig om Chobe als laatste te doen. Je bent dan teveel verwend met met name de delta en dan valt het snel tegen. Een tip voor jullie voor de andere reizigers die ook zo'n reis willen maken.

Ten slotte zijn we naar de Vic Falls gereden. Ilala lodge voldeed helemaal aan onze verwachtingen. Uiteraard wilden we wel even zien wat we hadden opgegeven, nl. het Vic Falls hotel. Hebben hier de 2e avond gegeten. Moet zeggen dat het eten wel beter was dan in Ilala, maar hebben verder geen spijt van de keuze die we hebben gemaakt. Vic Falls hotel is een begrip (en onze vrienden in Johannesburg hebben ons voor gek verklaard dat we hier niet hebben geboekt!), maar het is ook stijf, oubollig, zitten veel bejaarden en de standaard kamers zijn erg klein. Dus je betaalt veel voor met name de plek en de historie. En Ilala is wat knusser en afrikaanser, dus was helemaal prima.

Uiteraard een prachtige wandeling bij de falls gedaan en mooie foto's gemaakt. Erg getwijfeld of nu wel of niet een helikoptervlucht zouden doen. Veel geld voor 12 minuten hoog vliegen en achteraf blij dat we het niet gedaan hebben want de 2e dag 's middags enorm onweer en regen gehad. Onze eerste bui en gelijk eentje van formaat. Qua temperatuur was het minder warm hier dan in de delta, maar wel enorm vochtig waardoor we alleen maar aan het zweten waren. Hier werden we ons ook bewust van het feit dat we erg veel geluk hebben gehad op het grootste gedeelte van onze reis met het weer, want de drukkende warmte speelt je heel snel parten.

We hebben de vakantie afgesloten met nog een paar dagen bij onze vrienden in Johannesburg en hier lekker bijgekomen van de drukke dagen en nog even heerlijk gerelaxt. Heb er een heel verhaal van gemaakt, maar dan weten jullie in ieder geval wat we allemaal beleefd hebben. We hebben een prachtige reis gehad en willen jullie daarvoor hartelijk bedanken. We weten jullie zeker te vinden wanneer we weer een reis willen gaan maken die een goede organisatie vooraf behoeft.

Aly & Jetze

Rondreis Botswana en Zuid-Afrika

Beste Tonia en Hans,

Alles is weer opperbest verlopen: op alle afspraken (en dat waren er nogal wat...) was iedereen perfect op tijd. De lodges en hotels waren iedere keer tiptop in orde en strategisch gelegen.

De beste gidsen vonden iedere keer de meeste dieren en bovenal verliep alles zoals wij dit wensten.

Ook de trip naar Maboneng was super. De taxichauffeur (gids) gaf ons bijna een complete sightseeing van Johannesburg en leidde ons naar een prima restaurant. De dode tijd op de luchthaven werd zo springlevend.

Bedankt voor uw schitterende diensten en we kijken al weer uit naar de novemberreis in Colombia.

Groeten

Sabine en Jan

Reis Botswana

We zijn gisteren thuisgekomen, een dagje later dan gepland ivm een defect vliegtuig in Washington waardoor we een nachtje daar moesten doorbrengen. Was prima verzorgd dus geen straf.
Voor de reis zijn geen superlatieven te vinden, het was prachtig en onvergetelijk. Zoiets zal heel moeilijk, zo niet onmogelijk te overtreffen zijn!
Doordat we in het Spaans konden communiceren hebben we met heel veel Mexicanen hele leuke gesprekken gevoerd. Ontzettend aardige mensen. Dat geeft toch wel een extra dimensie aan de reis.
Nu lekker nagenieten! Ik mail binnenkort nog wel enkele tips die mogelijk van nut kunnen zijn voor jullie bij het aanbieden van toekomstige reizen door Mexico.
Fijne dag en ontzettend bedankt voor de geweldige reis,

Mieke en Paul

Mexico zomer 2023

We zijn inderdaad terug van op reis! Intussen zijn we allebei weer aan het werk en hebben we ons weer aangepast aan het dagelijkse leven.

We hebben een mooie en diverse reis achter de rug! We waren verrast hoe vlot het ging om met de auto door Mexico te rijden. De wegen zijn mooi onderhouden (zeker de tolwegen) en de mexicanen zijn over het algemeen rustige chauffeurs. We hadden gedacht minstens 1 keer tegen gehouden te worden bij een wegblokkade door een politieagent die wat extra geld wou verdienen, maar ze lieten ons allemaal passeren, het waren vooral de mexicanen zelf die ondervraagd werden.

We hebben het meest genoten van San Cristobal en Isla Holbox. Op beide plaatsten hangt zo’n gemoedelijke sfeer dat je je direct op je gemak voelt en de dagen er zo voorbij vliegen. Voor ons mocht er gerust nog een dagje extra isla Holbox bij, daar hadden we de minder evidentie verplaatsing van isla holbox naar de luchthaven wel voor over gehad ;-) Van Playa del carmen waren we minder fan, het is er erg druk, duur, vol met wereldmerken zoals Victoria Secrets en Haagen Dasz zodat er niets meer authentiek over schiet.

De hotels waren over het algemeen goed. Er was 1 minpunt aan onze reis: we waren behoorlijk teleurgesteld door het hotel ‘villasbacalar’ aan laguna bacalar. Ik herinner me dat we daar voor twee dagen 350 euro bij betaald hadden, dus ik verwachte in een luxueus hotel terecht te komen. Dat was jammer genoeg niet zo. De kamers waren wel groot, maar ook best ouderwets. Het voelde wat aan als vergane glorie. We hebben er ook het traagste hotelpersoneel van onze reis ontmoet, ze deden maar liefst 50 minuten over het serveren van het ontbijt terwijl er naast ons twee andere tafeltjes bezet waren.

We hebben dan veel meer genoten van ons hotel in chichen itza, waarbij de locatie, kamer, bediening en het eten echt top was. Het viel ons daar wel op dat de kamers daar aan 130 euro per nacht stonden. Een stuk goedkoper dus dan wat wij in het hotel laguna bacalar betaald hebben. Dat slaat eigenlijk nergens op, want het hotel in chichen itza was voortreffelijk terwijl het hotel in laguna bacalar verouderd was. Het was toen dat het ons ook te binnen schoot dat die 175 euro pp gevraagd werd voor het hotel Encantado, maar dat je ons daarna liet weten dat dit volboekt was en je toen villas bacalar hebt gekozen. Hierbij is er geen prijsverandering gecommuniceerd, en we vroegen ons af of er hier niet iets is mis gelopen? Het zou in ieder geval verklaren waarom het hotel zo onder onze verwachtingen scoorde.

De informatie die we krijgen via het lokale reisbureau was uitgebreid en handel georganiseerd per locatie. We hebben er steeds goed gebruik van kunnen maken.  Het valt ons wel op dat mexicaanse gidsen niet erg geneigd zijn om veel uitleg te geven over het verloop van de tour (bv bij het bezoek van de indiaanse stammen of de cenotes niet vertellen hoe lang het rijden is) dus het zou wel handig zijn mocht er nog wat extra informatie gegeven worden via het reisbureau over het verloop van de dag. Mocht ik bij het zwemmen met de walvissenhaaien op voorhand geweten hebben dat het 2,5u heen en dan nog eens 2,5u terug varen op zee was, zou ik pilletjes tegen zeeziekte kunnen innemen hebben (nu helaas moeten overgeven tijdens de excursie), iets wat ik bv niet doe bij maar 1 uurtje heen en terug varen omdat ik dit af en toe eens doe en dan weinig last ervaar.

Met vriendelijke groeten,

Cedric en Lisa

Rondreis Mexico

Dag Neelke, Tonia en Hans

We zijn heelhuids terug thuis geraakt, en dat doet ons een beetje stilstaan bij al die mensen op de wereld die onderweg zijn, op de vlucht, op de dool, zonder zekerheid, moe, vuil, ziek, enz. Wat een gelukzakken zijn wij!

De reis was tot in de puntjes perfect georganiseerd, alles klopte, en meer nog: de tips die jullie gaven, waren veel beter dan wat ik ervan zou hebben gemaakt!

Dus DIKKE, DIKKE DANK JE WEL! voor de organisatie, maar ook voor de keren dat we op jullie konden rekenen om bij te sturen, tickets voor ons te boeken en vluchturen voor ons in de gaten te houden! Argentinië en de Argentijnen zitten in ons hart (en hun steaks en taartjes in onze billen ????) ????!

Heel veel warme groeten

Gino en An

Argentinie februari 202

Inmiddels weer bijna een weekje op Nederlandse bodem na een prachtige reis door Zuid India, heerlijke  uitrustdagen in het zonovergoten Goa en als afsluiting 2 dagen in het hectische Mumbai.

We willen jullie bedanken voor het organiseren van deze super prachtige reis. Het was schitterend en alles was tot in de puntjes geregeld, we zijn nergens tegenaan gelopen. Voor de eerste keer met onze eigen chauffeur, best spannend! Maar wat hebben we genoten en wat heeft hij ons prachtige plekken laten zien. Voor ons alle vier was al snel duidelijk "nooit meer met de bus".

Een van de hoogtepunten was wel de house boat, wat een rust. Nog wel leuk om te vertellen is dat we wel om 10 uur naar bed moesten omdat de bemanning wilde gaan slapen, die sliepen op het dek. Nou zijn wij ook niet de beroerdste dus gingen we na een jacht op een kakkerlak netjes ons bed in.

De tempel hielde we wel even voor gezien, pfffff 36 graden met een hoge luchtvochtigheid was wel erg afmattend en wij zijn iets meer geïnteresseerd in natuur en de lokale bevolking.

Al met al hebben we ontzettend genoten en kijken terug op een prachtige reis.

Nogmaals bedankt voor de perfecte organisatie van deze onwijs gave reis!

(We zullen dit ook bij de recensies schrijven)

Vriendelijke groetjes,

Rita, Jos, Betsy en Anton.

Rondreis Zuid-India

Hallo Hans

We zijn weer heelhuids thuis gekomen.

Wat hebben we een fantastische reis gehad. De game-drives waren allemaal ongelooflijk mooi. Wat hebben we veel gezien en zelfs in Ngoro Ngoro de neushoorn die vlak voor onze auto de weg overstak. Geweldig in 1 woord.

De eerste overnachting in de Serengeti kwam te vervallen omdat de migratie nog niet zo ver was en hebben we 3 nachten in Acacialodge geslapen. Wat een prachtige omgeving met  's ochtends de huilende hyena's en blaffende jakhalzen om je heen. Zelfs een zwijn heeft bij onze tent geprobeerd een gat te graven.

Onze gids Mozes was dan ook erg verrast toen we de eerste dag in Serengeti al duizenden gnoe's en zebra's zagen die toch al aan de migratie begonnen waren. Wij hebben onze ogen uit gekeken wat een aantallen zie je daar.

Masai Giraffe Eco Lodge is ons erg slecht bevallen. Ontvangst en bediening was erg onprofessioneel. We waren gewend geraakt aan een ontvangst met warm handdoekje en koel drankje maar hier moesten we zelf de koffie of thee pakken. Niet dat dat erg is maar het personeel stond maar een beetje te kijken. Een wijntje was er niet. Een keer was er 1 fles gehaald en toen was het weer op.  Het zwembad zag er niet erg aantrekkelijk uit. Vies en groen.

De stoelen voor de bungalow waren slecht en je kon er niet goed in zitten. Lokale gids was opdringerig wat we niet gewend waren. Op Tripavisor zie ik alleen maar goede berichten maar wij kunnen me daar niet in vinden. De Belgische eigenaresse was er niet dus misschien dat daarom het personeel ondeskundig was?

Ons advies zou zijn deze niet meer aan te bieden.

Nog een tip van ons aan je klanten : Neem een stekkerdoos mee met minstens 3 ingangen. Er zijn nl erg weinig stopcontacten in de meeste accommodaties.

En nog 1 tip. We hebben heel erg veel last van Tseetsee vliegen gehad. Ze steken dwars door kleding heen. Pijnlijk en lastig want het jeukt enorm. En het kan ook nog gevaarlijk zijn voor de slaapziekte.

Spray tegen tseetseevlieg

Tegenwoordig is er een natural spray op de markt die beschermt tegen de Tseetsee vlieg. Deze Anti Insect Natural spray van Care Plus is een insectwerend middel op natuurlijke basis. Het bevat citronella en lemon-eucalyptusextracten. Het middel bevat geen DEET of andere chemicalieen en is dus geschikt voor mensen die geen DEET kunnen of mogen verdragen. Dus ook ideaal voor kleine kinderen (vanaf 3 maand) en zwangere vrouwen. Care Plus geeft aan de deze spray 3 uur lang bescherming biedt tegen de Tseetseevlieg.

Gebruik tegen de TseeTseevlieg geen DEET spray.

Verder hebben we enorm genoten en hebben we alles gezien wat er maar te zien valt.

Heel erg bedankt daarvoor.

Groeten Harmien

Rondreis Tanzania

Hierbij een kort verslag van onze Costa Rica reis.

Een prachtig land met een ongelooflijk mooie flora en fauna met als hoogtepunt voor ons persoonlijk Monteverde. Jullie hebben stuk voor stuk prachtige overnachtingen voor ons uitgezocht. Helaas is het raften niet doorgegaan door een rugblessure opgelopen bij het surfen.

De enige kanttekening was de gids die ons begeleid heeft naar Tortuguero.

Bij het ophalen in San Jose vroeg het ons naar de slaapplaats in Tortuguero.  Wij waren toen nog niet op de hoogte dat we waren overgeboekt naar de Evergreen lodge

We werden in het bijzijn van iedereen afgeblaft of we de naam van onze lodge niet kenden

Een maal daar zaten we geïsoleerd van de groep. Zowel de kamer alsook het restaurant.

Communicatie met de gids was hierover niet mogelijk

Verder henben wij een onvergetelijke reis gemaakt . We weten jullie in de toekomst zeker te vinden. Brdankt voor alles

Groet uit Amerika.

Jan en Basil

Hi Dagboekreizen team,

Helaas gaat de tijd inderdaad snel en zijn we ondertussen bijna een week terug van wederom een onvergetelijke reis.
De vluchten (Qatar) hadden we zelf geboekt en alles hier vlotjes verlopen.
Sri Lanka was een zeer leuke ervaring. Wel lichtjes vermoeiend, maar dat hadden we wel ingeschat, vandaar de laatste dagen Malediven.
In Sri Lanka werden we opgewacht en de chauffeur was zeker een meevaller.
We hebben veel gezien, de ritten waren niet te lang en deden stops wanneer we wit wensten.
Ook de hotels waren zeer aangenaam!

De Malediven worden steeds voorgesteld als het paradijs. De werkelijkheid gaat daar nog verder in.
Wat een bestemming! Een werkelijke droom!
Nu, we hebben bij aankomst ons wel even laten gaan (upgrade naar all in en upgrade naar watervilla op het Romance Eiland, adults only) ???? onder het motto, once in a lifetime zeker? ????
Een super eiland, super resort, wederom een droom.

Aldus weer een vakantie via jullie die meer dan geslaagd was en al onze verwachtingen overtroffen heeft.

Nu eerst op de lotto spelen, winnen en dan op naar de volgende ????