Kamelentocht in Marokko
Dag 1: Je kunt op 1001 manieren naar Marokko vliegen. Het kan tegenwoordig zelfs met onze vrienden van EasyJet. Wij kiezen echter voor "good old" Royal Air Maroc. Het is een relaxte...
Paardrijden in Colombia
Dag 1 - vliegen naar Bogota; Direct vanaf Amsterdam is er helaas geen verbinding maar met Air France kan het wel via Parijs. Zo gezegd, zo gedaan. Vroeg in de ochtend staan we in Parijs en...
Safari in Selous in het zuiden van Tanzania
Het is alweer even geleden dat we in Oost Afrika waren.Voor een reis naar Zuid Soedan die we vanwege de lokale omstandigheden niet kunnen maken zetten we koers naar Tanzania. Allereerst...
Hippos in Oeganda
Dag 1; De KLM heeft een directe vlucht op Entebbe. Wij hebben echter gekozen voor een variant via Nairobi en komen na een overstap in de vroege ochtend in Entebbe aan. Veel te laat...
Het is echt veel te lang geleden. Dat realiseer ik me pas als ik in het vliegtuig stap naar Marrakech . Met Transavia ben je er zo en de vliegtijden zijn ook nog een schappelijk. Om 5 uur stappen...
Natuur in Costa Rica
Zo, daar gaan we dan weer! We hebben een paar hele drukke maanden achter de rug als we eindelijk weer op pad gaan. We bezoeken dit keer Costa Rica en Mexico. Tonia wilde heel graag naar Corcovado...
Machu Picchu in Peru
Dag 1; we hebben ons verwend en vliegen op stoel 1a en 1b naar Lima. Wat een zegen! Peru is een coole 12 ½ uur vliegen en dat is voorin aanzienlijk relaxter. De KLM vliegt lekker...
Travessia Beach Lodge in Mozambique
Mozambique onder de loep We schrijven november als we weer eens in een ijzeren vogel kruipen om naar Zuid Afrika te vliegen. We gaan een week in ons eigen huis in Phalaborwa bivakkeren...
De rijke onderwaterwereld van Belize
Dag 1 - naar Playa del Carmen Het is weer zo ver! We mogen op pad… We hebben maanden geleden bij één van de vele KLM tickets toegeslagen en zo zitten we vanmorgen op stoel...

Heey Hans,

Ja ja we zijn weer terug! Gelijk met de neus in de boter qua weer (ik hou van sneeuw :-)). De vakantie was geweldig! Wat is Oeganda een top land! Heel mooi. We hadden ook echt een hele goede chauffeur/gids, hele fijne man. Hij regelde alles, echt top! Ook erg luxe dat we de hele auto voor ons alleen hadden :-).

We hebben wel een paar puntjes van feedback, zie maar of je er iets mee wilt doen :-).

Allereerst staat in de reisbeschrijving dat het hotel (bij aankomst) op enkele minuten afstand van het vliegveld is maar dit was 2 uur. Op zich geen probleem als je dat weet, maar als je na de lange reis verwacht met 5 min in je hotel te zijn dan is dat even een teleurstelling :-).

Daarnaast zou ik overwegen (indien mogelijk) om de Hippo lodge te schappen. Deze lodge had nogal wat achterstallig onderhoud (gaten in de daken, hutjes op instorten). Ook hadden we daar niet altijd stromend water en elektriciteit (was volgens de medewerkers een externe factor dus konden ze niet heel veel aan doen maar was niet heel fijn).

Verder vonden wij de 3 dagen die wij in Queen Elizabeth Park hadden net 1 dag te lang (ook doordat we in de wat mindere Hippo lodge zaten waar we best wat tijd hebben besteed). Wij hadden liever 1 dag extra in bijvoorbeeld Lake Mburo np gehad of 1 dag eerder terug gegaan naar Kampala

Dat waren de puntjes. Overall zijn we heeeeel tevreden, was echt 1 van de mooiste reizen ooit! Vooral de gorilla’s waren fantastisch!! Dank voor het regelen!!

Fijne avond!

Liefs,

Lysan

Rondreis Oeganda

Ja we zijn weer terug en hebben erg genoten. Gebrek aan WiFi in beide kampen was niet zozeer het probleem, maar we wisten niet dat het er niet was. Ook geen telefoonbereik en dat is jammer als je belooft wat van je te laten horen als je veilig bent aangekomen. Maar geen probleem, meer een tip om mensen daar op te wijzen (voorgaande kampen hadden allemaal wel WiFi dus gingen we er vanuit dat het hier ook zo zou zijn).

Pop Pom was echt geweldig. In Sango had het flink geregend voor we kwamen waardoor veel wegen niet toegankelijk waren en we bijvoorbeeld Moremi niet in konden (we zaten na 50 meter al vast en moesten uit de blubber getrokken worden).

Nu weer wennen aan de regen hier en weer aan het werk, sparen voor de volgende vakantie!

Robbert-Jan

Reis Botswana

Beste Tonia en Hans,

Alles is weer opperbest verlopen: op alle afspraken (en dat waren er nogal wat...) was iedereen perfect op tijd. De lodges en hotels waren iedere keer tiptop in orde en strategisch gelegen.

De beste gidsen vonden iedere keer de meeste dieren en bovenal verliep alles zoals wij dit wensten.

Ook de trip naar Maboneng was super. De taxichauffeur (gids) gaf ons bijna een complete sightseeing van Johannesburg en leidde ons naar een prima restaurant. De dode tijd op de luchthaven werd zo springlevend.

Bedankt voor uw schitterende diensten en we kijken al weer uit naar de novemberreis in Colombia.

Groeten

Sabine en Jan

Reis Botswana

Hi Hans. Je bent me voor! Het was super!!! We hebben enorm genoten. Nergens last van gehad en iedereen meer dan aardig. Ik ga nog eens terug! Groet! Ghada.

Ps. Zodra ik wat foto's heb stuur ik je er een. Tis nu een chaos...

Rondreis Marokko

Hierbij een kort verslag van onze Costa Rica reis.

Een prachtig land met een ongelooflijk mooie flora en fauna met als hoogtepunt voor ons persoonlijk Monteverde. Jullie hebben stuk voor stuk prachtige overnachtingen voor ons uitgezocht. Helaas is het raften niet doorgegaan door een rugblessure opgelopen bij het surfen.

De enige kanttekening was de gids die ons begeleid heeft naar Tortuguero.

Bij het ophalen in San Jose vroeg het ons naar de slaapplaats in Tortuguero.  Wij waren toen nog niet op de hoogte dat we waren overgeboekt naar de Evergreen lodge

We werden in het bijzijn van iedereen afgeblaft of we de naam van onze lodge niet kenden

Een maal daar zaten we geïsoleerd van de groep. Zowel de kamer alsook het restaurant.

Communicatie met de gids was hierover niet mogelijk

Verder henben wij een onvergetelijke reis gemaakt . We weten jullie in de toekomst zeker te vinden. Brdankt voor alles

Groet uit Amerika.

Jan en Basil

Goedemiddag Hans,

Ja we zijn weer terug (helaas), na een onwaarschijnlijk mooie, fantastisch georganiseerde en indrukwekkende reis. Het was perfect geregeld door jullie en voor herhaling vatbaar. wel weer wat geleerd : keuzes maken. Sommige plekken waren zo mooi, leuk , interessant,  maar waren we veel te kort... Nog maar een keer terug.

Weinig tot geen struggles. Een kamikaze rijtocht van Sapa terug naar Hanoi. Chauffeur reed als een dolle, vond t nodig om een paar keer te stoppen om aan een bong te hangen en stopte midden op de snelweg in het donker om er vervolgens een vriend in te laten stappen die ook even in Hanoi werd afgezet...

Jasje  niet meer terug gekregen (vergeten Halong Bay) : wel direct actie door agent Vietnam en onze gids. Super!

Helaas pieste het van de regen  op Koh Rong Saloem, ingewikkeld met aankomst: verkeerde pier afgezet ... 1,,5 uur lopen over strand in stromende regen... uiteindelijk geregeld ., ander bootje paar dollar vriendelijk blijven lachen hahah . Het  resort zelf en zeker eigenaar en personeel maakten alles goed. Terug was wel een uitdaging daar Agent Cambodja per se wilde dat we de vroege boot naar vaste land terug namen om zeker op tijd te zijn in Phnom Penh. Per saldo betekende dat om 815 vertrek, boot 845 , terugreis PP aankomst vliegveld ca 1430/1500 . Vertrek 23.35h .  en dus nog terug Duesseldorf via via via ...Best wel lang , maar we hebben alles overleefd. :-)

Reis om nooit te vergeten en zeker bij een vervolgbestemming ergens ter de wereld kom ik graag bij jullie terug

Dank!!!

met vriendelijke groet/with kind regards,

Karen

Rondreis Vietnam & Cambodja

Hoi Hans en Tonia, we zijn gisteren thuis gekomen en nu net wakker ????. We hebben een geweldige reis gehad. Zoveel verschillende delen van het land gezien . We hebben een goede indruk gekregen van de diversiteit van Colombia en vonden het een land om naar terug te keren. Zeer aardige mensen met humor en hulpvaardig . Mooie natuur, afwisselend , cultuur, lekker eten. Prachtige stranden , gesnorkeld . Die week aan de kust aan het einde was een goede afsluiting. De reis liep op rolletjes . We hebben ons erover verbaasd dat de taxi’s altijd op tijd klaar stonden en dat alles zo soepel liep. Lammert spreekt een beetje Spaans, dat was wel zo handig om contact te maken.

De kinderen (12,15, 16) hebben ook genoten. Die voelden zich thuis in de hotels en veilig op straat.

Sowieso is ons dat reuze meegevallen . Van verhalen en waarschuwingen krijg je het idee dat je op elke hoek van de straat in de steden beroofd kunt worden. Wij zijn wel alert geweest maar hebben ons niet onveilig gevoeld en we waren meestal rond 21 uur terug in het hotel.

De tours en de gidsen waren ook stuk voor stuk voor stuk een succes . De gidsen spraken goed Engels en konden en wilden veel vertellen over hun land.

In Bogota hebben wij zelf nog een fietstour gedaan (aanrader!!) en in San Agustin een gids genomen in het archeologisch park. Dan zie je net wat meer. In Popoyan heb je een hele leuke gratis stadstour (zelf bedrag geven) door studenten. Ook een aanrader .

De hotels waren een prima keuze. Alleen in Medellin zouden we nog eens kijken naar een ander hotel. Schoon hoor, maar onpersoonlijk en groot en ongezellig . Een zwembad was daar wel lekker geweest, beetje afkoelen.

Cano Cristales was een hele bijzondere ervaring . We hadden een hele jonge gids, die ontzettend zijn best deed. We hadden gelukkig bij aankomst al een tripje naar een kleiner stuk van de rivier waar we de kleuren zagen en konden zwemmen. De dag daarop gingen we naar de grote rivier , maar toen heeft het de hele dag gehoost... niets te zien, een grote modderrivier... de dag erop nog een leuke ontbijttrip gedaan en ontbeten bij een familie middenin de Llano’s en weer even een stukje rivier gezien.

Alles was trouwens toch included in deze trip. Toegang park, luchthavenbelasting , eten en drinken . En een feestavond met dans. Erg leuk!!!

Nog een tip voor toekomstige klanten :in het het begin appcontact maken met Pure Colombia . Overal is WiFi en het is handig om ophaaltijden even te checken en geeft pure Colombia de mogelijkheid om wijzigingen aan de klant zelf door te geven . Deden ze nu naar de hotels maar die gaven het niet altijd door. Die waren 2 keer anders dan afgesproken , en pure Colombia reageert heel snel op de app (kwamen we aan het eind pas achter).

Dank voor de organisatie van onze reis. Fijn dat het contact zo soepel verliep. Jullie reageerden heel snel op mailtjes en vragen  en dat we een keertje ook telefonisch  konden overleggen  over de reis vonden we prettig .

We zijn erg tevreden , gaan jullie zeker aanbevelen aan vrienden .

Groeten van Lammert en Maartje

Eindelijk hebben we even tijd om te reageren. Direct aan het werk, je kent het wel.....

Overall was de reis fantastisch! Even puntsgewijs een resumé.

• In Kaapstad, Hermanus en Stellenbosch waren de accomodaties zeer goed. Men was ook zeer vriendelijk en behulpzaam. In Stellenbosch mochten we de kamer zelfs langer gebruiken.
  • De auto was wat aan de kleine en lichte kant.
  • Helaas was het weer in Zuid Afrika iets minder en daardoor hebben we Robben eiland en duiken met haaien gemist. Niets aan te doen! Overigens waren de dagen kort door de winterperiode en werd geadviseerd om voor het donker binnen te zijn. Minder tijd dus!
  • Vlucht naar Tanzania was prima.
  • De safari was echt geweldig! Veel gezien. Onze gids (Mozes) was top. Super! Ook de ballonvaart is voor herhaling vatbaar. De accomodaties (tenten, kampen, hotels etc.) waren goed. Evenals het eten.
  • De vlucht naar Zanzibar gaf bij ons wat commotie m.b.t. de bagage. Is uiteindelijk prima geregeld doordat we een vlucht eerder kregen en de koffers er “gewoon” in konden. Overigens wel een paar “losse dollars” betaald, voor het extra gewicht.
  • Het eiland Zanzibar vonden we vies en minder gezellig.
  • Het hotel, Langi Langi viel zeer tegen! Onze wens is lekker uitblazen in een wat betere accommodatie aan het strand. Volgende reis willen we een beter niveau.

Tot slot. Top hoe bereikbaar jullie zijn voor vragen. Ga zo door, want dit verdient een pluim .

Groeten,

Van ons allemaal

Rondreis Tanzania en Zuid Afrika

Goedemiddag Hans (en iedereen bij Dagboek reizen)

Vandaag zijn we thuisgekomen van onze reis naar Tanzania. Het is onze gewoonte om na de reis altijd even te laten weten hoe het is geweest. De pluspunten, maar ook de verbeterpunten. Niet om te zeuren of te klagen, maar zodat jullie dit eventueel kunnen gebruiken voor toekomstige reizen.

Allereerst wil ik zeggen dat we het best spannend vonden om deze reis via jullie te boeken. We kenden jullie natuurlijk nog niet. We hebben al vele reizen gemaakt, altijd via onze vaste reisadviseuse bij D-reizen. Zij wist precies wat we leuk vonden en dat was dus altijd erg vertrouwd. Nadat zij failliet gingen, was het voor ons een beetje zoeken.
Dit was natuurlijk best een dure reis en dat maakte het voor ons wel spannend om te boeken bij een voor ons nog onbekende organisatie. Zeker omdat het in het regenseizoen was. We hebben behoorlijk getwijfeld, maar zijn zo blij dat we de gok genomen hebben! Zoals ik eerder al aangaf hebben we al vele mooie reizen mogen maken, maar al na enkele dagen wisten we zeker dat deze reis alles ging overtreffen!
Het was echt een droomreis! Alles was tot in de puntjes geregeld. En voor wat betreft het regenseizoen: jullie gaven aan dat we hier niet bang voor hoefden te zijn en daar was geen woord van gelogen. Sterker nog: we hebben er vooral heel veel voordeel van gehad.
We hebben in 7 dagen safari misschien in totaal een kwartier regen gehad (overdag)
Daarentegen was het overal wel super rustig. We kwamen soms 2 tot 3 uur lang geen enkele andere auto tegen. We werden direct geüpgraded naar een luxere accommodatie in de Serengeti: Seronera Luxery Camp. In Tarangire Luxery camp waren we zelfs de enige gasten en kregen we de Honeymoonsuite aangeboden!
We hebben zelfs heel veel meegemaakt van de great migration, wat we nooit hadden verwacht van tevoren.
Alle accommodaties waren heel erg goed, het eten was heerlijk en we hadden de beste gids die we ons konden wensen! We hebben iedere dag gamedrives gemaakt van 7:30 tot 18:30 en het verveelde geen moment.
We hebben echt geen enkel negatief punt over het safari gedeelte. Wel nog een kleine tip: er wordt verwacht dat je de gids een flinke fooi geeft. Zo'n 20 tot 40 dollar per persoon per dag. (Wat ie ook dubbel dwars waard is!!) Dat kan oplopen tot een behoorlijk bedrag en dat is misschien wel handig om van tevoren aan te geven.

Na de safari gingen we naar Zanzibar om nog een paar dagen bij te komen. De dag na aankomst hadden we een privétour door Stonetown, waar we eerlijk gezegd niet zoveel zin in hadden. Maar we hadden een goede gids en we vonden het toch erg leuk!
De accommodatie in Nungwi was prima, maar vanaf donderdag werd het restaurant overdag gesloten in verband met de Ramadan. Je kon er dus niet lunchen, maar je kon ook niets te drinken bestellen. Voor ons niet zo'n probleem, omdat we donderdag een snorkeltour hadden, vrijdags naar huis gingen en sowieso de voorkeur gaven aan een ander restaurant. Maar misschien wel handig om te weten voor toekomstige reizigers.
Ook was het niet mogelijk om met creditcard te betalen. Er zit een pinautomaat vlakbij het hotel, alleen deed deze het niet altijd en kan je maar kleine bedragen pinnen en betaal je zo'n 6 euro per transactie.
Het uitzicht vanaf het hotel was wel prachtig en we hebben hier nog heerlijk een paar dagen kunnen bijkomen van onze fantastische reis.

Wij zullen een volgende keer zeker weer via jullie boeken. Jammer dat jullie niet alles aanbieden wat nog op ons verlanglijstje staat!
Tijdens de vakantie heb ik met enige regelmaat foto's op social media geplaatst en ik kreeg meteen al de vraag via welke reisorganisatie we hadden geboekt. Hopelijk hebben jullie er binnenkort dus weer wat nieuwe klanten bij!
We willen jullie heel erg bedanken voor alles. Het contact voorafgaand aan de reis heb ik als heel prettig ervaren en de reis was zelf was echt perfect geregeld!