Hippos in Oeganda
Dag 1; De KLM heeft een directe vlucht op Entebbe. Wij hebben echter gekozen voor een variant via Nairobi en komen na een overstap in de vroege ochtend in Entebbe aan. Veel te laat...
Oudheden in Jordanie
Dag 1; Vliegen naar Amman Het is een koude januaridag als wij de tas hebben gepakt voor een weekje Jordanië en Dubai . Eerstgenoemde is niet nieuw voor me maar het is altijd leuk om er...
Zeeleeuwen bij de Galapagos eilanden
Dag 1; Het is en blijft geen pretje om naar Ecuador te vliegen. Onze nationale trots vliegt er heen maar als je naar Quito wil vliegen betekent het toch stoppen in Bonaire en ook nog een keer...
kleurrijjk colombia
Colombia, of is het Locombia Nadat we onze oorspronkelijke plannen om hebben moeten gooien vanwege de onrust in Ecuador die natuurlijk alweer voorbij is als we vertrekken mogen we in plaats van...
Cenotes
Ik ben de winter goed zat en dus ben ik blij dat we het vliegtuig inklimmen op weg naar een heerlijk warme bestemming. In februari is Mexico al lekker opgewarmd maar nog niet zo dat je de hele...
Kalahari
Aankomen en op weg naar Vryburg Reizen naar Afrika is altijd een feest. Je weet nooit wat je kan verwachten omdat je meestal op zoek gaat naar dieren. Wij zijn al jaren bezig om de bruine...
Copacabana, Brazilië
Het is een beetje feest bij ons thuis. Met blozende wangen staan we onze tas weer te pakken want we gaan weer terug naar Brazilië. Dit keer is het bijna familiebezoek want we gaan langs bij...
Arenal Costa Rica
  Dag 1 - Vliegen naar Costa Rica; We komen na weer een nacht in het Citizen M hotel (een aanrader, je kunt vallen naar de terminal en de kosten zijn zeer acceptabel en de bedden...
Olifant in Zimbabwe
Dag 1 - Vanuit Zambia naar Mana Pools National Park We zijn vanochtend wakker geworden in het Chongwe Tented Camp met de Blue Mountains op de achtergrond. Vandaag eindigt onze rondreis...

Bij gebrek aan Facebook even langs deze weg een review.

Voor de pandemie stond er een rondreis door Brazilië gepland. Dit werd een voucher, toen een rondreis door Namibië, Botswana, Zimbabwe en Mozambique, vervolgens weer een voucher en uiteindelijk een refund.
Alleen al om de wijze waarop dit hele proces werd aangepakt zou ik DagboekReizen meer dan aanbevelen.
Het is een organisatie gerund door integere oprechte en positieve mensen voor wie hun werk hun passie is en het kan niet anders dan dat dit doorsijpelt in de wijze waarop ze hun reizen organiseren en in hun keuze voor de lokale organisaties met wie zij werken.
Wij hebben als gezin het geluk gehad in ons jaar reizen, tweemaal een deel met DagboekReizen te kunnen doen.
Een maand Colombia en een week in een relatief onbekend maar adembenemend mooi gebied in Brazilië, de Jalapao.
Beide reizen waren afwisselend, uitstekend georganiseerd en met veel oog voor onze behoeften als gezin samengesteld.
Hans en Tonia hebben het talent accomodaties te vinden met een charme die wij erg waarderen en waar we ons direct thuis voelden.
De maand Colombia heeft ons een fantastisch inkijkje gegeven in dit prachtige land met eindeloos veel natuur waar we ons zoveel in hebben mogen vermaken. De plaatsen en steden die we bezochten waren met alle muurschilderingen een lust voor het oog en door de gidsen die we troffen en tours die we kregen altijd informatief en boeiend.
Het fijne aan onze reis door Colombia was ook de ruimte die er was gelaten om zelf een invulling te kiezen en te organiseren ter plaatse, wat ons een prettig gevoel van autonoom zijn gaf, iets wat soms onder gesneeuwd kan raken tijdens overvolle georganiseerde trips.
In de Jalapao in Brazilië waren we enkel met lokale toeristen en een fantastische gids in een bijzonder gebied met de fervedouros als absoluut hoogtepunt.
Wij zijn ervan overtuigd dat je met DagboekReizen kiest voor een organisatie die ook de minder bekende juweeltjes van een land aandoet en je een complete ervaring biedt die veel verder gaat dan de foto’s van een gemiddelde reisbrochure.
Dank Hans en Tonia voor 5 geweldige weken en het daarnaast ook volkomen belangeloos geven van tips en aanbevelingen gedurende onze reis van afgelopen jaar. We hebben er talloze opgevolgd en het heeft ons op schitterende plekken gebracht.
Mede dankzij jullie is ons jaar de wereld over een onvergetelijke ervaring geworden.

Nou dit is hem dan.
Ik word er bijna emotioneel van.
Maar dat ben ik snel:-) en over tweeenhalve week gaan we weer naar huis dus ik moet sowieso afscheid nemen van ons jaar en dat valt niet mee.
En vooral;
We zijn jullie gewoon enorm dankbaar.

Martijn en Didi en Tijmen en Imme

brazilie en colombia 2022

We hebben een hele fijne vakantie gehad!

De hele reis goed weer gehad behalve 2 dagen in Chobe alleen maar regen, maar toch nog op de laatste dag met de regenpak en poncho aan toch nog een leeuw gezien .

Kaapstad was erg leuk en alles ging prima met de auto. De route van Botswana waren we ook erg blij mee en de volgorde. Moremi Crossing was voor ons de eerste stop. door vele regenval afgelopen weken wat het gras er hoog in de delta. Hierdoor hebben we in deze dagen niet heel veel dieren gezien. Omdat het onze eerste stop was waren wij wel bij elke impala en hippo onder de indruk. De mensen die we tegenkwamen die Chobe eerst hadden gedaan en daarna naar de Delta waren minder enthousiast. Moremi Crossing was een prima lodge met erg lekker eten!

In Kwai zagen we meer dieren (eerste dag gelijk een leeuwin en een luipaard) en veel vogels en zebra's etc. Sango Safari Camp was echt super! Ze hadden blijkbaar net de accommodatie een opfrisbeurt gegeven en het zag er prima uit. Hier vonden we de gids en het personeel van de lodge ook het beste. Ook hier wel hoog gras en door regenval van de weken ervoor slechte wegen in de game reserve dus we zijn daar niet echt het moremi reserve in gegaan (daar zouden ook meer dieren te zien zijn volgens de gids). Laatste avond in Sango kregen we een verrassingsetentje opgezet buiten onze tent met champagne!

In Chobe de meeste olifanten giraffen, impala's (eigenlijk bijna alle dieren) gezien. Bakwena lodge was ook echt een goede lodge met hele fijne kamers en goede service.

De volgorde was dus goed- moremi crossing, een goede lodge en achteraf gezien minste dieren gezien, (soort intro safari, ook omdat we daar "pas" om 6u op moesten en dit werd daarna alleen maar vroeger), Sango in Kwai, een betere lodge en meer dieren gezien dan in moremi, Chobe- wat luxere kamers en meeste dieren gezien.

Naar Zimbabwe toe ging het prima, maar de transfer had niet doorgekregen dat we van lodge waren veranderd (ze hadden opdracht om ons naar Bayete te brengen), dus hebben we dat nog even afgestemd en ook dat ze ons van juiste lodge kwamen ophalen voor de vlucht naar Jo'burg.  Ilala lodge was ook precies wat we wilden en we hebben daar 1,5 dag lekker aan de pool gelegen en ff bijgekomen van de reis. (ook eindelijk uitgeslapen want in Chobe moesten we om 5u op elke ochtend!) Het restaurant bij Ilala was ook super. De Vic Falls waren ook zeer de moeite waard en even de brug over een een voetje op  Zambia grondgebied was ook erg leuk.

Al met al een super vakantie gehad en alles was goed geregeld. We hebben tijdens de reis van andere reizigers ook veel goede verhalen over Namibië en Kalahari woestijn gehoord, dus die hebben we op ons lijstje gezet voor over een paar jaar .

Groetjes en bedankt!

Dianne en Roeland

Rondreis Botswana

We kijken met elkaar terug op een hele fijne reis.
We hebben alle hoogtepunten mogen zien die we al zo lang op ons lijstje hadden staan.
En wat was het indrukwekkend mooi.

We hebben er echt van genoten. Egypte is een prachtig land met vriendelijke en toegankelijke mensen.
Prachtige foto’s gemaakt. Beelden in onze herinnering. Zeker voor herhaling vatbaar.
Het reizen zorgt voor veel bijkomende indrukken. Het was soms ook wel overweldigend.
Het is dan fijn als je eind van de middag in je hotel bent en lekker even in het zwembad alle prikkels van je af kunt spoelen.

Het door een onbekende omgeving op zoek gaan naar een restaurant is een heerlijke ervaring.
Veel onverwachte dingen gezien en gevonden.
We hebben ons geen moment onveilig gevoeld.

In Cairo hadden we een Nederlands sprekende gids Osama. Die had al heel lang geen toeristen meer begeleid. En hij was gretig om ons alles wat hij wist te vertellen.
Soms was dit een beetje te veel. Zodat we bijna geen ruimte hadden om zelf te bepalen wat we wilden denken en waarvan we wilden genieten.Toen hebben we hem gezegd dat wij het tempo bepaalden en alles voor ons te veel was.

In Aswan tot Luxor was Omar bij ons. Zijn Engels moesten we even aan wennen. Maar hij ontdooide steeds meer en heeft volgens ons ook echt van ons genoten.
Beide gidsen probeerden wel steeds om extra onderdelen ( tegen ruime betaling uiteraard) toe te voegen aan het programma. We hebben heel, heel weinig toeristen gezien.
En behalve in het hotel in Luxor geen Nederlands gehoord een hele week. Dat was best lekker.
De bevolking was soms wel opdringerig, maar dat kennen we wel van andere reizen.
De  hotels zijn ons uitstekend bevallen! Het personeel, de agenten en de gidsen waren allen zeer, zeer behulpzaam en vriendelijk.

Het was fijn dat er in Luxor snel een zwembad geregeld kon worden. Dat de zoekgeraakte koffer van Jesse dezelfde dag werd nabezorgd.evenals het vergeten duikmasker was echt super service. De rolstoel was wel steeds een dingetje, maar kwam, meestal na wat aandringen en wachten , toch steeds weer tevoorschijn.
Dit zijn de gewone ongemakjes die het reizen zo aantrekkelijk maken.

Het laatste hotel Coral Beach bleek een all- inclusive resort. Waar we dus ook van die bandjes omkregen.
Nog geprobeerd uit te leggen dat we alleen HP hadden. Tevergeefs.
We hadden prachtige, ruime kamers naast elkaar met zeezicht. Wel aan het eind van het resort, dus 10-15 minuten wandelen als je iets vergeten was. Dat vonden we niet erg hoor!

De reis terug was door het overstappen lang. (Van 1.30-17.30 uur uit en thuis) Maar daar kan niemand iets aan doen. Covid heeft geen rol gepeeld in onze reis.
De laatste dag even een test gehaald met de dure hoteltaxi. Was zo gepiept.
Egypte gaat vaccinatie op korte termijn verplicht stellen voor alle buitenlanders, dus we waren net op tijd!

Dank je wel voor het organiseren van deze geweldige reis.
Als we weer geld hebben, ga ik voor een volgende reis zeker aan jullie organisatie denken en hem ook zeker bij andere mensen aanbevelen.

Vriendelijke groet, ook namens alle medereizigers
Annette

Egypte reis oktober 2021

Zijn idd weer terug.Hebben het heerlijk gehad, weer veel gezien en genoten.Verhalen gaan snel over de wereld, komen hier volgende week op terug, genieten jullie van Lissabon, mooier weer dan hier denk ik.

groeten,

Kees en Janny

Rondreis Zambia

Een geweldige reis, alles perfect geregeld, ook toen er even een nachtje langer ergens gebleven moest worden, 9 x gevlogen in Brasil alles liep gesmeerd. Dagboek reizen wij komen zeker bij jullie terug !! Tchau. Fons Saskia Tim en Wing

Rondreis Brazilië en Argentinië

Hey hallo,

Jazeker de tijd gaat altijd te snel als het mooi en gezellig is, maar we kijken terug op een prachtige reis.
Jullie zijn ons net voor, wij hebben zo vaak tegen elkaar gezegd als we thuis zijn moeten we jullie vertellen hoe goed alles geregeld was.
Want dat was het zeker, alles was super geregeld. En wat een mooi systeem dat travel-appje waarin alles staat, waar je naar toe gaat en hoelaat iemand je ophaalt. TOP ????

Volgend jaar komen we bij jullie terug ????

Costa Rica juli 2023

Wij hebben een geweldige vakantie in Thailand en Cambodja gehad.

Hij was perfect geregeld, wij werden op tijd gehaald en gebracht. Je hoefde je nergens druk om te maken, echt een onbezorgde vakantie . Brazilië was al door jullie geweldig georganiseerd , ook Thailand deed er niet voor onder. Ik hoop, dat Australië ook een keer in jullie reizen komt, want dat zouden wij ook graag door jullie georganiseerd willen worden.

Hotels :

De hotels in Bangkok (Riva Surya en Riva  Arun) waren geweldig (een aanrader).

Het hotel in Siem Reap :  was prima .

In Kanchanaburi : River Kwai Jungle Rafts, een geweldige ervaring

De nachttrein (1ste klas) was modern en dus super (lekker geslapen)

In Chiang Mai : Yaang Come Village was een geweldig hotel

In Khao Sok : Arts Riverview Lodge : geen aanrader, gaten in de handdoeken. De eerste keer zat de Lodge niet aan de rivier (volgens mij wel geboekt), de tweede keer wel aan de rivier , maar vlakbij een ontmoetingsplaats, waar een feest werd gegeven, met muziek, schreeuwen,etc. tot 03:00 uur in de ochtend . Ik heb mijn beklag bij de receptie gedaan, waar ik te horen heb gekregen, dat zij ook geklaagd hebben en dat zij 24:00 uur zouden stoppen. Dus niet.

Slapen op het meer was een avontuur. Inderdaad een aanrader. Wij hebben inderdaad de gibbons horen roepen. Een belevenis.

Daarna uitrusten op Koh Samui in Fair House Villas & Spa, een geweldig hotel. Wel weinig tot geen strand, maar dat vonden wij heerlijk, omdat geen mensen voor je paraderen. Dus rust.

Bangkok is een geweldige, indrukwekkende stad. De fietstocht was geweldig. De tempels prachtig. Het uitje met de longtailboot stelde niet veel voor, met de fietstocht zaten wij ook al af en toe in een longtailboot wat veel indrukwekkender was.

De floating market was een teleurstelling , want op die dag was het heel toeristisch en misten wij de bootjes, die waar aan de man brachten . Wat wel mooi en schitterend was, was de markt, waar de trein doorheen rijdt . Ongelooflijk en schoon.

Kanchanaburi is ook interessant (tempel en Dutch Village), het eten in het hotel, waar wij waren voor wij de trein instapten, was heel slecht.

Chiang Mai is een geweldige stad met z’n vele tempels, het hotel ligt vlakbij de night market, waar veel backpackers komen en waar je goedkoop eten kan en heerlijk naar muziek kan luisteren.

Ook zijn we naar een Elephant Sanctuary geweest, waar niet opgereden wordt, alleen maar gevoed en gewassen wordt. Een hele belevenis. Ook het recyclen van de olifantenmest (papier) was heel interessant .

Veel succes met het organiseren.

Groetjes

Bas en Martina

Reis Thailand en Camboda

Prima reis gehad. Uitstekend georganiseerd.

Hotels waren zeer wisselend maar overwegend goed.

Zullen je organisatie zeker positief aanbevelen.

Gerard

Rondreis Nepal

Hi Dagboekreizen team,

Helaas gaat de tijd inderdaad snel en zijn we ondertussen bijna een week terug van wederom een onvergetelijke reis.
De vluchten (Qatar) hadden we zelf geboekt en alles hier vlotjes verlopen.
Sri Lanka was een zeer leuke ervaring. Wel lichtjes vermoeiend, maar dat hadden we wel ingeschat, vandaar de laatste dagen Malediven.
In Sri Lanka werden we opgewacht en de chauffeur was zeker een meevaller.
We hebben veel gezien, de ritten waren niet te lang en deden stops wanneer we wit wensten.
Ook de hotels waren zeer aangenaam!

De Malediven worden steeds voorgesteld als het paradijs. De werkelijkheid gaat daar nog verder in.
Wat een bestemming! Een werkelijke droom!
Nu, we hebben bij aankomst ons wel even laten gaan (upgrade naar all in en upgrade naar watervilla op het Romance Eiland, adults only) ???? onder het motto, once in a lifetime zeker? ????
Een super eiland, super resort, wederom een droom.

Aldus weer een vakantie via jullie die meer dan geslaagd was en al onze verwachtingen overtroffen heeft.

Nu eerst op de lotto spelen, winnen en dan op naar de volgende ????