Safari in Selous in het zuiden van Tanzania
Het is alweer even geleden dat we in Oost Afrika waren.Voor een reis naar Zuid Soedan die we vanwege de lokale omstandigheden niet kunnen maken zetten we koers naar Tanzania. Allereerst...
De schatten van Egypte
Onderweg naar Schiphol bedenk ik mij ineens dat het 2 jaar geleden is dat ik ergens naar toegevlogen ben. Op Schiphol aangekomen voelt het vreemd, het is zo rustig hier, niet normaal! De corona...
Per kano door de Pantanal
Zo, daar gaan we weer! Brazilië is het land waar we momenteel qua ontwikkeling de meeste tijd in moeten steken maar als je op een kaart kijkt is dat ook niet zo heel vreemd! Vol goede moed...
Waterval in Mexico
Dag 1 - vliegen naar Guatemala Het is best een eind, vliegen naar Guatemala. Hoe je ook probeert, zonder tussenstops lukt het niet. Wij kiezen voor de KLM die ons naar Panama Stad...
Rainbow Mountain Peru
Dag 1 vliegen naar Lima Zo, na een keer of 5 de koffer te hebben in- en uitgepakt heb ik nog steeds het gevoel dat ik iets  vergeten ben in te pakken, maar geen idee wat. Het zal wel goed...
Olifanten in Zuid Afrika
Eindelijk is het dan zo ver! Jut en Jul gaan weer eens genieten. We zijn al jaren bezig om deze tocht te gaan maken maar nu mogen we dan eindelijk. We landen in ons geliefde Phalaborwa en...
Stranden in Mexico en Costa Rica
We zijn zeker niet van plan om onze eigen kinderreizen te gaan promoten of lanceren maar onze dochters zijn op een leeftijd gekomen dat het leuk is om ze op reis mee te nemen. Na lange gevechten...
Kalahari
Aankomen en op weg naar Vryburg Reizen naar Afrika is altijd een feest. Je weet nooit wat je kan verwachten omdat je meestal op zoek gaat naar dieren. Wij zijn al jaren bezig om de bruine...
met kinderen in Egypte
Het is februari en we zitten met zijn allen aan tafel. Het lijkt me een goed idee om eens te beginnen over de zomervakantie want ik ben de winter nu al meer dan zat (had ik toen geweten dat ie tot...

Hallo Hans

We zijn weer heelhuids thuis gekomen.

Wat hebben we een fantastische reis gehad. De game-drives waren allemaal ongelooflijk mooi. Wat hebben we veel gezien en zelfs in Ngoro Ngoro de neushoorn die vlak voor onze auto de weg overstak. Geweldig in 1 woord.

De eerste overnachting in de Serengeti kwam te vervallen omdat de migratie nog niet zo ver was en hebben we 3 nachten in Acacialodge geslapen. Wat een prachtige omgeving met  's ochtends de huilende hyena's en blaffende jakhalzen om je heen. Zelfs een zwijn heeft bij onze tent geprobeerd een gat te graven.

Onze gids Mozes was dan ook erg verrast toen we de eerste dag in Serengeti al duizenden gnoe's en zebra's zagen die toch al aan de migratie begonnen waren. Wij hebben onze ogen uit gekeken wat een aantallen zie je daar.

Masai Giraffe Eco Lodge is ons erg slecht bevallen. Ontvangst en bediening was erg onprofessioneel. We waren gewend geraakt aan een ontvangst met warm handdoekje en koel drankje maar hier moesten we zelf de koffie of thee pakken. Niet dat dat erg is maar het personeel stond maar een beetje te kijken. Een wijntje was er niet. Een keer was er 1 fles gehaald en toen was het weer op.  Het zwembad zag er niet erg aantrekkelijk uit. Vies en groen.

De stoelen voor de bungalow waren slecht en je kon er niet goed in zitten. Lokale gids was opdringerig wat we niet gewend waren. Op Tripavisor zie ik alleen maar goede berichten maar wij kunnen me daar niet in vinden. De Belgische eigenaresse was er niet dus misschien dat daarom het personeel ondeskundig was?

Ons advies zou zijn deze niet meer aan te bieden.

Nog een tip van ons aan je klanten : Neem een stekkerdoos mee met minstens 3 ingangen. Er zijn nl erg weinig stopcontacten in de meeste accommodaties.

En nog 1 tip. We hebben heel erg veel last van Tseetsee vliegen gehad. Ze steken dwars door kleding heen. Pijnlijk en lastig want het jeukt enorm. En het kan ook nog gevaarlijk zijn voor de slaapziekte.

Spray tegen tseetseevlieg

Tegenwoordig is er een natural spray op de markt die beschermt tegen de Tseetsee vlieg. Deze Anti Insect Natural spray van Care Plus is een insectwerend middel op natuurlijke basis. Het bevat citronella en lemon-eucalyptusextracten. Het middel bevat geen DEET of andere chemicalieen en is dus geschikt voor mensen die geen DEET kunnen of mogen verdragen. Dus ook ideaal voor kleine kinderen (vanaf 3 maand) en zwangere vrouwen. Care Plus geeft aan de deze spray 3 uur lang bescherming biedt tegen de Tseetseevlieg.

Gebruik tegen de TseeTseevlieg geen DEET spray.

Verder hebben we enorm genoten en hebben we alles gezien wat er maar te zien valt.

Heel erg bedankt daarvoor.

Groeten Harmien

Rondreis Tanzania

Zo maar een paar dingetjes adhv reisoverzicht, zoals van jullie ontvangen.
Echt fijn was dat alle afspraken met bussen, agenten of gidsen altijd stipt werden nagekomen! Klasse.

3 April aankomst San José

Aankomst, opvang, alles verliep prima.Om ca 20 uur bij het hotel. Gezien de ligging van het hotel werd afgeraden naar buiten te gaan.
Van de bezienswaardigheden van San José konden we niets zien.

4 April San José - Tortuguero

Met tussenstop in Gualipes ( prima ontbijt ) naar Puerto blanca. Daar met een heerlijke boottocht naar Tortuguero. Om ca 13.30u kwamen we daar aan. Dan was je intussen al ruim 7 uur onderweg.

Maar intussen wel genoten van de natuur ( alles is dan nog nieuw ) en ook de stop bij een bananenverwerker was heel interessant.

Na de lunch met de boot naar Tortuguero. Je moet daar het water over. Onze gids vertelde daar het nodige over de zeeschildpadden. Echt heel interessant. De turtles zie je overigens niet, dan moet je in juli en augustus daar zijn, samen met al die Amerikanen. ;)

5 April Tortuguero

Vanuit het hotel ( prima hotel overigens, ook qua eten heel goed!) in de ochtend en in de middag nog een tocht per boot met een gids door het natuurgebied. Het nodige gespot!

6 en 7 april Puerto Viejo

Om 9:00 u met boot en busje weer terug naar Gualipes. Dat was wel een beetje taai, omdat het exact dezelfde ( deels slechte ) weg was. Na prima lunch haalden we om ca 14:00u onze huurauto af. Prima SUV-je, een Toyota Rush.

Na ruim 3 uur rijden waren we in Puerto Viejo. Totaal andere wereld. Sfeervol, gezellig, relaxed!

Hotel Cameleon was ook echt een perfect hotel. Een leuk detail was, dat het licht binnen steeds van kleur veranderde en toen we ’s morgens terugkwamen van ontbijt, dachten we even in de verkeerde kamer beland te zijn.

Maar dat was niet zo. Het waren de schilderijen die intussen waren vervangen. Cameleon deed zijn naam volle eer aan.

Nog een uitstapje naar Cahuita gemaakt. De moeite waard. En als je van Wietlucht houdt, dan is het nog meer genieten!

9 April naar Arenal

Van Sarapigui naar El Arenal geen 2 á 3 uur zoals aangekondigd, maar slechts ruim een uur. Volgens ons was autoweg “ 4 “ net klaar. Zag er in ieder geval nieuw uit.

We kwamen dus vroeg aan bij Tabacón. Top hotel en dito omgeving!  Geweldig daar!

Van de aanbevolen “ hanging bridges “ hebben we genoten.

10 April Monteverde

De reeds georganiseerde nightwalk was heel goed. Weer veel gezie. De Canopy Tour was echt helemaal het einde.

13-15 April Uvita

Wel een lange rit om er te komen  ( 4 á 5 uur ), maar dan kom je ook in een totaal andere wereld. Het was er erg warm. De boottocht meteen de ochtend daarna was dan ook prima. We zagen veel dolfijnen rondom de boot, even aan strand gegaan voor wat fruit ( altijd volop aanwezig en lekker! in Costa Rica ) en daarna nog gesnorkeld. Mooie ochtend. Voor walvissen waren we in april wel wat te laat.

Vanuit Cusinga Lodge kon je een strand in een baai bereiken. Wel grappig.

Aan de stranden is het overal erg rustig ( althans toen wij er waren ) en iedereen gaat ergens onder de bomen liggen naast het strand. Anders is het te warm.

Ook de andere dag in Uvita hebben we ons uitstekend vermaakt. We zijn wat noordwaarts gereden om daar wat strandjes te bezoeken.

16 april San José

Ca 200 kilometer, maar die liepen nu best wel voorspoedig. In ruim 3 uur waren we daar. Tussendoor nog wat krokodillen bekeken bij een brug, die op de heenweg al een file veroorzaakte om de reden van het "krokodillen kijken”.

Het hotel bood een geweldig uitzicht op het stadje langs San José ( Alelajela of zoiets ) en op de luchthaven van SJ.

Op de locatie kon je vooral genieten van de 2 zwembaden. Was prima.

Om 5 uur haalden ze de huurauto op. 17 april stond om 15 uur de agent weer klaar voor het tripje naar de luchthaven.

Achteraf hadden we wellicht nog met de taxi een uitstapje kunnen maken naar San Josë. Maar aan de andere kant was het ook mooi geweest

We hadden een heerlijke tijd gehad in Costa Rica.

Nogmaals hulde aan de organisatie!

We hebben natuurlijk nog veel meer beleefd en meegemaakt, maar dat zou te ver voeren om dat allemaal aan jullie te communiceren.

Groetjes

Ines en Arie

Dag Hans

Inderdaad zijn wij weer terug van een prachtige reis. Namens ons alle 4 compliment voor Dagboekreizen dat alles perfect geregeld en uitgevoerd werd ter plekke. Alle hotels ook prima in orde , zeer afwisselend en met ieder een eigen charme.

We hebben zoals vooraf bedacht met name erg genoten van de prachtige natuur van Sri Lanka en het bezoek aan de verschillende parken was zeker een succes met als klap op de vuurpijl 2 luipaarden gezien in Wilpatti. Kijk dat kon jij dan niet regelen ????maar die mazzel hadden we.

Nog extra compliment voor onze goede  chauffeur  Nishanti , zeer vriendelijk en zorgzaam . Iedere dag weer opgewekt aan de start en dacht overal bij mee en regelde van alles.

Kortom wij zijn absoluut tevreden reizigers, dus namens ons alle vier dank en mogelijk tot ziens!

Groet Els

Reis Sri Lanka

We zijn vandaag teruggekomen van een geweldige reis door Costa Rica (ik zal de lijst met emoticons niet volledig maken, want die is bijna eindeloos…)! Het was helemaal perfect door jullie geregeld. We hebben geweldige beesten, jungle, vulkanen en wat al niet meer gezien, de hotels waren goed. Alle activiteiten waren een belevenis en, ook heel fijn, we stonden steeds op ‘de lijst’.
Er komt misschien wel een keer een officiële evaluatie, maar dit is alvast een spontane.
Veel dank en tot een volgende reis!
Arno, Jolien en de kinderen

Costa Rica zomer 2022

We hebben een hele fijne vakantie gehad!

De hele reis goed weer gehad behalve 2 dagen in Chobe alleen maar regen, maar toch nog op de laatste dag met de regenpak en poncho aan toch nog een leeuw gezien .

Kaapstad was erg leuk en alles ging prima met de auto. De route van Botswana waren we ook erg blij mee en de volgorde. Moremi Crossing was voor ons de eerste stop. door vele regenval afgelopen weken wat het gras er hoog in de delta. Hierdoor hebben we in deze dagen niet heel veel dieren gezien. Omdat het onze eerste stop was waren wij wel bij elke impala en hippo onder de indruk. De mensen die we tegenkwamen die Chobe eerst hadden gedaan en daarna naar de Delta waren minder enthousiast. Moremi Crossing was een prima lodge met erg lekker eten!

In Kwai zagen we meer dieren (eerste dag gelijk een leeuwin en een luipaard) en veel vogels en zebra's etc. Sango Safari Camp was echt super! Ze hadden blijkbaar net de accommodatie een opfrisbeurt gegeven en het zag er prima uit. Hier vonden we de gids en het personeel van de lodge ook het beste. Ook hier wel hoog gras en door regenval van de weken ervoor slechte wegen in de game reserve dus we zijn daar niet echt het moremi reserve in gegaan (daar zouden ook meer dieren te zien zijn volgens de gids). Laatste avond in Sango kregen we een verrassingsetentje opgezet buiten onze tent met champagne!

In Chobe de meeste olifanten giraffen, impala's (eigenlijk bijna alle dieren) gezien. Bakwena lodge was ook echt een goede lodge met hele fijne kamers en goede service.

De volgorde was dus goed- moremi crossing, een goede lodge en achteraf gezien minste dieren gezien, (soort intro safari, ook omdat we daar "pas" om 6u op moesten en dit werd daarna alleen maar vroeger), Sango in Kwai, een betere lodge en meer dieren gezien dan in moremi, Chobe- wat luxere kamers en meeste dieren gezien.

Naar Zimbabwe toe ging het prima, maar de transfer had niet doorgekregen dat we van lodge waren veranderd (ze hadden opdracht om ons naar Bayete te brengen), dus hebben we dat nog even afgestemd en ook dat ze ons van juiste lodge kwamen ophalen voor de vlucht naar Jo'burg.  Ilala lodge was ook precies wat we wilden en we hebben daar 1,5 dag lekker aan de pool gelegen en ff bijgekomen van de reis. (ook eindelijk uitgeslapen want in Chobe moesten we om 5u op elke ochtend!) Het restaurant bij Ilala was ook super. De Vic Falls waren ook zeer de moeite waard en even de brug over een een voetje op  Zambia grondgebied was ook erg leuk.

Al met al een super vakantie gehad en alles was goed geregeld. We hebben tijdens de reis van andere reizigers ook veel goede verhalen over Namibië en Kalahari woestijn gehoord, dus die hebben we op ons lijstje gezet voor over een paar jaar .

Groetjes en bedankt!

Dianne en Roeland

Rondreis Botswana

Hallo Neelke, Tonia, Mark en Hans,

Wat hebben we een fantastische reis gemaakt door Costa Rica. Prachtige natuur en veel dieren gezien.

De heenreis vanuit Amsterdam - Frankfurt - San Jose is soepel verlopen. Werden netjes opgewacht en naar de Country Inn gebracht. Prima hotel voor een paar nachten. Met het openbaar vervoer de stad in gegaan. Vanuit het hotel heel makkelijk. Een dag om de stad verkennen is voldoende.

Vertrek naar Porto Viejo de Talamanca verliep niet zoals gepland. Auto zou om 09:00 geleverd worden. Vijftien minuten later gebeld, volgens ons waren ze het vergeten. Rond 10:30 werd de auto afgeleverd. Als goedmaker was het niet nodig om de auto met een volle tank in te leveren. Communicatie verliep goed, met de autoverhuurder en jullie contactpersoon van CRS Tours. We hadden nog wel een hele tocht te gaan. Door ongelukken op de weg uiteindelijk 7 uur gereden. Leuk hotel net buiten Porto Viego. La costa de Papito.
Het Manzanillo Wildlife Refuge bezocht en Punta Uva kajakken leuk om te doen en de eerste dieren gespot. Cahuita National Parque hebben we met gids gedaan ( niet van te voren besproken), veel geleerd en gezien.

Puerto Viejo de Sarapiqui, Selva Verde Rainforest Lodge, prachtige plek. Voornamelijkj voor het zien van veel vogels en kikkers. Ook wel veel regen gehad in deze periode, maar dat vonden we niet heel erg.

Baco Tapada, Maquenque eco lodge. Wederom een mooie locatie in een prachtige omgeving. Trails prima zelf te lopen of met gids. De nachttour , zelf geboekt, zouden we niet aanbevelen (prijs versus kwaliteit niet in verhouding), een keer zo duur als de dag tour en ook prima zelf te doen omdat de vijvers die je aandoet bij het restaurant liggen.

Parque Arenal 1968, mooi park met af en toe mooi uitzicht op de vulkaan. Wij zijn daar geweest op de reisdag richting Fortuna omdat het toen mooi weer was. De dagen ervoor was de vulkaan niet te zien en dagen erna ook niet, dus we hebben geluk gehad.
Secreto la Fortuna hotel was voor ons even een overgang na de prachtige plekken in Sarapiqui en Boca Tapada.
We hebben van hieruit de Mistico Hanging Bridges gedaan. Zes uur stonden we voor de ingang en dat bleek een goede keuze.
Op een regenachtige dag hebben we wat rondgereden in de omgeving en zijn terecht gekomen op Rancho Margot Sustainable & Self Sufficiënt Eco Lodge. Leuke Lodge met vriendelijk personeel die zeker zou passen in deze reis als je de drukte van Fortuna wil vermijden.
Tip voor jullie!!

Buena Vista Del Rincon Eco Lodge, wederom een geweldige locatie. De canopy tour was inderdaad fantastisch, zeven x zo’n 200 m over de vallei. Blij dat deze in het programma opgenomen was. De hangingbridges op het park hebben we een aantal keren zelf gelopen ,erg leuk en hier loop je echt tussen de boomtoppen door……top. Ook een aantal keren gebruik gemaakt van de hotsprings een leuk extraatje op deze locatie.

Monteverde, Trapp family lodge. Gunstige locatie om richting het Cloud Forest te wandelen. In slechts 15 min stonden we voor de hoofdingang. Mooie uitval basis voor de omgeving.
Curi Cancha reserve is een park in de buurt die zeer zeker ook de moeite waard bleek te zijn. Dit pak is niet zo donker dan het Monteverde regenwoud. Veel open stukken, minder hoogteverschillen

Uvita, La Cusinga Lodge. Goede keuze, mooie plek met eigen park, trails en strand. Helaas geen walvissen gespot maar wel dolfijnen. Voor febr en maart is de kans wel erg klein, zeiden de gidsen.

Drake Bay, Rancho Corcovado. Wat een paradijselijke omgeving. De kamer was niet geweldig, vierkant hok zonder stoel of kast, maar wel met airco…..Ach je maakt er je eigen plekje van en dan is het oké. Personeel heel vriendelijk en lekker dicht bij het strand.
Leuke snorkel-tour gehad. Het bezoek aan Corcovado National Parque ingang Sirena station was een mooie ervaring. We hadden geluk met de gids Manuel. De 30 jaar ervaring maakte onze tocht speciaal. Veel gezien.
Een hoogte punt en prachtige afsluiting was de Horsbackriding richting de waterval Drake Bay. Oldemar bracht ons via de rivierbedding, door het groen, naar de waterval.
Een onvergetelijke tocht zo met z’n drieën door de wildernis.

Tip: We hoorden van een Duits stel dat zij de huurauto hadden ingeleverd in Sierpe en terug vlogen naar San Jose. Kosten €150 pp. Prima lijkt me, scheelt auto huren voor een paar dagen, geen parkeer geld, veel minder reistijd.

Het is geen korte feedback geworden, maar dat zou jullie en de collega’s in Costa Rica tekort doen. Door de keuze van de locaties , plekken midden in de natuur en datgene wat de accomodaties te bieden hadden hebben we optimaal kunnen genieten !!
Ook door overal een dag extra te hebben was relaxed
Via “Polarsteps” hebben we een mooi foto boek laten maken met 568 foto’s om op een makkelijke wijze te kunnen nagenieten.

We heb de Travelkey als heel prettig ervaren. Veel gebruikt !

Bedankt voor het meedenken, tips en het realiseren van deze prachtige reis.

Groeten Eric en Margaret

Costa Rica maart 2024

Dank je wel!

Ja, helaas zit de reis er al weer op en mijn werkzame leventje begint morgen weer:-( maar gelukkig kan ik er voorlopig even tegenaan, want ik heb echt een fantastische tijd in Colombia gehad!

Ik heb enorm genoten van alles wat ik gezien en gedaan heb, wat een prachtland is Colombia!En wat hebben jullie samen met Pure-Colombia mijn hele reis goed geregeld zeg!

Toen ik net in het hotel in Bogotá was, werd ik al telefonisch verwelkomd en ook vlak voordat ik uit Cartagena wegging, werd ik gebeld of alles verder goed en naar m’n zin geweest was.

Tussendoor via whatsapp een aantal keer contact met ze gehad, echt super dat dat kon en hoe snel dingen vervolgens opgepakt en afgehandeld werden.

Was met name heel fijn i.v.m. Avianca die al enige tijd aan het staken geweest was en het vluchtschema nog immer continue veranderde.

Wat ik hen tevens gezegd heb (ik moet het evaluatieformulier nog naar ze sturen) is, dat alles bijzonder goed geregeld was, ik volop genoten heb, het vervoer, de gidsen en chauffeurs en de hotels prima waren en de hotels ook zeer centraal gelegen waren.

Het minste hotel vond ik Acqua Express in Medellín. Daar was de badkamer niet al te schoon, het personeel aan de receptiebalie niet al te vriendelijk en er was wel heel veel geluidsoverlast (zowel van binnen als van buiten komend).

Verder waren alle hotels perfect, zeker Casa Mara en Salento Plaza. Wel was er op diverse locaties tevens geluidsoverlast (harde muziek die lang door ging), maar dat is deels ook lastig te voorkomen (zeker de op de raarste tijden kraaiende hanen;-).

De gidsen en chauffeurs waren allen zeer vriendelijk en goed evenals het vervoer zelf.

Ik vond het van een aantal mensen die ik wat langer/vaker gehad heb zelfs “moeilijk” afscheid te nemen. Met name Victoria (Bogotá) en Jaime (die ik vanaf Neiva tot Popayan als chauffeur/gids gehad heb).

De reis zat qua opbouw en afstanden ook goed in elkaar. Was een mooie afwisseling van cultuur en natuur.

Helaas dit keer geen condors gezien (heb ik jaren geleden in Peru wel gezien), maar Puracé National Parc was evengoed zeer mooi en een bijzondere locatie.De Tatacao dessert vond ik echt prachtig, zeker het rode stuk.

Doordat Avianca met haar vluchten aan het stunten was, heb ik een dag later dan gepland alsnog de Spaanstalige (!) sterrenwacht meegemaakt. Ik versta het Spaans erg goed (beter dan ik het kan spreken) dus dat was geen probleem en een heel leuke en boeiende ervaring.

Cartagena was nu al bloedje heet, maar idd erg mooi. Het enige nadeel daar vond ik die verkopers die je om de haverklap aanspreken of je water, een hoed, een zonnebril, fruit of een toer wilt doen. Maar ze accepteerden wel een nee, dus waren wat dat aangaat niet vervelend.

Salento was heel bijzonder en zeker het gebied met de waxpalmen. De tour daar was mooi en eindigde zelfs met een koffieproeverij

En ga zo maar door… ik kan over elke plaats waar ik geweest ben het nodige mooie schrijven, maar ga jou daar niet mee vermoeien:-)

Kortom: top tijd en super vakantie in Colombia gehad!

Het weer zat ondanks dat ik in de regentijd was ook volop mee (overdag alleen maar prachtig weer gehad met af en toe wat bewolking, paar keer in de nacht een bui gehad), dus beter kon het allemaal niet.

Veel groeten,

Natascha

Rondreis Colombia

Goedemiddag Hans,

Ja we zijn weer terug (helaas), na een onwaarschijnlijk mooie, fantastisch georganiseerde en indrukwekkende reis. Het was perfect geregeld door jullie en voor herhaling vatbaar. wel weer wat geleerd : keuzes maken. Sommige plekken waren zo mooi, leuk , interessant,  maar waren we veel te kort... Nog maar een keer terug.

Weinig tot geen struggles. Een kamikaze rijtocht van Sapa terug naar Hanoi. Chauffeur reed als een dolle, vond t nodig om een paar keer te stoppen om aan een bong te hangen en stopte midden op de snelweg in het donker om er vervolgens een vriend in te laten stappen die ook even in Hanoi werd afgezet...

Jasje  niet meer terug gekregen (vergeten Halong Bay) : wel direct actie door agent Vietnam en onze gids. Super!

Helaas pieste het van de regen  op Koh Rong Saloem, ingewikkeld met aankomst: verkeerde pier afgezet ... 1,,5 uur lopen over strand in stromende regen... uiteindelijk geregeld ., ander bootje paar dollar vriendelijk blijven lachen hahah . Het  resort zelf en zeker eigenaar en personeel maakten alles goed. Terug was wel een uitdaging daar Agent Cambodja per se wilde dat we de vroege boot naar vaste land terug namen om zeker op tijd te zijn in Phnom Penh. Per saldo betekende dat om 815 vertrek, boot 845 , terugreis PP aankomst vliegveld ca 1430/1500 . Vertrek 23.35h .  en dus nog terug Duesseldorf via via via ...Best wel lang , maar we hebben alles overleefd. :-)

Reis om nooit te vergeten en zeker bij een vervolgbestemming ergens ter de wereld kom ik graag bij jullie terug

Dank!!!

met vriendelijke groet/with kind regards,

Karen

Rondreis Vietnam & Cambodja

We zijn inderdaad weer thuis! En wat hebben we genoten, wat is Costa Rica een fantastisch land met prachtige natuur, zoveel verschillende dieren en vriendelijke mensen.

De hotels waren stuk voor stuk bijzonder en er zat een leuke variatie in de reis.

Alles is goed verlopen en was goed geregeld.

Hartelijk dank voor de invulling van het programma zo, was top! En we zullen jullie zeker aanraden.