Samburu in Kenia
Dag 2; Nairobi Dit keer heeft het niet zo veel zin om over dag 1 te schrijven. We gingen pas laat in de avond aan boord van Kenya Airways om terug te gaan naar ons geliefde Kenia. We...
banner Indonesie
Soms loopt het leven anders dan je wil. Al in januari hebben we onze reis naar Indonesië op de kalender gezet maar nu het zo ver is moeten we helaas in de lengte snijden. Van de...
Komodovaraan op Komodo Indonesie
Dag 1 - Vliegen met Singapore Airlines; We hebben de hand weten te leggen op supergoedkope tickets naar Jakarta met Singapore Airlines. Ik stap met hoge verwachtingen het toestel in want ik...
Watervallen Foz do Iguazu Brazilië
Dag 1 - vliegen naar Brazilië; De KLM had geen tarieven waar we heel blij van werden dus Tonia en ik besluiten om niet rechtstreeks te vliegen maar met de TAM. Het is heen overstappen in...
Oudheden in Jordanie
Dag 1; Vliegen naar Amman Het is een koude januaridag als wij de tas hebben gepakt voor een weekje Jordanië en Dubai . Eerstgenoemde is niet nieuw voor me maar het is altijd leuk om er...
Cultuur in Phalaborwa Zuid Afrika
Dag 1: Er zijn ontzettend veel vluchten naar Johannesburg. Wij hadden gekozen voor de dagvlucht van de KLM, een nachtje slapen in Johannesburg (gewoon een simpele bed & breakfast,...
Pokhara in Nepal
Dag 1 - Vliegen naar Kathmandu, Nepal; Het is niet altijd even makkelijk om in Nepal te komen. Om de één of andere onduidelijke reden wordt het maar matig aangevlogen. Wij vliegen...
orang oetan borneo
Over dwergolifanten en orang-oetans Dag 1 vliegen naar Maleisië  Aangezien ik toch over moet stappen in Kuala Lumpur, en nog nooit in Kuala Lumpur geweest ben, besluit ik een...
Capibara Brazilië Amazone
Dag 1 - Vliegen naar Sao Paulo Zo, het is weer zo ver. De ganzen vliegen naar het zuiden en hoog tijd om ze te volgen! Voorlopig onze laatste keer Brazilië, dus we pakken het maar eens...

Graag willen we een reactie geven op onze rondreis door Brazilië.

Wat is het een mooi land! We kijken met veel plezier terug op onze reis. Het was voortreffelijk geregeld.

We werden op tijd opgehaald in Sao Bento do Sapucai. Een vriendelijk chauffeur bracht ons naar Paraty, waar we dezelfde dag nog een boot huurden voor de volgende dag.

Paraty is een prachtig stadje en we hadden een geweldige mooie boottocht de volgende dag.

Op 22 januari werden we netjes op tijd opgehaald voor de transfer naar Ilha Grande. Het vervoer was prima op elkaar afgestemd.

Ilha Grande is een mooi eiland en we hebben er heerlijk gewandeld. Ook de pousada was geheel naar onze zin.

Terug op het vaste land werden we opgewacht door een chauffeur, die ons naar Rio de Janeiro bracht. Hij bood ons aan, om via de Suikerberg te rijden. Dat was geweldig, namelijk de volgende dag was het weer een stuk minder.

We hebben de Suikerberg kunnen bezichtigen in de avonduren bij een mooie zonsondergang. Prachtig.

De volgende dag een mooie fietstocht gemaakt door Rio de Janeiro met een Nederlandse gids, die goed op de hoogte was. 's-Middags hebben we Corcovado gezien in de mist. We waren blij, dat we de Suikerberg de vorige dag hadden gezien.

De volgende morgen, zouden we om 05:45 uur opgehaald worden door een chauffeur van Future Transporte. Deze kwam te laat! Na een telefoontje, verscheen de chauffeur om 06:30 uur. Het is niet duidelijk wat de oorzaak was. We zijn er vanuit gegaan, dat de chauffeur zich had verslapen. Het vliegtuig hebben we gelukkig wel gehaald.

Foz do Iguaçu was warm en prachtig. Wat een mooie watervallen.

Vervolgens zijn we gevlogen naar Bonito. Wat een prachtige plek.

En wat is het mooi om te snorkelen in kraakhelder water. Een ervaring op zich.

Vandaar uit zijn we doorgereden naar Pantanal. De dagen in Pantanal waren erg afwisselend. We hebben aan alle programma's  deelgenomen. Alessandra, was een geweldige gids.

Op 2 februari  zijn we teruggevlogen naar Sao Paulo.

We kijken met veel plezier terug op deze reis. Voor ons heel bijzonder, omdat we zowel met eigen ogen hebben kunnen zien waar Jeroen en Silvia wonen, als hebben kunnen ervaren hoe vriendelijk de Brazilianen zijn.

We willen jullie dan ook hartelijk bedanken voor het organiseren van deze bijzondere reis.

Reis Brazilië

Beste Hans en Neelke,

We zijn alweer een week thuis na onze reis naar Sri Lanka en de Malediven. Graag willen we jullie nog laten weten dat we een fantastische reis hebben gehad, wat hebben we genoten! Het programma dat jullie hadden samengesteld was helemaal top! De gids was tevens fantastisch, in de bijlage de review die ik hem heb gestuurd.

We kunnen Dagboek reizen aan iedereen met 100% overtuiging aanbevelen. Van het gesprek bij jullie op kantoor tot aan de laatste dag het was helemaal top!! Dit is wat je wilt als je een mooie reis gaat maken.

Dank jullie wel.

Familie Steinmeijer

Sri Lanka en de Malediven 2023

Hi Hans en Tonia,

Dank voor jullie mail. Alles goed hier - hoe is het met jullie?

We hebben een heerlijke reis gehad, dank daarvoor.

Allereerst complimenten aan Intrepid. Ze waren echt geweldig. We voelden ons totaal ontzorgd en ze waren enorm attent en pro actief. Echt een hele goede organisatie.

Het Sofitel in Baru is echt van wereldklasse, echt uitmuntende service (ter vergelijking - we zaten afgelopen weekeinde in het Rosewood Castiglion del Bosco in Toscane en vonden niet dat het daar substantieel beter was!). Mochen we ooit Colombia weer aandoen staat dit Sofitel Baru zeker als nr 1 op de lijst.

Medellin was indrukwekkend en El Cielo was ook perfect. De tours hielden daar wel minder rekening met de kids (te veel info die ze net niet goed genoeg konden volgen).

Cocora valley was prachtig en de jungle wandeling in Barbas Bremen was ook absoluut een hoogtepunt. Hele goede gidsen en we hebben daar echt prachtige dagen gehad. De locals die de Ecohab runnen waren echt super lieve mensen (hielp dat we spaans spraken!) en eten was boven verwachting goed. Hebben het daar erg fijn gehad.

Cartagena is een prachtige stad en het Santa Clara een top hotel. Was waanzinnig om een echt Colombiaans huwelijk daar mee te mogen maken.

Punta Faro is een prachtig eilandje en allemaal goed geregeld. De boot reis is wel echt heftig vonden we (wij hebben best makkelijk last van wagenziekte en dat ging allemaal niet helemaal goed). Hadden ook wel erg pech dat de moter het op de terugweg niet deed dus het een 4.5uur reis was.

Al met al een heerlijke vakantie - Colombia is echt een prachtig land. Nogmaals dank voor jullie hulp.

J

Colombia juli 2023

We liggen compleet uitgeteld op de bank...waren na een lange reis om half 4 weer thuis. We hebben een prachtige vakantie gehad.

Nkonzi camp was zo persoonlijk en intiem! Echt een hele fijne plek. Wel veel, heel veel Tse Tse vliegen! Jo en Clive zijn supervriendelijk, we hebben goed gegeten en genoten van de gezelligheid en natuurlijk de game-drives. Three Rivers was weer heel anders. Prachtige kamers. We hebben daar niet erg veel wild gezien tijdens de drives, maar wel liepen de olifanten en giraffen langs onze kamer toen we op het terras bij zaten te komen. Tot slot River lodge. Dat was voor ons echt perfect en we zijn heel erg blij dat we daar hebben afgesloten. Heerlijke locatie, weinig Tse Tse vliegen en een uitstekende service. De gids die we hadden was echt heel erg goed en we hebben elke game drive wel iets bijzonders gezien, naast de ‘gebruikelijke’ olifanten en giraffen...Ze hebben ons enorm in de watten gelegd. We mochten maar liefst 2 x lunchen op het tree deck. En we waren de enigen die gisterochtend nog een game drive mochten doen met een aangepaste tijd, zodat we op tijd terug waren voor de transfer. Heel bijzonder en dat hebben we enorm gewaardeerd. We kunnen met recht zeggen dat we South Luangwa echt het allermooiste stukje Afrika vinden dat we ooit hebben gezien.

We danken jullie hartelijk voor de organisatie!

Andre en Marina

Rondreis Zambia

Hartelijk dank! Wat is Vietnam een bijzonder mooi land; lieve, vriendelijke en behulpzame mensen, een prachtige natuur, veel cultuur en niet geheel onbelangrijk ontzettend lekker eten!

Onze reis is voorspoedig verlopen en we hebben echt genoten! De trekking in Sapa, Halong Bay – met een strak blauwe lucht en niet veel bootjes om ons heen ivm laagseizoen – en Hoi An waren voor ons toch wel de hoogtepunten van de reis en natuurlijk het eten… In Sapa zelf waren ze zo’n beetje de hele doorgaande weg aan het repareren dus dat leverde vooral veel graafmachines en modder in de straten op. Iedereen die je op je reis tegenkwam had het erover, Sapa zelf nee, maar de natuur ja! De Bac Ha markt vonden we erg bijzonder en met name de levende dieren die verkocht werden.

Alle hotels waren fijn, lekker kleinschalig en een goede service. Sapa hotel was eigenlijk het minst omdat we de badkamer niet heel schoon vonden, althans dat kwam zo op ons over. Overnachting op de boot, Phong Nha Lake Resort en Victoria Beach waren de toppers!

We danken jullie heel hartelijk voor het samenstellen van deze mooie reis waar wij in ieder geval hele fijne herinneringen aan over hebben gehouden!

We missen het eten nu al…

Marcel & Esther

Reis Vietnam

Ja we zijn inmiddels al bijna twee weken thuis na een geweldige reis. Wat een afwisseling aan ervaringen, landschappen en omgevingen! Voor ons gevoel meer dan op andere verre reizen.

De organisatie en de accommodaties waren helemaal prima. Er is niks mis gegaan. Chauffeurs stonden met bordjes op de luchthaven en waren op tijd bij hotels. Wat een luxe. Dat was nieuw voor ons.

De hotels waren ook allemaal prima in hun lokale context. Hoogtepunten waren het hippe containerhotel in Puerto Natales en het wat klassieke wijnresort in Cafayate. Ook Purmamarca was erg leuk. Wat minder was Valparaiso, beetje donkere muffe gehorige kamer. En uitgesproken saai het gedateerde hotel in Punta Arenas.

Een volgende keer zullen we zeker weer aan Dagboekreizen denken. En mocht jij meer willen lezen of weten dan kunnen we je de link van onze reis op Polarsteps zenden.

Piet

Reis Argentinië en Chili

Geweldige reis gehad, met Tikal als hoogtepunt!!! Bijna alles was perfect geregeld. Antigua was top in alle opzichten, Tikal sprong er voor mij persoonlijk uit. De jungle, de dieren, de historie, de mystiek en ook de lodge was top!

San ignacio een heel leuk stadje om te overbruggen, lekker relakst sfeertje, prima hotel ook.

Placencia geweldige vibe. Seaspray was ook te gek, ligging was top!

Echter in Tutznilah was er even een vergissing met de kamer. We kregen een kamer met 1 (relatief klein) bed. Ondanks we de voucher hebben laten zien (1 twin en 2 camas), hebben we bijbetaald voor een upgrade naar een kamer met 2 bedden. Ondanks er verder geen gasten aanwezig waren ????.

De laatste week in San Pedro was genieten geblazen, even bijkomen van de trip. Mooie combi van strand en op stap gaan en lekker uiteten.

Al met al mn beste vakantie ooit gehad!

Groeten,

Jetse

Reis Guatemala en Belize

Beste team Dagboekreizen,

Wij hebben een hele fijne, bijzondere en spectaculaire vakantie gehad.
Onze vluchten zijn bijna allemaal vlekkeloos gegaan. De chauffeurs waren netjes en waren goed georganiseerd. De hoeveelheid dieren die wij hebben gezien waren overweldigend maar niet voor alleen voor ons was het genieten.
Ook onze chauffeur Edwin die wij de langste periode bij ons was heeft erg genoten van de reis.
Dat komt voor namelijk door de bijzondere dieren die wij mede dankzij zijn kennis en geduld konden zien. Waaronder de wilde honden die hij 5 jaar lang niet heeft gezien. De neushoorns die wij een aantal keer mochten zien. De cheeta moeder met haar 4 jongen. De martial eagle met zijn net gevangen prooi. De geboorte van een thomson gazelle. Zo blijft de lijst van bijzondere ontmoetingen maar doorgaan. Wij weten dankzij hem ook dat wij het heel erg getroffen hebben en al ons geduld werd dus ook rijkelijk beloont. Edwin's woord voor deze reis was 'excellent' en dit hoort bij de top 3 van alle tours die hij heeft gedaan. Ook Zanzibar is heel fijn geweest lekker bijkomen en luieren. Even alle tijd om de vele indrukken te gaan verwerken. Met alle indrukken verwerken zijn wij nog steeds bezig want het is niet te bevatten wat ons allemaal overkomen is.
Wij willen jullie bedanken voor het regelen van de fantastische vakantie. Wij hopen dat jullie nog veel mensen mogen helpen met het regelen van een goede vakantie. En wij gaan in de toekomst zeker nog een keer terug naar Afrika om nog meer te kunnen ontdekken.

Hartelijk bedankt.

Groetjes Danny en Annet.

Tanzania en Zanzibar september 2023

Een geweldige reis, alles perfect geregeld, ook toen er even een nachtje langer ergens gebleven moest worden, 9 x gevlogen in Brasil alles liep gesmeerd. Dagboek reizen wij komen zeker bij jullie terug !! Tchau. Fons Saskia Tim en Wing