Kalahari
Aankomen en op weg naar Vryburg Reizen naar Afrika is altijd een feest. Je weet nooit wat je kan verwachten omdat je meestal op zoek gaat naar dieren. Wij zijn al jaren bezig om de bruine...
Zeeleeuwen bij de Galapagos eilanden
Dag 1; Het is en blijft geen pretje om naar Ecuador te vliegen. Onze nationale trots vliegt er heen maar als je naar Quito wil vliegen betekent het toch stoppen in Bonaire en ook nog een keer...
Gastvrijheid in Zuidelijk Afrika
Wanneer je door deze vier landen reist, zijn vele combinaties mogelijk. De mooiste nationale parken, oneindig veel landschappen en heel veel wildlife. Wij hebben al meerdere rondreizen...
Huwelijk onderweg in Noord India
Dag 1 - vliegen naar Delhi De KLM heeft een aantal routes die je vanwege hun entertaiment keuze (of liever gezegd het gebrek er aan) liever niet kiest maar direct vliegen blijft direct vliegen....
Oudheden in Jordanie
Dag 1; Vliegen naar Amman Het is een koude januaridag als wij de tas hebben gepakt voor een weekje Jordanië en Dubai . Eerstgenoemde is niet nieuw voor me maar het is altijd leuk om er...
Hippos in Oeganda
Dag 1; De KLM heeft een directe vlucht op Entebbe. Wij hebben echter gekozen voor een variant via Nairobi en komen na een overstap in de vroege ochtend in Entebbe aan. Veel te laat...
Per kano door de Pantanal
Zo, daar gaan we weer! Brazilië is het land waar we momenteel qua ontwikkeling de meeste tijd in moeten steken maar als je op een kaart kijkt is dat ook niet zo heel vreemd! Vol goede moed...
Natuur in Costa Rica
Zo, daar gaan we dan weer! We hebben een paar hele drukke maanden achter de rug als we eindelijk weer op pad gaan. We bezoeken dit keer Costa Rica en Mexico. Tonia wilde heel graag naar Corcovado...
Uxmal Ruines Mexico
Dag 1 - Vliegen naar Mexico We worden veel te vroeg wakker. Dat is te zeggen, om 6 uur lig ik naar het plafond te staren. Vliegen naar Midden- en Zuid Amerika is in die zin geen pretje. Het...

Hi,

Alvast een 1e reactie....uitgebreide feedback schrijf ik desgewenst graag (als jullie deze willen plaatsen op website).

HET WAS FANTASTISCH, GEWELDIG... !!!

Wat was deze reis ontzettend goed georganiseerd. Complimenten voor jullie. Het was echt zo goed georganiseerd, waar we ook kwamen: altijd stond er iemand klaar om ons weg te brengen naar onze accommodatie, om ons te verwelkomen.
Ook de accommodaties waar we verbleven waren 1 voor 1 plaatjes...

Dank jullie wel! Ook namens Jasper, Cas en Sjoerd. We hebben echt vanaf dag 1 genoten.

Brazilie zomer 2023

We zijn gisteren thuisgekomen, een dagje later dan gepland ivm een defect vliegtuig in Washington waardoor we een nachtje daar moesten doorbrengen. Was prima verzorgd dus geen straf.
Voor de reis zijn geen superlatieven te vinden, het was prachtig en onvergetelijk. Zoiets zal heel moeilijk, zo niet onmogelijk te overtreffen zijn!
Doordat we in het Spaans konden communiceren hebben we met heel veel Mexicanen hele leuke gesprekken gevoerd. Ontzettend aardige mensen. Dat geeft toch wel een extra dimensie aan de reis.
Nu lekker nagenieten! Ik mail binnenkort nog wel enkele tips die mogelijk van nut kunnen zijn voor jullie bij het aanbieden van toekomstige reizen door Mexico.
Fijne dag en ontzettend bedankt voor de geweldige reis,

Mieke en Paul

Mexico zomer 2023

Hallo Hans!!

We wilden gisteravond al een mail sturen, maar dat kwam er allemaal niet van (erg vroeg naar bed gegaan haha) en nu helaas alweer aan het werk!

We wilden je nog bedanken! want we hebben echt een super goede vakantie gehad!
het was echt geweldig en indrukwekkend!!!

De hele reis is goed verlopen en de chauffeur was ook erg fijn!
hotels waren ook heerlijk

alleen de jungle is ons helaas tegen gevallen doordat het regende en we daar dus niks geen dieren zagen (op bloedzuigers na)
en door de regen (en geen stroom..) was het even wennen!
maar de rest van de reis heeft dat gelijk weer doen vergeten!

we zijn erg tevreden! en hopen dat we bij je terecht kunnen als we weer zo'n soort reis willen maken

bedankt voor alles!

Mariska de Leeuw

Wij hebben een fantastische vakantie gehad.

Tanzania is een prachtig land met heel veel mooie dieren en lieve mensen.

De gids van Gosheni was fantastisch, hij had heel veel kennis van flora, fauna en cultuur en sprak hier met veel plezier over.

Wellicht het enige puntje van verbetering was de laatste dag in Tarangire. Onze gids informeerde ons gelukkig enkele dagen van te voren al dat het in Tarangire een 24 uurs ticket betreft, waarbij je het park verlaten moet hebben voor het tijdstip dat je de dag ervoor binnen gekomen bent. En na het verlaten van het park zat onze vakantie er op en zouden we rechtstreeks naar de luchthaven gebracht worden. Dus als we de dag voor vertrek al om 10 uur het park in waren gegaan hadden we de dag erna heel vroeg er uit gemoeten en waren we 3 uurtjes later al op het vliegveld geweest, wat zou betekenen dat we daar 7/8 uur zouden moeten wachten.

Zoals al vermeld had onze gids ons gelukkig geïnformeerd hierover en hebben we een goed compromis kunnen sluiten, waardoor we niet uren op de luchthaven zaten.

Bedankt voor het regelen van de mooiste vakantie die we ooit gehad hebben.

Roel & Anjo

Reis Tanzania

Beste Neelke, Tonia, Hans en Mark,

Inderdaad, wij zijn weer thuis maar na een heerlijke ontspannen, mooie en indrukkwekkende reis.
Dit is nu de 5x dat wij dit mooie land bezoeken en de keus om het wat "kleiner/compacter en rustiger" te doen is ons heel goed bevallen.
De accommodaties waren stuk voor stuk prachtig/mooi met (voor ons) 1 uitzondering en die noemden jullie al, Fairview Spa en Golfresort.
Wij hadden hier al eerder een x "nee" tegen gezegd omdat wij dit te massaal vonden. Het eten in het restaurant (en de fles wijn die wij van AAA Travel kregen aangeboden) maakte veel goed -).
De pareltjes waren Nedile en Leshiba Wilderness logde. Bij Leshiba kregen wij zelfs een upgrade naar een mooie en zeer ruime logde rechts naast het hoofdgebouw met een prachtig uitzicht over de vallei.
In Mantobeni kregen wij een familietent met 2 extra bedden. Hierdoor was er weinig bewegings- en opbergruimte en daarover hebben wij wel iets gezegd. Na overleg met de dienstdoende manager kregen wij (door een annulering) een andere tent-logde aangeboden en daar waren wij erg blij mee.

Wij hebben erg genoten. Van mooie uitzichten .....de vele dieren (met zelfs een kill van aan antilope door een Cheetah voor onze ogen)
het vriendelijke personeel...de gidsen in Magoebaskloof en Phalaborwa.

Het was fantastisch!
Bedankt!

Sylvia en Geertjan.

Zuid Afrika oktober 2023

Beste dames, beste Hans,

Voor ons vertrek heb ik op de vraag wat we met de vakantie gingen doen een standaard antwoord gegeven: we gaan een droomreis maken. Nu terug in Nederland kan ik niet anders dan vaststellen - met ontzettend veel dankbaarheid aan jullie kunde en professionaliteit - dat zelfs de stoutste verwachtingen werden overtroffen.

Het was een reis van extreme uiteenlopende ervaringen. Het begon met een shock om plotseling in het midden van Buenos Aires te staan.

In Salta kwamen we volledig tot rust. De trip naar Bolivia en Atacama was fantastisch. Hadden veel geluk met de reisgezelschap: vier goed opgeleide dames uit Buenos Aires. Dankzij hen kregen  we ongelooflijk veel inside informatie over Argentinië. Zijn goede vrienden geworden. De natuur was overweldigend en adembenemend. Gelukkig hadden we geen last van de hoogte en  als ik nog denk aan het bad aan de rand van het meer om half acht in de ochtend met 3 (?) graden boven nul…

In San Pedro hebben we nog een excursie naar de drie valleys geboekt, dus maximaal van de omgeving nog kunnen genieten.

De busreis terug naar Salta was spectaculair: boven 5.000 m geweest, ongelofelijke afdaling naar Purmamarca (bijna 3.000 in 1 keer). We hadden een krakkemikkige bus verwacht, maar was één en al luxe.  In Salta nog een dagtrip naar Cachi geboekt, was weer anders. Verblijf in Salta afgesloten met MAAM museum; heb nu nog kippenvel als ik aan de Inca kinderen denk. Hadden geluk dat juist de “lightning girl” was tentoongesteld.

De vlucht naar Trelew was voor ons spannend: we hadden namelijk volgens het vluchtschema ca. 2 uur voor overstap, maar met dien verstande dat de aansluitende vlucht van andere vluchthaven was. Uiteindelijk hebben we een zeer welwillende goede taxi chauffeur gevonden die ons in een uur naar het juiste vliegveld heeft gereden. Daar direct naar de balie en we konden gelukkig nog mee. Dat was waarschijnlijk nog niet de vlucht waar jij het over hebt, ik vermoed dat jullie met een kleine crisis de verbinding van Trelew naar El Calafate bedoelen. We waren in ieder geval nog op tijd (23.30) door de hotelreceptie gebeld dat we eerder en via  Usuaya vliegen. We wisten natuurlijk niet wat er allemaal achter de schermen moest worden geregeld, voor ons was het een ‘cadeautje’ dat we in  de uiterste hoek van de bewoonde wereld zijn wegeest  – al was het maar alleen vanuit het vliegtuig (kinderachtig, he?)

Walvissen waren aandoenlijk en pinguïns met hun levensverhaal ook. Behalve deze dieren hebben we nagenoeg alle fauna van de natuurreservaat gezien, dankzij onze gids en chauffeur. Echt onvoorstelbaar hun opmerkingsgave en kennis.

Nou en dan echt naar Patagonie: de combinatie van Dolomieten-achtige bergen met pampa was even prachtig en adembenemend als Andes in het noorden. In Las Torres veel gewandeld en (voor de eerste keer) een halve dag trip op paard gedaan – voor mij een fantastische ervaring, Wim wilde niet. Ook nog naar Gray lake/gletsjer geweest. En natuurlijk mag ik niet Las Torres all inclusiv vergeten… De algehele verzorging  was daadwerkelijk op hoog niveau, het hotel is grandioos gelegen en de keuken is uitstekend!

En dan terug in El Calafate; een dagtrip naar Perino Moreno – toch sensatie als je een enorme ijsschots hoort en naar beneden ziet storten en in het water verdwijnen, waarbij een stel condors bijna langs je gezicht  vliegt..

Daardoor eindigde eigenlijk ons inhoudelijke programma en zijn we langzamerhand begonnen aan de terugreis naar Amsterdam.

Dit zal allemaal niet nieuw voor jullie zijn, maar voor ons was het daadwerkelijk fantastisch. Was ons inziens geen eenvoudige reis qua bedenken en organiseren. Daarom willen we jullie zo ontzettend bedanken voor de perfecte inhoudelijke en  organisatorische invulling daarvan. Alles klopte!! We hadden geen gevoel dat we ergens te lang of te kort zaten (nou ja, een dagje extra wandelen zou ook nog fijn zijn…, maar dat is geen kritiek, hoor), de transfers waren perfect geregeld, hotels zorgvuldig uitgekozen, veel net iets speciaals. Alle gidsen waren uitermate professioneel, met veel verantwoordelijkheidsgevoel, veel kennis, vriendelijk en geduldig. Misschien omdat het nog begin van het seizoen was..? Wil hen niet tekort doen, want je proeft dat ze van hun werk echt houden. Oh ja, we hadden ook nog gedurende de hele reis echt geluk met het weer.

Zo zou ik nog heel lang kunnen doorgaan. Mochten we weer een mooie verre reis maken, dan kloppen we zeer zeker weer bij jullie aan.  Ook maken we alleen maar reclame voor jullie (weet niet of je het op prijs stelt… J).

Met hartelijke dank en warme groet,

Olga en Wim

Rondreis Argentinië, Bolivia en Chili

De reis was geweldig! We hebben een hoop mooie landschappen en heel veel dieren gezien. We waren ook erg onder de indruk van de Victoria Falls. Met de vluchten is ook alles goed gegaan. Eigenlijk was alles ook uitstekend geregeld en zijn de accommodaties ons heel goed bevallen. Ook bij de autoverhuur (Namibia2Go) was alles prima geregeld. Paar dingetjes:
- in de informatie die we van jullie kregen stond dat we door de lokale agent van het vliegveld zouden worden gehaald, alle info zouden krijgen en daarna naar de autoverhuur zouden gaan. Dit bleek anders te gaan: we werden door iemand van de autoverhuur opgehaald, die bracht ons naar de verhuurlocatie, waar we de uitleg kregen over de auto. Toen we daar bijna mee klaar waren, kwam er iemand van de lokale agent om ons alle info te verschaffen. Misschien handig om dit in jullie informatie aan te passen, het was wat verwarrend nu. Iets anders is dat het fijn was geweest om het infoboek dat we van Namibia Travel Connection kregen, op voorhand te ontvangen. We hadden nu best het een en ander vooraf uitgezocht, wat ook gewoon in het infoboek stond. Ook als het gaat om algemene informatie over Namibië, het rijden, de veiligheid etc had het fijn geweest als we dit van te voren hadden gekregen en door hadden kunnen lezen.
- de lodge in Rundu (Kavango River Lodge) was echt wel de minste. Die zouden we niet aanraden om te boeken voor andere gasten. Het zicht op de rivier is mooi, maar de accommodatie is erg gedateerd, niet overal goed onderhouden en in het restaurant moesten we anderhalf op ons eten wachten. De boottocht die ze voor ons hadden geregeld bij de Kaisosi River Lodge was niet echt de moeite waard. We voeren een stukje over een weinig interessant stuk van de rivier, de schipper gaf geen uitleg, er zaten geen dieren. Achteraf hadden we die dag liever gelijk doorgereden naar de Nunda River Lodge en Rundu overgeslagen. Maar dan wordt het wel een lange reisdag.
- toen we in Katima Mulilo bleek dat de lokale agent onze transfer naar Botswana niet voor die dag had geregeld, maar per ongeluk voor 2 dagen erna. Het bedrijf dat de transfer zou verzorgen (Caprivi Adventures), pakte dit goed op en heeft zo snel mogelijk alsnog een transfer naar de Bakwena Lodge geregeld.
- Shearwater Adventure Camp (Vic Falls) is erg massaal als je net van de Bakwena Lodge komt. Maar ik kan me voorstellen dat veel verblijven in Vic Falls grootschalig zijn (en dat de kleinschaligere plekken erg kostbaar zijn).

Veel dank voor het organiseren van de reis, we hebben er erg van genoten! We komen zeker bij jullie terug.

Annemarie en Niels

Namibië, Botswana en Zimbabwe september 2023

Goedemiddag

Het was weer een fantastische reis. Ongelofelijk goed geregeld met begeleiding.
In Caïro hadden we Sam als gids - heel prettige man die veel heeft verteld. Was een feestje om met hem op pad te gaan.
Hotels waren prima /goed.
In luxor hadden we ook een prima gids - vallei der koningen was boven verwachting prachtig.
Daarna lekker renpaard dagen snorkelen in Hurghada.

Jullie hadden het niet beter kunnen regelen. Een mooie herinnering gemaakt met onze kinderen.
Hartelijk dank weer en tot een volgende keer!

Groet
Ellen

Egypte oktober 2023

We zijn weer op honk inderdaad en we hebben een heerlijke vakantie gehad. Na wat opstart problemen” geen transfer vanaf eerste locatie daardoor erg laat op het vliegveld “ en daarna “de incheck problematiek door het ontbreken van de juiste nummers op de tickets” was alles verder perfect geregeld , onze gidsen , Cezar ( Foz ) en Allesandra (Bonito en Pantanal)  waren toppertjes en hebben onze vakantie verrijkt. De Pousada’s

waren erg leuk ,mooie locaties , vriendelijke mensen. Het is een mooi land, mooie dingen gezien , gelachen en Brazilië in het kort beleefd. We gaan hier nog lang aan terug denken bedankt voor het organiseren van deze mooie herinneringen.