Een fervedouro in de Jalapao in Brazilie
Het is toch al weer 3 jaar geleden dat we voor het laatst voet op Braziliaanse bodem hebben gezet. Wat ons betreft veel te lang geleden maar zo gaan de dingen soms. Dit keer gaat het naar een...
Olifanten in Zuid Afrika
Eindelijk is het dan zo ver! Jut en Jul gaan weer eens genieten. We zijn al jaren bezig om deze tocht te gaan maken maar nu mogen we dan eindelijk. We landen in ons geliefde Phalaborwa en...
Uxmal Ruines Mexico
Dag 1 - Vliegen naar Mexico We worden veel te vroeg wakker. Dat is te zeggen, om 6 uur lig ik naar het plafond te staren. Vliegen naar Midden- en Zuid Amerika is in die zin geen pretje. Het...
Rainbow Mountain Peru
Dag 1 vliegen naar Lima Zo, na een keer of 5 de koffer te hebben in- en uitgepakt heb ik nog steeds het gevoel dat ik iets  vergeten ben in te pakken, maar geen idee wat. Het zal wel goed...
Natuur in Costa Rica
Zo, daar gaan we dan weer! We hebben een paar hele drukke maanden achter de rug als we eindelijk weer op pad gaan. We bezoeken dit keer Costa Rica en Mexico. Tonia wilde heel graag naar Corcovado...
Wilpattu Sri Lanka
Het is alweer even geleden dat we ons laatste dagboek online hebben gebracht. Dat was in april dit jaar toen we naar Zuid India vertrokken. We hadden toen nog geen idee wat onze volgende stop zou...
Borrelen met olifanten in Zambia
Dag 1 - vliegen naar Lusaka Sinds maart dit jaar vliegt onze blauwe trots een aantal maal per week naar Lusaka en Harare in een soort van combi vlucht. Wij hebben een kaartje gekocht...
verborgen parels Guatemala en Belize
Tijd voor nieuwe avonturen en dus een nieuw dagboek! We zijn onderweg naar Guatemala Stad . Daar kun je niet in één keer heen vliegen maar de KLM brengt mij, met blaar (relevant...
Op safari in Botswana
Het is maart maar we gaan al weer op pad. Een beetje ongewoon maar wel lekker want dan duurt de winter toch net even wat korter… We vliegen naar Johannesburg en omdat we met de KLM...

Hallo Hans

We zijn weer heelhuids thuis gekomen.

Wat hebben we een fantastische reis gehad. De game-drives waren allemaal ongelooflijk mooi. Wat hebben we veel gezien en zelfs in Ngoro Ngoro de neushoorn die vlak voor onze auto de weg overstak. Geweldig in 1 woord.

De eerste overnachting in de Serengeti kwam te vervallen omdat de migratie nog niet zo ver was en hebben we 3 nachten in Acacialodge geslapen. Wat een prachtige omgeving met  's ochtends de huilende hyena's en blaffende jakhalzen om je heen. Zelfs een zwijn heeft bij onze tent geprobeerd een gat te graven.

Onze gids Mozes was dan ook erg verrast toen we de eerste dag in Serengeti al duizenden gnoe's en zebra's zagen die toch al aan de migratie begonnen waren. Wij hebben onze ogen uit gekeken wat een aantallen zie je daar.

Masai Giraffe Eco Lodge is ons erg slecht bevallen. Ontvangst en bediening was erg onprofessioneel. We waren gewend geraakt aan een ontvangst met warm handdoekje en koel drankje maar hier moesten we zelf de koffie of thee pakken. Niet dat dat erg is maar het personeel stond maar een beetje te kijken. Een wijntje was er niet. Een keer was er 1 fles gehaald en toen was het weer op.  Het zwembad zag er niet erg aantrekkelijk uit. Vies en groen.

De stoelen voor de bungalow waren slecht en je kon er niet goed in zitten. Lokale gids was opdringerig wat we niet gewend waren. Op Tripavisor zie ik alleen maar goede berichten maar wij kunnen me daar niet in vinden. De Belgische eigenaresse was er niet dus misschien dat daarom het personeel ondeskundig was?

Ons advies zou zijn deze niet meer aan te bieden.

Nog een tip van ons aan je klanten : Neem een stekkerdoos mee met minstens 3 ingangen. Er zijn nl erg weinig stopcontacten in de meeste accommodaties.

En nog 1 tip. We hebben heel erg veel last van Tseetsee vliegen gehad. Ze steken dwars door kleding heen. Pijnlijk en lastig want het jeukt enorm. En het kan ook nog gevaarlijk zijn voor de slaapziekte.

Spray tegen tseetseevlieg

Tegenwoordig is er een natural spray op de markt die beschermt tegen de Tseetsee vlieg. Deze Anti Insect Natural spray van Care Plus is een insectwerend middel op natuurlijke basis. Het bevat citronella en lemon-eucalyptusextracten. Het middel bevat geen DEET of andere chemicalieen en is dus geschikt voor mensen die geen DEET kunnen of mogen verdragen. Dus ook ideaal voor kleine kinderen (vanaf 3 maand) en zwangere vrouwen. Care Plus geeft aan de deze spray 3 uur lang bescherming biedt tegen de Tseetseevlieg.

Gebruik tegen de TseeTseevlieg geen DEET spray.

Verder hebben we enorm genoten en hebben we alles gezien wat er maar te zien valt.

Heel erg bedankt daarvoor.

Groeten Harmien

Rondreis Tanzania

Inmiddels weer bijna een weekje op Nederlandse bodem na een prachtige reis door Zuid India, heerlijke  uitrustdagen in het zonovergoten Goa en als afsluiting 2 dagen in het hectische Mumbai.

We willen jullie bedanken voor het organiseren van deze super prachtige reis. Het was schitterend en alles was tot in de puntjes geregeld, we zijn nergens tegenaan gelopen. Voor de eerste keer met onze eigen chauffeur, best spannend! Maar wat hebben we genoten en wat heeft hij ons prachtige plekken laten zien. Voor ons alle vier was al snel duidelijk "nooit meer met de bus".

Een van de hoogtepunten was wel de house boat, wat een rust. Nog wel leuk om te vertellen is dat we wel om 10 uur naar bed moesten omdat de bemanning wilde gaan slapen, die sliepen op het dek. Nou zijn wij ook niet de beroerdste dus gingen we na een jacht op een kakkerlak netjes ons bed in.

De tempel hielde we wel even voor gezien, pfffff 36 graden met een hoge luchtvochtigheid was wel erg afmattend en wij zijn iets meer geïnteresseerd in natuur en de lokale bevolking.

Al met al hebben we ontzettend genoten en kijken terug op een prachtige reis.

Nogmaals bedankt voor de perfecte organisatie van deze onwijs gave reis!

(We zullen dit ook bij de recensies schrijven)

Vriendelijke groetjes,

Rita, Jos, Betsy en Anton.

Rondreis Zuid-India

Dank je wel voor je bericht, leuk!

Wij hebben zeker genoten! Alles was goed georganiseerd, overal stonden de gidsen en chauffeurs voor ons klaar. Ook om ons te brengen naar het door ons zelf geboekte hotel in Safaga. Crew Travel is een prima organisatie. Top! Onderstaand onze bevindingen en wat tips.

De gidsen vertelden per bezienswaardigheid een aantal highlights al dan niet aan de hand van fotomateriaal en daarna konden we zelf de bezienswaardigheid bekijken.

De hotels waren goed. In het hotel in Caïro hebben wij de kamer omgewisseld, hierdoor kregen we een kamer met tegels, zicht op het zwembad en piramides, top (zijn kamers op de begane grond, aanrader). Het hotel in Luxor is luxe, maar ook onhandig ingedeeld, wat vergane glorie en alleen gratis wifi in de lobby. Ligging nabij het centrum is leuk, zeker als je langer verblijft. Voor 1 nachtje zou een ander hotel ook goed zijn.

Hotel in Aswan, het verblijf was zeer kort, maar aangenaam!

De Nijlcruise was ook goed, ruime cabin, niet druk, dus alle ruimte aan boord op het zonnedek. Het was uiteindelijk de Jaz Crown Prince. Ook het programma is anders verlopen dan verwacht. We vertrokken pas donderdagmiddag in plaats van woensdagavond. Hierdoor bezochten we Kom Ombo aan het eind van de donderdag en Edfu vrijdagmorgen vroeg. Dat was prima. Op vrijdag aan het einde van de dag kwamen we in Luxor aan. Hierdoor stonden voor zaterdag de volgende bezienswaardigheden op het programma: Vallei of de Koningen, Hatsjepsoet, Tempel van Karnak en Luxor tempel. Gelukkig hebben we een deel 's morgens gedaan en een deel 's middags, maar het was zeer intensief. Blijkbaar is het heel lastig of wellicht zelfs niet mogelijk om ruim van te voren het juiste programma te weten, veel hangt af van stroming, welke boot en wie het dan ook verder beslist.

Het enige wat we echt anders zouden willen is het reizen naar Abu Simbel. Reizigers die deze trip ook zouden willen doen, zouden we adviseren om vanaf Aswan te vliegen naar Abu Simbel, dit te bezichtigen en dan terug vliegen naar Aswan. Scheelt een keer zeer vroeg opstaan en niet twee keer dezelfde 3 uur durende rit door de woestijn. Bijkomen in het Movepick hotel is dan heerlijk.

Nogmaals bedankt voor het organiseren van onze reis. Jullie staan op ons lijstje als we naar een van de andere bestemmingen die jullie aanbieden willen.

Mochten jullie nog vragen hebben, vernemen we dat graag.

Hartelijke groet, Astrid en Willem

Reis Egypte

Mijn vraag aan Dagboekreizen was: hebben jullie een leuk plan voor 9 dagen Egypte met mijn 22-jarige zoon? En dat hadden ze! Een mooie rondreis van Cairo naar Hurghada met vliegtuig, cruiseboot, zeilboot, ballonvlucht, trein en auto. Hoe gaaf is dat!

We zijn echt enorm verwend, op elke nieuwe locatie stond er een uitstekende Engels sprekende gids met vervoer klaar en werden we langs de hoogtepunten geleid van dit indrukwekkende land. Ahmed, Waleed en Mohammed wisten steeds de leukste dingen te vertellen en zo ging het land en de geschiedenis voor ons echt leven. Maar ook bijvoorbeeld even samen met de gids een simkaartje regelen. En lekker eten zonder buikpijn te krijgen. In Cairo zagen we met Ahmed het Nationaal Museum en de piramides. De lokale reisagent regelde de volgende dag nieuw vervoer toen de nachttrein naar Aswan onverwachts veel vertraging kreeg. Daar hebben we geen zorgen over gehad. Zo haalde we toch nog de cruiseboot langs de Edfu tempel, en veel moois in Luxur en Aswan. Ik kan alleen maar zeggen: het was op en top genieten. Na nog een paar dagen strand in Hurghada vlogen wij ruim een week later licht gebruind maar vooral super enthousiast weer terug naar Nederland. Een reis om nooit te vergeten!

Egypte reis januari 2022

Wij hebben een super vakantie gehad! Het was perfect geregeld.

We hebben enorm veel gezien, ook buiten het bestaande programma om, doordat we een gids hadden die alle hotspots goed te vinden wist.

Bali is een super mooi eiland, maar ook Gili Trawangan was erg mooi en fijn om lekker te relaxen.

Voor ons was het in ieder geval een vakantie om nooit te vergeten!

Bedankt voor alles en wie weet tot volgend jaar!

Renée

Rondreis Indonesië

We zijn gisteren thuisgekomen, een dagje later dan gepland ivm een defect vliegtuig in Washington waardoor we een nachtje daar moesten doorbrengen. Was prima verzorgd dus geen straf.
Voor de reis zijn geen superlatieven te vinden, het was prachtig en onvergetelijk. Zoiets zal heel moeilijk, zo niet onmogelijk te overtreffen zijn!
Doordat we in het Spaans konden communiceren hebben we met heel veel Mexicanen hele leuke gesprekken gevoerd. Ontzettend aardige mensen. Dat geeft toch wel een extra dimensie aan de reis.
Nu lekker nagenieten! Ik mail binnenkort nog wel enkele tips die mogelijk van nut kunnen zijn voor jullie bij het aanbieden van toekomstige reizen door Mexico.
Fijne dag en ontzettend bedankt voor de geweldige reis,

Mieke en Paul

Mexico zomer 2023

Wij zijn sinds vandaag pas weer thuis. We hadden er nog een paar daagjes Valencia aan vast geplakt haha.

Het was werkelijk een fantastische reis. Het eten was heerlijk, de mensen aardig, het land was schitterend. Alles was goed verzorgd en heel erg netjes. Bijna over the top eigenlijk, de behulpzaamheid van de mensen. We waren met iets minder ook al tevreden geweest, vooral als je ziet hoe arm de mensen zijn. Maar alle hotels waren super, de excursies ook. De gidsen waren hartstikke aardig. Vooral onze eerste gids Mahmoet vonden we echt geweldig en pastte heel goed bij ons qua persoonlijkheid. De gidsen zijn overigens wel iets anders geïnstrueerd denk ik dan in de beschrijving staat. Ze hebben een programma en het "vrij indelen" van je dag is volgens mij niet helemaal de bedoeling haha. Maar met een beetje hulp van jullie is dat allemaal goed gekomen. Gelukkig maar, want anders waren we niet naar Dashur geweest en dat was voor ons toch een van de absolute hoogtepunten.

Davey is ook heel blij dat hij mee is gegaan met de ballonvaart. Nog bedankt voor jullie bemiddeling hierin! Ook een hoogtepunt en een absolute aanrader.

We zijn superblij dat we gegaan zijn en we hebben het contact met jullie ook als heel erg fijn ervaren. Mochten we weer een keer een grote reis gaan maken, dan gaan we zeker bij jullie aankloppen. We zitten voor 2022 te denken aan een combi van Madagascar en de Comoren (periode september-oktober ivm de walvissen!)

We zullen sowieso iedereen aanraden om Egypte bij jullie te boeken!

Heel, heel erg bedankt. En zeker ook voor de snelle reacties iedere keer.

Davey & Denise

Egypte reis november 2021

Het is veel te koud hier! We willen terug! Thuis aangekomen weer lekker druk met alles en nog wat. We vonden de reis erg leuk en zijn ook lekker tot rust gekomen, hadden we beide wel nodig.

Enige puntje was dat sommige vluchten niet lekker aansloten waardoor we tijd verloren en dat op het vliegveld moesten volmaken.

Al met al mooie reis! Nogmaals dank voor het samenstellen van de reis! En dank aan Mr. Phong contactpersoon in Vietnam, hij was erg behulpzaam met alles!

Wie weet tot weer in de toekomst... voor een ander mooie reis.

Lin

Rondreis Vietnam & Cambodja

Save back home! Het was een unieke belevenis, we hebben enorm genoten, behoorlijk intensief en ook qua indrukken was het intens. Enorm vriendelijke mensen, prachtige natuur, interessante cultuur en historie en ook nog eens lekker eten/drinken. Een aanrader! Een goed programma en goed geregeld, waarvoor onze dank. Inderdaad, misschien jammer van het niet meemaken van Ha Long bay, al weten we niet wat we missen en door alle andere activiteiten hebben we het ook niet heel erg gemist, een mooie reden nog eens terug te gaan. Nu weten we wat we intensiever voor het een, minder voor het ander en sommige dingen niet, andere juist wel willen zien en beleven.

Onderweg veel contact gehad met mr. Phong om de details vernemen, dus dat was vooral in het begin spannend omdat belangrijke details niet op het reisplan stonden en we niet precies wisten hoe we die gingen vernemen nadat de receptie van het eerste hotel niets wist van een uitgewerkt plan.

Hij was heel hulpvaardig en ook jullie waren goed bereikbaar voor vragen/overleg.

Dus een volgende keer zou ik zo weer een beroep op je doen en het aan eenieder aanraden.Door zo'n reis komen er altijd direct plannen voor nog een reis, al wil eenieder naar een ander gebied.

We hebben nog even..... zeker met alle herinneringen en nog te verwerken foto's en films + verhalen.

Hartelijk dank en mocht je nog meer willen vernemen, of specifiek details kan dat, hoor het graag.