De schatten van Egypte
Onderweg naar Schiphol bedenk ik mij ineens dat het 2 jaar geleden is dat ik ergens naar toegevlogen ben. Op Schiphol aangekomen voelt het vreemd, het is zo rustig hier, niet normaal! De corona...
Reizen in Botswana
dag 1 - vliegen naar johannesburg Het is een koude en natte novemberochtend als we bij Schiphol parkeren na een file die eigenlijk ons hele schema weer in de war heeft gegooid. Tijd om...
India & Nepal: twee landen, twee werelden
Dag 1 - Vliegen naar Delhi Ik heb heel veel zin in mijn reis naar Noord India en Nepal, ben erg benieuwd, vooral naar de verschillen van deze 2 landen.. De vlucht loopt helaas wat vertraging op...
Tijger in Bhandavgarh in India
dag 1 t/m 4 - geen delhi belly maar delhi longen Het voelt als een eeuwigheid geleden dat ik een dagboek heb geschreven. Na al onze reizen de afgelopen vijf jaar hadden we even een reis...
Lencois de Marahances, Brazilië
Het is guur en koud als we Nederland verlaten. Hoog tijd om de zon op te gaan zoeken. Het is tijd voor ons jaarlijkse uitje naar Brazilië en dit keer gaan we via de Costa Verde naar het hele...
banner Indonesie
Soms loopt het leven anders dan je wil. Al in januari hebben we onze reis naar Indonesië op de kalender gezet maar nu het zo ver is moeten we helaas in de lengte snijden. Van de...
Pinguins op Valdez in Argentinie
Argentinië is een land dat voor ons Nederlanders met onze koningin een stuk dichterbij is gekomen. Op de één of andere manier houdt het mij bezig. Het is een land met enorm veel...
Wilpattu Sri Lanka
Het is alweer even geleden dat we ons laatste dagboek online hebben gebracht. Dat was in april dit jaar toen we naar Zuid India vertrokken. We hadden toen nog geen idee wat onze volgende stop zou...
Paardrijden in Colombia
Dag 1 - vliegen naar Bogota; Direct vanaf Amsterdam is er helaas geen verbinding maar met Air France kan het wel via Parijs. Zo gezegd, zo gedaan. Vroeg in de ochtend staan we in Parijs en...

Wij hebben genoten van de vakantie, het is veel te snel voorbij gegaan. En wat was de Malediven een prachtige afsluiter!

Nog een speciale dank aan onze gids Kingsley. Hij was echt een perfecte gids wij hebben van hem genoten. Zou fijn zijn als dit nog bij hem terecht komt :)

Maaike

Rondreis Sri Lanka & de Malediven

Inmiddels weer bijna een weekje op Nederlandse bodem na een prachtige reis door Zuid India, heerlijke  uitrustdagen in het zonovergoten Goa en als afsluiting 2 dagen in het hectische Mumbai.

We willen jullie bedanken voor het organiseren van deze super prachtige reis. Het was schitterend en alles was tot in de puntjes geregeld, we zijn nergens tegenaan gelopen. Voor de eerste keer met onze eigen chauffeur, best spannend! Maar wat hebben we genoten en wat heeft hij ons prachtige plekken laten zien. Voor ons alle vier was al snel duidelijk "nooit meer met de bus".

Een van de hoogtepunten was wel de house boat, wat een rust. Nog wel leuk om te vertellen is dat we wel om 10 uur naar bed moesten omdat de bemanning wilde gaan slapen, die sliepen op het dek. Nou zijn wij ook niet de beroerdste dus gingen we na een jacht op een kakkerlak netjes ons bed in.

De tempel hielde we wel even voor gezien, pfffff 36 graden met een hoge luchtvochtigheid was wel erg afmattend en wij zijn iets meer geïnteresseerd in natuur en de lokale bevolking.

Al met al hebben we ontzettend genoten en kijken terug op een prachtige reis.

Nogmaals bedankt voor de perfecte organisatie van deze onwijs gave reis!

(We zullen dit ook bij de recensies schrijven)

Vriendelijke groetjes,

Rita, Jos, Betsy en Anton.

Rondreis Zuid-India

Inderdaad zit onze reis doorheen een prachtig land erop.We hebben genoten van gevarieerde, mooie landschappen, wilde dieren op bijna handafstand, spectaculaire natuurverschijnselen ,vriendelijke mensen, ideaal klimaat,...

Wat we onderschat hebben zijn de staat van de wegen, vooral dan in het zuiden. Bladveren op grintwegen zijn niet het meest ideale.

De afstanden zijn ferm. Maar we hadden geluk: geen platte banden en gebroken ruiten. We zagen er veel onderwegL

Onze logies waren heel goed op één na : Igowati lodge in Damaraland. Dit was ondermaats en lawaaierig ( de buurt viert er aanhoudend feest), de hele nacht door. Aan het ontbijt was er zelfs geen jam meer te krijgen, en de koffie was om de haverklap op. Bij het inchecken waren ze ook erg onvriendelijk.Ik zou het niemand aanbevelen.

De NWR – resorts zijn o.k., soms erg goede kamers, soms wat minder, maar de ambience is er goed en de restaurants vallen mee. Enkel in de waterberg resort was het avondeten ondermaats. Daar zou ik de mensen aanbevelen om zelf te koken, maar gezien onze goede ervaringen in vorige lodges waren we daar niet op voorbereid. Volgende keer zouden we wat langer in Okaukuejo blijven en misschien naar het westen gaan ipv Halali en Namutoni. In Okaukeujo zagen we spectaculair veel wild, machtig !!

En ja... voor Waterberg heb je toch wel twee dagen nodig... een prachtige plek.

Genoten hebben we van Canon village: een prachtige lodge met lekkere keuken en vriendelijke bediening. Ik kreeg er zelfs een dubbel toetje omdat ze dachten dat ik familie was van de voetballer Kevin Debruyne. J De rode duivels zijn er erg bekend!!!

Le Mirage was ook een voltreffer: mooie locatie, erg lekkere keuken, vriendelijke mensen.

In Swakopmund waren we graag een dagje langer gebleven: zo’n leuk stadje, met veel mogelijkheden en activiteiten. Het Beach hotel was superefficient : een aanrader !

In Windhoek hadden we  superkamers in het Utopia boutique hotel, en we genoten er ’s avonds het afscheidsmaal in Joe’s Beerhouse. Een bijzondere plek ! Het Belgisch restaurant had blijkbaar zijn deuren gesloten.

Een opmerking: Er moet toch nog wat budget voorzien worden voor alle ingangen en activiteiten. Overal betaal je ingang en dat loopt toch aardig op.Ik weet nog dat ik nog informeerde naar bijkomende kosten en dat mij toen verteld werd dat dit enkel moest in Etosha.

Al bij al zijn we erg tevreden over de reis. Ik wil nog vermelden dat Marion ons bij aankomst erg goed bijstond.

Bedankt voor alles !

Karien en Koen

Rondreis Namibië

Goedemiddag

Het was weer een fantastische reis. Ongelofelijk goed geregeld met begeleiding.
In Caïro hadden we Sam als gids - heel prettige man die veel heeft verteld. Was een feestje om met hem op pad te gaan.
Hotels waren prima /goed.
In luxor hadden we ook een prima gids - vallei der koningen was boven verwachting prachtig.
Daarna lekker renpaard dagen snorkelen in Hurghada.

Jullie hadden het niet beter kunnen regelen. Een mooie herinnering gemaakt met onze kinderen.
Hartelijk dank weer en tot een volgende keer!

Groet
Ellen

Egypte oktober 2023

We hebben een geweldige reis gehad, heerlijk en indrukwekkend.Vooral Jerash, Danah en Petra sprongen eruit. Overigens waren ook Madaba en Mount Nebo meer dan de moeite waard. Wat tegenviel was eigenlijk alleen de reistijd de 1e reisdag, die was te lang. En dan hebben we nog niet eens het kasteel in Kerak bezocht. We waren pas om 8 uur in Danah en hebben dus dik 2 uur in het donker gereden. Ik denk dat we dit wat onderschat hebben. De Kings Highway gaat gewoon niet snel en zeker voor Jerash heb je tijd nodig.

Leerpuntje voor de volgende keer.

Wadi Rum vonden we de rondrit heel erg imposant, mooier dan bijv. de woestijnrit in Marokko, zeker anders. Wat we jammer vonden was dat er in ons kamp veel omgevingslicht was en je hierdoor (en door het zand)vrijwel geen sterrenhemel kon zien.

Verder vonden we de verscheidenheid aan hotels verrassend, de eenvoud maar warmte in Danah en luxe in Petra.

Kortom, Buiten het kamp in Wadi Rum, vooral door het vele licht, alles prima bevallen.We komen voor de kerst nog een keer langs om over een volgende vakantie te praten.

Groeten, ook aan Tonia,

Dick en Tiny

Rondreis Jordanië

Goede middag allemaal,

Bedankt voor jullie mailtje.
Wij hebben een prachtige reis achter de rug. Het was wat we ervan verwachte en zoveel meer??.

Onze persoonlijke hoogtepunten:
- 2-daagse hike Acatenango: Bleek toch zwaarder te zijn dan gedacht, ondanks onze goede voorbereidingen. Toch heel blij dat we dit gedaan hebben. Goede organisatie door Tropicana.
-ATM-cave: Waw, een echte must-do! Wij begrijpen dus waarom jullie dit standaard opnemen in jullie programma
-snorkelen met zeilboot in Caye Caulker: prachtige dag! Ook leuke Caraïbische vibes dankzij de bemanning, een aanrader!
-in Placencia hebben wij de Monkey river tour gedaan. Tip voor natuur- en dierenliefhebbers. Van apen, krokodillen, tarantula tot een heel assortiment aan vogels, mooie dag!
-Tikal: overnachting in het park zelf. De brulapen ‘s nachts gaan we niet missen maar wel onvergetelijke ervaring.

Wat de samenwerking met Solano tours betreft, ook dat verliep vlot, goed bereikbaar en snelle contactname.
Bv Ons programma is ter plaatste moeten aangepast worden, nl de Ferry naar Belize hebben we 1 dag eerder genomen aangezien de agent, van de boottocht tss Rio Dulce en Livingston, ons tijdens die tocht liet weten dat er op zaterdag (en zondag) geen Ferry was. Wij hebben Solano tours gecontacteerd en zij hebben onmiddellijk het nodige gedaan wat betreft ons verblijf (hotel) en vervoer.
(Persoonlijk kwam ons dat niet slecht uit aangezien wij een volledige dag in Livingston achteraf gezien niet nodig vonden)

Kortom, wij hebben 3 prachtige weken achter de rug mede dankzij de goede organisatie van jullie en Solana tours, waarvoor dank!

Binnenkort komen we terug bij jullie op antenne want we kijken al volop uit naar een volgende bestemming volgend jaar, nl Zuid-India.??

Fijne zondag nog en tot binnenkort.
Groetjes Ginny en Werner

Mexico, Guatemala en Belize 2023

We hebben een geweldige vakantie gehad om nooit meer te vergeten !!!

De vlucht naar Costa rica ging prima daar aangekomen stond er netjes iemand klaar om ons naar villa Tournon te brengen. We werden inderdaad lekker vroeg opgehaald om te vertrekken naar tortuguero ! Daar aangekomen hadden we een super mooie jungle lodge GEWELDIG ! We werden gewekt door de apen en hebben enorm veel dieren gezien. Helaas was het weer niet top, maar de dieren en de omgeving maakte het goed. Na 4 gewelige dagen een lange trip tegemoet naar Arenal ! De huurauto stond klaar ( prima auto lekker groot ) en we konden gaan touren met de landcruiser ! Helaas was de vulkaan diep in de wolken toen we aankwamen en zagen we helemaal niks. We kregen een geweldige kamer waar een heerlijk flesje wijn klaar lag :-) !!! Dan maar even lekker in de hot springs zitten en heerlijk sushi gegeten met een super wijntje super deluxe !!!!!! Volgende dag een beetje rond getourd en savonds heerlijk gegeten in Don Rufino. Dit is echt een van de beste restaurants waar we in Costa rica hebben gegeten.

De volgende dag naar monteverde gereden ... wat een leuke weg met al die hobbels en gaten ! Na veel geschut kwamen we aan in een prachtige hotel... jeetje wat een badkamer en uitzicht hahahaha we zaten in het laatste rijtje en konden zo over de hele oceaan heen kijken GEWELDIG ! We zijn daar de volgende dag de Canopy tour gaan doen ... heb me longen en me stem even goed laten werken. We hebben gegeten in het tree house waar heel toevallig op dat moment een carabische bendje speelde ... dus de heupen gingen lekker los :-D !!!

Op weg naar manuel antonio met de landcruiser wat een leuke route zo langs de kust af en toe even een duik genomen in de zee aangezien het best warm was 36 graden ! We kwamen aan in het mooie Villa Lirio en kregen kamernummer 4 en 5 waardoor we onze eigen prive zwembad hadden JEEEH !!!! Michael vond het helemaal geweldig die lag alleen maar te plonzen tot midden in de nacht :-) ! Eerste nacht in manuel antonio en we werden gewekt om 5 uur in de nacht door een heftige AARDBEVING !!! 6 op de schaal van richter het epise centrum lag in de oceaan net even voor Quepos dus we werden behoorlijk door elkaar geschut ! Wat een vreemd gevoel, maar de lokale mensen zeggen dat het best vaak gebeurd alleen niet zo heel hetfig !!! na het ontbijt zijn we gaan zeevissen wat ook weer een geweldie ervaring was. We hebben dolfijnen gezien ( gingen heel schattige voor onze boot zwemmen ), schilpadden en natuurlijk Zeilvissen. We hebben 7 zeilvissen die dag gevangen en 2 helaas verspeeld. De grootste vis die Michael gevangen heeft was 3 meter 5 !!!!!! Zijn dag kon niet meer stuk en die van mij ook niet want ik was lekker bruin geworden hahaha !!!! We zijn s'middags nog even op het strand geweest en hebben lekker een drankje genomen ... ( ben trouwens verslaafd geworden aan pina colada en mojito ) We hebben trouwens ook gegeten bij Aqua Azul super lekker eten.

Helaas naar het laatste plaatjes drake bay.. wat een mooie plek zeg !!!! We gingen met een speedboot door de prachtige Mangrove rivieren...die uitstroomde in grote open zee.. We kregen op een gegeven moment allemaal reddingvesten aan omdat we door de branding heen moesten. WAT WAS DIT ENG !!!! Mijn moeder en ik vonden dit het engste stukje van de hele vakantie hahahaha !!! Aangekomen bij rancho corcovado kregen wij het strand huisje. Inderdaad was dit back to basic !! We hadden kout water, mike en ik lagen op de lattenbodem... niet echt wat we ervan dachten, maar het uitzich was prachtig !! De exursies waren erg leuk op 1 trail na niet. We zagen namelijk, maar 1 aap. ( het kan helaas niet altijd mee zitten ) Voor de rest was het allemaal prima ! :-)

We hebben dus een geweldige reis gehad en zijn wel verdrietig dat we weer terug zijn.. de tijd gaat namelijk zo snel als je daar bent !!!

Zodra je iets weet van Colombia dan hoor wij het wel !!!

We willen jouw bedanken voor alles en hebben een super tijd gehad !

Groetjes, fam hart !!

Rondreis Costa Rica

Mijn vraag aan Dagboekreizen was: hebben jullie een leuk plan voor 9 dagen Egypte met mijn 22-jarige zoon? En dat hadden ze! Een mooie rondreis van Cairo naar Hurghada met vliegtuig, cruiseboot, zeilboot, ballonvlucht, trein en auto. Hoe gaaf is dat!

We zijn echt enorm verwend, op elke nieuwe locatie stond er een uitstekende Engels sprekende gids met vervoer klaar en werden we langs de hoogtepunten geleid van dit indrukwekkende land. Ahmed, Waleed en Mohammed wisten steeds de leukste dingen te vertellen en zo ging het land en de geschiedenis voor ons echt leven. Maar ook bijvoorbeeld even samen met de gids een simkaartje regelen. En lekker eten zonder buikpijn te krijgen. In Cairo zagen we met Ahmed het Nationaal Museum en de piramides. De lokale reisagent regelde de volgende dag nieuw vervoer toen de nachttrein naar Aswan onverwachts veel vertraging kreeg. Daar hebben we geen zorgen over gehad. Zo haalde we toch nog de cruiseboot langs de Edfu tempel, en veel moois in Luxur en Aswan. Ik kan alleen maar zeggen: het was op en top genieten. Na nog een paar dagen strand in Hurghada vlogen wij ruim een week later licht gebruind maar vooral super enthousiast weer terug naar Nederland. Een reis om nooit te vergeten!

Egypte reis januari 2022

Ik heb  vorig jaar in september of oktober al bij jou geboekt, dat terwijl ik eigenlijk geen idee had wie je was en nooit gehoord had van Dagboek reizen.

Maar je antwoorden en de manier van omgaan vond ik goed en prettig.

Het vertrouwen dat ik jou toen gaf heb je dubbel en dwars terugbetaald.

Wat hebben wij een enorm gave reis gehad , waarbij alles klopte. We hebben fantastische dingen gezien en enorm genoten van het samenzijn als familie.

Jullie gaven altijd meteen antwoord op mijn emails en als ik met mijn vrouw alleen of met de hele familie weer een verre reis gaan maken , ga ik dat zeker weer bij jullie boeken.

Dank je voor de goede zorgen en de perfect georganiseerde reis.