Familiereis Brazilië banner
Brazilië; om nooit genoeg van te krijgen We gaan op pad. De KLM heeft hele beschaafde tijden dus pas om 9 uur gaan we van huis weg om op het gemak naar Schiphol te reizen. Het blijft...
Arenal Costa Rica
  Dag 1 - Vliegen naar Costa Rica; We komen na weer een nacht in het Citizen M hotel (een aanrader, je kunt vallen naar de terminal en de kosten zijn zeer acceptabel en de bedden...
snorkelen Isla Holbox Mexico
dag 1 - vliegen naar cancun We landen met een tussenstop in Panama Stad in Cancun vanuit San José. We zijn wel toe aan een beetje relaxen en als er iets is wat je goed kunt doen naar de...
banner Indonesie
Soms loopt het leven anders dan je wil. Al in januari hebben we onze reis naar Indonesië op de kalender gezet maar nu het zo ver is moeten we helaas in de lengte snijden. Van de...
Zonsondergang bij Angkor Wat in Cambodja
Dag 1: Bangkok, je houdt er van of je haat het zeggen ze altijd. Hoe meer we er komen hoe meer ik het ga haten. Nou, ik moet eerlijk zijn. Ik hou niet van al dat gedoe. Het is gewoon te...
Tempel in Egypte
Dag 1: Iemand zou de KLM eens uit moeten leggen dat het niet lekker is om zo laat naar Cairo te vliegen maar het alternatief is of qua prijs of het feit dat je over moet stappen niet...
Zeeleeuwen bij de Galapagos eilanden
Dag 1; Het is en blijft geen pretje om naar Ecuador te vliegen. Onze nationale trots vliegt er heen maar als je naar Quito wil vliegen betekent het toch stoppen in Bonaire en ook nog een keer...
Op safari in Botswana
Het is maart maar we gaan al weer op pad. Een beetje ongewoon maar wel lekker want dan duurt de winter toch net even wat korter… We vliegen naar Johannesburg en omdat we met de KLM...
Safari in Selous in het zuiden van Tanzania
Het is alweer even geleden dat we in Oost Afrika waren.Voor een reis naar Zuid Soedan die we vanwege de lokale omstandigheden niet kunnen maken zetten we koers naar Tanzania. Allereerst...

Wij hebben een onwaarschijnlijk mooie vakantie gehad en volop genoten van een prachtig Argentinië! We hebben zoveel verschillende landschappen gezien, iedere dag was het weer een nieuwe verrassing en we konden bijna niet geloven wat we zagen! Buenos Aires is een heerlijke stad met zijn Europese uitstraling. De zoutvlakte, cactussen en het Andesgebergte rondom Salta zijn adembenemend mooi! De meren in Bariloche zijn prachtig en de chocolade is heerlijk! En de Perito Moreno gletsjer en de Fitz Roy in El Calafate en El Chaltén zijn gewoon een klasse apart! Wij willen jullie heel erg bedanken voor het op zeer korte termijn, en in tijden van covid, organiseren van deze reis. Jullie inzet, flexibiliteit en enthousiasme zijn goud waard! Zonder jullie was deze reis niet mogelijk geweest. Wij hebben nu een hele mooie herinnering waar wij nog lang van kunnen nagenieten!

Groetjes, Rianne en Rianne

Argentinië december en januari 2021/2122

We hebben ontzettend genoten van de soms zelf adembenemende natuur, lekkere wijntjes en vriendelijke Argentijnen.

Torres del Paine had wel een nachtje korter gemogen. Met een hand in het gips is het toch lastig lopen op de soms  slecht bewandelbare paden. En helaas hadden we geen arrangement daar, dus was het ook nogal prijzig om daar dan lekker te eten en drinken.

De reis was perfect geregeld. Alleen het hotel in Salta gaf een kamer met smerige vloerbedekking en vreselijk uitzicht.

En met 120 km onverharde weg zou een wat stevigere auto wel prettig geweest zijn.

Van het wijnresort hebben ontzettend genoten.

Bedankt voor de goede zorgen.

Paul en Ingrid

Reis Argentinië en Chili

Onderstaand een overzicht van onze Argentinie-reis en ons commentaar op reisonderdelen.

We hebben een prachtige reis gehad! Indrukwekkende natuur en de opbouw was uitstekend. Dankzij de ruime opzet van de zuid Patagonië deel, viel de “schade” van de gecancelde vlucht erg mee.

Toch zijn er wel een paar puntjes, waarvan wij denken dat jullie daarmee je voordeel kunnen doen voor een volgende samen te stellen reis….

31 oktober: vlucht naar BA met KLM: prima, dat liep allemaal soepel. Er werd op ons gewacht. Prima!

1 november: A Hotel, Recoleta: we waren blij dat we voor een grotere kamer hadden gekozen, want de standaard kamers zijn wel erg klein. Positief was dat ze bij aankomst (kwart over acht ’s ochtends) al een kamer voor ons beschikbaar hadden!Goede locatie. Ontbijt: zozo (maar we hebben gemerkt dat dat in Argentinië een beetje de standaard is).

2 november: Bike Tour: ontzettend leuk! Goede fietsen. Je kunt kiezen uit twee routes, een naar Palermo en Recoleta. De ander naar Puerta Madero, het ecologisch gebied, Boca. Wij kozen voor de laatste route en dat was erg leuk.

3 november: Tango show. Toch wel een beetje een toeristentrap: veel mensen, het duurt allemaal eindeloos, voordat de show begint. En als die dan begint komt er geen eind aan….veel van hetzelfde. Wij hadden nog steeds een jetlag en vonden het te laat worden.

4 november: transfer naar het vliegveld en vlucht naar Bariloche: prima. Hotel Las Marianas:  kleine (bad)kamers, maar verder wel okay hotel.

6 november: autohuur Hertz en naar Hosteria Naranjo en Flor. Daar waren wij de enige gasten. Federico had er duidelijk nog niet zoveel zin in. Hij was niet onaardig, maar hij maakte zich er wel wat gemakkelijk vanaf: beetje toast met jam en boter en dat was het ontbijt. Simpele kamers. Hotel ligt wel mooi!

7 november: Hotel Antiguos in San Martin de los Andes. Prachtige rit met mooi weer. Alleraardigst hotelletje: goede kamers en uitstekend ontbijt! Aardig plaatsje ook!

9 november: Las Marianas, Bariloche

10/11/12 november: vanwege de uitgevallen vlucht naar El Calafate: Las Marianas. Uitstekend geholpen door Sjors van NWTD! Heel fijn dat je dan snel kunt schakelen met iemand die je eigen taal spreekt.

13 november: vlucht naar El Calafate en bus naar El Chalten. Hotel Poincenot. Wij waren eigenlijk wel blij dat we meteen doorgingen naar El Chalten. Dat kon prima en wij vonden El Chalten leuker dan El Calafate. Hotel Poincenot was een prima hotelletje. Goede kamer en badkamer.

15 november: El Chalten-El Calafate. We hadden dit laten wijzigen naar de ochtend bus, vanwege het tijdstip waarop we op 16 november al weer moesten vertrekken naar Torres del Paine. Daar waren we achteraf erg blij om!

Hosteria Cauquenes de Nimez: die nacht sliepen we in een huisje naast het hotel. Smal bed, maar verder veel ruimte.

16 november: naar Torres del Paine: een hoop gedoe die reis, maar wel de moeite waard! Bij de Chileense grens stond ook een busje voor Rio Serrano. Dat gaf ons wel wat verwarring. We zijn toch bij de excursie gebleven en dat moet je ook zeker doen, vooral als je naar Rio Serrano gaat!Wat niet zo goed was gecommuniceerd, was de plek waarop het Rio Serrano Hotel ons zou ophalen.Wij werden gedropt bij Laguna Amarga Entrance en de bus reed weg zonder zich verder om ons te bekommeren. Daar zit je dan met je bagage. Het hotel zou ons oppikken bij het Administration Center en dat scheelt echt wel wat kilometers! Enfin, de staf van Laguna Amarga heeft per radio contact met het hotel gezocht en dat heeft ons opgehaald.

Hotel Rio Serrano: prima hotel, erg groot en dus veel groepen. Prachtige kamer, mooi uitzicht. Uitstekend ontbijt. Ook ’s avonds kun je er goed eten (en je moet wel, want verder is er niets open), maar het is wel aan de prijs (zeker in vergelijking met Argentinie).

De excursies vanuit het hotel naar Torres del Paine zijn heel erg duur. Dat begon zo ongeveer bij 160 dollar per persoon. Daarom waren wij achteraf zo blij dat we op de heenreis waren blijven zitten…..want toen hebben we dingen gezien, die we ook vanuit Rio Serrano hadden kunnen zien, maar dan hadden we daar dik voor moeten betalen. Ons advies: benadruk dit nog veel beter in de reisbeschrijving!

We hebben de twee dagen daarop bij het hotel in de buurt gewandeld, buiten het park. Ook erg leuk.

19 november: Rio Serrano- El Calafate: we vertrokken om kwart voor twaalf. Bus naar Chileense grens ging al om 12.15 (wij hadden 12.30 opgekregen…foutje van Egbert), maar we waren op tijd. Bij de Chileense grens was het slecht weer en moesten we ruim tweeënhalf uur wachten. Enig verwachtingsmanagement was daar wel op z’n plaats geweest.

Uiteindelijk kwam de bus, dan heb je weer het hele circus van pascontrole etc. en dan moet je buiten El Calafate weer op een klein busje dat je naar je hotel zal brengen. Wij troffen een chauffeur die niet wist waar Cauquenes de Nimez was…..om half elf kwamen we bij het hotel. Een wel heel erg lange en vermoeiende reis. Bij de gratie Gods konden we nog een kop soep (nou ja, het was warm…) krijgen. Dit keer sliepen we in het hotel zelf en dat vonden wij wat minder: erg kleine kamers, erg gehorig, ontbijtbuffet wordt niet aangevuld. ’s Nachts kon je de verwarming op de kamer niet uitzetten, zodat wij noodgedwongen met de kachel loeihard aan en het raam wagenwijd open sliepen.

20 november: Safari nautico naar Perito Moreno: hoewel het slecht weer was, was het een prachtige dag! We zijn eerst over de verschillende platforms gewandeld en ’s middags per boot naar de gletsjer gegaan. Dat lijkt ons ook de juiste volgorde.

21 november: El Calafate – Salta. Lange, maar op zich goede reis. Hotel Boutique Prisamata is een keurig hotelletje. Aardige mensen en redelijk ontbijt.

23 november: geen Toyota Etios, maar een Chevrolet…maar dat maakt ons niets uit. El Refugio de Coquena in Purmamarca is een aardig hotelletje. Goed ontbijt. Prachtige omgeving. Ook naar Salinas Grandes geweest.

25 november: Posada con los Angeles in Tilcara: ook prima.

26 november: Vinas de Cafayate Wine Resort: wat een heerlijk hotel! Zo zouden wij ze wel permanent willen hebben! Goed ontbijt, goede ruime kamer en badkamer. Uitstekend restaurant! Echt top!

28 november: El Cortijo in Cachi: ook fantastisch! Mooie kamer, goede badkamer, goed ontbijt, uitstekend restaurant, aardige mensen.

29 november: Prisamata in Salta.

30 november: Salta – BA. Hoewel we te laat aankwamen, want het was een zootje op de luchthaven, toch een vlotte transfer naar het hotel. Hotel Clasico: alleraardigst hotel in een heel leuke buurt! We waren blij dat we deze dagen daar zaten en niet in Recoleta.

1 december: BA naar Amsterdam: vlucht okay.

Inmiddels zijn we weer een heel klein beetje geacclimatiseerd hier. We hopen jullie snel te zien om onze nieuwe reisplannen te bespreken.

Henk en Anky

Rondreis Argentinië

Hierbij een kort verslag van onze Costa Rica reis.

Een prachtig land met een ongelooflijk mooie flora en fauna met als hoogtepunt voor ons persoonlijk Monteverde. Jullie hebben stuk voor stuk prachtige overnachtingen voor ons uitgezocht. Helaas is het raften niet doorgegaan door een rugblessure opgelopen bij het surfen.

De enige kanttekening was de gids die ons begeleid heeft naar Tortuguero.

Bij het ophalen in San Jose vroeg het ons naar de slaapplaats in Tortuguero.  Wij waren toen nog niet op de hoogte dat we waren overgeboekt naar de Evergreen lodge

We werden in het bijzijn van iedereen afgeblaft of we de naam van onze lodge niet kenden

Een maal daar zaten we geïsoleerd van de groep. Zowel de kamer alsook het restaurant.

Communicatie met de gids was hierover niet mogelijk

Verder henben wij een onvergetelijke reis gemaakt . We weten jullie in de toekomst zeker te vinden. Brdankt voor alles

Groet uit Amerika.

Jan en Basil

Wezijn weer gezond en zeer tevreden thuis. Ik heb vaak gedacht om jullie tussentijds een mail te sturen. we hebben vaak tegen elkaar gezegd dat de reis echt fantastisch was en dat alles zo goed geregeld en op elkaar afgestemd was.

Maw: we hebben echt een geweldige tijd gehad.

Het eerste hotel in playa del Carmen was helemaal goed. We konden heerlijk bijkomen en genieten van de Mexicaanse dynamiek op het strand.

Daarna naar Tulum waar we met open mond dit paradijsje aanschouwden. We hebben er zo genoten! En ook nog een zeeschildpad op t strand gezien s avonds die eieren ging leggen. Bijzonder schouwspel, de kinderen vonden het fascinerend.

Laguna Bacalar was ook een prachtige plek, waar we relaxten in hangmatten, bubbelbad en zwembad. De kanotocht was erg leuk en goed georganiseerd. Leuke Duitsers die veel vertelden onderweg over het meer en de vogels (al hebben we de foto's en filmpjes nog niet ontvangen).

Palenque waren de tempels indrukwekkend. Het hotel viel wat tegen.

In de jungle hadden we minder mooi weer. Wel was de omgeving fascinerend, de achtergrondnuziek van brulapen en krekels waren bijzonder. Jammer dat de mensen soms harde muziek opzetten, dat verstoorde de junhlesfeer wel. De activiteiten vielen ook wat tegen qua organisatie, we moesten overal om vragen en alles werd wat sober aangeboden. Wellicht beter om hier vooraf een soort programma te regelen.

San Christobal vonden vooral Pieter en ik zo geweldig. Het bergklimaat, de markt, de straatjes, de sfeer... Ik had er nog veel langer willen blijven. De tocht naar deMayadorpen en de kerk bracht ons in een andere wereld, we keken onze ogen uit. Toen we hoorden dat de burgermeester de week ervoor door het volk vermoord was, waren we nog meer onder de indruk van de dynamiek in een Mayadorp.

Ook Merida was een leuke stad, waar we volop genoten hebben. We hebben in de menigte meegedanst, door de straten geslenterd, heerlijk gegeten en geborreld. Het was ook een prachtig hotel, ongelofelijk klantvriendelijk en prachtige koloniale sfeer. De tocht naar de grotten en kleine dorpen in de buurt was ook prachtig en indrukwekkend.

Chitzen itza was ook een onvergetelijk. Het hotel was adembenemend. We keken onze ogen uit en hebben maximaal genoten van de prachtige voorzieningen. We zijn om zes uur 's ochtends naar de tempel gegaan, een fascinerend schouwspel waarbij in absolute stilte de mist optrok en de zon opkwam. Het grote tempelcomplex was zo indrukwekkend.

De laatste plek op Holbox was qua voorzieningen wel een stapje terug. Maar de bijzondere omgeving met zandwegen, groenblauwe zee, hangmatten, gezellig dorp en de rondscharrelende leguanen de huisjes maakte veel goed. De walviashaaientocht was een van de hoogtepunten en een onvergetelijke ervaring (ondanks de zeeziekte). Ook het snorkelen, vissen vangen en daarna de vis opeten met elkaar was zo bijzonder. Alleen het hotel bij Holbox was niet zo'n succes. Het personeel snapte weinig, we hebben het vliegtuig terug ternauwernood gehaald mede dankzij onattent personeel. We hebben drie keer gezegd dat we een rekening van het eten moesten betalen, maar men wist niet hoe het zat. We zijn toen maar met alle bagage op een truck vertrokken (de taxi's reden niet vanwege de regen) omdat we veel stress hadden om de boot te halen. Uiteindelijk ging alles net goed.

Terugkijkend was de reis geweldig. Het programma was goed uitgebalanceerd, bijna alle locaties verrassend mooi en aangenaam, de georganiseerde trips waren allemaal leuk en goed. De dame van Solana tours was ook attent. We zijn er blij dat we bij jullie geboekt hebben en willen jullie enorm bedanken voor de goede en attente organisatie.

Groetjes Marjan

Rondreis Mexico, Guatemala en Belize

Mijn vraag aan Dagboekreizen was: hebben jullie een leuk plan voor 9 dagen Egypte met mijn 22-jarige zoon? En dat hadden ze! Een mooie rondreis van Cairo naar Hurghada met vliegtuig, cruiseboot, zeilboot, ballonvlucht, trein en auto. Hoe gaaf is dat!

We zijn echt enorm verwend, op elke nieuwe locatie stond er een uitstekende Engels sprekende gids met vervoer klaar en werden we langs de hoogtepunten geleid van dit indrukwekkende land. Ahmed, Waleed en Mohammed wisten steeds de leukste dingen te vertellen en zo ging het land en de geschiedenis voor ons echt leven. Maar ook bijvoorbeeld even samen met de gids een simkaartje regelen. En lekker eten zonder buikpijn te krijgen. In Cairo zagen we met Ahmed het Nationaal Museum en de piramides. De lokale reisagent regelde de volgende dag nieuw vervoer toen de nachttrein naar Aswan onverwachts veel vertraging kreeg. Daar hebben we geen zorgen over gehad. Zo haalde we toch nog de cruiseboot langs de Edfu tempel, en veel moois in Luxur en Aswan. Ik kan alleen maar zeggen: het was op en top genieten. Na nog een paar dagen strand in Hurghada vlogen wij ruim een week later licht gebruind maar vooral super enthousiast weer terug naar Nederland. Een reis om nooit te vergeten!

Egypte reis januari 2022

Wij hebben een geweldige vakantie in Thailand en Cambodja gehad.

Hij was perfect geregeld, wij werden op tijd gehaald en gebracht. Je hoefde je nergens druk om te maken, echt een onbezorgde vakantie . Brazilië was al door jullie geweldig georganiseerd , ook Thailand deed er niet voor onder. Ik hoop, dat Australië ook een keer in jullie reizen komt, want dat zouden wij ook graag door jullie georganiseerd willen worden.

Hotels :

De hotels in Bangkok (Riva Surya en Riva  Arun) waren geweldig (een aanrader).

Het hotel in Siem Reap :  was prima .

In Kanchanaburi : River Kwai Jungle Rafts, een geweldige ervaring

De nachttrein (1ste klas) was modern en dus super (lekker geslapen)

In Chiang Mai : Yaang Come Village was een geweldig hotel

In Khao Sok : Arts Riverview Lodge : geen aanrader, gaten in de handdoeken. De eerste keer zat de Lodge niet aan de rivier (volgens mij wel geboekt), de tweede keer wel aan de rivier , maar vlakbij een ontmoetingsplaats, waar een feest werd gegeven, met muziek, schreeuwen,etc. tot 03:00 uur in de ochtend . Ik heb mijn beklag bij de receptie gedaan, waar ik te horen heb gekregen, dat zij ook geklaagd hebben en dat zij 24:00 uur zouden stoppen. Dus niet.

Slapen op het meer was een avontuur. Inderdaad een aanrader. Wij hebben inderdaad de gibbons horen roepen. Een belevenis.

Daarna uitrusten op Koh Samui in Fair House Villas & Spa, een geweldig hotel. Wel weinig tot geen strand, maar dat vonden wij heerlijk, omdat geen mensen voor je paraderen. Dus rust.

Bangkok is een geweldige, indrukwekkende stad. De fietstocht was geweldig. De tempels prachtig. Het uitje met de longtailboot stelde niet veel voor, met de fietstocht zaten wij ook al af en toe in een longtailboot wat veel indrukwekkender was.

De floating market was een teleurstelling , want op die dag was het heel toeristisch en misten wij de bootjes, die waar aan de man brachten . Wat wel mooi en schitterend was, was de markt, waar de trein doorheen rijdt . Ongelooflijk en schoon.

Kanchanaburi is ook interessant (tempel en Dutch Village), het eten in het hotel, waar wij waren voor wij de trein instapten, was heel slecht.

Chiang Mai is een geweldige stad met z’n vele tempels, het hotel ligt vlakbij de night market, waar veel backpackers komen en waar je goedkoop eten kan en heerlijk naar muziek kan luisteren.

Ook zijn we naar een Elephant Sanctuary geweest, waar niet opgereden wordt, alleen maar gevoed en gewassen wordt. Een hele belevenis. Ook het recyclen van de olifantenmest (papier) was heel interessant .

Veel succes met het organiseren.

Groetjes

Bas en Martina

Reis Thailand en Camboda

We zijn inderdaad terug van op reis! Intussen zijn we allebei weer aan het werk en hebben we ons weer aangepast aan het dagelijkse leven.

We hebben een mooie en diverse reis achter de rug! We waren verrast hoe vlot het ging om met de auto door Mexico te rijden. De wegen zijn mooi onderhouden (zeker de tolwegen) en de mexicanen zijn over het algemeen rustige chauffeurs. We hadden gedacht minstens 1 keer tegen gehouden te worden bij een wegblokkade door een politieagent die wat extra geld wou verdienen, maar ze lieten ons allemaal passeren, het waren vooral de mexicanen zelf die ondervraagd werden.

We hebben het meest genoten van San Cristobal en Isla Holbox. Op beide plaatsten hangt zo’n gemoedelijke sfeer dat je je direct op je gemak voelt en de dagen er zo voorbij vliegen. Voor ons mocht er gerust nog een dagje extra isla Holbox bij, daar hadden we de minder evidentie verplaatsing van isla holbox naar de luchthaven wel voor over gehad ;-) Van Playa del carmen waren we minder fan, het is er erg druk, duur, vol met wereldmerken zoals Victoria Secrets en Haagen Dasz zodat er niets meer authentiek over schiet.

De hotels waren over het algemeen goed. Er was 1 minpunt aan onze reis: we waren behoorlijk teleurgesteld door het hotel ‘villasbacalar’ aan laguna bacalar. Ik herinner me dat we daar voor twee dagen 350 euro bij betaald hadden, dus ik verwachte in een luxueus hotel terecht te komen. Dat was jammer genoeg niet zo. De kamers waren wel groot, maar ook best ouderwets. Het voelde wat aan als vergane glorie. We hebben er ook het traagste hotelpersoneel van onze reis ontmoet, ze deden maar liefst 50 minuten over het serveren van het ontbijt terwijl er naast ons twee andere tafeltjes bezet waren.

We hebben dan veel meer genoten van ons hotel in chichen itza, waarbij de locatie, kamer, bediening en het eten echt top was. Het viel ons daar wel op dat de kamers daar aan 130 euro per nacht stonden. Een stuk goedkoper dus dan wat wij in het hotel laguna bacalar betaald hebben. Dat slaat eigenlijk nergens op, want het hotel in chichen itza was voortreffelijk terwijl het hotel in laguna bacalar verouderd was. Het was toen dat het ons ook te binnen schoot dat die 175 euro pp gevraagd werd voor het hotel Encantado, maar dat je ons daarna liet weten dat dit volboekt was en je toen villas bacalar hebt gekozen. Hierbij is er geen prijsverandering gecommuniceerd, en we vroegen ons af of er hier niet iets is mis gelopen? Het zou in ieder geval verklaren waarom het hotel zo onder onze verwachtingen scoorde.

De informatie die we krijgen via het lokale reisbureau was uitgebreid en handel georganiseerd per locatie. We hebben er steeds goed gebruik van kunnen maken.  Het valt ons wel op dat mexicaanse gidsen niet erg geneigd zijn om veel uitleg te geven over het verloop van de tour (bv bij het bezoek van de indiaanse stammen of de cenotes niet vertellen hoe lang het rijden is) dus het zou wel handig zijn mocht er nog wat extra informatie gegeven worden via het reisbureau over het verloop van de dag. Mocht ik bij het zwemmen met de walvissenhaaien op voorhand geweten hebben dat het 2,5u heen en dan nog eens 2,5u terug varen op zee was, zou ik pilletjes tegen zeeziekte kunnen innemen hebben (nu helaas moeten overgeven tijdens de excursie), iets wat ik bv niet doe bij maar 1 uurtje heen en terug varen omdat ik dit af en toe eens doe en dan weinig last ervaar.

Met vriendelijke groeten,

Cedric en Lisa

Rondreis Mexico

Weer thuis en inmiddels ook uitgeslapen :)..

We hebben zeker een heerlijke vakantie gehad. De reis was uitstekend door jullie georganiseerd en de pousada's waren allemaal leuk en goed. Ook heerlijk om even een chique hotel tussendoor te hebben! Jeri was inderdaad wennen, mijn man vond het juist leuk en na 2 dagen was ik ook helemaal gewend.

We vonden Sao Luis echt geweldig en gaan er zeker nog een keer terug. Zeer levendige stad met een rijke cultuur. We kwamen veel culturele centra tegen die je zo kon binnen lopen en nog een hele rondleiding kreeg ook. Veel muziek gehoord en ook gekocht, bij Roderigo aan de overkant van de pousada.

Verder waren de Delta natuurlijk indrukwekkend en fantastisch.

Hartelijk dank voor de goede zorgen van Lucien en Joukje.