Pacaya vulkaan in Guatemala
Wanneer je door deze drie landen reist, zijn vele combinaties mogelijk. Een "Maya trip" of juist een reis met veel duiken en snorkelen. Wij hebben al meerdere rondreizen gemaakt door Mexico,...
Lencois de Marahances, Brazilië
Het is guur en koud als we Nederland verlaten. Hoog tijd om de zon op te gaan zoeken. Het is tijd voor ons jaarlijkse uitje naar Brazilië en dit keer gaan we via de Costa Verde naar het hele...
Himba vrouw in Namibia
Dag 1; De KLM vliegt heerlijk rechtstreeks naar Kaapstad. Het is gewoon een kwestie van ‘s morgens instappen, 11 uur televisie kijken en muziek luisteren en er weer uit rollen....
Cenotes
Ik ben de winter goed zat en dus ben ik blij dat we het vliegtuig inklimmen op weg naar een heerlijk warme bestemming. In februari is Mexico al lekker opgewarmd maar nog niet zo dat je de hele...
Olifant in Zimbabwe
Dag 1 - Vanuit Zambia naar Mana Pools National Park We zijn vanochtend wakker geworden in het Chongwe Tented Camp met de Blue Mountains op de achtergrond. Vandaag eindigt onze rondreis...
Waterval in Mexico
Dag 1 - vliegen naar Guatemala Het is best een eind, vliegen naar Guatemala. Hoe je ook probeert, zonder tussenstops lukt het niet. Wij kiezen voor de KLM die ons naar Panama Stad...
De Pantanal revisited
Dag 1 Het is een mooie dag in maart als we de grote blauwe vogel inklimmen voor een nieuw avontuur in Brazilië. We hebben ons erg verheugd op deze zeer speciale reis. Niet alleen wordt...
Machu Picchu in Peru
Dag 1; we hebben ons verwend en vliegen op stoel 1a en 1b naar Lima. Wat een zegen! Peru is een coole 12 ½ uur vliegen en dat is voorin aanzienlijk relaxter. De KLM vliegt lekker...
Hippos in Oeganda
Dag 1; De KLM heeft een directe vlucht op Entebbe. Wij hebben echter gekozen voor een variant via Nairobi en komen na een overstap in de vroege ochtend in Entebbe aan. Veel te laat...

Heey Hans,

Ja ja we zijn weer terug! Gelijk met de neus in de boter qua weer (ik hou van sneeuw :-)). De vakantie was geweldig! Wat is Oeganda een top land! Heel mooi. We hadden ook echt een hele goede chauffeur/gids, hele fijne man. Hij regelde alles, echt top! Ook erg luxe dat we de hele auto voor ons alleen hadden :-).

We hebben wel een paar puntjes van feedback, zie maar of je er iets mee wilt doen :-).

Allereerst staat in de reisbeschrijving dat het hotel (bij aankomst) op enkele minuten afstand van het vliegveld is maar dit was 2 uur. Op zich geen probleem als je dat weet, maar als je na de lange reis verwacht met 5 min in je hotel te zijn dan is dat even een teleurstelling :-).

Daarnaast zou ik overwegen (indien mogelijk) om de Hippo lodge te schappen. Deze lodge had nogal wat achterstallig onderhoud (gaten in de daken, hutjes op instorten). Ook hadden we daar niet altijd stromend water en elektriciteit (was volgens de medewerkers een externe factor dus konden ze niet heel veel aan doen maar was niet heel fijn).

Verder vonden wij de 3 dagen die wij in Queen Elizabeth Park hadden net 1 dag te lang (ook doordat we in de wat mindere Hippo lodge zaten waar we best wat tijd hebben besteed). Wij hadden liever 1 dag extra in bijvoorbeeld Lake Mburo np gehad of 1 dag eerder terug gegaan naar Kampala

Dat waren de puntjes. Overall zijn we heeeeel tevreden, was echt 1 van de mooiste reizen ooit! Vooral de gorilla’s waren fantastisch!! Dank voor het regelen!!

Fijne avond!

Liefs,

Lysan

Rondreis Oeganda

De reis was schitterend.  Zeer goed georganiseerd, alles perfect verlopen. Alle gidsen en drivers waren zeer vriendelijk en bekwaam.  Zeker aan te bevelen.

Proficiat.

De Jalapao is inderdaad uitzonderlijk mooi en indrukwekkend. Het hoogtepunt van de reis was misschien wel Cantao,en Sonho meo. De indianen van bananal was dan weer minder.  Het verblijf op de possada praia alta was zeer aangenaam, de ontvangst en opvang

Bijzonder verzorgd en vriendelijk, we voelden ons daar echt bevoorrecht en in de watten gelegd.  Ook zeer veel dieren gespot daar En ze hebben zelfs een nachtelijke barbecue voor ons georganiseerd met gans de familie.

Maar bezoek aan het indianendorp is niet echt een aanrader….

Verder alles uitzonderlijk mooi en vlot verlopen…

Bedankt voor deze mooie reis

m.vr.gr.

Erwin

Onderstaand een overzicht van onze Argentinie-reis en ons commentaar op reisonderdelen.

We hebben een prachtige reis gehad! Indrukwekkende natuur en de opbouw was uitstekend. Dankzij de ruime opzet van de zuid Patagonië deel, viel de “schade” van de gecancelde vlucht erg mee.

Toch zijn er wel een paar puntjes, waarvan wij denken dat jullie daarmee je voordeel kunnen doen voor een volgende samen te stellen reis….

31 oktober: vlucht naar BA met KLM: prima, dat liep allemaal soepel. Er werd op ons gewacht. Prima!

1 november: A Hotel, Recoleta: we waren blij dat we voor een grotere kamer hadden gekozen, want de standaard kamers zijn wel erg klein. Positief was dat ze bij aankomst (kwart over acht ’s ochtends) al een kamer voor ons beschikbaar hadden!Goede locatie. Ontbijt: zozo (maar we hebben gemerkt dat dat in Argentinië een beetje de standaard is).

2 november: Bike Tour: ontzettend leuk! Goede fietsen. Je kunt kiezen uit twee routes, een naar Palermo en Recoleta. De ander naar Puerta Madero, het ecologisch gebied, Boca. Wij kozen voor de laatste route en dat was erg leuk.

3 november: Tango show. Toch wel een beetje een toeristentrap: veel mensen, het duurt allemaal eindeloos, voordat de show begint. En als die dan begint komt er geen eind aan….veel van hetzelfde. Wij hadden nog steeds een jetlag en vonden het te laat worden.

4 november: transfer naar het vliegveld en vlucht naar Bariloche: prima. Hotel Las Marianas:  kleine (bad)kamers, maar verder wel okay hotel.

6 november: autohuur Hertz en naar Hosteria Naranjo en Flor. Daar waren wij de enige gasten. Federico had er duidelijk nog niet zoveel zin in. Hij was niet onaardig, maar hij maakte zich er wel wat gemakkelijk vanaf: beetje toast met jam en boter en dat was het ontbijt. Simpele kamers. Hotel ligt wel mooi!

7 november: Hotel Antiguos in San Martin de los Andes. Prachtige rit met mooi weer. Alleraardigst hotelletje: goede kamers en uitstekend ontbijt! Aardig plaatsje ook!

9 november: Las Marianas, Bariloche

10/11/12 november: vanwege de uitgevallen vlucht naar El Calafate: Las Marianas. Uitstekend geholpen door Sjors van NWTD! Heel fijn dat je dan snel kunt schakelen met iemand die je eigen taal spreekt.

13 november: vlucht naar El Calafate en bus naar El Chalten. Hotel Poincenot. Wij waren eigenlijk wel blij dat we meteen doorgingen naar El Chalten. Dat kon prima en wij vonden El Chalten leuker dan El Calafate. Hotel Poincenot was een prima hotelletje. Goede kamer en badkamer.

15 november: El Chalten-El Calafate. We hadden dit laten wijzigen naar de ochtend bus, vanwege het tijdstip waarop we op 16 november al weer moesten vertrekken naar Torres del Paine. Daar waren we achteraf erg blij om!

Hosteria Cauquenes de Nimez: die nacht sliepen we in een huisje naast het hotel. Smal bed, maar verder veel ruimte.

16 november: naar Torres del Paine: een hoop gedoe die reis, maar wel de moeite waard! Bij de Chileense grens stond ook een busje voor Rio Serrano. Dat gaf ons wel wat verwarring. We zijn toch bij de excursie gebleven en dat moet je ook zeker doen, vooral als je naar Rio Serrano gaat!Wat niet zo goed was gecommuniceerd, was de plek waarop het Rio Serrano Hotel ons zou ophalen.Wij werden gedropt bij Laguna Amarga Entrance en de bus reed weg zonder zich verder om ons te bekommeren. Daar zit je dan met je bagage. Het hotel zou ons oppikken bij het Administration Center en dat scheelt echt wel wat kilometers! Enfin, de staf van Laguna Amarga heeft per radio contact met het hotel gezocht en dat heeft ons opgehaald.

Hotel Rio Serrano: prima hotel, erg groot en dus veel groepen. Prachtige kamer, mooi uitzicht. Uitstekend ontbijt. Ook ’s avonds kun je er goed eten (en je moet wel, want verder is er niets open), maar het is wel aan de prijs (zeker in vergelijking met Argentinie).

De excursies vanuit het hotel naar Torres del Paine zijn heel erg duur. Dat begon zo ongeveer bij 160 dollar per persoon. Daarom waren wij achteraf zo blij dat we op de heenreis waren blijven zitten…..want toen hebben we dingen gezien, die we ook vanuit Rio Serrano hadden kunnen zien, maar dan hadden we daar dik voor moeten betalen. Ons advies: benadruk dit nog veel beter in de reisbeschrijving!

We hebben de twee dagen daarop bij het hotel in de buurt gewandeld, buiten het park. Ook erg leuk.

19 november: Rio Serrano- El Calafate: we vertrokken om kwart voor twaalf. Bus naar Chileense grens ging al om 12.15 (wij hadden 12.30 opgekregen…foutje van Egbert), maar we waren op tijd. Bij de Chileense grens was het slecht weer en moesten we ruim tweeënhalf uur wachten. Enig verwachtingsmanagement was daar wel op z’n plaats geweest.

Uiteindelijk kwam de bus, dan heb je weer het hele circus van pascontrole etc. en dan moet je buiten El Calafate weer op een klein busje dat je naar je hotel zal brengen. Wij troffen een chauffeur die niet wist waar Cauquenes de Nimez was…..om half elf kwamen we bij het hotel. Een wel heel erg lange en vermoeiende reis. Bij de gratie Gods konden we nog een kop soep (nou ja, het was warm…) krijgen. Dit keer sliepen we in het hotel zelf en dat vonden wij wat minder: erg kleine kamers, erg gehorig, ontbijtbuffet wordt niet aangevuld. ’s Nachts kon je de verwarming op de kamer niet uitzetten, zodat wij noodgedwongen met de kachel loeihard aan en het raam wagenwijd open sliepen.

20 november: Safari nautico naar Perito Moreno: hoewel het slecht weer was, was het een prachtige dag! We zijn eerst over de verschillende platforms gewandeld en ’s middags per boot naar de gletsjer gegaan. Dat lijkt ons ook de juiste volgorde.

21 november: El Calafate – Salta. Lange, maar op zich goede reis. Hotel Boutique Prisamata is een keurig hotelletje. Aardige mensen en redelijk ontbijt.

23 november: geen Toyota Etios, maar een Chevrolet…maar dat maakt ons niets uit. El Refugio de Coquena in Purmamarca is een aardig hotelletje. Goed ontbijt. Prachtige omgeving. Ook naar Salinas Grandes geweest.

25 november: Posada con los Angeles in Tilcara: ook prima.

26 november: Vinas de Cafayate Wine Resort: wat een heerlijk hotel! Zo zouden wij ze wel permanent willen hebben! Goed ontbijt, goede ruime kamer en badkamer. Uitstekend restaurant! Echt top!

28 november: El Cortijo in Cachi: ook fantastisch! Mooie kamer, goede badkamer, goed ontbijt, uitstekend restaurant, aardige mensen.

29 november: Prisamata in Salta.

30 november: Salta – BA. Hoewel we te laat aankwamen, want het was een zootje op de luchthaven, toch een vlotte transfer naar het hotel. Hotel Clasico: alleraardigst hotel in een heel leuke buurt! We waren blij dat we deze dagen daar zaten en niet in Recoleta.

1 december: BA naar Amsterdam: vlucht okay.

Inmiddels zijn we weer een heel klein beetje geacclimatiseerd hier. We hopen jullie snel te zien om onze nieuwe reisplannen te bespreken.

Henk en Anky

Rondreis Argentinië

Hey hallo,

Jazeker de tijd gaat altijd te snel als het mooi en gezellig is, maar we kijken terug op een prachtige reis.
Jullie zijn ons net voor, wij hebben zo vaak tegen elkaar gezegd als we thuis zijn moeten we jullie vertellen hoe goed alles geregeld was.
Want dat was het zeker, alles was super geregeld. En wat een mooi systeem dat travel-appje waarin alles staat, waar je naar toe gaat en hoelaat iemand je ophaalt. TOP ????

Volgend jaar komen we bij jullie terug ????

Costa Rica juli 2023

Wij zijn alweer twee weken thuis en hebben ook alweer een week gewerkt. Maar de vakantie zit nog in ons hoofd.

We hebben echt genoten, het was ook precies zo zoals we het ons hadden voorgesteld. De reis klopte ook helemaal, met een mooie afwisseling tussen activiteiten en rust, maar ook tussen natuur en cultuur.

Het was geweldig om zo door deze landen te trekken.

De zeiltocht was super, die kun je gewoon in je programma opnemen hoor.

Wat wel een beetje lastig was, was dat je in Guatemala op weg naar Tikal geen geld kon pinnen met MasterCard, omdat alle pinautomaten      van een kleinere lokale bank zijn. Gelukkig hadden we nog voldoende dollars bij ons.

Tikal was overigens prachtig.

Na zoveel weken, zoveel mooie dingen te hebben gezien, waren twee dagen in de drukke toeristische hectiek van Playa del Carmen, precies lang genoeg.

Nogmaals, we hebben echt genoten van de reis.

Met vriendelijke groeten,Kees en Ilona

Rondreis Belize en Guatemala

hallo Hans

we hebben heerlijke reis gehad! De kinderen ook erg enthousiast!

De landen zijn wel veel drukker geworden ivm mijn eerdere reis in 1990, maar ja, dat gaat overal zo. Ik vond bv Chichicastenango tegenvallen nu, veel te druk. Maar Tikal blijft onvergetelijk!

Qua hotels: ik vond het hotel in Bacalar echt het allerbeste, hele goede service, vriendelijk personeel. Ook Jungle Lodge vond ik erg aangenaam.

Hotel in San Ignacio vond ik erg druk, er zaten steeds grote groepen Amerikaanse jongeren, ontbijt werd afgeraffeld. Maar San Ignacio zelf was wel weer leuk.

Fijn dat het item over het transport wordt opgepakt, de rest van de transporten ging prima hoor, maar dit transport was ver onder de maat inderdaad.

Nog een kleine tip misschien over transport vanuit Caye Caulker naar laguna Bacalar: wij zijn met de watertaxi gegaan (om 7 u s ochtends, kosten 55 Amerikaanse dollar pp, toen nog kosten douane Belize 20 Amerikaanse dollar , plus bij mexicaanse grens nog 550 pesos (ongeveer 33 amerikaanse dollar pp). Dus ongeveer 88 Amerikaanse dollar pp exclusief de douanekosten voor Belize.

De andere familie kon geen watertaxi meer boeken, zijn met watertaxi teruggereisd naar Belize stad en met privé vervoer naar Chetumal gegaan. Hun kosten volgens mij: 18 Belizan dollar voor watertaxi, 80 amerikaanse dollar voor privé vervoer, 20 Amerikaanse dollar om Belize uit te komen, GEEN kosten voor mexicaanse grens! Kosten dus ongeveer 29 Amerikaanse dollar pp exclusief douanekosten Belize.  Ze waren een uur eerder in Bacalar dan wij (zelfde tijd vertrokken). Dus veel goedkoper en sneller! Misschien handig om dit gewoon te regelen in de reis, scheelt gedoe en is goedkoper

De walvishaaientocht hebben alleen mijn man en zoon gedaan omdat ik ziek was, andere zoon erg gevoelig voor zeeziekte, van de andere familie hoorden we slechte verhalen. Ze hebben prachtige walvishaaien gezien, echter ook deze firma kan beter denk ik. Ze hadden zonder overleg onze tocht een dag later gepland, de geplande dag zat al vol. De gidsen spraken geen Engels, probeerden nog extra geld af te troggelen voor de lunch, men moest nog vissen vangen terwijl aantal mensen kotsend in de boot zaten…

Al met al een hele mooie afwisselende reis, iha prima tempo, op eind wat rustiger en dat was prima zo

hartelijke groeten

Carin

Rondreis Mexico, Guatemala en Belize

Beste Hans, Neelke en team,

Helaas zijn we alweer een weekje thuis... ????
Graag wilde ik jullie bij deze nog bedanken voor het regelen, verder organiseren etc van onze eigen samengestelde reis!

Alles ging helemaal prima, chauffeurs, gidsen stonden telkens klaar, leuke mensen, ...
Ook hoe onze reis was samengesteld met hier en daar een verlenging helemaal prima (uiteraard zeiden we soms tegen elkaar, jammer dat we niet nog een paar dagen hier konden blijven ????).

Het verblijf in Bonito was het leukst! We hebben hier zelf ter plaatse nog een upgrade geregeld zodat we konden slapen in de “boomhut” ????. Erg leuk, ook voor Stella.

Daarnaast wil ik ook nog graag melden dat ik jullie enthousiasme zo fijn vond bij het regelen, niks was te veel en jullie kwamen telkens snel bij ons terug wanneer we vragen hadden. Erg efficiënt zo!

Wij hebben er echt heel erg van genoten en hopen dit leuke gevoel nog even te kunnen aanhouden nu we weer in het normale dagelijkse leven zitten ????.

Nogmaals bedankt en wie weet tot in de toekomst.

Karin * Vincent * Stella

Familiereis Brazilië juli 2023

We hebben een hele fijne vakantie gehad!

De hele reis goed weer gehad behalve 2 dagen in Chobe alleen maar regen, maar toch nog op de laatste dag met de regenpak en poncho aan toch nog een leeuw gezien .

Kaapstad was erg leuk en alles ging prima met de auto. De route van Botswana waren we ook erg blij mee en de volgorde. Moremi Crossing was voor ons de eerste stop. door vele regenval afgelopen weken wat het gras er hoog in de delta. Hierdoor hebben we in deze dagen niet heel veel dieren gezien. Omdat het onze eerste stop was waren wij wel bij elke impala en hippo onder de indruk. De mensen die we tegenkwamen die Chobe eerst hadden gedaan en daarna naar de Delta waren minder enthousiast. Moremi Crossing was een prima lodge met erg lekker eten!

In Kwai zagen we meer dieren (eerste dag gelijk een leeuwin en een luipaard) en veel vogels en zebra's etc. Sango Safari Camp was echt super! Ze hadden blijkbaar net de accommodatie een opfrisbeurt gegeven en het zag er prima uit. Hier vonden we de gids en het personeel van de lodge ook het beste. Ook hier wel hoog gras en door regenval van de weken ervoor slechte wegen in de game reserve dus we zijn daar niet echt het moremi reserve in gegaan (daar zouden ook meer dieren te zien zijn volgens de gids). Laatste avond in Sango kregen we een verrassingsetentje opgezet buiten onze tent met champagne!

In Chobe de meeste olifanten giraffen, impala's (eigenlijk bijna alle dieren) gezien. Bakwena lodge was ook echt een goede lodge met hele fijne kamers en goede service.

De volgorde was dus goed- moremi crossing, een goede lodge en achteraf gezien minste dieren gezien, (soort intro safari, ook omdat we daar "pas" om 6u op moesten en dit werd daarna alleen maar vroeger), Sango in Kwai, een betere lodge en meer dieren gezien dan in moremi, Chobe- wat luxere kamers en meeste dieren gezien.

Naar Zimbabwe toe ging het prima, maar de transfer had niet doorgekregen dat we van lodge waren veranderd (ze hadden opdracht om ons naar Bayete te brengen), dus hebben we dat nog even afgestemd en ook dat ze ons van juiste lodge kwamen ophalen voor de vlucht naar Jo'burg.  Ilala lodge was ook precies wat we wilden en we hebben daar 1,5 dag lekker aan de pool gelegen en ff bijgekomen van de reis. (ook eindelijk uitgeslapen want in Chobe moesten we om 5u op elke ochtend!) Het restaurant bij Ilala was ook super. De Vic Falls waren ook zeer de moeite waard en even de brug over een een voetje op  Zambia grondgebied was ook erg leuk.

Al met al een super vakantie gehad en alles was goed geregeld. We hebben tijdens de reis van andere reizigers ook veel goede verhalen over Namibië en Kalahari woestijn gehoord, dus die hebben we op ons lijstje gezet voor over een paar jaar .

Groetjes en bedankt!

Dianne en Roeland

Rondreis Botswana

Hoi Hans en Tonia, we zijn gisteren thuis gekomen en nu net wakker ????. We hebben een geweldige reis gehad. Zoveel verschillende delen van het land gezien . We hebben een goede indruk gekregen van de diversiteit van Colombia en vonden het een land om naar terug te keren. Zeer aardige mensen met humor en hulpvaardig . Mooie natuur, afwisselend , cultuur, lekker eten. Prachtige stranden , gesnorkeld . Die week aan de kust aan het einde was een goede afsluiting. De reis liep op rolletjes . We hebben ons erover verbaasd dat de taxi’s altijd op tijd klaar stonden en dat alles zo soepel liep. Lammert spreekt een beetje Spaans, dat was wel zo handig om contact te maken.

De kinderen (12,15, 16) hebben ook genoten. Die voelden zich thuis in de hotels en veilig op straat.

Sowieso is ons dat reuze meegevallen . Van verhalen en waarschuwingen krijg je het idee dat je op elke hoek van de straat in de steden beroofd kunt worden. Wij zijn wel alert geweest maar hebben ons niet onveilig gevoeld en we waren meestal rond 21 uur terug in het hotel.

De tours en de gidsen waren ook stuk voor stuk voor stuk een succes . De gidsen spraken goed Engels en konden en wilden veel vertellen over hun land.

In Bogota hebben wij zelf nog een fietstour gedaan (aanrader!!) en in San Agustin een gids genomen in het archeologisch park. Dan zie je net wat meer. In Popoyan heb je een hele leuke gratis stadstour (zelf bedrag geven) door studenten. Ook een aanrader .

De hotels waren een prima keuze. Alleen in Medellin zouden we nog eens kijken naar een ander hotel. Schoon hoor, maar onpersoonlijk en groot en ongezellig . Een zwembad was daar wel lekker geweest, beetje afkoelen.

Cano Cristales was een hele bijzondere ervaring . We hadden een hele jonge gids, die ontzettend zijn best deed. We hadden gelukkig bij aankomst al een tripje naar een kleiner stuk van de rivier waar we de kleuren zagen en konden zwemmen. De dag daarop gingen we naar de grote rivier , maar toen heeft het de hele dag gehoost... niets te zien, een grote modderrivier... de dag erop nog een leuke ontbijttrip gedaan en ontbeten bij een familie middenin de Llano’s en weer even een stukje rivier gezien.

Alles was trouwens toch included in deze trip. Toegang park, luchthavenbelasting , eten en drinken . En een feestavond met dans. Erg leuk!!!

Nog een tip voor toekomstige klanten :in het het begin appcontact maken met Pure Colombia . Overal is WiFi en het is handig om ophaaltijden even te checken en geeft pure Colombia de mogelijkheid om wijzigingen aan de klant zelf door te geven . Deden ze nu naar de hotels maar die gaven het niet altijd door. Die waren 2 keer anders dan afgesproken , en pure Colombia reageert heel snel op de app (kwamen we aan het eind pas achter).

Dank voor de organisatie van onze reis. Fijn dat het contact zo soepel verliep. Jullie reageerden heel snel op mailtjes en vragen  en dat we een keertje ook telefonisch  konden overleggen  over de reis vonden we prettig .

We zijn erg tevreden , gaan jullie zeker aanbevelen aan vrienden .