Capibara Brazilië Amazone
Dag 1 - Vliegen naar Sao Paulo Zo, het is weer zo ver. De ganzen vliegen naar het zuiden en hoog tijd om ze te volgen! Voorlopig onze laatste keer Brazilië, dus we pakken het maar eens...
Paardrijden in Colombia
Dag 1 - vliegen naar Bogota; Direct vanaf Amsterdam is er helaas geen verbinding maar met Air France kan het wel via Parijs. Zo gezegd, zo gedaan. Vroeg in de ochtend staan we in Parijs en...
India & Nepal: twee landen, twee werelden
Dag 1 - Vliegen naar Delhi Ik heb heel veel zin in mijn reis naar Noord India en Nepal, ben erg benieuwd, vooral naar de verschillen van deze 2 landen.. De vlucht loopt helaas wat vertraging op...
Uxmal Ruines Mexico
Dag 1 - Vliegen naar Mexico We worden veel te vroeg wakker. Dat is te zeggen, om 6 uur lig ik naar het plafond te staren. Vliegen naar Midden- en Zuid Amerika is in die zin geen pretje. Het...
Stranden in Mexico en Costa Rica
We zijn zeker niet van plan om onze eigen kinderreizen te gaan promoten of lanceren maar onze dochters zijn op een leeftijd gekomen dat het leuk is om ze op reis mee te nemen. Na lange gevechten...
Travessia Beach Lodge in Mozambique
Mozambique onder de loep We schrijven november als we weer eens in een ijzeren vogel kruipen om naar Zuid Afrika te vliegen. We gaan een week in ons eigen huis in Phalaborwa bivakkeren...
Olifanten in Zuid Afrika
Eindelijk is het dan zo ver! Jut en Jul gaan weer eens genieten. We zijn al jaren bezig om deze tocht te gaan maken maar nu mogen we dan eindelijk. We landen in ons geliefde Phalaborwa en...
met kinderen in Egypte
Het is februari en we zitten met zijn allen aan tafel. Het lijkt me een goed idee om eens te beginnen over de zomervakantie want ik ben de winter nu al meer dan zat (had ik toen geweten dat ie tot...
In de straten van Hanoi Vietnam
Dag 1: vliegen naar Hanoi Eindelijk is het zo ver. Na bijna twee jaar gaan we terug naar Azië. Belachelijk natuurlijk maar het is er gewoon niet van gekomen. We waren te druk met andere...

Dag Hans

Inderdaad zijn wij weer terug van een prachtige reis. Namens ons alle 4 compliment voor Dagboekreizen dat alles perfect geregeld en uitgevoerd werd ter plekke. Alle hotels ook prima in orde , zeer afwisselend en met ieder een eigen charme.

We hebben zoals vooraf bedacht met name erg genoten van de prachtige natuur van Sri Lanka en het bezoek aan de verschillende parken was zeker een succes met als klap op de vuurpijl 2 luipaarden gezien in Wilpatti. Kijk dat kon jij dan niet regelen ????maar die mazzel hadden we.

Nog extra compliment voor onze goede  chauffeur  Nishanti , zeer vriendelijk en zorgzaam . Iedere dag weer opgewekt aan de start en dacht overal bij mee en regelde van alles.

Kortom wij zijn absoluut tevreden reizigers, dus namens ons alle vier dank en mogelijk tot ziens!

Groet Els

Reis Sri Lanka

Het is veel te koud hier! We willen terug! Thuis aangekomen weer lekker druk met alles en nog wat. We vonden de reis erg leuk en zijn ook lekker tot rust gekomen, hadden we beide wel nodig.

Enige puntje was dat sommige vluchten niet lekker aansloten waardoor we tijd verloren en dat op het vliegveld moesten volmaken.

Al met al mooie reis! Nogmaals dank voor het samenstellen van de reis! En dank aan Mr. Phong contactpersoon in Vietnam, hij was erg behulpzaam met alles!

Wie weet tot weer in de toekomst... voor een ander mooie reis.

Lin

Rondreis Vietnam & Cambodja

Hartelijk dank! Wat is Vietnam een bijzonder mooi land; lieve, vriendelijke en behulpzame mensen, een prachtige natuur, veel cultuur en niet geheel onbelangrijk ontzettend lekker eten!

Onze reis is voorspoedig verlopen en we hebben echt genoten! De trekking in Sapa, Halong Bay – met een strak blauwe lucht en niet veel bootjes om ons heen ivm laagseizoen – en Hoi An waren voor ons toch wel de hoogtepunten van de reis en natuurlijk het eten… In Sapa zelf waren ze zo’n beetje de hele doorgaande weg aan het repareren dus dat leverde vooral veel graafmachines en modder in de straten op. Iedereen die je op je reis tegenkwam had het erover, Sapa zelf nee, maar de natuur ja! De Bac Ha markt vonden we erg bijzonder en met name de levende dieren die verkocht werden.

Alle hotels waren fijn, lekker kleinschalig en een goede service. Sapa hotel was eigenlijk het minst omdat we de badkamer niet heel schoon vonden, althans dat kwam zo op ons over. Overnachting op de boot, Phong Nha Lake Resort en Victoria Beach waren de toppers!

We danken jullie heel hartelijk voor het samenstellen van deze mooie reis waar wij in ieder geval hele fijne herinneringen aan over hebben gehouden!

We missen het eten nu al…

Marcel & Esther

Reis Vietnam

Inderdaad zijn we helaas weer thuis na een mooie reis door Colombia.

Een land met een hele vriendelijke bevolking die alles doet om je een heerlijke vakantie te bezorgen en waar we ons nooit onveilig gevoeld hebben, ook een land met een enorme verscheidenheid die we in deze reis volop hebben kunnen ervaren. Een hoogtepunt in deze reis was voor ons duidelijk het verblijf in Hato de Aurora; een hele ervaring om er te komen met een weg die op een gegeven moment eigenlijk geen weg meer is maar gewoon weiland, een heerlijk verblijf in de finca, eenvoudige maar prima kamer met een mooie veranda, een heel relaxte sfeer en een geweldige staf. We hebben daar fantastische excursies gedaan door de wetlands, over de rivier en door de bossen.

Verdere hoogtepunten de fiets tocht in Bogota, de Tatacoa woestijn, St Augustin was erg ontspannen met een verrassend historisch park en een geweldige paardrijd rit door de bergen en ook Salento vonden wij heel gezellig. In Tayrona waren we erg blij met de Yorara Finca; geweldig gastvrije ontvangst, mooie finca waar je je meteen thuis voelde , mooi strand en zowel Tayrona als flamingo park bereikbaar met de bus. Een heerlijk verblijf. En natuurlijk hebben we Majagua nog vers in het geheugen waar we een aantal mooie duiken gemaakt hebben. Duikschool was prima met goede begeleiding afgestemd op de wensen van ons en met een mooi onderwater landschap met mooie koraal formaties en geweldige sponsen.

Nog enkele opmerkingen die we ook telefonisch met Pure hebben gedeeld:

• vlieg ticket van Bogota naar Yopal was verkeerd geboekt voor een vlucht die niet in het schema stond waardoor we geen ticket hadden voor de vlucht die gepland stond. Wij kwamen daar op het vliegveld achter en moesten met hoge tijdsdruk met Pure andere tickets regelen. Dat leverde behoorlijk wat stres op en is op het nippertje gelukt maar daardoor misten we wel bijna een hoogtepunt van deze reis; de trip naar Hato.
  • vertrek uit St Augustin werd onduidelijk; we wisten niet wie welke transfer zou regelen en het hotel kwam met andere info dan in het reisschema stond…de vertrektijd klopte ook niet
  • we zaten met nog een ander stel in de Tatacoa woestijn en toen was er veel onduidelijkheid tav hun en ons programma en welke gids waarvoor beschikbaar was. Dat leverde s avonds al een urenlange discussie op en overdag veel telefonisch gebel met Pure tijdens deze excursie. In ons schema stond dat we om 9 uur ‘ s ochtends naar de woestijn zouden gaan (volgens de gids niet  was het 6 uur) maar dat is veel te laat voor die trip want dan is het veel te heet in de woestijn. om 6 uur vertrekken en de zonsopgang zien is veel beter.

Andere transfers gingen prima en stonden keurig op tijd klaar met een goede service en chauffeurs die ons spaans konden ontcijferen. Ook de hotels waren erg leuk met een goede service, een lekker ontbijt en goede bedden. Hierdoor en door de grote verscheidenheid en mooie wandelingen, boottochten, duiken en reizen hebben we een heel goede vakantie gehad.

Al met al hebben we heerlijk verblijf gehad in Colombia waar we met veel plezier nog van nagenieten. We zullen ook zeker Colombia aanbevelen als vakantiebestemming.

Heey Hans,

Ja ja we zijn weer terug! Gelijk met de neus in de boter qua weer (ik hou van sneeuw :-)). De vakantie was geweldig! Wat is Oeganda een top land! Heel mooi. We hadden ook echt een hele goede chauffeur/gids, hele fijne man. Hij regelde alles, echt top! Ook erg luxe dat we de hele auto voor ons alleen hadden :-).

We hebben wel een paar puntjes van feedback, zie maar of je er iets mee wilt doen :-).

Allereerst staat in de reisbeschrijving dat het hotel (bij aankomst) op enkele minuten afstand van het vliegveld is maar dit was 2 uur. Op zich geen probleem als je dat weet, maar als je na de lange reis verwacht met 5 min in je hotel te zijn dan is dat even een teleurstelling :-).

Daarnaast zou ik overwegen (indien mogelijk) om de Hippo lodge te schappen. Deze lodge had nogal wat achterstallig onderhoud (gaten in de daken, hutjes op instorten). Ook hadden we daar niet altijd stromend water en elektriciteit (was volgens de medewerkers een externe factor dus konden ze niet heel veel aan doen maar was niet heel fijn).

Verder vonden wij de 3 dagen die wij in Queen Elizabeth Park hadden net 1 dag te lang (ook doordat we in de wat mindere Hippo lodge zaten waar we best wat tijd hebben besteed). Wij hadden liever 1 dag extra in bijvoorbeeld Lake Mburo np gehad of 1 dag eerder terug gegaan naar Kampala

Dat waren de puntjes. Overall zijn we heeeeel tevreden, was echt 1 van de mooiste reizen ooit! Vooral de gorilla’s waren fantastisch!! Dank voor het regelen!!

Fijne avond!

Liefs,

Lysan

Rondreis Oeganda

We hebben een geweldige reis gehad, heerlijk en indrukwekkend.Vooral Jerash, Danah en Petra sprongen eruit. Overigens waren ook Madaba en Mount Nebo meer dan de moeite waard. Wat tegenviel was eigenlijk alleen de reistijd de 1e reisdag, die was te lang. En dan hebben we nog niet eens het kasteel in Kerak bezocht. We waren pas om 8 uur in Danah en hebben dus dik 2 uur in het donker gereden. Ik denk dat we dit wat onderschat hebben. De Kings Highway gaat gewoon niet snel en zeker voor Jerash heb je tijd nodig.

Leerpuntje voor de volgende keer.

Wadi Rum vonden we de rondrit heel erg imposant, mooier dan bijv. de woestijnrit in Marokko, zeker anders. Wat we jammer vonden was dat er in ons kamp veel omgevingslicht was en je hierdoor (en door het zand)vrijwel geen sterrenhemel kon zien.

Verder vonden we de verscheidenheid aan hotels verrassend, de eenvoud maar warmte in Danah en luxe in Petra.

Kortom, Buiten het kamp in Wadi Rum, vooral door het vele licht, alles prima bevallen.We komen voor de kerst nog een keer langs om over een volgende vakantie te praten.

Groeten, ook aan Tonia,

Dick en Tiny

Rondreis Jordanië

Beste Hans

we zijn terug van een fantastisch avontuur. We hebben echt enorm genoten. Wat een schitterend land, met lieve behulpzame mensen!
Onze reis was een groot succes mede dankzij alle goede zorgen van jullie uit. Alles was tot in de puntjes verzorgd. Fantastische verblijfplaatsen, goede en sympathieke gidsen met veel kennis, transfers die perfect geregeld waren , onverwachte telefoontje van Martyn, gewoon om even te checken of alles naar wens is, een appje van Salvador receptivo om af te stemmen hoelaat we opgehaald willen worden, een telefoontje van een gids de avond voordat we elkaar ontmoeten om alvast contact te leggen ….in 1 woord…fantastisch!
puntje van kritiek …..die hebben we niet!

enorme dank en heel graag tot “ziens “

groet
iris

Brazilie juni 2022

Inderdaad weer een 1,5 week in den lande maar wat hebben we genoten! We genieten nog steeds….

Vanaf de start in Rio tot aan de dagen in Jeri iedere dag genoten.

Genoten van de schoonheden van het land, de zon, de kleuren en bovenal de leuke Brazilianen. Wat een vriendelijke fijne behulpzame, vrolijke mensen.

Nou daar komt ons verhaal hoor:), hoop dat jullie

1e week:

Rio vonden wij fantastisch, wat een heerlijke stad!! Eigenlijk te weinig tijd, zoveel te ontdekken, te genieten en te doen.

De Pousada is heel leuk en we worden heel vriendelijk ontvangen. Fietstocht, Favela tour, gezwommen op Ipanema, alles was top. Favela tour was ontzettend indrukwekkend en dezeThiago is fantastisch.

Een week later zijn vrienden van ons met een andere organisatie deze tour gaan doen en zijn in een vuurgevecht terecht gekomen. Zij hebben moeten schuilen achter het barretje waar wij met de groep wat gedronken hebben. Ze hebben een filmpje gestuurd. Thiago was zeer overtuigd dat hij weet wat er speelt, er nog nooit wat gebeurd is als er toeristen zijn. Hij last de tour af wanneer hij voelt dat het broeit.

Ilha Grande was goed en mooi, we hadden ook hier fantastisch weer. Pousada top, lekker ontbijt, wel helemaal vol met Fransen. Toen we Ilha Grande verlieten zagen we op hele grote borden dat er gele koorts heerst, overal waarschuwingen.

Dit is nog wel een tip; gele koorts heerst sinds januari in Rio, Ilha Grande, Sao Paolo. We hebben ons nog een week van tevoren ons in laten enten (andere inentingen hadden we al een paar jaar geleden gehaald).

Prachtige tocht met de bus naar Paraty. We hadden hier niet zoveel van verwacht omdat we overal hoorde dat het enorm toeristisch zou zijn. De tocht duurde wel een stuk langer dan beschreven was en in Paraty hebben we nog een uur rond gereden om iedereen af te zetten. Maar geen probleem; veel te zien.

Pousada midden in dorp is leuk en knus. De kamer lag echter aan de straat en we hebben heel slecht geslapen, hele nacht herrie. Ze lopen langs je kamer aan die zijde.

We hebben een tocht met een boot geboekt en dat was te leuk! Met deze aardige grote vent 5 uur lang de hele baai door gevaren, gegeten op een leuk plekje, gesnorkeld, en weer de zon die er was. Het dorpje vonden we erg leuk, toeristen viel mee en het artistieke en de geschiedenis beviel ons wel.

Van Sao Paulo naar Campo Grande; 5 uur door de bergen, wat een tocht. Grappig dat we totaal niet hadden geschat dat er alleen een weg door de bergen en natuurparken was.

Inchecken chaos op Sao Paulo maar daardoor ook erg grappig. Zoveel gekletst met Brazilianen via google translate of handen/voeten Engels/Portugees.

Op Campo Grande kregen we een andere huurauto dan op papier maar ook prima. De kamers van het hotel waren een beetje ‘spooky’ zoals mijn dochter het noemde, begrijp wat ze bedoelde. Wel heel simpel en oud, maar wel schoon.

De volgende ochtend stond Alessandra te wachten; de leukste gids van de 3 weken! Wij zijn fan! Meteen een klik, humor en zoveel gekletst over het leven, heerlijk.

Pantanal was geweldig en je had helemaal gelijk Hans! Verblijf en eten was geweldig! De mensen te lief en wat een mooie omgeving….We hebben het vaak over je gehad dat je ons toch hele mooie plekjes hebt laten zien die goed bij ons passen.

Allessandra bleek toch niet met ons mee te gaan naar Bonito (stond in de reisbescheiden), echt heel jammer. Bonito vonden wij wat te toeristisch, wellicht zouden we dit overslaan. Kan me goed voorstellen dat toeristen al die activiteiten leuk vinden bij het hotel maar voor ons was dit niet hele nodig. Wel mooi daar overigens. De gids was een serieuze man en wij mochten met 3 chinezen de snorkeltocht gaan doen. Het was koud, 8u00 en vol met protocollen en minder vriendelijke mensen, een echte toeristische activiteit. Maar wat hebben we een lol gehad; die chinezen konden niet zwemmen, dit hadden ze niet verteld. Een tocht van 50 minuten met dit 3-tal was zeer bijzonder en ze hebben het overleefd met zwemvesten en achter takken blijven hangen.

Reisdag naar Sao Luis is prima verlopen. ’s nachts om 3.30 aangekomen en weer opgehaald worden om 7u30. Dit is het enige moment dat we dachten; dit hadden we anders moeten doen. Niet eens zo zeer voor de korte nacht maar omdat we niets gezien hebben van Sao Luis. We hebben de laatste week zoveel gehoord over die stad en het ff geproefd en hadden graag een dagje rond gesnuffeld en de vibe van de muziek gevoeld.

Atins is synoniem voor Paradise?!

De hele tocht, Ranchodabuna, kitesurfen en dan die hele mooie Lencois Maranhees! Magisch?. Voor ons de mooiste plek waar wij ooit zijn geweest. Met Silvia van Ranchodabuna meteen naar het strand bij aankomst, sunset en een drankje. Wat een heerlijk mens, advocate in Sao Luis. Heel veel gekletst met haar, en de gids in de duinen was ook te leuk en lief. Atins zelf is te mooi en leuk, en die rust, weinig toeristen. En wat een kitespot, 2 dagen op het water geweest. Wij willen hier niet weg…..

Alle reisdagen voelen als excursie, heerlijk! Wat te gek die tocht over het strand. Hotel in Parnaiba erg mooi, ontzettend vriendelijke eigenaar en fantastisch eten! Beste ontbijt tot nu toe, zo uitgebreid en lekker. En allemaal Fransen aan het ontbijt. De volgende dag kwam de gids niet opdagen, na een uurtje hebben we contact opgenomen en bleek hij ’s middags te komen. We waren eigenlijk blij want nu gaan we een ander excursie doen (hadden we gehoord bij een toeristenbureau). We gaan varen, kijken hoe krabben worden gevangen, naar de zandduin, mangroves en bij sunset de rode ibissen zien.

Ook deze gids was fantastisch; gelachen, gesproken over het leven in het Noorden, in Nederland, voetbal natuurlijk, we hebben hem uitgelegd hoe sneeuw voelt…

De delta is te mooi, ook dit was overweldigend.  Ook hier zijn duinen, we waren helemaal alleen hier, zo mooi. Zoveel gezien en gehoord over de geschiedenis, de natuur, de visserij en natuurlijk de unieke plek voor de rode ibissen. Ik kan het iedereen aanraden, het is magisch?.

De tocht naar Jeri was te leuk! Onderweg stopte de chauffeur bij een glijbaan in een lagune, daar zijn we af geweest en hebben daar gegeten. Tuurlijk een attractie maar wel erg leuk. Ook deze chauffeur was weer erg aardig en reed voorzichtig. In jeri moesten we even slikken, druk, al die mensen die hun handdoek weer op een bedje leggen, achter elkaar de duin op en weer aflopen bij sunset. Maar het magische moment daar missen; epic sundown. Het strand zelf is niet bijzonder en je moet voor alles weg uit Jeri en bijna voor een hele dag betalen/excursie. Buggy lukte niet voor een halve dag.

In eerste instantie wilde we terug naar Atins; kiten was daar ook geweldig. Maar de volgende dagen zijn we op pad gegaan met een kiteschool, was grappig maar ook chaos. Op een plek waar verder niets was, iedereen de zee in, geen ‘flat water’ wat prettig is voor kiten etc..

Volgende dag gaan kiten met een andere school, maar ook hier chaos. Op het strand van Atins zijn 2 kitescholen die het zeer goed geregeld hebben. Rustig op het water, leuk barretje, restaurantje en goede spullen. Zee is rustiger. Kortom; wil je leren kiten doe dat in Atins! De kiters in Jeri zeggen dan ook allemaal dat Atins paradijs is en ze liever daar kiten.

Dorpje is superleuk, heerlijk dat zand…Maar dat je er in de zomermaanden niet moet komen geloof ik wel. Ook dit wordt overspoeld met toeristen. Ook hier veel fransen.

En dan zit het erop. Best een pittige rit naar Fortaleza. Deze chauffeur (van Blue hotel) is de enige die erg hard reed, niet prettig. op een 80 km weg reed hij 140. Voor het eerst een onveilig gevoel. Totaal niet gehad tijdens de reis.

Ze waren juist erg verantwoordelijk, vriendelijk, overal een pauze ingelast etc..

Brazilië heeft ons iedere dag verrast in positieve zin! Wij wilde graag de cultuur/vibe van het land voelen. Deze bevolking is vriendelijk, altijd een glimlach en kleurrijk, hier houden we van! Alle schoonheden in Brazilië zijn in het echt net zo mooi als op de plaatjes.

Hans en Tonia; dank voor het organiseren van deze reis voor ons. Alles was tot in de puntjes geregeld, fantastisch! Wij zijn nog niet uitgereisd, wordt de volgende bestemming Colombia, Costa Rica of nog een keer Brazilië (andere schoonheden bezoeken en golfsurfen).

Saskia, Paul, Stijn en Myrthe

We zijn weer op honk inderdaad en we hebben een heerlijke vakantie gehad. Na wat opstart problemen” geen transfer vanaf eerste locatie daardoor erg laat op het vliegveld “ en daarna “de incheck problematiek door het ontbreken van de juiste nummers op de tickets” was alles verder perfect geregeld , onze gidsen , Cezar ( Foz ) en Allesandra (Bonito en Pantanal)  waren toppertjes en hebben onze vakantie verrijkt. De Pousada’s

waren erg leuk ,mooie locaties , vriendelijke mensen. Het is een mooi land, mooie dingen gezien , gelachen en Brazilië in het kort beleefd. We gaan hier nog lang aan terug denken bedankt voor het organiseren van deze mooie herinneringen.