Kleurrijke markt van Sapa in Vietnam
Na ons Costa Rica en Mexico avontuur is het tijd om weer eens een hele andere kant op te vliegen en dus zetten we op een regenachtige dag in september koers naar Schiphol. Een kleine 11 uur later...
Op safari in Botswana
Het is maart maar we gaan al weer op pad. Een beetje ongewoon maar wel lekker want dan duurt de winter toch net even wat korter… We vliegen naar Johannesburg en omdat we met de KLM...
verborgen parels Guatemala en Belize
Tijd voor nieuwe avonturen en dus een nieuw dagboek! We zijn onderweg naar Guatemala Stad . Daar kun je niet in één keer heen vliegen maar de KLM brengt mij, met blaar (relevant...
Cenotes
Ik ben de winter goed zat en dus ben ik blij dat we het vliegtuig inklimmen op weg naar een heerlijk warme bestemming. In februari is Mexico al lekker opgewarmd maar nog niet zo dat je de hele...
Olifanten in Zuid Afrika
Eindelijk is het dan zo ver! Jut en Jul gaan weer eens genieten. We zijn al jaren bezig om deze tocht te gaan maken maar nu mogen we dan eindelijk. We landen in ons geliefde Phalaborwa en...
snorkelen Isla Holbox Mexico
dag 1 - vliegen naar cancun We landen met een tussenstop in Panama Stad in Cancun vanuit San José. We zijn wel toe aan een beetje relaxen en als er iets is wat je goed kunt doen naar de...
Cultuur in Phalaborwa Zuid Afrika
Dag 1: Er zijn ontzettend veel vluchten naar Johannesburg. Wij hadden gekozen voor de dagvlucht van de KLM, een nachtje slapen in Johannesburg (gewoon een simpele bed & breakfast,...
banner Indonesie
Soms loopt het leven anders dan je wil. Al in januari hebben we onze reis naar Indonesië op de kalender gezet maar nu het zo ver is moeten we helaas in de lengte snijden. Van de...
Capibara Brazilië Amazone
Dag 1 - Vliegen naar Sao Paulo Zo, het is weer zo ver. De ganzen vliegen naar het zuiden en hoog tijd om ze te volgen! Voorlopig onze laatste keer Brazilië, dus we pakken het maar eens...

Wij hebben een fantastische vakantie gehad.

Tanzania is een prachtig land met heel veel mooie dieren en lieve mensen.

De gids van Gosheni was fantastisch, hij had heel veel kennis van flora, fauna en cultuur en sprak hier met veel plezier over.

Wellicht het enige puntje van verbetering was de laatste dag in Tarangire. Onze gids informeerde ons gelukkig enkele dagen van te voren al dat het in Tarangire een 24 uurs ticket betreft, waarbij je het park verlaten moet hebben voor het tijdstip dat je de dag ervoor binnen gekomen bent. En na het verlaten van het park zat onze vakantie er op en zouden we rechtstreeks naar de luchthaven gebracht worden. Dus als we de dag voor vertrek al om 10 uur het park in waren gegaan hadden we de dag erna heel vroeg er uit gemoeten en waren we 3 uurtjes later al op het vliegveld geweest, wat zou betekenen dat we daar 7/8 uur zouden moeten wachten.

Zoals al vermeld had onze gids ons gelukkig geïnformeerd hierover en hebben we een goed compromis kunnen sluiten, waardoor we niet uren op de luchthaven zaten.

Bedankt voor het regelen van de mooiste vakantie die we ooit gehad hebben.

Roel & Anjo

Reis Tanzania

Ja we zijn weer terug en hebben erg genoten. Gebrek aan WiFi in beide kampen was niet zozeer het probleem, maar we wisten niet dat het er niet was. Ook geen telefoonbereik en dat is jammer als je belooft wat van je te laten horen als je veilig bent aangekomen. Maar geen probleem, meer een tip om mensen daar op te wijzen (voorgaande kampen hadden allemaal wel WiFi dus gingen we er vanuit dat het hier ook zo zou zijn).

Pop Pom was echt geweldig. In Sango had het flink geregend voor we kwamen waardoor veel wegen niet toegankelijk waren en we bijvoorbeeld Moremi niet in konden (we zaten na 50 meter al vast en moesten uit de blubber getrokken worden).

Nu weer wennen aan de regen hier en weer aan het werk, sparen voor de volgende vakantie!

Robbert-Jan

Reis Botswana

Beste Hans en Neelke,

We zijn alweer een week thuis na onze reis naar Sri Lanka en de Malediven. Graag willen we jullie nog laten weten dat we een fantastische reis hebben gehad, wat hebben we genoten! Het programma dat jullie hadden samengesteld was helemaal top! De gids was tevens fantastisch, in de bijlage de review die ik hem heb gestuurd.

We kunnen Dagboek reizen aan iedereen met 100% overtuiging aanbevelen. Van het gesprek bij jullie op kantoor tot aan de laatste dag het was helemaal top!! Dit is wat je wilt als je een mooie reis gaat maken.

Dank jullie wel.

Familie Steinmeijer

Sri Lanka en de Malediven 2023

Hi,

Alvast een 1e reactie....uitgebreide feedback schrijf ik desgewenst graag (als jullie deze willen plaatsen op website).

HET WAS FANTASTISCH, GEWELDIG... !!!

Wat was deze reis ontzettend goed georganiseerd. Complimenten voor jullie. Het was echt zo goed georganiseerd, waar we ook kwamen: altijd stond er iemand klaar om ons weg te brengen naar onze accommodatie, om ons te verwelkomen.
Ook de accommodaties waar we verbleven waren 1 voor 1 plaatjes...

Dank jullie wel! Ook namens Jasper, Cas en Sjoerd. We hebben echt vanaf dag 1 genoten.

Brazilie zomer 2023

We hebben een geweldige reis gehad, heerlijk en indrukwekkend.Vooral Jerash, Danah en Petra sprongen eruit. Overigens waren ook Madaba en Mount Nebo meer dan de moeite waard. Wat tegenviel was eigenlijk alleen de reistijd de 1e reisdag, die was te lang. En dan hebben we nog niet eens het kasteel in Kerak bezocht. We waren pas om 8 uur in Danah en hebben dus dik 2 uur in het donker gereden. Ik denk dat we dit wat onderschat hebben. De Kings Highway gaat gewoon niet snel en zeker voor Jerash heb je tijd nodig.

Leerpuntje voor de volgende keer.

Wadi Rum vonden we de rondrit heel erg imposant, mooier dan bijv. de woestijnrit in Marokko, zeker anders. Wat we jammer vonden was dat er in ons kamp veel omgevingslicht was en je hierdoor (en door het zand)vrijwel geen sterrenhemel kon zien.

Verder vonden we de verscheidenheid aan hotels verrassend, de eenvoud maar warmte in Danah en luxe in Petra.

Kortom, Buiten het kamp in Wadi Rum, vooral door het vele licht, alles prima bevallen.We komen voor de kerst nog een keer langs om over een volgende vakantie te praten.

Groeten, ook aan Tonia,

Dick en Tiny

Rondreis Jordanië

Goede middag allemaal,

Bedankt voor jullie mailtje.
Wij hebben een prachtige reis achter de rug. Het was wat we ervan verwachte en zoveel meer??.

Onze persoonlijke hoogtepunten:
- 2-daagse hike Acatenango: Bleek toch zwaarder te zijn dan gedacht, ondanks onze goede voorbereidingen. Toch heel blij dat we dit gedaan hebben. Goede organisatie door Tropicana.
-ATM-cave: Waw, een echte must-do! Wij begrijpen dus waarom jullie dit standaard opnemen in jullie programma
-snorkelen met zeilboot in Caye Caulker: prachtige dag! Ook leuke Caraïbische vibes dankzij de bemanning, een aanrader!
-in Placencia hebben wij de Monkey river tour gedaan. Tip voor natuur- en dierenliefhebbers. Van apen, krokodillen, tarantula tot een heel assortiment aan vogels, mooie dag!
-Tikal: overnachting in het park zelf. De brulapen ‘s nachts gaan we niet missen maar wel onvergetelijke ervaring.

Wat de samenwerking met Solano tours betreft, ook dat verliep vlot, goed bereikbaar en snelle contactname.
Bv Ons programma is ter plaatste moeten aangepast worden, nl de Ferry naar Belize hebben we 1 dag eerder genomen aangezien de agent, van de boottocht tss Rio Dulce en Livingston, ons tijdens die tocht liet weten dat er op zaterdag (en zondag) geen Ferry was. Wij hebben Solano tours gecontacteerd en zij hebben onmiddellijk het nodige gedaan wat betreft ons verblijf (hotel) en vervoer.
(Persoonlijk kwam ons dat niet slecht uit aangezien wij een volledige dag in Livingston achteraf gezien niet nodig vonden)

Kortom, wij hebben 3 prachtige weken achter de rug mede dankzij de goede organisatie van jullie en Solana tours, waarvoor dank!

Binnenkort komen we terug bij jullie op antenne want we kijken al volop uit naar een volgende bestemming volgend jaar, nl Zuid-India.??

Fijne zondag nog en tot binnenkort.
Groetjes Ginny en Werner

Mexico, Guatemala en Belize 2023

Van 4 t/m 28 maart waren wij ‘georganiseerd via Dagboek Reizen’, in India op vakantie.

De reis was goed uitgebalanceerd; met elke bestemming werd het drukker en hectischer, en dit alles konden we afsluiten aan het strand in Goa.

India is voor de ervaren reiziger, die al het nodige gezien heeft van de wereld.
Wat wij er fantastisch aan vinden, is voor velen ook een gruwel. De chaos, de mensenmassa’s, het lawaai (en ook de armoede en de vervuiling).

Overal waar we waren, werden we opgehaald en ‘thuis’gebracht door chauffeurs en gidsen. Het grote voordeel is dat zij niet alleen kennis hebben van de bezochte locaties/bezienswaardigheden, maar dat zij als local natuurlijk al onze vragen konden beantwoorden. Zo zijn we heel veel wijzer geworden van het leven in India. Over de godsdienst, de koeien, het uithuwelijken, de positie van de vrouwen, de (het ontbreken van) sociale voorzieningen etc. etc. Al met al een indrukwekkende en leerzame reis met als hoogtepunten: de Taj Mahal, Varanisi en de safari, waar we tijgers zagen in het wild. Ook werden we verrast door het Holy festival dat precies in onze reis viel; een vrolijk feest, waarbij iedereen bij elkaar verf op het gezicht smeert. Een dolle boel.

Last, maar zeker niet least, maakten de excursies waarbij wij ook werden uitgenodigd bij gidsen thuis, veel indruk.

India maart 2023

In juli zijn we met ons gezin 3 weken naar Brazilië geweest. Hoewel we best wat gewend zijn, kijken we terug op één van onze beste reiservaringen. Ik zal er enkele hoogtepunten uitpikken.

De voorpret begint eigenlijk als we bij jou thuis op bezoek komen. Je bent gespot in een piepkleine advertentie en we verwachten niet in een huiskamer vol beeldjes en relieken terecht te komen. We laten ons meeslepen en zien de wilde beesten, caipirinha's en bounty eilanden al helemaal voor ons. Onze eigen ideeën worden feilloos verweven in de mooiste plekjes die jij ons adviseert.

Rio vinden we heerlijk, ondanks het nattige weer. We ontdekken graag zelf een stad maar als je Olivia Alves als gids hebt dan wordt de dag pas echt bijzonder. Hoezo te mistig om Corcovado te bezoeken? We zijn bijna de enigen en hebben Christus én het uitzicht voor ons zelf. Hoezo eng om een favela te bezoeken? Achterop motortjes naar boven en dan krioelend door straatjes en pleintjes weer naar beneden. De kinderen vinden het prachtig!

Het volgende avontuur is de autorit van Campo Grande naar Embiara Lodge, diep in de Pantanal. Onder een overweldigende sterrenhemel krijgen we een nieuw begrip van cross country. Omdat de koplampen regelmatig onder water verdwijnen, wanen we ons letterlijk diep in de moerassen en komen schietgebedjes weer eens goed van pas. Na een lange, donkere tocht van 7 uur zien we lichtjes; Embiara Lodge blijkt een waar paradijsje.

Omdat we geen strandweer hebben op de Copacabana, beleven we het Braziliaanse strandleven op Morro Sao Paulo pas goed. Wat een verschil met Zandvoort of Knokke. En dan bedoel ik niet alleen de mooie mensen en de uitdagende badmode, maar vooral de vrolijkheid, de sport (strandvoetbal krijgt hier een nieuwe dimensie), agua de coco, en de leuke restaurantjes. Weet je trouwens hoeveel koffers je in een kruiwagen kwijt kunt?

We maken nog een mooi staaltje Braziliaans toneel mee als we Morro weer per vliegtuigje willen verlaten. Er zijn 7 passagiers geboekt in een vliegtuig met 7 passagiersstoelen. Toch vindt de piloot het onverantwoord vanwege de extra bagage. Na een turbulent en heel lang telefoongesprek met de toren (?) moeten de koffers een beetje verschoven worden en kon de reis alsnog van start gaan...

De oude binnensteden van Salvador en Olinda zijn erg leuk, zeker als je in zulke pareltjes van hotels zit als Pousada do Boqueirao en Dos Quatros Cantos. Recife is best leuk maar krijgt pas echt kleur met onze gids Carlos. Een beetje gek maar daarom wel heel leuk. Zo leer je niet alleen waar het beeld van Maurits staat maar ook hoe je aanpapt met leuke dames en afdingt op de markt.

En als klap op de vuurpijl naar Fernando. Ongelooflijk als je bedenkt dat je op de bovenste 40m zit van een vulkanische rots van 4000m hoog, midden in de Atlantische oceaan. En dan is er één weg van 7km lang waar je met je buggy wordt aangehouden door slaperige politie, en kom je zonder benzine te staan... De lekkerste vis ooit gegeten bij het haventje en de mooiste vis ooit gezien onder water. Baaitjes en zonsondergangen om van te smullen!

Ik geloof dat we 14 binnenlandse vluchten hebben gemaakt en evenzo vaak opgehaald en weggebracht. En iedere keer dat dit goed ging zeiden we tegen elkaar: "dat heeft Hans toch weer goed geregeld voor ons". Hans, het was kortom een reis om nooit te vergeten.

Hartelijke groeten van Bruno, Marjolein, Steef en Sanne Steggerda.

Rondreis Brazilië met gezin

och we hebben GENOTEN, ik wil terug!!!!!!!!!!!!

De chauffeurs en koks waren schatjes... zeker de jongens uit Kenia waren zeer proffie en leuk. Eefje & Innocent zijn ook erg leuk! Michael, de chauffeur, heeft nog een ontmoeting met de Keniaanse Cricket Warriors voor ons geregeld... was WAANZINNIG!!!  haha en uiteraard hebben we nog een paar uur langs de weg zitten wachten ivm lekke banden, maar dat heeft natuurlijk zijn charme...

qua afstanden waren we misschien liever vanaf serengeti naar dar el salaam gevlogen en Mwanza overgeslagen,  maar dat is geen item hoor!

Mensen allemaal even vriendelijk en op het strand in zanzibar hebben de jongens en ik nog gevoetbald met de maasai jongens.

1 minpunt; Simba Campsite (daar hadden ze alleen maar gaten in de vloer.. te ranzig en goor voor woorden) tot grote hilariteit van alle mannen heb ik de chauffeur gevraagd een waterfles kapot te snijden zodat ik daar in kon plassen.

1 aandachtspunt; Tilapiahotel... incapabel & inflexibel personeel... en ook erg suf, zij hebben daar die URU diamonds haha en ik was in de mood om zeker 5 armbanden te kopen!!!

Maar overall een droomvakantie.

Kan ik foto's voor de chauffeurs en de koks naar jou sturen?