snorkelen Isla Holbox Mexico
dag 1 - vliegen naar cancun We landen met een tussenstop in Panama Stad in Cancun vanuit San José. We zijn wel toe aan een beetje relaxen en als er iets is wat je goed kunt doen naar de...
We zijn weer onderweg. Dat blijft toch echt het lekkerste dat er is. Je spullen bij elkaar zoeken en de belofte dat je morgen heel ergens anders zal zijn. We beginnen in Mexico Stad We...
Kalahari
Aankomen en op weg naar Vryburg Reizen naar Afrika is altijd een feest. Je weet nooit wat je kan verwachten omdat je meestal op zoek gaat naar dieren. Wij zijn al jaren bezig om de bruine...
Lencois de Marahances, Brazilië
Het is guur en koud als we Nederland verlaten. Hoog tijd om de zon op te gaan zoeken. Het is tijd voor ons jaarlijkse uitje naar Brazilië en dit keer gaan we via de Costa Verde naar het hele...
Diner op het strand in Zuid India
Dag 1 - Vliegen naar Dehli Het is iets veel te lang is blijven liggen maar nu gaan we dan eindelijk! Het is net lente als we op zondag naar Delhi vliegen. Er zijn natuurlijk vele wegen die naar...
Sri Lanka en de Malediven met kinderen
Dag 1 vertrek naar Sri Lanka Je kent dat wel. Dat gevoel dat het hele huis zoemt. Hebben wij ook last van. Iedereen heeft het de laatste maand heel druk gehad met school en werk en nu mogen we...
Copacabana, Brazilië
Het is een beetje feest bij ons thuis. Met blozende wangen staan we onze tas weer te pakken want we gaan weer terug naar Brazilië. Dit keer is het bijna familiebezoek want we gaan langs bij...
Arenal Costa Rica
  Dag 1 - Vliegen naar Costa Rica; We komen na weer een nacht in het Citizen M hotel (een aanrader, je kunt vallen naar de terminal en de kosten zijn zeer acceptabel en de bedden...
De rijke onderwaterwereld van Belize
Dag 1 - naar Playa del Carmen Het is weer zo ver! We mogen op pad… We hebben maanden geleden bij één van de vele KLM tickets toegeslagen en zo zitten we vanmorgen op stoel...

Van 4 t/m 28 maart waren wij ‘georganiseerd via Dagboek Reizen’, in India op vakantie.

De reis was goed uitgebalanceerd; met elke bestemming werd het drukker en hectischer, en dit alles konden we afsluiten aan het strand in Goa.

India is voor de ervaren reiziger, die al het nodige gezien heeft van de wereld.
Wat wij er fantastisch aan vinden, is voor velen ook een gruwel. De chaos, de mensenmassa’s, het lawaai (en ook de armoede en de vervuiling).

Overal waar we waren, werden we opgehaald en ‘thuis’gebracht door chauffeurs en gidsen. Het grote voordeel is dat zij niet alleen kennis hebben van de bezochte locaties/bezienswaardigheden, maar dat zij als local natuurlijk al onze vragen konden beantwoorden. Zo zijn we heel veel wijzer geworden van het leven in India. Over de godsdienst, de koeien, het uithuwelijken, de positie van de vrouwen, de (het ontbreken van) sociale voorzieningen etc. etc. Al met al een indrukwekkende en leerzame reis met als hoogtepunten: de Taj Mahal, Varanisi en de safari, waar we tijgers zagen in het wild. Ook werden we verrast door het Holy festival dat precies in onze reis viel; een vrolijk feest, waarbij iedereen bij elkaar verf op het gezicht smeert. Een dolle boel.

Last, maar zeker niet least, maakten de excursies waarbij wij ook werden uitgenodigd bij gidsen thuis, veel indruk.

India maart 2023

Goedemiddag Hans,

Ja we zijn weer terug (helaas), na een onwaarschijnlijk mooie, fantastisch georganiseerde en indrukwekkende reis. Het was perfect geregeld door jullie en voor herhaling vatbaar. wel weer wat geleerd : keuzes maken. Sommige plekken waren zo mooi, leuk , interessant,  maar waren we veel te kort... Nog maar een keer terug.

Weinig tot geen struggles. Een kamikaze rijtocht van Sapa terug naar Hanoi. Chauffeur reed als een dolle, vond t nodig om een paar keer te stoppen om aan een bong te hangen en stopte midden op de snelweg in het donker om er vervolgens een vriend in te laten stappen die ook even in Hanoi werd afgezet...

Jasje  niet meer terug gekregen (vergeten Halong Bay) : wel direct actie door agent Vietnam en onze gids. Super!

Helaas pieste het van de regen  op Koh Rong Saloem, ingewikkeld met aankomst: verkeerde pier afgezet ... 1,,5 uur lopen over strand in stromende regen... uiteindelijk geregeld ., ander bootje paar dollar vriendelijk blijven lachen hahah . Het  resort zelf en zeker eigenaar en personeel maakten alles goed. Terug was wel een uitdaging daar Agent Cambodja per se wilde dat we de vroege boot naar vaste land terug namen om zeker op tijd te zijn in Phnom Penh. Per saldo betekende dat om 815 vertrek, boot 845 , terugreis PP aankomst vliegveld ca 1430/1500 . Vertrek 23.35h .  en dus nog terug Duesseldorf via via via ...Best wel lang , maar we hebben alles overleefd. :-)

Reis om nooit te vergeten en zeker bij een vervolgbestemming ergens ter de wereld kom ik graag bij jullie terug

Dank!!!

met vriendelijke groet/with kind regards,

Karen

Rondreis Vietnam & Cambodja

Hallo Hans en collega's

Zeker een zeer mooie reis achter de rug! Alles vlot verlopen... Gidsen en chauffeurs stonden altijd en op tijd paraat, accommodaties voldeden aan de verwachtingen! Jullie als organisatie, voor herhaling vatbaar!!!

Grtjes

Rudi

Mijn vraag aan Dagboekreizen was: hebben jullie een leuk plan voor 9 dagen Egypte met mijn 22-jarige zoon? En dat hadden ze! Een mooie rondreis van Cairo naar Hurghada met vliegtuig, cruiseboot, zeilboot, ballonvlucht, trein en auto. Hoe gaaf is dat!

We zijn echt enorm verwend, op elke nieuwe locatie stond er een uitstekende Engels sprekende gids met vervoer klaar en werden we langs de hoogtepunten geleid van dit indrukwekkende land. Ahmed, Waleed en Mohammed wisten steeds de leukste dingen te vertellen en zo ging het land en de geschiedenis voor ons echt leven. Maar ook bijvoorbeeld even samen met de gids een simkaartje regelen. En lekker eten zonder buikpijn te krijgen. In Cairo zagen we met Ahmed het Nationaal Museum en de piramides. De lokale reisagent regelde de volgende dag nieuw vervoer toen de nachttrein naar Aswan onverwachts veel vertraging kreeg. Daar hebben we geen zorgen over gehad. Zo haalde we toch nog de cruiseboot langs de Edfu tempel, en veel moois in Luxur en Aswan. Ik kan alleen maar zeggen: het was op en top genieten. Na nog een paar dagen strand in Hurghada vlogen wij ruim een week later licht gebruind maar vooral super enthousiast weer terug naar Nederland. Een reis om nooit te vergeten!

Egypte reis januari 2022

Beste Neelke, Tonia, Hans en Mark,

Inderdaad, wij zijn weer thuis maar na een heerlijke ontspannen, mooie en indrukkwekkende reis.
Dit is nu de 5x dat wij dit mooie land bezoeken en de keus om het wat "kleiner/compacter en rustiger" te doen is ons heel goed bevallen.
De accommodaties waren stuk voor stuk prachtig/mooi met (voor ons) 1 uitzondering en die noemden jullie al, Fairview Spa en Golfresort.
Wij hadden hier al eerder een x "nee" tegen gezegd omdat wij dit te massaal vonden. Het eten in het restaurant (en de fles wijn die wij van AAA Travel kregen aangeboden) maakte veel goed -).
De pareltjes waren Nedile en Leshiba Wilderness logde. Bij Leshiba kregen wij zelfs een upgrade naar een mooie en zeer ruime logde rechts naast het hoofdgebouw met een prachtig uitzicht over de vallei.
In Mantobeni kregen wij een familietent met 2 extra bedden. Hierdoor was er weinig bewegings- en opbergruimte en daarover hebben wij wel iets gezegd. Na overleg met de dienstdoende manager kregen wij (door een annulering) een andere tent-logde aangeboden en daar waren wij erg blij mee.

Wij hebben erg genoten. Van mooie uitzichten .....de vele dieren (met zelfs een kill van aan antilope door een Cheetah voor onze ogen)
het vriendelijke personeel...de gidsen in Magoebaskloof en Phalaborwa.

Het was fantastisch!
Bedankt!

Sylvia en Geertjan.

Zuid Afrika oktober 2023

We zijn inderdaad terug van op reis! Intussen zijn we allebei weer aan het werk en hebben we ons weer aangepast aan het dagelijkse leven.

We hebben een mooie en diverse reis achter de rug! We waren verrast hoe vlot het ging om met de auto door Mexico te rijden. De wegen zijn mooi onderhouden (zeker de tolwegen) en de mexicanen zijn over het algemeen rustige chauffeurs. We hadden gedacht minstens 1 keer tegen gehouden te worden bij een wegblokkade door een politieagent die wat extra geld wou verdienen, maar ze lieten ons allemaal passeren, het waren vooral de mexicanen zelf die ondervraagd werden.

We hebben het meest genoten van San Cristobal en Isla Holbox. Op beide plaatsten hangt zo’n gemoedelijke sfeer dat je je direct op je gemak voelt en de dagen er zo voorbij vliegen. Voor ons mocht er gerust nog een dagje extra isla Holbox bij, daar hadden we de minder evidentie verplaatsing van isla holbox naar de luchthaven wel voor over gehad ;-) Van Playa del carmen waren we minder fan, het is er erg druk, duur, vol met wereldmerken zoals Victoria Secrets en Haagen Dasz zodat er niets meer authentiek over schiet.

De hotels waren over het algemeen goed. Er was 1 minpunt aan onze reis: we waren behoorlijk teleurgesteld door het hotel ‘villasbacalar’ aan laguna bacalar. Ik herinner me dat we daar voor twee dagen 350 euro bij betaald hadden, dus ik verwachte in een luxueus hotel terecht te komen. Dat was jammer genoeg niet zo. De kamers waren wel groot, maar ook best ouderwets. Het voelde wat aan als vergane glorie. We hebben er ook het traagste hotelpersoneel van onze reis ontmoet, ze deden maar liefst 50 minuten over het serveren van het ontbijt terwijl er naast ons twee andere tafeltjes bezet waren.

We hebben dan veel meer genoten van ons hotel in chichen itza, waarbij de locatie, kamer, bediening en het eten echt top was. Het viel ons daar wel op dat de kamers daar aan 130 euro per nacht stonden. Een stuk goedkoper dus dan wat wij in het hotel laguna bacalar betaald hebben. Dat slaat eigenlijk nergens op, want het hotel in chichen itza was voortreffelijk terwijl het hotel in laguna bacalar verouderd was. Het was toen dat het ons ook te binnen schoot dat die 175 euro pp gevraagd werd voor het hotel Encantado, maar dat je ons daarna liet weten dat dit volboekt was en je toen villas bacalar hebt gekozen. Hierbij is er geen prijsverandering gecommuniceerd, en we vroegen ons af of er hier niet iets is mis gelopen? Het zou in ieder geval verklaren waarom het hotel zo onder onze verwachtingen scoorde.

De informatie die we krijgen via het lokale reisbureau was uitgebreid en handel georganiseerd per locatie. We hebben er steeds goed gebruik van kunnen maken.  Het valt ons wel op dat mexicaanse gidsen niet erg geneigd zijn om veel uitleg te geven over het verloop van de tour (bv bij het bezoek van de indiaanse stammen of de cenotes niet vertellen hoe lang het rijden is) dus het zou wel handig zijn mocht er nog wat extra informatie gegeven worden via het reisbureau over het verloop van de dag. Mocht ik bij het zwemmen met de walvissenhaaien op voorhand geweten hebben dat het 2,5u heen en dan nog eens 2,5u terug varen op zee was, zou ik pilletjes tegen zeeziekte kunnen innemen hebben (nu helaas moeten overgeven tijdens de excursie), iets wat ik bv niet doe bij maar 1 uurtje heen en terug varen omdat ik dit af en toe eens doe en dan weinig last ervaar.

Met vriendelijke groeten,

Cedric en Lisa

Rondreis Mexico

We wilden graag een roadtrip maken door Mexico. Op zoek naar een reisbureau die onze wensen qua steden, eiland en verblijfsduur wilde uitvoeren, kwamen we bij jullie terecht. Het bleek een juiste keuze te zijn.
Na telefonisch overleg met Hans hebben wij ons reisplan bij hem
neergelegd.
Starten in Cancún, Isla Holbox, Valladolid, Mérida, Campeche, Calakmul, Bacalar, Tulum en Cancún.

Jullie kwamen zeer snel met een mooi persoonlijk reisvoorstel qua hotels, lodges en een aanvulling met een verblijf op Isla Mujeres.
Alles was keurig geregeld, de locaties van de hotels werden aangegeven in
Google Maps. Hotels lagen dichtbij de Plaza’s Principal, zodat de huurauto op de parkeerplaats kon blijven.

De reis was fantastisch. Cenote Zazil Tunich, Chichén Itzá, Uxmal, Cenote Palomitas, Calakmul, Laguna Bacalar, Cenote dos Ojos met de snorkeltour en beide eilanden waren geweldig.

Mexico was in een woord fantastisch. De natuur, cultuur en bevolking. Top.
Leuke restaurants, heerlijk gegeten en de wisselende straatoptredens, dans en muziek.
We hebben ons de gehele reis, ruim 3000 km op de teller, altijd veilig gevoeld.
Deze reis staat in de top 3 van de reizen die we de laatste jaren hebben mogen maken.

We willen jullie nogmaals bedanken. Genieten nu van de gemaakte foto’s.
Hopen in de toekomst nog eens gebruik te maken van reizen met jullie hulp en persoonlijke aandacht.

Jan Piet en Baukje

Mexico voorjaar 2023

We kijken met elkaar terug op een hele fijne reis.
We hebben alle hoogtepunten mogen zien die we al zo lang op ons lijstje hadden staan.
En wat was het indrukwekkend mooi.

We hebben er echt van genoten. Egypte is een prachtig land met vriendelijke en toegankelijke mensen.
Prachtige foto’s gemaakt. Beelden in onze herinnering. Zeker voor herhaling vatbaar.
Het reizen zorgt voor veel bijkomende indrukken. Het was soms ook wel overweldigend.
Het is dan fijn als je eind van de middag in je hotel bent en lekker even in het zwembad alle prikkels van je af kunt spoelen.

Het door een onbekende omgeving op zoek gaan naar een restaurant is een heerlijke ervaring.
Veel onverwachte dingen gezien en gevonden.
We hebben ons geen moment onveilig gevoeld.

In Cairo hadden we een Nederlands sprekende gids Osama. Die had al heel lang geen toeristen meer begeleid. En hij was gretig om ons alles wat hij wist te vertellen.
Soms was dit een beetje te veel. Zodat we bijna geen ruimte hadden om zelf te bepalen wat we wilden denken en waarvan we wilden genieten.Toen hebben we hem gezegd dat wij het tempo bepaalden en alles voor ons te veel was.

In Aswan tot Luxor was Omar bij ons. Zijn Engels moesten we even aan wennen. Maar hij ontdooide steeds meer en heeft volgens ons ook echt van ons genoten.
Beide gidsen probeerden wel steeds om extra onderdelen ( tegen ruime betaling uiteraard) toe te voegen aan het programma. We hebben heel, heel weinig toeristen gezien.
En behalve in het hotel in Luxor geen Nederlands gehoord een hele week. Dat was best lekker.
De bevolking was soms wel opdringerig, maar dat kennen we wel van andere reizen.
De  hotels zijn ons uitstekend bevallen! Het personeel, de agenten en de gidsen waren allen zeer, zeer behulpzaam en vriendelijk.

Het was fijn dat er in Luxor snel een zwembad geregeld kon worden. Dat de zoekgeraakte koffer van Jesse dezelfde dag werd nabezorgd.evenals het vergeten duikmasker was echt super service. De rolstoel was wel steeds een dingetje, maar kwam, meestal na wat aandringen en wachten , toch steeds weer tevoorschijn.
Dit zijn de gewone ongemakjes die het reizen zo aantrekkelijk maken.

Het laatste hotel Coral Beach bleek een all- inclusive resort. Waar we dus ook van die bandjes omkregen.
Nog geprobeerd uit te leggen dat we alleen HP hadden. Tevergeefs.
We hadden prachtige, ruime kamers naast elkaar met zeezicht. Wel aan het eind van het resort, dus 10-15 minuten wandelen als je iets vergeten was. Dat vonden we niet erg hoor!

De reis terug was door het overstappen lang. (Van 1.30-17.30 uur uit en thuis) Maar daar kan niemand iets aan doen. Covid heeft geen rol gepeeld in onze reis.
De laatste dag even een test gehaald met de dure hoteltaxi. Was zo gepiept.
Egypte gaat vaccinatie op korte termijn verplicht stellen voor alle buitenlanders, dus we waren net op tijd!

Dank je wel voor het organiseren van deze geweldige reis.
Als we weer geld hebben, ga ik voor een volgende reis zeker aan jullie organisatie denken en hem ook zeker bij andere mensen aanbevelen.

Vriendelijke groet, ook namens alle medereizigers
Annette

Egypte reis oktober 2021

We hebben een geweldige reis gehad, heerlijk en indrukwekkend.Vooral Jerash, Danah en Petra sprongen eruit. Overigens waren ook Madaba en Mount Nebo meer dan de moeite waard. Wat tegenviel was eigenlijk alleen de reistijd de 1e reisdag, die was te lang. En dan hebben we nog niet eens het kasteel in Kerak bezocht. We waren pas om 8 uur in Danah en hebben dus dik 2 uur in het donker gereden. Ik denk dat we dit wat onderschat hebben. De Kings Highway gaat gewoon niet snel en zeker voor Jerash heb je tijd nodig.

Leerpuntje voor de volgende keer.

Wadi Rum vonden we de rondrit heel erg imposant, mooier dan bijv. de woestijnrit in Marokko, zeker anders. Wat we jammer vonden was dat er in ons kamp veel omgevingslicht was en je hierdoor (en door het zand)vrijwel geen sterrenhemel kon zien.

Verder vonden we de verscheidenheid aan hotels verrassend, de eenvoud maar warmte in Danah en luxe in Petra.

Kortom, Buiten het kamp in Wadi Rum, vooral door het vele licht, alles prima bevallen.We komen voor de kerst nog een keer langs om over een volgende vakantie te praten.