met kinderen in Egypte
Het is februari en we zitten met zijn allen aan tafel. Het lijkt me een goed idee om eens te beginnen over de zomervakantie want ik ben de winter nu al meer dan zat (had ik toen geweten dat ie tot...
Tempel in Egypte
Dag 1: Iemand zou de KLM eens uit moeten leggen dat het niet lekker is om zo laat naar Cairo te vliegen maar het alternatief is of qua prijs of het feit dat je over moet stappen niet...
Serengeti in Tanzania
Dag 1: aankomst Nairobi Na gisteren een comfortabele dagvlucht met de KLM te hebben genoten en aan te zijn gekomen op mijn thuis in Nairobi (zo voelt deze campsite met kamers ondertussen...
Kamelentocht in Marokko
Dag 1: Je kunt op 1001 manieren naar Marokko vliegen. Het kan tegenwoordig zelfs met onze vrienden van EasyJet. Wij kiezen echter voor "good old" Royal Air Maroc. Het is een relaxte...
Huwelijk onderweg in Noord India
Dag 1 - vliegen naar Delhi De KLM heeft een aantal routes die je vanwege hun entertaiment keuze (of liever gezegd het gebrek er aan) liever niet kiest maar direct vliegen blijft direct vliegen....
kleurrijjk colombia
Colombia, of is het Locombia Nadat we onze oorspronkelijke plannen om hebben moeten gooien vanwege de onrust in Ecuador die natuurlijk alweer voorbij is als we vertrekken mogen we in plaats van...
Cultuur in Phalaborwa Zuid Afrika
Dag 1: Er zijn ontzettend veel vluchten naar Johannesburg. Wij hadden gekozen voor de dagvlucht van de KLM, een nachtje slapen in Johannesburg (gewoon een simpele bed & breakfast,...
Stranden in Mexico en Costa Rica
We zijn zeker niet van plan om onze eigen kinderreizen te gaan promoten of lanceren maar onze dochters zijn op een leeftijd gekomen dat het leuk is om ze op reis mee te nemen. Na lange gevechten...
Oudheden in Jordanie
Dag 1; Vliegen naar Amman Het is een koude januaridag als wij de tas hebben gepakt voor een weekje Jordanië en Dubai . Eerstgenoemde is niet nieuw voor me maar het is altijd leuk om er...

Hoi Hans.

We zijn er weer.

Het was super, Caïro en ons Nederlands sprekende gids waren een mooi begin.Wat was het een chaos met auto s en mensen.

Het was heel fijn om onze gids Sahr te ontmoeten, door de taal ook veel informatie gekregen.

We waren erg tevreden hoe het allemaal geregeld was, niks kwamen we te kort.

Gidsen, taxi die klaar stond allemaal perfect en even aardig, ook al het personeel op de cruise, hebben ook echt leuk contact gehad.

Super fijn dat we niet met grote groep waren maar met zn 2 en.

We zijn erg tevreden met jullie en crew tours.

Wie weet tot een volgende keer.

Groet Brigitte en Erik

Reis Egypte

We liggen compleet uitgeteld op de bank...waren na een lange reis om half 4 weer thuis. We hebben een prachtige vakantie gehad.

Nkonzi camp was zo persoonlijk en intiem! Echt een hele fijne plek. Wel veel, heel veel Tse Tse vliegen! Jo en Clive zijn supervriendelijk, we hebben goed gegeten en genoten van de gezelligheid en natuurlijk de game-drives. Three Rivers was weer heel anders. Prachtige kamers. We hebben daar niet erg veel wild gezien tijdens de drives, maar wel liepen de olifanten en giraffen langs onze kamer toen we op het terras bij zaten te komen. Tot slot River lodge. Dat was voor ons echt perfect en we zijn heel erg blij dat we daar hebben afgesloten. Heerlijke locatie, weinig Tse Tse vliegen en een uitstekende service. De gids die we hadden was echt heel erg goed en we hebben elke game drive wel iets bijzonders gezien, naast de ‘gebruikelijke’ olifanten en giraffen...Ze hebben ons enorm in de watten gelegd. We mochten maar liefst 2 x lunchen op het tree deck. En we waren de enigen die gisterochtend nog een game drive mochten doen met een aangepaste tijd, zodat we op tijd terug waren voor de transfer. Heel bijzonder en dat hebben we enorm gewaardeerd. We kunnen met recht zeggen dat we South Luangwa echt het allermooiste stukje Afrika vinden dat we ooit hebben gezien.

We danken jullie hartelijk voor de organisatie!

Andre en Marina

Rondreis Zambia

We zijn vandaag teruggekomen van een geweldige reis door Costa Rica (ik zal de lijst met emoticons niet volledig maken, want die is bijna eindeloos…)! Het was helemaal perfect door jullie geregeld. We hebben geweldige beesten, jungle, vulkanen en wat al niet meer gezien, de hotels waren goed. Alle activiteiten waren een belevenis en, ook heel fijn, we stonden steeds op ‘de lijst’.
Er komt misschien wel een keer een officiële evaluatie, maar dit is alvast een spontane.
Veel dank en tot een volgende reis!
Arno, Jolien en de kinderen

Costa Rica zomer 2022

Klaas en ondertekende zijn na een lange reis weer gezond terug.

Even een korte terugblik op onze reis:

Wij vonden het programma uitstekend. Prima te doen op deze manier. De chauffeur en auto waren prima in orde.
Hij was heel vriendelijk, flexibel. Luisterde  naar onze wensen en was een veilige rijder.

We zijn drie keer door de organisatie gebeld of het naar wens verliep.  Dat stelde we erg op prijs.
De hotels waren over het algemeen uitstekend. Uitzondering daarop vonden wij Miragekings
Eten slecht. Was geen optie voor a la Carte. Viel niet over te praten. Het zou een a anderhalf uur duren om iets anders klaar te maken.
We hebben daarover ter plekke geklaagd. Door de chef zou het aan de keuken worden doorgegeven. We hoorden van andere gasten het zelfde geluid. Ook onze chauffeur vertelde dat de chauffeurs hadden geklaagd. Wij adviseren jullie dit hotel uit de aangeboden opties eruit te halen. Het enige mooie was de tuin.

Wij vonden Ella de topper met natuur en prachtige ligging van het hotel en vriendelijke mensen  De volgende keer zouden wij daar drie dagen gaan verblijven. Ook de sfeer in het dorp was heel gezellig. Het deed ons denken aan Ubud op Bali.

De safari was eveneens een hele mooie ervaring. Veel gezien.

Voor de rest hebben wij een fantastische vakantie gehad.

Mocht je verder nog iets willen weten let us know.

Cor

Reis Sri Lanka

Hartelijk dank! Wat is Vietnam een bijzonder mooi land; lieve, vriendelijke en behulpzame mensen, een prachtige natuur, veel cultuur en niet geheel onbelangrijk ontzettend lekker eten!

Onze reis is voorspoedig verlopen en we hebben echt genoten! De trekking in Sapa, Halong Bay – met een strak blauwe lucht en niet veel bootjes om ons heen ivm laagseizoen – en Hoi An waren voor ons toch wel de hoogtepunten van de reis en natuurlijk het eten… In Sapa zelf waren ze zo’n beetje de hele doorgaande weg aan het repareren dus dat leverde vooral veel graafmachines en modder in de straten op. Iedereen die je op je reis tegenkwam had het erover, Sapa zelf nee, maar de natuur ja! De Bac Ha markt vonden we erg bijzonder en met name de levende dieren die verkocht werden.

Alle hotels waren fijn, lekker kleinschalig en een goede service. Sapa hotel was eigenlijk het minst omdat we de badkamer niet heel schoon vonden, althans dat kwam zo op ons over. Overnachting op de boot, Phong Nha Lake Resort en Victoria Beach waren de toppers!

We danken jullie heel hartelijk voor het samenstellen van deze mooie reis waar wij in ieder geval hele fijne herinneringen aan over hebben gehouden!

We missen het eten nu al…

Marcel & Esther

Reis Vietnam

Beste Tonia,

Bij dezen wil ik u en iedereen van Dagboek Reizen, namens mezelf en mijn reisgenoten, bedanken voor een onvergetelijke vakantie.

Alles was tot in de puntjes geregeld en is uitstekend verlopen. We hebben een hele fijne tijd gehad en in een prachtig land met erg aardige mensen.

Als u het op prijs stelt ben ik bereid om een uitgebreider verslag te schrijven over onze bevindingen, op- en/of aanmerkingen en tips over Dagboek Reizen en onze reis in het algemeen.

Met vriendelijke groeten,

Bram

Reis Egypte

Mijn vraag aan Dagboekreizen was: hebben jullie een leuk plan voor 9 dagen Egypte met mijn 22-jarige zoon? En dat hadden ze! Een mooie rondreis van Cairo naar Hurghada met vliegtuig, cruiseboot, zeilboot, ballonvlucht, trein en auto. Hoe gaaf is dat!

We zijn echt enorm verwend, op elke nieuwe locatie stond er een uitstekende Engels sprekende gids met vervoer klaar en werden we langs de hoogtepunten geleid van dit indrukwekkende land. Ahmed, Waleed en Mohammed wisten steeds de leukste dingen te vertellen en zo ging het land en de geschiedenis voor ons echt leven. Maar ook bijvoorbeeld even samen met de gids een simkaartje regelen. En lekker eten zonder buikpijn te krijgen. In Cairo zagen we met Ahmed het Nationaal Museum en de piramides. De lokale reisagent regelde de volgende dag nieuw vervoer toen de nachttrein naar Aswan onverwachts veel vertraging kreeg. Daar hebben we geen zorgen over gehad. Zo haalde we toch nog de cruiseboot langs de Edfu tempel, en veel moois in Luxur en Aswan. Ik kan alleen maar zeggen: het was op en top genieten. Na nog een paar dagen strand in Hurghada vlogen wij ruim een week later licht gebruind maar vooral super enthousiast weer terug naar Nederland. Een reis om nooit te vergeten!

Egypte reis januari 2022

Hi Hans,

Het was een geweldige reis. Heel veel wisselingen en veel bijzonder dingen meegemaakt. Van mooie reizen met stadjes en dorpen, Jungle en een bijzonder carnavalsdag in San Juan Chamula (jammer maar begrijpelijk dat daar beslist niet gefotografeerde mocht worden ) boot tochten en hele mooie stranden en meer.... En alles heel goed georganiseerd. We maken reclame voor jullie hoor

Rondreis Mexico

Zo maar een paar dingetjes adhv reisoverzicht, zoals van jullie ontvangen.
Echt fijn was dat alle afspraken met bussen, agenten of gidsen altijd stipt werden nagekomen! Klasse.

3 April aankomst San José

Aankomst, opvang, alles verliep prima.Om ca 20 uur bij het hotel. Gezien de ligging van het hotel werd afgeraden naar buiten te gaan.
Van de bezienswaardigheden van San José konden we niets zien.

4 April San José - Tortuguero

Met tussenstop in Gualipes ( prima ontbijt ) naar Puerto blanca. Daar met een heerlijke boottocht naar Tortuguero. Om ca 13.30u kwamen we daar aan. Dan was je intussen al ruim 7 uur onderweg.

Maar intussen wel genoten van de natuur ( alles is dan nog nieuw ) en ook de stop bij een bananenverwerker was heel interessant.

Na de lunch met de boot naar Tortuguero. Je moet daar het water over. Onze gids vertelde daar het nodige over de zeeschildpadden. Echt heel interessant. De turtles zie je overigens niet, dan moet je in juli en augustus daar zijn, samen met al die Amerikanen. ;)

5 April Tortuguero

Vanuit het hotel ( prima hotel overigens, ook qua eten heel goed!) in de ochtend en in de middag nog een tocht per boot met een gids door het natuurgebied. Het nodige gespot!

6 en 7 april Puerto Viejo

Om 9:00 u met boot en busje weer terug naar Gualipes. Dat was wel een beetje taai, omdat het exact dezelfde ( deels slechte ) weg was. Na prima lunch haalden we om ca 14:00u onze huurauto af. Prima SUV-je, een Toyota Rush.

Na ruim 3 uur rijden waren we in Puerto Viejo. Totaal andere wereld. Sfeervol, gezellig, relaxed!

Hotel Cameleon was ook echt een perfect hotel. Een leuk detail was, dat het licht binnen steeds van kleur veranderde en toen we ’s morgens terugkwamen van ontbijt, dachten we even in de verkeerde kamer beland te zijn.

Maar dat was niet zo. Het waren de schilderijen die intussen waren vervangen. Cameleon deed zijn naam volle eer aan.

Nog een uitstapje naar Cahuita gemaakt. De moeite waard. En als je van Wietlucht houdt, dan is het nog meer genieten!

9 April naar Arenal

Van Sarapigui naar El Arenal geen 2 á 3 uur zoals aangekondigd, maar slechts ruim een uur. Volgens ons was autoweg “ 4 “ net klaar. Zag er in ieder geval nieuw uit.

We kwamen dus vroeg aan bij Tabacón. Top hotel en dito omgeving!  Geweldig daar!

Van de aanbevolen “ hanging bridges “ hebben we genoten.

10 April Monteverde

De reeds georganiseerde nightwalk was heel goed. Weer veel gezie. De Canopy Tour was echt helemaal het einde.

13-15 April Uvita

Wel een lange rit om er te komen  ( 4 á 5 uur ), maar dan kom je ook in een totaal andere wereld. Het was er erg warm. De boottocht meteen de ochtend daarna was dan ook prima. We zagen veel dolfijnen rondom de boot, even aan strand gegaan voor wat fruit ( altijd volop aanwezig en lekker! in Costa Rica ) en daarna nog gesnorkeld. Mooie ochtend. Voor walvissen waren we in april wel wat te laat.

Vanuit Cusinga Lodge kon je een strand in een baai bereiken. Wel grappig.

Aan de stranden is het overal erg rustig ( althans toen wij er waren ) en iedereen gaat ergens onder de bomen liggen naast het strand. Anders is het te warm.

Ook de andere dag in Uvita hebben we ons uitstekend vermaakt. We zijn wat noordwaarts gereden om daar wat strandjes te bezoeken.

16 april San José

Ca 200 kilometer, maar die liepen nu best wel voorspoedig. In ruim 3 uur waren we daar. Tussendoor nog wat krokodillen bekeken bij een brug, die op de heenweg al een file veroorzaakte om de reden van het "krokodillen kijken”.

Het hotel bood een geweldig uitzicht op het stadje langs San José ( Alelajela of zoiets ) en op de luchthaven van SJ.

Op de locatie kon je vooral genieten van de 2 zwembaden. Was prima.

Om 5 uur haalden ze de huurauto op. 17 april stond om 15 uur de agent weer klaar voor het tripje naar de luchthaven.

Achteraf hadden we wellicht nog met de taxi een uitstapje kunnen maken naar San Josë. Maar aan de andere kant was het ook mooi geweest

We hadden een heerlijke tijd gehad in Costa Rica.

Nogmaals hulde aan de organisatie!

We hebben natuurlijk nog veel meer beleefd en meegemaakt, maar dat zou te ver voeren om dat allemaal aan jullie te communiceren.