Olifant in Zimbabwe
Dag 1 - Vanuit Zambia naar Mana Pools National Park We zijn vanochtend wakker geworden in het Chongwe Tented Camp met de Blue Mountains op de achtergrond. Vandaag eindigt onze rondreis...
Op safari in Botswana
Het is maart maar we gaan al weer op pad. Een beetje ongewoon maar wel lekker want dan duurt de winter toch net even wat korter… We vliegen naar Johannesburg en omdat we met de KLM...
Een fervedouro in de Jalapao in Brazilie
Het is toch al weer 3 jaar geleden dat we voor het laatst voet op Braziliaanse bodem hebben gezet. Wat ons betreft veel te lang geleden maar zo gaan de dingen soms. Dit keer gaat het naar een...
Gastvrijheid in Zuidelijk Afrika
Wanneer je door deze vier landen reist, zijn vele combinaties mogelijk. De mooiste nationale parken, oneindig veel landschappen en heel veel wildlife. Wij hebben al meerdere rondreizen...
jachtluipaard in Kenia
Dag 1: Nairobi Nadat we gisteren met de dagvlucht van de KLM relaxed naar Nairobi zijn gevlogen om daarna te worden opgepikt om naar ons „eigen plekje", Indaba Camp op Muiri Lane te...
In de straten van Hanoi Vietnam
Dag 1: vliegen naar Hanoi Eindelijk is het zo ver. Na bijna twee jaar gaan we terug naar Azië. Belachelijk natuurlijk maar het is er gewoon niet van gekomen. We waren te druk met andere...
Safari in Selous in het zuiden van Tanzania
Het is alweer even geleden dat we in Oost Afrika waren.Voor een reis naar Zuid Soedan die we vanwege de lokale omstandigheden niet kunnen maken zetten we koers naar Tanzania. Allereerst...
Waterval in Mexico
Dag 1 - vliegen naar Guatemala Het is best een eind, vliegen naar Guatemala. Hoe je ook probeert, zonder tussenstops lukt het niet. Wij kiezen voor de KLM die ons naar Panama Stad...
Pacaya vulkaan in Guatemala
Wanneer je door deze drie landen reist, zijn vele combinaties mogelijk. Een "Maya trip" of juist een reis met veel duiken en snorkelen. Wij hebben al meerdere rondreizen gemaakt door Mexico,...

Ha Hans,

Gisterenmiddag gezond thuis gekomen.

Vakantie was een feestje;

Rio geweldig; alle hoogtepunten en nog meer gezien. Alleen “lokale” gids in Santa Marta. Ik vond van niet maar de dames wel. Ze hadden gelijk. Ik vraag mij af of de politie hier nog wel de baas is. Nog nooit zoveel mannen met guns gezien. Hotel goed zowel qua ligging als kamers

Igazu, Braziliaanse kant (halve dag) en Argentijnse kant (hele dag) sprookjesachtig mooi. Hotel goed zowel qua ligging als kamers en een hele mooie rustige grote tuin om in te vertoeven, maar …….. wat een niet blije medewerkers.

Hotel vliegveld Cuiabá, wat een trieste bedoeling in een trieste omgeving en vieze lakens/kamer. Liever iets meer betalen,  beter hotel en een stukje omrijden of dan maar doorrijden in het donker naar Nobres

Nobres, pareltje zowel kamers/eten als omgeving.

Araras top! Duur, maar dubbel en dwars waard. Heel veel gezien en gedaan. Voor geen goud willen missen.

Jaguar tour. Man met boot was student (gids) afgestudeerd bioloog en nieuwe studie duurzaamheid gestart. Kon veel vertellen en had veel humor. En een goede boot met bekwaam kapitein die van de gebaande paden durft te gaan. 6 Jaguars!, lunch in de boot met zijn 6en en een jaguar op 10 mtr afstand een uur voor onszelf, geen andere kijkers. Kon niet mooier. Aan het einde van de tour nog een fotografeer les  gehad van Steve Winter ( ja, die ja!) met Jaguar in boom. Altijd meegenomen.

Salvador, prachtig centrum en mooie kerken. Ook buiten het centrum leuke markt bezocht en Bomfin in geweest vanwege oa de kerk. Hotel goed zowel qua ligging als kamers en wat kan de dame in de keuken koken zeg, niet normaal! Het vermelden waard.

Morro de Sao Paulo was lekker en een rustige omgeving.  Hotel zowel qua ligging als kamers top! Had ik wel een dagje korter kunnen plannen. Te lang stil liggen ligt ons niet.

Laatste hotel bij het vliegveld was oke. Achteraf reis ik liever door naar huis mits de aansluitingen het toe laten.

Bij iedere plek was de chauffeur er van te voren, hoefde wij nergens te wachten en was alles goed geregeld, complimenten!

O ja, toch namens mijn dochters.  De auto, ze hebben hem omgedoopt tot Downiemobiel. Had voor hun wel wat sportiever gemogen. Als wij in Nederland waren hadden ze niet ingestapt. Ook het personeel van het verhuurbedrijf vond het wel een bijzondere combinatie; jong dynamisch gezin in de Downie.  Ze hebben er nog lang om gelachen terwijl wij aan het laden waren. Ik heb lekker gereden met veel zicht, heel veel zicht. Ze hebben de auto na de eerste schok wel omarmd.

Wat mij opviel is dat niemand, maar dan ook echt niemand Engels, Duits, Frans of wat dan ook sprak. Liggen nog kansen voor het land qua scholing en zal een brief schrijven aan de minister van ontwikkeling en economie.

Dank namens de fam voor het weer vlekkeloos regelen van onze heerlijke vakantie!

Groet Bob

och we hebben GENOTEN, ik wil terug!!!!!!!!!!!!

De chauffeurs en koks waren schatjes... zeker de jongens uit Kenia waren zeer proffie en leuk. Eefje & Innocent zijn ook erg leuk! Michael, de chauffeur, heeft nog een ontmoeting met de Keniaanse Cricket Warriors voor ons geregeld... was WAANZINNIG!!!  haha en uiteraard hebben we nog een paar uur langs de weg zitten wachten ivm lekke banden, maar dat heeft natuurlijk zijn charme...

qua afstanden waren we misschien liever vanaf serengeti naar dar el salaam gevlogen en Mwanza overgeslagen,  maar dat is geen item hoor!

Mensen allemaal even vriendelijk en op het strand in zanzibar hebben de jongens en ik nog gevoetbald met de maasai jongens.

1 minpunt; Simba Campsite (daar hadden ze alleen maar gaten in de vloer.. te ranzig en goor voor woorden) tot grote hilariteit van alle mannen heb ik de chauffeur gevraagd een waterfles kapot te snijden zodat ik daar in kon plassen.

1 aandachtspunt; Tilapiahotel... incapabel & inflexibel personeel... en ook erg suf, zij hebben daar die URU diamonds haha en ik was in de mood om zeker 5 armbanden te kopen!!!

Maar overall een droomvakantie.

Kan ik foto's voor de chauffeurs en de koks naar jou sturen?

Groetjes, Erna

Rondreis Kenia

Inderdaad zijn we helaas weer thuis na een mooie reis door Colombia.

Een land met een hele vriendelijke bevolking die alles doet om je een heerlijke vakantie te bezorgen en waar we ons nooit onveilig gevoeld hebben, ook een land met een enorme verscheidenheid die we in deze reis volop hebben kunnen ervaren. Een hoogtepunt in deze reis was voor ons duidelijk het verblijf in Hato de Aurora; een hele ervaring om er te komen met een weg die op een gegeven moment eigenlijk geen weg meer is maar gewoon weiland, een heerlijk verblijf in de finca, eenvoudige maar prima kamer met een mooie veranda, een heel relaxte sfeer en een geweldige staf. We hebben daar fantastische excursies gedaan door de wetlands, over de rivier en door de bossen.

Verdere hoogtepunten de fiets tocht in Bogota, de Tatacoa woestijn, St Augustin was erg ontspannen met een verrassend historisch park en een geweldige paardrijd rit door de bergen en ook Salento vonden wij heel gezellig. In Tayrona waren we erg blij met de Yorara Finca; geweldig gastvrije ontvangst, mooie finca waar je je meteen thuis voelde , mooi strand en zowel Tayrona als flamingo park bereikbaar met de bus. Een heerlijk verblijf. En natuurlijk hebben we Majagua nog vers in het geheugen waar we een aantal mooie duiken gemaakt hebben. Duikschool was prima met goede begeleiding afgestemd op de wensen van ons en met een mooi onderwater landschap met mooie koraal formaties en geweldige sponsen.

Nog enkele opmerkingen die we ook telefonisch met Pure hebben gedeeld:

• vlieg ticket van Bogota naar Yopal was verkeerd geboekt voor een vlucht die niet in het schema stond waardoor we geen ticket hadden voor de vlucht die gepland stond. Wij kwamen daar op het vliegveld achter en moesten met hoge tijdsdruk met Pure andere tickets regelen. Dat leverde behoorlijk wat stres op en is op het nippertje gelukt maar daardoor misten we wel bijna een hoogtepunt van deze reis; de trip naar Hato.
  • vertrek uit St Augustin werd onduidelijk; we wisten niet wie welke transfer zou regelen en het hotel kwam met andere info dan in het reisschema stond…de vertrektijd klopte ook niet
  • we zaten met nog een ander stel in de Tatacoa woestijn en toen was er veel onduidelijkheid tav hun en ons programma en welke gids waarvoor beschikbaar was. Dat leverde s avonds al een urenlange discussie op en overdag veel telefonisch gebel met Pure tijdens deze excursie. In ons schema stond dat we om 9 uur ‘ s ochtends naar de woestijn zouden gaan (volgens de gids niet  was het 6 uur) maar dat is veel te laat voor die trip want dan is het veel te heet in de woestijn. om 6 uur vertrekken en de zonsopgang zien is veel beter.

Andere transfers gingen prima en stonden keurig op tijd klaar met een goede service en chauffeurs die ons spaans konden ontcijferen. Ook de hotels waren erg leuk met een goede service, een lekker ontbijt en goede bedden. Hierdoor en door de grote verscheidenheid en mooie wandelingen, boottochten, duiken en reizen hebben we een heel goede vakantie gehad.

Al met al hebben we heerlijk verblijf gehad in Colombia waar we met veel plezier nog van nagenieten. We zullen ook zeker Colombia aanbevelen als vakantiebestemming.

Wij zijn alweer twee weken thuis en hebben ook alweer een week gewerkt. Maar de vakantie zit nog in ons hoofd.

We hebben echt genoten, het was ook precies zo zoals we het ons hadden voorgesteld. De reis klopte ook helemaal, met een mooie afwisseling tussen activiteiten en rust, maar ook tussen natuur en cultuur.

Het was geweldig om zo door deze landen te trekken.

De zeiltocht was super, die kun je gewoon in je programma opnemen hoor.

Wat wel een beetje lastig was, was dat je in Guatemala op weg naar Tikal geen geld kon pinnen met MasterCard, omdat alle pinautomaten      van een kleinere lokale bank zijn. Gelukkig hadden we nog voldoende dollars bij ons.

Tikal was overigens prachtig.

Na zoveel weken, zoveel mooie dingen te hebben gezien, waren twee dagen in de drukke toeristische hectiek van Playa del Carmen, precies lang genoeg.

Nogmaals, we hebben echt genoten van de reis.

Met vriendelijke groeten,Kees en Ilona

Rondreis Belize en Guatemala

we hebben echt een geweldige reis gehad. Het was wel zeer warm de eerste week (40-45gr), dus de steden bezoeken werd daardoor iets meer een uitdaging... Maar we hebben ons gewoon aangepast aan de Marokkaanse cultuur en veel siesta's gehouden.

Fijn dat alles zo goed geregeld was, de auto stond klaar, buskaartjes werden spontaan bij de Riads langsgebracht en overal prettig verwelkomd met een kopje thee.

Als we terugkijken, dan zijn we het helemaal met je eens dat de rondleidingen door de medina's van grote waarde zijn. Wel waren wij al wat sneller uitgekeken op de steden, met name door de hitte, dus een zwembad zou voor ons de volgende keer een voorwaarde zijn ;). De sahara en Todra vallei waren prachtig. Het hotel in Erfoud en Eit Ben Haddou was echt supermooi (en weer zwembad, haha). De verkoeling in Essaouira was heerlijk, net Zandvoort!

Dank dat jullie het zo goed hebben geregeld.
Groetjes
Jonneke en Rick

Marokko reis juni 2022

Prima reis gehad. Uitstekend georganiseerd.

Hotels waren zeer wisselend maar overwegend goed.

Zullen je organisatie zeker positief aanbevelen.

Gerard

Rondreis Nepal

Klaas en ondertekende zijn na een lange reis weer gezond terug.

Even een korte terugblik op onze reis:

Wij vonden het programma uitstekend. Prima te doen op deze manier. De chauffeur en auto waren prima in orde.
Hij was heel vriendelijk, flexibel. Luisterde  naar onze wensen en was een veilige rijder.

We zijn drie keer door de organisatie gebeld of het naar wens verliep.  Dat stelde we erg op prijs.
De hotels waren over het algemeen uitstekend. Uitzondering daarop vonden wij Miragekings
Eten slecht. Was geen optie voor a la Carte. Viel niet over te praten. Het zou een a anderhalf uur duren om iets anders klaar te maken.
We hebben daarover ter plekke geklaagd. Door de chef zou het aan de keuken worden doorgegeven. We hoorden van andere gasten het zelfde geluid. Ook onze chauffeur vertelde dat de chauffeurs hadden geklaagd. Wij adviseren jullie dit hotel uit de aangeboden opties eruit te halen. Het enige mooie was de tuin.

Wij vonden Ella de topper met natuur en prachtige ligging van het hotel en vriendelijke mensen  De volgende keer zouden wij daar drie dagen gaan verblijven. Ook de sfeer in het dorp was heel gezellig. Het deed ons denken aan Ubud op Bali.

De safari was eveneens een hele mooie ervaring. Veel gezien.

Voor de rest hebben wij een fantastische vakantie gehad.

Mocht je verder nog iets willen weten let us know.

Cor

Reis Sri Lanka

Hi Hans

Dank voor je bericht, heel attent ! We hebben een top vakantie gehad. Vooral Guatemala en Belize hadden onze voorkeur, hoewel het hier ook toeristisch is, is het toch meer laid back (zeker in vergelijking met Playa del Carmen).
De service van Solana was perfect. We hebben nog een paar keer via whatsapp contact met ze gehad. Alle transfers waren er op de afgesproken tijden (soms zelfs te vroeg).

Wat ons betreft waren de hoogtepunten Antigua, Semuc Champey, Tikal, Laguna Bacalar en Caye Caulker.
De markt in Chichi vonden we alle 4 te druk, maar dit bezoek was toch op doorreis naar Panajachel, dus prima combi.
We vonden het ook leuk om in Guatemala in een collectivo te rijden. We hebben daar ook andere Nederlanders ontmoet (jonge backpackers) dus dat was voor onze kids ook leuk om te zien.

Tikal was fascinerend en de jungle lodge was prachtig! We hebben de sunrise tour gedaan met de gids Tony van het hotel, niet goedkoop, maar erg de moeite waard. In het restaurant hadden we de avond van tevoren nog een tarantula zien lopen. Het personeel werd en niet koud of warm van (no pericoloso) maar dat vonden wij toch wel eng, zeker toen hij onder ons tafeltje doorliep!

Onze gids naar Semuc Champey (Manuel) was echt fantastisch ! We hebben een hele leuke dag met hem gehad.

Ook niets dan lof voor Maya Walk tours, die de ATM tour in San Ignacio aanbieden. Heel professioneel en ook hier was onze gids (Hector) erg informatief.

Als we de snorkeltochten vergelijken (Raggamuffin op Caye Caulker en de whaleshark tour op Isla Holbox) heeft die van Caye Caulker onze voorkeur: het was heel ontspannen aan boord en erg goed georganiseerd. We kregen ruim de tijd om te snorkelen en onze gidsen lieten ons fantastische dingen zien. Wat ons aan de whaleshark tour een beetje tegenviel was de lange reis per boot naar de plek waar de vissen zwemmen (2 uur) en we maakten met de boot telkens enorme klappen op het water, waardoor onze jongste een beetje misselijk werd. Eenmaal aangekomen mochten we allemaal maar een minuutje het water in met de gids, maar wat ons nog het meeste tegenstond was de massaliteit: er lagen wel 20-30 bootjes met toeristen die allemaal het zelfde deden, dus vonden we het een beetje zielig voor de dieren. Daarom hebben we meer genoten van de snorkeltocht op Caye Caulker die veel meer ontspannen was.

Omdat het windseizoen over was, was 4 dagen op Isla Holbox wellicht te lang. We hadden aanvankelijk nog gekeken naar lessen voor kitesurfen maar het seizoen loopt van november tot mei dus er waren geen instructeurs op het eiland. Maar Isla Holbox is een leuk charmant eiland, erg relaxed, zeker in vergelijking met de hectiek van PdC! Het was heerlijk om af te sluiten in het Magic Blue hotel, heerlijk zwembad en lekkere kamers (en super centraal gelegen).

Hoewel het hotel in Isla Holbox (Xaloc resort) ook prima was, leek het erop dat het personeel het werk niet altijd aankon: op zaterdagavond (onze eerste dag) was er een groot feest op het strand bij het hotel en de resten lege flessen e.d stonden er maandag nog. Ook zagen we mensen een bord spaghetti eten in het zwembad, erg vreemd, en we hebben niet gezien dat het zwembad werd schoongemaakt.

Het hotel aan Laguna Bacalar was ook fantastisch!

Het hotel in San Ignacio (Cahal Pech) was iets gedateerd maar verder prima. We hebben overigens heerlijk gegeten in het centrum van San ignacio!

Het hotel op Caye Caulker was ook fijn, lekker centraal gelegen. Wel een beetje inspiratieloos ontbijt (zeker in vergelijking met de andere hotels) : self service bij het zwembad, maar verder prima. Heel attent van het hotel dat ze voor de dag van ons vertrek (al om 06.30 u) de avond vantevoren een koffieapparaatje en wat andere spullen goor het ontbijt hadden klaargezet.

De hotels in Guatemala waren ook prima. Fantastisch ontbijt bij Los Bucaros in Antigua in een mooie koloniale ontbijtzaal.
Los Mundos in Panajachel was ook prima (fijne kamers en badkamer en centraal gelegen)
Ook vonden we het leuk om in Coban te overnachten: duidelijk niet heel toeristisch, dus leuk om het normale leven van Guatemala mee te krijgen.

Tot zover mijn feedback, laat maar weten als je nog meer wilt weten!

Met vriendelijke groet

Chantal
Reis Mexico, Guatemala en Belize

Hallo Hans

We zijn weer heelhuids thuis gekomen.

Wat hebben we een fantastische reis gehad. De game-drives waren allemaal ongelooflijk mooi. Wat hebben we veel gezien en zelfs in Ngoro Ngoro de neushoorn die vlak voor onze auto de weg overstak. Geweldig in 1 woord.

De eerste overnachting in de Serengeti kwam te vervallen omdat de migratie nog niet zo ver was en hebben we 3 nachten in Acacialodge geslapen. Wat een prachtige omgeving met  's ochtends de huilende hyena's en blaffende jakhalzen om je heen. Zelfs een zwijn heeft bij onze tent geprobeerd een gat te graven.

Onze gids Mozes was dan ook erg verrast toen we de eerste dag in Serengeti al duizenden gnoe's en zebra's zagen die toch al aan de migratie begonnen waren. Wij hebben onze ogen uit gekeken wat een aantallen zie je daar.

Masai Giraffe Eco Lodge is ons erg slecht bevallen. Ontvangst en bediening was erg onprofessioneel. We waren gewend geraakt aan een ontvangst met warm handdoekje en koel drankje maar hier moesten we zelf de koffie of thee pakken. Niet dat dat erg is maar het personeel stond maar een beetje te kijken. Een wijntje was er niet. Een keer was er 1 fles gehaald en toen was het weer op.  Het zwembad zag er niet erg aantrekkelijk uit. Vies en groen.

De stoelen voor de bungalow waren slecht en je kon er niet goed in zitten. Lokale gids was opdringerig wat we niet gewend waren. Op Tripavisor zie ik alleen maar goede berichten maar wij kunnen me daar niet in vinden. De Belgische eigenaresse was er niet dus misschien dat daarom het personeel ondeskundig was?

Ons advies zou zijn deze niet meer aan te bieden.

Nog een tip van ons aan je klanten : Neem een stekkerdoos mee met minstens 3 ingangen. Er zijn nl erg weinig stopcontacten in de meeste accommodaties.

En nog 1 tip. We hebben heel erg veel last van Tseetsee vliegen gehad. Ze steken dwars door kleding heen. Pijnlijk en lastig want het jeukt enorm. En het kan ook nog gevaarlijk zijn voor de slaapziekte.

Spray tegen tseetseevlieg

Tegenwoordig is er een natural spray op de markt die beschermt tegen de Tseetsee vlieg. Deze Anti Insect Natural spray van Care Plus is een insectwerend middel op natuurlijke basis. Het bevat citronella en lemon-eucalyptusextracten. Het middel bevat geen DEET of andere chemicalieen en is dus geschikt voor mensen die geen DEET kunnen of mogen verdragen. Dus ook ideaal voor kleine kinderen (vanaf 3 maand) en zwangere vrouwen. Care Plus geeft aan de deze spray 3 uur lang bescherming biedt tegen de Tseetseevlieg.

Gebruik tegen de TseeTseevlieg geen DEET spray.

Verder hebben we enorm genoten en hebben we alles gezien wat er maar te zien valt.

Heel erg bedankt daarvoor.