Tempel in Egypte
Dag 1: Iemand zou de KLM eens uit moeten leggen dat het niet lekker is om zo laat naar Cairo te vliegen maar het alternatief is of qua prijs of het feit dat je over moet stappen niet...
Op safari in Botswana
Het is maart maar we gaan al weer op pad. Een beetje ongewoon maar wel lekker want dan duurt de winter toch net even wat korter… We vliegen naar Johannesburg en omdat we met de KLM...
Olifant in Zimbabwe
Dag 1 - Vanuit Zambia naar Mana Pools National Park We zijn vanochtend wakker geworden in het Chongwe Tented Camp met de Blue Mountains op de achtergrond. Vandaag eindigt onze rondreis...
met kinderen in Egypte
Het is februari en we zitten met zijn allen aan tafel. Het lijkt me een goed idee om eens te beginnen over de zomervakantie want ik ben de winter nu al meer dan zat (had ik toen geweten dat ie tot...
Olhuvelhi Maldiven
Dag 1 - Parel van de Indische Oceaan Na een zeer goede vlucht met Emirates (we zijn er gek op om te kijken wat elke luchtvaartmaatschappij voor extra's te bieden heeft) komen we vroeg in de...
Safari in Selous in het zuiden van Tanzania
Het is alweer even geleden dat we in Oost Afrika waren.Voor een reis naar Zuid Soedan die we vanwege de lokale omstandigheden niet kunnen maken zetten we koers naar Tanzania. Allereerst...
De schatten van Egypte
Onderweg naar Schiphol bedenk ik mij ineens dat het 2 jaar geleden is dat ik ergens naar toegevlogen ben. Op Schiphol aangekomen voelt het vreemd, het is zo rustig hier, niet normaal! De corona...
Uxmal Ruines Mexico
Dag 1 - Vliegen naar Mexico We worden veel te vroeg wakker. Dat is te zeggen, om 6 uur lig ik naar het plafond te staren. Vliegen naar Midden- en Zuid Amerika is in die zin geen pretje. Het...
De Pantanal revisited
Dag 1 Het is een mooie dag in maart als we de grote blauwe vogel inklimmen voor een nieuw avontuur in Brazilië. We hebben ons erg verheugd op deze zeer speciale reis. Niet alleen wordt...

och we hebben GENOTEN, ik wil terug!!!!!!!!!!!!

De chauffeurs en koks waren schatjes... zeker de jongens uit Kenia waren zeer proffie en leuk. Eefje & Innocent zijn ook erg leuk! Michael, de chauffeur, heeft nog een ontmoeting met de Keniaanse Cricket Warriors voor ons geregeld... was WAANZINNIG!!!  haha en uiteraard hebben we nog een paar uur langs de weg zitten wachten ivm lekke banden, maar dat heeft natuurlijk zijn charme...

qua afstanden waren we misschien liever vanaf serengeti naar dar el salaam gevlogen en Mwanza overgeslagen,  maar dat is geen item hoor!

Mensen allemaal even vriendelijk en op het strand in zanzibar hebben de jongens en ik nog gevoetbald met de maasai jongens.

1 minpunt; Simba Campsite (daar hadden ze alleen maar gaten in de vloer.. te ranzig en goor voor woorden) tot grote hilariteit van alle mannen heb ik de chauffeur gevraagd een waterfles kapot te snijden zodat ik daar in kon plassen.

1 aandachtspunt; Tilapiahotel... incapabel & inflexibel personeel... en ook erg suf, zij hebben daar die URU diamonds haha en ik was in de mood om zeker 5 armbanden te kopen!!!

Maar overall een droomvakantie.

Kan ik foto's voor de chauffeurs en de koks naar jou sturen?

Groetjes, Erna

Rondreis Kenia

Onze reis naar Costa Rica is prima verlopen, heel goed georganiseerd.  We hebben veel wildlife gezien en prachtige foto’s gemaakt.

We logeerden meestal in mooie lodges of hotels.  Toch had ik verwacht om in meer afgelegen kleinschalige slaapgelegenheden te logeren.  De meeste lodges / hotels waren aan de hoofdweg gelegen en in de vroege uurtjes hadden we last van het lawaai van de vrachtwagens die er langs reden.

Tijdens de twee eerste weken van onze reis viel het weer tegen. Afgezien van één zonnige dag in Sarapiqui (geweldige dag met rafting), hebben we dag en nacht gietende regen gehad. Er waren wegverzakkingen, rivieren die overliepen,… Sommige Costa Ricanen zeiden dat het normaal is tijdens het regenseizoen anderen zeiden dat ze zo’n weer nog nooit gezien hadden.  Toeristen die 2 dagen na ons waren geland, zaten vast in Puerto Viejo, anderen geraakten niet in Tortuguero.  Vanaf het moment dat we aan de pacific ocean  waren, hadden we veel beter weer.  We prijzen ons gelukkig dat we op al onze bestemmingen zijn geraakt en onze reis met mooi weer hebben kunnen afsluiten.:-) Tip: probeer eventueel de reis wat langer te maken aan de west kust en korter aan de caraïbische kust.

Hierbij een lijstje van onze topbestemmingen:

1.       Drake Bay: Zaaaaaalig!!!!! We voelden ons Robinson Crusoë.

2.       Sarapiqui: zo mooie natuur en geweldige rafting, heel leuke night walk

3.       Monteverde: mooi! 100 % Adventuro Canopy in de regen maar toch super leuk.

4.       San Gerardo de Dota: aanrader de Quetzal tocht!!!

En nog een lijstje van de toplodges:

1.       Cala lodge / Monteverde: echt de top, kleinschalig, famliliaal, midden in de bossen, vriendelijke mensen

2.       Pirate cove / Drake Bay: super, alleen jammer dat we een kamer boven de keuken hadden en om 4 uur in de ochtend gewekt werden van het lawaai van het personeel dat aan de slag ging.  Een cabinas met zeezicht was veel beter geweest.  Toch koesteren we deze lodge omwille van de locatie, het lekkere eten en de zeer vriendelijke mensen.

3.       Selvaverde lodge / Sarapiqui: gelegen in een prachtig natuurdomein, wel lawaai van de weg

4.       Savegre lodge/ San Gerardo de Dota: ook gelegen in een prachtige natuur

Minder leuke bestemmingen:

1.       Rincon de la Vieja: de bossen leken daar op de Vlaamse Ardennen, lodge was ok

2.       Tortuguero: veel te toeristisch, lodge was ok

Minder goeie slaapplaatsen:

1.       Namuwoki lodge in Puerto Viejo: oud en afgeleefd en een heel duur en heel slecht restaurant

2.       Hotel magic mountain in Arenal: megagroot onpersoonlijk hotel, lawaai van de vrachtwagens

Onze indrukken en ervaringen kunnen natuurlijk beïnvloed zijn door het weer. In Sarapiqui hadden we één prachtige dag, juist toen we zijn gaan raften.  In Tortuguero, Puerto Viejo, Arenal en Rincon de la Vieja hadden we verschrikkelijk slecht weer.

Zo, ik ga wat verder werken aan ons fotoalbum en nog nagenieten van onze mooie reis.

Laurence

Rondreis Costa Rica

Beste Neelke, Tonia, Hans en Mark,

Inderdaad, wij zijn weer thuis maar na een heerlijke ontspannen, mooie en indrukkwekkende reis.
Dit is nu de 5x dat wij dit mooie land bezoeken en de keus om het wat "kleiner/compacter en rustiger" te doen is ons heel goed bevallen.
De accommodaties waren stuk voor stuk prachtig/mooi met (voor ons) 1 uitzondering en die noemden jullie al, Fairview Spa en Golfresort.
Wij hadden hier al eerder een x "nee" tegen gezegd omdat wij dit te massaal vonden. Het eten in het restaurant (en de fles wijn die wij van AAA Travel kregen aangeboden) maakte veel goed -).
De pareltjes waren Nedile en Leshiba Wilderness logde. Bij Leshiba kregen wij zelfs een upgrade naar een mooie en zeer ruime logde rechts naast het hoofdgebouw met een prachtig uitzicht over de vallei.
In Mantobeni kregen wij een familietent met 2 extra bedden. Hierdoor was er weinig bewegings- en opbergruimte en daarover hebben wij wel iets gezegd. Na overleg met de dienstdoende manager kregen wij (door een annulering) een andere tent-logde aangeboden en daar waren wij erg blij mee.

Wij hebben erg genoten. Van mooie uitzichten .....de vele dieren (met zelfs een kill van aan antilope door een Cheetah voor onze ogen)
het vriendelijke personeel...de gidsen in Magoebaskloof en Phalaborwa.

Het was fantastisch!
Bedankt!

Sylvia en Geertjan.

Zuid Afrika oktober 2023

Wij hebben een onwaarschijnlijk mooie vakantie gehad en volop genoten van een prachtig Argentinië! We hebben zoveel verschillende landschappen gezien, iedere dag was het weer een nieuwe verrassing en we konden bijna niet geloven wat we zagen! Buenos Aires is een heerlijke stad met zijn Europese uitstraling. De zoutvlakte, cactussen en het Andesgebergte rondom Salta zijn adembenemend mooi! De meren in Bariloche zijn prachtig en de chocolade is heerlijk! En de Perito Moreno gletsjer en de Fitz Roy in El Calafate en El Chaltén zijn gewoon een klasse apart! Wij willen jullie heel erg bedanken voor het op zeer korte termijn, en in tijden van covid, organiseren van deze reis. Jullie inzet, flexibiliteit en enthousiasme zijn goud waard! Zonder jullie was deze reis niet mogelijk geweest. Wij hebben nu een hele mooie herinnering waar wij nog lang van kunnen nagenieten!

Groetjes, Rianne en Rianne

Argentinië december en januari 2021/2122

We wilden graag een roadtrip maken door Mexico. Op zoek naar een reisbureau die onze wensen qua steden, eiland en verblijfsduur wilde uitvoeren, kwamen we bij jullie terecht. Het bleek een juiste keuze te zijn.
Na telefonisch overleg met Hans hebben wij ons reisplan bij hem
neergelegd.
Starten in Cancún, Isla Holbox, Valladolid, Mérida, Campeche, Calakmul, Bacalar, Tulum en Cancún.

Jullie kwamen zeer snel met een mooi persoonlijk reisvoorstel qua hotels, lodges en een aanvulling met een verblijf op Isla Mujeres.
Alles was keurig geregeld, de locaties van de hotels werden aangegeven in
Google Maps. Hotels lagen dichtbij de Plaza’s Principal, zodat de huurauto op de parkeerplaats kon blijven.

De reis was fantastisch. Cenote Zazil Tunich, Chichén Itzá, Uxmal, Cenote Palomitas, Calakmul, Laguna Bacalar, Cenote dos Ojos met de snorkeltour en beide eilanden waren geweldig.

Mexico was in een woord fantastisch. De natuur, cultuur en bevolking. Top.
Leuke restaurants, heerlijk gegeten en de wisselende straatoptredens, dans en muziek.
We hebben ons de gehele reis, ruim 3000 km op de teller, altijd veilig gevoeld.
Deze reis staat in de top 3 van de reizen die we de laatste jaren hebben mogen maken.

We willen jullie nogmaals bedanken. Genieten nu van de gemaakte foto’s.
Hopen in de toekomst nog eens gebruik te maken van reizen met jullie hulp en persoonlijke aandacht.

Jan Piet en Baukje

Mexico voorjaar 2023

Ja,  we zijn nog lekker aan het genieten van een paar dagen Kathmandu.  Heerlijk relaxed in de ochtend weer wat sightseeing ( we zijn nog een keer naar Bakhtapur geweest,  naar Pashupatinath en vandaag willen we naar de monkey temple) en in de middag lekker bij zwembad van het Shanker hotel.  Top!

De trekking was weer fantastisch. Begeleiding vanuit Royal Mountain was weer heel goed geregeld. Dag van te voren kwamen ze op afgesproken tijdstip naar  het hotel voor een briefing en kennismaking met de gids.  Helaas konden we op vertrekdag niet vanuit Kathmandu met vliegtuig nare Lukla vanwege slechte weer.  Gids  heeft toen voorgesteld om met heli te gaan,  we moesten daarvoor wel wat bijbetalen maar royal mountain heeft de prijs van het ticket verrekend. Hun office manager heeft toen ook nog even telefonisch contact met ons gehad om te vragen of als oké was.

Onderweg heeft de gids goede basic lodges voor ons geregeld zodat we daar steeds eigen wc op de kamer hadden (????????). De luxe lodges hadden dat sowieso al, net als een verwarmd bed en warme douche ( via elektrische deken of warme kruiken). Ook opladen,  wifi en alle koffie/ thee waren daar gratis. Lunch en diner waren daar volgens vast menu,  prima eten.  Nadeel was dat we 3 nachten als enige gasten daar sliepen dus dat is niet zo gezellig.

Achteraf vonden  wij de hoge extra kosten (eten is daar nl. ook echt stuk  duurder dan in basic lodges) toch niet opwegen tegen de voordelen.  Kwam ook omdat we de basic lodges dit jaar wat beter vonden. Maar geen spijt dat weer het zo hebben geprobeerd.

Al met al weer een prachtige ervaring, foto's geven  maar deel van de ervaring weer!!

Heel erg dank ook voor jullie hulp en wellicht weer tot een volgende vakantie ????.

René en Astrid

Reis Nepal

Het was wederom (1e keer toen Brazilië 2015) een onvergetelijke en geweldige reis met ons niet alledaagse gezelschap! Met als toetje de verloving op het strand in Dominical van onze oudste dochter en haar vriend.

We hebben allemaal zonder uitzondering genoten van dit prachtige land, de gastvrijheid, de schitterende natuur, het lekkere eten en de kundige gids en kundige chauffeur die onze reis echt onvergetelijk gemaakt hebben.

Weer een bevestiging dat jullie het vak ‘dagboekreizen’ in de vingers hebben en weer goed aangevoeld hebben wat bij dit gezelschap past.

Nogmaals complimenten voor jullie werk en dank het organiseren van deze geweldige dagboekreis

Familie D. - Rondreis Costa Rica, December 2022

Familiereis Costa Rica

Save back home! Het was een unieke belevenis, we hebben enorm genoten, behoorlijk intensief en ook qua indrukken was het intens. Enorm vriendelijke mensen, prachtige natuur, interessante cultuur en historie en ook nog eens lekker eten/drinken. Een aanrader! Een goed programma en goed geregeld, waarvoor onze dank. Inderdaad, misschien jammer van het niet meemaken van Ha Long bay, al weten we niet wat we missen en door alle andere activiteiten hebben we het ook niet heel erg gemist, een mooie reden nog eens terug te gaan. Nu weten we wat we intensiever voor het een, minder voor het ander en sommige dingen niet, andere juist wel willen zien en beleven.

Onderweg veel contact gehad met mr. Phong om de details vernemen, dus dat was vooral in het begin spannend omdat belangrijke details niet op het reisplan stonden en we niet precies wisten hoe we die gingen vernemen nadat de receptie van het eerste hotel niets wist van een uitgewerkt plan.

Hij was heel hulpvaardig en ook jullie waren goed bereikbaar voor vragen/overleg.

Dus een volgende keer zou ik zo weer een beroep op je doen en het aan eenieder aanraden.Door zo'n reis komen er altijd direct plannen voor nog een reis, al wil eenieder naar een ander gebied.

We hebben nog even..... zeker met alle herinneringen en nog te verwerken foto's en films + verhalen.

Hartelijk dank en mocht je nog meer willen vernemen, of specifiek details kan dat, hoor het graag.

Vriendelijke groeten

Erik

Reis Vietnam

In juli zijn we met ons gezin 3 weken naar Brazilië geweest. Hoewel we best wat gewend zijn, kijken we terug op één van onze beste reiservaringen. Ik zal er enkele hoogtepunten uitpikken.

De voorpret begint eigenlijk als we bij jou thuis op bezoek komen. Je bent gespot in een piepkleine advertentie en we verwachten niet in een huiskamer vol beeldjes en relieken terecht te komen. We laten ons meeslepen en zien de wilde beesten, caipirinha's en bounty eilanden al helemaal voor ons. Onze eigen ideeën worden feilloos verweven in de mooiste plekjes die jij ons adviseert.

Rio vinden we heerlijk, ondanks het nattige weer. We ontdekken graag zelf een stad maar als je Olivia Alves als gids hebt dan wordt de dag pas echt bijzonder. Hoezo te mistig om Corcovado te bezoeken? We zijn bijna de enigen en hebben Christus én het uitzicht voor ons zelf. Hoezo eng om een favela te bezoeken? Achterop motortjes naar boven en dan krioelend door straatjes en pleintjes weer naar beneden. De kinderen vinden het prachtig!

Het volgende avontuur is de autorit van Campo Grande naar Embiara Lodge, diep in de Pantanal. Onder een overweldigende sterrenhemel krijgen we een nieuw begrip van cross country. Omdat de koplampen regelmatig onder water verdwijnen, wanen we ons letterlijk diep in de moerassen en komen schietgebedjes weer eens goed van pas. Na een lange, donkere tocht van 7 uur zien we lichtjes; Embiara Lodge blijkt een waar paradijsje.

Omdat we geen strandweer hebben op de Copacabana, beleven we het Braziliaanse strandleven op Morro Sao Paulo pas goed. Wat een verschil met Zandvoort of Knokke. En dan bedoel ik niet alleen de mooie mensen en de uitdagende badmode, maar vooral de vrolijkheid, de sport (strandvoetbal krijgt hier een nieuwe dimensie), agua de coco, en de leuke restaurantjes. Weet je trouwens hoeveel koffers je in een kruiwagen kwijt kunt?

We maken nog een mooi staaltje Braziliaans toneel mee als we Morro weer per vliegtuigje willen verlaten. Er zijn 7 passagiers geboekt in een vliegtuig met 7 passagiersstoelen. Toch vindt de piloot het onverantwoord vanwege de extra bagage. Na een turbulent en heel lang telefoongesprek met de toren (?) moeten de koffers een beetje verschoven worden en kon de reis alsnog van start gaan...

De oude binnensteden van Salvador en Olinda zijn erg leuk, zeker als je in zulke pareltjes van hotels zit als Pousada do Boqueirao en Dos Quatros Cantos. Recife is best leuk maar krijgt pas echt kleur met onze gids Carlos. Een beetje gek maar daarom wel heel leuk. Zo leer je niet alleen waar het beeld van Maurits staat maar ook hoe je aanpapt met leuke dames en afdingt op de markt.

En als klap op de vuurpijl naar Fernando. Ongelooflijk als je bedenkt dat je op de bovenste 40m zit van een vulkanische rots van 4000m hoog, midden in de Atlantische oceaan. En dan is er één weg van 7km lang waar je met je buggy wordt aangehouden door slaperige politie, en kom je zonder benzine te staan... De lekkerste vis ooit gegeten bij het haventje en de mooiste vis ooit gezien onder water. Baaitjes en zonsondergangen om van te smullen!

Ik geloof dat we 14 binnenlandse vluchten hebben gemaakt en evenzo vaak opgehaald en weggebracht. En iedere keer dat dit goed ging zeiden we tegen elkaar: "dat heeft Hans toch weer goed geregeld voor ons". Hans, het was kortom een reis om nooit te vergeten.

Hartelijke groeten van Bruno, Marjolein, Steef en Sanne Steggerda.