orang oetan borneo
Over dwergolifanten en orang-oetans Dag 1 vliegen naar Maleisië  Aangezien ik toch over moet stappen in Kuala Lumpur, en nog nooit in Kuala Lumpur geweest ben, besluit ik een...
Op safari in Botswana
Het is maart maar we gaan al weer op pad. Een beetje ongewoon maar wel lekker want dan duurt de winter toch net even wat korter… We vliegen naar Johannesburg en omdat we met de KLM...
Cultuur in Phalaborwa Zuid Afrika
Dag 1: Er zijn ontzettend veel vluchten naar Johannesburg. Wij hadden gekozen voor de dagvlucht van de KLM, een nachtje slapen in Johannesburg (gewoon een simpele bed & breakfast,...
Het is echt veel te lang geleden. Dat realiseer ik me pas als ik in het vliegtuig stap naar Marrakech . Met Transavia ben je er zo en de vliegtijden zijn ook nog een schappelijk. Om 5 uur stappen...
Gastvrijheid in Zuidelijk Afrika
Wanneer je door deze vier landen reist, zijn vele combinaties mogelijk. De mooiste nationale parken, oneindig veel landschappen en heel veel wildlife. Wij hebben al meerdere rondreizen...
De rijke onderwaterwereld van Belize
Dag 1 - naar Playa del Carmen Het is weer zo ver! We mogen op pad… We hebben maanden geleden bij één van de vele KLM tickets toegeslagen en zo zitten we vanmorgen op stoel...
Per kano door de Pantanal
Zo, daar gaan we weer! Brazilië is het land waar we momenteel qua ontwikkeling de meeste tijd in moeten steken maar als je op een kaart kijkt is dat ook niet zo heel vreemd! Vol goede moed...
Zeeleeuwen bij de Galapagos eilanden
Dag 1; Het is en blijft geen pretje om naar Ecuador te vliegen. Onze nationale trots vliegt er heen maar als je naar Quito wil vliegen betekent het toch stoppen in Bonaire en ook nog een keer...
kleurrijjk colombia
Colombia, of is het Locombia Nadat we onze oorspronkelijke plannen om hebben moeten gooien vanwege de onrust in Ecuador die natuurlijk alweer voorbij is als we vertrekken mogen we in plaats van...

Beste team Dagboekreizen,

Wij hebben een hele fijne, bijzondere en spectaculaire vakantie gehad.
Onze vluchten zijn bijna allemaal vlekkeloos gegaan. De chauffeurs waren netjes en waren goed georganiseerd. De hoeveelheid dieren die wij hebben gezien waren overweldigend maar niet voor alleen voor ons was het genieten.
Ook onze chauffeur Edwin die wij de langste periode bij ons was heeft erg genoten van de reis.
Dat komt voor namelijk door de bijzondere dieren die wij mede dankzij zijn kennis en geduld konden zien. Waaronder de wilde honden die hij 5 jaar lang niet heeft gezien. De neushoorns die wij een aantal keer mochten zien. De cheeta moeder met haar 4 jongen. De martial eagle met zijn net gevangen prooi. De geboorte van een thomson gazelle. Zo blijft de lijst van bijzondere ontmoetingen maar doorgaan. Wij weten dankzij hem ook dat wij het heel erg getroffen hebben en al ons geduld werd dus ook rijkelijk beloont. Edwin's woord voor deze reis was 'excellent' en dit hoort bij de top 3 van alle tours die hij heeft gedaan. Ook Zanzibar is heel fijn geweest lekker bijkomen en luieren. Even alle tijd om de vele indrukken te gaan verwerken. Met alle indrukken verwerken zijn wij nog steeds bezig want het is niet te bevatten wat ons allemaal overkomen is.
Wij willen jullie bedanken voor het regelen van de fantastische vakantie. Wij hopen dat jullie nog veel mensen mogen helpen met het regelen van een goede vakantie. En wij gaan in de toekomst zeker nog een keer terug naar Afrika om nog meer te kunnen ontdekken.

Hartelijk bedankt.

Groetjes Danny en Annet.

Tanzania en Zanzibar september 2023

Wij zijn sinds vandaag pas weer thuis. We hadden er nog een paar daagjes Valencia aan vast geplakt haha.

Het was werkelijk een fantastische reis. Het eten was heerlijk, de mensen aardig, het land was schitterend. Alles was goed verzorgd en heel erg netjes. Bijna over the top eigenlijk, de behulpzaamheid van de mensen. We waren met iets minder ook al tevreden geweest, vooral als je ziet hoe arm de mensen zijn. Maar alle hotels waren super, de excursies ook. De gidsen waren hartstikke aardig. Vooral onze eerste gids Mahmoet vonden we echt geweldig en pastte heel goed bij ons qua persoonlijkheid. De gidsen zijn overigens wel iets anders geïnstrueerd denk ik dan in de beschrijving staat. Ze hebben een programma en het "vrij indelen" van je dag is volgens mij niet helemaal de bedoeling haha. Maar met een beetje hulp van jullie is dat allemaal goed gekomen. Gelukkig maar, want anders waren we niet naar Dashur geweest en dat was voor ons toch een van de absolute hoogtepunten.

Davey is ook heel blij dat hij mee is gegaan met de ballonvaart. Nog bedankt voor jullie bemiddeling hierin! Ook een hoogtepunt en een absolute aanrader.

We zijn superblij dat we gegaan zijn en we hebben het contact met jullie ook als heel erg fijn ervaren. Mochten we weer een keer een grote reis gaan maken, dan gaan we zeker bij jullie aankloppen. We zitten voor 2022 te denken aan een combi van Madagascar en de Comoren (periode september-oktober ivm de walvissen!)

We zullen sowieso iedereen aanraden om Egypte bij jullie te boeken!

Heel, heel erg bedankt. En zeker ook voor de snelle reacties iedere keer.

Davey & Denise

Egypte reis november 2021

Beste Dagboekeniers,

Onze rondreis in Colombia is voortreffelijk verlopen door jullie goede voorbereiding en de geweldige support van jullie locale agent(e), Linda, die ons van dag tot dag per app begeleidde. De afspraken met gidsen, chauffeurs en hotels klopten tot op de minuut; mede daardoor hebben we geen moment van onveiligheid ervaren. Op ons verzoek om kleine aanpassingen en wijzigingen van het dagprogramma werd altijd positief gereageerd.

Wij zijn erg te spreken over de volledigheid en zorgvuldigheid van het "day-to-day" overzicht waarin werkelijk alle relevante informatie beknopt en toegankelijk is samengevat.

Wij verwoorden hiermee de mening van ieder van ons vijfkoppig gezelschap.

Vriendelijke groet,

Loes en Jan

Colombia rondreis 2023

Goedemiddag Hans (en iedereen bij Dagboek reizen)

Vandaag zijn we thuisgekomen van onze reis naar Tanzania. Het is onze gewoonte om na de reis altijd even te laten weten hoe het is geweest. De pluspunten, maar ook de verbeterpunten. Niet om te zeuren of te klagen, maar zodat jullie dit eventueel kunnen gebruiken voor toekomstige reizen.

Allereerst wil ik zeggen dat we het best spannend vonden om deze reis via jullie te boeken. We kenden jullie natuurlijk nog niet. We hebben al vele reizen gemaakt, altijd via onze vaste reisadviseuse bij D-reizen. Zij wist precies wat we leuk vonden en dat was dus altijd erg vertrouwd. Nadat zij failliet gingen, was het voor ons een beetje zoeken.
Dit was natuurlijk best een dure reis en dat maakte het voor ons wel spannend om te boeken bij een voor ons nog onbekende organisatie. Zeker omdat het in het regenseizoen was. We hebben behoorlijk getwijfeld, maar zijn zo blij dat we de gok genomen hebben! Zoals ik eerder al aangaf hebben we al vele mooie reizen mogen maken, maar al na enkele dagen wisten we zeker dat deze reis alles ging overtreffen!
Het was echt een droomreis! Alles was tot in de puntjes geregeld. En voor wat betreft het regenseizoen: jullie gaven aan dat we hier niet bang voor hoefden te zijn en daar was geen woord van gelogen. Sterker nog: we hebben er vooral heel veel voordeel van gehad.
We hebben in 7 dagen safari misschien in totaal een kwartier regen gehad (overdag)
Daarentegen was het overal wel super rustig. We kwamen soms 2 tot 3 uur lang geen enkele andere auto tegen. We werden direct geüpgraded naar een luxere accommodatie in de Serengeti: Seronera Luxery Camp. In Tarangire Luxery camp waren we zelfs de enige gasten en kregen we de Honeymoonsuite aangeboden!
We hebben zelfs heel veel meegemaakt van de great migration, wat we nooit hadden verwacht van tevoren.
Alle accommodaties waren heel erg goed, het eten was heerlijk en we hadden de beste gids die we ons konden wensen! We hebben iedere dag gamedrives gemaakt van 7:30 tot 18:30 en het verveelde geen moment.
We hebben echt geen enkel negatief punt over het safari gedeelte. Wel nog een kleine tip: er wordt verwacht dat je de gids een flinke fooi geeft. Zo'n 20 tot 40 dollar per persoon per dag. (Wat ie ook dubbel dwars waard is!!) Dat kan oplopen tot een behoorlijk bedrag en dat is misschien wel handig om van tevoren aan te geven.

Na de safari gingen we naar Zanzibar om nog een paar dagen bij te komen. De dag na aankomst hadden we een privétour door Stonetown, waar we eerlijk gezegd niet zoveel zin in hadden. Maar we hadden een goede gids en we vonden het toch erg leuk!
De accommodatie in Nungwi was prima, maar vanaf donderdag werd het restaurant overdag gesloten in verband met de Ramadan. Je kon er dus niet lunchen, maar je kon ook niets te drinken bestellen. Voor ons niet zo'n probleem, omdat we donderdag een snorkeltour hadden, vrijdags naar huis gingen en sowieso de voorkeur gaven aan een ander restaurant. Maar misschien wel handig om te weten voor toekomstige reizigers.
Ook was het niet mogelijk om met creditcard te betalen. Er zit een pinautomaat vlakbij het hotel, alleen deed deze het niet altijd en kan je maar kleine bedragen pinnen en betaal je zo'n 6 euro per transactie.
Het uitzicht vanaf het hotel was wel prachtig en we hebben hier nog heerlijk een paar dagen kunnen bijkomen van onze fantastische reis.

Wij zullen een volgende keer zeker weer via jullie boeken. Jammer dat jullie niet alles aanbieden wat nog op ons verlanglijstje staat!
Tijdens de vakantie heb ik met enige regelmaat foto's op social media geplaatst en ik kreeg meteen al de vraag via welke reisorganisatie we hadden geboekt. Hopelijk hebben jullie er binnenkort dus weer wat nieuwe klanten bij!
We willen jullie heel erg bedanken voor alles. Het contact voorafgaand aan de reis heb ik als heel prettig ervaren en de reis was zelf was echt perfect geregeld!

John en Lieke

Tanzania en Zanzibar 2023

Beste Hans

we zijn terug van een fantastisch avontuur. We hebben echt enorm genoten. Wat een schitterend land, met lieve behulpzame mensen!
Onze reis was een groot succes mede dankzij alle goede zorgen van jullie uit. Alles was tot in de puntjes verzorgd. Fantastische verblijfplaatsen, goede en sympathieke gidsen met veel kennis, transfers die perfect geregeld waren , onverwachte telefoontje van Martyn, gewoon om even te checken of alles naar wens is, een appje van Salvador receptivo om af te stemmen hoelaat we opgehaald willen worden, een telefoontje van een gids de avond voordat we elkaar ontmoeten om alvast contact te leggen ….in 1 woord…fantastisch!
puntje van kritiek …..die hebben we niet!

enorme dank en heel graag tot “ziens “

groet
iris

Brazilie juni 2022

Goedemiddag

Het was weer een fantastische reis. Ongelofelijk goed geregeld met begeleiding.
In Caïro hadden we Sam als gids - heel prettige man die veel heeft verteld. Was een feestje om met hem op pad te gaan.
Hotels waren prima /goed.
In luxor hadden we ook een prima gids - vallei der koningen was boven verwachting prachtig.
Daarna lekker renpaard dagen snorkelen in Hurghada.

Jullie hadden het niet beter kunnen regelen. Een mooie herinnering gemaakt met onze kinderen.
Hartelijk dank weer en tot een volgende keer!

Groet
Ellen

Egypte oktober 2023

hallo Hans

we hebben heerlijke reis gehad! De kinderen ook erg enthousiast!

De landen zijn wel veel drukker geworden ivm mijn eerdere reis in 1990, maar ja, dat gaat overal zo. Ik vond bv Chichicastenango tegenvallen nu, veel te druk. Maar Tikal blijft onvergetelijk!

Qua hotels: ik vond het hotel in Bacalar echt het allerbeste, hele goede service, vriendelijk personeel. Ook Jungle Lodge vond ik erg aangenaam.

Hotel in San Ignacio vond ik erg druk, er zaten steeds grote groepen Amerikaanse jongeren, ontbijt werd afgeraffeld. Maar San Ignacio zelf was wel weer leuk.

Fijn dat het item over het transport wordt opgepakt, de rest van de transporten ging prima hoor, maar dit transport was ver onder de maat inderdaad.

Nog een kleine tip misschien over transport vanuit Caye Caulker naar laguna Bacalar: wij zijn met de watertaxi gegaan (om 7 u s ochtends, kosten 55 Amerikaanse dollar pp, toen nog kosten douane Belize 20 Amerikaanse dollar , plus bij mexicaanse grens nog 550 pesos (ongeveer 33 amerikaanse dollar pp). Dus ongeveer 88 Amerikaanse dollar pp exclusief de douanekosten voor Belize.

De andere familie kon geen watertaxi meer boeken, zijn met watertaxi teruggereisd naar Belize stad en met privé vervoer naar Chetumal gegaan. Hun kosten volgens mij: 18 Belizan dollar voor watertaxi, 80 amerikaanse dollar voor privé vervoer, 20 Amerikaanse dollar om Belize uit te komen, GEEN kosten voor mexicaanse grens! Kosten dus ongeveer 29 Amerikaanse dollar pp exclusief douanekosten Belize.  Ze waren een uur eerder in Bacalar dan wij (zelfde tijd vertrokken). Dus veel goedkoper en sneller! Misschien handig om dit gewoon te regelen in de reis, scheelt gedoe en is goedkoper

De walvishaaientocht hebben alleen mijn man en zoon gedaan omdat ik ziek was, andere zoon erg gevoelig voor zeeziekte, van de andere familie hoorden we slechte verhalen. Ze hebben prachtige walvishaaien gezien, echter ook deze firma kan beter denk ik. Ze hadden zonder overleg onze tocht een dag later gepland, de geplande dag zat al vol. De gidsen spraken geen Engels, probeerden nog extra geld af te troggelen voor de lunch, men moest nog vissen vangen terwijl aantal mensen kotsend in de boot zaten…

Al met al een hele mooie afwisselende reis, iha prima tempo, op eind wat rustiger en dat was prima zo

hartelijke groeten

Carin

Rondreis Mexico, Guatemala en Belize

Beste Dagboekreizen,

Wij hebben een geweldige vakantie gehad.
Alles was tot in de puntjes verzorgd!
De chauffeurs en guides waren altijd ruim optijd, aardig, lief en zorgde voor een leuke babbel tijdens de reis. Eman in Java was onze favoriet! Hij heeft ons zoveel extras van de cultuur daar laten zien en wij vonden het geweldig!

De hotels/resorts waren prachtig en ook de activiteiten waren super leuk om te doen!
De omzetting van Bromo naar Surimi View Point was top! Dit was echt letterlijk en figuurlijk ons hoogte punt van de vakantie.

We hebben genoten echt waar! En we gaan zeker onze volgende rondreis weer bij jullie boeken!
Wij zijn meer dan tevreden met de kosten, de service en de uitvoering!

Jullie hebben ons een reis bezorgd die wij voor altijd meenemen in ons hart!
1000 maal bedankt daarvoor :) <3

Merel

Indonesie september 2023

Van 4 t/m 28 maart waren wij ‘georganiseerd via Dagboek Reizen’, in India op vakantie.

De reis was goed uitgebalanceerd; met elke bestemming werd het drukker en hectischer, en dit alles konden we afsluiten aan het strand in Goa.

India is voor de ervaren reiziger, die al het nodige gezien heeft van de wereld.
Wat wij er fantastisch aan vinden, is voor velen ook een gruwel. De chaos, de mensenmassa’s, het lawaai (en ook de armoede en de vervuiling).

Overal waar we waren, werden we opgehaald en ‘thuis’gebracht door chauffeurs en gidsen. Het grote voordeel is dat zij niet alleen kennis hebben van de bezochte locaties/bezienswaardigheden, maar dat zij als local natuurlijk al onze vragen konden beantwoorden. Zo zijn we heel veel wijzer geworden van het leven in India. Over de godsdienst, de koeien, het uithuwelijken, de positie van de vrouwen, de (het ontbreken van) sociale voorzieningen etc. etc. Al met al een indrukwekkende en leerzame reis met als hoogtepunten: de Taj Mahal, Varanisi en de safari, waar we tijgers zagen in het wild. Ook werden we verrast door het Holy festival dat precies in onze reis viel; een vrolijk feest, waarbij iedereen bij elkaar verf op het gezicht smeert. Een dolle boel.

Last, maar zeker niet least, maakten de excursies waarbij wij ook werden uitgenodigd bij gidsen thuis, veel indruk.