Familiereis Brazilië banner
Brazilië; om nooit genoeg van te krijgen We gaan op pad. De KLM heeft hele beschaafde tijden dus pas om 9 uur gaan we van huis weg om op het gemak naar Schiphol te reizen. Het blijft...
Zeeleeuwen bij de Galapagos eilanden
Dag 1; Het is en blijft geen pretje om naar Ecuador te vliegen. Onze nationale trots vliegt er heen maar als je naar Quito wil vliegen betekent het toch stoppen in Bonaire en ook nog een keer...
In de straten van Hanoi Vietnam
Dag 1: vliegen naar Hanoi Eindelijk is het zo ver. Na bijna twee jaar gaan we terug naar Azië. Belachelijk natuurlijk maar het is er gewoon niet van gekomen. We waren te druk met andere...
Copacabana, Brazilië
Het is een beetje feest bij ons thuis. Met blozende wangen staan we onze tas weer te pakken want we gaan weer terug naar Brazilië. Dit keer is het bijna familiebezoek want we gaan langs bij...
Huwelijk onderweg in Noord India
Dag 1 - vliegen naar Delhi De KLM heeft een aantal routes die je vanwege hun entertaiment keuze (of liever gezegd het gebrek er aan) liever niet kiest maar direct vliegen blijft direct vliegen....
Een fervedouro in de Jalapao in Brazilie
Het is toch al weer 3 jaar geleden dat we voor het laatst voet op Braziliaanse bodem hebben gezet. Wat ons betreft veel te lang geleden maar zo gaan de dingen soms. Dit keer gaat het naar een...
Zonsondergang bij Angkor Wat in Cambodja
Dag 1: Bangkok, je houdt er van of je haat het zeggen ze altijd. Hoe meer we er komen hoe meer ik het ga haten. Nou, ik moet eerlijk zijn. Ik hou niet van al dat gedoe. Het is gewoon te...
baobab bomen madagaskar
Dag 1 aankomst Madagaskar Zo na een goede vlucht eindelijk geland in Madagaskar . Lang naar uitgekeken en nu is het zo ver ik ben in Madagaskar. Bij de douane merk je gelijk dat je even weer...
Diner op het strand in Zuid India
Dag 1 - Vliegen naar Dehli Het is iets veel te lang is blijven liggen maar nu gaan we dan eindelijk! Het is net lente als we op zondag naar Delhi vliegen. Er zijn natuurlijk vele wegen die naar...

We hebben ontzettend genoten van de soms zelf adembenemende natuur, lekkere wijntjes en vriendelijke Argentijnen.

Torres del Paine had wel een nachtje korter gemogen. Met een hand in het gips is het toch lastig lopen op de soms  slecht bewandelbare paden. En helaas hadden we geen arrangement daar, dus was het ook nogal prijzig om daar dan lekker te eten en drinken.

De reis was perfect geregeld. Alleen het hotel in Salta gaf een kamer met smerige vloerbedekking en vreselijk uitzicht.

En met 120 km onverharde weg zou een wat stevigere auto wel prettig geweest zijn.

Van het wijnresort hebben ontzettend genoten.

Bedankt voor de goede zorgen.

Paul en Ingrid

Reis Argentinië en Chili

Ja we zijn inmiddels al bijna twee weken thuis na een geweldige reis. Wat een afwisseling aan ervaringen, landschappen en omgevingen! Voor ons gevoel meer dan op andere verre reizen.

De organisatie en de accommodaties waren helemaal prima. Er is niks mis gegaan. Chauffeurs stonden met bordjes op de luchthaven en waren op tijd bij hotels. Wat een luxe. Dat was nieuw voor ons.

De hotels waren ook allemaal prima in hun lokale context. Hoogtepunten waren het hippe containerhotel in Puerto Natales en het wat klassieke wijnresort in Cafayate. Ook Purmamarca was erg leuk. Wat minder was Valparaiso, beetje donkere muffe gehorige kamer. En uitgesproken saai het gedateerde hotel in Punta Arenas.

Een volgende keer zullen we zeker weer aan Dagboekreizen denken. En mocht jij meer willen lezen of weten dan kunnen we je de link van onze reis op Polarsteps zenden.

Piet

Reis Argentinië en Chili

Wij hebben een fantastische vakantie gehad.

Tanzania is een prachtig land met heel veel mooie dieren en lieve mensen.

De gids van Gosheni was fantastisch, hij had heel veel kennis van flora, fauna en cultuur en sprak hier met veel plezier over.

Wellicht het enige puntje van verbetering was de laatste dag in Tarangire. Onze gids informeerde ons gelukkig enkele dagen van te voren al dat het in Tarangire een 24 uurs ticket betreft, waarbij je het park verlaten moet hebben voor het tijdstip dat je de dag ervoor binnen gekomen bent. En na het verlaten van het park zat onze vakantie er op en zouden we rechtstreeks naar de luchthaven gebracht worden. Dus als we de dag voor vertrek al om 10 uur het park in waren gegaan hadden we de dag erna heel vroeg er uit gemoeten en waren we 3 uurtjes later al op het vliegveld geweest, wat zou betekenen dat we daar 7/8 uur zouden moeten wachten.

Zoals al vermeld had onze gids ons gelukkig geïnformeerd hierover en hebben we een goed compromis kunnen sluiten, waardoor we niet uren op de luchthaven zaten.

Bedankt voor het regelen van de mooiste vakantie die we ooit gehad hebben.

Roel & Anjo

Reis Tanzania

Mijn vraag aan Dagboekreizen was: hebben jullie een leuk plan voor 9 dagen Egypte met mijn 22-jarige zoon? En dat hadden ze! Een mooie rondreis van Cairo naar Hurghada met vliegtuig, cruiseboot, zeilboot, ballonvlucht, trein en auto. Hoe gaaf is dat!

We zijn echt enorm verwend, op elke nieuwe locatie stond er een uitstekende Engels sprekende gids met vervoer klaar en werden we langs de hoogtepunten geleid van dit indrukwekkende land. Ahmed, Waleed en Mohammed wisten steeds de leukste dingen te vertellen en zo ging het land en de geschiedenis voor ons echt leven. Maar ook bijvoorbeeld even samen met de gids een simkaartje regelen. En lekker eten zonder buikpijn te krijgen. In Cairo zagen we met Ahmed het Nationaal Museum en de piramides. De lokale reisagent regelde de volgende dag nieuw vervoer toen de nachttrein naar Aswan onverwachts veel vertraging kreeg. Daar hebben we geen zorgen over gehad. Zo haalde we toch nog de cruiseboot langs de Edfu tempel, en veel moois in Luxur en Aswan. Ik kan alleen maar zeggen: het was op en top genieten. Na nog een paar dagen strand in Hurghada vlogen wij ruim een week later licht gebruind maar vooral super enthousiast weer terug naar Nederland. Een reis om nooit te vergeten!

Egypte reis januari 2022

Goede middag allemaal,

Bedankt voor jullie mailtje.
Wij hebben een prachtige reis achter de rug. Het was wat we ervan verwachte en zoveel meer??.

Onze persoonlijke hoogtepunten:
- 2-daagse hike Acatenango: Bleek toch zwaarder te zijn dan gedacht, ondanks onze goede voorbereidingen. Toch heel blij dat we dit gedaan hebben. Goede organisatie door Tropicana.
-ATM-cave: Waw, een echte must-do! Wij begrijpen dus waarom jullie dit standaard opnemen in jullie programma
-snorkelen met zeilboot in Caye Caulker: prachtige dag! Ook leuke Caraïbische vibes dankzij de bemanning, een aanrader!
-in Placencia hebben wij de Monkey river tour gedaan. Tip voor natuur- en dierenliefhebbers. Van apen, krokodillen, tarantula tot een heel assortiment aan vogels, mooie dag!
-Tikal: overnachting in het park zelf. De brulapen ‘s nachts gaan we niet missen maar wel onvergetelijke ervaring.

Wat de samenwerking met Solano tours betreft, ook dat verliep vlot, goed bereikbaar en snelle contactname.
Bv Ons programma is ter plaatste moeten aangepast worden, nl de Ferry naar Belize hebben we 1 dag eerder genomen aangezien de agent, van de boottocht tss Rio Dulce en Livingston, ons tijdens die tocht liet weten dat er op zaterdag (en zondag) geen Ferry was. Wij hebben Solano tours gecontacteerd en zij hebben onmiddellijk het nodige gedaan wat betreft ons verblijf (hotel) en vervoer.
(Persoonlijk kwam ons dat niet slecht uit aangezien wij een volledige dag in Livingston achteraf gezien niet nodig vonden)

Kortom, wij hebben 3 prachtige weken achter de rug mede dankzij de goede organisatie van jullie en Solana tours, waarvoor dank!

Binnenkort komen we terug bij jullie op antenne want we kijken al volop uit naar een volgende bestemming volgend jaar, nl Zuid-India.??

Fijne zondag nog en tot binnenkort.
Groetjes Ginny en Werner

Mexico, Guatemala en Belize 2023

Hallo Tonia en Hans,

Helaas! We zijn weer terug. Dank jullie wel voor onze super vakantie. We hebben enorm genoten, zowel van het samen reizen, het land en van jullie goede voorbereidingen en tips.

Onze batterijen zijn weer opgeladen, ‘fotoalbum’ gevuld, blog afgerond, dus we gaan er weer tegenaan.

Tot snel en succes met al jullie avonturen, warme groeten, Joost en Lilian

Rondreis Indonesië

Hallo Hans

We zijn weer heelhuids thuis gekomen.

Wat hebben we een fantastische reis gehad. De game-drives waren allemaal ongelooflijk mooi. Wat hebben we veel gezien en zelfs in Ngoro Ngoro de neushoorn die vlak voor onze auto de weg overstak. Geweldig in 1 woord.

De eerste overnachting in de Serengeti kwam te vervallen omdat de migratie nog niet zo ver was en hebben we 3 nachten in Acacialodge geslapen. Wat een prachtige omgeving met  's ochtends de huilende hyena's en blaffende jakhalzen om je heen. Zelfs een zwijn heeft bij onze tent geprobeerd een gat te graven.

Onze gids Mozes was dan ook erg verrast toen we de eerste dag in Serengeti al duizenden gnoe's en zebra's zagen die toch al aan de migratie begonnen waren. Wij hebben onze ogen uit gekeken wat een aantallen zie je daar.

Masai Giraffe Eco Lodge is ons erg slecht bevallen. Ontvangst en bediening was erg onprofessioneel. We waren gewend geraakt aan een ontvangst met warm handdoekje en koel drankje maar hier moesten we zelf de koffie of thee pakken. Niet dat dat erg is maar het personeel stond maar een beetje te kijken. Een wijntje was er niet. Een keer was er 1 fles gehaald en toen was het weer op.  Het zwembad zag er niet erg aantrekkelijk uit. Vies en groen.

De stoelen voor de bungalow waren slecht en je kon er niet goed in zitten. Lokale gids was opdringerig wat we niet gewend waren. Op Tripavisor zie ik alleen maar goede berichten maar wij kunnen me daar niet in vinden. De Belgische eigenaresse was er niet dus misschien dat daarom het personeel ondeskundig was?

Ons advies zou zijn deze niet meer aan te bieden.

Nog een tip van ons aan je klanten : Neem een stekkerdoos mee met minstens 3 ingangen. Er zijn nl erg weinig stopcontacten in de meeste accommodaties.

En nog 1 tip. We hebben heel erg veel last van Tseetsee vliegen gehad. Ze steken dwars door kleding heen. Pijnlijk en lastig want het jeukt enorm. En het kan ook nog gevaarlijk zijn voor de slaapziekte.

Spray tegen tseetseevlieg

Tegenwoordig is er een natural spray op de markt die beschermt tegen de Tseetsee vlieg. Deze Anti Insect Natural spray van Care Plus is een insectwerend middel op natuurlijke basis. Het bevat citronella en lemon-eucalyptusextracten. Het middel bevat geen DEET of andere chemicalieen en is dus geschikt voor mensen die geen DEET kunnen of mogen verdragen. Dus ook ideaal voor kleine kinderen (vanaf 3 maand) en zwangere vrouwen. Care Plus geeft aan de deze spray 3 uur lang bescherming biedt tegen de Tseetseevlieg.

Gebruik tegen de TseeTseevlieg geen DEET spray.

Verder hebben we enorm genoten en hebben we alles gezien wat er maar te zien valt.

Heel erg bedankt daarvoor.

Groeten Harmien

Rondreis Tanzania

Wij hebben echt een geweldige reis gehad! Wat heeft Colombia een prachtige natuur en super vriendelijke mensen.

Alles was perfect geregeld! Overal stonden ze ons keurig op te wachten.

Bogota was voor ons het minste van de hele reis.

Het hotel was prima, maar wij hadden totaal niet de behoefte om de stad te verkennen. Vanwege alle vluchten moesten we daar zijn, maar anders hadden we het liefst Bogota overgeslagen.

Cano Cristalles was adembenemend en Cartagena is het mooiste stadje die we ooit gezien hebben!

Rowan en Janna

Eindelijk hebben we even tijd om te reageren. Direct aan het werk, je kent het wel.....

Overall was de reis fantastisch! Even puntsgewijs een resumé.

• In Kaapstad, Hermanus en Stellenbosch waren de accomodaties zeer goed. Men was ook zeer vriendelijk en behulpzaam. In Stellenbosch mochten we de kamer zelfs langer gebruiken.
  • De auto was wat aan de kleine en lichte kant.
  • Helaas was het weer in Zuid Afrika iets minder en daardoor hebben we Robben eiland en duiken met haaien gemist. Niets aan te doen! Overigens waren de dagen kort door de winterperiode en werd geadviseerd om voor het donker binnen te zijn. Minder tijd dus!
  • Vlucht naar Tanzania was prima.
  • De safari was echt geweldig! Veel gezien. Onze gids (Mozes) was top. Super! Ook de ballonvaart is voor herhaling vatbaar. De accomodaties (tenten, kampen, hotels etc.) waren goed. Evenals het eten.
  • De vlucht naar Zanzibar gaf bij ons wat commotie m.b.t. de bagage. Is uiteindelijk prima geregeld doordat we een vlucht eerder kregen en de koffers er “gewoon” in konden. Overigens wel een paar “losse dollars” betaald, voor het extra gewicht.
  • Het eiland Zanzibar vonden we vies en minder gezellig.
  • Het hotel, Langi Langi viel zeer tegen! Onze wens is lekker uitblazen in een wat betere accommodatie aan het strand. Volgende reis willen we een beter niveau.

Tot slot. Top hoe bereikbaar jullie zijn voor vragen. Ga zo door, want dit verdient een pluim .