Waterval in Mexico
Dag 1 - vliegen naar Guatemala Het is best een eind, vliegen naar Guatemala. Hoe je ook probeert, zonder tussenstops lukt het niet. Wij kiezen voor de KLM die ons naar Panama Stad...
baobab bomen madagaskar
Dag 1 aankomst Madagaskar Zo na een goede vlucht eindelijk geland in Madagaskar . Lang naar uitgekeken en nu is het zo ver ik ben in Madagaskar. Bij de douane merk je gelijk dat je even weer...
Himba vrouw in Namibia
Dag 1; De KLM vliegt heerlijk rechtstreeks naar Kaapstad. Het is gewoon een kwestie van ‘s morgens instappen, 11 uur televisie kijken en muziek luisteren en er weer uit rollen....
Op safari in Botswana
Het is maart maar we gaan al weer op pad. Een beetje ongewoon maar wel lekker want dan duurt de winter toch net even wat korter… We vliegen naar Johannesburg en omdat we met de KLM...
Olifanten in Zuid Afrika
Eindelijk is het dan zo ver! Jut en Jul gaan weer eens genieten. We zijn al jaren bezig om deze tocht te gaan maken maar nu mogen we dan eindelijk. We landen in ons geliefde Phalaborwa en...
Pokhara in Nepal
Dag 1 - Vliegen naar Kathmandu, Nepal; Het is niet altijd even makkelijk om in Nepal te komen. Om de één of andere onduidelijke reden wordt het maar matig aangevlogen. Wij vliegen...
De rijke onderwaterwereld van Belize
Dag 1 - naar Playa del Carmen Het is weer zo ver! We mogen op pad… We hebben maanden geleden bij één van de vele KLM tickets toegeslagen en zo zitten we vanmorgen op stoel...
In de straten van Hanoi Vietnam
Dag 1: vliegen naar Hanoi Eindelijk is het zo ver. Na bijna twee jaar gaan we terug naar Azië. Belachelijk natuurlijk maar het is er gewoon niet van gekomen. We waren te druk met andere...
Machu Picchu in Peru
Dag 1; we hebben ons verwend en vliegen op stoel 1a en 1b naar Lima. Wat een zegen! Peru is een coole 12 ½ uur vliegen en dat is voorin aanzienlijk relaxter. De KLM vliegt lekker...

Graag willen we een reactie geven op onze rondreis door Brazilië.

Wat is het een mooi land! We kijken met veel plezier terug op onze reis. Het was voortreffelijk geregeld.

We werden op tijd opgehaald in Sao Bento do Sapucai. Een vriendelijk chauffeur bracht ons naar Paraty, waar we dezelfde dag nog een boot huurden voor de volgende dag.

Paraty is een prachtig stadje en we hadden een geweldige mooie boottocht de volgende dag.

Op 22 januari werden we netjes op tijd opgehaald voor de transfer naar Ilha Grande. Het vervoer was prima op elkaar afgestemd.

Ilha Grande is een mooi eiland en we hebben er heerlijk gewandeld. Ook de pousada was geheel naar onze zin.

Terug op het vaste land werden we opgewacht door een chauffeur, die ons naar Rio de Janeiro bracht. Hij bood ons aan, om via de Suikerberg te rijden. Dat was geweldig, namelijk de volgende dag was het weer een stuk minder.

We hebben de Suikerberg kunnen bezichtigen in de avonduren bij een mooie zonsondergang. Prachtig.

De volgende dag een mooie fietstocht gemaakt door Rio de Janeiro met een Nederlandse gids, die goed op de hoogte was. 's-Middags hebben we Corcovado gezien in de mist. We waren blij, dat we de Suikerberg de vorige dag hadden gezien.

De volgende morgen, zouden we om 05:45 uur opgehaald worden door een chauffeur van Future Transporte. Deze kwam te laat! Na een telefoontje, verscheen de chauffeur om 06:30 uur. Het is niet duidelijk wat de oorzaak was. We zijn er vanuit gegaan, dat de chauffeur zich had verslapen. Het vliegtuig hebben we gelukkig wel gehaald.

Foz do Iguaçu was warm en prachtig. Wat een mooie watervallen.

Vervolgens zijn we gevlogen naar Bonito. Wat een prachtige plek.

En wat is het mooi om te snorkelen in kraakhelder water. Een ervaring op zich.

Vandaar uit zijn we doorgereden naar Pantanal. De dagen in Pantanal waren erg afwisselend. We hebben aan alle programma's  deelgenomen. Alessandra, was een geweldige gids.

Op 2 februari  zijn we teruggevlogen naar Sao Paulo.

We kijken met veel plezier terug op deze reis. Voor ons heel bijzonder, omdat we zowel met eigen ogen hebben kunnen zien waar Jeroen en Silvia wonen, als hebben kunnen ervaren hoe vriendelijk de Brazilianen zijn.

We willen jullie dan ook hartelijk bedanken voor het organiseren van deze bijzondere reis.

Reis Brazilië

Inmiddels weer bijna een weekje op Nederlandse bodem na een prachtige reis door Zuid India, heerlijke  uitrustdagen in het zonovergoten Goa en als afsluiting 2 dagen in het hectische Mumbai.

We willen jullie bedanken voor het organiseren van deze super prachtige reis. Het was schitterend en alles was tot in de puntjes geregeld, we zijn nergens tegenaan gelopen. Voor de eerste keer met onze eigen chauffeur, best spannend! Maar wat hebben we genoten en wat heeft hij ons prachtige plekken laten zien. Voor ons alle vier was al snel duidelijk "nooit meer met de bus".

Een van de hoogtepunten was wel de house boat, wat een rust. Nog wel leuk om te vertellen is dat we wel om 10 uur naar bed moesten omdat de bemanning wilde gaan slapen, die sliepen op het dek. Nou zijn wij ook niet de beroerdste dus gingen we na een jacht op een kakkerlak netjes ons bed in.

De tempel hielde we wel even voor gezien, pfffff 36 graden met een hoge luchtvochtigheid was wel erg afmattend en wij zijn iets meer geïnteresseerd in natuur en de lokale bevolking.

Al met al hebben we ontzettend genoten en kijken terug op een prachtige reis.

Nogmaals bedankt voor de perfecte organisatie van deze onwijs gave reis!

(We zullen dit ook bij de recensies schrijven)

Vriendelijke groetjes,

Rita, Jos, Betsy en Anton.

Rondreis Zuid-India

Inderdaad zit onze reis doorheen een prachtig land erop.We hebben genoten van gevarieerde, mooie landschappen, wilde dieren op bijna handafstand, spectaculaire natuurverschijnselen ,vriendelijke mensen, ideaal klimaat,...

Wat we onderschat hebben zijn de staat van de wegen, vooral dan in het zuiden. Bladveren op grintwegen zijn niet het meest ideale.

De afstanden zijn ferm. Maar we hadden geluk: geen platte banden en gebroken ruiten. We zagen er veel onderwegL

Onze logies waren heel goed op één na : Igowati lodge in Damaraland. Dit was ondermaats en lawaaierig ( de buurt viert er aanhoudend feest), de hele nacht door. Aan het ontbijt was er zelfs geen jam meer te krijgen, en de koffie was om de haverklap op. Bij het inchecken waren ze ook erg onvriendelijk.Ik zou het niemand aanbevelen.

De NWR – resorts zijn o.k., soms erg goede kamers, soms wat minder, maar de ambience is er goed en de restaurants vallen mee. Enkel in de waterberg resort was het avondeten ondermaats. Daar zou ik de mensen aanbevelen om zelf te koken, maar gezien onze goede ervaringen in vorige lodges waren we daar niet op voorbereid. Volgende keer zouden we wat langer in Okaukuejo blijven en misschien naar het westen gaan ipv Halali en Namutoni. In Okaukeujo zagen we spectaculair veel wild, machtig !!

En ja... voor Waterberg heb je toch wel twee dagen nodig... een prachtige plek.

Genoten hebben we van Canon village: een prachtige lodge met lekkere keuken en vriendelijke bediening. Ik kreeg er zelfs een dubbel toetje omdat ze dachten dat ik familie was van de voetballer Kevin Debruyne. J De rode duivels zijn er erg bekend!!!

Le Mirage was ook een voltreffer: mooie locatie, erg lekkere keuken, vriendelijke mensen.

In Swakopmund waren we graag een dagje langer gebleven: zo’n leuk stadje, met veel mogelijkheden en activiteiten. Het Beach hotel was superefficient : een aanrader !

In Windhoek hadden we  superkamers in het Utopia boutique hotel, en we genoten er ’s avonds het afscheidsmaal in Joe’s Beerhouse. Een bijzondere plek ! Het Belgisch restaurant had blijkbaar zijn deuren gesloten.

Een opmerking: Er moet toch nog wat budget voorzien worden voor alle ingangen en activiteiten. Overal betaal je ingang en dat loopt toch aardig op.Ik weet nog dat ik nog informeerde naar bijkomende kosten en dat mij toen verteld werd dat dit enkel moest in Etosha.

Al bij al zijn we erg tevreden over de reis. Ik wil nog vermelden dat Marion ons bij aankomst erg goed bijstond.

Bedankt voor alles !

Karien en Koen

Rondreis Namibië

We wilden graag een roadtrip maken door Mexico. Op zoek naar een reisbureau die onze wensen qua steden, eiland en verblijfsduur wilde uitvoeren, kwamen we bij jullie terecht. Het bleek een juiste keuze te zijn.
Na telefonisch overleg met Hans hebben wij ons reisplan bij hem
neergelegd.
Starten in Cancún, Isla Holbox, Valladolid, Mérida, Campeche, Calakmul, Bacalar, Tulum en Cancún.

Jullie kwamen zeer snel met een mooi persoonlijk reisvoorstel qua hotels, lodges en een aanvulling met een verblijf op Isla Mujeres.
Alles was keurig geregeld, de locaties van de hotels werden aangegeven in
Google Maps. Hotels lagen dichtbij de Plaza’s Principal, zodat de huurauto op de parkeerplaats kon blijven.

De reis was fantastisch. Cenote Zazil Tunich, Chichén Itzá, Uxmal, Cenote Palomitas, Calakmul, Laguna Bacalar, Cenote dos Ojos met de snorkeltour en beide eilanden waren geweldig.

Mexico was in een woord fantastisch. De natuur, cultuur en bevolking. Top.
Leuke restaurants, heerlijk gegeten en de wisselende straatoptredens, dans en muziek.
We hebben ons de gehele reis, ruim 3000 km op de teller, altijd veilig gevoeld.
Deze reis staat in de top 3 van de reizen die we de laatste jaren hebben mogen maken.

We willen jullie nogmaals bedanken. Genieten nu van de gemaakte foto’s.
Hopen in de toekomst nog eens gebruik te maken van reizen met jullie hulp en persoonlijke aandacht.

Jan Piet en Baukje

Mexico voorjaar 2023

Hi Hans. Je bent me voor! Het was super!!! We hebben enorm genoten. Nergens last van gehad en iedereen meer dan aardig. Ik ga nog eens terug! Groet! Ghada.

Ps. Zodra ik wat foto's heb stuur ik je er een. Tis nu een chaos...

Rondreis Marokko

We zijn inderdaad terug van op reis! Intussen zijn we allebei weer aan het werk en hebben we ons weer aangepast aan het dagelijkse leven.

We hebben een mooie en diverse reis achter de rug! We waren verrast hoe vlot het ging om met de auto door Mexico te rijden. De wegen zijn mooi onderhouden (zeker de tolwegen) en de mexicanen zijn over het algemeen rustige chauffeurs. We hadden gedacht minstens 1 keer tegen gehouden te worden bij een wegblokkade door een politieagent die wat extra geld wou verdienen, maar ze lieten ons allemaal passeren, het waren vooral de mexicanen zelf die ondervraagd werden.

We hebben het meest genoten van San Cristobal en Isla Holbox. Op beide plaatsten hangt zo’n gemoedelijke sfeer dat je je direct op je gemak voelt en de dagen er zo voorbij vliegen. Voor ons mocht er gerust nog een dagje extra isla Holbox bij, daar hadden we de minder evidentie verplaatsing van isla holbox naar de luchthaven wel voor over gehad ;-) Van Playa del carmen waren we minder fan, het is er erg druk, duur, vol met wereldmerken zoals Victoria Secrets en Haagen Dasz zodat er niets meer authentiek over schiet.

De hotels waren over het algemeen goed. Er was 1 minpunt aan onze reis: we waren behoorlijk teleurgesteld door het hotel ‘villasbacalar’ aan laguna bacalar. Ik herinner me dat we daar voor twee dagen 350 euro bij betaald hadden, dus ik verwachte in een luxueus hotel terecht te komen. Dat was jammer genoeg niet zo. De kamers waren wel groot, maar ook best ouderwets. Het voelde wat aan als vergane glorie. We hebben er ook het traagste hotelpersoneel van onze reis ontmoet, ze deden maar liefst 50 minuten over het serveren van het ontbijt terwijl er naast ons twee andere tafeltjes bezet waren.

We hebben dan veel meer genoten van ons hotel in chichen itza, waarbij de locatie, kamer, bediening en het eten echt top was. Het viel ons daar wel op dat de kamers daar aan 130 euro per nacht stonden. Een stuk goedkoper dus dan wat wij in het hotel laguna bacalar betaald hebben. Dat slaat eigenlijk nergens op, want het hotel in chichen itza was voortreffelijk terwijl het hotel in laguna bacalar verouderd was. Het was toen dat het ons ook te binnen schoot dat die 175 euro pp gevraagd werd voor het hotel Encantado, maar dat je ons daarna liet weten dat dit volboekt was en je toen villas bacalar hebt gekozen. Hierbij is er geen prijsverandering gecommuniceerd, en we vroegen ons af of er hier niet iets is mis gelopen? Het zou in ieder geval verklaren waarom het hotel zo onder onze verwachtingen scoorde.

De informatie die we krijgen via het lokale reisbureau was uitgebreid en handel georganiseerd per locatie. We hebben er steeds goed gebruik van kunnen maken.  Het valt ons wel op dat mexicaanse gidsen niet erg geneigd zijn om veel uitleg te geven over het verloop van de tour (bv bij het bezoek van de indiaanse stammen of de cenotes niet vertellen hoe lang het rijden is) dus het zou wel handig zijn mocht er nog wat extra informatie gegeven worden via het reisbureau over het verloop van de dag. Mocht ik bij het zwemmen met de walvissenhaaien op voorhand geweten hebben dat het 2,5u heen en dan nog eens 2,5u terug varen op zee was, zou ik pilletjes tegen zeeziekte kunnen innemen hebben (nu helaas moeten overgeven tijdens de excursie), iets wat ik bv niet doe bij maar 1 uurtje heen en terug varen omdat ik dit af en toe eens doe en dan weinig last ervaar.

Met vriendelijke groeten,

Cedric en Lisa

Rondreis Mexico

Hartelijk dank! Wat is Vietnam een bijzonder mooi land; lieve, vriendelijke en behulpzame mensen, een prachtige natuur, veel cultuur en niet geheel onbelangrijk ontzettend lekker eten!

Onze reis is voorspoedig verlopen en we hebben echt genoten! De trekking in Sapa, Halong Bay – met een strak blauwe lucht en niet veel bootjes om ons heen ivm laagseizoen – en Hoi An waren voor ons toch wel de hoogtepunten van de reis en natuurlijk het eten… In Sapa zelf waren ze zo’n beetje de hele doorgaande weg aan het repareren dus dat leverde vooral veel graafmachines en modder in de straten op. Iedereen die je op je reis tegenkwam had het erover, Sapa zelf nee, maar de natuur ja! De Bac Ha markt vonden we erg bijzonder en met name de levende dieren die verkocht werden.

Alle hotels waren fijn, lekker kleinschalig en een goede service. Sapa hotel was eigenlijk het minst omdat we de badkamer niet heel schoon vonden, althans dat kwam zo op ons over. Overnachting op de boot, Phong Nha Lake Resort en Victoria Beach waren de toppers!

We danken jullie heel hartelijk voor het samenstellen van deze mooie reis waar wij in ieder geval hele fijne herinneringen aan over hebben gehouden!

We missen het eten nu al…

Marcel & Esther

Reis Vietnam

Goede middag allemaal,

Bedankt voor jullie mailtje.
Wij hebben een prachtige reis achter de rug. Het was wat we ervan verwachte en zoveel meer??.

Onze persoonlijke hoogtepunten:
- 2-daagse hike Acatenango: Bleek toch zwaarder te zijn dan gedacht, ondanks onze goede voorbereidingen. Toch heel blij dat we dit gedaan hebben. Goede organisatie door Tropicana.
-ATM-cave: Waw, een echte must-do! Wij begrijpen dus waarom jullie dit standaard opnemen in jullie programma
-snorkelen met zeilboot in Caye Caulker: prachtige dag! Ook leuke Caraïbische vibes dankzij de bemanning, een aanrader!
-in Placencia hebben wij de Monkey river tour gedaan. Tip voor natuur- en dierenliefhebbers. Van apen, krokodillen, tarantula tot een heel assortiment aan vogels, mooie dag!
-Tikal: overnachting in het park zelf. De brulapen ‘s nachts gaan we niet missen maar wel onvergetelijke ervaring.

Wat de samenwerking met Solano tours betreft, ook dat verliep vlot, goed bereikbaar en snelle contactname.
Bv Ons programma is ter plaatste moeten aangepast worden, nl de Ferry naar Belize hebben we 1 dag eerder genomen aangezien de agent, van de boottocht tss Rio Dulce en Livingston, ons tijdens die tocht liet weten dat er op zaterdag (en zondag) geen Ferry was. Wij hebben Solano tours gecontacteerd en zij hebben onmiddellijk het nodige gedaan wat betreft ons verblijf (hotel) en vervoer.
(Persoonlijk kwam ons dat niet slecht uit aangezien wij een volledige dag in Livingston achteraf gezien niet nodig vonden)

Kortom, wij hebben 3 prachtige weken achter de rug mede dankzij de goede organisatie van jullie en Solana tours, waarvoor dank!

Binnenkort komen we terug bij jullie op antenne want we kijken al volop uit naar een volgende bestemming volgend jaar, nl Zuid-India.??

Fijne zondag nog en tot binnenkort.
Groetjes Ginny en Werner

Mexico, Guatemala en Belize 2023

He Hans,

Sorry voor mijn heeeeeele late reactie, maar wij hebben een geweldige reis gemaakt, wat een bijzonder prachtig land is Namibië!!!!
Zoals al eerder gemaild, maar dank voor jullie last minute regelwerk van deze trip!
We hebben genoten!

* De opbouw van de dieren was prima, van de verschillende antilopen / zebra's / struisvogels / giraffen, naar de olifanten, katachtigen en neushoorns etc. Wow allemaal!!!!
* Ook de accomodaties waren heerlijk, van mooi naar geweldig naar perfekt!
Enige die eigenlijk erg buiten de boot viel was Halali Resort in Etosha park. Was zijn glorie voorbij, slecht onderhouden huisje, het verschil met de andere lokaties was echt groot. Ook het eten daar, echt slecht. Geheel was ook masaal/druk. Vergeleken met andere lokaties, waar het heerlijk rustig en relaxed was.
Maar goed, geen probleem, maar wilde het toch melden.

Groetjes en graag tot de volgende keer,