verborgen parels Guatemala en Belize
Tijd voor nieuwe avonturen en dus een nieuw dagboek! We zijn onderweg naar Guatemala Stad . Daar kun je niet in één keer heen vliegen maar de KLM brengt mij, met blaar (relevant...
Huwelijk onderweg in Noord India
Dag 1 - vliegen naar Delhi De KLM heeft een aantal routes die je vanwege hun entertaiment keuze (of liever gezegd het gebrek er aan) liever niet kiest maar direct vliegen blijft direct vliegen....
In de straten van Hanoi Vietnam
Dag 1: vliegen naar Hanoi Eindelijk is het zo ver. Na bijna twee jaar gaan we terug naar Azië. Belachelijk natuurlijk maar het is er gewoon niet van gekomen. We waren te druk met andere...
Per kano door de Pantanal
Zo, daar gaan we weer! Brazilië is het land waar we momenteel qua ontwikkeling de meeste tijd in moeten steken maar als je op een kaart kijkt is dat ook niet zo heel vreemd! Vol goede moed...
Machu Picchu in Peru
Dag 1; we hebben ons verwend en vliegen op stoel 1a en 1b naar Lima. Wat een zegen! Peru is een coole 12 ½ uur vliegen en dat is voorin aanzienlijk relaxter. De KLM vliegt lekker...
Copacabana, Brazilië
Het is een beetje feest bij ons thuis. Met blozende wangen staan we onze tas weer te pakken want we gaan weer terug naar Brazilië. Dit keer is het bijna familiebezoek want we gaan langs bij...
orang oetan borneo
Over dwergolifanten en orang-oetans Dag 1 vliegen naar Maleisië  Aangezien ik toch over moet stappen in Kuala Lumpur, en nog nooit in Kuala Lumpur geweest ben, besluit ik een...
Kamelentocht in Marokko
Dag 1: Je kunt op 1001 manieren naar Marokko vliegen. Het kan tegenwoordig zelfs met onze vrienden van EasyJet. Wij kiezen echter voor "good old" Royal Air Maroc. Het is een relaxte...
Uxmal Ruines Mexico
Dag 1 - Vliegen naar Mexico We worden veel te vroeg wakker. Dat is te zeggen, om 6 uur lig ik naar het plafond te staren. Vliegen naar Midden- en Zuid Amerika is in die zin geen pretje. Het...

Het is veel te koud hier! We willen terug! Thuis aangekomen weer lekker druk met alles en nog wat. We vonden de reis erg leuk en zijn ook lekker tot rust gekomen, hadden we beide wel nodig.

Enige puntje was dat sommige vluchten niet lekker aansloten waardoor we tijd verloren en dat op het vliegveld moesten volmaken.

Al met al mooie reis! Nogmaals dank voor het samenstellen van de reis! En dank aan Mr. Phong contactpersoon in Vietnam, hij was erg behulpzaam met alles!

Wie weet tot weer in de toekomst... voor een ander mooie reis.

Lin

Rondreis Vietnam & Cambodja

We hebben ontzettend genoten van de soms zelf adembenemende natuur, lekkere wijntjes en vriendelijke Argentijnen.

Torres del Paine had wel een nachtje korter gemogen. Met een hand in het gips is het toch lastig lopen op de soms  slecht bewandelbare paden. En helaas hadden we geen arrangement daar, dus was het ook nogal prijzig om daar dan lekker te eten en drinken.

De reis was perfect geregeld. Alleen het hotel in Salta gaf een kamer met smerige vloerbedekking en vreselijk uitzicht.

En met 120 km onverharde weg zou een wat stevigere auto wel prettig geweest zijn.

Van het wijnresort hebben ontzettend genoten.

Bedankt voor de goede zorgen.

Paul en Ingrid

Reis Argentinië en Chili

Inderdaad zijn we helaas weer thuis na een mooie reis door Colombia.

Een land met een hele vriendelijke bevolking die alles doet om je een heerlijke vakantie te bezorgen en waar we ons nooit onveilig gevoeld hebben, ook een land met een enorme verscheidenheid die we in deze reis volop hebben kunnen ervaren. Een hoogtepunt in deze reis was voor ons duidelijk het verblijf in Hato de Aurora; een hele ervaring om er te komen met een weg die op een gegeven moment eigenlijk geen weg meer is maar gewoon weiland, een heerlijk verblijf in de finca, eenvoudige maar prima kamer met een mooie veranda, een heel relaxte sfeer en een geweldige staf. We hebben daar fantastische excursies gedaan door de wetlands, over de rivier en door de bossen.

Verdere hoogtepunten de fiets tocht in Bogota, de Tatacoa woestijn, St Augustin was erg ontspannen met een verrassend historisch park en een geweldige paardrijd rit door de bergen en ook Salento vonden wij heel gezellig. In Tayrona waren we erg blij met de Yorara Finca; geweldig gastvrije ontvangst, mooie finca waar je je meteen thuis voelde , mooi strand en zowel Tayrona als flamingo park bereikbaar met de bus. Een heerlijk verblijf. En natuurlijk hebben we Majagua nog vers in het geheugen waar we een aantal mooie duiken gemaakt hebben. Duikschool was prima met goede begeleiding afgestemd op de wensen van ons en met een mooi onderwater landschap met mooie koraal formaties en geweldige sponsen.

Nog enkele opmerkingen die we ook telefonisch met Pure hebben gedeeld:

• vlieg ticket van Bogota naar Yopal was verkeerd geboekt voor een vlucht die niet in het schema stond waardoor we geen ticket hadden voor de vlucht die gepland stond. Wij kwamen daar op het vliegveld achter en moesten met hoge tijdsdruk met Pure andere tickets regelen. Dat leverde behoorlijk wat stres op en is op het nippertje gelukt maar daardoor misten we wel bijna een hoogtepunt van deze reis; de trip naar Hato.
  • vertrek uit St Augustin werd onduidelijk; we wisten niet wie welke transfer zou regelen en het hotel kwam met andere info dan in het reisschema stond…de vertrektijd klopte ook niet
  • we zaten met nog een ander stel in de Tatacoa woestijn en toen was er veel onduidelijkheid tav hun en ons programma en welke gids waarvoor beschikbaar was. Dat leverde s avonds al een urenlange discussie op en overdag veel telefonisch gebel met Pure tijdens deze excursie. In ons schema stond dat we om 9 uur ‘ s ochtends naar de woestijn zouden gaan (volgens de gids niet  was het 6 uur) maar dat is veel te laat voor die trip want dan is het veel te heet in de woestijn. om 6 uur vertrekken en de zonsopgang zien is veel beter.

Andere transfers gingen prima en stonden keurig op tijd klaar met een goede service en chauffeurs die ons spaans konden ontcijferen. Ook de hotels waren erg leuk met een goede service, een lekker ontbijt en goede bedden. Hierdoor en door de grote verscheidenheid en mooie wandelingen, boottochten, duiken en reizen hebben we een heel goede vakantie gehad.

Al met al hebben we heerlijk verblijf gehad in Colombia waar we met veel plezier nog van nagenieten. We zullen ook zeker Colombia aanbevelen als vakantiebestemming.

Wij hebben een onwaarschijnlijk mooie vakantie gehad en volop genoten van een prachtig Argentinië! We hebben zoveel verschillende landschappen gezien, iedere dag was het weer een nieuwe verrassing en we konden bijna niet geloven wat we zagen! Buenos Aires is een heerlijke stad met zijn Europese uitstraling. De zoutvlakte, cactussen en het Andesgebergte rondom Salta zijn adembenemend mooi! De meren in Bariloche zijn prachtig en de chocolade is heerlijk! En de Perito Moreno gletsjer en de Fitz Roy in El Calafate en El Chaltén zijn gewoon een klasse apart! Wij willen jullie heel erg bedanken voor het op zeer korte termijn, en in tijden van covid, organiseren van deze reis. Jullie inzet, flexibiliteit en enthousiasme zijn goud waard! Zonder jullie was deze reis niet mogelijk geweest. Wij hebben nu een hele mooie herinnering waar wij nog lang van kunnen nagenieten!

Groetjes, Rianne en Rianne

Argentinië december en januari 2021/2122

Beste Hans

we zijn terug van een fantastisch avontuur. We hebben echt enorm genoten. Wat een schitterend land, met lieve behulpzame mensen!
Onze reis was een groot succes mede dankzij alle goede zorgen van jullie uit. Alles was tot in de puntjes verzorgd. Fantastische verblijfplaatsen, goede en sympathieke gidsen met veel kennis, transfers die perfect geregeld waren , onverwachte telefoontje van Martyn, gewoon om even te checken of alles naar wens is, een appje van Salvador receptivo om af te stemmen hoelaat we opgehaald willen worden, een telefoontje van een gids de avond voordat we elkaar ontmoeten om alvast contact te leggen ….in 1 woord…fantastisch!
puntje van kritiek …..die hebben we niet!

enorme dank en heel graag tot “ziens “

groet
iris

Brazilie juni 2022

Wij zijn sinds vandaag pas weer thuis. We hadden er nog een paar daagjes Valencia aan vast geplakt haha.

Het was werkelijk een fantastische reis. Het eten was heerlijk, de mensen aardig, het land was schitterend. Alles was goed verzorgd en heel erg netjes. Bijna over the top eigenlijk, de behulpzaamheid van de mensen. We waren met iets minder ook al tevreden geweest, vooral als je ziet hoe arm de mensen zijn. Maar alle hotels waren super, de excursies ook. De gidsen waren hartstikke aardig. Vooral onze eerste gids Mahmoet vonden we echt geweldig en pastte heel goed bij ons qua persoonlijkheid. De gidsen zijn overigens wel iets anders geïnstrueerd denk ik dan in de beschrijving staat. Ze hebben een programma en het "vrij indelen" van je dag is volgens mij niet helemaal de bedoeling haha. Maar met een beetje hulp van jullie is dat allemaal goed gekomen. Gelukkig maar, want anders waren we niet naar Dashur geweest en dat was voor ons toch een van de absolute hoogtepunten.

Davey is ook heel blij dat hij mee is gegaan met de ballonvaart. Nog bedankt voor jullie bemiddeling hierin! Ook een hoogtepunt en een absolute aanrader.

We zijn superblij dat we gegaan zijn en we hebben het contact met jullie ook als heel erg fijn ervaren. Mochten we weer een keer een grote reis gaan maken, dan gaan we zeker bij jullie aankloppen. We zitten voor 2022 te denken aan een combi van Madagascar en de Comoren (periode september-oktober ivm de walvissen!)

We zullen sowieso iedereen aanraden om Egypte bij jullie te boeken!

Heel, heel erg bedankt. En zeker ook voor de snelle reacties iedere keer.

Davey & Denise

Egypte reis november 2021

Hartelijk dank! Wat is Vietnam een bijzonder mooi land; lieve, vriendelijke en behulpzame mensen, een prachtige natuur, veel cultuur en niet geheel onbelangrijk ontzettend lekker eten!

Onze reis is voorspoedig verlopen en we hebben echt genoten! De trekking in Sapa, Halong Bay – met een strak blauwe lucht en niet veel bootjes om ons heen ivm laagseizoen – en Hoi An waren voor ons toch wel de hoogtepunten van de reis en natuurlijk het eten… In Sapa zelf waren ze zo’n beetje de hele doorgaande weg aan het repareren dus dat leverde vooral veel graafmachines en modder in de straten op. Iedereen die je op je reis tegenkwam had het erover, Sapa zelf nee, maar de natuur ja! De Bac Ha markt vonden we erg bijzonder en met name de levende dieren die verkocht werden.

Alle hotels waren fijn, lekker kleinschalig en een goede service. Sapa hotel was eigenlijk het minst omdat we de badkamer niet heel schoon vonden, althans dat kwam zo op ons over. Overnachting op de boot, Phong Nha Lake Resort en Victoria Beach waren de toppers!

We danken jullie heel hartelijk voor het samenstellen van deze mooie reis waar wij in ieder geval hele fijne herinneringen aan over hebben gehouden!

We missen het eten nu al…

Marcel & Esther

Reis Vietnam

Goedemiddag Neelke, Tonia, Hans en Mark,

We hebben echt een heerlijke week gehad! Wat een mooi land met ontzettend vriendelijke mensen. We hadden ook een erg leuke chauffeur. Hij heeft meerdere keren een upgrade voor ons weten te regelen bij hotels en had zelfs een cadeautje gekocht voor John zijn verjaardag. Echt ontzettend lief. Ook heeft hij ons meegenomen naar diverse eet- en koffietentjes waar we anders nooit naartoe waren gegaan, maar die wel echt de moeite waard waren.
Eigenlijk vonden we alles mooier dan vooraf verwacht: Jerash was veel groter dan we van te voren hadden verwacht, net als Petra. De Wadi Rum woestijn vonden we heel erg indrukwekkend. We hebben genoten van twee dagen zon, zee en strand bij Aqaba (met een prachtige onderwaterwereld) en de dode zee was echt een belevenis!
Alles was ook weer supergoed geregeld.
Ondanks dat we op sommige plekken heel dicht bij Israël zaten, hebben we helemaal niets meegekregen van de situatie daar. We hebben ons geen moment onveilig gevoeld.

Wederom heel erg bedankt voor het regelen van weer een topvakantie! Ik heb nog een paar fotootjes bijgevoegd.

Groetjes Lieke en John

Jordanie oktober 2023

We hebben een geweldige vakantie gehad om nooit meer te vergeten !!!

De vlucht naar Costa rica ging prima daar aangekomen stond er netjes iemand klaar om ons naar villa Tournon te brengen. We werden inderdaad lekker vroeg opgehaald om te vertrekken naar tortuguero ! Daar aangekomen hadden we een super mooie jungle lodge GEWELDIG ! We werden gewekt door de apen en hebben enorm veel dieren gezien. Helaas was het weer niet top, maar de dieren en de omgeving maakte het goed. Na 4 gewelige dagen een lange trip tegemoet naar Arenal ! De huurauto stond klaar ( prima auto lekker groot ) en we konden gaan touren met de landcruiser ! Helaas was de vulkaan diep in de wolken toen we aankwamen en zagen we helemaal niks. We kregen een geweldige kamer waar een heerlijk flesje wijn klaar lag :-) !!! Dan maar even lekker in de hot springs zitten en heerlijk sushi gegeten met een super wijntje super deluxe !!!!!! Volgende dag een beetje rond getourd en savonds heerlijk gegeten in Don Rufino. Dit is echt een van de beste restaurants waar we in Costa rica hebben gegeten.

De volgende dag naar monteverde gereden ... wat een leuke weg met al die hobbels en gaten ! Na veel geschut kwamen we aan in een prachtige hotel... jeetje wat een badkamer en uitzicht hahahaha we zaten in het laatste rijtje en konden zo over de hele oceaan heen kijken GEWELDIG ! We zijn daar de volgende dag de Canopy tour gaan doen ... heb me longen en me stem even goed laten werken. We hebben gegeten in het tree house waar heel toevallig op dat moment een carabische bendje speelde ... dus de heupen gingen lekker los :-D !!!

Op weg naar manuel antonio met de landcruiser wat een leuke route zo langs de kust af en toe even een duik genomen in de zee aangezien het best warm was 36 graden ! We kwamen aan in het mooie Villa Lirio en kregen kamernummer 4 en 5 waardoor we onze eigen prive zwembad hadden JEEEH !!!! Michael vond het helemaal geweldig die lag alleen maar te plonzen tot midden in de nacht :-) ! Eerste nacht in manuel antonio en we werden gewekt om 5 uur in de nacht door een heftige AARDBEVING !!! 6 op de schaal van richter het epise centrum lag in de oceaan net even voor Quepos dus we werden behoorlijk door elkaar geschut ! Wat een vreemd gevoel, maar de lokale mensen zeggen dat het best vaak gebeurd alleen niet zo heel hetfig !!! na het ontbijt zijn we gaan zeevissen wat ook weer een geweldie ervaring was. We hebben dolfijnen gezien ( gingen heel schattige voor onze boot zwemmen ), schilpadden en natuurlijk Zeilvissen. We hebben 7 zeilvissen die dag gevangen en 2 helaas verspeeld. De grootste vis die Michael gevangen heeft was 3 meter 5 !!!!!! Zijn dag kon niet meer stuk en die van mij ook niet want ik was lekker bruin geworden hahaha !!!! We zijn s'middags nog even op het strand geweest en hebben lekker een drankje genomen ... ( ben trouwens verslaafd geworden aan pina colada en mojito ) We hebben trouwens ook gegeten bij Aqua Azul super lekker eten.

Helaas naar het laatste plaatjes drake bay.. wat een mooie plek zeg !!!! We gingen met een speedboot door de prachtige Mangrove rivieren...die uitstroomde in grote open zee.. We kregen op een gegeven moment allemaal reddingvesten aan omdat we door de branding heen moesten. WAT WAS DIT ENG !!!! Mijn moeder en ik vonden dit het engste stukje van de hele vakantie hahahaha !!! Aangekomen bij rancho corcovado kregen wij het strand huisje. Inderdaad was dit back to basic !! We hadden kout water, mike en ik lagen op de lattenbodem... niet echt wat we ervan dachten, maar het uitzich was prachtig !! De exursies waren erg leuk op 1 trail na niet. We zagen namelijk, maar 1 aap. ( het kan helaas niet altijd mee zitten ) Voor de rest was het allemaal prima ! :-)

We hebben dus een geweldige reis gehad en zijn wel verdrietig dat we weer terug zijn.. de tijd gaat namelijk zo snel als je daar bent !!!

Zodra je iets weet van Colombia dan hoor wij het wel !!!

We willen jouw bedanken voor alles en hebben een super tijd gehad !