kleurrijjk colombia
Colombia, of is het Locombia Nadat we onze oorspronkelijke plannen om hebben moeten gooien vanwege de onrust in Ecuador die natuurlijk alweer voorbij is als we vertrekken mogen we in plaats van...
Diner op het strand in Zuid India
Dag 1 - Vliegen naar Dehli Het is iets veel te lang is blijven liggen maar nu gaan we dan eindelijk! Het is net lente als we op zondag naar Delhi vliegen. Er zijn natuurlijk vele wegen die naar...
Copacabana, Brazilië
Het is een beetje feest bij ons thuis. Met blozende wangen staan we onze tas weer te pakken want we gaan weer terug naar Brazilië. Dit keer is het bijna familiebezoek want we gaan langs bij...
Komodovaraan op Komodo Indonesie
Dag 1 - Vliegen met Singapore Airlines; We hebben de hand weten te leggen op supergoedkope tickets naar Jakarta met Singapore Airlines. Ik stap met hoge verwachtingen het toestel in want ik...
Op safari in Botswana
Het is maart maar we gaan al weer op pad. Een beetje ongewoon maar wel lekker want dan duurt de winter toch net even wat korter… We vliegen naar Johannesburg en omdat we met de KLM...
Stranden in Mexico en Costa Rica
We zijn zeker niet van plan om onze eigen kinderreizen te gaan promoten of lanceren maar onze dochters zijn op een leeftijd gekomen dat het leuk is om ze op reis mee te nemen. Na lange gevechten...
De schatten van Egypte
Onderweg naar Schiphol bedenk ik mij ineens dat het 2 jaar geleden is dat ik ergens naar toegevlogen ben. Op Schiphol aangekomen voelt het vreemd, het is zo rustig hier, niet normaal! De corona...
Hippos in Oeganda
Dag 1; De KLM heeft een directe vlucht op Entebbe. Wij hebben echter gekozen voor een variant via Nairobi en komen na een overstap in de vroege ochtend in Entebbe aan. Veel te laat...
orang oetan borneo
Over dwergolifanten en orang-oetans Dag 1 vliegen naar Maleisië  Aangezien ik toch over moet stappen in Kuala Lumpur, en nog nooit in Kuala Lumpur geweest ben, besluit ik een...

We zijn vandaag teruggekomen van een geweldige reis door Costa Rica (ik zal de lijst met emoticons niet volledig maken, want die is bijna eindeloos…)! Het was helemaal perfect door jullie geregeld. We hebben geweldige beesten, jungle, vulkanen en wat al niet meer gezien, de hotels waren goed. Alle activiteiten waren een belevenis en, ook heel fijn, we stonden steeds op ‘de lijst’.
Er komt misschien wel een keer een officiële evaluatie, maar dit is alvast een spontane.
Veel dank en tot een volgende reis!
Arno, Jolien en de kinderen

Costa Rica zomer 2022

Goedemiddag Dagboek team,

Wat hebben wij genoten van onze reis door Mexico en wat hebben we veel gezien.

Van de mooie kust en stranden tot aan de ongerepte jungle.
Van krotjes en hutjes waar in gewoond wordt tot aan de indrukwekkende Maya ruines.
Van een soort Maya hut in de jungle waar we in sliepen onder de klamboe zonder airco, tot aan het geweldige Hacienda hotel.
Van apen in de bomen tot Mexicaanse dansers in prachtige kleurrijke kleding.

Nou ja, eigenlijk te veel om op te noemen.

Jullie app werkte fantastisch, daar hebben we veel aan gehad.
Het persoonlijke contact met de lokale agent, in ons geval met Paty, was heel fijn.

We hebben slechts één advies en dat betreft de eerste overnachting in Playa del Carmen.
Jullie moeten eigenlijk het hotel vragen om de gasten geen kamer aan de straatkant te geven.
Tot 2 uur ’s nachts was er volop geluidsoverlast en kon je slecht slapen.
Na zo’n lange reis heb je daar wel veel behoefte aan, want je komt behoorlijk moe aan.

Mochten we in de toekomst weer eens een dergelijke reis gaan maken, dan melden we ons zeker weer bij jullie.
Dus nogmaals dank voor alles.

Hartelijke groeten, Jola en Roel

Mexico rondreis april 2024

Beste team Dagboekreizen,

Wij hebben een hele fijne, bijzondere en spectaculaire vakantie gehad.
Onze vluchten zijn bijna allemaal vlekkeloos gegaan. De chauffeurs waren netjes en waren goed georganiseerd. De hoeveelheid dieren die wij hebben gezien waren overweldigend maar niet voor alleen voor ons was het genieten.
Ook onze chauffeur Edwin die wij de langste periode bij ons was heeft erg genoten van de reis.
Dat komt voor namelijk door de bijzondere dieren die wij mede dankzij zijn kennis en geduld konden zien. Waaronder de wilde honden die hij 5 jaar lang niet heeft gezien. De neushoorns die wij een aantal keer mochten zien. De cheeta moeder met haar 4 jongen. De martial eagle met zijn net gevangen prooi. De geboorte van een thomson gazelle. Zo blijft de lijst van bijzondere ontmoetingen maar doorgaan. Wij weten dankzij hem ook dat wij het heel erg getroffen hebben en al ons geduld werd dus ook rijkelijk beloont. Edwin's woord voor deze reis was 'excellent' en dit hoort bij de top 3 van alle tours die hij heeft gedaan. Ook Zanzibar is heel fijn geweest lekker bijkomen en luieren. Even alle tijd om de vele indrukken te gaan verwerken. Met alle indrukken verwerken zijn wij nog steeds bezig want het is niet te bevatten wat ons allemaal overkomen is.
Wij willen jullie bedanken voor het regelen van de fantastische vakantie. Wij hopen dat jullie nog veel mensen mogen helpen met het regelen van een goede vakantie. En wij gaan in de toekomst zeker nog een keer terug naar Afrika om nog meer te kunnen ontdekken.

Hartelijk bedankt.

Groetjes Danny en Annet.

Tanzania en Zanzibar september 2023

Bij gebrek aan Facebook even langs deze weg een review.

Voor de pandemie stond er een rondreis door Brazilië gepland. Dit werd een voucher, toen een rondreis door Namibië, Botswana, Zimbabwe en Mozambique, vervolgens weer een voucher en uiteindelijk een refund.
Alleen al om de wijze waarop dit hele proces werd aangepakt zou ik DagboekReizen meer dan aanbevelen.
Het is een organisatie gerund door integere oprechte en positieve mensen voor wie hun werk hun passie is en het kan niet anders dan dat dit doorsijpelt in de wijze waarop ze hun reizen organiseren en in hun keuze voor de lokale organisaties met wie zij werken.
Wij hebben als gezin het geluk gehad in ons jaar reizen, tweemaal een deel met DagboekReizen te kunnen doen.
Een maand Colombia en een week in een relatief onbekend maar adembenemend mooi gebied in Brazilië, de Jalapao.
Beide reizen waren afwisselend, uitstekend georganiseerd en met veel oog voor onze behoeften als gezin samengesteld.
Hans en Tonia hebben het talent accomodaties te vinden met een charme die wij erg waarderen en waar we ons direct thuis voelden.
De maand Colombia heeft ons een fantastisch inkijkje gegeven in dit prachtige land met eindeloos veel natuur waar we ons zoveel in hebben mogen vermaken. De plaatsen en steden die we bezochten waren met alle muurschilderingen een lust voor het oog en door de gidsen die we troffen en tours die we kregen altijd informatief en boeiend.
Het fijne aan onze reis door Colombia was ook de ruimte die er was gelaten om zelf een invulling te kiezen en te organiseren ter plaatse, wat ons een prettig gevoel van autonoom zijn gaf, iets wat soms onder gesneeuwd kan raken tijdens overvolle georganiseerde trips.
In de Jalapao in Brazilië waren we enkel met lokale toeristen en een fantastische gids in een bijzonder gebied met de fervedouros als absoluut hoogtepunt.
Wij zijn ervan overtuigd dat je met DagboekReizen kiest voor een organisatie die ook de minder bekende juweeltjes van een land aandoet en je een complete ervaring biedt die veel verder gaat dan de foto’s van een gemiddelde reisbrochure.
Dank Hans en Tonia voor 5 geweldige weken en het daarnaast ook volkomen belangeloos geven van tips en aanbevelingen gedurende onze reis van afgelopen jaar. We hebben er talloze opgevolgd en het heeft ons op schitterende plekken gebracht.
Mede dankzij jullie is ons jaar de wereld over een onvergetelijke ervaring geworden.

Nou dit is hem dan.
Ik word er bijna emotioneel van.
Maar dat ben ik snel:-) en over tweeenhalve week gaan we weer naar huis dus ik moet sowieso afscheid nemen van ons jaar en dat valt niet mee.
En vooral;
We zijn jullie gewoon enorm dankbaar.

Martijn en Didi en Tijmen en Imme

brazilie en colombia 2022

We liggen compleet uitgeteld op de bank...waren na een lange reis om half 4 weer thuis. We hebben een prachtige vakantie gehad.

Nkonzi camp was zo persoonlijk en intiem! Echt een hele fijne plek. Wel veel, heel veel Tse Tse vliegen! Jo en Clive zijn supervriendelijk, we hebben goed gegeten en genoten van de gezelligheid en natuurlijk de game-drives. Three Rivers was weer heel anders. Prachtige kamers. We hebben daar niet erg veel wild gezien tijdens de drives, maar wel liepen de olifanten en giraffen langs onze kamer toen we op het terras bij zaten te komen. Tot slot River lodge. Dat was voor ons echt perfect en we zijn heel erg blij dat we daar hebben afgesloten. Heerlijke locatie, weinig Tse Tse vliegen en een uitstekende service. De gids die we hadden was echt heel erg goed en we hebben elke game drive wel iets bijzonders gezien, naast de ‘gebruikelijke’ olifanten en giraffen...Ze hebben ons enorm in de watten gelegd. We mochten maar liefst 2 x lunchen op het tree deck. En we waren de enigen die gisterochtend nog een game drive mochten doen met een aangepaste tijd, zodat we op tijd terug waren voor de transfer. Heel bijzonder en dat hebben we enorm gewaardeerd. We kunnen met recht zeggen dat we South Luangwa echt het allermooiste stukje Afrika vinden dat we ooit hebben gezien.

We danken jullie hartelijk voor de organisatie!

Andre en Marina

Rondreis Zambia

De reis was geweldig! We hebben een hoop mooie landschappen en heel veel dieren gezien. We waren ook erg onder de indruk van de Victoria Falls. Met de vluchten is ook alles goed gegaan. Eigenlijk was alles ook uitstekend geregeld en zijn de accommodaties ons heel goed bevallen. Ook bij de autoverhuur (Namibia2Go) was alles prima geregeld. Paar dingetjes:
- in de informatie die we van jullie kregen stond dat we door de lokale agent van het vliegveld zouden worden gehaald, alle info zouden krijgen en daarna naar de autoverhuur zouden gaan. Dit bleek anders te gaan: we werden door iemand van de autoverhuur opgehaald, die bracht ons naar de verhuurlocatie, waar we de uitleg kregen over de auto. Toen we daar bijna mee klaar waren, kwam er iemand van de lokale agent om ons alle info te verschaffen. Misschien handig om dit in jullie informatie aan te passen, het was wat verwarrend nu. Iets anders is dat het fijn was geweest om het infoboek dat we van Namibia Travel Connection kregen, op voorhand te ontvangen. We hadden nu best het een en ander vooraf uitgezocht, wat ook gewoon in het infoboek stond. Ook als het gaat om algemene informatie over Namibië, het rijden, de veiligheid etc had het fijn geweest als we dit van te voren hadden gekregen en door hadden kunnen lezen.
- de lodge in Rundu (Kavango River Lodge) was echt wel de minste. Die zouden we niet aanraden om te boeken voor andere gasten. Het zicht op de rivier is mooi, maar de accommodatie is erg gedateerd, niet overal goed onderhouden en in het restaurant moesten we anderhalf op ons eten wachten. De boottocht die ze voor ons hadden geregeld bij de Kaisosi River Lodge was niet echt de moeite waard. We voeren een stukje over een weinig interessant stuk van de rivier, de schipper gaf geen uitleg, er zaten geen dieren. Achteraf hadden we die dag liever gelijk doorgereden naar de Nunda River Lodge en Rundu overgeslagen. Maar dan wordt het wel een lange reisdag.
- toen we in Katima Mulilo bleek dat de lokale agent onze transfer naar Botswana niet voor die dag had geregeld, maar per ongeluk voor 2 dagen erna. Het bedrijf dat de transfer zou verzorgen (Caprivi Adventures), pakte dit goed op en heeft zo snel mogelijk alsnog een transfer naar de Bakwena Lodge geregeld.
- Shearwater Adventure Camp (Vic Falls) is erg massaal als je net van de Bakwena Lodge komt. Maar ik kan me voorstellen dat veel verblijven in Vic Falls grootschalig zijn (en dat de kleinschaligere plekken erg kostbaar zijn).

Veel dank voor het organiseren van de reis, we hebben er erg van genoten! We komen zeker bij jullie terug.

Annemarie en Niels

Namibië, Botswana en Zimbabwe september 2023

Klaas en ondertekende zijn na een lange reis weer gezond terug.

Even een korte terugblik op onze reis:

Wij vonden het programma uitstekend. Prima te doen op deze manier. De chauffeur en auto waren prima in orde.
Hij was heel vriendelijk, flexibel. Luisterde  naar onze wensen en was een veilige rijder.

We zijn drie keer door de organisatie gebeld of het naar wens verliep.  Dat stelde we erg op prijs.
De hotels waren over het algemeen uitstekend. Uitzondering daarop vonden wij Miragekings
Eten slecht. Was geen optie voor a la Carte. Viel niet over te praten. Het zou een a anderhalf uur duren om iets anders klaar te maken.
We hebben daarover ter plekke geklaagd. Door de chef zou het aan de keuken worden doorgegeven. We hoorden van andere gasten het zelfde geluid. Ook onze chauffeur vertelde dat de chauffeurs hadden geklaagd. Wij adviseren jullie dit hotel uit de aangeboden opties eruit te halen. Het enige mooie was de tuin.

Wij vonden Ella de topper met natuur en prachtige ligging van het hotel en vriendelijke mensen  De volgende keer zouden wij daar drie dagen gaan verblijven. Ook de sfeer in het dorp was heel gezellig. Het deed ons denken aan Ubud op Bali.

De safari was eveneens een hele mooie ervaring. Veel gezien.

Voor de rest hebben wij een fantastische vakantie gehad.

Mocht je verder nog iets willen weten let us know.

Cor

Reis Sri Lanka

Beste Hans

we zijn terug van een fantastisch avontuur. We hebben echt enorm genoten. Wat een schitterend land, met lieve behulpzame mensen!
Onze reis was een groot succes mede dankzij alle goede zorgen van jullie uit. Alles was tot in de puntjes verzorgd. Fantastische verblijfplaatsen, goede en sympathieke gidsen met veel kennis, transfers die perfect geregeld waren , onverwachte telefoontje van Martyn, gewoon om even te checken of alles naar wens is, een appje van Salvador receptivo om af te stemmen hoelaat we opgehaald willen worden, een telefoontje van een gids de avond voordat we elkaar ontmoeten om alvast contact te leggen ….in 1 woord…fantastisch!
puntje van kritiek …..die hebben we niet!

enorme dank en heel graag tot “ziens “

groet
iris

Brazilie juni 2022

Inderdaad zijn we helaas weer thuis na een mooie reis door Colombia.

Een land met een hele vriendelijke bevolking die alles doet om je een heerlijke vakantie te bezorgen en waar we ons nooit onveilig gevoeld hebben, ook een land met een enorme verscheidenheid die we in deze reis volop hebben kunnen ervaren. Een hoogtepunt in deze reis was voor ons duidelijk het verblijf in Hato de Aurora; een hele ervaring om er te komen met een weg die op een gegeven moment eigenlijk geen weg meer is maar gewoon weiland, een heerlijk verblijf in de finca, eenvoudige maar prima kamer met een mooie veranda, een heel relaxte sfeer en een geweldige staf. We hebben daar fantastische excursies gedaan door de wetlands, over de rivier en door de bossen.

Verdere hoogtepunten de fiets tocht in Bogota, de Tatacoa woestijn, St Augustin was erg ontspannen met een verrassend historisch park en een geweldige paardrijd rit door de bergen en ook Salento vonden wij heel gezellig. In Tayrona waren we erg blij met de Yorara Finca; geweldig gastvrije ontvangst, mooie finca waar je je meteen thuis voelde , mooi strand en zowel Tayrona als flamingo park bereikbaar met de bus. Een heerlijk verblijf. En natuurlijk hebben we Majagua nog vers in het geheugen waar we een aantal mooie duiken gemaakt hebben. Duikschool was prima met goede begeleiding afgestemd op de wensen van ons en met een mooi onderwater landschap met mooie koraal formaties en geweldige sponsen.

Nog enkele opmerkingen die we ook telefonisch met Pure hebben gedeeld:

• vlieg ticket van Bogota naar Yopal was verkeerd geboekt voor een vlucht die niet in het schema stond waardoor we geen ticket hadden voor de vlucht die gepland stond. Wij kwamen daar op het vliegveld achter en moesten met hoge tijdsdruk met Pure andere tickets regelen. Dat leverde behoorlijk wat stres op en is op het nippertje gelukt maar daardoor misten we wel bijna een hoogtepunt van deze reis; de trip naar Hato.
  • vertrek uit St Augustin werd onduidelijk; we wisten niet wie welke transfer zou regelen en het hotel kwam met andere info dan in het reisschema stond…de vertrektijd klopte ook niet
  • we zaten met nog een ander stel in de Tatacoa woestijn en toen was er veel onduidelijkheid tav hun en ons programma en welke gids waarvoor beschikbaar was. Dat leverde s avonds al een urenlange discussie op en overdag veel telefonisch gebel met Pure tijdens deze excursie. In ons schema stond dat we om 9 uur ‘ s ochtends naar de woestijn zouden gaan (volgens de gids niet  was het 6 uur) maar dat is veel te laat voor die trip want dan is het veel te heet in de woestijn. om 6 uur vertrekken en de zonsopgang zien is veel beter.

Andere transfers gingen prima en stonden keurig op tijd klaar met een goede service en chauffeurs die ons spaans konden ontcijferen. Ook de hotels waren erg leuk met een goede service, een lekker ontbijt en goede bedden. Hierdoor en door de grote verscheidenheid en mooie wandelingen, boottochten, duiken en reizen hebben we een heel goede vakantie gehad.

Al met al hebben we heerlijk verblijf gehad in Colombia waar we met veel plezier nog van nagenieten. We zullen ook zeker Colombia aanbevelen als vakantiebestemming.