Wilpattu Sri Lanka
Het is alweer even geleden dat we ons laatste dagboek online hebben gebracht. Dat was in april dit jaar toen we naar Zuid India vertrokken. We hadden toen nog geen idee wat onze volgende stop zou...
Kamelentocht in Marokko
Dag 1: Je kunt op 1001 manieren naar Marokko vliegen. Het kan tegenwoordig zelfs met onze vrienden van EasyJet. Wij kiezen echter voor "good old" Royal Air Maroc. Het is een relaxte...
banner Indonesie
Soms loopt het leven anders dan je wil. Al in januari hebben we onze reis naar Indonesië op de kalender gezet maar nu het zo ver is moeten we helaas in de lengte snijden. Van de...
Rainbow Mountain Peru
Dag 1 vliegen naar Lima Zo, na een keer of 5 de koffer te hebben in- en uitgepakt heb ik nog steeds het gevoel dat ik iets  vergeten ben in te pakken, maar geen idee wat. Het zal wel goed...
Huwelijk onderweg in Noord India
Dag 1 - vliegen naar Delhi De KLM heeft een aantal routes die je vanwege hun entertaiment keuze (of liever gezegd het gebrek er aan) liever niet kiest maar direct vliegen blijft direct vliegen....
In de straten van Hanoi Vietnam
Dag 1: vliegen naar Hanoi Eindelijk is het zo ver. Na bijna twee jaar gaan we terug naar Azië. Belachelijk natuurlijk maar het is er gewoon niet van gekomen. We waren te druk met andere...
Olhuvelhi Maldiven
Dag 1 - Parel van de Indische Oceaan Na een zeer goede vlucht met Emirates (we zijn er gek op om te kijken wat elke luchtvaartmaatschappij voor extra's te bieden heeft) komen we vroeg in de...
Arenal Costa Rica
  Dag 1 - Vliegen naar Costa Rica; We komen na weer een nacht in het Citizen M hotel (een aanrader, je kunt vallen naar de terminal en de kosten zijn zeer acceptabel en de bedden...
met kinderen in Egypte
Het is februari en we zitten met zijn allen aan tafel. Het lijkt me een goed idee om eens te beginnen over de zomervakantie want ik ben de winter nu al meer dan zat (had ik toen geweten dat ie tot...

Beste Tonia en Hans,

Alles is weer opperbest verlopen: op alle afspraken (en dat waren er nogal wat...) was iedereen perfect op tijd. De lodges en hotels waren iedere keer tiptop in orde en strategisch gelegen.

De beste gidsen vonden iedere keer de meeste dieren en bovenal verliep alles zoals wij dit wensten.

Ook de trip naar Maboneng was super. De taxichauffeur (gids) gaf ons bijna een complete sightseeing van Johannesburg en leidde ons naar een prima restaurant. De dode tijd op de luchthaven werd zo springlevend.

Bedankt voor uw schitterende diensten en we kijken al weer uit naar de novemberreis in Colombia.

Groeten

Sabine en Jan

Reis Botswana

Wij hebben een super vakantie gehad! Het was perfect geregeld.

We hebben enorm veel gezien, ook buiten het bestaande programma om, doordat we een gids hadden die alle hotspots goed te vinden wist.

Bali is een super mooi eiland, maar ook Gili Trawangan was erg mooi en fijn om lekker te relaxen.

Voor ons was het in ieder geval een vakantie om nooit te vergeten!

Bedankt voor alles en wie weet tot volgend jaar!

Renée

Rondreis Indonesië

Dag Hans/Mark,

Wij zijn inmiddels weer thuis en hebben inderdaad een geweldig reis gehad. We hebben ontzettend veel gezien en gedaan, mensen gesproken, natuur bewonderd, op tours geweest, paardrijden, varen, tuben, ziplinen, zwemmen walvishaaien(!) enz enz op de meest prachtige plekken. En veel te veel foto’s gemaakt.

Wat heel fijn was dat het vervoer zo goed was geregeld, de chauffeurs waren er altijd op tijd. En alle hotels waren prachtig.

Van de hele vakantie waren maar 2 dingen die wat minder waren (neem aan dat jullie dat graag willen weten):

- De zeer lange reisdag van Flores naar Bacalar. We moesten een paar keer wisselen van busje/bus/taxi en twee grenzen passeren. We dachten dat het 8 uur reizen zou zijn maar uiteindelijk waren we 14 uur onderweg zonder gelegenheid om ergens eten te halen. Daar waren we niet zo goed op voorbereid, konden alleen in Belize nog snel een zakje chips regelen. We kwamen laat aan in het donker in Bacalar waar je zelf nog taxi’s moet regelen (in ons geval 2 voor 6 personen) en omdat je nog geen tijd hebt gehad op pesos te regelen en we alleen dollars hadden betaalden we natuurlijk veel te veel dollars voor dit ritje. Gelukkig was Bacalar en het meer echt een prachtige locatie, we waren de reis zo weer vergeten.

Overigens was de reisdag van Antigua naar RioDulce weer heel erg meegevallen. Hier waren we gewaarschuwd omdat het een lange reisdag zou worden. Extra vroeg vertrokken ivm een evt. afsluiting onderweg maar alles liep zo soepel dat we al na 6 uur reizen om 11 uur in ons hotel in RioDulce in het zwembad lagen :)

- Het hotel in Tulum is een prachtig hotel, we hadden echte een mooie kamer aan zee. Waar we een beetje van schrokken (we waren in het hotel in Bacalar wel al geïnformeerd over dit fenomeen) is het grote zeewier probleem. Het stapelt zich op op het strand waar het afsterft en vervolgens een geur van rotte eieren afgeeft. De zee is hier bruin van kleur. Heel de zeekust van Cancun heeft hier last van. Er zijn wel stranden die hier minder last van hebben maar bijvoorbeeld het hotel waar wij zaten juist heel erg omdat ze in een kleine baai liggen en het zeewier blijft circuleren. We konden hier in ieder geval niet in zwemmen. Ik weet niet of jullie hiervan op de hoogte zijn? Wij hebben hier verder de omgeving verkent, zijn lekker gaan fietsen en hebben gezwommen in een mooie cenote.

We waren meer geschrokken over het feit dat de ontbossing in de amazone de oorzaak hiervan is en zorgt voor zo’n explosieve groei van zeewier in zee en het evenwicht verstoort. Het probleem spoelt dus aan in Cancun. Eye opener…

Verder gelukkig geen nare dingen gebeurd, we hebben ons eigenlijk nergens onveilig gevoeld en vooral veel lieve mensen ontmoet.

Ook een compliment naar Solana tours. Heel erg fijn en handig om via WhatsApp contact met ze te hebben. Ze reageren direct en hebben ons een paar keer kunnen helpen met regelen van dingen of alternatieven, tips en dergelijke.

Dank voor het regelen,

met vriendelijke groet,

Sheila + familie

Rondreis Mexico & Guatemala

Wij hebben genoten van de vakantie, het is veel te snel voorbij gegaan. En wat was de Malediven een prachtige afsluiter!

Nog een speciale dank aan onze gids Kingsley. Hij was echt een perfecte gids wij hebben van hem genoten. Zou fijn zijn als dit nog bij hem terecht komt :)

Maaike

Rondreis Sri Lanka & de Malediven

Wij hebben een fantastische vakantie gehad.

Tanzania is een prachtig land met heel veel mooie dieren en lieve mensen.

De gids van Gosheni was fantastisch, hij had heel veel kennis van flora, fauna en cultuur en sprak hier met veel plezier over.

Wellicht het enige puntje van verbetering was de laatste dag in Tarangire. Onze gids informeerde ons gelukkig enkele dagen van te voren al dat het in Tarangire een 24 uurs ticket betreft, waarbij je het park verlaten moet hebben voor het tijdstip dat je de dag ervoor binnen gekomen bent. En na het verlaten van het park zat onze vakantie er op en zouden we rechtstreeks naar de luchthaven gebracht worden. Dus als we de dag voor vertrek al om 10 uur het park in waren gegaan hadden we de dag erna heel vroeg er uit gemoeten en waren we 3 uurtjes later al op het vliegveld geweest, wat zou betekenen dat we daar 7/8 uur zouden moeten wachten.

Zoals al vermeld had onze gids ons gelukkig geïnformeerd hierover en hebben we een goed compromis kunnen sluiten, waardoor we niet uren op de luchthaven zaten.

Bedankt voor het regelen van de mooiste vakantie die we ooit gehad hebben.

Roel & Anjo

Reis Tanzania

Goede middag allemaal,

Bedankt voor jullie mailtje.
Wij hebben een prachtige reis achter de rug. Het was wat we ervan verwachte en zoveel meer??.

Onze persoonlijke hoogtepunten:
- 2-daagse hike Acatenango: Bleek toch zwaarder te zijn dan gedacht, ondanks onze goede voorbereidingen. Toch heel blij dat we dit gedaan hebben. Goede organisatie door Tropicana.
-ATM-cave: Waw, een echte must-do! Wij begrijpen dus waarom jullie dit standaard opnemen in jullie programma
-snorkelen met zeilboot in Caye Caulker: prachtige dag! Ook leuke Caraïbische vibes dankzij de bemanning, een aanrader!
-in Placencia hebben wij de Monkey river tour gedaan. Tip voor natuur- en dierenliefhebbers. Van apen, krokodillen, tarantula tot een heel assortiment aan vogels, mooie dag!
-Tikal: overnachting in het park zelf. De brulapen ‘s nachts gaan we niet missen maar wel onvergetelijke ervaring.

Wat de samenwerking met Solano tours betreft, ook dat verliep vlot, goed bereikbaar en snelle contactname.
Bv Ons programma is ter plaatste moeten aangepast worden, nl de Ferry naar Belize hebben we 1 dag eerder genomen aangezien de agent, van de boottocht tss Rio Dulce en Livingston, ons tijdens die tocht liet weten dat er op zaterdag (en zondag) geen Ferry was. Wij hebben Solano tours gecontacteerd en zij hebben onmiddellijk het nodige gedaan wat betreft ons verblijf (hotel) en vervoer.
(Persoonlijk kwam ons dat niet slecht uit aangezien wij een volledige dag in Livingston achteraf gezien niet nodig vonden)

Kortom, wij hebben 3 prachtige weken achter de rug mede dankzij de goede organisatie van jullie en Solana tours, waarvoor dank!

Binnenkort komen we terug bij jullie op antenne want we kijken al volop uit naar een volgende bestemming volgend jaar, nl Zuid-India.??

Fijne zondag nog en tot binnenkort.
Groetjes Ginny en Werner

Mexico, Guatemala en Belize 2023

Heey Hans,

Ja ja we zijn weer terug! Gelijk met de neus in de boter qua weer (ik hou van sneeuw :-)). De vakantie was geweldig! Wat is Oeganda een top land! Heel mooi. We hadden ook echt een hele goede chauffeur/gids, hele fijne man. Hij regelde alles, echt top! Ook erg luxe dat we de hele auto voor ons alleen hadden :-).

We hebben wel een paar puntjes van feedback, zie maar of je er iets mee wilt doen :-).

Allereerst staat in de reisbeschrijving dat het hotel (bij aankomst) op enkele minuten afstand van het vliegveld is maar dit was 2 uur. Op zich geen probleem als je dat weet, maar als je na de lange reis verwacht met 5 min in je hotel te zijn dan is dat even een teleurstelling :-).

Daarnaast zou ik overwegen (indien mogelijk) om de Hippo lodge te schappen. Deze lodge had nogal wat achterstallig onderhoud (gaten in de daken, hutjes op instorten). Ook hadden we daar niet altijd stromend water en elektriciteit (was volgens de medewerkers een externe factor dus konden ze niet heel veel aan doen maar was niet heel fijn).

Verder vonden wij de 3 dagen die wij in Queen Elizabeth Park hadden net 1 dag te lang (ook doordat we in de wat mindere Hippo lodge zaten waar we best wat tijd hebben besteed). Wij hadden liever 1 dag extra in bijvoorbeeld Lake Mburo np gehad of 1 dag eerder terug gegaan naar Kampala

Dat waren de puntjes. Overall zijn we heeeeel tevreden, was echt 1 van de mooiste reizen ooit! Vooral de gorilla’s waren fantastisch!! Dank voor het regelen!!

Fijne avond!

Liefs,

Lysan

Rondreis Oeganda

We hebben een geweldige reis gehad, heerlijk en indrukwekkend.Vooral Jerash, Danah en Petra sprongen eruit. Overigens waren ook Madaba en Mount Nebo meer dan de moeite waard. Wat tegenviel was eigenlijk alleen de reistijd de 1e reisdag, die was te lang. En dan hebben we nog niet eens het kasteel in Kerak bezocht. We waren pas om 8 uur in Danah en hebben dus dik 2 uur in het donker gereden. Ik denk dat we dit wat onderschat hebben. De Kings Highway gaat gewoon niet snel en zeker voor Jerash heb je tijd nodig.

Leerpuntje voor de volgende keer.

Wadi Rum vonden we de rondrit heel erg imposant, mooier dan bijv. de woestijnrit in Marokko, zeker anders. Wat we jammer vonden was dat er in ons kamp veel omgevingslicht was en je hierdoor (en door het zand)vrijwel geen sterrenhemel kon zien.

Verder vonden we de verscheidenheid aan hotels verrassend, de eenvoud maar warmte in Danah en luxe in Petra.

Kortom, Buiten het kamp in Wadi Rum, vooral door het vele licht, alles prima bevallen.We komen voor de kerst nog een keer langs om over een volgende vakantie te praten.

Groeten, ook aan Tonia,

Dick en Tiny

Rondreis Jordanië

Dag Neelke, Tonia en Hans

We zijn heelhuids terug thuis geraakt, en dat doet ons een beetje stilstaan bij al die mensen op de wereld die onderweg zijn, op de vlucht, op de dool, zonder zekerheid, moe, vuil, ziek, enz. Wat een gelukzakken zijn wij!

De reis was tot in de puntjes perfect georganiseerd, alles klopte, en meer nog: de tips die jullie gaven, waren veel beter dan wat ik ervan zou hebben gemaakt!

Boek over Argentinië: wat een leuke attentie in ons laatste hotel! We hebben bijna alles wat in dit boek zo prachtig afgebeeld staat, in levende lijve gezien.

Dus DIKKE, DIKKE DANK JE WEL! voor de organisatie, maar ook voor de keren dat we op jullie konden rekenen om bij te sturen, tickets voor ons te boeken en vluchturen voor ons in de gaten te houden! Argentinië en de Argentijnen zitten in ons hart (en hun steaks en taartjes in onze billen ????) ????!