Familiereis Brazilië banner
Brazilië; om nooit genoeg van te krijgen We gaan op pad. De KLM heeft hele beschaafde tijden dus pas om 9 uur gaan we van huis weg om op het gemak naar Schiphol te reizen. Het blijft...
Op safari in Botswana
Het is maart maar we gaan al weer op pad. Een beetje ongewoon maar wel lekker want dan duurt de winter toch net even wat korter… We vliegen naar Johannesburg en omdat we met de KLM...
Watervallen Foz do Iguazu Brazilië
Dag 1 - vliegen naar Brazilië; De KLM had geen tarieven waar we heel blij van werden dus Tonia en ik besluiten om niet rechtstreeks te vliegen maar met de TAM. Het is heen overstappen in...
Lencois de Marahances, Brazilië
Het is guur en koud als we Nederland verlaten. Hoog tijd om de zon op te gaan zoeken. Het is tijd voor ons jaarlijkse uitje naar Brazilië en dit keer gaan we via de Costa Verde naar het hele...
We zijn weer onderweg. Dat blijft toch echt het lekkerste dat er is. Je spullen bij elkaar zoeken en de belofte dat je morgen heel ergens anders zal zijn. We beginnen in Mexico Stad We...
Hippos in Oeganda
Dag 1; De KLM heeft een directe vlucht op Entebbe. Wij hebben echter gekozen voor een variant via Nairobi en komen na een overstap in de vroege ochtend in Entebbe aan. Veel te laat...
Tempel in Egypte
Dag 1: Iemand zou de KLM eens uit moeten leggen dat het niet lekker is om zo laat naar Cairo te vliegen maar het alternatief is of qua prijs of het feit dat je over moet stappen niet...
Een fervedouro in de Jalapao in Brazilie
Het is toch al weer 3 jaar geleden dat we voor het laatst voet op Braziliaanse bodem hebben gezet. Wat ons betreft veel te lang geleden maar zo gaan de dingen soms. Dit keer gaat het naar een...
Oudheden in Jordanie
Dag 1; Vliegen naar Amman Het is een koude januaridag als wij de tas hebben gepakt voor een weekje Jordanië en Dubai . Eerstgenoemde is niet nieuw voor me maar het is altijd leuk om er...

Ha Hans,

Gisterenmiddag gezond thuis gekomen.

Vakantie was een feestje;

Rio geweldig; alle hoogtepunten en nog meer gezien. Alleen “lokale” gids in Santa Marta. Ik vond van niet maar de dames wel. Ze hadden gelijk. Ik vraag mij af of de politie hier nog wel de baas is. Nog nooit zoveel mannen met guns gezien. Hotel goed zowel qua ligging als kamers

Igazu, Braziliaanse kant (halve dag) en Argentijnse kant (hele dag) sprookjesachtig mooi. Hotel goed zowel qua ligging als kamers en een hele mooie rustige grote tuin om in te vertoeven, maar …….. wat een niet blije medewerkers.

Hotel vliegveld Cuiabá, wat een trieste bedoeling in een trieste omgeving en vieze lakens/kamer. Liever iets meer betalen,  beter hotel en een stukje omrijden of dan maar doorrijden in het donker naar Nobres

Nobres, pareltje zowel kamers/eten als omgeving.

Araras top! Duur, maar dubbel en dwars waard. Heel veel gezien en gedaan. Voor geen goud willen missen.

Jaguar tour. Man met boot was student (gids) afgestudeerd bioloog en nieuwe studie duurzaamheid gestart. Kon veel vertellen en had veel humor. En een goede boot met bekwaam kapitein die van de gebaande paden durft te gaan. 6 Jaguars!, lunch in de boot met zijn 6en en een jaguar op 10 mtr afstand een uur voor onszelf, geen andere kijkers. Kon niet mooier. Aan het einde van de tour nog een fotografeer les  gehad van Steve Winter ( ja, die ja!) met Jaguar in boom. Altijd meegenomen.

Salvador, prachtig centrum en mooie kerken. Ook buiten het centrum leuke markt bezocht en Bomfin in geweest vanwege oa de kerk. Hotel goed zowel qua ligging als kamers en wat kan de dame in de keuken koken zeg, niet normaal! Het vermelden waard.

Morro de Sao Paulo was lekker en een rustige omgeving.  Hotel zowel qua ligging als kamers top! Had ik wel een dagje korter kunnen plannen. Te lang stil liggen ligt ons niet.

Laatste hotel bij het vliegveld was oke. Achteraf reis ik liever door naar huis mits de aansluitingen het toe laten.

Bij iedere plek was de chauffeur er van te voren, hoefde wij nergens te wachten en was alles goed geregeld, complimenten!

O ja, toch namens mijn dochters.  De auto, ze hebben hem omgedoopt tot Downiemobiel. Had voor hun wel wat sportiever gemogen. Als wij in Nederland waren hadden ze niet ingestapt. Ook het personeel van het verhuurbedrijf vond het wel een bijzondere combinatie; jong dynamisch gezin in de Downie.  Ze hebben er nog lang om gelachen terwijl wij aan het laden waren. Ik heb lekker gereden met veel zicht, heel veel zicht. Ze hebben de auto na de eerste schok wel omarmd.

Wat mij opviel is dat niemand, maar dan ook echt niemand Engels, Duits, Frans of wat dan ook sprak. Liggen nog kansen voor het land qua scholing en zal een brief schrijven aan de minister van ontwikkeling en economie.

Dank namens de fam voor het weer vlekkeloos regelen van onze heerlijke vakantie!

Groet Bob

Hoi Hans.

We zijn er weer.

Het was super, Caïro en ons Nederlands sprekende gids waren een mooi begin.Wat was het een chaos met auto s en mensen.

Het was heel fijn om onze gids Sahr te ontmoeten, door de taal ook veel informatie gekregen.

We waren erg tevreden hoe het allemaal geregeld was, niks kwamen we te kort.

Gidsen, taxi die klaar stond allemaal perfect en even aardig, ook al het personeel op de cruise, hebben ook echt leuk contact gehad.

Super fijn dat we niet met grote groep waren maar met zn 2 en.

We zijn erg tevreden met jullie en crew tours.

Wie weet tot een volgende keer.

Groet Brigitte en Erik

Reis Egypte

Dank je wel voor je bericht, leuk!

Wij hebben zeker genoten! Alles was goed georganiseerd, overal stonden de gidsen en chauffeurs voor ons klaar. Ook om ons te brengen naar het door ons zelf geboekte hotel in Safaga. Crew Travel is een prima organisatie. Top! Onderstaand onze bevindingen en wat tips.

De gidsen vertelden per bezienswaardigheid een aantal highlights al dan niet aan de hand van fotomateriaal en daarna konden we zelf de bezienswaardigheid bekijken.

De hotels waren goed. In het hotel in Caïro hebben wij de kamer omgewisseld, hierdoor kregen we een kamer met tegels, zicht op het zwembad en piramides, top (zijn kamers op de begane grond, aanrader). Het hotel in Luxor is luxe, maar ook onhandig ingedeeld, wat vergane glorie en alleen gratis wifi in de lobby. Ligging nabij het centrum is leuk, zeker als je langer verblijft. Voor 1 nachtje zou een ander hotel ook goed zijn.

Hotel in Aswan, het verblijf was zeer kort, maar aangenaam!

De Nijlcruise was ook goed, ruime cabin, niet druk, dus alle ruimte aan boord op het zonnedek. Het was uiteindelijk de Jaz Crown Prince. Ook het programma is anders verlopen dan verwacht. We vertrokken pas donderdagmiddag in plaats van woensdagavond. Hierdoor bezochten we Kom Ombo aan het eind van de donderdag en Edfu vrijdagmorgen vroeg. Dat was prima. Op vrijdag aan het einde van de dag kwamen we in Luxor aan. Hierdoor stonden voor zaterdag de volgende bezienswaardigheden op het programma: Vallei of de Koningen, Hatsjepsoet, Tempel van Karnak en Luxor tempel. Gelukkig hebben we een deel 's morgens gedaan en een deel 's middags, maar het was zeer intensief. Blijkbaar is het heel lastig of wellicht zelfs niet mogelijk om ruim van te voren het juiste programma te weten, veel hangt af van stroming, welke boot en wie het dan ook verder beslist.

Het enige wat we echt anders zouden willen is het reizen naar Abu Simbel. Reizigers die deze trip ook zouden willen doen, zouden we adviseren om vanaf Aswan te vliegen naar Abu Simbel, dit te bezichtigen en dan terug vliegen naar Aswan. Scheelt een keer zeer vroeg opstaan en niet twee keer dezelfde 3 uur durende rit door de woestijn. Bijkomen in het Movepick hotel is dan heerlijk.

Nogmaals bedankt voor het organiseren van onze reis. Jullie staan op ons lijstje als we naar een van de andere bestemmingen die jullie aanbieden willen.

Mochten jullie nog vragen hebben, vernemen we dat graag.

Hartelijke groet, Astrid en Willem

Reis Egypte

Hallo Hans!!

We wilden gisteravond al een mail sturen, maar dat kwam er allemaal niet van (erg vroeg naar bed gegaan haha) en nu helaas alweer aan het werk!

We wilden je nog bedanken! want we hebben echt een super goede vakantie gehad!
het was echt geweldig en indrukwekkend!!!

De hele reis is goed verlopen en de chauffeur was ook erg fijn!
hotels waren ook heerlijk

alleen de jungle is ons helaas tegen gevallen doordat het regende en we daar dus niks geen dieren zagen (op bloedzuigers na)
en door de regen (en geen stroom..) was het even wennen!
maar de rest van de reis heeft dat gelijk weer doen vergeten!

we zijn erg tevreden! en hopen dat we bij je terecht kunnen als we weer zo'n soort reis willen maken

bedankt voor alles!

Mariska de Leeuw

Ja we zijn weer terug en hebben erg genoten. Gebrek aan WiFi in beide kampen was niet zozeer het probleem, maar we wisten niet dat het er niet was. Ook geen telefoonbereik en dat is jammer als je belooft wat van je te laten horen als je veilig bent aangekomen. Maar geen probleem, meer een tip om mensen daar op te wijzen (voorgaande kampen hadden allemaal wel WiFi dus gingen we er vanuit dat het hier ook zo zou zijn).

Pop Pom was echt geweldig. In Sango had het flink geregend voor we kwamen waardoor veel wegen niet toegankelijk waren en we bijvoorbeeld Moremi niet in konden (we zaten na 50 meter al vast en moesten uit de blubber getrokken worden).

Nu weer wennen aan de regen hier en weer aan het werk, sparen voor de volgende vakantie!

Robbert-Jan

Reis Botswana

We zijn inderdaad weer thuis! En wat hebben we genoten, wat is Costa Rica een fantastisch land met prachtige natuur, zoveel verschillende dieren en vriendelijke mensen.

De hotels waren stuk voor stuk bijzonder en er zat een leuke variatie in de reis.

Alles is goed verlopen en was goed geregeld.

Hartelijk dank voor de invulling van het programma zo, was top! En we zullen jullie zeker aanraden.

Groeten

Karin en Raf

Goedenavond

Onze reis zit er helaas weer op.
Deze is omgevlogen.in één woord onvergetelijk.
Wij reizen nu inmiddels al een jaar of 38.
Hebben ook al erg veel van de wereld gezien.Gaan naar iedere bestemming maar 1 keer, dus misschien kun je je voorstellen hoeveel landen we bezocht hebben.
Laat staan met hoeveel reisorganisaties we te maken hebben gehad.
Zo ook met jullie.
We zullen jullie eerlijk zeggen.We hebben het nog nooit zo top geregeld gehad als nu.
Als we jullie een cijfer mogen geven van 1 tot 10 (10 =uitmuntend)dan krijgen jullie een dikke vette 10
Super,super.Overal waar we kwamen stond chauffeur keurig te wachten.Deze waren vaak half uur voor tijd aanwezig.Hotels top geregeld en zijn zeker aan te bevelen. Excursies idem dito. Ook de travel key was
super handig.
Kortom we zouden niet één minpunt kunnen bedenken. Van jullie organisatie kunnen de anderen nog heel veel leren en een voorbeeld aan nemen. Als we weer besluiten een reis te boeken zijn jullie degene die dit mogen organiseren.
Ga zo door.Dikke vette complimenten.
Bedankt voor deze onvergetelijke reis.
Wim & Elma

costa rica rondreis januari 2024

Hallo Tonia en Hans,

Helaas! We zijn weer terug. Dank jullie wel voor onze super vakantie. We hebben enorm genoten, zowel van het samen reizen, het land en van jullie goede voorbereidingen en tips.

Onze batterijen zijn weer opgeladen, ‘fotoalbum’ gevuld, blog afgerond, dus we gaan er weer tegenaan.

Tot snel en succes met al jullie avonturen, warme groeten, Joost en Lilian

Rondreis Indonesië

maar meteen in de 'pen' geklommen voor een verslag/evaluatie.

Mogelijk heb je hier nog wat aan voor anderen.

Maar laat ik beginnen met jou enorm te bedanken voor de belangrijke bijdrage de jij hebt geleverd aan onze fantastische Sri Lanka ervaring! Want een ervaring, en daar was het mij om te doen, dat was het zeker. 4 kinderen en partner hebben voor het eerst Azie ervaren. Ze waren vaak positief verrast en blij. Voor mij was het een gevoel van thuiskomen. Na 1 1/2 jaar Azie in '91/'92 ervaarde ik op 'klein' Sri Lanka veel van natuur en cultuur van verschillende Aziatische streken. En ik denk dat dat Sri Lanka uniek maakt, en zeer geschikt als eerste Azie-ontmoeting.

Dank dus!

• Na een lange vlucht op het vliegveld van Colombo  opgewacht door Nishanta, onze chauffeur. Een zeer vriendelijke en behulpzame man, die ons vaak heeft geholpen. Goede chauffeur ook.
  • Unawatuna. Coco Bay Resort bleek een heerlijk hotel, erg goed om daar te starten. Hoogtepunten daar waren het bezoek aan Yatagala tempel en klooster. Fijne plek. Goede rondleiding door plaatselijke gids. Ook Cinnamon Island en de boottocht was erg gaaf. Bezoek aan de Turtle Hatchery was indrukwekkend, vooral ook door de gedreven bioloog die ons daar rondleidde. Galle was niet onze plek. Doods en voor de 'toeristen'.
  •  Weddagale. De wisseling van Boulder Garden naar Rainforest Edge Hotel had (hoe triest voor Boulder ook) niet beter kunnen uitpakken: een heerlijke rustige plek, met prachtige natuurlijk overkomende kamers en een fijn restaurant met enorm goed eten (mogelijk het beste eten van de hele reis).  Je waant je daar midden in de natuur. De trekking door Sinharadja was gaaf. Zo'n 5 uur gelopen. Piekje beklommen, met magnifiek ver uitzicht. Veel natuur beleefd, vooral flora. En vlinders. En natuurlijk bloedzuigers, zo'n 100 de man! Schoenen vol bloed. Eerste schrik werd later een spel om ze te verwijderen. Na de wandeling in een rivier gebadderd. Heerlijk. Elephant Orphanage Udawalawe was erg leuk (vooral om daarna in Yala de wilde olifanten te ontmoeten).
  •  Kataragama. Big Game Camp was een hele fijne rustige plek. Zeer vriendelijk personeel. Goede tenten. Goed eten. Kataragama was gaaf, vooral het grote hindoe complex. Mystieke plek, vol geheimzinnigheden. Ganesha ritueel bijgewoond, bij toeval dansen gezien. Mensen gesproken daar. Had daar wel graag een goede gids gehad. Safari in Yala was prima. 10 olifanten, buffels, zwijnen, herten, krokodil, vogels, etc. Behalve ik was niemand nog op safari geweest, dus voor hun was het nog indrukwekkender.
  •  Buduruwagala. Prachtige plek. Ondanks de hitte. Erg goede gids geregeld, via Nishanta. Verder bijna niemand aanwezig. Zijn verhaal en de serene sfeer daar maakten het een topervaring op cultureel gebied.
  • Ella. Ella zelf was leuk, hoewel de drukke stinkende hoofdweg door het stadje het genieten wel temperde. Gelukkig lag het hotel wat van de weg af. Ella Lizzie Villa had een nieuw gebouw, waar wij werden gehuisvest. Erg clean, onpersoonlijk en enorm gehorig. We hebben veel chinees gehoord. Ik zou daar geen gasten meer naar toe sturen. Een goed alternatief lijkt mij bijvoorbeeld het Sky Green Hotel. Of de Bamboo Cabine (slechts voor 2 personen). De aktiviteiten bij Ella waren erg leuk: Ella's Peak beklommen, met gids. Voor de meesten van ons een van de piekervaringen op Sri Lanka. Kookles gehad bij Lizzie. Erg leuk. En massage ondergaan. Fijn.
  • Nuwara Eliya. Gave treinreis. De Heritance Tea Factory was bijzonder om te zijn. De kinderen genoten van de luxe. Thee geplukt, met theeproeverij. Leerzaam.
  • Kitulgala. Onderweg nog een dam-project bezocht en watervallen gezien. De Rafters Retreat is te gek. Open houten hutjes op palen, aan de rivier. Simpel, en echt natuurbeleven.  Veel dieren ervaren, zowel buiten als in de hutjes... Gaaf geraft. Canyoning was wat simpel. Trekking ook, zeker vergeleken met Sinharadja. De kids hebben ook nog over de rivier getokkeld. De tropische hoosbui waar ze in zaten maakte het alleen maar spectaculairder. Best prijzige aktiviteiten, maar als je daar toch bent... Overigens bedreigt de dam die ze stroomopwaarts aan het bouwen zijn het raften. De beheerder denkt dat raften over een paar jaar niet meer kan in Kitulgala. Zonde.
  • Kandy. Je begrijpt waarschijnlijk dat Kandy na Kitulgala een schok was. Een mooie maar vervuilde drukke stad, vol met stilstaand verkeer. The Secret Kandy Hotel was op zich goed, maar gelegen in een drukke bocht waar dag en nacht werd getoeterd. Fijn zwembadje, matig eten. Ik had liever een rustiger hotel wat buiten Kandy gehad. De Tempel van de tand was mooi. De botanische tuin was onverwacht prachtig. Met een golfkarretje met chauffeur/bioloog door de tuin rondgeleid. Aanrader. De dansvoorstelling in de avond was een toeristische must, maar wel kwalitatief erg goed. Dambulla was erg fraai. Gelukkig weer een goede gids geregeld.
  • Galkadawala. Geen Srilankaan die weet waar het ligt. Een gehucht in de droge bossen net ten westen van Habarana. Lastig weggetje er naar toe. Maar wat een plek! De Galkadawala Forest Lodge is een complex met een paar prachtige, door een Singhalese architect neergezette gebouwtjes, van hout, leem en baksteen. Zo fraai en met de omgeving kloppend. En sfeervol. En toch ook wel luxe. En midden in de natuur. Echt super. Eea wordt gerund door Mauli, een wat oudere vrouw, die gepassioneerd kan vertellen over Sri Lanka en de omgeving. De rust die het uitstraalde was weldadig. Mooie oase en rustpunt in de enerverende reis. Ook de kinderen vonden het heerlijk. Erg goed eten ook. Vandaaruit naar Polonnaruwa gegaan. Interessant, maar in vergelijking met de eerder bezochte sites voor de kinderen wat statisch. Misschien ook vanwege de warmte. Sigirya de volgende dag sprak meer tot de verbeelding. Zelfs ondanks de horde toeristen. Wat een prachtige plek! Minniriya niet meer kunnen bezoeken, maar toen we er langs reden zagen we van dicht bij een grote groep olifanten richting de tank gaan. Tof!
  • Trincomalee. Cinnamon Blu was bij aankomst slikken (ik dus, niet de kinderen), maar al snel voelden we ons in de watten gelegd op de compound. Sri Lanka leek even ver weg, maar we hebben er enorm genoten. En we zijn een paar keer ontsnapt langs het strand, richting Backpackplekken en naar Trincomalee zelf. 3 volle dagen daar was ruim genoeg om alle aktiviteiten uit te buiten: matineus dolfijnen spotten (gaaf, veel dolfijnen gezien, maar wel samen met 15 bootjes met soms opdringerige neurotische stuurmannen), snorkelen bij Pigeon eiland. En zelfs met z'n zessen gedoken! Onze eerste keer. En zeker niet de laatste. En verder genoten van rust, vissers, zwemmen en het fantastische buffet.
  • Wilpattu. Met een nieuwe chauffeur (prima man) naar het Big Game Camp in Wilpattu. Droger dan Yala, maar weer fraai. Gelukkig tenten wat kunnen upgraden. Safari aan einde dag leek weinig op te leveren: oogst na 1 1/2 uur waren slechts een paar pauwen en een arend... Op de terugweg kregen we echter weer een prachtig kado van Sri Lanka: 2 luipaarden! Een mannetje hangend op een tak en iets verder een vrouwtje liggend en daarna sluipend door het gras om te gaan drinken. Beide van zo'n 25 meter afstand. Zo gaaf! En weinig auto's in vgl met Yala. Topervaring.
  • Negombo. Eigenlijk ervaarden we dat onze Sri Lanka reis na Wilpattu en de luipaarden  nu wel voorbij was. Negombo en de laatste helft van de rit daarnaartoe hadden (behalve verse cashewnoten) weinig meer toe te voegen. Het Goldi Sands Hotel was goed, maar werd meer een wachtkamer voor ons vertrek. Zo voelde het. Liever had ik nog een nacht op een rustiger plek in de natuur doorgebracht, maar geen idee of dat op 1 uur rijafstand van het vliegveld mogelijk is. De terugvlucht, met overnachting in Marriot hotel Heathrow verliep goed.

Acme travels ervaarden we als een erg goede agent. Alles was prima geregeld. Ze zorgden er zelfs voor dat onze vergeten aankoop in Udawawale werd opgestuurd naar Negombo.

En nu weer thuis. Vol met prachtige herinneringen. Mooiste vakantie ooit, vinden de kinderen. En dat was mijn doel: om ze een ervaring te geven die ze altijd bijblijft. En ook mijn vrouw en ik hebben enorm genoten en veel ervaren.

Super Hans! Erg veel dank. En we weten je te vinden voor eventueel een nieuwe ervaring elders.