Machu Picchu in Peru
Dag 1; we hebben ons verwend en vliegen op stoel 1a en 1b naar Lima. Wat een zegen! Peru is een coole 12 ½ uur vliegen en dat is voorin aanzienlijk relaxter. De KLM vliegt lekker...
Arenal Costa Rica
  Dag 1 - Vliegen naar Costa Rica; We komen na weer een nacht in het Citizen M hotel (een aanrader, je kunt vallen naar de terminal en de kosten zijn zeer acceptabel en de bedden...
Op safari in Botswana
Het is maart maar we gaan al weer op pad. Een beetje ongewoon maar wel lekker want dan duurt de winter toch net even wat korter… We vliegen naar Johannesburg en omdat we met de KLM...
Kalahari
Aankomen en op weg naar Vryburg Reizen naar Afrika is altijd een feest. Je weet nooit wat je kan verwachten omdat je meestal op zoek gaat naar dieren. Wij zijn al jaren bezig om de bruine...
Capibara Brazilië Amazone
Dag 1 - Vliegen naar Sao Paulo Zo, het is weer zo ver. De ganzen vliegen naar het zuiden en hoog tijd om ze te volgen! Voorlopig onze laatste keer Brazilië, dus we pakken het maar eens...
Olifanten in Zuid Afrika
Eindelijk is het dan zo ver! Jut en Jul gaan weer eens genieten. We zijn al jaren bezig om deze tocht te gaan maken maar nu mogen we dan eindelijk. We landen in ons geliefde Phalaborwa en...
Komodovaraan op Komodo Indonesie
Dag 1 - Vliegen met Singapore Airlines; We hebben de hand weten te leggen op supergoedkope tickets naar Jakarta met Singapore Airlines. Ik stap met hoge verwachtingen het toestel in want ik...
De Pantanal revisited
Dag 1 Het is een mooie dag in maart als we de grote blauwe vogel inklimmen voor een nieuw avontuur in Brazilië. We hebben ons erg verheugd op deze zeer speciale reis. Niet alleen wordt...
met kinderen in Egypte
Het is februari en we zitten met zijn allen aan tafel. Het lijkt me een goed idee om eens te beginnen over de zomervakantie want ik ben de winter nu al meer dan zat (had ik toen geweten dat ie tot...

Goedemorgen!

Ik had me voorgenomen jullie direct naar Mexico te mailen om jullie deelgenoot te maken van onze ervaringen.. En zoals dat dan dus gaat, stelde ik dat steeds uit.
Toch een soort van excuses daarvoor, want ik heb veel dankbaarheid voor jullie en blijheid gevoeld naar jullie..
Het was een heerlijk verzorgde reis, met hele fijne hotels en fantastisch mooie plekken!

Zal ik gefragmenteerd wat delen?

Algemeen
De communicatie met jullie is echt fijn en heel direct. Jullie voel(d)en echt als partner in de reis qua betrokkenheid en bereidheid.
Zoals gezegd was alles enorm goed geregeld, qua transfers, auto huur, hotels en het uitgewerkte programma. Ook alle do's and don'ts waren helpend!

Ik vond Mexico prachtig, zoveel mooie plekken gezien en heerlijk gegeten. Heftige keerzijde voor mij was hoe er steeds weer misbruik van je gemaakt werd. Alleen ín de hotels heb ik me vrij, open en licht gevoeld (mijn lievelings staat van zijn). Daarbuiten moesten we toch steeds op onze hoede zijn, wat afstandelijk zijn/ doen en een hardheid uiten om mensen op afstand te houden doe het niet goed met ons voor hadden.

Bij aankomst op het vliegveld in Cancun werden we misleid en deden ze een poging tot oplichting. Hier heb ik al contact over gehad met jullie.. Gelukkig voelde het niet goed, waardoor we nooit hebben betaald en weg zijn gelopen.

Later zijn we nog aangehouden door de politie bij een roadblock voor onzinredenen.. Gelukkig hadden we (op advies van jullie) onze portemonnee bijna leeg gehaald en zijn we met de betaling van een klein bedrag door kunnen rijden (de agent wilde het rijbewijs van Rob niet teruggeven.. toen wij voorstelden mee te gaan naar het politiebureau, kon dat niet..).

We hebben trouwens een betere ervaring opgedaan door een Über te nemen ipv een taxi! Voelde betrouwbaarder en 'helderder' qua prijs.

Ook nog fijn om te noemen dat we Mexico veel goedkoper hadden verwacht, maar de prijzen zijn redelijk vergelijkbaar met hier..

Playa del Carmen
Prachtig hotel, fijne ontbijt plek ???? en levendige stad (voor mij wat te toeristisch, maar tegelijk toch ook charmant). Één dag was genoeg..

Valladolid
Fijn charmant hotel, prima ontbijt.. Blij dat er een zwembad was. De eerste cenotes en Maya ruïnes bekeken vanuit daar, prachtig.

Merida
Hotel minst bijzonder, zo ook het ontbijt.. Het zwembadje was erg smerig (gevraagd of dit verschoond mocht worden, maar hebben ze niet gedaan.. Zo gelaten). De wijk leek wat armoedig in eerste instantie, maar het andere deel van Merida vond ik fantastisch fijn.. Voelde heel lieflijk, heerlijk gegeten ook!

(Izamal vonden we trouwens echt niet bijzonder)

Bacalar
Mijn hoogtepunt.. Die lodges waren geweldig! De lagunes adembenemend.. Bacalar heel fijn en chill. We hebben ons heerlijk gevoeld daar en waren graag langer gebleven.

Via Tulum gereden.. Wat een fijn stadje (deel wat wij gezien hebben).

Isla Mujeres
Fijn hotel, mooie ligging: zwembad en strand. Ontbijttip: Oh my brunch.
Ook genoten van een fijne Beachclub!
Levendig stadje, vooral horeca en dezelfde winkeltjes.. Fijn om nog even te hangen en niets te hoeven. Fijne afsluiter!

Al met al dus een onvergetelijke topreis. Ik ben heel blij dat we het met jullie begeleiding hebben gedaan!
Laat je het me weten als je meer informatie wil over het één of ander?
En stuur me ook gerust een linkje voor een officiële review ergens.. Ik deel graag mijn tevredenheid!

Nogmaals, ontzettend bedankt voor alle hulp, informatie, begeleiding en voelbare betrokkenheid!

Lieve groet,
Daisy

Mexico april 2024

We liggen compleet uitgeteld op de bank...waren na een lange reis om half 4 weer thuis. We hebben een prachtige vakantie gehad.

Nkonzi camp was zo persoonlijk en intiem! Echt een hele fijne plek. Wel veel, heel veel Tse Tse vliegen! Jo en Clive zijn supervriendelijk, we hebben goed gegeten en genoten van de gezelligheid en natuurlijk de game-drives. Three Rivers was weer heel anders. Prachtige kamers. We hebben daar niet erg veel wild gezien tijdens de drives, maar wel liepen de olifanten en giraffen langs onze kamer toen we op het terras bij zaten te komen. Tot slot River lodge. Dat was voor ons echt perfect en we zijn heel erg blij dat we daar hebben afgesloten. Heerlijke locatie, weinig Tse Tse vliegen en een uitstekende service. De gids die we hadden was echt heel erg goed en we hebben elke game drive wel iets bijzonders gezien, naast de ‘gebruikelijke’ olifanten en giraffen...Ze hebben ons enorm in de watten gelegd. We mochten maar liefst 2 x lunchen op het tree deck. En we waren de enigen die gisterochtend nog een game drive mochten doen met een aangepaste tijd, zodat we op tijd terug waren voor de transfer. Heel bijzonder en dat hebben we enorm gewaardeerd. We kunnen met recht zeggen dat we South Luangwa echt het allermooiste stukje Afrika vinden dat we ooit hebben gezien.

We danken jullie hartelijk voor de organisatie!

Andre en Marina

Rondreis Zambia

We zijn inderdaad weer thuis! En wat hebben we genoten, wat is Costa Rica een fantastisch land met prachtige natuur, zoveel verschillende dieren en vriendelijke mensen.

De hotels waren stuk voor stuk bijzonder en er zat een leuke variatie in de reis.

Alles is goed verlopen en was goed geregeld.

Hartelijk dank voor de invulling van het programma zo, was top! En we zullen jullie zeker aanraden.

Groeten

Karin en Raf

Wij hebben een geweldige vakantie in Thailand en Cambodja gehad.

Hij was perfect geregeld, wij werden op tijd gehaald en gebracht. Je hoefde je nergens druk om te maken, echt een onbezorgde vakantie . Brazilië was al door jullie geweldig georganiseerd , ook Thailand deed er niet voor onder. Ik hoop, dat Australië ook een keer in jullie reizen komt, want dat zouden wij ook graag door jullie georganiseerd willen worden.

Hotels :

De hotels in Bangkok (Riva Surya en Riva  Arun) waren geweldig (een aanrader).

Het hotel in Siem Reap :  was prima .

In Kanchanaburi : River Kwai Jungle Rafts, een geweldige ervaring

De nachttrein (1ste klas) was modern en dus super (lekker geslapen)

In Chiang Mai : Yaang Come Village was een geweldig hotel

In Khao Sok : Arts Riverview Lodge : geen aanrader, gaten in de handdoeken. De eerste keer zat de Lodge niet aan de rivier (volgens mij wel geboekt), de tweede keer wel aan de rivier , maar vlakbij een ontmoetingsplaats, waar een feest werd gegeven, met muziek, schreeuwen,etc. tot 03:00 uur in de ochtend . Ik heb mijn beklag bij de receptie gedaan, waar ik te horen heb gekregen, dat zij ook geklaagd hebben en dat zij 24:00 uur zouden stoppen. Dus niet.

Slapen op het meer was een avontuur. Inderdaad een aanrader. Wij hebben inderdaad de gibbons horen roepen. Een belevenis.

Daarna uitrusten op Koh Samui in Fair House Villas & Spa, een geweldig hotel. Wel weinig tot geen strand, maar dat vonden wij heerlijk, omdat geen mensen voor je paraderen. Dus rust.

Bangkok is een geweldige, indrukwekkende stad. De fietstocht was geweldig. De tempels prachtig. Het uitje met de longtailboot stelde niet veel voor, met de fietstocht zaten wij ook al af en toe in een longtailboot wat veel indrukwekkender was.

De floating market was een teleurstelling , want op die dag was het heel toeristisch en misten wij de bootjes, die waar aan de man brachten . Wat wel mooi en schitterend was, was de markt, waar de trein doorheen rijdt . Ongelooflijk en schoon.

Kanchanaburi is ook interessant (tempel en Dutch Village), het eten in het hotel, waar wij waren voor wij de trein instapten, was heel slecht.

Chiang Mai is een geweldige stad met z’n vele tempels, het hotel ligt vlakbij de night market, waar veel backpackers komen en waar je goedkoop eten kan en heerlijk naar muziek kan luisteren.

Ook zijn we naar een Elephant Sanctuary geweest, waar niet opgereden wordt, alleen maar gevoed en gewassen wordt. Een hele belevenis. Ook het recyclen van de olifantenmest (papier) was heel interessant .

Veel succes met het organiseren.

Groetjes

Bas en Martina

Reis Thailand en Camboda

och we hebben GENOTEN, ik wil terug!!!!!!!!!!!!

De chauffeurs en koks waren schatjes... zeker de jongens uit Kenia waren zeer proffie en leuk. Eefje & Innocent zijn ook erg leuk! Michael, de chauffeur, heeft nog een ontmoeting met de Keniaanse Cricket Warriors voor ons geregeld... was WAANZINNIG!!!  haha en uiteraard hebben we nog een paar uur langs de weg zitten wachten ivm lekke banden, maar dat heeft natuurlijk zijn charme...

qua afstanden waren we misschien liever vanaf serengeti naar dar el salaam gevlogen en Mwanza overgeslagen,  maar dat is geen item hoor!

Mensen allemaal even vriendelijk en op het strand in zanzibar hebben de jongens en ik nog gevoetbald met de maasai jongens.

1 minpunt; Simba Campsite (daar hadden ze alleen maar gaten in de vloer.. te ranzig en goor voor woorden) tot grote hilariteit van alle mannen heb ik de chauffeur gevraagd een waterfles kapot te snijden zodat ik daar in kon plassen.

1 aandachtspunt; Tilapiahotel... incapabel & inflexibel personeel... en ook erg suf, zij hebben daar die URU diamonds haha en ik was in de mood om zeker 5 armbanden te kopen!!!

Maar overall een droomvakantie.

Kan ik foto's voor de chauffeurs en de koks naar jou sturen?

Groetjes, Erna

Rondreis Kenia

We hebben inderdaad erg genoten! Wat een fantastische reis hebben jullie voor ons samengesteld!! Heel afwisselend en prima geregeld.

Wellicht vinden jullie het leuk/zinvol om nog dingen te horen die we echt top vonden en waar we mogelijk nog een tip hebben?

Heel goed:

* hartelijk welkom in Colombia (met cadeautjes :-));

* het afwisselende programma;

* hele leuke hotels op goede locaties;

* goede gidsen die de tijd namen en goed Engels spraken, met name compliment voor Armando die we op de trip naar Villa de Leyva hadden;

* snelle reactie van Pure Colombia als iets niet goed dreigde te gaan;

* goed vervoer, mooie routes, aardige chauffeurs.

Tips:

* bij de binnenlandse vluchten bleek dat we maar 15 kg. bagage mee mochten nemen. We hadden elk ongeveer 18 kg bij ons (KLM = 23 kg) en hadden geen rekening gehouden met bagage-opslag en kleinere rugzakjes meenemen. Wellicht goed om dat bij de reisinformatie te vermelden? (Het is in dat kader echt handig om dan in Cartagena 1 hotel te hebben, zodat je bagage kunt opslaan als je naar Isla Grande gaat).

* Isla Grande was prachtig, maar in de maanden jan.-maart (zo vernamen wij) komt er rond 12.30 uur een enorme wind opzetten, waardoor je eigenlijk niet meer buiten kunt blijven zitten. daar hadden wij dus ook "last' van. Ook de boottocht terug moest eerder en met een omweg omdat de zee te ruw was. Goed om te weten? Het is toch jammer als je niet de hele dag van dat paradijsje kunt genieten.

* en tenslotte: het telefoonkaartje werkte bij ons niet. Handiger is wellicht dat Pure Colombia een whatsapp account heeft dat je kunt bereiken? Dan hoef je geen kosten te maken. Bij gids Armando werkte dat perfect. (Het hotel in Bogota had onze reservering na de excursie naar Villa de Leyva niet en een appje naar Armando loste het op: hij belde het hotel meteen. We hebben verder 1x, bij terugkomst uit Hato la Aurora, bijna een uur op het vliegveld gewacht op de taxi en toen maar een sms gestuurd naar Pure Colombia. Daar reageerden ze overigens meteen op. De chauffeur had vastgezeten in het verkeer. Maar whatsapp was gratis/handiger geweest :-). Verder ging alles heel goed op tijd).

Maar deze "tips" dus echt ter info voor jullie. Voor ons geen belangrijke punten en nogmaals heel veel dank voor deze fantastische reis!!

Menno en Roely

Een geweldige reis, alles perfect geregeld, ook toen er even een nachtje langer ergens gebleven moest worden, 9 x gevlogen in Brasil alles liep gesmeerd. Dagboek reizen wij komen zeker bij jullie terug !! Tchau. Fons Saskia Tim en Wing

Rondreis Brazilië en Argentinië

Hierbij een kort verslag van onze Costa Rica reis.

Een prachtig land met een ongelooflijk mooie flora en fauna met als hoogtepunt voor ons persoonlijk Monteverde. Jullie hebben stuk voor stuk prachtige overnachtingen voor ons uitgezocht. Helaas is het raften niet doorgegaan door een rugblessure opgelopen bij het surfen.

De enige kanttekening was de gids die ons begeleid heeft naar Tortuguero.

Bij het ophalen in San Jose vroeg het ons naar de slaapplaats in Tortuguero.  Wij waren toen nog niet op de hoogte dat we waren overgeboekt naar de Evergreen lodge

We werden in het bijzijn van iedereen afgeblaft of we de naam van onze lodge niet kenden

Een maal daar zaten we geïsoleerd van de groep. Zowel de kamer alsook het restaurant.

Communicatie met de gids was hierover niet mogelijk

Verder henben wij een onvergetelijke reis gemaakt . We weten jullie in de toekomst zeker te vinden. Brdankt voor alles

Groet uit Amerika.

Jan en Basil

Beste Dagboekreizen,

Wij hebben een geweldige vakantie gehad.
Alles was tot in de puntjes verzorgd!
De chauffeurs en guides waren altijd ruim optijd, aardig, lief en zorgde voor een leuke babbel tijdens de reis. Eman in Java was onze favoriet! Hij heeft ons zoveel extras van de cultuur daar laten zien en wij vonden het geweldig!

De hotels/resorts waren prachtig en ook de activiteiten waren super leuk om te doen!
De omzetting van Bromo naar Surimi View Point was top! Dit was echt letterlijk en figuurlijk ons hoogte punt van de vakantie.

We hebben genoten echt waar! En we gaan zeker onze volgende rondreis weer bij jullie boeken!
Wij zijn meer dan tevreden met de kosten, de service en de uitvoering!

Jullie hebben ons een reis bezorgd die wij voor altijd meenemen in ons hart!