Cultuur in Phalaborwa Zuid Afrika
Dag 1: Er zijn ontzettend veel vluchten naar Johannesburg. Wij hadden gekozen voor de dagvlucht van de KLM, een nachtje slapen in Johannesburg (gewoon een simpele bed & breakfast,...
Diner op het strand in Zuid India
Dag 1 - Vliegen naar Dehli Het is iets veel te lang is blijven liggen maar nu gaan we dan eindelijk! Het is net lente als we op zondag naar Delhi vliegen. Er zijn natuurlijk vele wegen die naar...
De rijke onderwaterwereld van Belize
Dag 1 - naar Playa del Carmen Het is weer zo ver! We mogen op pad… We hebben maanden geleden bij één van de vele KLM tickets toegeslagen en zo zitten we vanmorgen op stoel...
We zijn weer onderweg. Dat blijft toch echt het lekkerste dat er is. Je spullen bij elkaar zoeken en de belofte dat je morgen heel ergens anders zal zijn. We beginnen in Mexico Stad We...
Het is echt veel te lang geleden. Dat realiseer ik me pas als ik in het vliegtuig stap naar Marrakech . Met Transavia ben je er zo en de vliegtijden zijn ook nog een schappelijk. Om 5 uur stappen...
Oudheden in Jordanie
Dag 1; Vliegen naar Amman Het is een koude januaridag als wij de tas hebben gepakt voor een weekje Jordanië en Dubai . Eerstgenoemde is niet nieuw voor me maar het is altijd leuk om er...
Stranden in Mexico en Costa Rica
We zijn zeker niet van plan om onze eigen kinderreizen te gaan promoten of lanceren maar onze dochters zijn op een leeftijd gekomen dat het leuk is om ze op reis mee te nemen. Na lange gevechten...
India & Nepal: twee landen, twee werelden
Dag 1 - Vliegen naar Delhi Ik heb heel veel zin in mijn reis naar Noord India en Nepal, ben erg benieuwd, vooral naar de verschillen van deze 2 landen.. De vlucht loopt helaas wat vertraging op...
Watervallen Foz do Iguazu Brazilië
Dag 1 - vliegen naar Brazilië; De KLM had geen tarieven waar we heel blij van werden dus Tonia en ik besluiten om niet rechtstreeks te vliegen maar met de TAM. Het is heen overstappen in...

Zijn idd weer terug.Hebben het heerlijk gehad, weer veel gezien en genoten.Verhalen gaan snel over de wereld, komen hier volgende week op terug, genieten jullie van Lissabon, mooier weer dan hier denk ik.

groeten,

Kees en Janny

Rondreis Zambia

Hi,

Alvast een 1e reactie....uitgebreide feedback schrijf ik desgewenst graag (als jullie deze willen plaatsen op website).

HET WAS FANTASTISCH, GEWELDIG... !!!

Wat was deze reis ontzettend goed georganiseerd. Complimenten voor jullie. Het was echt zo goed georganiseerd, waar we ook kwamen: altijd stond er iemand klaar om ons weg te brengen naar onze accommodatie, om ons te verwelkomen.
Ook de accommodaties waar we verbleven waren 1 voor 1 plaatjes...

Dank jullie wel! Ook namens Jasper, Cas en Sjoerd. We hebben echt vanaf dag 1 genoten.

Brazilie zomer 2023

Dank je wel!

Ja, helaas zit de reis er al weer op en mijn werkzame leventje begint morgen weer:-( maar gelukkig kan ik er voorlopig even tegenaan, want ik heb echt een fantastische tijd in Colombia gehad!

Ik heb enorm genoten van alles wat ik gezien en gedaan heb, wat een prachtland is Colombia!En wat hebben jullie samen met Pure-Colombia mijn hele reis goed geregeld zeg!

Toen ik net in het hotel in Bogotá was, werd ik al telefonisch verwelkomd en ook vlak voordat ik uit Cartagena wegging, werd ik gebeld of alles verder goed en naar m’n zin geweest was.

Tussendoor via whatsapp een aantal keer contact met ze gehad, echt super dat dat kon en hoe snel dingen vervolgens opgepakt en afgehandeld werden.

Was met name heel fijn i.v.m. Avianca die al enige tijd aan het staken geweest was en het vluchtschema nog immer continue veranderde.

Wat ik hen tevens gezegd heb (ik moet het evaluatieformulier nog naar ze sturen) is, dat alles bijzonder goed geregeld was, ik volop genoten heb, het vervoer, de gidsen en chauffeurs en de hotels prima waren en de hotels ook zeer centraal gelegen waren.

Het minste hotel vond ik Acqua Express in Medellín. Daar was de badkamer niet al te schoon, het personeel aan de receptiebalie niet al te vriendelijk en er was wel heel veel geluidsoverlast (zowel van binnen als van buiten komend).

Verder waren alle hotels perfect, zeker Casa Mara en Salento Plaza. Wel was er op diverse locaties tevens geluidsoverlast (harde muziek die lang door ging), maar dat is deels ook lastig te voorkomen (zeker de op de raarste tijden kraaiende hanen;-).

De gidsen en chauffeurs waren allen zeer vriendelijk en goed evenals het vervoer zelf.

Ik vond het van een aantal mensen die ik wat langer/vaker gehad heb zelfs “moeilijk” afscheid te nemen. Met name Victoria (Bogotá) en Jaime (die ik vanaf Neiva tot Popayan als chauffeur/gids gehad heb).

De reis zat qua opbouw en afstanden ook goed in elkaar. Was een mooie afwisseling van cultuur en natuur.

Helaas dit keer geen condors gezien (heb ik jaren geleden in Peru wel gezien), maar Puracé National Parc was evengoed zeer mooi en een bijzondere locatie.De Tatacao dessert vond ik echt prachtig, zeker het rode stuk.

Doordat Avianca met haar vluchten aan het stunten was, heb ik een dag later dan gepland alsnog de Spaanstalige (!) sterrenwacht meegemaakt. Ik versta het Spaans erg goed (beter dan ik het kan spreken) dus dat was geen probleem en een heel leuke en boeiende ervaring.

Cartagena was nu al bloedje heet, maar idd erg mooi. Het enige nadeel daar vond ik die verkopers die je om de haverklap aanspreken of je water, een hoed, een zonnebril, fruit of een toer wilt doen. Maar ze accepteerden wel een nee, dus waren wat dat aangaat niet vervelend.

Salento was heel bijzonder en zeker het gebied met de waxpalmen. De tour daar was mooi en eindigde zelfs met een koffieproeverij

En ga zo maar door… ik kan over elke plaats waar ik geweest ben het nodige mooie schrijven, maar ga jou daar niet mee vermoeien:-)

Kortom: top tijd en super vakantie in Colombia gehad!

Het weer zat ondanks dat ik in de regentijd was ook volop mee (overdag alleen maar prachtig weer gehad met af en toe wat bewolking, paar keer in de nacht een bui gehad), dus beter kon het allemaal niet.

Veel groeten,

Natascha

Rondreis Colombia

Hallo Hans!!

We wilden gisteravond al een mail sturen, maar dat kwam er allemaal niet van (erg vroeg naar bed gegaan haha) en nu helaas alweer aan het werk!

We wilden je nog bedanken! want we hebben echt een super goede vakantie gehad!
het was echt geweldig en indrukwekkend!!!

De hele reis is goed verlopen en de chauffeur was ook erg fijn!
hotels waren ook heerlijk

alleen de jungle is ons helaas tegen gevallen doordat het regende en we daar dus niks geen dieren zagen (op bloedzuigers na)
en door de regen (en geen stroom..) was het even wennen!
maar de rest van de reis heeft dat gelijk weer doen vergeten!

we zijn erg tevreden! en hopen dat we bij je terecht kunnen als we weer zo'n soort reis willen maken

bedankt voor alles!

Mariska de Leeuw

Beste dames, beste Hans,

Voor ons vertrek heb ik op de vraag wat we met de vakantie gingen doen een standaard antwoord gegeven: we gaan een droomreis maken. Nu terug in Nederland kan ik niet anders dan vaststellen - met ontzettend veel dankbaarheid aan jullie kunde en professionaliteit - dat zelfs de stoutste verwachtingen werden overtroffen.

Het was een reis van extreme uiteenlopende ervaringen. Het begon met een shock om plotseling in het midden van Buenos Aires te staan.

In Salta kwamen we volledig tot rust. De trip naar Bolivia en Atacama was fantastisch. Hadden veel geluk met de reisgezelschap: vier goed opgeleide dames uit Buenos Aires. Dankzij hen kregen  we ongelooflijk veel inside informatie over Argentinië. Zijn goede vrienden geworden. De natuur was overweldigend en adembenemend. Gelukkig hadden we geen last van de hoogte en  als ik nog denk aan het bad aan de rand van het meer om half acht in de ochtend met 3 (?) graden boven nul…

In San Pedro hebben we nog een excursie naar de drie valleys geboekt, dus maximaal van de omgeving nog kunnen genieten.

De busreis terug naar Salta was spectaculair: boven 5.000 m geweest, ongelofelijke afdaling naar Purmamarca (bijna 3.000 in 1 keer). We hadden een krakkemikkige bus verwacht, maar was één en al luxe.  In Salta nog een dagtrip naar Cachi geboekt, was weer anders. Verblijf in Salta afgesloten met MAAM museum; heb nu nog kippenvel als ik aan de Inca kinderen denk. Hadden geluk dat juist de “lightning girl” was tentoongesteld.

De vlucht naar Trelew was voor ons spannend: we hadden namelijk volgens het vluchtschema ca. 2 uur voor overstap, maar met dien verstande dat de aansluitende vlucht van andere vluchthaven was. Uiteindelijk hebben we een zeer welwillende goede taxi chauffeur gevonden die ons in een uur naar het juiste vliegveld heeft gereden. Daar direct naar de balie en we konden gelukkig nog mee. Dat was waarschijnlijk nog niet de vlucht waar jij het over hebt, ik vermoed dat jullie met een kleine crisis de verbinding van Trelew naar El Calafate bedoelen. We waren in ieder geval nog op tijd (23.30) door de hotelreceptie gebeld dat we eerder en via  Usuaya vliegen. We wisten natuurlijk niet wat er allemaal achter de schermen moest worden geregeld, voor ons was het een ‘cadeautje’ dat we in  de uiterste hoek van de bewoonde wereld zijn wegeest  – al was het maar alleen vanuit het vliegtuig (kinderachtig, he?)

Walvissen waren aandoenlijk en pinguïns met hun levensverhaal ook. Behalve deze dieren hebben we nagenoeg alle fauna van de natuurreservaat gezien, dankzij onze gids en chauffeur. Echt onvoorstelbaar hun opmerkingsgave en kennis.

Nou en dan echt naar Patagonie: de combinatie van Dolomieten-achtige bergen met pampa was even prachtig en adembenemend als Andes in het noorden. In Las Torres veel gewandeld en (voor de eerste keer) een halve dag trip op paard gedaan – voor mij een fantastische ervaring, Wim wilde niet. Ook nog naar Gray lake/gletsjer geweest. En natuurlijk mag ik niet Las Torres all inclusiv vergeten… De algehele verzorging  was daadwerkelijk op hoog niveau, het hotel is grandioos gelegen en de keuken is uitstekend!

En dan terug in El Calafate; een dagtrip naar Perino Moreno – toch sensatie als je een enorme ijsschots hoort en naar beneden ziet storten en in het water verdwijnen, waarbij een stel condors bijna langs je gezicht  vliegt..

Daardoor eindigde eigenlijk ons inhoudelijke programma en zijn we langzamerhand begonnen aan de terugreis naar Amsterdam.

Dit zal allemaal niet nieuw voor jullie zijn, maar voor ons was het daadwerkelijk fantastisch. Was ons inziens geen eenvoudige reis qua bedenken en organiseren. Daarom willen we jullie zo ontzettend bedanken voor de perfecte inhoudelijke en  organisatorische invulling daarvan. Alles klopte!! We hadden geen gevoel dat we ergens te lang of te kort zaten (nou ja, een dagje extra wandelen zou ook nog fijn zijn…, maar dat is geen kritiek, hoor), de transfers waren perfect geregeld, hotels zorgvuldig uitgekozen, veel net iets speciaals. Alle gidsen waren uitermate professioneel, met veel verantwoordelijkheidsgevoel, veel kennis, vriendelijk en geduldig. Misschien omdat het nog begin van het seizoen was..? Wil hen niet tekort doen, want je proeft dat ze van hun werk echt houden. Oh ja, we hadden ook nog gedurende de hele reis echt geluk met het weer.

Zo zou ik nog heel lang kunnen doorgaan. Mochten we weer een mooie verre reis maken, dan kloppen we zeer zeker weer bij jullie aan.  Ook maken we alleen maar reclame voor jullie (weet niet of je het op prijs stelt… J).

Met hartelijke dank en warme groet,

Olga en Wim

Rondreis Argentinië, Bolivia en Chili

Hallo Hans en collega's

Zeker een zeer mooie reis achter de rug! Alles vlot verlopen... Gidsen en chauffeurs stonden altijd en op tijd paraat, accommodaties voldeden aan de verwachtingen! Jullie als organisatie, voor herhaling vatbaar!!!

Grtjes

Rudi

Dag Hans

Inderdaad zijn wij weer terug van een prachtige reis. Namens ons alle 4 compliment voor Dagboekreizen dat alles perfect geregeld en uitgevoerd werd ter plekke. Alle hotels ook prima in orde , zeer afwisselend en met ieder een eigen charme.

We hebben zoals vooraf bedacht met name erg genoten van de prachtige natuur van Sri Lanka en het bezoek aan de verschillende parken was zeker een succes met als klap op de vuurpijl 2 luipaarden gezien in Wilpatti. Kijk dat kon jij dan niet regelen ????maar die mazzel hadden we.

Nog extra compliment voor onze goede  chauffeur  Nishanti , zeer vriendelijk en zorgzaam . Iedere dag weer opgewekt aan de start en dacht overal bij mee en regelde van alles.

Kortom wij zijn absoluut tevreden reizigers, dus namens ons alle vier dank en mogelijk tot ziens!

Groet Els

Reis Sri Lanka

Het is veel te koud hier! We willen terug! Thuis aangekomen weer lekker druk met alles en nog wat. We vonden de reis erg leuk en zijn ook lekker tot rust gekomen, hadden we beide wel nodig.

Enige puntje was dat sommige vluchten niet lekker aansloten waardoor we tijd verloren en dat op het vliegveld moesten volmaken.

Al met al mooie reis! Nogmaals dank voor het samenstellen van de reis! En dank aan Mr. Phong contactpersoon in Vietnam, hij was erg behulpzaam met alles!

Wie weet tot weer in de toekomst... voor een ander mooie reis.

Lin

Rondreis Vietnam & Cambodja

Van 4 t/m 28 maart waren wij ‘georganiseerd via Dagboek Reizen’, in India op vakantie.

De reis was goed uitgebalanceerd; met elke bestemming werd het drukker en hectischer, en dit alles konden we afsluiten aan het strand in Goa.

India is voor de ervaren reiziger, die al het nodige gezien heeft van de wereld.
Wat wij er fantastisch aan vinden, is voor velen ook een gruwel. De chaos, de mensenmassa’s, het lawaai (en ook de armoede en de vervuiling).

Overal waar we waren, werden we opgehaald en ‘thuis’gebracht door chauffeurs en gidsen. Het grote voordeel is dat zij niet alleen kennis hebben van de bezochte locaties/bezienswaardigheden, maar dat zij als local natuurlijk al onze vragen konden beantwoorden. Zo zijn we heel veel wijzer geworden van het leven in India. Over de godsdienst, de koeien, het uithuwelijken, de positie van de vrouwen, de (het ontbreken van) sociale voorzieningen etc. etc. Al met al een indrukwekkende en leerzame reis met als hoogtepunten: de Taj Mahal, Varanisi en de safari, waar we tijgers zagen in het wild. Ook werden we verrast door het Holy festival dat precies in onze reis viel; een vrolijk feest, waarbij iedereen bij elkaar verf op het gezicht smeert. Een dolle boel.

Last, maar zeker niet least, maakten de excursies waarbij wij ook werden uitgenodigd bij gidsen thuis, veel indruk.