verborgen parels Guatemala en Belize
Tijd voor nieuwe avonturen en dus een nieuw dagboek! We zijn onderweg naar Guatemala Stad . Daar kun je niet in één keer heen vliegen maar de KLM brengt mij, met blaar (relevant...
Pokhara in Nepal
Dag 1 - Vliegen naar Kathmandu, Nepal; Het is niet altijd even makkelijk om in Nepal te komen. Om de één of andere onduidelijke reden wordt het maar matig aangevlogen. Wij vliegen...
India & Nepal: twee landen, twee werelden
Dag 1 - Vliegen naar Delhi Ik heb heel veel zin in mijn reis naar Noord India en Nepal, ben erg benieuwd, vooral naar de verschillen van deze 2 landen.. De vlucht loopt helaas wat vertraging op...
Olifant in Zimbabwe
Dag 1 - Vanuit Zambia naar Mana Pools National Park We zijn vanochtend wakker geworden in het Chongwe Tented Camp met de Blue Mountains op de achtergrond. Vandaag eindigt onze rondreis...
Copacabana, Brazilië
Het is een beetje feest bij ons thuis. Met blozende wangen staan we onze tas weer te pakken want we gaan weer terug naar Brazilië. Dit keer is het bijna familiebezoek want we gaan langs bij...
De rijke onderwaterwereld van Belize
Dag 1 - naar Playa del Carmen Het is weer zo ver! We mogen op pad… We hebben maanden geleden bij één van de vele KLM tickets toegeslagen en zo zitten we vanmorgen op stoel...
Capibara Brazilië Amazone
Dag 1 - Vliegen naar Sao Paulo Zo, het is weer zo ver. De ganzen vliegen naar het zuiden en hoog tijd om ze te volgen! Voorlopig onze laatste keer Brazilië, dus we pakken het maar eens...
Lencois de Marahances, Brazilië
Het is guur en koud als we Nederland verlaten. Hoog tijd om de zon op te gaan zoeken. Het is tijd voor ons jaarlijkse uitje naar Brazilië en dit keer gaan we via de Costa Verde naar het hele...
orang oetan borneo
Over dwergolifanten en orang-oetans Dag 1 vliegen naar Maleisië  Aangezien ik toch over moet stappen in Kuala Lumpur, en nog nooit in Kuala Lumpur geweest ben, besluit ik een...

Wij hebben ontzettend genoten van onze vakantie in Mexico! Alle plaatsjes waren zo leuk en we hebben zoveel gezien en gedaan! Om 5 uur sochtends door de jungle opzoek naar dieren, aapjes die even in het park voor ons huisje kwamen kijken, baby schilspadjes die uitkomen , tempels beklimmen met geweldig uitzicht! En dan de laatste paar dagen op een prachtig eiland in een mooi hotel met prachtig uitzicht! Het was heerlijk! Bedankt voor het zo goed regelen van onze vakantie!! Jullie zullen ons vast nog is horen als we een verre reis willen gaan maken!

Vriendelijke groet,
Gaby kasten

Mexico september 2022

Wezijn weer gezond en zeer tevreden thuis. Ik heb vaak gedacht om jullie tussentijds een mail te sturen. we hebben vaak tegen elkaar gezegd dat de reis echt fantastisch was en dat alles zo goed geregeld en op elkaar afgestemd was.

Maw: we hebben echt een geweldige tijd gehad.

Het eerste hotel in playa del Carmen was helemaal goed. We konden heerlijk bijkomen en genieten van de Mexicaanse dynamiek op het strand.

Daarna naar Tulum waar we met open mond dit paradijsje aanschouwden. We hebben er zo genoten! En ook nog een zeeschildpad op t strand gezien s avonds die eieren ging leggen. Bijzonder schouwspel, de kinderen vonden het fascinerend.

Laguna Bacalar was ook een prachtige plek, waar we relaxten in hangmatten, bubbelbad en zwembad. De kanotocht was erg leuk en goed georganiseerd. Leuke Duitsers die veel vertelden onderweg over het meer en de vogels (al hebben we de foto's en filmpjes nog niet ontvangen).

Palenque waren de tempels indrukwekkend. Het hotel viel wat tegen.

In de jungle hadden we minder mooi weer. Wel was de omgeving fascinerend, de achtergrondnuziek van brulapen en krekels waren bijzonder. Jammer dat de mensen soms harde muziek opzetten, dat verstoorde de junhlesfeer wel. De activiteiten vielen ook wat tegen qua organisatie, we moesten overal om vragen en alles werd wat sober aangeboden. Wellicht beter om hier vooraf een soort programma te regelen.

San Christobal vonden vooral Pieter en ik zo geweldig. Het bergklimaat, de markt, de straatjes, de sfeer... Ik had er nog veel langer willen blijven. De tocht naar deMayadorpen en de kerk bracht ons in een andere wereld, we keken onze ogen uit. Toen we hoorden dat de burgermeester de week ervoor door het volk vermoord was, waren we nog meer onder de indruk van de dynamiek in een Mayadorp.

Ook Merida was een leuke stad, waar we volop genoten hebben. We hebben in de menigte meegedanst, door de straten geslenterd, heerlijk gegeten en geborreld. Het was ook een prachtig hotel, ongelofelijk klantvriendelijk en prachtige koloniale sfeer. De tocht naar de grotten en kleine dorpen in de buurt was ook prachtig en indrukwekkend.

Chitzen itza was ook een onvergetelijk. Het hotel was adembenemend. We keken onze ogen uit en hebben maximaal genoten van de prachtige voorzieningen. We zijn om zes uur 's ochtends naar de tempel gegaan, een fascinerend schouwspel waarbij in absolute stilte de mist optrok en de zon opkwam. Het grote tempelcomplex was zo indrukwekkend.

De laatste plek op Holbox was qua voorzieningen wel een stapje terug. Maar de bijzondere omgeving met zandwegen, groenblauwe zee, hangmatten, gezellig dorp en de rondscharrelende leguanen de huisjes maakte veel goed. De walviashaaientocht was een van de hoogtepunten en een onvergetelijke ervaring (ondanks de zeeziekte). Ook het snorkelen, vissen vangen en daarna de vis opeten met elkaar was zo bijzonder. Alleen het hotel bij Holbox was niet zo'n succes. Het personeel snapte weinig, we hebben het vliegtuig terug ternauwernood gehaald mede dankzij onattent personeel. We hebben drie keer gezegd dat we een rekening van het eten moesten betalen, maar men wist niet hoe het zat. We zijn toen maar met alle bagage op een truck vertrokken (de taxi's reden niet vanwege de regen) omdat we veel stress hadden om de boot te halen. Uiteindelijk ging alles net goed.

Terugkijkend was de reis geweldig. Het programma was goed uitgebalanceerd, bijna alle locaties verrassend mooi en aangenaam, de georganiseerde trips waren allemaal leuk en goed. De dame van Solana tours was ook attent. We zijn er blij dat we bij jullie geboekt hebben en willen jullie enorm bedanken voor de goede en attente organisatie.

Groetjes Marjan

Rondreis Mexico, Guatemala en Belize

Het was wederom (1e keer toen Brazilië 2015) een onvergetelijke en geweldige reis met ons niet alledaagse gezelschap! Met als toetje de verloving op het strand in Dominical van onze oudste dochter en haar vriend.

We hebben allemaal zonder uitzondering genoten van dit prachtige land, de gastvrijheid, de schitterende natuur, het lekkere eten en de kundige gids en kundige chauffeur die onze reis echt onvergetelijk gemaakt hebben.

Weer een bevestiging dat jullie het vak ‘dagboekreizen’ in de vingers hebben en weer goed aangevoeld hebben wat bij dit gezelschap past.

Nogmaals complimenten voor jullie werk en dank het organiseren van deze geweldige dagboekreis

Familie D. - Rondreis Costa Rica, December 2022

Familiereis Costa Rica

Een geweldige reis, alles perfect geregeld, ook toen er even een nachtje langer ergens gebleven moest worden, 9 x gevlogen in Brasil alles liep gesmeerd. Dagboek reizen wij komen zeker bij jullie terug !! Tchau. Fons Saskia Tim en Wing

Rondreis Brazilië en Argentinië

Dag 2 (31 december) Tortuguero

De wekker liep om 05.30 uur af….. de rubberen laarzen aan, regenponcho, fototoestel etc. mee en hup richting het zwembad waar het meetingpoint was voor de ochtendwandeling door de jungle. Om 6 uur ’s morgens gingen we dan. Door de modderpaden waanden we ons een weg door de jungle. De gids vertelde voluit over de bloemen,  planten, insecten, vogels etc. maar je kan het natuurlijk niet allemaal onthouden (helaas). Op een moment zagen we een luiaard (van de HoyHoy reclame) met zijn kleintje van dichtbij, in een boom. Ze kropen samen naar boven maar op een gegeven moment viel hij uit de boom. Hij ving zich op aan een liaan, zo laag  bij de grond dan een van onze “hike” vrienden hem aan kon raken. Het maakte de luiaard allemaal niet uit. Hij kroop weer heel rustig met zijn baby naar boven. Na een spectaculaire hikingtocht van ongeveer een dik uur, ontbijten!!!

Na het ontbijt gingen we een boottocht maken over de waterwegen van het nationaalpark Tortuguero.  Dit gebied is zeer bijzonder, je ziet veel vogels, otters maar ook krokodillen en kaaimannen. En natuurlijk de prachtige jungle vanuit de oevers.

Laat in de middag stond weer het volgende op het programma. Voor $ 30 pp. “The Canopywalk “.

Canopywalk kun je op heel veel plekken in Costa Rica doen en overal is het net iets anders, omgeving, lengte van de kabels, hoogte, zitten of liggend, prijzen $ etc.  Canopywalk  houdt in dat je in via de boomtoppen aan stalen kabels van de ene boom naar de andere glijdt. Je wordt continu door de instructeurs vastgehaakt aan de stalen kabels aan je harnas.

Wij besloten om deze alvast te doen…. Aangezien het voor beginners een geweldige introductie zou zijn voor het “echt werk” elders. En jawel hoor wij hadden weer geluk de zon scheen even dus ons plezier kon niet meer stuk. Voordat we van start gingen wederom kregen we instructies, een helm, handschoenen en een harnas We klommen de boomtoppen in en het avontuur kon beginnen. Ook dit was zóóó gaaf!!!! Er zat ook nog met een tarzanswing in het programma. Gelukkig hadden we ons kleine fototoestel mee en hebben we alles kunnen vastleggen. Ook hier weer gold veiligheid voorop.

Een vermoeiende mooie dag met veel indrukken. Doordat het oudjaar was hebben we geprobeerd wakker te blijven maar helaas om 22 uur ging bij ons het licht uit…….en we hebben lekker het nieuwjaar ingeslapen…… L

In CR is het elke dag vroeg dag! Wil je de mooiste dieren zien, tja dan moet je vroeg uit de veren. Het is geen uitslaap vakantie!!!!! Maar je slaap haal je ‘s avonds wel in. Avondvertier kennen ze in CR bijna niet, zoals we dat op de meeste vakantiebestemmingen wel kennen…..dus vroeg naar bed……

Dag 3 & 4 (1 & 2 januari); Puerto Viejo de Talamanca

Na het ontbijt, tijd om terug te varen naar Puerto Blanca. Tijdens de boottocht kom je weer allerlei dieren tegen en mooie vergezichten. En wederom hadden we geluk dat het was droog en het zonnetje tevoorschijn kwam. Op de kade stond de bus op ons te wachten.

De bus dropte ons in Guapiles bij hetzelfde restaurant El Cabo. Hier gingen we eerst lunchen (incl) en daar stond de huurauto voor ons klaar en vertrokken we naar het zuiden naar Puerto Viejo (nabij grens Panama), 165 km – 3 uur rijden. Dit gebied kent andere inwoners dan de rest van Costa Rica. Gebied Cahuita en Puerto Viejo hebben veel negroïde inwoners, vaak stammen deze mensen af van vroegere slaven die zich hier hebben weten te vestigen. Bob Marley is hier God! Ze spreken hier ook vaak geen Spaans maar Pidgeon Engels, erg grappig.

We reden vanaf het stadje Limon, helemaal langs de kust en de regen werd dat ook aanzienlijk minder. Een prachtige route langs de kust. In het gebied rondom Limon kom je veel vrachtverkeer tegen. Echt stoere vrachtauto’s met vooral koelcontainers. De meeste vervoeren bananen of ander fruit voor de export. Merken als “Chiquita en Del Monte” zijn hier volop vertegenwoordigd. Aangezien je in Costa Rica toch niet hard mag rijden ivm de hoge boetes, maakt dit drukke vrachtverkeer helemaal niet uit. Je geniet van alles om je heen en dat maakt ook het rijden in Costa Rica een feestje. Lekker relax en geen gehaast en geen files.

In Puerto Viejo verbleven we in het  prachtig gelegen Boutique hotel Namuwaki. Dit lag ongeveer

7 km buiten het centrum. Dit hotel ligt midden in de natuur en het lijkt daardoor alsof je midden in de jungle verblijft. De kamer en de verzorging (ontbijt: nog nooit zo’n lekkere pannenkoeken gegeten) is top, de medewerkers zijn vriendelijk. Het is er aangenaam rustig….. (na 22 uur algemene stilte gewenst). Je kunt fietsen huren, excursies boeken etc. Dit was voor ons het mooiste hotel/plekje tijdens onze reis.

Het dorpje Puerto Viejo is heerlijk om de vertoeven. Erg levendig en hier wel volop avond vertier met veel toeristen, bars, eetgelegenheden, winkels, boekingskantoren voor excursies ga zo maar door. Wij beleefde het als het Ibiza van Costa Rica. Geweldig, wij hadden hier nog we een dag langer willen blijven (het was natuurlijk nieuwjaarsdag dus ook de Costa Ricanen hadden vrij.)

Vanuit hier hebben we tijdens onze vrije dag de omgeving verkend en zijn we  naar de grens van Panama gereden (de huurauto mag er niet in en dus zijn we de grens niet overgegaan) De routes zijn gaaf, soms geen verharde weg en moet je soms door een beekje rijden, dat is juist leuk met de 4x4 drive. Kinderen die langs de weg naar je zwaaien en de mensen zijn zo behulpzaam om je de goede weg te wijzen. Over het algemeen spreekt iedereen wel Engels. Echter als je een klein beetje Spaans spreekt komt het zeker goed. Costaricanen kennen wel wegnummers maar op het platteland gebruiken ze gebouwen als wegbewijzering bijvoorbeeld na het tankstation links, of bij de kerk rechts etc.

Dagboek van Manuela met ons op reis in Costa Rica

Beste Dagboekreizen,

Wij hebben een geweldige vakantie gehad.
Alles was tot in de puntjes verzorgd!
De chauffeurs en guides waren altijd ruim optijd, aardig, lief en zorgde voor een leuke babbel tijdens de reis. Eman in Java was onze favoriet! Hij heeft ons zoveel extras van de cultuur daar laten zien en wij vonden het geweldig!

De hotels/resorts waren prachtig en ook de activiteiten waren super leuk om te doen!
De omzetting van Bromo naar Surimi View Point was top! Dit was echt letterlijk en figuurlijk ons hoogte punt van de vakantie.

We hebben genoten echt waar! En we gaan zeker onze volgende rondreis weer bij jullie boeken!
Wij zijn meer dan tevreden met de kosten, de service en de uitvoering!

Jullie hebben ons een reis bezorgd die wij voor altijd meenemen in ons hart!
1000 maal bedankt daarvoor :) <3

Merel

Indonesie september 2023

We hebben ontzettend genoten van de soms zelf adembenemende natuur, lekkere wijntjes en vriendelijke Argentijnen.

Torres del Paine had wel een nachtje korter gemogen. Met een hand in het gips is het toch lastig lopen op de soms  slecht bewandelbare paden. En helaas hadden we geen arrangement daar, dus was het ook nogal prijzig om daar dan lekker te eten en drinken.

De reis was perfect geregeld. Alleen het hotel in Salta gaf een kamer met smerige vloerbedekking en vreselijk uitzicht.

En met 120 km onverharde weg zou een wat stevigere auto wel prettig geweest zijn.

Van het wijnresort hebben ontzettend genoten.

Bedankt voor de goede zorgen.

Paul en Ingrid

Reis Argentinië en Chili

Dag Neelke, Tonia en Hans

We zijn heelhuids terug thuis geraakt, en dat doet ons een beetje stilstaan bij al die mensen op de wereld die onderweg zijn, op de vlucht, op de dool, zonder zekerheid, moe, vuil, ziek, enz. Wat een gelukzakken zijn wij!

De reis was tot in de puntjes perfect georganiseerd, alles klopte, en meer nog: de tips die jullie gaven, waren veel beter dan wat ik ervan zou hebben gemaakt!

Boek over Argentinië: wat een leuke attentie in ons laatste hotel! We hebben bijna alles wat in dit boek zo prachtig afgebeeld staat, in levende lijve gezien.

Dus DIKKE, DIKKE DANK JE WEL! voor de organisatie, maar ook voor de keren dat we op jullie konden rekenen om bij te sturen, tickets voor ons te boeken en vluchturen voor ons in de gaten te houden! Argentinië en de Argentijnen zitten in ons hart (en hun steaks en taartjes in onze billen ????) ????!

Heel veel warme groeten

Gino en An

Rondreis Argnetiniè februari 2024

Hallo Hans

We zijn weer heelhuids thuis gekomen.

Wat hebben we een fantastische reis gehad. De game-drives waren allemaal ongelooflijk mooi. Wat hebben we veel gezien en zelfs in Ngoro Ngoro de neushoorn die vlak voor onze auto de weg overstak. Geweldig in 1 woord.

De eerste overnachting in de Serengeti kwam te vervallen omdat de migratie nog niet zo ver was en hebben we 3 nachten in Acacialodge geslapen. Wat een prachtige omgeving met  's ochtends de huilende hyena's en blaffende jakhalzen om je heen. Zelfs een zwijn heeft bij onze tent geprobeerd een gat te graven.

Onze gids Mozes was dan ook erg verrast toen we de eerste dag in Serengeti al duizenden gnoe's en zebra's zagen die toch al aan de migratie begonnen waren. Wij hebben onze ogen uit gekeken wat een aantallen zie je daar.

Masai Giraffe Eco Lodge is ons erg slecht bevallen. Ontvangst en bediening was erg onprofessioneel. We waren gewend geraakt aan een ontvangst met warm handdoekje en koel drankje maar hier moesten we zelf de koffie of thee pakken. Niet dat dat erg is maar het personeel stond maar een beetje te kijken. Een wijntje was er niet. Een keer was er 1 fles gehaald en toen was het weer op.  Het zwembad zag er niet erg aantrekkelijk uit. Vies en groen.

De stoelen voor de bungalow waren slecht en je kon er niet goed in zitten. Lokale gids was opdringerig wat we niet gewend waren. Op Tripavisor zie ik alleen maar goede berichten maar wij kunnen me daar niet in vinden. De Belgische eigenaresse was er niet dus misschien dat daarom het personeel ondeskundig was?

Ons advies zou zijn deze niet meer aan te bieden.

Nog een tip van ons aan je klanten : Neem een stekkerdoos mee met minstens 3 ingangen. Er zijn nl erg weinig stopcontacten in de meeste accommodaties.

En nog 1 tip. We hebben heel erg veel last van Tseetsee vliegen gehad. Ze steken dwars door kleding heen. Pijnlijk en lastig want het jeukt enorm. En het kan ook nog gevaarlijk zijn voor de slaapziekte.

Spray tegen tseetseevlieg

Tegenwoordig is er een natural spray op de markt die beschermt tegen de Tseetsee vlieg. Deze Anti Insect Natural spray van Care Plus is een insectwerend middel op natuurlijke basis. Het bevat citronella en lemon-eucalyptusextracten. Het middel bevat geen DEET of andere chemicalieen en is dus geschikt voor mensen die geen DEET kunnen of mogen verdragen. Dus ook ideaal voor kleine kinderen (vanaf 3 maand) en zwangere vrouwen. Care Plus geeft aan de deze spray 3 uur lang bescherming biedt tegen de Tseetseevlieg.

Gebruik tegen de TseeTseevlieg geen DEET spray.

Verder hebben we enorm genoten en hebben we alles gezien wat er maar te zien valt.

Heel erg bedankt daarvoor.