Cenotes
Ik ben de winter goed zat en dus ben ik blij dat we het vliegtuig inklimmen op weg naar een heerlijk warme bestemming. In februari is Mexico al lekker opgewarmd maar nog niet zo dat je de hele...
Paardrijden in Colombia
Dag 1 - vliegen naar Bogota; Direct vanaf Amsterdam is er helaas geen verbinding maar met Air France kan het wel via Parijs. Zo gezegd, zo gedaan. Vroeg in de ochtend staan we in Parijs en...
kleurrijjk colombia
Colombia, of is het Locombia Nadat we onze oorspronkelijke plannen om hebben moeten gooien vanwege de onrust in Ecuador die natuurlijk alweer voorbij is als we vertrekken mogen we in plaats van...
Rainbow Mountain Peru
Dag 1 vliegen naar Lima Zo, na een keer of 5 de koffer te hebben in- en uitgepakt heb ik nog steeds het gevoel dat ik iets  vergeten ben in te pakken, maar geen idee wat. Het zal wel goed...
Pacaya vulkaan in Guatemala
Wanneer je door deze drie landen reist, zijn vele combinaties mogelijk. Een "Maya trip" of juist een reis met veel duiken en snorkelen. Wij hebben al meerdere rondreizen gemaakt door Mexico,...
Serengeti in Tanzania
Dag 1: aankomst Nairobi Na gisteren een comfortabele dagvlucht met de KLM te hebben genoten en aan te zijn gekomen op mijn thuis in Nairobi (zo voelt deze campsite met kamers ondertussen...
Himba vrouw in Namibia
Dag 1; De KLM vliegt heerlijk rechtstreeks naar Kaapstad. Het is gewoon een kwestie van ‘s morgens instappen, 11 uur televisie kijken en muziek luisteren en er weer uit rollen....
Hippos in Oeganda
Dag 1; De KLM heeft een directe vlucht op Entebbe. Wij hebben echter gekozen voor een variant via Nairobi en komen na een overstap in de vroege ochtend in Entebbe aan. Veel te laat...
Cultuur in Phalaborwa Zuid Afrika
Dag 1: Er zijn ontzettend veel vluchten naar Johannesburg. Wij hadden gekozen voor de dagvlucht van de KLM, een nachtje slapen in Johannesburg (gewoon een simpele bed & breakfast,...

Wezijn weer gezond en zeer tevreden thuis. Ik heb vaak gedacht om jullie tussentijds een mail te sturen. we hebben vaak tegen elkaar gezegd dat de reis echt fantastisch was en dat alles zo goed geregeld en op elkaar afgestemd was.

Maw: we hebben echt een geweldige tijd gehad.

Het eerste hotel in playa del Carmen was helemaal goed. We konden heerlijk bijkomen en genieten van de Mexicaanse dynamiek op het strand.

Daarna naar Tulum waar we met open mond dit paradijsje aanschouwden. We hebben er zo genoten! En ook nog een zeeschildpad op t strand gezien s avonds die eieren ging leggen. Bijzonder schouwspel, de kinderen vonden het fascinerend.

Laguna Bacalar was ook een prachtige plek, waar we relaxten in hangmatten, bubbelbad en zwembad. De kanotocht was erg leuk en goed georganiseerd. Leuke Duitsers die veel vertelden onderweg over het meer en de vogels (al hebben we de foto's en filmpjes nog niet ontvangen).

Palenque waren de tempels indrukwekkend. Het hotel viel wat tegen.

In de jungle hadden we minder mooi weer. Wel was de omgeving fascinerend, de achtergrondnuziek van brulapen en krekels waren bijzonder. Jammer dat de mensen soms harde muziek opzetten, dat verstoorde de junhlesfeer wel. De activiteiten vielen ook wat tegen qua organisatie, we moesten overal om vragen en alles werd wat sober aangeboden. Wellicht beter om hier vooraf een soort programma te regelen.

San Christobal vonden vooral Pieter en ik zo geweldig. Het bergklimaat, de markt, de straatjes, de sfeer... Ik had er nog veel langer willen blijven. De tocht naar deMayadorpen en de kerk bracht ons in een andere wereld, we keken onze ogen uit. Toen we hoorden dat de burgermeester de week ervoor door het volk vermoord was, waren we nog meer onder de indruk van de dynamiek in een Mayadorp.

Ook Merida was een leuke stad, waar we volop genoten hebben. We hebben in de menigte meegedanst, door de straten geslenterd, heerlijk gegeten en geborreld. Het was ook een prachtig hotel, ongelofelijk klantvriendelijk en prachtige koloniale sfeer. De tocht naar de grotten en kleine dorpen in de buurt was ook prachtig en indrukwekkend.

Chitzen itza was ook een onvergetelijk. Het hotel was adembenemend. We keken onze ogen uit en hebben maximaal genoten van de prachtige voorzieningen. We zijn om zes uur 's ochtends naar de tempel gegaan, een fascinerend schouwspel waarbij in absolute stilte de mist optrok en de zon opkwam. Het grote tempelcomplex was zo indrukwekkend.

De laatste plek op Holbox was qua voorzieningen wel een stapje terug. Maar de bijzondere omgeving met zandwegen, groenblauwe zee, hangmatten, gezellig dorp en de rondscharrelende leguanen de huisjes maakte veel goed. De walviashaaientocht was een van de hoogtepunten en een onvergetelijke ervaring (ondanks de zeeziekte). Ook het snorkelen, vissen vangen en daarna de vis opeten met elkaar was zo bijzonder. Alleen het hotel bij Holbox was niet zo'n succes. Het personeel snapte weinig, we hebben het vliegtuig terug ternauwernood gehaald mede dankzij onattent personeel. We hebben drie keer gezegd dat we een rekening van het eten moesten betalen, maar men wist niet hoe het zat. We zijn toen maar met alle bagage op een truck vertrokken (de taxi's reden niet vanwege de regen) omdat we veel stress hadden om de boot te halen. Uiteindelijk ging alles net goed.

Terugkijkend was de reis geweldig. Het programma was goed uitgebalanceerd, bijna alle locaties verrassend mooi en aangenaam, de georganiseerde trips waren allemaal leuk en goed. De dame van Solana tours was ook attent. We zijn er blij dat we bij jullie geboekt hebben en willen jullie enorm bedanken voor de goede en attente organisatie.

Groetjes Marjan

Rondreis Mexico, Guatemala en Belize

We zijn weer op honk inderdaad en we hebben een heerlijke vakantie gehad. Na wat opstart problemen” geen transfer vanaf eerste locatie daardoor erg laat op het vliegveld “ en daarna “de incheck problematiek door het ontbreken van de juiste nummers op de tickets” was alles verder perfect geregeld , onze gidsen , Cezar ( Foz ) en Allesandra (Bonito en Pantanal)  waren toppertjes en hebben onze vakantie verrijkt. De Pousada’s

waren erg leuk ,mooie locaties , vriendelijke mensen. Het is een mooi land, mooie dingen gezien , gelachen en Brazilië in het kort beleefd. We gaan hier nog lang aan terug denken bedankt voor het organiseren van deze mooie herinneringen.

Micha

We hebben ontzettend genoten van de soms zelf adembenemende natuur, lekkere wijntjes en vriendelijke Argentijnen.

Torres del Paine had wel een nachtje korter gemogen. Met een hand in het gips is het toch lastig lopen op de soms  slecht bewandelbare paden. En helaas hadden we geen arrangement daar, dus was het ook nogal prijzig om daar dan lekker te eten en drinken.

De reis was perfect geregeld. Alleen het hotel in Salta gaf een kamer met smerige vloerbedekking en vreselijk uitzicht.

En met 120 km onverharde weg zou een wat stevigere auto wel prettig geweest zijn.

Van het wijnresort hebben ontzettend genoten.

Bedankt voor de goede zorgen.

Paul en Ingrid

Reis Argentinië en Chili

Dank je wel!

Ja, helaas zit de reis er al weer op en mijn werkzame leventje begint morgen weer:-( maar gelukkig kan ik er voorlopig even tegenaan, want ik heb echt een fantastische tijd in Colombia gehad!

Ik heb enorm genoten van alles wat ik gezien en gedaan heb, wat een prachtland is Colombia!En wat hebben jullie samen met Pure-Colombia mijn hele reis goed geregeld zeg!

Toen ik net in het hotel in Bogotá was, werd ik al telefonisch verwelkomd en ook vlak voordat ik uit Cartagena wegging, werd ik gebeld of alles verder goed en naar m’n zin geweest was.

Tussendoor via whatsapp een aantal keer contact met ze gehad, echt super dat dat kon en hoe snel dingen vervolgens opgepakt en afgehandeld werden.

Was met name heel fijn i.v.m. Avianca die al enige tijd aan het staken geweest was en het vluchtschema nog immer continue veranderde.

Wat ik hen tevens gezegd heb (ik moet het evaluatieformulier nog naar ze sturen) is, dat alles bijzonder goed geregeld was, ik volop genoten heb, het vervoer, de gidsen en chauffeurs en de hotels prima waren en de hotels ook zeer centraal gelegen waren.

Het minste hotel vond ik Acqua Express in Medellín. Daar was de badkamer niet al te schoon, het personeel aan de receptiebalie niet al te vriendelijk en er was wel heel veel geluidsoverlast (zowel van binnen als van buiten komend).

Verder waren alle hotels perfect, zeker Casa Mara en Salento Plaza. Wel was er op diverse locaties tevens geluidsoverlast (harde muziek die lang door ging), maar dat is deels ook lastig te voorkomen (zeker de op de raarste tijden kraaiende hanen;-).

De gidsen en chauffeurs waren allen zeer vriendelijk en goed evenals het vervoer zelf.

Ik vond het van een aantal mensen die ik wat langer/vaker gehad heb zelfs “moeilijk” afscheid te nemen. Met name Victoria (Bogotá) en Jaime (die ik vanaf Neiva tot Popayan als chauffeur/gids gehad heb).

De reis zat qua opbouw en afstanden ook goed in elkaar. Was een mooie afwisseling van cultuur en natuur.

Helaas dit keer geen condors gezien (heb ik jaren geleden in Peru wel gezien), maar Puracé National Parc was evengoed zeer mooi en een bijzondere locatie.De Tatacao dessert vond ik echt prachtig, zeker het rode stuk.

Doordat Avianca met haar vluchten aan het stunten was, heb ik een dag later dan gepland alsnog de Spaanstalige (!) sterrenwacht meegemaakt. Ik versta het Spaans erg goed (beter dan ik het kan spreken) dus dat was geen probleem en een heel leuke en boeiende ervaring.

Cartagena was nu al bloedje heet, maar idd erg mooi. Het enige nadeel daar vond ik die verkopers die je om de haverklap aanspreken of je water, een hoed, een zonnebril, fruit of een toer wilt doen. Maar ze accepteerden wel een nee, dus waren wat dat aangaat niet vervelend.

Salento was heel bijzonder en zeker het gebied met de waxpalmen. De tour daar was mooi en eindigde zelfs met een koffieproeverij

En ga zo maar door… ik kan over elke plaats waar ik geweest ben het nodige mooie schrijven, maar ga jou daar niet mee vermoeien:-)

Kortom: top tijd en super vakantie in Colombia gehad!

Het weer zat ondanks dat ik in de regentijd was ook volop mee (overdag alleen maar prachtig weer gehad met af en toe wat bewolking, paar keer in de nacht een bui gehad), dus beter kon het allemaal niet.

Veel groeten,

Natascha

Rondreis Colombia

we hebben echt een geweldige reis gehad. Het was wel zeer warm de eerste week (40-45gr), dus de steden bezoeken werd daardoor iets meer een uitdaging... Maar we hebben ons gewoon aangepast aan de Marokkaanse cultuur en veel siesta's gehouden.

Fijn dat alles zo goed geregeld was, de auto stond klaar, buskaartjes werden spontaan bij de Riads langsgebracht en overal prettig verwelkomd met een kopje thee.

Als we terugkijken, dan zijn we het helemaal met je eens dat de rondleidingen door de medina's van grote waarde zijn. Wel waren wij al wat sneller uitgekeken op de steden, met name door de hitte, dus een zwembad zou voor ons de volgende keer een voorwaarde zijn ;). De sahara en Todra vallei waren prachtig. Het hotel in Erfoud en Eit Ben Haddou was echt supermooi (en weer zwembad, haha). De verkoeling in Essaouira was heerlijk, net Zandvoort!

Dank dat jullie het zo goed hebben geregeld.
Groetjes
Jonneke en Rick

Marokko reis juni 2022

Hi Dagboekreizen team,

Helaas gaat de tijd inderdaad snel en zijn we ondertussen bijna een week terug van wederom een onvergetelijke reis.
De vluchten (Qatar) hadden we zelf geboekt en alles hier vlotjes verlopen.
Sri Lanka was een zeer leuke ervaring. Wel lichtjes vermoeiend, maar dat hadden we wel ingeschat, vandaar de laatste dagen Malediven.
In Sri Lanka werden we opgewacht en de chauffeur was zeker een meevaller.
We hebben veel gezien, de ritten waren niet te lang en deden stops wanneer we wit wensten.
Ook de hotels waren zeer aangenaam!

De Malediven worden steeds voorgesteld als het paradijs. De werkelijkheid gaat daar nog verder in.
Wat een bestemming! Een werkelijke droom!
Nu, we hebben bij aankomst ons wel even laten gaan (upgrade naar all in en upgrade naar watervilla op het Romance Eiland, adults only) ???? onder het motto, once in a lifetime zeker? ????
Een super eiland, super resort, wederom een droom.

Aldus weer een vakantie via jullie die meer dan geslaagd was en al onze verwachtingen overtroffen heeft.

Nu eerst op de lotto spelen, winnen en dan op naar de volgende ????

groeten
Rutger en Josip

Sri Lanka en de Malediven 2024

Onze reis naar Costa Rica is prima verlopen, heel goed georganiseerd.  We hebben veel wildlife gezien en prachtige foto’s gemaakt.

We logeerden meestal in mooie lodges of hotels.  Toch had ik verwacht om in meer afgelegen kleinschalige slaapgelegenheden te logeren.  De meeste lodges / hotels waren aan de hoofdweg gelegen en in de vroege uurtjes hadden we last van het lawaai van de vrachtwagens die er langs reden.

Tijdens de twee eerste weken van onze reis viel het weer tegen. Afgezien van één zonnige dag in Sarapiqui (geweldige dag met rafting), hebben we dag en nacht gietende regen gehad. Er waren wegverzakkingen, rivieren die overliepen,… Sommige Costa Ricanen zeiden dat het normaal is tijdens het regenseizoen anderen zeiden dat ze zo’n weer nog nooit gezien hadden.  Toeristen die 2 dagen na ons waren geland, zaten vast in Puerto Viejo, anderen geraakten niet in Tortuguero.  Vanaf het moment dat we aan de pacific ocean  waren, hadden we veel beter weer.  We prijzen ons gelukkig dat we op al onze bestemmingen zijn geraakt en onze reis met mooi weer hebben kunnen afsluiten.:-) Tip: probeer eventueel de reis wat langer te maken aan de west kust en korter aan de caraïbische kust.

Hierbij een lijstje van onze topbestemmingen:

1.       Drake Bay: Zaaaaaalig!!!!! We voelden ons Robinson Crusoë.

2.       Sarapiqui: zo mooie natuur en geweldige rafting, heel leuke night walk

3.       Monteverde: mooi! 100 % Adventuro Canopy in de regen maar toch super leuk.

4.       San Gerardo de Dota: aanrader de Quetzal tocht!!!

En nog een lijstje van de toplodges:

1.       Cala lodge / Monteverde: echt de top, kleinschalig, famliliaal, midden in de bossen, vriendelijke mensen

2.       Pirate cove / Drake Bay: super, alleen jammer dat we een kamer boven de keuken hadden en om 4 uur in de ochtend gewekt werden van het lawaai van het personeel dat aan de slag ging.  Een cabinas met zeezicht was veel beter geweest.  Toch koesteren we deze lodge omwille van de locatie, het lekkere eten en de zeer vriendelijke mensen.

3.       Selvaverde lodge / Sarapiqui: gelegen in een prachtig natuurdomein, wel lawaai van de weg

4.       Savegre lodge/ San Gerardo de Dota: ook gelegen in een prachtige natuur

Minder leuke bestemmingen:

1.       Rincon de la Vieja: de bossen leken daar op de Vlaamse Ardennen, lodge was ok

2.       Tortuguero: veel te toeristisch, lodge was ok

Minder goeie slaapplaatsen:

1.       Namuwoki lodge in Puerto Viejo: oud en afgeleefd en een heel duur en heel slecht restaurant

2.       Hotel magic mountain in Arenal: megagroot onpersoonlijk hotel, lawaai van de vrachtwagens

Onze indrukken en ervaringen kunnen natuurlijk beïnvloed zijn door het weer. In Sarapiqui hadden we één prachtige dag, juist toen we zijn gaan raften.  In Tortuguero, Puerto Viejo, Arenal en Rincon de la Vieja hadden we verschrikkelijk slecht weer.

Zo, ik ga wat verder werken aan ons fotoalbum en nog nagenieten van onze mooie reis.

Laurence

Rondreis Costa Rica

Hi Hans,

Het was een geweldige reis. Heel veel wisselingen en veel bijzonder dingen meegemaakt. Van mooie reizen met stadjes en dorpen, Jungle en een bijzonder carnavalsdag in San Juan Chamula (jammer maar begrijpelijk dat daar beslist niet gefotografeerde mocht worden ) boot tochten en hele mooie stranden en meer.... En alles heel goed georganiseerd. We maken reclame voor jullie hoor

Rondreis Mexico

Save back home! Het was een unieke belevenis, we hebben enorm genoten, behoorlijk intensief en ook qua indrukken was het intens. Enorm vriendelijke mensen, prachtige natuur, interessante cultuur en historie en ook nog eens lekker eten/drinken. Een aanrader! Een goed programma en goed geregeld, waarvoor onze dank. Inderdaad, misschien jammer van het niet meemaken van Ha Long bay, al weten we niet wat we missen en door alle andere activiteiten hebben we het ook niet heel erg gemist, een mooie reden nog eens terug te gaan. Nu weten we wat we intensiever voor het een, minder voor het ander en sommige dingen niet, andere juist wel willen zien en beleven.

Onderweg veel contact gehad met mr. Phong om de details vernemen, dus dat was vooral in het begin spannend omdat belangrijke details niet op het reisplan stonden en we niet precies wisten hoe we die gingen vernemen nadat de receptie van het eerste hotel niets wist van een uitgewerkt plan.

Hij was heel hulpvaardig en ook jullie waren goed bereikbaar voor vragen/overleg.

Dus een volgende keer zou ik zo weer een beroep op je doen en het aan eenieder aanraden.Door zo'n reis komen er altijd direct plannen voor nog een reis, al wil eenieder naar een ander gebied.

We hebben nog even..... zeker met alle herinneringen en nog te verwerken foto's en films + verhalen.

Hartelijk dank en mocht je nog meer willen vernemen, of specifiek details kan dat, hoor het graag.