Borrelen met olifanten in Zambia
Dag 1 - vliegen naar Lusaka Sinds maart dit jaar vliegt onze blauwe trots een aantal maal per week naar Lusaka en Harare in een soort van combi vlucht. Wij hebben een kaartje gekocht...
Stranden in Mexico en Costa Rica
We zijn zeker niet van plan om onze eigen kinderreizen te gaan promoten of lanceren maar onze dochters zijn op een leeftijd gekomen dat het leuk is om ze op reis mee te nemen. Na lange gevechten...
Diner op het strand in Zuid India
Dag 1 - Vliegen naar Dehli Het is iets veel te lang is blijven liggen maar nu gaan we dan eindelijk! Het is net lente als we op zondag naar Delhi vliegen. Er zijn natuurlijk vele wegen die naar...
In de straten van Hanoi Vietnam
Dag 1: vliegen naar Hanoi Eindelijk is het zo ver. Na bijna twee jaar gaan we terug naar Azië. Belachelijk natuurlijk maar het is er gewoon niet van gekomen. We waren te druk met andere...
India & Nepal: twee landen, twee werelden
Dag 1 - Vliegen naar Delhi Ik heb heel veel zin in mijn reis naar Noord India en Nepal, ben erg benieuwd, vooral naar de verschillen van deze 2 landen.. De vlucht loopt helaas wat vertraging op...
Himba vrouw in Namibia
Dag 1; De KLM vliegt heerlijk rechtstreeks naar Kaapstad. Het is gewoon een kwestie van ‘s morgens instappen, 11 uur televisie kijken en muziek luisteren en er weer uit rollen....
Copacabana, Brazilië
Het is een beetje feest bij ons thuis. Met blozende wangen staan we onze tas weer te pakken want we gaan weer terug naar Brazilië. Dit keer is het bijna familiebezoek want we gaan langs bij...
Huwelijk onderweg in Noord India
Dag 1 - vliegen naar Delhi De KLM heeft een aantal routes die je vanwege hun entertaiment keuze (of liever gezegd het gebrek er aan) liever niet kiest maar direct vliegen blijft direct vliegen....
Cultuur in Phalaborwa Zuid Afrika
Dag 1: Er zijn ontzettend veel vluchten naar Johannesburg. Wij hadden gekozen voor de dagvlucht van de KLM, een nachtje slapen in Johannesburg (gewoon een simpele bed & breakfast,...

Beste team Dagboekreizen,

Wij hebben een hele fijne, bijzondere en spectaculaire vakantie gehad.
Onze vluchten zijn bijna allemaal vlekkeloos gegaan. De chauffeurs waren netjes en waren goed georganiseerd. De hoeveelheid dieren die wij hebben gezien waren overweldigend maar niet voor alleen voor ons was het genieten.
Ook onze chauffeur Edwin die wij de langste periode bij ons was heeft erg genoten van de reis.
Dat komt voor namelijk door de bijzondere dieren die wij mede dankzij zijn kennis en geduld konden zien. Waaronder de wilde honden die hij 5 jaar lang niet heeft gezien. De neushoorns die wij een aantal keer mochten zien. De cheeta moeder met haar 4 jongen. De martial eagle met zijn net gevangen prooi. De geboorte van een thomson gazelle. Zo blijft de lijst van bijzondere ontmoetingen maar doorgaan. Wij weten dankzij hem ook dat wij het heel erg getroffen hebben en al ons geduld werd dus ook rijkelijk beloont. Edwin's woord voor deze reis was 'excellent' en dit hoort bij de top 3 van alle tours die hij heeft gedaan. Ook Zanzibar is heel fijn geweest lekker bijkomen en luieren. Even alle tijd om de vele indrukken te gaan verwerken. Met alle indrukken verwerken zijn wij nog steeds bezig want het is niet te bevatten wat ons allemaal overkomen is.
Wij willen jullie bedanken voor het regelen van de fantastische vakantie. Wij hopen dat jullie nog veel mensen mogen helpen met het regelen van een goede vakantie. En wij gaan in de toekomst zeker nog een keer terug naar Afrika om nog meer te kunnen ontdekken.

Hartelijk bedankt.

Groetjes Danny en Annet.

Tanzania en Zanzibar september 2023

Wij hebben echt een geweldige reis gehad! Wat heeft Colombia een prachtige natuur en super vriendelijke mensen.

Alles was perfect geregeld! Overal stonden ze ons keurig op te wachten.

Bogota was voor ons het minste van de hele reis.

Het hotel was prima, maar wij hadden totaal niet de behoefte om de stad te verkennen. Vanwege alle vluchten moesten we daar zijn, maar anders hadden we het liefst Bogota overgeslagen.

Cano Cristalles was adembenemend en Cartagena is het mooiste stadje die we ooit gezien hebben!

Rowan en Janna

Hallo Hans

We zijn weer heelhuids thuis gekomen.

Wat hebben we een fantastische reis gehad. De game-drives waren allemaal ongelooflijk mooi. Wat hebben we veel gezien en zelfs in Ngoro Ngoro de neushoorn die vlak voor onze auto de weg overstak. Geweldig in 1 woord.

De eerste overnachting in de Serengeti kwam te vervallen omdat de migratie nog niet zo ver was en hebben we 3 nachten in Acacialodge geslapen. Wat een prachtige omgeving met  's ochtends de huilende hyena's en blaffende jakhalzen om je heen. Zelfs een zwijn heeft bij onze tent geprobeerd een gat te graven.

Onze gids Mozes was dan ook erg verrast toen we de eerste dag in Serengeti al duizenden gnoe's en zebra's zagen die toch al aan de migratie begonnen waren. Wij hebben onze ogen uit gekeken wat een aantallen zie je daar.

Masai Giraffe Eco Lodge is ons erg slecht bevallen. Ontvangst en bediening was erg onprofessioneel. We waren gewend geraakt aan een ontvangst met warm handdoekje en koel drankje maar hier moesten we zelf de koffie of thee pakken. Niet dat dat erg is maar het personeel stond maar een beetje te kijken. Een wijntje was er niet. Een keer was er 1 fles gehaald en toen was het weer op.  Het zwembad zag er niet erg aantrekkelijk uit. Vies en groen.

De stoelen voor de bungalow waren slecht en je kon er niet goed in zitten. Lokale gids was opdringerig wat we niet gewend waren. Op Tripavisor zie ik alleen maar goede berichten maar wij kunnen me daar niet in vinden. De Belgische eigenaresse was er niet dus misschien dat daarom het personeel ondeskundig was?

Ons advies zou zijn deze niet meer aan te bieden.

Nog een tip van ons aan je klanten : Neem een stekkerdoos mee met minstens 3 ingangen. Er zijn nl erg weinig stopcontacten in de meeste accommodaties.

En nog 1 tip. We hebben heel erg veel last van Tseetsee vliegen gehad. Ze steken dwars door kleding heen. Pijnlijk en lastig want het jeukt enorm. En het kan ook nog gevaarlijk zijn voor de slaapziekte.

Spray tegen tseetseevlieg

Tegenwoordig is er een natural spray op de markt die beschermt tegen de Tseetsee vlieg. Deze Anti Insect Natural spray van Care Plus is een insectwerend middel op natuurlijke basis. Het bevat citronella en lemon-eucalyptusextracten. Het middel bevat geen DEET of andere chemicalieen en is dus geschikt voor mensen die geen DEET kunnen of mogen verdragen. Dus ook ideaal voor kleine kinderen (vanaf 3 maand) en zwangere vrouwen. Care Plus geeft aan de deze spray 3 uur lang bescherming biedt tegen de Tseetseevlieg.

Gebruik tegen de TseeTseevlieg geen DEET spray.

Verder hebben we enorm genoten en hebben we alles gezien wat er maar te zien valt.

Heel erg bedankt daarvoor.

Groeten Harmien

Rondreis Tanzania

Een geweldige reis, alles perfect geregeld, ook toen er even een nachtje langer ergens gebleven moest worden, 9 x gevlogen in Brasil alles liep gesmeerd. Dagboek reizen wij komen zeker bij jullie terug !! Tchau. Fons Saskia Tim en Wing

Rondreis Brazilië en Argentinië

We zijn vandaag teruggekomen van een geweldige reis door Costa Rica (ik zal de lijst met emoticons niet volledig maken, want die is bijna eindeloos…)! Het was helemaal perfect door jullie geregeld. We hebben geweldige beesten, jungle, vulkanen en wat al niet meer gezien, de hotels waren goed. Alle activiteiten waren een belevenis en, ook heel fijn, we stonden steeds op ‘de lijst’.
Er komt misschien wel een keer een officiële evaluatie, maar dit is alvast een spontane.
Veel dank en tot een volgende reis!
Arno, Jolien en de kinderen

Costa Rica zomer 2022

Wij hebben een super vakantie gehad! Het was perfect geregeld.

We hebben enorm veel gezien, ook buiten het bestaande programma om, doordat we een gids hadden die alle hotspots goed te vinden wist.

Bali is een super mooi eiland, maar ook Gili Trawangan was erg mooi en fijn om lekker te relaxen.

Voor ons was het in ieder geval een vakantie om nooit te vergeten!

Bedankt voor alles en wie weet tot volgend jaar!

Renée

Rondreis Indonesië

Geweldige reis gehad, met Tikal als hoogtepunt!!! Bijna alles was perfect geregeld. Antigua was top in alle opzichten, Tikal sprong er voor mij persoonlijk uit. De jungle, de dieren, de historie, de mystiek en ook de lodge was top!

San ignacio een heel leuk stadje om te overbruggen, lekker relakst sfeertje, prima hotel ook.

Placencia geweldige vibe. Seaspray was ook te gek, ligging was top!

Echter in Tutznilah was er even een vergissing met de kamer. We kregen een kamer met 1 (relatief klein) bed. Ondanks we de voucher hebben laten zien (1 twin en 2 camas), hebben we bijbetaald voor een upgrade naar een kamer met 2 bedden. Ondanks er verder geen gasten aanwezig waren ????.

De laatste week in San Pedro was genieten geblazen, even bijkomen van de trip. Mooie combi van strand en op stap gaan en lekker uiteten.

Al met al mn beste vakantie ooit gehad!

Groeten,

Jetse

Reis Guatemala en Belize

Beste Dagboekreizen,

Wij hebben een geweldige vakantie gehad.
Alles was tot in de puntjes verzorgd!
De chauffeurs en guides waren altijd ruim optijd, aardig, lief en zorgde voor een leuke babbel tijdens de reis. Eman in Java was onze favoriet! Hij heeft ons zoveel extras van de cultuur daar laten zien en wij vonden het geweldig!

De hotels/resorts waren prachtig en ook de activiteiten waren super leuk om te doen!
De omzetting van Bromo naar Surimi View Point was top! Dit was echt letterlijk en figuurlijk ons hoogte punt van de vakantie.

We hebben genoten echt waar! En we gaan zeker onze volgende rondreis weer bij jullie boeken!
Wij zijn meer dan tevreden met de kosten, de service en de uitvoering!

Jullie hebben ons een reis bezorgd die wij voor altijd meenemen in ons hart!
1000 maal bedankt daarvoor :) <3

Merel

Indonesie september 2023

Beste Tonia en Hans,

Alles is weer opperbest verlopen: op alle afspraken (en dat waren er nogal wat...) was iedereen perfect op tijd. De lodges en hotels waren iedere keer tiptop in orde en strategisch gelegen.

De beste gidsen vonden iedere keer de meeste dieren en bovenal verliep alles zoals wij dit wensten.

Ook de trip naar Maboneng was super. De taxichauffeur (gids) gaf ons bijna een complete sightseeing van Johannesburg en leidde ons naar een prima restaurant. De dode tijd op de luchthaven werd zo springlevend.

Bedankt voor uw schitterende diensten en we kijken al weer uit naar de novemberreis in Colombia.