Op safari in Botswana
Het is maart maar we gaan al weer op pad. Een beetje ongewoon maar wel lekker want dan duurt de winter toch net even wat korter… We vliegen naar Johannesburg en omdat we met de KLM...
met kinderen in Egypte
Het is februari en we zitten met zijn allen aan tafel. Het lijkt me een goed idee om eens te beginnen over de zomervakantie want ik ben de winter nu al meer dan zat (had ik toen geweten dat ie tot...
Wilpattu Sri Lanka
Het is alweer even geleden dat we ons laatste dagboek online hebben gebracht. Dat was in april dit jaar toen we naar Zuid India vertrokken. We hadden toen nog geen idee wat onze volgende stop zou...
Himba vrouw in Namibia
Dag 1; De KLM vliegt heerlijk rechtstreeks naar Kaapstad. Het is gewoon een kwestie van ‘s morgens instappen, 11 uur televisie kijken en muziek luisteren en er weer uit rollen....
Borrelen met olifanten in Zambia
Dag 1 - vliegen naar Lusaka Sinds maart dit jaar vliegt onze blauwe trots een aantal maal per week naar Lusaka en Harare in een soort van combi vlucht. Wij hebben een kaartje gekocht...
jachtluipaard in Kenia
Dag 1: Nairobi Nadat we gisteren met de dagvlucht van de KLM relaxed naar Nairobi zijn gevlogen om daarna te worden opgepikt om naar ons „eigen plekje", Indaba Camp op Muiri Lane te...
De Pantanal revisited
Dag 1 Het is een mooie dag in maart als we de grote blauwe vogel inklimmen voor een nieuw avontuur in Brazilië. We hebben ons erg verheugd op deze zeer speciale reis. Niet alleen wordt...
banner Indonesie
Soms loopt het leven anders dan je wil. Al in januari hebben we onze reis naar Indonesië op de kalender gezet maar nu het zo ver is moeten we helaas in de lengte snijden. Van de...
Waterval in Mexico
Dag 1 - vliegen naar Guatemala Het is best een eind, vliegen naar Guatemala. Hoe je ook probeert, zonder tussenstops lukt het niet. Wij kiezen voor de KLM die ons naar Panama Stad...

Hallo,

Hartelijk dank voor de mooie reis we hebben ervan genoten van het begin tot het einde. We zullen de site zeker aanbevelen aan mensen die ook naar India willen waarschijnlijk hoor je nog van ons als we nog een andere reis in Azie willen maken.

Vele groeten uit België

Jan en Sabine

Rondreis India

Wij hebben ontzettend genoten van onze vakantie in Mexico! Alle plaatsjes waren zo leuk en we hebben zoveel gezien en gedaan! Om 5 uur sochtends door de jungle opzoek naar dieren, aapjes die even in het park voor ons huisje kwamen kijken, baby schilspadjes die uitkomen , tempels beklimmen met geweldig uitzicht! En dan de laatste paar dagen op een prachtig eiland in een mooi hotel met prachtig uitzicht! Het was heerlijk! Bedankt voor het zo goed regelen van onze vakantie!! Jullie zullen ons vast nog is horen als we een verre reis willen gaan maken!

Vriendelijke groet,
Gaby kasten

Mexico september 2022

Wij hebben een onwaarschijnlijk mooie vakantie gehad en volop genoten van een prachtig Argentinië! We hebben zoveel verschillende landschappen gezien, iedere dag was het weer een nieuwe verrassing en we konden bijna niet geloven wat we zagen! Buenos Aires is een heerlijke stad met zijn Europese uitstraling. De zoutvlakte, cactussen en het Andesgebergte rondom Salta zijn adembenemend mooi! De meren in Bariloche zijn prachtig en de chocolade is heerlijk! En de Perito Moreno gletsjer en de Fitz Roy in El Calafate en El Chaltén zijn gewoon een klasse apart! Wij willen jullie heel erg bedanken voor het op zeer korte termijn, en in tijden van covid, organiseren van deze reis. Jullie inzet, flexibiliteit en enthousiasme zijn goud waard! Zonder jullie was deze reis niet mogelijk geweest. Wij hebben nu een hele mooie herinnering waar wij nog lang van kunnen nagenieten!

Groetjes, Rianne en Rianne

Argentinië december en januari 2021/2122

De reis was geweldig! We hebben een hoop mooie landschappen en heel veel dieren gezien. We waren ook erg onder de indruk van de Victoria Falls. Met de vluchten is ook alles goed gegaan. Eigenlijk was alles ook uitstekend geregeld en zijn de accommodaties ons heel goed bevallen. Ook bij de autoverhuur (Namibia2Go) was alles prima geregeld. Paar dingetjes:
- in de informatie die we van jullie kregen stond dat we door de lokale agent van het vliegveld zouden worden gehaald, alle info zouden krijgen en daarna naar de autoverhuur zouden gaan. Dit bleek anders te gaan: we werden door iemand van de autoverhuur opgehaald, die bracht ons naar de verhuurlocatie, waar we de uitleg kregen over de auto. Toen we daar bijna mee klaar waren, kwam er iemand van de lokale agent om ons alle info te verschaffen. Misschien handig om dit in jullie informatie aan te passen, het was wat verwarrend nu. Iets anders is dat het fijn was geweest om het infoboek dat we van Namibia Travel Connection kregen, op voorhand te ontvangen. We hadden nu best het een en ander vooraf uitgezocht, wat ook gewoon in het infoboek stond. Ook als het gaat om algemene informatie over Namibië, het rijden, de veiligheid etc had het fijn geweest als we dit van te voren hadden gekregen en door hadden kunnen lezen.
- de lodge in Rundu (Kavango River Lodge) was echt wel de minste. Die zouden we niet aanraden om te boeken voor andere gasten. Het zicht op de rivier is mooi, maar de accommodatie is erg gedateerd, niet overal goed onderhouden en in het restaurant moesten we anderhalf op ons eten wachten. De boottocht die ze voor ons hadden geregeld bij de Kaisosi River Lodge was niet echt de moeite waard. We voeren een stukje over een weinig interessant stuk van de rivier, de schipper gaf geen uitleg, er zaten geen dieren. Achteraf hadden we die dag liever gelijk doorgereden naar de Nunda River Lodge en Rundu overgeslagen. Maar dan wordt het wel een lange reisdag.
- toen we in Katima Mulilo bleek dat de lokale agent onze transfer naar Botswana niet voor die dag had geregeld, maar per ongeluk voor 2 dagen erna. Het bedrijf dat de transfer zou verzorgen (Caprivi Adventures), pakte dit goed op en heeft zo snel mogelijk alsnog een transfer naar de Bakwena Lodge geregeld.
- Shearwater Adventure Camp (Vic Falls) is erg massaal als je net van de Bakwena Lodge komt. Maar ik kan me voorstellen dat veel verblijven in Vic Falls grootschalig zijn (en dat de kleinschaligere plekken erg kostbaar zijn).

Veel dank voor het organiseren van de reis, we hebben er erg van genoten! We komen zeker bij jullie terug.

Annemarie en Niels

Namibië, Botswana en Zimbabwe september 2023

Goedemiddag Hans,

Ja we zijn weer terug (helaas), na een onwaarschijnlijk mooie, fantastisch georganiseerde en indrukwekkende reis. Het was perfect geregeld door jullie en voor herhaling vatbaar. wel weer wat geleerd : keuzes maken. Sommige plekken waren zo mooi, leuk , interessant,  maar waren we veel te kort... Nog maar een keer terug.

Weinig tot geen struggles. Een kamikaze rijtocht van Sapa terug naar Hanoi. Chauffeur reed als een dolle, vond t nodig om een paar keer te stoppen om aan een bong te hangen en stopte midden op de snelweg in het donker om er vervolgens een vriend in te laten stappen die ook even in Hanoi werd afgezet...

Jasje  niet meer terug gekregen (vergeten Halong Bay) : wel direct actie door agent Vietnam en onze gids. Super!

Helaas pieste het van de regen  op Koh Rong Saloem, ingewikkeld met aankomst: verkeerde pier afgezet ... 1,,5 uur lopen over strand in stromende regen... uiteindelijk geregeld ., ander bootje paar dollar vriendelijk blijven lachen hahah . Het  resort zelf en zeker eigenaar en personeel maakten alles goed. Terug was wel een uitdaging daar Agent Cambodja per se wilde dat we de vroege boot naar vaste land terug namen om zeker op tijd te zijn in Phnom Penh. Per saldo betekende dat om 815 vertrek, boot 845 , terugreis PP aankomst vliegveld ca 1430/1500 . Vertrek 23.35h .  en dus nog terug Duesseldorf via via via ...Best wel lang , maar we hebben alles overleefd. :-)

Reis om nooit te vergeten en zeker bij een vervolgbestemming ergens ter de wereld kom ik graag bij jullie terug

Dank!!!

met vriendelijke groet/with kind regards,

Karen

Rondreis Vietnam & Cambodja

Goedenavond

Onze reis zit er helaas weer op.
Deze is omgevlogen.in één woord onvergetelijk.
Wij reizen nu inmiddels al een jaar of 38.
Hebben ook al erg veel van de wereld gezien.Gaan naar iedere bestemming maar 1 keer, dus misschien kun je je voorstellen hoeveel landen we bezocht hebben.
Laat staan met hoeveel reisorganisaties we te maken hebben gehad.
Zo ook met jullie.
We zullen jullie eerlijk zeggen.We hebben het nog nooit zo top geregeld gehad als nu.
Als we jullie een cijfer mogen geven van 1 tot 10 (10 =uitmuntend)dan krijgen jullie een dikke vette 10
Super,super.Overal waar we kwamen stond chauffeur keurig te wachten.Deze waren vaak half uur voor tijd aanwezig.Hotels top geregeld en zijn zeker aan te bevelen. Excursies idem dito. Ook de travel key was
super handig.
Kortom we zouden niet één minpunt kunnen bedenken. Van jullie organisatie kunnen de anderen nog heel veel leren en een voorbeeld aan nemen. Als we weer besluiten een reis te boeken zijn jullie degene die dit mogen organiseren.
Ga zo door.Dikke vette complimenten.
Bedankt voor deze onvergetelijke reis.
Wim & Elma

costa rica rondreis januari 2024

We zijn weer op honk inderdaad en we hebben een heerlijke vakantie gehad. Na wat opstart problemen” geen transfer vanaf eerste locatie daardoor erg laat op het vliegveld “ en daarna “de incheck problematiek door het ontbreken van de juiste nummers op de tickets” was alles verder perfect geregeld , onze gidsen , Cezar ( Foz ) en Allesandra (Bonito en Pantanal)  waren toppertjes en hebben onze vakantie verrijkt. De Pousada’s

waren erg leuk ,mooie locaties , vriendelijke mensen. Het is een mooi land, mooie dingen gezien , gelachen en Brazilië in het kort beleefd. We gaan hier nog lang aan terug denken bedankt voor het organiseren van deze mooie herinneringen.

Micha

Ha Hans en Tonia,

Och we hebben echt weer een fantastische reis achter de rug! Wel echt de meest relaxte tot nu toe, aangezien we door de gids vanaf AirPort tot aan Zanzibar werden vervoerd. Je wordt er bijna lui van . Hoogtepunten voor ons waren de serengeti (ik heb 3 andere safari’s meegemaakt......maar dit! Dat uitgestrekte is ongelooflijk). Ook het mobiele tentenkamp.....Wow! (Heel vreemd, maar de ‘vaste’ lodge van acacia viel ons een beetje tegen). Gids Azaria was trouwens ook super! De Packed lunches midden in de natuur, je voelt je nederig en een gelukkig mens. En hij reed wat kilometers voor ons af! En zoveel gnoe’s en al die andere dieren, wat een belevenis. We hadden graag nog 1-2 dagen langer daar gebleven als ons budget dat had toegelaten haha. Lake natron (en de reis ernaartoe) hadden we ook niet willen missen! We hebben ook een mooie wandeling gemaakt daar. Al hadden we daar denken we met twee dagen ook wel voldoende gehad hoor. Maar goede keus om die er voor ons tussen de fietsen Hans. Trouwens, het fietsen in Manyara ‘tussen’ de antilopen en bananenvelden was ook leuk.

En we hebben heerlijk gerelaxed op het strand van Zanzibar, paradijselijk! Volgens ons hadden we het mooiste strand van omgeving Nungwi te pakken. En overal waar we kwamen, de bevolking is erg vriendelijk, ook al hebben ze zelf weinig om van te leven.

Het wandelen in de Ngorogoro is helaas niet meer gelukt. Ivm laagseizoen was er een vlucht geschrapt en moesten we eerder weg. Nu hadden we daar toch niet veel gezien, maar we hadden graag naast jeep nog ergens een wandeling gedaan. Helaas zijn er te weinig rangers om dit te organiseren hoorden we, maar wellicht iets voor de toekomst...

Nou kortom; we hebben het echt heerlijk gehad en gaan vanavond de foto’s uitzoeken. Dank jullie wel !!!!!

Heel veel plezier in Mexico!

Liefs Arjan en Marin

Rondreis Tanzania

We hebben een geweldige vakantie gehad om nooit meer te vergeten !!!

De vlucht naar Costa rica ging prima daar aangekomen stond er netjes iemand klaar om ons naar villa Tournon te brengen. We werden inderdaad lekker vroeg opgehaald om te vertrekken naar tortuguero ! Daar aangekomen hadden we een super mooie jungle lodge GEWELDIG ! We werden gewekt door de apen en hebben enorm veel dieren gezien. Helaas was het weer niet top, maar de dieren en de omgeving maakte het goed. Na 4 gewelige dagen een lange trip tegemoet naar Arenal ! De huurauto stond klaar ( prima auto lekker groot ) en we konden gaan touren met de landcruiser ! Helaas was de vulkaan diep in de wolken toen we aankwamen en zagen we helemaal niks. We kregen een geweldige kamer waar een heerlijk flesje wijn klaar lag :-) !!! Dan maar even lekker in de hot springs zitten en heerlijk sushi gegeten met een super wijntje super deluxe !!!!!! Volgende dag een beetje rond getourd en savonds heerlijk gegeten in Don Rufino. Dit is echt een van de beste restaurants waar we in Costa rica hebben gegeten.

De volgende dag naar monteverde gereden ... wat een leuke weg met al die hobbels en gaten ! Na veel geschut kwamen we aan in een prachtige hotel... jeetje wat een badkamer en uitzicht hahahaha we zaten in het laatste rijtje en konden zo over de hele oceaan heen kijken GEWELDIG ! We zijn daar de volgende dag de Canopy tour gaan doen ... heb me longen en me stem even goed laten werken. We hebben gegeten in het tree house waar heel toevallig op dat moment een carabische bendje speelde ... dus de heupen gingen lekker los :-D !!!

Op weg naar manuel antonio met de landcruiser wat een leuke route zo langs de kust af en toe even een duik genomen in de zee aangezien het best warm was 36 graden ! We kwamen aan in het mooie Villa Lirio en kregen kamernummer 4 en 5 waardoor we onze eigen prive zwembad hadden JEEEH !!!! Michael vond het helemaal geweldig die lag alleen maar te plonzen tot midden in de nacht :-) ! Eerste nacht in manuel antonio en we werden gewekt om 5 uur in de nacht door een heftige AARDBEVING !!! 6 op de schaal van richter het epise centrum lag in de oceaan net even voor Quepos dus we werden behoorlijk door elkaar geschut ! Wat een vreemd gevoel, maar de lokale mensen zeggen dat het best vaak gebeurd alleen niet zo heel hetfig !!! na het ontbijt zijn we gaan zeevissen wat ook weer een geweldie ervaring was. We hebben dolfijnen gezien ( gingen heel schattige voor onze boot zwemmen ), schilpadden en natuurlijk Zeilvissen. We hebben 7 zeilvissen die dag gevangen en 2 helaas verspeeld. De grootste vis die Michael gevangen heeft was 3 meter 5 !!!!!! Zijn dag kon niet meer stuk en die van mij ook niet want ik was lekker bruin geworden hahaha !!!! We zijn s'middags nog even op het strand geweest en hebben lekker een drankje genomen ... ( ben trouwens verslaafd geworden aan pina colada en mojito ) We hebben trouwens ook gegeten bij Aqua Azul super lekker eten.

Helaas naar het laatste plaatjes drake bay.. wat een mooie plek zeg !!!! We gingen met een speedboot door de prachtige Mangrove rivieren...die uitstroomde in grote open zee.. We kregen op een gegeven moment allemaal reddingvesten aan omdat we door de branding heen moesten. WAT WAS DIT ENG !!!! Mijn moeder en ik vonden dit het engste stukje van de hele vakantie hahahaha !!! Aangekomen bij rancho corcovado kregen wij het strand huisje. Inderdaad was dit back to basic !! We hadden kout water, mike en ik lagen op de lattenbodem... niet echt wat we ervan dachten, maar het uitzich was prachtig !! De exursies waren erg leuk op 1 trail na niet. We zagen namelijk, maar 1 aap. ( het kan helaas niet altijd mee zitten ) Voor de rest was het allemaal prima ! :-)

We hebben dus een geweldige reis gehad en zijn wel verdrietig dat we weer terug zijn.. de tijd gaat namelijk zo snel als je daar bent !!!

Zodra je iets weet van Colombia dan hoor wij het wel !!!

We willen jouw bedanken voor alles en hebben een super tijd gehad !