Himba vrouw in Namibia
Dag 1; De KLM vliegt heerlijk rechtstreeks naar Kaapstad. Het is gewoon een kwestie van ‘s morgens instappen, 11 uur televisie kijken en muziek luisteren en er weer uit rollen....
Huwelijk onderweg in Noord India
Dag 1 - vliegen naar Delhi De KLM heeft een aantal routes die je vanwege hun entertaiment keuze (of liever gezegd het gebrek er aan) liever niet kiest maar direct vliegen blijft direct vliegen....
Machu Picchu in Peru
Dag 1; we hebben ons verwend en vliegen op stoel 1a en 1b naar Lima. Wat een zegen! Peru is een coole 12 ½ uur vliegen en dat is voorin aanzienlijk relaxter. De KLM vliegt lekker...
Zeeleeuwen bij de Galapagos eilanden
Dag 1; Het is en blijft geen pretje om naar Ecuador te vliegen. Onze nationale trots vliegt er heen maar als je naar Quito wil vliegen betekent het toch stoppen in Bonaire en ook nog een keer...
Olifant in Zimbabwe
Dag 1 - Vanuit Zambia naar Mana Pools National Park We zijn vanochtend wakker geworden in het Chongwe Tented Camp met de Blue Mountains op de achtergrond. Vandaag eindigt onze rondreis...
We zijn weer onderweg. Dat blijft toch echt het lekkerste dat er is. Je spullen bij elkaar zoeken en de belofte dat je morgen heel ergens anders zal zijn. We beginnen in Mexico Stad We...
Arenal Costa Rica
  Dag 1 - Vliegen naar Costa Rica; We komen na weer een nacht in het Citizen M hotel (een aanrader, je kunt vallen naar de terminal en de kosten zijn zeer acceptabel en de bedden...
Op safari in Botswana
Het is maart maar we gaan al weer op pad. Een beetje ongewoon maar wel lekker want dan duurt de winter toch net even wat korter… We vliegen naar Johannesburg en omdat we met de KLM...
Familiereis Brazilië banner
Brazilië; om nooit genoeg van te krijgen We gaan op pad. De KLM heeft hele beschaafde tijden dus pas om 9 uur gaan we van huis weg om op het gemak naar Schiphol te reizen. Het blijft...

In juli zijn we met ons gezin 3 weken naar Brazilië geweest. Hoewel we best wat gewend zijn, kijken we terug op één van onze beste reiservaringen. Ik zal er enkele hoogtepunten uitpikken.

De voorpret begint eigenlijk als we bij jou thuis op bezoek komen. Je bent gespot in een piepkleine advertentie en we verwachten niet in een huiskamer vol beeldjes en relieken terecht te komen. We laten ons meeslepen en zien de wilde beesten, caipirinha's en bounty eilanden al helemaal voor ons. Onze eigen ideeën worden feilloos verweven in de mooiste plekjes die jij ons adviseert.

Rio vinden we heerlijk, ondanks het nattige weer. We ontdekken graag zelf een stad maar als je Olivia Alves als gids hebt dan wordt de dag pas echt bijzonder. Hoezo te mistig om Corcovado te bezoeken? We zijn bijna de enigen en hebben Christus én het uitzicht voor ons zelf. Hoezo eng om een favela te bezoeken? Achterop motortjes naar boven en dan krioelend door straatjes en pleintjes weer naar beneden. De kinderen vinden het prachtig!

Het volgende avontuur is de autorit van Campo Grande naar Embiara Lodge, diep in de Pantanal. Onder een overweldigende sterrenhemel krijgen we een nieuw begrip van cross country. Omdat de koplampen regelmatig onder water verdwijnen, wanen we ons letterlijk diep in de moerassen en komen schietgebedjes weer eens goed van pas. Na een lange, donkere tocht van 7 uur zien we lichtjes; Embiara Lodge blijkt een waar paradijsje.

Omdat we geen strandweer hebben op de Copacabana, beleven we het Braziliaanse strandleven op Morro Sao Paulo pas goed. Wat een verschil met Zandvoort of Knokke. En dan bedoel ik niet alleen de mooie mensen en de uitdagende badmode, maar vooral de vrolijkheid, de sport (strandvoetbal krijgt hier een nieuwe dimensie), agua de coco, en de leuke restaurantjes. Weet je trouwens hoeveel koffers je in een kruiwagen kwijt kunt?

We maken nog een mooi staaltje Braziliaans toneel mee als we Morro weer per vliegtuigje willen verlaten. Er zijn 7 passagiers geboekt in een vliegtuig met 7 passagiersstoelen. Toch vindt de piloot het onverantwoord vanwege de extra bagage. Na een turbulent en heel lang telefoongesprek met de toren (?) moeten de koffers een beetje verschoven worden en kon de reis alsnog van start gaan...

De oude binnensteden van Salvador en Olinda zijn erg leuk, zeker als je in zulke pareltjes van hotels zit als Pousada do Boqueirao en Dos Quatros Cantos. Recife is best leuk maar krijgt pas echt kleur met onze gids Carlos. Een beetje gek maar daarom wel heel leuk. Zo leer je niet alleen waar het beeld van Maurits staat maar ook hoe je aanpapt met leuke dames en afdingt op de markt.

En als klap op de vuurpijl naar Fernando. Ongelooflijk als je bedenkt dat je op de bovenste 40m zit van een vulkanische rots van 4000m hoog, midden in de Atlantische oceaan. En dan is er één weg van 7km lang waar je met je buggy wordt aangehouden door slaperige politie, en kom je zonder benzine te staan... De lekkerste vis ooit gegeten bij het haventje en de mooiste vis ooit gezien onder water. Baaitjes en zonsondergangen om van te smullen!

Ik geloof dat we 14 binnenlandse vluchten hebben gemaakt en evenzo vaak opgehaald en weggebracht. En iedere keer dat dit goed ging zeiden we tegen elkaar: "dat heeft Hans toch weer goed geregeld voor ons". Hans, het was kortom een reis om nooit te vergeten.

Hartelijke groeten van Bruno, Marjolein, Steef en Sanne Steggerda.

Rondreis Brazilië met gezin

Dank je wel voor je bericht, leuk!

Wij hebben zeker genoten! Alles was goed georganiseerd, overal stonden de gidsen en chauffeurs voor ons klaar. Ook om ons te brengen naar het door ons zelf geboekte hotel in Safaga. Crew Travel is een prima organisatie. Top! Onderstaand onze bevindingen en wat tips.

De gidsen vertelden per bezienswaardigheid een aantal highlights al dan niet aan de hand van fotomateriaal en daarna konden we zelf de bezienswaardigheid bekijken.

De hotels waren goed. In het hotel in Caïro hebben wij de kamer omgewisseld, hierdoor kregen we een kamer met tegels, zicht op het zwembad en piramides, top (zijn kamers op de begane grond, aanrader). Het hotel in Luxor is luxe, maar ook onhandig ingedeeld, wat vergane glorie en alleen gratis wifi in de lobby. Ligging nabij het centrum is leuk, zeker als je langer verblijft. Voor 1 nachtje zou een ander hotel ook goed zijn.

Hotel in Aswan, het verblijf was zeer kort, maar aangenaam!

De Nijlcruise was ook goed, ruime cabin, niet druk, dus alle ruimte aan boord op het zonnedek. Het was uiteindelijk de Jaz Crown Prince. Ook het programma is anders verlopen dan verwacht. We vertrokken pas donderdagmiddag in plaats van woensdagavond. Hierdoor bezochten we Kom Ombo aan het eind van de donderdag en Edfu vrijdagmorgen vroeg. Dat was prima. Op vrijdag aan het einde van de dag kwamen we in Luxor aan. Hierdoor stonden voor zaterdag de volgende bezienswaardigheden op het programma: Vallei of de Koningen, Hatsjepsoet, Tempel van Karnak en Luxor tempel. Gelukkig hebben we een deel 's morgens gedaan en een deel 's middags, maar het was zeer intensief. Blijkbaar is het heel lastig of wellicht zelfs niet mogelijk om ruim van te voren het juiste programma te weten, veel hangt af van stroming, welke boot en wie het dan ook verder beslist.

Het enige wat we echt anders zouden willen is het reizen naar Abu Simbel. Reizigers die deze trip ook zouden willen doen, zouden we adviseren om vanaf Aswan te vliegen naar Abu Simbel, dit te bezichtigen en dan terug vliegen naar Aswan. Scheelt een keer zeer vroeg opstaan en niet twee keer dezelfde 3 uur durende rit door de woestijn. Bijkomen in het Movepick hotel is dan heerlijk.

Nogmaals bedankt voor het organiseren van onze reis. Jullie staan op ons lijstje als we naar een van de andere bestemmingen die jullie aanbieden willen.

Mochten jullie nog vragen hebben, vernemen we dat graag.

Hartelijke groet, Astrid en Willem

Reis Egypte

Hallo Hans!!

We wilden gisteravond al een mail sturen, maar dat kwam er allemaal niet van (erg vroeg naar bed gegaan haha) en nu helaas alweer aan het werk!

We wilden je nog bedanken! want we hebben echt een super goede vakantie gehad!
het was echt geweldig en indrukwekkend!!!

De hele reis is goed verlopen en de chauffeur was ook erg fijn!
hotels waren ook heerlijk

alleen de jungle is ons helaas tegen gevallen doordat het regende en we daar dus niks geen dieren zagen (op bloedzuigers na)
en door de regen (en geen stroom..) was het even wennen!
maar de rest van de reis heeft dat gelijk weer doen vergeten!

we zijn erg tevreden! en hopen dat we bij je terecht kunnen als we weer zo'n soort reis willen maken

bedankt voor alles!

Mariska de Leeuw

Hi Hans

Dank voor je bericht, heel attent ! We hebben een top vakantie gehad. Vooral Guatemala en Belize hadden onze voorkeur, hoewel het hier ook toeristisch is, is het toch meer laid back (zeker in vergelijking met Playa del Carmen).
De service van Solana was perfect. We hebben nog een paar keer via whatsapp contact met ze gehad. Alle transfers waren er op de afgesproken tijden (soms zelfs te vroeg).

Wat ons betreft waren de hoogtepunten Antigua, Semuc Champey, Tikal, Laguna Bacalar en Caye Caulker.
De markt in Chichi vonden we alle 4 te druk, maar dit bezoek was toch op doorreis naar Panajachel, dus prima combi.
We vonden het ook leuk om in Guatemala in een collectivo te rijden. We hebben daar ook andere Nederlanders ontmoet (jonge backpackers) dus dat was voor onze kids ook leuk om te zien.

Tikal was fascinerend en de jungle lodge was prachtig! We hebben de sunrise tour gedaan met de gids Tony van het hotel, niet goedkoop, maar erg de moeite waard. In het restaurant hadden we de avond van tevoren nog een tarantula zien lopen. Het personeel werd en niet koud of warm van (no pericoloso) maar dat vonden wij toch wel eng, zeker toen hij onder ons tafeltje doorliep!

Onze gids naar Semuc Champey (Manuel) was echt fantastisch ! We hebben een hele leuke dag met hem gehad.

Ook niets dan lof voor Maya Walk tours, die de ATM tour in San Ignacio aanbieden. Heel professioneel en ook hier was onze gids (Hector) erg informatief.

Als we de snorkeltochten vergelijken (Raggamuffin op Caye Caulker en de whaleshark tour op Isla Holbox) heeft die van Caye Caulker onze voorkeur: het was heel ontspannen aan boord en erg goed georganiseerd. We kregen ruim de tijd om te snorkelen en onze gidsen lieten ons fantastische dingen zien. Wat ons aan de whaleshark tour een beetje tegenviel was de lange reis per boot naar de plek waar de vissen zwemmen (2 uur) en we maakten met de boot telkens enorme klappen op het water, waardoor onze jongste een beetje misselijk werd. Eenmaal aangekomen mochten we allemaal maar een minuutje het water in met de gids, maar wat ons nog het meeste tegenstond was de massaliteit: er lagen wel 20-30 bootjes met toeristen die allemaal het zelfde deden, dus vonden we het een beetje zielig voor de dieren. Daarom hebben we meer genoten van de snorkeltocht op Caye Caulker die veel meer ontspannen was.

Omdat het windseizoen over was, was 4 dagen op Isla Holbox wellicht te lang. We hadden aanvankelijk nog gekeken naar lessen voor kitesurfen maar het seizoen loopt van november tot mei dus er waren geen instructeurs op het eiland. Maar Isla Holbox is een leuk charmant eiland, erg relaxed, zeker in vergelijking met de hectiek van PdC! Het was heerlijk om af te sluiten in het Magic Blue hotel, heerlijk zwembad en lekkere kamers (en super centraal gelegen).

Hoewel het hotel in Isla Holbox (Xaloc resort) ook prima was, leek het erop dat het personeel het werk niet altijd aankon: op zaterdagavond (onze eerste dag) was er een groot feest op het strand bij het hotel en de resten lege flessen e.d stonden er maandag nog. Ook zagen we mensen een bord spaghetti eten in het zwembad, erg vreemd, en we hebben niet gezien dat het zwembad werd schoongemaakt.

Het hotel aan Laguna Bacalar was ook fantastisch!

Het hotel in San Ignacio (Cahal Pech) was iets gedateerd maar verder prima. We hebben overigens heerlijk gegeten in het centrum van San ignacio!

Het hotel op Caye Caulker was ook fijn, lekker centraal gelegen. Wel een beetje inspiratieloos ontbijt (zeker in vergelijking met de andere hotels) : self service bij het zwembad, maar verder prima. Heel attent van het hotel dat ze voor de dag van ons vertrek (al om 06.30 u) de avond vantevoren een koffieapparaatje en wat andere spullen goor het ontbijt hadden klaargezet.

De hotels in Guatemala waren ook prima. Fantastisch ontbijt bij Los Bucaros in Antigua in een mooie koloniale ontbijtzaal.
Los Mundos in Panajachel was ook prima (fijne kamers en badkamer en centraal gelegen)
Ook vonden we het leuk om in Coban te overnachten: duidelijk niet heel toeristisch, dus leuk om het normale leven van Guatemala mee te krijgen.

Tot zover mijn feedback, laat maar weten als je nog meer wilt weten!

Met vriendelijke groet

Chantal
Reis Mexico, Guatemala en Belize

We zijn weer op honk inderdaad en we hebben een heerlijke vakantie gehad. Na wat opstart problemen” geen transfer vanaf eerste locatie daardoor erg laat op het vliegveld “ en daarna “de incheck problematiek door het ontbreken van de juiste nummers op de tickets” was alles verder perfect geregeld , onze gidsen , Cezar ( Foz ) en Allesandra (Bonito en Pantanal)  waren toppertjes en hebben onze vakantie verrijkt. De Pousada’s

waren erg leuk ,mooie locaties , vriendelijke mensen. Het is een mooi land, mooie dingen gezien , gelachen en Brazilië in het kort beleefd. We gaan hier nog lang aan terug denken bedankt voor het organiseren van deze mooie herinneringen.

Micha

Wij hebben genoten van de vakantie, het is veel te snel voorbij gegaan. En wat was de Malediven een prachtige afsluiter!

Nog een speciale dank aan onze gids Kingsley. Hij was echt een perfecte gids wij hebben van hem genoten. Zou fijn zijn als dit nog bij hem terecht komt :)

Maaike

Rondreis Sri Lanka & de Malediven

We zijn gisteren thuisgekomen, een dagje later dan gepland ivm een defect vliegtuig in Washington waardoor we een nachtje daar moesten doorbrengen. Was prima verzorgd dus geen straf.
Voor de reis zijn geen superlatieven te vinden, het was prachtig en onvergetelijk. Zoiets zal heel moeilijk, zo niet onmogelijk te overtreffen zijn!
Doordat we in het Spaans konden communiceren hebben we met heel veel Mexicanen hele leuke gesprekken gevoerd. Ontzettend aardige mensen. Dat geeft toch wel een extra dimensie aan de reis.
Nu lekker nagenieten! Ik mail binnenkort nog wel enkele tips die mogelijk van nut kunnen zijn voor jullie bij het aanbieden van toekomstige reizen door Mexico.
Fijne dag en ontzettend bedankt voor de geweldige reis,

Mieke en Paul

Mexico zomer 2023

Dag Neelke, Tonia en Hans

We zijn heelhuids terug thuis geraakt, en dat doet ons een beetje stilstaan bij al die mensen op de wereld die onderweg zijn, op de vlucht, op de dool, zonder zekerheid, moe, vuil, ziek, enz. Wat een gelukzakken zijn wij!

De reis was tot in de puntjes perfect georganiseerd, alles klopte, en meer nog: de tips die jullie gaven, waren veel beter dan wat ik ervan zou hebben gemaakt!

Dus DIKKE, DIKKE DANK JE WEL! voor de organisatie, maar ook voor de keren dat we op jullie konden rekenen om bij te sturen, tickets voor ons te boeken en vluchturen voor ons in de gaten te houden! Argentinië en de Argentijnen zitten in ons hart (en hun steaks en taartjes in onze billen ????) ????!

Heel veel warme groeten

Gino en An

Argentinie februari 202

Ja we zijn weer terug en hebben erg genoten. Gebrek aan WiFi in beide kampen was niet zozeer het probleem, maar we wisten niet dat het er niet was. Ook geen telefoonbereik en dat is jammer als je belooft wat van je te laten horen als je veilig bent aangekomen. Maar geen probleem, meer een tip om mensen daar op te wijzen (voorgaande kampen hadden allemaal wel WiFi dus gingen we er vanuit dat het hier ook zo zou zijn).

Pop Pom was echt geweldig. In Sango had het flink geregend voor we kwamen waardoor veel wegen niet toegankelijk waren en we bijvoorbeeld Moremi niet in konden (we zaten na 50 meter al vast en moesten uit de blubber getrokken worden).

Nu weer wennen aan de regen hier en weer aan het werk, sparen voor de volgende vakantie!