Kalahari
Aankomen en op weg naar Vryburg Reizen naar Afrika is altijd een feest. Je weet nooit wat je kan verwachten omdat je meestal op zoek gaat naar dieren. Wij zijn al jaren bezig om de bruine...
Zeeleeuwen bij de Galapagos eilanden
Dag 1; Het is en blijft geen pretje om naar Ecuador te vliegen. Onze nationale trots vliegt er heen maar als je naar Quito wil vliegen betekent het toch stoppen in Bonaire en ook nog een keer...
De rijke onderwaterwereld van Belize
Dag 1 - naar Playa del Carmen Het is weer zo ver! We mogen op pad… We hebben maanden geleden bij één van de vele KLM tickets toegeslagen en zo zitten we vanmorgen op stoel...
banner Indonesie
Soms loopt het leven anders dan je wil. Al in januari hebben we onze reis naar Indonesië op de kalender gezet maar nu het zo ver is moeten we helaas in de lengte snijden. Van de...
Kamelentocht in Marokko
Dag 1: Je kunt op 1001 manieren naar Marokko vliegen. Het kan tegenwoordig zelfs met onze vrienden van EasyJet. Wij kiezen echter voor "good old" Royal Air Maroc. Het is een relaxte...
snorkelen Isla Holbox Mexico
dag 1 - vliegen naar cancun We landen met een tussenstop in Panama Stad in Cancun vanuit San José. We zijn wel toe aan een beetje relaxen en als er iets is wat je goed kunt doen naar de...
Tempel in Egypte
Dag 1: Iemand zou de KLM eens uit moeten leggen dat het niet lekker is om zo laat naar Cairo te vliegen maar het alternatief is of qua prijs of het feit dat je over moet stappen niet...
Pacaya vulkaan in Guatemala
Wanneer je door deze drie landen reist, zijn vele combinaties mogelijk. Een "Maya trip" of juist een reis met veel duiken en snorkelen. Wij hebben al meerdere rondreizen gemaakt door Mexico,...
Samburu in Kenia
Dag 2; Nairobi Dit keer heeft het niet zo veel zin om over dag 1 te schrijven. We gingen pas laat in de avond aan boord van Kenya Airways om terug te gaan naar ons geliefde Kenia. We...

He Hans,

Sorry voor mijn heeeeeele late reactie, maar wij hebben een geweldige reis gemaakt, wat een bijzonder prachtig land is Namibië!!!!
Zoals al eerder gemaild, maar dank voor jullie last minute regelwerk van deze trip!
We hebben genoten!

* De opbouw van de dieren was prima, van de verschillende antilopen / zebra's / struisvogels / giraffen, naar de olifanten, katachtigen en neushoorns etc. Wow allemaal!!!!
* Ook de accomodaties waren heerlijk, van mooi naar geweldig naar perfekt!
Enige die eigenlijk erg buiten de boot viel was Halali Resort in Etosha park. Was zijn glorie voorbij, slecht onderhouden huisje, het verschil met de andere lokaties was echt groot. Ook het eten daar, echt slecht. Geheel was ook masaal/druk. Vergeleken met andere lokaties, waar het heerlijk rustig en relaxed was.
Maar goed, geen probleem, maar wilde het toch melden.

Groetjes en graag tot de volgende keer,

Saskia

Namibie zomer 2022

Beste Neelke, Tonia, Hans en Mark,

Inderdaad, wij zijn weer thuis maar na een heerlijke ontspannen, mooie en indrukkwekkende reis.
Dit is nu de 5x dat wij dit mooie land bezoeken en de keus om het wat "kleiner/compacter en rustiger" te doen is ons heel goed bevallen.
De accommodaties waren stuk voor stuk prachtig/mooi met (voor ons) 1 uitzondering en die noemden jullie al, Fairview Spa en Golfresort.
Wij hadden hier al eerder een x "nee" tegen gezegd omdat wij dit te massaal vonden. Het eten in het restaurant (en de fles wijn die wij van AAA Travel kregen aangeboden) maakte veel goed -).
De pareltjes waren Nedile en Leshiba Wilderness logde. Bij Leshiba kregen wij zelfs een upgrade naar een mooie en zeer ruime logde rechts naast het hoofdgebouw met een prachtig uitzicht over de vallei.
In Mantobeni kregen wij een familietent met 2 extra bedden. Hierdoor was er weinig bewegings- en opbergruimte en daarover hebben wij wel iets gezegd. Na overleg met de dienstdoende manager kregen wij (door een annulering) een andere tent-logde aangeboden en daar waren wij erg blij mee.

Wij hebben erg genoten. Van mooie uitzichten .....de vele dieren (met zelfs een kill van aan antilope door een Cheetah voor onze ogen)
het vriendelijke personeel...de gidsen in Magoebaskloof en Phalaborwa.

Het was fantastisch!
Bedankt!

Sylvia en Geertjan.

Zuid Afrika oktober 2023

hallo Hans

we hebben heerlijke reis gehad! De kinderen ook erg enthousiast!

De landen zijn wel veel drukker geworden ivm mijn eerdere reis in 1990, maar ja, dat gaat overal zo. Ik vond bv Chichicastenango tegenvallen nu, veel te druk. Maar Tikal blijft onvergetelijk!

Qua hotels: ik vond het hotel in Bacalar echt het allerbeste, hele goede service, vriendelijk personeel. Ook Jungle Lodge vond ik erg aangenaam.

Hotel in San Ignacio vond ik erg druk, er zaten steeds grote groepen Amerikaanse jongeren, ontbijt werd afgeraffeld. Maar San Ignacio zelf was wel weer leuk.

Fijn dat het item over het transport wordt opgepakt, de rest van de transporten ging prima hoor, maar dit transport was ver onder de maat inderdaad.

Nog een kleine tip misschien over transport vanuit Caye Caulker naar laguna Bacalar: wij zijn met de watertaxi gegaan (om 7 u s ochtends, kosten 55 Amerikaanse dollar pp, toen nog kosten douane Belize 20 Amerikaanse dollar , plus bij mexicaanse grens nog 550 pesos (ongeveer 33 amerikaanse dollar pp). Dus ongeveer 88 Amerikaanse dollar pp exclusief de douanekosten voor Belize.

De andere familie kon geen watertaxi meer boeken, zijn met watertaxi teruggereisd naar Belize stad en met privé vervoer naar Chetumal gegaan. Hun kosten volgens mij: 18 Belizan dollar voor watertaxi, 80 amerikaanse dollar voor privé vervoer, 20 Amerikaanse dollar om Belize uit te komen, GEEN kosten voor mexicaanse grens! Kosten dus ongeveer 29 Amerikaanse dollar pp exclusief douanekosten Belize.  Ze waren een uur eerder in Bacalar dan wij (zelfde tijd vertrokken). Dus veel goedkoper en sneller! Misschien handig om dit gewoon te regelen in de reis, scheelt gedoe en is goedkoper

De walvishaaientocht hebben alleen mijn man en zoon gedaan omdat ik ziek was, andere zoon erg gevoelig voor zeeziekte, van de andere familie hoorden we slechte verhalen. Ze hebben prachtige walvishaaien gezien, echter ook deze firma kan beter denk ik. Ze hadden zonder overleg onze tocht een dag later gepland, de geplande dag zat al vol. De gidsen spraken geen Engels, probeerden nog extra geld af te troggelen voor de lunch, men moest nog vissen vangen terwijl aantal mensen kotsend in de boot zaten…

Al met al een hele mooie afwisselende reis, iha prima tempo, op eind wat rustiger en dat was prima zo

hartelijke groeten

Carin

Rondreis Mexico, Guatemala en Belize

Inderdaad zijn we helaas weer thuis na een mooie reis door Colombia.

Een land met een hele vriendelijke bevolking die alles doet om je een heerlijke vakantie te bezorgen en waar we ons nooit onveilig gevoeld hebben, ook een land met een enorme verscheidenheid die we in deze reis volop hebben kunnen ervaren. Een hoogtepunt in deze reis was voor ons duidelijk het verblijf in Hato de Aurora; een hele ervaring om er te komen met een weg die op een gegeven moment eigenlijk geen weg meer is maar gewoon weiland, een heerlijk verblijf in de finca, eenvoudige maar prima kamer met een mooie veranda, een heel relaxte sfeer en een geweldige staf. We hebben daar fantastische excursies gedaan door de wetlands, over de rivier en door de bossen.

Verdere hoogtepunten de fiets tocht in Bogota, de Tatacoa woestijn, St Augustin was erg ontspannen met een verrassend historisch park en een geweldige paardrijd rit door de bergen en ook Salento vonden wij heel gezellig. In Tayrona waren we erg blij met de Yorara Finca; geweldig gastvrije ontvangst, mooie finca waar je je meteen thuis voelde , mooi strand en zowel Tayrona als flamingo park bereikbaar met de bus. Een heerlijk verblijf. En natuurlijk hebben we Majagua nog vers in het geheugen waar we een aantal mooie duiken gemaakt hebben. Duikschool was prima met goede begeleiding afgestemd op de wensen van ons en met een mooi onderwater landschap met mooie koraal formaties en geweldige sponsen.

Nog enkele opmerkingen die we ook telefonisch met Pure hebben gedeeld:

• vlieg ticket van Bogota naar Yopal was verkeerd geboekt voor een vlucht die niet in het schema stond waardoor we geen ticket hadden voor de vlucht die gepland stond. Wij kwamen daar op het vliegveld achter en moesten met hoge tijdsdruk met Pure andere tickets regelen. Dat leverde behoorlijk wat stres op en is op het nippertje gelukt maar daardoor misten we wel bijna een hoogtepunt van deze reis; de trip naar Hato.
  • vertrek uit St Augustin werd onduidelijk; we wisten niet wie welke transfer zou regelen en het hotel kwam met andere info dan in het reisschema stond…de vertrektijd klopte ook niet
  • we zaten met nog een ander stel in de Tatacoa woestijn en toen was er veel onduidelijkheid tav hun en ons programma en welke gids waarvoor beschikbaar was. Dat leverde s avonds al een urenlange discussie op en overdag veel telefonisch gebel met Pure tijdens deze excursie. In ons schema stond dat we om 9 uur ‘ s ochtends naar de woestijn zouden gaan (volgens de gids niet  was het 6 uur) maar dat is veel te laat voor die trip want dan is het veel te heet in de woestijn. om 6 uur vertrekken en de zonsopgang zien is veel beter.

Andere transfers gingen prima en stonden keurig op tijd klaar met een goede service en chauffeurs die ons spaans konden ontcijferen. Ook de hotels waren erg leuk met een goede service, een lekker ontbijt en goede bedden. Hierdoor en door de grote verscheidenheid en mooie wandelingen, boottochten, duiken en reizen hebben we een heel goede vakantie gehad.

Al met al hebben we heerlijk verblijf gehad in Colombia waar we met veel plezier nog van nagenieten. We zullen ook zeker Colombia aanbevelen als vakantiebestemming.

Goedemiddag Dagboek team,

Wat hebben wij genoten van onze reis door Mexico en wat hebben we veel gezien.

Van de mooie kust en stranden tot aan de ongerepte jungle.
Van krotjes en hutjes waar in gewoond wordt tot aan de indrukwekkende Maya ruines.
Van een soort Maya hut in de jungle waar we in sliepen onder de klamboe zonder airco, tot aan het geweldige Hacienda hotel.
Van apen in de bomen tot Mexicaanse dansers in prachtige kleurrijke kleding.

Nou ja, eigenlijk te veel om op te noemen.

Jullie app werkte fantastisch, daar hebben we veel aan gehad.
Het persoonlijke contact met de lokale agent, in ons geval met Paty, was heel fijn.

We hebben slechts één advies en dat betreft de eerste overnachting in Playa del Carmen.
Jullie moeten eigenlijk het hotel vragen om de gasten geen kamer aan de straatkant te geven.
Tot 2 uur ’s nachts was er volop geluidsoverlast en kon je slecht slapen.
Na zo’n lange reis heb je daar wel veel behoefte aan, want je komt behoorlijk moe aan.

Mochten we in de toekomst weer eens een dergelijke reis gaan maken, dan melden we ons zeker weer bij jullie.
Dus nogmaals dank voor alles.

Hartelijke groeten, Jola en Roel

Mexico rondreis april 2024

och we hebben GENOTEN, ik wil terug!!!!!!!!!!!!

De chauffeurs en koks waren schatjes... zeker de jongens uit Kenia waren zeer proffie en leuk. Eefje & Innocent zijn ook erg leuk! Michael, de chauffeur, heeft nog een ontmoeting met de Keniaanse Cricket Warriors voor ons geregeld... was WAANZINNIG!!!  haha en uiteraard hebben we nog een paar uur langs de weg zitten wachten ivm lekke banden, maar dat heeft natuurlijk zijn charme...

qua afstanden waren we misschien liever vanaf serengeti naar dar el salaam gevlogen en Mwanza overgeslagen,  maar dat is geen item hoor!

Mensen allemaal even vriendelijk en op het strand in zanzibar hebben de jongens en ik nog gevoetbald met de maasai jongens.

1 minpunt; Simba Campsite (daar hadden ze alleen maar gaten in de vloer.. te ranzig en goor voor woorden) tot grote hilariteit van alle mannen heb ik de chauffeur gevraagd een waterfles kapot te snijden zodat ik daar in kon plassen.

1 aandachtspunt; Tilapiahotel... incapabel & inflexibel personeel... en ook erg suf, zij hebben daar die URU diamonds haha en ik was in de mood om zeker 5 armbanden te kopen!!!

Maar overall een droomvakantie.

Kan ik foto's voor de chauffeurs en de koks naar jou sturen?

Groetjes, Erna

Rondreis Kenia

Beste Dagboekreizen,

Wij hebben een geweldige vakantie gehad.
Alles was tot in de puntjes verzorgd!
De chauffeurs en guides waren altijd ruim optijd, aardig, lief en zorgde voor een leuke babbel tijdens de reis. Eman in Java was onze favoriet! Hij heeft ons zoveel extras van de cultuur daar laten zien en wij vonden het geweldig!

De hotels/resorts waren prachtig en ook de activiteiten waren super leuk om te doen!
De omzetting van Bromo naar Surimi View Point was top! Dit was echt letterlijk en figuurlijk ons hoogte punt van de vakantie.

We hebben genoten echt waar! En we gaan zeker onze volgende rondreis weer bij jullie boeken!
Wij zijn meer dan tevreden met de kosten, de service en de uitvoering!

Jullie hebben ons een reis bezorgd die wij voor altijd meenemen in ons hart!
1000 maal bedankt daarvoor :) <3

Merel

Indonesie september 2023

Beste Neelke, Tonia, Hans en Mark,

Hier dan, eindelijk, bericht van ons. Het gewone leven kwam na terugkeer uit Egypte in volle vaart op ons af. Maar wat hebben we het onvergetelijk gehad!

Om te beginnen: We kijken met volle tevredenheid terug op de organisatie van de reis door jullie en Crew Tours. Dank jullie wel! Er kwamen hier en daar een paar verrassingen langs maar dat werd steeds goed opgelost. We raden Dagboek Reizen met plezier aan, in onze omgeving, vooral aan mensen die enige reiservaring hebben want het zelf reizen buiten Europa zal altijd wat improvisatie vereisen. En verder: Egypte was onvergetelijk.

Ik stuur morgen wat foto's via Wetransfer. Het is min of meer een willekeurige greep, laat maar weten of jullie nog van iets anders wel een foto zouden kunnen gebruiken. Het staat jullie vrij ze in te zetten.

Hartelijke groeten van ons beide,

Derk en Matthea

Egypte april 2024

Beste Tonia en Hans,

Alles is weer opperbest verlopen: op alle afspraken (en dat waren er nogal wat...) was iedereen perfect op tijd. De lodges en hotels waren iedere keer tiptop in orde en strategisch gelegen.

De beste gidsen vonden iedere keer de meeste dieren en bovenal verliep alles zoals wij dit wensten.

Ook de trip naar Maboneng was super. De taxichauffeur (gids) gaf ons bijna een complete sightseeing van Johannesburg en leidde ons naar een prima restaurant. De dode tijd op de luchthaven werd zo springlevend.

Bedankt voor uw schitterende diensten en we kijken al weer uit naar de novemberreis in Colombia.