Kamelentocht in Marokko
Dag 1: Je kunt op 1001 manieren naar Marokko vliegen. Het kan tegenwoordig zelfs met onze vrienden van EasyJet. Wij kiezen echter voor "good old" Royal Air Maroc. Het is een relaxte...
verborgen parels Guatemala en Belize
Tijd voor nieuwe avonturen en dus een nieuw dagboek! We zijn onderweg naar Guatemala Stad . Daar kun je niet in één keer heen vliegen maar de KLM brengt mij, met blaar (relevant...
Op safari in Botswana
Het is maart maar we gaan al weer op pad. Een beetje ongewoon maar wel lekker want dan duurt de winter toch net even wat korter… We vliegen naar Johannesburg en omdat we met de KLM...
Wilpattu Sri Lanka
Het is alweer even geleden dat we ons laatste dagboek online hebben gebracht. Dat was in april dit jaar toen we naar Zuid India vertrokken. We hadden toen nog geen idee wat onze volgende stop zou...
Per kano door de Pantanal
Zo, daar gaan we weer! Brazilië is het land waar we momenteel qua ontwikkeling de meeste tijd in moeten steken maar als je op een kaart kijkt is dat ook niet zo heel vreemd! Vol goede moed...
Paardrijden in Colombia
Dag 1 - vliegen naar Bogota; Direct vanaf Amsterdam is er helaas geen verbinding maar met Air France kan het wel via Parijs. Zo gezegd, zo gedaan. Vroeg in de ochtend staan we in Parijs en...
Borrelen met olifanten in Zambia
Dag 1 - vliegen naar Lusaka Sinds maart dit jaar vliegt onze blauwe trots een aantal maal per week naar Lusaka en Harare in een soort van combi vlucht. Wij hebben een kaartje gekocht...
Sri Lanka en de Malediven met kinderen
Dag 1 vertrek naar Sri Lanka Je kent dat wel. Dat gevoel dat het hele huis zoemt. Hebben wij ook last van. Iedereen heeft het de laatste maand heel druk gehad met school en werk en nu mogen we...
Pokhara in Nepal
Dag 1 - Vliegen naar Kathmandu, Nepal; Het is niet altijd even makkelijk om in Nepal te komen. Om de één of andere onduidelijke reden wordt het maar matig aangevlogen. Wij vliegen...

Goedemorgen!

Ik had me voorgenomen jullie direct naar Mexico te mailen om jullie deelgenoot te maken van onze ervaringen.. En zoals dat dan dus gaat, stelde ik dat steeds uit.
Toch een soort van excuses daarvoor, want ik heb veel dankbaarheid voor jullie en blijheid gevoeld naar jullie..
Het was een heerlijk verzorgde reis, met hele fijne hotels en fantastisch mooie plekken!

Zal ik gefragmenteerd wat delen?

Algemeen
De communicatie met jullie is echt fijn en heel direct. Jullie voel(d)en echt als partner in de reis qua betrokkenheid en bereidheid.
Zoals gezegd was alles enorm goed geregeld, qua transfers, auto huur, hotels en het uitgewerkte programma. Ook alle do's and don'ts waren helpend!

Ik vond Mexico prachtig, zoveel mooie plekken gezien en heerlijk gegeten. Heftige keerzijde voor mij was hoe er steeds weer misbruik van je gemaakt werd. Alleen ín de hotels heb ik me vrij, open en licht gevoeld (mijn lievelings staat van zijn). Daarbuiten moesten we toch steeds op onze hoede zijn, wat afstandelijk zijn/ doen en een hardheid uiten om mensen op afstand te houden doe het niet goed met ons voor hadden.

Bij aankomst op het vliegveld in Cancun werden we misleid en deden ze een poging tot oplichting. Hier heb ik al contact over gehad met jullie.. Gelukkig voelde het niet goed, waardoor we nooit hebben betaald en weg zijn gelopen.

Later zijn we nog aangehouden door de politie bij een roadblock voor onzinredenen.. Gelukkig hadden we (op advies van jullie) onze portemonnee bijna leeg gehaald en zijn we met de betaling van een klein bedrag door kunnen rijden (de agent wilde het rijbewijs van Rob niet teruggeven.. toen wij voorstelden mee te gaan naar het politiebureau, kon dat niet..).

We hebben trouwens een betere ervaring opgedaan door een Über te nemen ipv een taxi! Voelde betrouwbaarder en 'helderder' qua prijs.

Ook nog fijn om te noemen dat we Mexico veel goedkoper hadden verwacht, maar de prijzen zijn redelijk vergelijkbaar met hier..

Playa del Carmen
Prachtig hotel, fijne ontbijt plek ???? en levendige stad (voor mij wat te toeristisch, maar tegelijk toch ook charmant). Één dag was genoeg..

Valladolid
Fijn charmant hotel, prima ontbijt.. Blij dat er een zwembad was. De eerste cenotes en Maya ruïnes bekeken vanuit daar, prachtig.

Merida
Hotel minst bijzonder, zo ook het ontbijt.. Het zwembadje was erg smerig (gevraagd of dit verschoond mocht worden, maar hebben ze niet gedaan.. Zo gelaten). De wijk leek wat armoedig in eerste instantie, maar het andere deel van Merida vond ik fantastisch fijn.. Voelde heel lieflijk, heerlijk gegeten ook!

(Izamal vonden we trouwens echt niet bijzonder)

Bacalar
Mijn hoogtepunt.. Die lodges waren geweldig! De lagunes adembenemend.. Bacalar heel fijn en chill. We hebben ons heerlijk gevoeld daar en waren graag langer gebleven.

Via Tulum gereden.. Wat een fijn stadje (deel wat wij gezien hebben).

Isla Mujeres
Fijn hotel, mooie ligging: zwembad en strand. Ontbijttip: Oh my brunch.
Ook genoten van een fijne Beachclub!
Levendig stadje, vooral horeca en dezelfde winkeltjes.. Fijn om nog even te hangen en niets te hoeven. Fijne afsluiter!

Al met al dus een onvergetelijke topreis. Ik ben heel blij dat we het met jullie begeleiding hebben gedaan!
Laat je het me weten als je meer informatie wil over het één of ander?
En stuur me ook gerust een linkje voor een officiële review ergens.. Ik deel graag mijn tevredenheid!

Nogmaals, ontzettend bedankt voor alle hulp, informatie, begeleiding en voelbare betrokkenheid!

Lieve groet,
Daisy

Mexico april 2024

Klaas en ondertekende zijn na een lange reis weer gezond terug.

Even een korte terugblik op onze reis:

Wij vonden het programma uitstekend. Prima te doen op deze manier. De chauffeur en auto waren prima in orde.
Hij was heel vriendelijk, flexibel. Luisterde  naar onze wensen en was een veilige rijder.

We zijn drie keer door de organisatie gebeld of het naar wens verliep.  Dat stelde we erg op prijs.
De hotels waren over het algemeen uitstekend. Uitzondering daarop vonden wij Miragekings
Eten slecht. Was geen optie voor a la Carte. Viel niet over te praten. Het zou een a anderhalf uur duren om iets anders klaar te maken.
We hebben daarover ter plekke geklaagd. Door de chef zou het aan de keuken worden doorgegeven. We hoorden van andere gasten het zelfde geluid. Ook onze chauffeur vertelde dat de chauffeurs hadden geklaagd. Wij adviseren jullie dit hotel uit de aangeboden opties eruit te halen. Het enige mooie was de tuin.

Wij vonden Ella de topper met natuur en prachtige ligging van het hotel en vriendelijke mensen  De volgende keer zouden wij daar drie dagen gaan verblijven. Ook de sfeer in het dorp was heel gezellig. Het deed ons denken aan Ubud op Bali.

De safari was eveneens een hele mooie ervaring. Veel gezien.

Voor de rest hebben wij een fantastische vakantie gehad.

Mocht je verder nog iets willen weten let us know.

Cor

Reis Sri Lanka

We liggen compleet uitgeteld op de bank...waren na een lange reis om half 4 weer thuis. We hebben een prachtige vakantie gehad.

Nkonzi camp was zo persoonlijk en intiem! Echt een hele fijne plek. Wel veel, heel veel Tse Tse vliegen! Jo en Clive zijn supervriendelijk, we hebben goed gegeten en genoten van de gezelligheid en natuurlijk de game-drives. Three Rivers was weer heel anders. Prachtige kamers. We hebben daar niet erg veel wild gezien tijdens de drives, maar wel liepen de olifanten en giraffen langs onze kamer toen we op het terras bij zaten te komen. Tot slot River lodge. Dat was voor ons echt perfect en we zijn heel erg blij dat we daar hebben afgesloten. Heerlijke locatie, weinig Tse Tse vliegen en een uitstekende service. De gids die we hadden was echt heel erg goed en we hebben elke game drive wel iets bijzonders gezien, naast de ‘gebruikelijke’ olifanten en giraffen...Ze hebben ons enorm in de watten gelegd. We mochten maar liefst 2 x lunchen op het tree deck. En we waren de enigen die gisterochtend nog een game drive mochten doen met een aangepaste tijd, zodat we op tijd terug waren voor de transfer. Heel bijzonder en dat hebben we enorm gewaardeerd. We kunnen met recht zeggen dat we South Luangwa echt het allermooiste stukje Afrika vinden dat we ooit hebben gezien.

We danken jullie hartelijk voor de organisatie!

Andre en Marina

Rondreis Zambia

Weer thuis en inmiddels ook uitgeslapen :)..

We hebben zeker een heerlijke vakantie gehad. De reis was uitstekend door jullie georganiseerd en de pousada's waren allemaal leuk en goed. Ook heerlijk om even een chique hotel tussendoor te hebben! Jeri was inderdaad wennen, mijn man vond het juist leuk en na 2 dagen was ik ook helemaal gewend.

We vonden Sao Luis echt geweldig en gaan er zeker nog een keer terug. Zeer levendige stad met een rijke cultuur. We kwamen veel culturele centra tegen die je zo kon binnen lopen en nog een hele rondleiding kreeg ook. Veel muziek gehoord en ook gekocht, bij Roderigo aan de overkant van de pousada.

Verder waren de Delta natuurlijk indrukwekkend en fantastisch.

Hartelijk dank voor de goede zorgen van Lucien en Joukje.

Ik heb  vorig jaar in september of oktober al bij jou geboekt, dat terwijl ik eigenlijk geen idee had wie je was en nooit gehoord had van Dagboek reizen.

Maar je antwoorden en de manier van omgaan vond ik goed en prettig.

Het vertrouwen dat ik jou toen gaf heb je dubbel en dwars terugbetaald.

Wat hebben wij een enorm gave reis gehad , waarbij alles klopte. We hebben fantastische dingen gezien en enorm genoten van het samenzijn als familie.

Jullie gaven altijd meteen antwoord op mijn emails en als ik met mijn vrouw alleen of met de hele familie weer een verre reis gaan maken , ga ik dat zeker weer bij jullie boeken.

Dank je voor de goede zorgen en de perfect georganiseerde reis.

Ruud

Reis Brazilië

Wij hebben een fantastische vakantie gehad.

Tanzania is een prachtig land met heel veel mooie dieren en lieve mensen.

De gids van Gosheni was fantastisch, hij had heel veel kennis van flora, fauna en cultuur en sprak hier met veel plezier over.

Wellicht het enige puntje van verbetering was de laatste dag in Tarangire. Onze gids informeerde ons gelukkig enkele dagen van te voren al dat het in Tarangire een 24 uurs ticket betreft, waarbij je het park verlaten moet hebben voor het tijdstip dat je de dag ervoor binnen gekomen bent. En na het verlaten van het park zat onze vakantie er op en zouden we rechtstreeks naar de luchthaven gebracht worden. Dus als we de dag voor vertrek al om 10 uur het park in waren gegaan hadden we de dag erna heel vroeg er uit gemoeten en waren we 3 uurtjes later al op het vliegveld geweest, wat zou betekenen dat we daar 7/8 uur zouden moeten wachten.

Zoals al vermeld had onze gids ons gelukkig geïnformeerd hierover en hebben we een goed compromis kunnen sluiten, waardoor we niet uren op de luchthaven zaten.

Bedankt voor het regelen van de mooiste vakantie die we ooit gehad hebben.

Roel & Anjo

Reis Tanzania

Helaas is de reis voorbij, maar we hebben genoten!!

Alles is eigenlijk prima gegaan.

We hadden een vriendelijke gids en chauffeur (de chauffeur sprak helaas geen woord Engels en daarom konden we met hem niet echt communiceren). De gids (Gamini) heeft ons veel over het land (cultuur/boeddhisme/gebruiken etc.) verteld, heeft ons allerlei soorten fruit laten proeven (wat ontzettend lekker allemaal!) en heeft echt zijn best gedaan om te zorgen dat alles goed verliep. Acme travels heeft verschillende keren gebeld om te vragen hoe de reis verliep.

We vonden dat de reis voor ons goed opgebouwd was wat activiteiten en vrije tijd betreft (alhoewel de kinderen 1 bezoek aan Anaradhapura hebben overgeslagen om te kunnen zwemmen).

De ceremonie in Kandy was zeer de moeite waard, wat een bijzondere sfeer hangt daar.

De treinreis was schitterend, echt een goed onderdeel van de reis.

De bezoeken aan de natuurparken waren leuk, in NP Yala hebben we ook de luipaard en de lippenbeer gezien.

Eigenlijk is er niets waarvan ik heb gedacht dat dat achteraf niet de moeite waard was.

Een kleine opmerking, het was misschien wel prettig geweest als we van te voren hadden geweten dat (en wanneer) we zouden stoppen bij een juwelier, batikfabriekje, houtbewerking bedrijfje en kruidentuin. We waren niet verplicht om iets te kopen, maar je voelt je daar dan toch een beetje ongemakkelijk bij.

Alle hotels waren prima.

In Chandika hotel in Tissamaharama hadden we het geluk (ik denk vanwege een hele grote groep scholieren) dat we een upgrade van de kamer kregen, we hadden echt luxe kamers. Sowieso een erg mooi resort dit.

In Ella dachten we eigenlijk dat we volgens de reisbeschrijving in het 9ach hotel in Ella zelf zouden zitten, maar we zaten in een plaatsje een half uurtje rijden verder door. Dit was een klein, heel gezellig hotel met erg goed avondeten, maar de plaats zelf (Banderawela) was niet echt interessant. Ik denk dat het veel leuker was geweest als we in Ella zelf zouden zitten.

Het Glenfall reach hotel was het minst bijzondere hotel, de kamers waren erg koud (door tochten) en enorm vochtig.

Wat de Malediven betreft, dit was pure ontspanning. We hebben heerlijk gesnorkeld, schitterende vissen, haaien, roggen en schildpadden gezien, en dat allemaal vlak voor het huisje. Een mooi einde van een heel bijzondere reis. De kamers waren prima, volgens mij recentelijk gerestyled, alles zag er netjes uit (op wat gehorigheid na, maar dat had ik al van te voren gelezen, en was geen probleem).

En nu, nog nagenieten van alle opgedane indrukken, en stiekem al een beetje denken aan de volgende vakantie

We willen graag een keer afspreken om te kijken welke reis/welke bestemming voor ons interessant is. Maar eerst nog maar even nagenieten van deze reis…

Dank je wel voor het samenstellen van deze goede reis!

Groetjes,Helen

Rondreis Sri Lanka & de Malediven

Hi,

Alvast een 1e reactie....uitgebreide feedback schrijf ik desgewenst graag (als jullie deze willen plaatsen op website).

HET WAS FANTASTISCH, GEWELDIG... !!!

Wat was deze reis ontzettend goed georganiseerd. Complimenten voor jullie. Het was echt zo goed georganiseerd, waar we ook kwamen: altijd stond er iemand klaar om ons weg te brengen naar onze accommodatie, om ons te verwelkomen.
Ook de accommodaties waar we verbleven waren 1 voor 1 plaatjes...

Dank jullie wel! Ook namens Jasper, Cas en Sjoerd. We hebben echt vanaf dag 1 genoten.

Brazilie zomer 2023

Hallo,

Hartelijk dank voor de mooie reis we hebben ervan genoten van het begin tot het einde. We zullen de site zeker aanbevelen aan mensen die ook naar India willen waarschijnlijk hoor je nog van ons als we nog een andere reis in Azie willen maken.