Waterval in Mexico
Dag 1 - vliegen naar Guatemala Het is best een eind, vliegen naar Guatemala. Hoe je ook probeert, zonder tussenstops lukt het niet. Wij kiezen voor de KLM die ons naar Panama Stad...
De Pantanal revisited
Dag 1 Het is een mooie dag in maart als we de grote blauwe vogel inklimmen voor een nieuw avontuur in Brazilië. We hebben ons erg verheugd op deze zeer speciale reis. Niet alleen wordt...
Borrelen met olifanten in Zambia
Dag 1 - vliegen naar Lusaka Sinds maart dit jaar vliegt onze blauwe trots een aantal maal per week naar Lusaka en Harare in een soort van combi vlucht. Wij hebben een kaartje gekocht...
Watervallen Foz do Iguazu Brazilië
Dag 1 - vliegen naar Brazilië; De KLM had geen tarieven waar we heel blij van werden dus Tonia en ik besluiten om niet rechtstreeks te vliegen maar met de TAM. Het is heen overstappen in...
Machu Picchu in Peru
Dag 1; we hebben ons verwend en vliegen op stoel 1a en 1b naar Lima. Wat een zegen! Peru is een coole 12 ½ uur vliegen en dat is voorin aanzienlijk relaxter. De KLM vliegt lekker...
De rijke onderwaterwereld van Belize
Dag 1 - naar Playa del Carmen Het is weer zo ver! We mogen op pad… We hebben maanden geleden bij één van de vele KLM tickets toegeslagen en zo zitten we vanmorgen op stoel...
Hippos in Oeganda
Dag 1; De KLM heeft een directe vlucht op Entebbe. Wij hebben echter gekozen voor een variant via Nairobi en komen na een overstap in de vroege ochtend in Entebbe aan. Veel te laat...
Reizen in Botswana
dag 1 - vliegen naar johannesburg Het is een koude en natte novemberochtend als we bij Schiphol parkeren na een file die eigenlijk ons hele schema weer in de war heeft gegooid. Tijd om...
Copacabana, Brazilië
Het is een beetje feest bij ons thuis. Met blozende wangen staan we onze tas weer te pakken want we gaan weer terug naar Brazilië. Dit keer is het bijna familiebezoek want we gaan langs bij...

Een geweldige reis, alles perfect geregeld, ook toen er even een nachtje langer ergens gebleven moest worden, 9 x gevlogen in Brasil alles liep gesmeerd. Dagboek reizen wij komen zeker bij jullie terug !! Tchau. Fons Saskia Tim en Wing

Rondreis Brazilië en Argentinië

Ja we zijn inmiddels al bijna twee weken thuis na een geweldige reis. Wat een afwisseling aan ervaringen, landschappen en omgevingen! Voor ons gevoel meer dan op andere verre reizen.

De organisatie en de accommodaties waren helemaal prima. Er is niks mis gegaan. Chauffeurs stonden met bordjes op de luchthaven en waren op tijd bij hotels. Wat een luxe. Dat was nieuw voor ons.

De hotels waren ook allemaal prima in hun lokale context. Hoogtepunten waren het hippe containerhotel in Puerto Natales en het wat klassieke wijnresort in Cafayate. Ook Purmamarca was erg leuk. Wat minder was Valparaiso, beetje donkere muffe gehorige kamer. En uitgesproken saai het gedateerde hotel in Punta Arenas.

Een volgende keer zullen we zeker weer aan Dagboekreizen denken. En mocht jij meer willen lezen of weten dan kunnen we je de link van onze reis op Polarsteps zenden.

Piet

Reis Argentinië en Chili

Beste Hans

we zijn terug van een fantastisch avontuur. We hebben echt enorm genoten. Wat een schitterend land, met lieve behulpzame mensen!
Onze reis was een groot succes mede dankzij alle goede zorgen van jullie uit. Alles was tot in de puntjes verzorgd. Fantastische verblijfplaatsen, goede en sympathieke gidsen met veel kennis, transfers die perfect geregeld waren , onverwachte telefoontje van Martyn, gewoon om even te checken of alles naar wens is, een appje van Salvador receptivo om af te stemmen hoelaat we opgehaald willen worden, een telefoontje van een gids de avond voordat we elkaar ontmoeten om alvast contact te leggen ….in 1 woord…fantastisch!
puntje van kritiek …..die hebben we niet!

enorme dank en heel graag tot “ziens “

groet
iris

Brazilie juni 2022

Wij hebben genoten van de vakantie, het is veel te snel voorbij gegaan. En wat was de Malediven een prachtige afsluiter!

Nog een speciale dank aan onze gids Kingsley. Hij was echt een perfecte gids wij hebben van hem genoten. Zou fijn zijn als dit nog bij hem terecht komt :)

Maaike

Rondreis Sri Lanka & de Malediven

Goedemiddag

Het was weer een fantastische reis. Ongelofelijk goed geregeld met begeleiding.
In Caïro hadden we Sam als gids - heel prettige man die veel heeft verteld. Was een feestje om met hem op pad te gaan.
Hotels waren prima /goed.
In luxor hadden we ook een prima gids - vallei der koningen was boven verwachting prachtig.
Daarna lekker renpaard dagen snorkelen in Hurghada.

Jullie hadden het niet beter kunnen regelen. Een mooie herinnering gemaakt met onze kinderen.
Hartelijk dank weer en tot een volgende keer!

Groet
Ellen

Egypte oktober 2023

Onze reis naar Costa Rica is prima verlopen, heel goed georganiseerd.  We hebben veel wildlife gezien en prachtige foto’s gemaakt.

We logeerden meestal in mooie lodges of hotels.  Toch had ik verwacht om in meer afgelegen kleinschalige slaapgelegenheden te logeren.  De meeste lodges / hotels waren aan de hoofdweg gelegen en in de vroege uurtjes hadden we last van het lawaai van de vrachtwagens die er langs reden.

Tijdens de twee eerste weken van onze reis viel het weer tegen. Afgezien van één zonnige dag in Sarapiqui (geweldige dag met rafting), hebben we dag en nacht gietende regen gehad. Er waren wegverzakkingen, rivieren die overliepen,… Sommige Costa Ricanen zeiden dat het normaal is tijdens het regenseizoen anderen zeiden dat ze zo’n weer nog nooit gezien hadden.  Toeristen die 2 dagen na ons waren geland, zaten vast in Puerto Viejo, anderen geraakten niet in Tortuguero.  Vanaf het moment dat we aan de pacific ocean  waren, hadden we veel beter weer.  We prijzen ons gelukkig dat we op al onze bestemmingen zijn geraakt en onze reis met mooi weer hebben kunnen afsluiten.:-) Tip: probeer eventueel de reis wat langer te maken aan de west kust en korter aan de caraïbische kust.

Hierbij een lijstje van onze topbestemmingen:

1.       Drake Bay: Zaaaaaalig!!!!! We voelden ons Robinson Crusoë.

2.       Sarapiqui: zo mooie natuur en geweldige rafting, heel leuke night walk

3.       Monteverde: mooi! 100 % Adventuro Canopy in de regen maar toch super leuk.

4.       San Gerardo de Dota: aanrader de Quetzal tocht!!!

En nog een lijstje van de toplodges:

1.       Cala lodge / Monteverde: echt de top, kleinschalig, famliliaal, midden in de bossen, vriendelijke mensen

2.       Pirate cove / Drake Bay: super, alleen jammer dat we een kamer boven de keuken hadden en om 4 uur in de ochtend gewekt werden van het lawaai van het personeel dat aan de slag ging.  Een cabinas met zeezicht was veel beter geweest.  Toch koesteren we deze lodge omwille van de locatie, het lekkere eten en de zeer vriendelijke mensen.

3.       Selvaverde lodge / Sarapiqui: gelegen in een prachtig natuurdomein, wel lawaai van de weg

4.       Savegre lodge/ San Gerardo de Dota: ook gelegen in een prachtige natuur

Minder leuke bestemmingen:

1.       Rincon de la Vieja: de bossen leken daar op de Vlaamse Ardennen, lodge was ok

2.       Tortuguero: veel te toeristisch, lodge was ok

Minder goeie slaapplaatsen:

1.       Namuwoki lodge in Puerto Viejo: oud en afgeleefd en een heel duur en heel slecht restaurant

2.       Hotel magic mountain in Arenal: megagroot onpersoonlijk hotel, lawaai van de vrachtwagens

Onze indrukken en ervaringen kunnen natuurlijk beïnvloed zijn door het weer. In Sarapiqui hadden we één prachtige dag, juist toen we zijn gaan raften.  In Tortuguero, Puerto Viejo, Arenal en Rincon de la Vieja hadden we verschrikkelijk slecht weer.

Zo, ik ga wat verder werken aan ons fotoalbum en nog nagenieten van onze mooie reis.

Laurence

Rondreis Costa Rica

Hi Hans,

Het was een geweldige reis. Heel veel wisselingen en veel bijzonder dingen meegemaakt. Van mooie reizen met stadjes en dorpen, Jungle en een bijzonder carnavalsdag in San Juan Chamula (jammer maar begrijpelijk dat daar beslist niet gefotografeerde mocht worden ) boot tochten en hele mooie stranden en meer.... En alles heel goed georganiseerd. We maken reclame voor jullie hoor

Rondreis Mexico

Wij zijn sinds vandaag pas weer thuis. We hadden er nog een paar daagjes Valencia aan vast geplakt haha.

Het was werkelijk een fantastische reis. Het eten was heerlijk, de mensen aardig, het land was schitterend. Alles was goed verzorgd en heel erg netjes. Bijna over the top eigenlijk, de behulpzaamheid van de mensen. We waren met iets minder ook al tevreden geweest, vooral als je ziet hoe arm de mensen zijn. Maar alle hotels waren super, de excursies ook. De gidsen waren hartstikke aardig. Vooral onze eerste gids Mahmoet vonden we echt geweldig en pastte heel goed bij ons qua persoonlijkheid. De gidsen zijn overigens wel iets anders geïnstrueerd denk ik dan in de beschrijving staat. Ze hebben een programma en het "vrij indelen" van je dag is volgens mij niet helemaal de bedoeling haha. Maar met een beetje hulp van jullie is dat allemaal goed gekomen. Gelukkig maar, want anders waren we niet naar Dashur geweest en dat was voor ons toch een van de absolute hoogtepunten.

Davey is ook heel blij dat hij mee is gegaan met de ballonvaart. Nog bedankt voor jullie bemiddeling hierin! Ook een hoogtepunt en een absolute aanrader.

We zijn superblij dat we gegaan zijn en we hebben het contact met jullie ook als heel erg fijn ervaren. Mochten we weer een keer een grote reis gaan maken, dan gaan we zeker bij jullie aankloppen. We zitten voor 2022 te denken aan een combi van Madagascar en de Comoren (periode september-oktober ivm de walvissen!)

We zullen sowieso iedereen aanraden om Egypte bij jullie te boeken!

Heel, heel erg bedankt. En zeker ook voor de snelle reacties iedere keer.

Davey & Denise

Egypte reis november 2021

Ja we zijn weer terug en hebben erg genoten. Gebrek aan WiFi in beide kampen was niet zozeer het probleem, maar we wisten niet dat het er niet was. Ook geen telefoonbereik en dat is jammer als je belooft wat van je te laten horen als je veilig bent aangekomen. Maar geen probleem, meer een tip om mensen daar op te wijzen (voorgaande kampen hadden allemaal wel WiFi dus gingen we er vanuit dat het hier ook zo zou zijn).

Pop Pom was echt geweldig. In Sango had het flink geregend voor we kwamen waardoor veel wegen niet toegankelijk waren en we bijvoorbeeld Moremi niet in konden (we zaten na 50 meter al vast en moesten uit de blubber getrokken worden).

Nu weer wennen aan de regen hier en weer aan het werk, sparen voor de volgende vakantie!