Cultuur in Phalaborwa Zuid Afrika
Dag 1: Er zijn ontzettend veel vluchten naar Johannesburg. Wij hadden gekozen voor de dagvlucht van de KLM, een nachtje slapen in Johannesburg (gewoon een simpele bed & breakfast,...
orang oetan borneo
Over dwergolifanten en orang-oetans Dag 1 vliegen naar Maleisië  Aangezien ik toch over moet stappen in Kuala Lumpur, en nog nooit in Kuala Lumpur geweest ben, besluit ik een...
Kamelentocht in Marokko
Dag 1: Je kunt op 1001 manieren naar Marokko vliegen. Het kan tegenwoordig zelfs met onze vrienden van EasyJet. Wij kiezen echter voor "good old" Royal Air Maroc. Het is een relaxte...
Watervallen Foz do Iguazu Brazilië
Dag 1 - vliegen naar Brazilië; De KLM had geen tarieven waar we heel blij van werden dus Tonia en ik besluiten om niet rechtstreeks te vliegen maar met de TAM. Het is heen overstappen in...
Arenal Costa Rica
  Dag 1 - Vliegen naar Costa Rica; We komen na weer een nacht in het Citizen M hotel (een aanrader, je kunt vallen naar de terminal en de kosten zijn zeer acceptabel en de bedden...
Rainbow Mountain Peru
Dag 1 vliegen naar Lima Zo, na een keer of 5 de koffer te hebben in- en uitgepakt heb ik nog steeds het gevoel dat ik iets  vergeten ben in te pakken, maar geen idee wat. Het zal wel goed...
jachtluipaard in Kenia
Dag 1: Nairobi Nadat we gisteren met de dagvlucht van de KLM relaxed naar Nairobi zijn gevlogen om daarna te worden opgepikt om naar ons „eigen plekje", Indaba Camp op Muiri Lane te...
Lencois de Marahances, Brazilië
Het is guur en koud als we Nederland verlaten. Hoog tijd om de zon op te gaan zoeken. Het is tijd voor ons jaarlijkse uitje naar Brazilië en dit keer gaan we via de Costa Verde naar het hele...
India & Nepal: twee landen, twee werelden
Dag 1 - Vliegen naar Delhi Ik heb heel veel zin in mijn reis naar Noord India en Nepal, ben erg benieuwd, vooral naar de verschillen van deze 2 landen.. De vlucht loopt helaas wat vertraging op...

We liggen compleet uitgeteld op de bank...waren na een lange reis om half 4 weer thuis. We hebben een prachtige vakantie gehad.

Nkonzi camp was zo persoonlijk en intiem! Echt een hele fijne plek. Wel veel, heel veel Tse Tse vliegen! Jo en Clive zijn supervriendelijk, we hebben goed gegeten en genoten van de gezelligheid en natuurlijk de game-drives. Three Rivers was weer heel anders. Prachtige kamers. We hebben daar niet erg veel wild gezien tijdens de drives, maar wel liepen de olifanten en giraffen langs onze kamer toen we op het terras bij zaten te komen. Tot slot River lodge. Dat was voor ons echt perfect en we zijn heel erg blij dat we daar hebben afgesloten. Heerlijke locatie, weinig Tse Tse vliegen en een uitstekende service. De gids die we hadden was echt heel erg goed en we hebben elke game drive wel iets bijzonders gezien, naast de ‘gebruikelijke’ olifanten en giraffen...Ze hebben ons enorm in de watten gelegd. We mochten maar liefst 2 x lunchen op het tree deck. En we waren de enigen die gisterochtend nog een game drive mochten doen met een aangepaste tijd, zodat we op tijd terug waren voor de transfer. Heel bijzonder en dat hebben we enorm gewaardeerd. We kunnen met recht zeggen dat we South Luangwa echt het allermooiste stukje Afrika vinden dat we ooit hebben gezien.

We danken jullie hartelijk voor de organisatie!

Andre en Marina

Rondreis Zambia

Hallo Hans en collega's

Zeker een zeer mooie reis achter de rug! Alles vlot verlopen... Gidsen en chauffeurs stonden altijd en op tijd paraat, accommodaties voldeden aan de verwachtingen! Jullie als organisatie, voor herhaling vatbaar!!!

Grtjes

Rudi

Inmiddels zijn we al weer even thuis en is het dagelijkse ritme terug opgepakt. Voor mij (pensionado) is dat makkelijker dan voor mijn vrouw die weer aan het werk is. Zoals ik al liet weten hebben we een prachtige reis gehad. Leuke en sfeervolle accommodaties met vriendelijk en erg behulpzaam personeel. Dat geldt ook voor de gidsen die we hebben gehad. Erg vriendelijk en behulpzaam. We werden echt in de watten gelegd. Boven verwachting. En Brazilië is echt een prachtig land met een grote verscheidenheid aan natuur en culturen. Zo zagen we een duidelijk verschil tussen het meer zuidelijk gedeelte en Salvador, waar de slavernij nog duidelijk zijn sporen heeft na gelaten (meer donkere mensen en veel shops waar van alles is te vinden dat herinnert aan de condomné).  Over het algemeen was de verblijfsduur op onze bestemmingen goed. In Rio hebben we genoten van de fietstour en vooral van de tour in de favela. Erg indrukwekkend. Op Ilha Grande hebben we de wandeling gemaakt naar het strand van Lopes Mendes. Prachtige wandeling, maar toch wel wat zwaarder dan we hadden ingeschat (drie bergen oversteken). Waar we aanvankelijk van plan waren heen en terug te wandelen, hebben we voor de terugreis toch maar een taxi boot genomen.  Verder hebben we lekker langs het strand gewandeld en van de zon genoten. Enigszins tegenvallend vonden we Paraty en Bonito. In Paraty was niet veel te beleven. Wellicht heeft het weer, veel regen, ons parten gespeeld. Wel leuk was daar de gezelligheid 's avonds op het pleintje vlakbij onze poussada. In Bonito hadden we een hele leuke poussada, maar in het dorp was het stilletjes. Misschien omdat we daar op zondag waren en er veel gesloten was. Het bezoek aan Buraco de Araras was zeer de moeite waard. Prachtig filmpje gemaakt bij het sinkhole van een koppeltje ara's dat elkaar het hof maakte. Foz do Iguaçu was in een woord indrukwekkend. Onze gids haalde ons die ochtend al heel vroeg op en dat bleek niet onverstandig, want daardoor waren we de drukte voor. We vonden de watervallen aan de Argentijnse kant mooier en vooral spectaculairder dan aan de Braziliaanse kant. Het 'bekijken' van de watervallen van de onderkant (per rubber wildwaterboot tot aan de "Duivelskeel) is een ervaring die je niet mag missen. Omdat onze gids het programma had omgedraaid (eerst Argentijnse kant en dan de Braziliaanse) was de Braziliaanse kant een stuk minder spannend. Voor de totale beleving is de oorspronkelijke volgorde naar ons idee beter.

En dan op naar de Pantanal. Daar hebben we genoten van de prachtige natuur in een heerlijke omgeving met een hele leuke poussada. We hebben safari's gedaan te voet, met een jeep ('s avonds in het donker), per boot en te paard. Hoewel we aanvankelijk (door minder goede ervaringen in het verleden) wat huiverig waren om te paard te gaan, hebben we het uiteindelijk toch gedaan en er heerlijk van genoten.

De autorit terug naar het vliegveld in Campo Grande met onze gids was inderdaad prima te doen. Achteraf gezien was ook de rit naar Bonito met een gids erbij goed te doen geweest.

Einde van onze rondreis en de start van ons verblijf in Salvador. Ook daar hebben we volop genoten. Een van onze ervaringen willen we met jullie delen. Een bezoek met gids aan de oude lokale markt. Prachtig om te horen, zien en ruiken. Een aanrader voor een excursie in Salvador.

Kortom, we hebben volop genoten van onze reis naar Brazilië, mede door de perfecte organisatie van jullie kant. Helemaal top. Wat we zelf wat onderschat hebben, zijn de grote afstanden die afgelegd moeten worden. En vooral dat in het deel van Brazilië waar we zijn geweest, de vluchten allemaal via Sao Paulo gaan.  Daardoor moet je telkens minimaal twee vluchten nemen om van de ene naar de andere bestemming te gaan. Een keer hadden we te maken met nog een tussenstop (tussen Foz do Iguaçu en Campo Grande), waardoor we drie vluchten moesten doen met daarbij nog meer dan een uur vertraging. Redelijk vermoeiend dat hangen op die vliegvelden. En dat brengt me op eigenlijk het enige min puntje van de reis. GOL. Onze ervaringen met GOL waren ronduit slecht. Zeer chaotisch bij het inchecken en op alle vluchten forse vertraging. Bij Latam was dat een stuk beter geregeld. Ik weet niet of dit een incident is geweest, of dat jullie daar meer klachten over krijgen. Anders zou ik zeggen, kies voor een andere maatschappij. Wellicht iets duurder, maar wel een stuk aangenamer.

Tot slot. Heel veel dank voor de geweldige organisatie van deze mooie reis. We gaan jullie zeker aanbevelen.

Carla en Ben

Reis Brazilië

We zijn weer op honk inderdaad en we hebben een heerlijke vakantie gehad. Na wat opstart problemen” geen transfer vanaf eerste locatie daardoor erg laat op het vliegveld “ en daarna “de incheck problematiek door het ontbreken van de juiste nummers op de tickets” was alles verder perfect geregeld , onze gidsen , Cezar ( Foz ) en Allesandra (Bonito en Pantanal)  waren toppertjes en hebben onze vakantie verrijkt. De Pousada’s

waren erg leuk ,mooie locaties , vriendelijke mensen. Het is een mooi land, mooie dingen gezien , gelachen en Brazilië in het kort beleefd. We gaan hier nog lang aan terug denken bedankt voor het organiseren van deze mooie herinneringen.

Micha

Heey Hans,

Ja ja we zijn weer terug! Gelijk met de neus in de boter qua weer (ik hou van sneeuw :-)). De vakantie was geweldig! Wat is Oeganda een top land! Heel mooi. We hadden ook echt een hele goede chauffeur/gids, hele fijne man. Hij regelde alles, echt top! Ook erg luxe dat we de hele auto voor ons alleen hadden :-).

We hebben wel een paar puntjes van feedback, zie maar of je er iets mee wilt doen :-).

Allereerst staat in de reisbeschrijving dat het hotel (bij aankomst) op enkele minuten afstand van het vliegveld is maar dit was 2 uur. Op zich geen probleem als je dat weet, maar als je na de lange reis verwacht met 5 min in je hotel te zijn dan is dat even een teleurstelling :-).

Daarnaast zou ik overwegen (indien mogelijk) om de Hippo lodge te schappen. Deze lodge had nogal wat achterstallig onderhoud (gaten in de daken, hutjes op instorten). Ook hadden we daar niet altijd stromend water en elektriciteit (was volgens de medewerkers een externe factor dus konden ze niet heel veel aan doen maar was niet heel fijn).

Verder vonden wij de 3 dagen die wij in Queen Elizabeth Park hadden net 1 dag te lang (ook doordat we in de wat mindere Hippo lodge zaten waar we best wat tijd hebben besteed). Wij hadden liever 1 dag extra in bijvoorbeeld Lake Mburo np gehad of 1 dag eerder terug gegaan naar Kampala

Dat waren de puntjes. Overall zijn we heeeeel tevreden, was echt 1 van de mooiste reizen ooit! Vooral de gorilla’s waren fantastisch!! Dank voor het regelen!!

Fijne avond!

Liefs,

Lysan

Rondreis Oeganda

Het is veel te koud hier! We willen terug! Thuis aangekomen weer lekker druk met alles en nog wat. We vonden de reis erg leuk en zijn ook lekker tot rust gekomen, hadden we beide wel nodig.

Enige puntje was dat sommige vluchten niet lekker aansloten waardoor we tijd verloren en dat op het vliegveld moesten volmaken.

Al met al mooie reis! Nogmaals dank voor het samenstellen van de reis! En dank aan Mr. Phong contactpersoon in Vietnam, hij was erg behulpzaam met alles!

Wie weet tot weer in de toekomst... voor een ander mooie reis.

Lin

Rondreis Vietnam & Cambodja

We kijken met elkaar terug op een hele fijne reis.
We hebben alle hoogtepunten mogen zien die we al zo lang op ons lijstje hadden staan.
En wat was het indrukwekkend mooi.

We hebben er echt van genoten. Egypte is een prachtig land met vriendelijke en toegankelijke mensen.
Prachtige foto’s gemaakt. Beelden in onze herinnering. Zeker voor herhaling vatbaar.
Het reizen zorgt voor veel bijkomende indrukken. Het was soms ook wel overweldigend.
Het is dan fijn als je eind van de middag in je hotel bent en lekker even in het zwembad alle prikkels van je af kunt spoelen.

Het door een onbekende omgeving op zoek gaan naar een restaurant is een heerlijke ervaring.
Veel onverwachte dingen gezien en gevonden.
We hebben ons geen moment onveilig gevoeld.

In Cairo hadden we een Nederlands sprekende gids Osama. Die had al heel lang geen toeristen meer begeleid. En hij was gretig om ons alles wat hij wist te vertellen.
Soms was dit een beetje te veel. Zodat we bijna geen ruimte hadden om zelf te bepalen wat we wilden denken en waarvan we wilden genieten.Toen hebben we hem gezegd dat wij het tempo bepaalden en alles voor ons te veel was.

In Aswan tot Luxor was Omar bij ons. Zijn Engels moesten we even aan wennen. Maar hij ontdooide steeds meer en heeft volgens ons ook echt van ons genoten.
Beide gidsen probeerden wel steeds om extra onderdelen ( tegen ruime betaling uiteraard) toe te voegen aan het programma. We hebben heel, heel weinig toeristen gezien.
En behalve in het hotel in Luxor geen Nederlands gehoord een hele week. Dat was best lekker.
De bevolking was soms wel opdringerig, maar dat kennen we wel van andere reizen.
De  hotels zijn ons uitstekend bevallen! Het personeel, de agenten en de gidsen waren allen zeer, zeer behulpzaam en vriendelijk.

Het was fijn dat er in Luxor snel een zwembad geregeld kon worden. Dat de zoekgeraakte koffer van Jesse dezelfde dag werd nabezorgd.evenals het vergeten duikmasker was echt super service. De rolstoel was wel steeds een dingetje, maar kwam, meestal na wat aandringen en wachten , toch steeds weer tevoorschijn.
Dit zijn de gewone ongemakjes die het reizen zo aantrekkelijk maken.

Het laatste hotel Coral Beach bleek een all- inclusive resort. Waar we dus ook van die bandjes omkregen.
Nog geprobeerd uit te leggen dat we alleen HP hadden. Tevergeefs.
We hadden prachtige, ruime kamers naast elkaar met zeezicht. Wel aan het eind van het resort, dus 10-15 minuten wandelen als je iets vergeten was. Dat vonden we niet erg hoor!

De reis terug was door het overstappen lang. (Van 1.30-17.30 uur uit en thuis) Maar daar kan niemand iets aan doen. Covid heeft geen rol gepeeld in onze reis.
De laatste dag even een test gehaald met de dure hoteltaxi. Was zo gepiept.
Egypte gaat vaccinatie op korte termijn verplicht stellen voor alle buitenlanders, dus we waren net op tijd!

Dank je wel voor het organiseren van deze geweldige reis.
Als we weer geld hebben, ga ik voor een volgende reis zeker aan jullie organisatie denken en hem ook zeker bij andere mensen aanbevelen.

Vriendelijke groet, ook namens alle medereizigers
Annette

Egypte reis oktober 2021

Helaas is de reis voorbij, maar we hebben genoten!!

Alles is eigenlijk prima gegaan.

We hadden een vriendelijke gids en chauffeur (de chauffeur sprak helaas geen woord Engels en daarom konden we met hem niet echt communiceren). De gids (Gamini) heeft ons veel over het land (cultuur/boeddhisme/gebruiken etc.) verteld, heeft ons allerlei soorten fruit laten proeven (wat ontzettend lekker allemaal!) en heeft echt zijn best gedaan om te zorgen dat alles goed verliep. Acme travels heeft verschillende keren gebeld om te vragen hoe de reis verliep.

We vonden dat de reis voor ons goed opgebouwd was wat activiteiten en vrije tijd betreft (alhoewel de kinderen 1 bezoek aan Anaradhapura hebben overgeslagen om te kunnen zwemmen).

De ceremonie in Kandy was zeer de moeite waard, wat een bijzondere sfeer hangt daar.

De treinreis was schitterend, echt een goed onderdeel van de reis.

De bezoeken aan de natuurparken waren leuk, in NP Yala hebben we ook de luipaard en de lippenbeer gezien.

Eigenlijk is er niets waarvan ik heb gedacht dat dat achteraf niet de moeite waard was.

Een kleine opmerking, het was misschien wel prettig geweest als we van te voren hadden geweten dat (en wanneer) we zouden stoppen bij een juwelier, batikfabriekje, houtbewerking bedrijfje en kruidentuin. We waren niet verplicht om iets te kopen, maar je voelt je daar dan toch een beetje ongemakkelijk bij.

Alle hotels waren prima.

In Chandika hotel in Tissamaharama hadden we het geluk (ik denk vanwege een hele grote groep scholieren) dat we een upgrade van de kamer kregen, we hadden echt luxe kamers. Sowieso een erg mooi resort dit.

In Ella dachten we eigenlijk dat we volgens de reisbeschrijving in het 9ach hotel in Ella zelf zouden zitten, maar we zaten in een plaatsje een half uurtje rijden verder door. Dit was een klein, heel gezellig hotel met erg goed avondeten, maar de plaats zelf (Banderawela) was niet echt interessant. Ik denk dat het veel leuker was geweest als we in Ella zelf zouden zitten.

Het Glenfall reach hotel was het minst bijzondere hotel, de kamers waren erg koud (door tochten) en enorm vochtig.

Wat de Malediven betreft, dit was pure ontspanning. We hebben heerlijk gesnorkeld, schitterende vissen, haaien, roggen en schildpadden gezien, en dat allemaal vlak voor het huisje. Een mooi einde van een heel bijzondere reis. De kamers waren prima, volgens mij recentelijk gerestyled, alles zag er netjes uit (op wat gehorigheid na, maar dat had ik al van te voren gelezen, en was geen probleem).

En nu, nog nagenieten van alle opgedane indrukken, en stiekem al een beetje denken aan de volgende vakantie

We willen graag een keer afspreken om te kijken welke reis/welke bestemming voor ons interessant is. Maar eerst nog maar even nagenieten van deze reis…

Dank je wel voor het samenstellen van deze goede reis!

Groetjes,Helen

Rondreis Sri Lanka & de Malediven

We wilden graag een roadtrip maken door Mexico. Op zoek naar een reisbureau die onze wensen qua steden, eiland en verblijfsduur wilde uitvoeren, kwamen we bij jullie terecht. Het bleek een juiste keuze te zijn.
Na telefonisch overleg met Hans hebben wij ons reisplan bij hem
neergelegd.
Starten in Cancún, Isla Holbox, Valladolid, Mérida, Campeche, Calakmul, Bacalar, Tulum en Cancún.

Jullie kwamen zeer snel met een mooi persoonlijk reisvoorstel qua hotels, lodges en een aanvulling met een verblijf op Isla Mujeres.
Alles was keurig geregeld, de locaties van de hotels werden aangegeven in
Google Maps. Hotels lagen dichtbij de Plaza’s Principal, zodat de huurauto op de parkeerplaats kon blijven.

De reis was fantastisch. Cenote Zazil Tunich, Chichén Itzá, Uxmal, Cenote Palomitas, Calakmul, Laguna Bacalar, Cenote dos Ojos met de snorkeltour en beide eilanden waren geweldig.

Mexico was in een woord fantastisch. De natuur, cultuur en bevolking. Top.
Leuke restaurants, heerlijk gegeten en de wisselende straatoptredens, dans en muziek.
We hebben ons de gehele reis, ruim 3000 km op de teller, altijd veilig gevoeld.
Deze reis staat in de top 3 van de reizen die we de laatste jaren hebben mogen maken.

We willen jullie nogmaals bedanken. Genieten nu van de gemaakte foto’s.
Hopen in de toekomst nog eens gebruik te maken van reizen met jullie hulp en persoonlijke aandacht.