Lencois de Marahances, Brazilië
Het is guur en koud als we Nederland verlaten. Hoog tijd om de zon op te gaan zoeken. Het is tijd voor ons jaarlijkse uitje naar Brazilië en dit keer gaan we via de Costa Verde naar het hele...
Oudheden in Jordanie
Dag 1; Vliegen naar Amman Het is een koude januaridag als wij de tas hebben gepakt voor een weekje Jordanië en Dubai . Eerstgenoemde is niet nieuw voor me maar het is altijd leuk om er...
Safari in Selous in het zuiden van Tanzania
Het is alweer even geleden dat we in Oost Afrika waren.Voor een reis naar Zuid Soedan die we vanwege de lokale omstandigheden niet kunnen maken zetten we koers naar Tanzania. Allereerst...
Borrelen met olifanten in Zambia
Dag 1 - vliegen naar Lusaka Sinds maart dit jaar vliegt onze blauwe trots een aantal maal per week naar Lusaka en Harare in een soort van combi vlucht. Wij hebben een kaartje gekocht...
jachtluipaard in Kenia
Dag 1: Nairobi Nadat we gisteren met de dagvlucht van de KLM relaxed naar Nairobi zijn gevlogen om daarna te worden opgepikt om naar ons „eigen plekje", Indaba Camp op Muiri Lane te...
Serengeti in Tanzania
Dag 1: aankomst Nairobi Na gisteren een comfortabele dagvlucht met de KLM te hebben genoten en aan te zijn gekomen op mijn thuis in Nairobi (zo voelt deze campsite met kamers ondertussen...
Het is echt veel te lang geleden. Dat realiseer ik me pas als ik in het vliegtuig stap naar Marrakech . Met Transavia ben je er zo en de vliegtijden zijn ook nog een schappelijk. Om 5 uur stappen...
Paardrijden in Colombia
Dag 1 - vliegen naar Bogota; Direct vanaf Amsterdam is er helaas geen verbinding maar met Air France kan het wel via Parijs. Zo gezegd, zo gedaan. Vroeg in de ochtend staan we in Parijs en...
Kleurrijke markt van Sapa in Vietnam
Na ons Costa Rica en Mexico avontuur is het tijd om weer eens een hele andere kant op te vliegen en dus zetten we op een regenachtige dag in september koers naar Schiphol. Een kleine 11 uur later...

We hebben een geweldige reis gehad, heerlijk en indrukwekkend.Vooral Jerash, Danah en Petra sprongen eruit. Overigens waren ook Madaba en Mount Nebo meer dan de moeite waard. Wat tegenviel was eigenlijk alleen de reistijd de 1e reisdag, die was te lang. En dan hebben we nog niet eens het kasteel in Kerak bezocht. We waren pas om 8 uur in Danah en hebben dus dik 2 uur in het donker gereden. Ik denk dat we dit wat onderschat hebben. De Kings Highway gaat gewoon niet snel en zeker voor Jerash heb je tijd nodig.

Leerpuntje voor de volgende keer.

Wadi Rum vonden we de rondrit heel erg imposant, mooier dan bijv. de woestijnrit in Marokko, zeker anders. Wat we jammer vonden was dat er in ons kamp veel omgevingslicht was en je hierdoor (en door het zand)vrijwel geen sterrenhemel kon zien.

Verder vonden we de verscheidenheid aan hotels verrassend, de eenvoud maar warmte in Danah en luxe in Petra.

Kortom, Buiten het kamp in Wadi Rum, vooral door het vele licht, alles prima bevallen.We komen voor de kerst nog een keer langs om over een volgende vakantie te praten.

Groeten, ook aan Tonia,

Dick en Tiny

Rondreis Jordanië

Hallo,

Hartelijk dank voor de mooie reis we hebben ervan genoten van het begin tot het einde. We zullen de site zeker aanbevelen aan mensen die ook naar India willen waarschijnlijk hoor je nog van ons als we nog een andere reis in Azie willen maken.

Vele groeten uit België

Jan en Sabine

Rondreis India

Het was wederom (1e keer toen Brazilië 2015) een onvergetelijke en geweldige reis met ons niet alledaagse gezelschap! Met als toetje de verloving op het strand in Dominical van onze oudste dochter en haar vriend.

We hebben allemaal zonder uitzondering genoten van dit prachtige land, de gastvrijheid, de schitterende natuur, het lekkere eten en de kundige gids en kundige chauffeur die onze reis echt onvergetelijk gemaakt hebben.

Weer een bevestiging dat jullie het vak ‘dagboekreizen’ in de vingers hebben en weer goed aangevoeld hebben wat bij dit gezelschap past.

Nogmaals complimenten voor jullie werk en dank het organiseren van deze geweldige dagboekreis

Familie D. - Rondreis Costa Rica, December 2022

Familiereis Costa Rica

Ha Hans en Tonia,

Och we hebben echt weer een fantastische reis achter de rug! Wel echt de meest relaxte tot nu toe, aangezien we door de gids vanaf AirPort tot aan Zanzibar werden vervoerd. Je wordt er bijna lui van . Hoogtepunten voor ons waren de serengeti (ik heb 3 andere safari’s meegemaakt......maar dit! Dat uitgestrekte is ongelooflijk). Ook het mobiele tentenkamp.....Wow! (Heel vreemd, maar de ‘vaste’ lodge van acacia viel ons een beetje tegen). Gids Azaria was trouwens ook super! De Packed lunches midden in de natuur, je voelt je nederig en een gelukkig mens. En hij reed wat kilometers voor ons af! En zoveel gnoe’s en al die andere dieren, wat een belevenis. We hadden graag nog 1-2 dagen langer daar gebleven als ons budget dat had toegelaten haha. Lake natron (en de reis ernaartoe) hadden we ook niet willen missen! We hebben ook een mooie wandeling gemaakt daar. Al hadden we daar denken we met twee dagen ook wel voldoende gehad hoor. Maar goede keus om die er voor ons tussen de fietsen Hans. Trouwens, het fietsen in Manyara ‘tussen’ de antilopen en bananenvelden was ook leuk.

En we hebben heerlijk gerelaxed op het strand van Zanzibar, paradijselijk! Volgens ons hadden we het mooiste strand van omgeving Nungwi te pakken. En overal waar we kwamen, de bevolking is erg vriendelijk, ook al hebben ze zelf weinig om van te leven.

Het wandelen in de Ngorogoro is helaas niet meer gelukt. Ivm laagseizoen was er een vlucht geschrapt en moesten we eerder weg. Nu hadden we daar toch niet veel gezien, maar we hadden graag naast jeep nog ergens een wandeling gedaan. Helaas zijn er te weinig rangers om dit te organiseren hoorden we, maar wellicht iets voor de toekomst...

Nou kortom; we hebben het echt heerlijk gehad en gaan vanavond de foto’s uitzoeken. Dank jullie wel !!!!!

Heel veel plezier in Mexico!

Liefs Arjan en Marin

Rondreis Tanzania

Van 4 t/m 28 maart waren wij ‘georganiseerd via Dagboek Reizen’, in India op vakantie.

De reis was goed uitgebalanceerd; met elke bestemming werd het drukker en hectischer, en dit alles konden we afsluiten aan het strand in Goa.

India is voor de ervaren reiziger, die al het nodige gezien heeft van de wereld.
Wat wij er fantastisch aan vinden, is voor velen ook een gruwel. De chaos, de mensenmassa’s, het lawaai (en ook de armoede en de vervuiling).

Overal waar we waren, werden we opgehaald en ‘thuis’gebracht door chauffeurs en gidsen. Het grote voordeel is dat zij niet alleen kennis hebben van de bezochte locaties/bezienswaardigheden, maar dat zij als local natuurlijk al onze vragen konden beantwoorden. Zo zijn we heel veel wijzer geworden van het leven in India. Over de godsdienst, de koeien, het uithuwelijken, de positie van de vrouwen, de (het ontbreken van) sociale voorzieningen etc. etc. Al met al een indrukwekkende en leerzame reis met als hoogtepunten: de Taj Mahal, Varanisi en de safari, waar we tijgers zagen in het wild. Ook werden we verrast door het Holy festival dat precies in onze reis viel; een vrolijk feest, waarbij iedereen bij elkaar verf op het gezicht smeert. Een dolle boel.

Last, maar zeker niet least, maakten de excursies waarbij wij ook werden uitgenodigd bij gidsen thuis, veel indruk.

India maart 2023

We zijn gisteren thuisgekomen, een dagje later dan gepland ivm een defect vliegtuig in Washington waardoor we een nachtje daar moesten doorbrengen. Was prima verzorgd dus geen straf.
Voor de reis zijn geen superlatieven te vinden, het was prachtig en onvergetelijk. Zoiets zal heel moeilijk, zo niet onmogelijk te overtreffen zijn!
Doordat we in het Spaans konden communiceren hebben we met heel veel Mexicanen hele leuke gesprekken gevoerd. Ontzettend aardige mensen. Dat geeft toch wel een extra dimensie aan de reis.
Nu lekker nagenieten! Ik mail binnenkort nog wel enkele tips die mogelijk van nut kunnen zijn voor jullie bij het aanbieden van toekomstige reizen door Mexico.
Fijne dag en ontzettend bedankt voor de geweldige reis,

Mieke en Paul

Mexico zomer 2023

Eindelijk hebben we even tijd om te reageren. Direct aan het werk, je kent het wel.....

Overall was de reis fantastisch! Even puntsgewijs een resumé.

• In Kaapstad, Hermanus en Stellenbosch waren de accomodaties zeer goed. Men was ook zeer vriendelijk en behulpzaam. In Stellenbosch mochten we de kamer zelfs langer gebruiken.
  • De auto was wat aan de kleine en lichte kant.
  • Helaas was het weer in Zuid Afrika iets minder en daardoor hebben we Robben eiland en duiken met haaien gemist. Niets aan te doen! Overigens waren de dagen kort door de winterperiode en werd geadviseerd om voor het donker binnen te zijn. Minder tijd dus!
  • Vlucht naar Tanzania was prima.
  • De safari was echt geweldig! Veel gezien. Onze gids (Mozes) was top. Super! Ook de ballonvaart is voor herhaling vatbaar. De accomodaties (tenten, kampen, hotels etc.) waren goed. Evenals het eten.
  • De vlucht naar Zanzibar gaf bij ons wat commotie m.b.t. de bagage. Is uiteindelijk prima geregeld doordat we een vlucht eerder kregen en de koffers er “gewoon” in konden. Overigens wel een paar “losse dollars” betaald, voor het extra gewicht.
  • Het eiland Zanzibar vonden we vies en minder gezellig.
  • Het hotel, Langi Langi viel zeer tegen! Onze wens is lekker uitblazen in een wat betere accommodatie aan het strand. Volgende reis willen we een beter niveau.

Tot slot. Top hoe bereikbaar jullie zijn voor vragen. Ga zo door, want dit verdient een pluim .

Groeten,

Van ons allemaal

Rondreis Tanzania en Zuid Afrika

We liggen compleet uitgeteld op de bank...waren na een lange reis om half 4 weer thuis. We hebben een prachtige vakantie gehad.

Nkonzi camp was zo persoonlijk en intiem! Echt een hele fijne plek. Wel veel, heel veel Tse Tse vliegen! Jo en Clive zijn supervriendelijk, we hebben goed gegeten en genoten van de gezelligheid en natuurlijk de game-drives. Three Rivers was weer heel anders. Prachtige kamers. We hebben daar niet erg veel wild gezien tijdens de drives, maar wel liepen de olifanten en giraffen langs onze kamer toen we op het terras bij zaten te komen. Tot slot River lodge. Dat was voor ons echt perfect en we zijn heel erg blij dat we daar hebben afgesloten. Heerlijke locatie, weinig Tse Tse vliegen en een uitstekende service. De gids die we hadden was echt heel erg goed en we hebben elke game drive wel iets bijzonders gezien, naast de ‘gebruikelijke’ olifanten en giraffen...Ze hebben ons enorm in de watten gelegd. We mochten maar liefst 2 x lunchen op het tree deck. En we waren de enigen die gisterochtend nog een game drive mochten doen met een aangepaste tijd, zodat we op tijd terug waren voor de transfer. Heel bijzonder en dat hebben we enorm gewaardeerd. We kunnen met recht zeggen dat we South Luangwa echt het allermooiste stukje Afrika vinden dat we ooit hebben gezien.

We danken jullie hartelijk voor de organisatie!

Andre en Marina

Rondreis Zambia

Beste dames, beste Hans,

Voor ons vertrek heb ik op de vraag wat we met de vakantie gingen doen een standaard antwoord gegeven: we gaan een droomreis maken. Nu terug in Nederland kan ik niet anders dan vaststellen - met ontzettend veel dankbaarheid aan jullie kunde en professionaliteit - dat zelfs de stoutste verwachtingen werden overtroffen.

Het was een reis van extreme uiteenlopende ervaringen. Het begon met een shock om plotseling in het midden van Buenos Aires te staan.

In Salta kwamen we volledig tot rust. De trip naar Bolivia en Atacama was fantastisch. Hadden veel geluk met de reisgezelschap: vier goed opgeleide dames uit Buenos Aires. Dankzij hen kregen  we ongelooflijk veel inside informatie over Argentinië. Zijn goede vrienden geworden. De natuur was overweldigend en adembenemend. Gelukkig hadden we geen last van de hoogte en  als ik nog denk aan het bad aan de rand van het meer om half acht in de ochtend met 3 (?) graden boven nul…

In San Pedro hebben we nog een excursie naar de drie valleys geboekt, dus maximaal van de omgeving nog kunnen genieten.

De busreis terug naar Salta was spectaculair: boven 5.000 m geweest, ongelofelijke afdaling naar Purmamarca (bijna 3.000 in 1 keer). We hadden een krakkemikkige bus verwacht, maar was één en al luxe.  In Salta nog een dagtrip naar Cachi geboekt, was weer anders. Verblijf in Salta afgesloten met MAAM museum; heb nu nog kippenvel als ik aan de Inca kinderen denk. Hadden geluk dat juist de “lightning girl” was tentoongesteld.

De vlucht naar Trelew was voor ons spannend: we hadden namelijk volgens het vluchtschema ca. 2 uur voor overstap, maar met dien verstande dat de aansluitende vlucht van andere vluchthaven was. Uiteindelijk hebben we een zeer welwillende goede taxi chauffeur gevonden die ons in een uur naar het juiste vliegveld heeft gereden. Daar direct naar de balie en we konden gelukkig nog mee. Dat was waarschijnlijk nog niet de vlucht waar jij het over hebt, ik vermoed dat jullie met een kleine crisis de verbinding van Trelew naar El Calafate bedoelen. We waren in ieder geval nog op tijd (23.30) door de hotelreceptie gebeld dat we eerder en via  Usuaya vliegen. We wisten natuurlijk niet wat er allemaal achter de schermen moest worden geregeld, voor ons was het een ‘cadeautje’ dat we in  de uiterste hoek van de bewoonde wereld zijn wegeest  – al was het maar alleen vanuit het vliegtuig (kinderachtig, he?)

Walvissen waren aandoenlijk en pinguïns met hun levensverhaal ook. Behalve deze dieren hebben we nagenoeg alle fauna van de natuurreservaat gezien, dankzij onze gids en chauffeur. Echt onvoorstelbaar hun opmerkingsgave en kennis.

Nou en dan echt naar Patagonie: de combinatie van Dolomieten-achtige bergen met pampa was even prachtig en adembenemend als Andes in het noorden. In Las Torres veel gewandeld en (voor de eerste keer) een halve dag trip op paard gedaan – voor mij een fantastische ervaring, Wim wilde niet. Ook nog naar Gray lake/gletsjer geweest. En natuurlijk mag ik niet Las Torres all inclusiv vergeten… De algehele verzorging  was daadwerkelijk op hoog niveau, het hotel is grandioos gelegen en de keuken is uitstekend!

En dan terug in El Calafate; een dagtrip naar Perino Moreno – toch sensatie als je een enorme ijsschots hoort en naar beneden ziet storten en in het water verdwijnen, waarbij een stel condors bijna langs je gezicht  vliegt..

Daardoor eindigde eigenlijk ons inhoudelijke programma en zijn we langzamerhand begonnen aan de terugreis naar Amsterdam.

Dit zal allemaal niet nieuw voor jullie zijn, maar voor ons was het daadwerkelijk fantastisch. Was ons inziens geen eenvoudige reis qua bedenken en organiseren. Daarom willen we jullie zo ontzettend bedanken voor de perfecte inhoudelijke en  organisatorische invulling daarvan. Alles klopte!! We hadden geen gevoel dat we ergens te lang of te kort zaten (nou ja, een dagje extra wandelen zou ook nog fijn zijn…, maar dat is geen kritiek, hoor), de transfers waren perfect geregeld, hotels zorgvuldig uitgekozen, veel net iets speciaals. Alle gidsen waren uitermate professioneel, met veel verantwoordelijkheidsgevoel, veel kennis, vriendelijk en geduldig. Misschien omdat het nog begin van het seizoen was..? Wil hen niet tekort doen, want je proeft dat ze van hun werk echt houden. Oh ja, we hadden ook nog gedurende de hele reis echt geluk met het weer.

Zo zou ik nog heel lang kunnen doorgaan. Mochten we weer een mooie verre reis maken, dan kloppen we zeer zeker weer bij jullie aan.  Ook maken we alleen maar reclame voor jullie (weet niet of je het op prijs stelt… J).

Met hartelijke dank en warme groet,