Waar wil je heen?

Unable to load widget

Welkom bij Dagboek Reizen - Individuele Rondreizen

 

Wij zijn een intieme maar zeer professionele reisorganisatie die individuele rondreizen aanbiedt naar bestemmingen waarvan we een volledige en actuele kennis hebben. We organiseren graag jouw eigen droomreis maar we hebben ook alvast een aantal prachtige privé rondreizen voor je bedacht. Lees onze reisdagboeken en laat je inspireren! Er is zoveel moois te ontdekken...

We garanderen je dat alle plekken die we aanbieden persoonlijk door ons zijn bezocht en dat nagenoeg alle hotels die wij aanbieden ook plekken zijn waar we zelf hebben geslapen! We zijn trots op onze kennis en kunnen je ook altijd heerlijke eettips geven voor onderweg of je net naar dat plekje brengen dat anderen nog niet of nauwelijks hebben ontdekt....

Als je een reis maakt met Dagboek Reizen dan garanderen we dat je reis CO2 neutraal wordt gemaakt. Wij hebben een eigen project in Brazilië dat daar zorg voor draagt en daar kun je hier alles over lezen!

met kinderen in Egypte
  Het is februari en we zitten met zijn allen aan tafel. Het lijkt me een goed idee om eens te beginnen over de zomervakantie want ik ben de winter nu al meer dan zat (had ik toen geweten...
Lees verder
Diner op het strand in Zuid India
Dag 1 – Vliegen naar Dehli Het is iets veel te lang is blijven liggen maar nu gaan we dan eindelijk! Het is net lente als we op zondag naar Delhi vliegen. Er zijn natuurlijk vele...
Lees verder
Safari in Selous in het zuiden van Tanzania
  Het is alweer even geleden dat we in Oost Afrika waren.Voor een reis naar Zuid Soedan die we vanwege de lokale omstandigheden niet kunnen maken zetten we koers naar Tanzania....
Lees verder
ballonvaart in de serengeti
  Wat zijn we soms gezegend. Dat gaat niet alleen over het feit dat we vaak mogen reizen, maar nu naar Tanzania , en ook daar vliegt KLM lekker rechtstreeks heen. Zo stap je in de ochtend...
Lees verder
manenwolf in brazilie
  Dag 1 tot 3 – Aankomst in Manaus en de Magie van de Amazone Weet je wat balen is? Ziek op reis. Het overkomt Tonia en mij. De dag voordat we deze heerlijke reis gaan...
Lees verder
De rijke onderwaterwereld van Belize
Het is weer zo ver! We mogen op pad… We hebben maanden geleden bij één van de vele KLM tickets toegeslagen en zo zitten we vanmorgen op stoel 5 en dat is zalig! Het is pure...
Lees verder
Waterval in Mexico
Dag 1 – Vliegen naar Guatemala Het is best een eind, vliegen naar Guatemala. Hoe je ook probeert, zonder tussenstops lukt het niet. Wij kiezen voor de KLM die ons naar Panama Stad...
Lees verder
Travessia Beach Lodge in Mozambique
  Mozambique onder de loep We schrijven november als we weer eens in een ijzeren vogel kruipen om naar Zuid Afrika te vliegen. We gaan een week in ons eigen huis in Phalaborwa...
Lees verder
Himba vrouw in Namibia
  Dag 1 – Aankomen in Kaapstad De KLM vliegt heerlijk rechtstreeks naar Kaapstad. Het is gewoon een kwestie van ‘s morgens instappen, 11 uur televisie kijken en...
Lees verder

Waarom op reis met Dagboek?

 

  • Zeer persoonlijke benadering
  • Unieke ervaringen
  • Diepgaande kennis van bestemmingen
  • Klein en intiem
  • Snel en effectief

 

Lees hier meer over Dagboek Reizen

 


 

Ook bij Dagboek Reizen:

 

  • Altijd met volledige en actuele kennis van de bestemming
  • Altijd inspirerend en een unieke ervaring
  • Prachtige combinaties met andere bestemmingen

 

Meer over onze werkwijze lees je hier.

Dagboek Reizen committeert zich aan duurzaamheid

Bij Dagboek Reizen zijn wij ons bewust van de belangrijke rol die wij en onze klanten spelen in het beschermen en behouden van de vaak kwetsbare natuurgebieden op onze bestemmingen. Het is mede in onze verantwoording dat de lokale bevolking, de dieren en de natuur met respect behandeld worden.

Sinds de zomer van 2021 zijn wij trotse
Travelife Partner.

Travelife Partner - Committed to sustainability

Ervaringen van anderen

Hallo team,
We zijn weer terug inderdaad en hebben genoten van de reis. Alles klopte: vliegtuig, treinen, alle chauffeurs, contactpersonen en zeer kundige gidsen waren er altijd, op tijd, met een grote glimlach en volledig klaar om het naar onze zin te maken. The Queen & The Princess, zo stonden wij al snel bekend en zo werden wij ook behandeld, heel beleefd en netjes allemaal. Erg fijn, daar konden wij wel aan wennen! De route was goed, de eerste week een vol programma, de tweede week meer rustdagen er tussen. Wat goed uitkwam voor mij, omdat ik op de laatste dag van de Nijlcruise toch een parasiet kado kreeg en het daarna dus wat lastiger kreeg. De warmte hielp niet, dus rustig aan doen was wel even prima. Het ene hotel nog beter en luxer dan de andere...super goede kamers, vroege inchecks lukte ook steeds ( 1 x extra bijbetaald om er vroeg in te kunnen). Met 1 gids (Ahmed, vanaf Aswan/Abu Simbel) heb ik wat mot gekregen omdat ik echt vond dat hij mij zijn probleem in mijn schoenen wilde schuiven, daar ben ik erg boos over geworden -het ging om geld dat hij van mij netjes en volledig terugbetaald heeft gekregen waarvan hij de volgende dag ineens beweerde dat het bedrag niet klopte en meer wilde krijgen; mijn dochter en ik vermoedden meteen al dat hij het geld verloren heeft of met zijn tussenpersoon die de tickets leverde zelf verkeerd heeft afgerekend en daardoor geld miste -het ging om een extra boeking door ons voor kaartjes voor de sound & lightshow in de avond bij Abu Simbel. We hebben het ook weer goed gemaakt hoor, maar ik heb niets extra's meer betaald en hij hield er uiteindelijk over op. De fijnste gids was Mohammed, in Cairo die ons begeleidde met de pyramides. Het aantal 'tussenpersonen' die vooral het inchecken in de hotels voor hun rekening namen en koffers tillen (echt niet nodig) of ons op nog nog meer extra excursies probeerden mee te nemen (voelde soms wat opgedrongen - hoewel wij ook prima nee konden zeggen hoor) zouden wat ons betreft wel wat minder aanwezig mogen zijn; maar wij begrijpen ook dat je ter plaatse de lokale operators nodig hebt zodat als er iets is, zij het meteen kunnen oplossen.

Wij zullen Dagboek Reizen absoluut aanraden. Veel dank voor jullie reisvoorstel, aangedragen ideeën, regelwerk en alles. Het zit er weer op, wij zijn beiden weer van onze tronen afgestapt en terug in de werkelijkheid die 'het werkende leven' inhoudt. Voor een volgende reis denk ik weer aan jullie. Mocht je echt alle details willen, dan kan je beter even mijn polarsteps dagboek er op nalezen, bijvoorbeeld over hoe leuk het ballonvaren in Luxos was (na 3 x dagen op een rij vroeg opstaan pas eindelijk groen licht om veilig het luchtruim in te kunnen..,maar dan heb je ook wel wat).

Egypte september 2025

Beste team Dagboekreizen,

Wij hebben een hele fijne, bijzondere en spectaculaire vakantie gehad.
Onze vluchten zijn bijna allemaal vlekkeloos gegaan. De chauffeurs waren netjes en waren goed georganiseerd. De hoeveelheid dieren die wij hebben gezien waren overweldigend maar niet voor alleen voor ons was het genieten.
Ook onze chauffeur Edwin die wij de langste periode bij ons was heeft erg genoten van de reis.
Dat komt voor namelijk door de bijzondere dieren die wij mede dankzij zijn kennis en geduld konden zien. Waaronder de wilde honden die hij 5 jaar lang niet heeft gezien. De neushoorns die wij een aantal keer mochten zien. De cheeta moeder met haar 4 jongen. De martial eagle met zijn net gevangen prooi. De geboorte van een thomson gazelle. Zo blijft de lijst van bijzondere ontmoetingen maar doorgaan. Wij weten dankzij hem ook dat wij het heel erg getroffen hebben en al ons geduld werd dus ook rijkelijk beloont. Edwin's woord voor deze reis was 'excellent' en dit hoort bij de top 3 van alle tours die hij heeft gedaan. Ook Zanzibar is heel fijn geweest lekker bijkomen en luieren. Even alle tijd om de vele indrukken te gaan verwerken. Met alle indrukken verwerken zijn wij nog steeds bezig want het is niet te bevatten wat ons allemaal overkomen is.
Wij willen jullie bedanken voor het regelen van de fantastische vakantie. Wij hopen dat jullie nog veel mensen mogen helpen met het regelen van een goede vakantie. En wij gaan in de toekomst zeker nog een keer terug naar Afrika om nog meer te kunnen ontdekken.

Hartelijk bedankt.

Groetjes Danny en Annet.

Tanzania en Zanzibar september 2023

Goedemorgen Hans,

We zijn weer op honk inderdaad en we hebben een heerlijke vakantie gehad. Na wat opstart problemen” geen transfer vanaf eerste locatie daardoor erg laat op het vliegveld “ en daarna “de incheck problematiek door het ontbreken van de juiste nummers op de tickets” was alles verder perfect geregeld , onze gidsen , Cezar ( Foz ) en Allesandra (Bonito en Pantanal)  waren toppertjes en hebben onze vakantie verrijkt. De Pousada’s

waren erg leuk ,mooie locaties , vriendelijke mensen. Het is een mooi land, mooie dingen gezien , gelachen en Brazilië in het kort beleefd. We gaan hier nog lang aan terug denken bedankt voor het organiseren van deze mooie herinneringen.     

 

Met vriendelijke groet,

Micha

 

Rondreis Brazilië

Hoi Hans en Tonia, we zijn gisteren thuis gekomen en nu net wakker ????. We hebben een geweldige reis gehad. Zoveel verschillende delen van het land gezien . We hebben een goede indruk gekregen van de diversiteit van Colombia en vonden het een land om naar terug te keren. Zeer aardige mensen met humor en hulpvaardig . Mooie natuur, afwisselend , cultuur, lekker eten. Prachtige stranden , gesnorkeld . Die week aan de kust aan het einde was een goede afsluiting. De reis liep op rolletjes . We hebben ons erover verbaasd dat de taxi’s altijd op tijd klaar stonden en dat alles zo soepel liep. Lammert spreekt een beetje Spaans, dat was wel zo handig om contact te maken.

De kinderen (12,15, 16) hebben ook genoten. Die voelden zich thuis in de hotels en veilig op straat. 

Sowieso is ons dat reuze meegevallen . Van verhalen en waarschuwingen krijg je het idee dat je op elke hoek van de straat in de steden beroofd kunt worden. Wij zijn wel alert geweest maar hebben ons niet onveilig gevoeld en we waren meestal rond 21 uur terug in het hotel. 

De tours en de gidsen waren ook stuk voor stuk voor stuk een succes . De gidsen spraken goed Engels en konden en wilden veel vertellen over hun land.

In Bogota hebben wij zelf nog een fietstour gedaan (aanrader!!) en in San Agustin een gids genomen in het archeologisch park. Dan zie je net wat meer. In Popoyan heb je een hele leuke gratis stadstour (zelf bedrag geven) door studenten. Ook een aanrader . 

De hotels waren een prima keuze. Alleen in Medellin zouden we nog eens kijken naar een ander hotel. Schoon hoor, maar onpersoonlijk en groot en ongezellig . Een zwembad was daar wel lekker geweest, beetje afkoelen.

Cano Cristales was een hele bijzondere ervaring . We hadden een hele jonge gids, die ontzettend zijn best deed. We hadden gelukkig bij aankomst al een tripje naar een kleiner stuk van de rivier waar we de kleuren zagen en konden zwemmen. De dag daarop gingen we naar de grote rivier , maar toen heeft het de hele dag gehoost... niets te zien, een grote modderrivier... de dag erop nog een leuke ontbijttrip gedaan en ontbeten bij een familie middenin de Llano’s en weer even een stukje rivier gezien.

Alles was trouwens toch included in deze trip. Toegang park, luchthavenbelasting , eten en drinken . En een feestavond met dans. Erg leuk!!!

Nog een tip voor toekomstige klanten :in het het begin appcontact maken met Pure Colombia . Overal is WiFi en het is handig om ophaaltijden even te checken en geeft pure Colombia de mogelijkheid om wijzigingen aan de klant zelf door te geven . Deden ze nu naar de hotels maar die gaven het niet altijd door. Die waren 2 keer anders dan afgesproken , en pure Colombia reageert heel snel op de app (kwamen we aan het eind pas achter). 

Dank voor de organisatie van onze reis. Fijn dat het contact zo soepel verliep. Jullie reageerden heel snel op mailtjes en vragen  en dat we een keertje ook telefonisch  konden overleggen  over de reis vonden we prettig .

We zijn erg tevreden , gaan jullie zeker aanbevelen aan vrienden . 

 

Groeten van Lammert en Maartje 

Reis Colombia

Beste Hans en Tonia,

Gisteren zijn we teruggekomen van onze heerlijke reis door Brazilië. Echt een geweldige ervaring met z’n vijven, wat een heerlijk land en wat een heerlijke plekken en accomodaties hebben jullie uitgezocht. Ook het contact met Martyn was top, echt heel fijn om zo iemand ter plaatse te hebben voor als er iets is.

De Pantanal pakte net wat anders uit door de grote groep die er precies dezelfde daden zat en de ligging van de lodge ten opzichte van water met de huidige droogte, maar dankzij de goede gids (Fabiano) van de lodge daar was het echt een mooie belevenis en heel leuk dat we als alternatief nog een leuke boottocht bij Ilha Grande hebben kunnen maken. Ik hoop trouwens dat andere reizigers ook geen echte last van alle branden daar hebben gehad. Die droogte is wel echt een probleem daar hoor…

Wij blijven nog even nagenieten van deze waanzinnige weken in het schitterende Brazilië. Ik heb ook enorm veel lesmateriaal verzameld voor de komende jaren.

Bedankt voor de organisatie en wie weet tot een volgende reis!

Groetjes Joke, Marcel, Lars, Finn en Rens

Brazilie zomer 2024

Goedemiddag,

We hebben een fantastische reis achter de rug! Wat is Guatemale een prachtig land om doorheen te reizen. Die jungle.
Maar ook genoten van Belize (Caye Caulker met name) en Isla Mujeres (Mexico) natuurlijk.

Onze hoogtepunten qua zien en activiteiten?
1) Semuc Champey (vonden onze jongens helemaal top: Kamba Caves en daarna plonsen in het blauwe water met de natuurlijke glijbaantjes)
2) Tikal: magisch. Mede doordat het in de jungle ligt. We hadden een leuke gids die ook nog met ons krokodillen heeft gespot!
3) Tapir Mountain natuurreservaat (hele gave ATM tour)
4) Snorkelen Caye Caulker: een paradijs onder water en heel leuk met een houten zeilboot (super ontspannen en chille vibe)
5) Excursie walvishaaien: wel allemaal zeeziek geworden maar het was het waard.

Onze top 5 qua accommodaties (niet gerangschikt op ranking overigens).
1) Casa Gaia (wakker worden door vogelgeluiden... geweldig), super aardig gastvrij ontvangen
2) Tikal jungle lodge: wat ligt dat prachtig en geluiden van brulapen die je hoort als je wakker wordt.
3) Black Rock Lodge: ik denk bij ons echt de nummer 1, wat een gave plek... midden in de jungle.. echt heel gaaf, cadeau
4) Rancho Encantado (ook prachtig gelegen)

Seaside Cabanas vonden we denk ik toch wel de minste.. qua kamer.

Hotel Catamaran was op zich helemaal prima.. maar er landde een Djoser gezelschap (family reis) met 28 personen... en die namen zo wat alles over qua geluid en aanwezigheid. Ik heb toen snel het programma van Djoser erbij gepakt ;-) en gelukkig zag ik dat ze nog wel op aantal plekken zouden komen waar wij naartoe gingen maar in een andere accommodatie.

Al met al een top-vakantie!

Groetjes van ons

 

Guatemala en Belize juli 2025

Hoi Hans,

Helaas is de reis voorbij, maar we hebben genoten!!

Alles is eigenlijk prima gegaan. 

We hadden een vriendelijke gids en chauffeur (de chauffeur sprak helaas geen woord Engels en daarom konden we met hem niet echt communiceren). De gids (Gamini) heeft ons veel over het land (cultuur/boeddhisme/gebruiken etc.) verteld, heeft ons allerlei soorten fruit laten proeven (wat ontzettend lekker allemaal!) en heeft echt zijn best gedaan om te zorgen dat alles goed verliep. Acme travels heeft verschillende keren gebeld om te vragen hoe de reis verliep.

We vonden dat de reis voor ons goed opgebouwd was wat activiteiten en vrije tijd betreft (alhoewel de kinderen 1 bezoek aan Anaradhapura hebben overgeslagen om te kunnen zwemmen).

De ceremonie in Kandy was zeer de moeite waard, wat een bijzondere sfeer hangt daar. 

De treinreis was schitterend, echt een goed onderdeel van de reis.

De bezoeken aan de natuurparken waren leuk, in NP Yala hebben we ook de luipaard en de lippenbeer gezien.

Eigenlijk is er niets waarvan ik heb gedacht dat dat achteraf niet de moeite waard was.

Een kleine opmerking, het was misschien wel prettig geweest als we van te voren hadden geweten dat (en wanneer) we zouden stoppen bij een juwelier, batikfabriekje, houtbewerking bedrijfje en kruidentuin. We waren niet verplicht om iets te kopen, maar je voelt je daar dan toch een beetje ongemakkelijk bij.

Alle hotels waren prima. 

In Chandika hotel in Tissamaharama hadden we het geluk (ik denk vanwege een hele grote groep scholieren) dat we een upgrade van de kamer kregen, we hadden echt luxe kamers. Sowieso een erg mooi resort dit.

In Ella dachten we eigenlijk dat we volgens de reisbeschrijving in het 9ach hotel in Ella zelf zouden zitten, maar we zaten in een plaatsje een half uurtje rijden verder door. Dit was een klein, heel gezellig hotel met erg goed avondeten, maar de plaats zelf (Banderawela) was niet echt interessant. Ik denk dat het veel leuker was geweest als we in Ella zelf zouden zitten.

Het Glenfall reach hotel was het minst bijzondere hotel, de kamers waren erg koud (door tochten) en enorm vochtig.

Wat de Malediven betreft, dit was pure ontspanning. We hebben heerlijk gesnorkeld, schitterende vissen, haaien, roggen en schildpadden gezien, en dat allemaal vlak voor het huisje. Een mooi einde van een heel bijzondere reis. De kamers waren prima, volgens mij recentelijk gerestyled, alles zag er netjes uit (op wat gehorigheid na, maar dat had ik al van te voren gelezen, en was geen probleem).

En nu, nog nagenieten van alle opgedane indrukken, en stiekem al een beetje denken aan de volgende vakantie

We willen graag een keer afspreken om te kijken welke reis/welke bestemming voor ons interessant is. Maar eerst nog maar even nagenieten van deze reis…

 

Dank je wel voor het samenstellen van deze goede reis!

Groetjes,Helen

Rondreis Sri Lanka & de Malediven

Hoi Hans, 

Ja,  we zijn nog lekker aan het genieten van een paar dagen Kathmandu.  Heerlijk relaxed in de ochtend weer wat sightseeing ( we zijn nog een keer naar Bakhtapur geweest,  naar Pashupatinath en vandaag willen we naar de monkey temple) en in de middag lekker bij zwembad van het Shanker hotel.  Top! 

De trekking was weer fantastisch. Begeleiding vanuit Royal Mountain was weer heel goed geregeld. Dag van te voren kwamen ze op afgesproken tijdstip naar  het hotel voor een briefing en kennismaking met de gids.  Helaas konden we op vertrekdag niet vanuit Kathmandu met vliegtuig nare Lukla vanwege slechte weer.  Gids  heeft toen voorgesteld om met heli te gaan,  we moesten daarvoor wel wat bijbetalen maar royal mountain heeft de prijs van het ticket verrekend. Hun office manager heeft toen ook nog even telefonisch contact met ons gehad om te vragen of als oké was. 

Onderweg heeft de gids goede basic lodges voor ons geregeld zodat we daar steeds eigen wc op de kamer hadden (????????). De luxe lodges hadden dat sowieso al, net als een verwarmd bed en warme douche ( via elektrische deken of warme kruiken). Ook opladen,  wifi en alle koffie/ thee waren daar gratis. Lunch en diner waren daar volgens vast menu,  prima eten.  Nadeel was dat we 3 nachten als enige gasten daar sliepen dus dat is niet zo gezellig.  

Achteraf vonden  wij de hoge extra kosten (eten is daar nl. ook echt stuk  duurder dan in basic lodges) toch niet opwegen tegen de voordelen.  Kwam ook omdat we de basic lodges dit jaar wat beter vonden. Maar geen spijt dat weer het zo hebben geprobeerd.

Al met al weer een prachtige ervaring, foto's geven  maar deel van de ervaring weer!! 

Heel erg dank ook voor jullie hulp en wellicht weer tot een volgende vakantie ????. 

Hartelijke groet, 

René en Astrid

Reis Nepal


Hoi Neelke, Tonia, Hans en Mark,

Wij hebben het echt super gehad! We hebben een hele mooie vakantie gehad. We hebben veel gezien en gedaan. We hebben er alles uitgehaald wat erin zat. Buiten de geboekte excursies hebben we zelf nog verschillende dingen ondernomen: extra nachtsafari, kanotocht, 2x waterval bezocht, geziplined, hangbruggen bezocht, hikes, enz. Wij vonden het raften wat via jullie was vastgelegd, één van de hoogtepunten van de vakantie! Waar we ook heel enthousiast van werden was het verblijf in Puerto Viejo en het Cariblue beach en Jungle resort, we waren blij dat Hans hier een extra nacht voor ons heeft geboekt.

Alles was super goed geregeld. We waren tevreden over de resorts, het eten was goed, de gidsen waren fijn en de huurauto was super. De vluchttijden vonden wij ideaal en daardoor hebben helemaal geen jetlag gehad. De travelkeyapp was heel fijn.

De vakantie was voor ons een perfecte combinatie van actief en ontspanning. We zijn op verschillende locaties geweest in het land en hebben het idee dat wat we graag wilden doen en zien van Costa Rica dat we dat hebben gedaan. We hebben regelmatig chatgpt gebruikt om te kijken wat er in de buurt te doen en te zien was :)

Een aantal tips, de reisafstanden herzien. Bv van La quinta in Sarapiqui naar Volcanolodge in Arenal is maar 1 uur en 15 minuten i.p.v. 3 uur. In de gids stond dat van Cuna del Angel naar Radisson hotel 5 uur rijden zou zijn, dit was maar 3,5 uur. Maar het kan beter meevallen dan tegenvallen :)
Het resort in Domical was glutenvrij, dat had van ons niet gehoeven. Ook lagen hier maar 5 ligbedjes aan het zwembad die telkens bezet waren, maar gelukkig konden we via de receptie 2 extra bedjes regelen, wij wilden hier vooral relaxen. Het weer was daarvoor super.
Er zijn in Tortuguero en Monteverde flinke buien gevallen, wij waren hier niet goed op bedacht omdat wij dachten dat het nauwelijks regende in het droogseizoen. Ik denk dat het goed is als mensen hierop zijn voorbereid ivm ponchos/regenjas/paraplu.
Bij een door jullie geplande activiteit in Tortuguero stond netjes in de travelkeyapp dat we bij de receptie het tijdstip van de activiteit moesten checken, dit hebben we gedaan en het tijdstip klopte. Maar bij de nachtsafari in Monteverde stond volgens mij in de travelkeyapp 17:50, dit hadden we niet gecheckt bij de receptie en toen werden we op de hotelkamer gebeld want we werden om 17:15 al verwacht... Dus ik denk dat het overal goed is om te vermelden bij een door jullie geplande activiteit om het tijdstip te checken bij de receptie.

Dit was het denk ik wel, ik hoop dat jullie er iets aan hebben :)

Nogmaals bedankt voor jullie goede werk. Fijn weekend!

Groetjes Rob en Suzan

Costa Rica januari 2026

De zekerheden van dagboekreizen:

SGR
ANVR
Calamiteitenfonds
KLM
© Dagboekreizen Reis- en Boekingsvoorwaarden - Disclaimer - Copyright - Privacy - Cookies - Sitemap
 
 
 
 
 
phone