Waar wil je heen?

Unable to load widget

Welkom bij Dagboek Reizen - Individuele Rondreizen

 

Wij zijn een intieme maar zeer professionele reisorganisatie die individuele rondreizen aanbiedt naar bestemmingen waarvan we een volledige en actuele kennis hebben. We organiseren graag jouw eigen droomreis maar we hebben ook alvast een aantal prachtige privé rondreizen voor je bedacht. Lees onze reisdagboeken en laat je inspireren! Er is zoveel moois te ontdekken...

We garanderen je dat alle plekken die we aanbieden persoonlijk door ons zijn bezocht en dat nagenoeg alle hotels die wij aanbieden ook plekken zijn waar we zelf hebben geslapen! We zijn trots op onze kennis en kunnen je ook altijd heerlijke eettips geven voor onderweg of je net naar dat plekje brengen dat anderen nog niet of nauwelijks hebben ontdekt....

Als je een reis maakt met Dagboek Reizen dan garanderen we dat je reis CO2 neutraal wordt gemaakt. Wij hebben een eigen project in Brazilië dat daar zorg voor draagt en daar kun je hier alles over lezen!

Machu Picchu in Peru
  Dag 1 - Aankomst in Lima We hebben ons verwend en vliegen op stoel 1a en 1b naar Lima. Wat een zegen! Peru is een coole 12 ½ uur vliegen en dat is voorin aanzienlijk relaxter....
Lees verder
Kamelentocht in Marokko
  Dag 1 – De prachtige Riads van Marrakech Je kunt op 1001 manieren naar Marokko vliegen. Het kan tegenwoordig zelfs met onze vrienden van EasyJet. Wij kiezen echter voor...
Lees verder
Zonsondergang bij Angkor Wat in Cambodja
Dag 1 – Aankomst in Bangkok Bangkok, je houdt er van of je haat het zeggen ze altijd. Hoe meer we er komen hoe meer ik het ga haten. Nou, ik moet eerlijk zijn. Ik hou niet van al dat...
Lees verder
India & Nepal: twee landen, twee werelden
Dag 1 – Vliegen naar Delhi Ik heb heel veel zin in mijn reis naar Noord India en Nepal, ben erg benieuwd, vooral naar de verschillen van deze 2 landen.. De vlucht loopt helaas wat...
Lees verder
Per kano door de Pantanal
  Zo, daar gaan we weer! Brazilië is het land waar we momenteel qua ontwikkeling de meeste tijd in moeten steken maar als je op een kaart kijkt is dat ook niet zo heel vreemd! Vol...
Lees verder
Samburu in Kenia
  Dag 2 – Nairobi Dit keer heeft het niet zo veel zin om over dag 1 te schrijven. We gingen pas laat in de avond aan boord van Kenya Airways om terug te gaan naar ons...
Lees verder
Safari in Selous in het zuiden van Tanzania
  Het is alweer even geleden dat we in Oost Afrika waren.Voor een reis naar Zuid Soedan die we vanwege de lokale omstandigheden niet kunnen maken zetten we koers naar Tanzania....
Lees verder
Capibara Brazilië Amazone
  Zo, het is weer zo ver. De ganzen vliegen naar het zuiden en hoog tijd om ze te volgen! Voorlopig onze laatste keer Brazilië, dus we pakken het maar eens even goed aan. We gaan...
Lees verder
snorkelen Isla Holbox Mexico
Dag 1 – Vliegen naar cancun We landen met een tussenstop in Panama Stad in Cancun vanuit San José. We zijn wel toe aan een beetje relaxen en als er iets is wat je goed kunt...
Lees verder

Waarom op reis met Dagboek?

 

  • Zeer persoonlijke benadering
  • Unieke ervaringen
  • Diepgaande kennis van bestemmingen
  • Klein en intiem
  • Snel en effectief

 

Lees hier meer over Dagboek Reizen

 


 

Ook bij Dagboek Reizen:

 

  • Altijd met volledige en actuele kennis van de bestemming
  • Altijd inspirerend en een unieke ervaring
  • Prachtige combinaties met andere bestemmingen

 

Meer over onze werkwijze lees je hier.

Dagboek Reizen committeert zich aan duurzaamheid

Bij Dagboek Reizen zijn wij ons bewust van de belangrijke rol die wij en onze klanten spelen in het beschermen en behouden van de vaak kwetsbare natuurgebieden op onze bestemmingen. Het is mede in onze verantwoording dat de lokale bevolking, de dieren en de natuur met respect behandeld worden.

Sinds de zomer van 2021 zijn wij trotse
Travelife Partner.

Travelife Partner - Committed to sustainability

Ervaringen van anderen

Dag Hans,

 

Inmiddels zijn we al weer even thuis en is het dagelijkse ritme terug opgepakt. Voor mij (pensionado) is dat makkelijker dan voor mijn vrouw die weer aan het werk is. Zoals ik al liet weten hebben we een prachtige reis gehad. Leuke en sfeervolle accommodaties met vriendelijk en erg behulpzaam personeel. Dat geldt ook voor de gidsen die we hebben gehad. Erg vriendelijk en behulpzaam. We werden echt in de watten gelegd. Boven verwachting. En Brazilië is echt een prachtig land met een grote verscheidenheid aan natuur en culturen. Zo zagen we een duidelijk verschil tussen het meer zuidelijk gedeelte en Salvador, waar de slavernij nog duidelijk zijn sporen heeft na gelaten (meer donkere mensen en veel shops waar van alles is te vinden dat herinnert aan de condomné).  Over het algemeen was de verblijfsduur op onze bestemmingen goed. In Rio hebben we genoten van de fietstour en vooral van de tour in de favela. Erg indrukwekkend. Op Ilha Grande hebben we de wandeling gemaakt naar het strand van Lopes Mendes. Prachtige wandeling, maar toch wel wat zwaarder dan we hadden ingeschat (drie bergen oversteken). Waar we aanvankelijk van plan waren heen en terug te wandelen, hebben we voor de terugreis toch maar een taxi boot genomen.  Verder hebben we lekker langs het strand gewandeld en van de zon genoten. Enigszins tegenvallend vonden we Paraty en Bonito. In Paraty was niet veel te beleven. Wellicht heeft het weer, veel regen, ons parten gespeeld. Wel leuk was daar de gezelligheid 's avonds op het pleintje vlakbij onze poussada. In Bonito hadden we een hele leuke poussada, maar in het dorp was het stilletjes. Misschien omdat we daar op zondag waren en er veel gesloten was. Het bezoek aan Buraco de Araras was zeer de moeite waard. Prachtig filmpje gemaakt bij het sinkhole van een koppeltje ara's dat elkaar het hof maakte. Foz do Iguaçu was in een woord indrukwekkend. Onze gids haalde ons die ochtend al heel vroeg op en dat bleek niet onverstandig, want daardoor waren we de drukte voor. We vonden de watervallen aan de Argentijnse kant mooier en vooral spectaculairder dan aan de Braziliaanse kant. Het 'bekijken' van de watervallen van de onderkant (per rubber wildwaterboot tot aan de "Duivelskeel) is een ervaring die je niet mag missen. Omdat onze gids het programma had omgedraaid (eerst Argentijnse kant en dan de Braziliaanse) was de Braziliaanse kant een stuk minder spannend. Voor de totale beleving is de oorspronkelijke volgorde naar ons idee beter.

En dan op naar de Pantanal. Daar hebben we genoten van de prachtige natuur in een heerlijke omgeving met een hele leuke poussada. We hebben safari's gedaan te voet, met een jeep ('s avonds in het donker), per boot en te paard. Hoewel we aanvankelijk (door minder goede ervaringen in het verleden) wat huiverig waren om te paard te gaan, hebben we het uiteindelijk toch gedaan en er heerlijk van genoten.

De autorit terug naar het vliegveld in Campo Grande met onze gids was inderdaad prima te doen. Achteraf gezien was ook de rit naar Bonito met een gids erbij goed te doen geweest.

 

Einde van onze rondreis en de start van ons verblijf in Salvador. Ook daar hebben we volop genoten. Een van onze ervaringen willen we met jullie delen. Een bezoek met gids aan de oude lokale markt. Prachtig om te horen, zien en ruiken. Een aanrader voor een excursie in Salvador.

 

Kortom, we hebben volop genoten van onze reis naar Brazilië, mede door de perfecte organisatie van jullie kant. Helemaal top. Wat we zelf wat onderschat hebben, zijn de grote afstanden die afgelegd moeten worden. En vooral dat in het deel van Brazilië waar we zijn geweest, de vluchten allemaal via Sao Paulo gaan.  Daardoor moet je telkens minimaal twee vluchten nemen om van de ene naar de andere bestemming te gaan. Een keer hadden we te maken met nog een tussenstop (tussen Foz do Iguaçu en Campo Grande), waardoor we drie vluchten moesten doen met daarbij nog meer dan een uur vertraging. Redelijk vermoeiend dat hangen op die vliegvelden. En dat brengt me op eigenlijk het enige min puntje van de reis. GOL. Onze ervaringen met GOL waren ronduit slecht. Zeer chaotisch bij het inchecken en op alle vluchten forse vertraging. Bij Latam was dat een stuk beter geregeld. Ik weet niet of dit een incident is geweest, of dat jullie daar meer klachten over krijgen. Anders zou ik zeggen, kies voor een andere maatschappij. Wellicht iets duurder, maar wel een stuk aangenamer.

 

Tot slot. Heel veel dank voor de geweldige organisatie van deze mooie reis. We gaan jullie zeker aanbevelen.

 

Groetjes,

Carla en Ben

Reis Brazilië

Beste Hans, Neelke en team,

Helaas zijn we alweer een weekje thuis... ????
Graag wilde ik jullie bij deze nog bedanken voor het regelen, verder organiseren etc van onze eigen samengestelde reis!

Alles ging helemaal prima, chauffeurs, gidsen stonden telkens klaar, leuke mensen, ...
Ook hoe onze reis was samengesteld met hier en daar een verlenging helemaal prima (uiteraard zeiden we soms tegen elkaar, jammer dat we niet nog een paar dagen hier konden blijven ????).

Het verblijf in Bonito was het leukst! We hebben hier zelf ter plaatse nog een upgrade geregeld zodat we konden slapen in de “boomhut” ????. Erg leuk, ook voor Stella.

Daarnaast wil ik ook nog graag melden dat ik jullie enthousiasme zo fijn vond bij het regelen, niks was te veel en jullie kwamen telkens snel bij ons terug wanneer we vragen hadden. Erg efficiënt zo!

Wij hebben er echt heel erg van genoten en hopen dit leuke gevoel nog even te kunnen aanhouden nu we weer in het normale dagelijkse leven zitten ????.

Nogmaals bedankt en wie weet tot in de toekomst.

Hartelijke groeten,
Karin * Vincent * Stella

Familiereis Brazilië juli 2023

Hallo Hans en Tonia, 

Wij hebben een prachtige reis gehad en er echt van genoten met de jongens en zoveel indrukken en ervaringen meegemaakt, teveel om op te noemen !  :)

De drukte in HCMC tegenover de rust op het water in de Mekong delta.  Een relatief rustig Hanoi en een prachtig Sapa met trekking door de rijstvelden.

Overal was er veel zorgzaamheid van de mensen ( en de gidsen ! ) .Vooral de gidsen Luang en mr. Ling in hun organisatietalent en specifiek mr Ling (in Hoi An ) met zijn kennis. Hij gaf ook Chris nog een verjaardag cadeau, heel attent !

Halong Bay was een verademing op zich en bijzonder aangenaam voor ons.

In Hoi An zijn we ook ook nog naar een kledingzaak geweest en een heren suite, een pantalon en dames blouse op maat laten aanmeten, geweldig gelukt !

We hebben een ochtend gefietst, als tripje georganiseerd door het Resort. ook heel interessant en leuk geweest.

We hebben op de laatste dag nog een tripje per speedboat naar de Cham eilanden gemaakt en lekker gesnorkeld en gezwommen, absoluut  een aanrader ( ook geregeld door mr. Ling. ) 

We zijn bijzonder tevreden over de organisatie vanuit Dagboek reizen in combinatie met jullie lokale gidsen, overal waren de transfers goed geregeld en waren de mensen op tijd (met duidelijk bordje Party Heijink ).

Ook de accommodaties en het lokale eten waren allemaal erg geslaagd, ook heel afwisselend in stijl, en paste goed bij ons. Vooral de zwembaden en de WIFI FREE  bij de hotels is met kinderen heel aangenaam.

Complimenten hiervoor !

Rondreis Vietnam

Goedemorgen,

Wij hebben ontzettend genoten van onze vakantie in Mexico! Alle plaatsjes waren zo leuk en we hebben zoveel gezien en gedaan! Om 5 uur sochtends door de jungle opzoek naar dieren, aapjes die even in het park voor ons huisje kwamen kijken, baby schilspadjes die uitkomen , tempels beklimmen met geweldig uitzicht! En dan de laatste paar dagen op een prachtig eiland in een mooi hotel met prachtig uitzicht! Het was heerlijk! Bedankt voor het zo goed regelen van onze vakantie!! Jullie zullen ons vast nog is horen als we een verre reis willen gaan maken!

Vriendelijke groet,
Gaby kasten

Mexico september 2022

Dag allemaal,

De tijd gaat jammer genoeg inderdaad snel… We hadden een prima reis met mooi weer van begin tot het eind ; alle meet & greets waren perfect geregeld net als alle chauffeurs/gidsen zowel op voorhand afgesproken als ter plekke vastgelegd. Alle verwachtingen (vulkanen/beklimming Pacaya/Maya sites/meren/snorkeltocht/ rio dulce boottocht, etc) werden meer dan voldoende ingelost !
Als we dan toch enkele minpunten moeten aanhalen :
1) Het was een best pittige reis met een strak programma ; achteraf gezien waren 1 of twee extra rustdagen nuttig geweest, maar niet geklaagd, we hebben zelf voor dit reisschema gekozen.
2) Enkele van de gekozen hotels zijn echt wel aan vernieuwing toe : Hotel Regis Panayachel (alhoewel de thermale baden hier veel goedmaken) ; Hotel Villa Magdalena Copàn (oubollig ; hier hadden we geluk met een upgrade naar suite) ; Hotel Catamaran Rio Dulce (te kleine badkamer voor grotere personen ; eigenlijk meer een hotel voor (luidruchtige) amerikaanse ‘boaters’).

Zouden we Dagboekreizen aanraden? Zeer zeker, vooral het feit dat je mee ‘aan tafel’ zit voor het uitstippelen van de reisroute en keuze hotels is zeer aangenaam !

Vriendelijke groeten, en wie weet, tot op een volgende reis ,

Gert & Ann

Guatemala en Belize 2025

Dag Hans,

We zijn inderdaad terug van op reis! Intussen zijn we allebei weer aan het werk en hebben we ons weer aangepast aan het dagelijkse leven.

We hebben een mooie en diverse reis achter de rug! We waren verrast hoe vlot het ging om met de auto door Mexico te rijden. De wegen zijn mooi onderhouden (zeker de tolwegen) en de mexicanen zijn over het algemeen rustige chauffeurs. We hadden gedacht minstens 1 keer tegen gehouden te worden bij een wegblokkade door een politieagent die wat extra geld wou verdienen, maar ze lieten ons allemaal passeren, het waren vooral de mexicanen zelf die ondervraagd werden.

We hebben het meest genoten van San Cristobal en Isla Holbox. Op beide plaatsten hangt zo’n gemoedelijke sfeer dat je je direct op je gemak voelt en de dagen er zo voorbij vliegen. Voor ons mocht er gerust nog een dagje extra isla Holbox bij, daar hadden we de minder evidentie verplaatsing van isla holbox naar de luchthaven wel voor over gehad ;-) Van Playa del carmen waren we minder fan, het is er erg druk, duur, vol met wereldmerken zoals Victoria Secrets en Haagen Dasz zodat er niets meer authentiek over schiet.

De hotels waren over het algemeen goed. Er was 1 minpunt aan onze reis: we waren behoorlijk teleurgesteld door het hotel ‘villasbacalar’ aan laguna bacalar. Ik herinner me dat we daar voor twee dagen 350 euro bij betaald hadden, dus ik verwachte in een luxueus hotel terecht te komen. Dat was jammer genoeg niet zo. De kamers waren wel groot, maar ook best ouderwets. Het voelde wat aan als vergane glorie. We hebben er ook het traagste hotelpersoneel van onze reis ontmoet, ze deden maar liefst 50 minuten over het serveren van het ontbijt terwijl er naast ons twee andere tafeltjes bezet waren.

We hebben dan veel meer genoten van ons hotel in chichen itza, waarbij de locatie, kamer, bediening en het eten echt top was. Het viel ons daar wel op dat de kamers daar aan 130 euro per nacht stonden. Een stuk goedkoper dus dan wat wij in het hotel laguna bacalar betaald hebben. Dat slaat eigenlijk nergens op, want het hotel in chichen itza was voortreffelijk terwijl het hotel in laguna bacalar verouderd was. Het was toen dat het ons ook te binnen schoot dat die 175 euro pp gevraagd werd voor het hotel Encantado, maar dat je ons daarna liet weten dat dit volboekt was en je toen villas bacalar hebt gekozen. Hierbij is er geen prijsverandering gecommuniceerd, en we vroegen ons af of er hier niet iets is mis gelopen? Het zou in ieder geval verklaren waarom het hotel zo onder onze verwachtingen scoorde.

De informatie die we krijgen via het lokale reisbureau was uitgebreid en handel georganiseerd per locatie. We hebben er steeds goed gebruik van kunnen maken.  Het valt ons wel op dat mexicaanse gidsen niet erg geneigd zijn om veel uitleg te geven over het verloop van de tour (bv bij het bezoek van de indiaanse stammen of de cenotes niet vertellen hoe lang het rijden is) dus het zou wel handig zijn mocht er nog wat extra informatie gegeven worden via het reisbureau over het verloop van de dag. Mocht ik bij het zwemmen met de walvissenhaaien op voorhand geweten hebben dat het 2,5u heen en dan nog eens 2,5u terug varen op zee was, zou ik pilletjes tegen zeeziekte kunnen innemen hebben (nu helaas moeten overgeven tijdens de excursie), iets wat ik bv niet doe bij maar 1 uurtje heen en terug varen omdat ik dit af en toe eens doe en dan weinig last ervaar.

Met vriendelijke groeten,

Cedric en Lisa

Rondreis Mexico

Hi allemaal,

We hebben een fantastische reis gehad. Ik heb ook Martijn Jacaré nog gecomplimenteerd hoe alles geregeld was. Bijna perfect.
We hebben dingen gedaan en gezien die we niet eerder gedaan hebben.
Heliflight, favela, paardrijden,
Piranha vissen etc.

Mooie aardige mensen ontmoet, genoeg churrascaria en vis icm Caipirinha gehad ????

Er was een festival in Salvador, mooi sfeertje.

Het schema was intensief dus de afsluiter op Morro was zeer welkom.

Thanks en op naar de volgende!

Groeten
Maarten, Sanna, Blisse en Jonna

Brazilie juli 2025 habets

Beste Hans en Tonia,

Zijn idd weer terug.Hebben het heerlijk gehad, weer veel gezien en genoten.Verhalen gaan snel over de wereld, komen hier volgende week op terug, genieten jullie van Lissabon, mooier weer dan hier denk ik.

groeten,

Kees en Janny

Rondreis Zambia

Beste allemaal van dagboekreizen,

Bij deze via de mobiel een korte reactie. Uitgebreid kan later altijd komen.

De reis was in 1 woord groots.
Perfect georganiseerd. Alles liep op rolletjes en dat was erg prettig. Er ging eigenlijk niet veel mis maar als er iets was dan was Mr Phong altijd bereikbaar om zaken recht te zetten.
Vietnam is een heerlijke reis geworden mede dankzij jullie.

Dank daarvoor.

Vriendelijke groet Lex

vietnam december 2024

De zekerheden van dagboekreizen:

SGR
ANVR
Calamiteitenfonds
KLM
© Dagboekreizen Reis- en Boekingsvoorwaarden - Disclaimer - Copyright - Privacy - Cookies - Sitemap
 
 
 
 
 
phone