Waar wil je heen?

Unable to load widget

Welkom bij Dagboek Reizen - Individuele Rondreizen

 

Wij zijn een intieme maar zeer professionele reisorganisatie die individuele rondreizen aanbiedt naar bestemmingen waarvan we een volledige en actuele kennis hebben. We organiseren graag jouw eigen droomreis maar we hebben ook alvast een aantal prachtige privé rondreizen voor je bedacht. Lees onze reisdagboeken en laat je inspireren! Er is zoveel moois te ontdekken...

We garanderen je dat alle plekken die we aanbieden persoonlijk door ons zijn bezocht en dat nagenoeg alle hotels die wij aanbieden ook plekken zijn waar we zelf hebben geslapen! We zijn trots op onze kennis en kunnen je ook altijd heerlijke eettips geven voor onderweg of je net naar dat plekje brengen dat anderen nog niet of nauwelijks hebben ontdekt....

Als je een reis maakt met Dagboek Reizen dan garanderen we dat je reis CO2 neutraal wordt gemaakt. Wij hebben een eigen project in Brazilië dat daar zorg voor draagt en daar kun je hier alles over lezen!

De schatten van Egypte
  Onderweg naar Schiphol bedenk ik mij ineens dat het 2 jaar geleden is dat ik ergens naar toegevlogen ben. Op Schiphol aangekomen voelt het vreemd, het is zo rustig hier, niet normaal! De...
Lees verder
De Pantanal revisited
  Dag 1 – Aankomst in Rio Het is een mooie dag in maart als we de grote blauwe vogel inklimmen voor een nieuw avontuur in Brazilië. We hebben ons erg verheugd op deze zeer...
Lees verder
Komodovaraan op Komodo Indonesie
Dag 1 – Vliegen met Singapore Airlines We hebben de hand weten te leggen op supergoedkope tickets naar Jakarta met Singapore Airlines. Ik stap met hoge verwachtingen het toestel...
Lees verder
De rijke onderwaterwereld van Belize
Het is weer zo ver! We mogen op pad… We hebben maanden geleden bij één van de vele KLM tickets toegeslagen en zo zitten we vanmorgen op stoel 5 en dat is zalig! Het is pure...
Lees verder
Himba vrouw in Namibia
  Dag 1 – Aankomen in Kaapstad De KLM vliegt heerlijk rechtstreeks naar Kaapstad. Het is gewoon een kwestie van ‘s morgens instappen, 11 uur televisie kijken en...
Lees verder
Arenal Costa Rica
  Dag 1 – Vliegen naar Costa Rica We komen na weer een nacht in het Citizen M hotel (een aanrader, je kunt vallen naar de terminal en de kosten zijn zeer acceptabel en de bedden...
Lees verder
Natuur in Costa Rica
  Zo, daar gaan we dan weer! We hebben een paar hele drukke maanden achter de rug als we eindelijk weer op pad gaan. We bezoeken dit keer Costa Rica en Mexico. Tonia wilde heel graag naar...
Lees verder
Huwelijk onderweg in Noord India
Dag 1 - Vliegen naar Delhi De KLM heeft een aantal routes die je vanwege hun entertaiment keuze (of liever gezegd het gebrek er aan) liever niet kiest maar direct vliegen blijft direct vliegen....
Lees verder
ballonvaart in de serengeti
  Wat zijn we soms gezegend. Dat gaat niet alleen over het feit dat we vaak mogen reizen, maar nu naar Tanzania , en ook daar vliegt KLM lekker rechtstreeks heen. Zo stap je in de ochtend...
Lees verder

Waarom op reis met Dagboek?

 

  • Zeer persoonlijke benadering
  • Unieke ervaringen
  • Diepgaande kennis van bestemmingen
  • Klein en intiem
  • Snel en effectief

 

Lees hier meer over Dagboek Reizen

 


 

Ook bij Dagboek Reizen:

 

  • Altijd met volledige en actuele kennis van de bestemming
  • Altijd inspirerend en een unieke ervaring
  • Prachtige combinaties met andere bestemmingen

 

Meer over onze werkwijze lees je hier.

Dagboek Reizen committeert zich aan duurzaamheid

Bij Dagboek Reizen zijn wij ons bewust van de belangrijke rol die wij en onze klanten spelen in het beschermen en behouden van de vaak kwetsbare natuurgebieden op onze bestemmingen. Het is mede in onze verantwoording dat de lokale bevolking, de dieren en de natuur met respect behandeld worden.

Sinds de zomer van 2021 zijn wij trotse
Travelife Partner.

Travelife Partner - Committed to sustainability

Ervaringen van anderen

Hallo Hans en team,

Onze trip in Costa Rica zit er inderdaad helaas alweer op.

Van begin tot het einde (de tours, de activiteiten, de hotels,…. ) was alles (alweer) tot in de puntjes geregeld, waarvoor we inmiddels ook het team van CSR bedankt hebben.

We hebben enorm genoten van de prachtige en unieke locaties vnl Tortuguero en Bocca Tapada (het overnachten in een treehouse stond op ons verlanglijstje en heeft alle verwachtingen ingelost) vonden wij heel bijzonder.
Het Raften was uitdagend maar heel plezant, onze eerste ervaring met ziplinen doet alleen maar smaken naar meer, we hebben Walvissen en dolfijnen gezien en tot slot mijn wens om tijdens het snorkelen schildpadden te zien is uitgekomen. Kortom, een onvergetelijke reis!

Als we enkele tips mogen geven:
-onderweg naar Sarapuiqui (komende van Puerto Veijo) hebben wij een kort bezoek gebracht aan ‘Frogs Heaven’. Zeker een aanrader!!
-in Monteverde zijn we gaan ziplinen. Hier zouden we durven adviseren om zelf naar de locatie te rijden, zeker vanuit het hotel waar wij verbleven (Sibu Boutique Hotel) zodat je niet afhankelijk bent van het de iets wat beperkte transfertijden terug naar het hotel. (Al is dit niet meer dan een kleine voetnoot/tip)

We zijn nog maar net thuis maar dat belet ons niet om al na te denken over en te dromen van de volgende bestemming ??
In 2026 willen wij graag naar China. Helaas vinden wij deze bestemming niet terug op jullie site en veronderstellen wij dat wij hiervoor beroep gaan moeten doen op een andere organisatie?! ???? Kunnen jullie een organisatie aanbevelen, dan horen we dit heel graag.

Voor 2027 komen we terug op antenne want Brazilië staat dan op ons programma.??

Bedankt om er alweer voor te helpen zorgen dat we zonder zorgen ten volle hebben kunnen genieten van het prachtige Costa Rica.

Groetjes Ginny en Werner

Costa Rica februari 2025

Dag Hans

Inderdaad zijn wij weer terug van een prachtige reis. Namens ons alle 4 compliment voor Dagboekreizen dat alles perfect geregeld en uitgevoerd werd ter plekke. Alle hotels ook prima in orde , zeer afwisselend en met ieder een eigen charme.

We hebben zoals vooraf bedacht met name erg genoten van de prachtige natuur van Sri Lanka en het bezoek aan de verschillende parken was zeker een succes met als klap op de vuurpijl 2 luipaarden gezien in Wilpatti. Kijk dat kon jij dan niet regelen ????maar die mazzel hadden we. 

Nog extra compliment voor onze goede  chauffeur  Nishanti , zeer vriendelijk en zorgzaam . Iedere dag weer opgewekt aan de start en dacht overal bij mee en regelde van alles. 

Kortom wij zijn absoluut tevreden reizigers, dus namens ons alle vier dank en mogelijk tot ziens!

Groet Els

Reis Sri Lanka

Beste Hans

we zijn terug van een fantastisch avontuur. We hebben echt enorm genoten. Wat een schitterend land, met lieve behulpzame mensen!
Onze reis was een groot succes mede dankzij alle goede zorgen van jullie uit. Alles was tot in de puntjes verzorgd. Fantastische verblijfplaatsen, goede en sympathieke gidsen met veel kennis, transfers die perfect geregeld waren , onverwachte telefoontje van Martyn, gewoon om even te checken of alles naar wens is, een appje van Salvador receptivo om af te stemmen hoelaat we opgehaald willen worden, een telefoontje van een gids de avond voordat we elkaar ontmoeten om alvast contact te leggen ….in 1 woord…fantastisch!
puntje van kritiek …..die hebben we niet!

enorme dank en heel graag tot “ziens “

groet
iris

Brazilie juni 2022

Beste Tonia en Hans,

Alles is weer opperbest verlopen: op alle afspraken (en dat waren er nogal wat...) was iedereen perfect op tijd. De lodges en hotels waren iedere keer tiptop in orde en strategisch gelegen.

De beste gidsen vonden iedere keer de meeste dieren en bovenal verliep alles zoals wij dit wensten.

Ook de trip naar Maboneng was super. De taxichauffeur (gids) gaf ons bijna een complete sightseeing van Johannesburg en leidde ons naar een prima restaurant. De dode tijd op de luchthaven werd zo springlevend.

Bedankt voor uw schitterende diensten en we kijken al weer uit naar de novemberreis in Colombia.

Groeten

Sabine en Jan

 

 

Reis Botswana

Beste Hans en Tonia,

Gisteren zijn we teruggekomen van onze heerlijke reis door Brazilië. Echt een geweldige ervaring met z’n vijven, wat een heerlijk land en wat een heerlijke plekken en accomodaties hebben jullie uitgezocht. Ook het contact met Martyn was top, echt heel fijn om zo iemand ter plaatse te hebben voor als er iets is.

De Pantanal pakte net wat anders uit door de grote groep die er precies dezelfde daden zat en de ligging van de lodge ten opzichte van water met de huidige droogte, maar dankzij de goede gids (Fabiano) van de lodge daar was het echt een mooie belevenis en heel leuk dat we als alternatief nog een leuke boottocht bij Ilha Grande hebben kunnen maken. Ik hoop trouwens dat andere reizigers ook geen echte last van alle branden daar hebben gehad. Die droogte is wel echt een probleem daar hoor…

Wij blijven nog even nagenieten van deze waanzinnige weken in het schitterende Brazilië. Ik heb ook enorm veel lesmateriaal verzameld voor de komende jaren.

Bedankt voor de organisatie en wie weet tot een volgende reis!

Groetjes Joke, Marcel, Lars, Finn en Rens

Brazilie zomer 2024

Hallo Hans,

Wij hebben een fantastische vakantie gehad.

Tanzania is een prachtig land met heel veel mooie dieren en lieve mensen.

De gids van Gosheni was fantastisch, hij had heel veel kennis van flora, fauna en cultuur en sprak hier met veel plezier over.

Wellicht het enige puntje van verbetering was de laatste dag in Tarangire. Onze gids informeerde ons gelukkig enkele dagen van te voren al dat het in Tarangire een 24 uurs ticket betreft, waarbij je het park verlaten moet hebben voor het tijdstip dat je de dag ervoor binnen gekomen bent. En na het verlaten van het park zat onze vakantie er op en zouden we rechtstreeks naar de luchthaven gebracht worden. Dus als we de dag voor vertrek al om 10 uur het park in waren gegaan hadden we de dag erna heel vroeg er uit gemoeten en waren we 3 uurtjes later al op het vliegveld geweest, wat zou betekenen dat we daar 7/8 uur zouden moeten wachten.

Zoals al vermeld had onze gids ons gelukkig geïnformeerd hierover en hebben we een goed compromis kunnen sluiten, waardoor we niet uren op de luchthaven zaten.

Bedankt voor het regelen van de mooiste vakantie die we ooit gehad hebben.

Groetjes,

Roel & Anjo

Reis Tanzania

Beste Hans en Tonia,

Zijn idd weer terug.Hebben het heerlijk gehad, weer veel gezien en genoten.Verhalen gaan snel over de wereld, komen hier volgende week op terug, genieten jullie van Lissabon, mooier weer dan hier denk ik.

groeten,

Kees en Janny

Rondreis Zambia

Goede avond,

We hadden jullie graag wat feedback gegeven betreffende onze reis door Egypte van 10 tem 21/04/25.

We zijn gestart met een fantastische gids in Caïro, Ahmed.
Hij vertelde op een rustige, duidelijke manier en had aandacht voor onze vragen en wensen.
Hij was een groot vat vol kennis en dat vonden zowel wij als de kinderen een unieke ervaring.

De gidsen die nadien volgden (tijdens de vaart op de Nijl) waren steeds vriendelijk maar heel vluchtig.
Zo hebben we bijvoorbeeld in Philae net geen uur de tijd gehad omdat het tegen sluitingsuur aan liep.

De laatste gids in Luxor, Osama, was ook weer een fantastische man met een onuitputtelijke kennis zodat we de reis echt met een heel goed gevoel hebben afgesloten.

Alles was heel goed georganiseerd zoals de contactpersonen en het vervoer. Elke gids / chauffeur bleef wachten tot we op de trein of hotel of boot binnen waren.
Iedereen was zeer stipt en een afspraak van uur werd perfect nagekomen.

In het laatste hotel in Hurghada bleek er een overboeking te zijn en hebben we een upgrade naar een 5 sterren hotel gekregen dat een kilometer verder lag. Ook dit verliep vlekkeloos.

Bedankt voor de organisatie !

Liesbeth en Youri
Viktor en Emiel

Egypte april 2025

Hallo Hans!!
 
We wilden gisteravond al een mail sturen, maar dat kwam er allemaal niet van (erg vroeg naar bed gegaan haha) en nu helaas alweer aan het werk! 
 
We wilden je nog bedanken! want we hebben echt een super goede vakantie gehad!
het was echt geweldig en indrukwekkend!!!
 
De hele reis is goed verlopen en de chauffeur was ook erg fijn!
hotels waren ook heerlijk
 
alleen de jungle is ons helaas tegen gevallen doordat het regende en we daar dus niks geen dieren zagen (op bloedzuigers na)
en door de regen (en geen stroom..) was het even wennen!
maar de rest van de reis heeft dat gelijk weer doen vergeten!
 
we zijn erg tevreden! en hopen dat we bij je terecht kunnen als we weer zo'n soort reis willen maken
 
bedankt voor alles!

Mariska de Leeuw

Rondreis Brazilië

De zekerheden van dagboekreizen:

SGR
ANVR
Calamiteitenfonds
KLM
© Dagboekreizen Reis- en Boekingsvoorwaarden - Disclaimer - Copyright - Privacy - Cookies - Sitemap
 
 
 
 
 
phone