Waar wil je heen?

Unable to load widget

Welkom bij Dagboek Reizen - Individuele Rondreizen

 

Wij zijn een intieme maar zeer professionele reisorganisatie die individuele rondreizen aanbiedt naar bestemmingen waarvan we een volledige en actuele kennis hebben. We organiseren graag jouw eigen droomreis maar we hebben ook alvast een aantal prachtige privé rondreizen voor je bedacht. Lees onze reisdagboeken en laat je inspireren! Er is zoveel moois te ontdekken...

We garanderen je dat alle plekken die we aanbieden persoonlijk door ons zijn bezocht en dat nagenoeg alle hotels die wij aanbieden ook plekken zijn waar we zelf hebben geslapen! We zijn trots op onze kennis en kunnen je ook altijd heerlijke eettips geven voor onderweg of je net naar dat plekje brengen dat anderen nog niet of nauwelijks hebben ontdekt....

Als je een reis maakt met Dagboek Reizen dan garanderen we dat je reis CO2 neutraal wordt gemaakt. Wij hebben een eigen project in Brazilië dat daar zorg voor draagt en daar kun je hier alles over lezen!

Watervallen Foz do Iguazu Brazilië
  Dag 1 – Vliegen naar Brazilië De KLM had geen tarieven waar we heel blij van werden dus Tonia en ik besluiten om niet rechtstreeks te vliegen maar met de TAM. Het is heen...
Lees verder
Paardrijden in Colombia
  Dag 1 – Vliegen naar Bogota Direct vanaf Amsterdam is er helaas geen verbinding maar met Air France kan het wel via Parijs. Zo gezegd, zo gedaan. Vroeg in de ochtend staan we in...
Lees verder
verborgen parels Guatemala en Belize
Tijd voor nieuwe avonturen en dus een nieuw dagboek! We zijn onderweg naar Guatemala Stad . Daar kun je niet in één keer heen vliegen maar de KLM brengt mij, met blaar (relevant...
Lees verder
Pacaya vulkaan in Guatemala
Wanneer je door deze drie landen reist, zijn vele combinaties mogelijk. Een "Maya trip" of juist een reis met veel duiken en snorkelen. Wij hebben al meerdere rondreizen gemaakt door Mexico,...
Lees verder
Borrelen met olifanten in Zambia
  Sinds maart dit jaar vliegt onze blauwe trots een aantal maal per week naar Lusaka en Harare in een soort van combi vlucht. Wij hebben een kaartje gekocht maar beseffen ons aan het einde...
Lees verder
met kinderen in Egypte
  Het is februari en we zitten met zijn allen aan tafel. Het lijkt me een goed idee om eens te beginnen over de zomervakantie want ik ben de winter nu al meer dan zat (had ik toen geweten...
Lees verder
Zonsondergang bij Angkor Wat in Cambodja
Dag 1 – Aankomst in Bangkok Bangkok, je houdt er van of je haat het zeggen ze altijd. Hoe meer we er komen hoe meer ik het ga haten. Nou, ik moet eerlijk zijn. Ik hou niet van al dat...
Lees verder
Luxe safari auto in Tanzania
  Dag 1 – Aankomst Nairobi Na gisteren een comfortabele dagvlucht met de KLM te hebben genoten en aan te zijn gekomen op mijn thuis in Nairobi (zo voelt deze...
Lees verder
Op safari in Botswana
  Het is maart maar we gaan al weer op pad. Een beetje ongewoon maar wel lekker want dan duurt de winter toch net even wat korter… We vliegen naar Johannesburg en omdat we...
Lees verder

Waarom op reis met Dagboek?

 

  • Zeer persoonlijke benadering
  • Unieke ervaringen
  • Diepgaande kennis van bestemmingen
  • Klein en intiem
  • Snel en effectief

 

Lees hier meer over Dagboek Reizen

 


 

Ook bij Dagboek Reizen:

 

  • Altijd met volledige en actuele kennis van de bestemming
  • Altijd inspirerend en een unieke ervaring
  • Prachtige combinaties met andere bestemmingen

 

Meer over onze werkwijze lees je hier.

Dagboek Reizen committeert zich aan duurzaamheid

Bij Dagboek Reizen zijn wij ons bewust van de belangrijke rol die wij en onze klanten spelen in het beschermen en behouden van de vaak kwetsbare natuurgebieden op onze bestemmingen. Het is mede in onze verantwoording dat de lokale bevolking, de dieren en de natuur met respect behandeld worden.

Sinds de zomer van 2021 zijn wij trotse
Travelife Partner.

Travelife Partner - Committed to sustainability

Ervaringen van anderen

Beste Hans en Tonia,

 

Wij hebben een geweldige vakantie in Thailand en Cambodja gehad.

Hij was perfect geregeld, wij werden op tijd gehaald en gebracht. Je hoefde je nergens druk om te maken, echt een onbezorgde vakantie . Brazilië was al door jullie geweldig georganiseerd , ook Thailand deed er niet voor onder. Ik hoop, dat Australië ook een keer in jullie reizen komt, want dat zouden wij ook graag door jullie georganiseerd willen worden.

 

Hotels :

De hotels in Bangkok (Riva Surya en Riva  Arun) waren geweldig (een aanrader).

Het hotel in Siem Reap :  was prima .

In Kanchanaburi : River Kwai Jungle Rafts, een geweldige ervaring

De nachttrein (1ste klas) was modern en dus super (lekker geslapen)

In Chiang Mai : Yaang Come Village was een geweldig hotel 

In Khao Sok : Arts Riverview Lodge : geen aanrader, gaten in de handdoeken. De eerste keer zat de Lodge niet aan de rivier (volgens mij wel geboekt), de tweede keer wel aan de rivier , maar vlakbij een ontmoetingsplaats, waar een feest werd gegeven, met muziek, schreeuwen,etc. tot 03:00 uur in de ochtend . Ik heb mijn beklag bij de receptie gedaan, waar ik te horen heb gekregen, dat zij ook geklaagd hebben en dat zij 24:00 uur zouden stoppen. Dus niet.

Slapen op het meer was een avontuur. Inderdaad een aanrader. Wij hebben inderdaad de gibbons horen roepen. Een belevenis.

Daarna uitrusten op Koh Samui in Fair House Villas & Spa, een geweldig hotel. Wel weinig tot geen strand, maar dat vonden wij heerlijk, omdat geen mensen voor je paraderen. Dus rust.

Bangkok is een geweldige, indrukwekkende stad. De fietstocht was geweldig. De tempels prachtig. Het uitje met de longtailboot stelde niet veel voor, met de fietstocht zaten wij ook al af en toe in een longtailboot wat veel indrukwekkender was.

De floating market was een teleurstelling , want op die dag was het heel toeristisch en misten wij de bootjes, die waar aan de man brachten . Wat wel mooi en schitterend was, was de markt, waar de trein doorheen rijdt . Ongelooflijk en schoon.

Kanchanaburi is ook interessant (tempel en Dutch Village), het eten in het hotel, waar wij waren voor wij de trein instapten, was heel slecht.

Chiang Mai is een geweldige stad met z’n vele tempels, het hotel ligt vlakbij de night market, waar veel backpackers komen en waar je goedkoop eten kan en heerlijk naar muziek kan luisteren.

Ook zijn we naar een Elephant Sanctuary geweest, waar niet opgereden wordt, alleen maar gevoed en gewassen wordt. Een hele belevenis. Ook het recyclen van de olifantenmest (papier) was heel interessant .

Veel succes met het organiseren.

 

Groetjes

Bas en Martina 

Reis Thailand en Camboda

Hey hallo,

Jazeker de tijd gaat altijd te snel als het mooi en gezellig is, maar we kijken terug op een prachtige reis.
Jullie zijn ons net voor, wij hebben zo vaak tegen elkaar gezegd als we thuis zijn moeten we jullie vertellen hoe goed alles geregeld was.
Want dat was het zeker, alles was super geregeld. En wat een mooi systeem dat travel-appje waarin alles staat, waar je naar toe gaat en hoelaat iemand je ophaalt. TOP ????

Volgend jaar komen we bij jullie terug ????

Costa Rica juli 2023

Beste Hans, 

Het is veel te koud hier! We willen terug! Thuis aangekomen weer lekker druk met alles en nog wat. We vonden de reis erg leuk en zijn ook lekker tot rust gekomen, hadden we beide wel nodig.

Enige puntje was dat sommige vluchten niet lekker aansloten waardoor we tijd verloren en dat op het vliegveld moesten volmaken. 

Al met al mooie reis! Nogmaals dank voor het samenstellen van de reis! En dank aan Mr. Phong contactpersoon in Vietnam, hij was erg behulpzaam met alles!

Wie weet tot weer in de toekomst... voor een ander mooie reis.

 

Lin

Rondreis Vietnam & Cambodja

Goedemorgen Dagboekreizen Team,


Wij zijn heel erg tevreden! Mijn man Toine heeft vorige week al met Hans gebeld om dit te vertellen. Hij heeft toen ook beloofd dat ik nog een review zou schrijven. Bij deze:

Begin april 2025 zijn wij met het hele gezin (In totaal zeven volwassenen; mijn man en ik, onze drie volwassen kinderen met twee partners) vanwege ons dertigjarig huwelijk naar Egypte gegaan met Dagboek Reizen. Het werd een onvergetelijke reis! We hebben alle highlights gezien: de piramides van Gizeh, het Egyptisch museum in Caïro, de moskee van Mohammed Ali, de Vallei der koningen in Luxor, de tempels van Khanan en Hatsjepsoet, etc. En daarnaast zijn we door de vriendelijk gidsen ook nog door de leukste straatjes, de bazaars en naar leuke lokale restaurants gebracht. Ondanks het volle programma was er steeds genoeg tijd om te ontspannen In de luxe hotels met zwembad. En als kers op de taart hadden we de ballonvaart over de vallei der Koningen. Geweldig!

Na al het opsnuiven van de cultuurhistorie was het tweedaagse verblijf aan het einde van de week in het prachtige resort in Hurghada een hele fijne afsluiter.
Kortom, alles was goed geregeld, de gidsen stonden altijd op tijd klaar en het programma zat heel fijn in elkaar. Dagboek Reizen is een aanrader!

Nogmaals dank en hartelijke groeten,
Marion

Egypte maart 2025

Beste Neelke, Hans,

We zijn afgelopen weekend terug gekomen na nog wat dagen Cameron highlands en Kuala Lumpur.
We waren erg blij met de gekozen resorts. Het service niveau, de verzorging van het eten en kwaliteit van de kamers was erg goed. De guides waren zeer kundig en daardoor de excursies waardevol aan het wild dat we hebben kunnen spotten. Dat was fantastisch. Het programma was gelukkig goed gevuld. Al was er nog wel ruimte om wat extra’s te doen na ontbijt en voor middagexcursie. Al met al erg tevreden en we kijken terug op een mooie ervaring en fijne vakantie met veel natuurschoon. Het weer was gelukkig ook goed, slechts paar keer flinke regen. Gelukkig door onze goede voorbereiding, op een bloedzuiger na en wat muggensteken ook geen gezondheidsproblemen opgelopen.
Bedankt voor de organisatie.

Groeten,

Damion

Borneo juni 2025

Een geweldige reis, alles perfect geregeld, ook toen er even een nachtje langer ergens gebleven moest worden, 9 x gevlogen in Brasil alles liep gesmeerd. Dagboek reizen wij komen zeker bij jullie terug !! Tchau. Fons Saskia Tim en Wing

Rondreis Brazilië en Argentinië

Beste Hans,

Wezijn weer gezond en zeer tevreden thuis. Ik heb vaak gedacht om jullie tussentijds een mail te sturen. we hebben vaak tegen elkaar gezegd dat de reis echt fantastisch was en dat alles zo goed geregeld en op elkaar afgestemd was. 

Maw: we hebben echt een geweldige tijd gehad.

Het eerste hotel in playa del Carmen was helemaal goed. We konden heerlijk bijkomen en genieten van de Mexicaanse dynamiek op het strand.

Daarna naar Tulum waar we met open mond dit paradijsje aanschouwden. We hebben er zo genoten! En ook nog een zeeschildpad op t strand gezien s avonds die eieren ging leggen. Bijzonder schouwspel, de kinderen vonden het fascinerend.

Laguna Bacalar was ook een prachtige plek, waar we relaxten in hangmatten, bubbelbad en zwembad. De kanotocht was erg leuk en goed georganiseerd. Leuke Duitsers die veel vertelden onderweg over het meer en de vogels (al hebben we de foto's en filmpjes nog niet ontvangen).

Palenque waren de tempels indrukwekkend. Het hotel viel wat tegen. 

In de jungle hadden we minder mooi weer. Wel was de omgeving fascinerend, de achtergrondnuziek van brulapen en krekels waren bijzonder. Jammer dat de mensen soms harde muziek opzetten, dat verstoorde de junhlesfeer wel. De activiteiten vielen ook wat tegen qua organisatie, we moesten overal om vragen en alles werd wat sober aangeboden. Wellicht beter om hier vooraf een soort programma te regelen. 

San Christobal vonden vooral Pieter en ik zo geweldig. Het bergklimaat, de markt, de straatjes, de sfeer... Ik had er nog veel langer willen blijven. De tocht naar deMayadorpen en de kerk bracht ons in een andere wereld, we keken onze ogen uit. Toen we hoorden dat de burgermeester de week ervoor door het volk vermoord was, waren we nog meer onder de indruk van de dynamiek in een Mayadorp. 

Ook Merida was een leuke stad, waar we volop genoten hebben. We hebben in de menigte meegedanst, door de straten geslenterd, heerlijk gegeten en geborreld. Het was ook een prachtig hotel, ongelofelijk klantvriendelijk en prachtige koloniale sfeer. De tocht naar de grotten en kleine dorpen in de buurt was ook prachtig en indrukwekkend. 

Chitzen itza was ook een onvergetelijk. Het hotel was adembenemend. We keken onze ogen uit en hebben maximaal genoten van de prachtige voorzieningen. We zijn om zes uur 's ochtends naar de tempel gegaan, een fascinerend schouwspel waarbij in absolute stilte de mist optrok en de zon opkwam. Het grote tempelcomplex was zo indrukwekkend. 

De laatste plek op Holbox was qua voorzieningen wel een stapje terug. Maar de bijzondere omgeving met zandwegen, groenblauwe zee, hangmatten, gezellig dorp en de rondscharrelende leguanen de huisjes maakte veel goed. De walviashaaientocht was een van de hoogtepunten en een onvergetelijke ervaring (ondanks de zeeziekte). Ook het snorkelen, vissen vangen en daarna de vis opeten met elkaar was zo bijzonder. Alleen het hotel bij Holbox was niet zo'n succes. Het personeel snapte weinig, we hebben het vliegtuig terug ternauwernood gehaald mede dankzij onattent personeel. We hebben drie keer gezegd dat we een rekening van het eten moesten betalen, maar men wist niet hoe het zat. We zijn toen maar met alle bagage op een truck vertrokken (de taxi's reden niet vanwege de regen) omdat we veel stress hadden om de boot te halen. Uiteindelijk ging alles net goed.

Terugkijkend was de reis geweldig. Het programma was goed uitgebalanceerd, bijna alle locaties verrassend mooi en aangenaam, de georganiseerde trips waren allemaal leuk en goed. De dame van Solana tours was ook attent. We zijn er blij dat we bij jullie geboekt hebben en willen jullie enorm bedanken voor de goede en attente organisatie. 

Groetjes Marjan

Rondreis Mexico, Guatemala en Belize

Hoi Hans,

Inderdaad zijn we helaas weer thuis na een mooie reis door Colombia.

Een land met een hele vriendelijke bevolking die alles doet om je een heerlijke vakantie te bezorgen en waar we ons nooit onveilig gevoeld hebben, ook een land met een enorme verscheidenheid die we in deze reis volop hebben kunnen ervaren. Een hoogtepunt in deze reis was voor ons duidelijk het verblijf in Hato de Aurora; een hele ervaring om er te komen met een weg die op een gegeven moment eigenlijk geen weg meer is maar gewoon weiland, een heerlijk verblijf in de finca, eenvoudige maar prima kamer met een mooie veranda, een heel relaxte sfeer en een geweldige staf. We hebben daar fantastische excursies gedaan door de wetlands, over de rivier en door de bossen. 

Verdere hoogtepunten de fiets tocht in Bogota, de Tatacoa woestijn, St Augustin was erg ontspannen met een verrassend historisch park en een geweldige paardrijd rit door de bergen en ook Salento vonden wij heel gezellig. In Tayrona waren we erg blij met de Yorara Finca; geweldig gastvrije ontvangst, mooie finca waar je je meteen thuis voelde , mooi strand en zowel Tayrona als flamingo park bereikbaar met de bus. Een heerlijk verblijf. En natuurlijk hebben we Majagua nog vers in het geheugen waar we een aantal mooie duiken gemaakt hebben. Duikschool was prima met goede begeleiding afgestemd op de wensen van ons en met een mooi onderwater landschap met mooie koraal formaties en geweldige sponsen.

Nog enkele opmerkingen die we ook telefonisch met Pure hebben gedeeld:

  • vlieg ticket van Bogota naar Yopal was verkeerd geboekt voor een vlucht die niet in het schema stond waardoor we geen ticket hadden voor de vlucht die gepland stond. Wij kwamen daar op het vliegveld achter en moesten met hoge tijdsdruk met Pure andere tickets regelen. Dat leverde behoorlijk wat stres op en is op het nippertje gelukt maar daardoor misten we wel bijna een hoogtepunt van deze reis; de trip naar Hato.
  • vertrek uit St Augustin werd onduidelijk; we wisten niet wie welke transfer zou regelen en het hotel kwam met andere info dan in het reisschema stond…de vertrektijd klopte ook niet
  • we zaten met nog een ander stel in de Tatacoa woestijn en toen was er veel onduidelijkheid tav hun en ons programma en welke gids waarvoor beschikbaar was. Dat leverde s avonds al een urenlange discussie op en overdag veel telefonisch gebel met Pure tijdens deze excursie. In ons schema stond dat we om 9 uur ‘ s ochtends naar de woestijn zouden gaan (volgens de gids niet  was het 6 uur) maar dat is veel te laat voor die trip want dan is het veel te heet in de woestijn. om 6 uur vertrekken en de zonsopgang zien is veel beter.

Andere transfers gingen prima en stonden keurig op tijd klaar met een goede service en chauffeurs die ons spaans konden ontcijferen. Ook de hotels waren erg leuk met een goede service, een lekker ontbijt en goede bedden. Hierdoor en door de grote verscheidenheid en mooie wandelingen, boottochten, duiken en reizen hebben we een heel goede vakantie gehad.

Al met al hebben we heerlijk verblijf gehad in Colombia waar we met veel plezier nog van nagenieten. We zullen ook zeker Colombia aanbevelen als vakantiebestemming.

Reis Colombia

Hi Hans

Dank voor je bericht, heel attent ! We hebben een top vakantie gehad. Vooral Guatemala en Belize hadden onze voorkeur, hoewel het hier ook toeristisch is, is het toch meer laid back (zeker in vergelijking met Playa del Carmen).
De service van Solana was perfect. We hebben nog een paar keer via whatsapp contact met ze gehad. Alle transfers waren er op de afgesproken tijden (soms zelfs te vroeg).
 
Wat ons betreft waren de hoogtepunten Antigua, Semuc Champey, Tikal, Laguna Bacalar en Caye Caulker.
De markt in Chichi vonden we alle 4 te druk, maar dit bezoek was toch op doorreis naar Panajachel, dus prima combi.
We vonden het ook leuk om in Guatemala in een collectivo te rijden. We hebben daar ook andere Nederlanders ontmoet (jonge backpackers) dus dat was voor onze kids ook leuk om te zien.
 
Tikal was fascinerend en de jungle lodge was prachtig! We hebben de sunrise tour gedaan met de gids Tony van het hotel, niet goedkoop, maar erg de moeite waard. In het restaurant hadden we de avond van tevoren nog een tarantula zien lopen. Het personeel werd en niet koud of warm van (no pericoloso) maar dat vonden wij toch wel eng, zeker toen hij onder ons tafeltje doorliep!
 
Onze gids naar Semuc Champey (Manuel) was echt fantastisch ! We hebben een hele leuke dag met hem gehad.
 
Ook niets dan lof voor Maya Walk tours, die de ATM tour in San Ignacio aanbieden. Heel professioneel en ook hier was onze gids (Hector) erg informatief.
 
Als we de snorkeltochten vergelijken (Raggamuffin op Caye Caulker en de whaleshark tour op Isla Holbox) heeft die van Caye Caulker onze voorkeur: het was heel ontspannen aan boord en erg goed georganiseerd. We kregen ruim de tijd om te snorkelen en onze gidsen lieten ons fantastische dingen zien. Wat ons aan de whaleshark tour een beetje tegenviel was de lange reis per boot naar de plek waar de vissen zwemmen (2 uur) en we maakten met de boot telkens enorme klappen op het water, waardoor onze jongste een beetje misselijk werd. Eenmaal aangekomen mochten we allemaal maar een minuutje het water in met de gids, maar wat ons nog het meeste tegenstond was de massaliteit: er lagen wel 20-30 bootjes met toeristen die allemaal het zelfde deden, dus vonden we het een beetje zielig voor de dieren. Daarom hebben we meer genoten van de snorkeltocht op Caye Caulker die veel meer ontspannen was.
 
Omdat het windseizoen over was, was 4 dagen op Isla Holbox wellicht te lang. We hadden aanvankelijk nog gekeken naar lessen voor kitesurfen maar het seizoen loopt van november tot mei dus er waren geen instructeurs op het eiland. Maar Isla Holbox is een leuk charmant eiland, erg relaxed, zeker in vergelijking met de hectiek van PdC! Het was heerlijk om af te sluiten in het Magic Blue hotel, heerlijk zwembad en lekkere kamers (en super centraal gelegen).
 
Hoewel het hotel in Isla Holbox (Xaloc resort) ook prima was, leek het erop dat het personeel het werk niet altijd aankon: op zaterdagavond (onze eerste dag) was er een groot feest op het strand bij het hotel en de resten lege flessen e.d stonden er maandag nog. Ook zagen we mensen een bord spaghetti eten in het zwembad, erg vreemd, en we hebben niet gezien dat het zwembad werd schoongemaakt. 
 
Het hotel aan Laguna Bacalar was ook fantastisch! 
 
Het hotel in San Ignacio (Cahal Pech) was iets gedateerd maar verder prima. We hebben overigens heerlijk gegeten in het centrum van San ignacio! 
 
Het hotel op Caye Caulker was ook fijn, lekker centraal gelegen. Wel een beetje inspiratieloos ontbijt (zeker in vergelijking met de andere hotels) : self service bij het zwembad, maar verder prima. Heel attent van het hotel dat ze voor de dag van ons vertrek (al om 06.30 u) de avond vantevoren een koffieapparaatje en wat andere spullen goor het ontbijt hadden klaargezet.
 
De hotels in Guatemala waren ook prima. Fantastisch ontbijt bij Los Bucaros in Antigua in een mooie koloniale ontbijtzaal. 
Los Mundos in Panajachel was ook prima (fijne kamers en badkamer en centraal gelegen) 
Ook vonden we het leuk om in Coban te overnachten: duidelijk niet heel toeristisch, dus leuk om het normale leven van Guatemala mee te krijgen.
 
Tot zover mijn feedback, laat maar weten als je nog meer wilt weten!
 
Met vriendelijke groet
 
Chantal 
Reis Mexico, Guatemala en Belize

De zekerheden van dagboekreizen:

SGR
ANVR
Calamiteitenfonds
KLM
© Dagboekreizen Reis- en Boekingsvoorwaarden - Disclaimer - Copyright - Privacy - Cookies - Sitemap
 
 
 
 
 
phone