Waar wil je heen?

Unable to load widget

Welkom bij Dagboek Reizen - Individuele Rondreizen

 

Wij zijn een intieme maar zeer professionele reisorganisatie die individuele rondreizen aanbiedt naar bestemmingen waarvan we een volledige en actuele kennis hebben. We organiseren graag jouw eigen droomreis maar we hebben ook alvast een aantal prachtige privé rondreizen voor je bedacht. Lees onze reisdagboeken en laat je inspireren! Er is zoveel moois te ontdekken...

We garanderen je dat alle plekken die we aanbieden persoonlijk door ons zijn bezocht en dat nagenoeg alle hotels die wij aanbieden ook plekken zijn waar we zelf hebben geslapen! We zijn trots op onze kennis en kunnen je ook altijd heerlijke eettips geven voor onderweg of je net naar dat plekje brengen dat anderen nog niet of nauwelijks hebben ontdekt....

Als je een reis maakt met Dagboek Reizen dan garanderen we dat je reis CO2 neutraal wordt gemaakt. Wij hebben een eigen project in Brazilië dat daar zorg voor draagt en daar kun je hier alles over lezen!

Watervallen Foz do Iguazu Brazilië
  Dag 1 – Vliegen naar Brazilië De KLM had geen tarieven waar we heel blij van werden dus Tonia en ik besluiten om niet rechtstreeks te vliegen maar met de TAM. Het is heen...
Lees verder
Paardrijden in Colombia
  Dag 1 – Vliegen naar Bogota Direct vanaf Amsterdam is er helaas geen verbinding maar met Air France kan het wel via Parijs. Zo gezegd, zo gedaan. Vroeg in de ochtend staan we in...
Lees verder
Een fervedouro in de Jalapao in Brazilie
  Het is toch al weer 3 jaar geleden dat we voor het laatst voet op Braziliaanse bodem hebben gezet. Wat ons betreft veel te lang geleden maar zo gaan de dingen soms. Dit keer gaat het...
Lees verder
Borobudur tempel
Het is een mooie maandag in mei als we weer eens in de blauwe vogel stappen. Afgelopen november hadden we deze Java reis eigenlijk al willen doen maar toen moesten we onze plannen aanpassen. Nu...
Lees verder
kleurrijjk colombia
  Nadat we onze oorspronkelijke plannen om hebben moeten gooien vanwege de onrust in Ecuador die natuurlijk alweer voorbij is als we vertrekken mogen we in plaats van een combinatie van...
Lees verder
Rainbow Mountain Peru
  Dag 1 – Vliegen naar Lima Zo, na een keer of 5 de koffer te hebben in- en uitgepakt heb ik nog steeds het gevoel dat ik iets vergeten ben in te pakken, maar geen idee wat. Het...
Lees verder
Pinguins op Valdez in Argentinie
  Argentinië is een land dat voor ons Nederlanders met onze koningin een stuk dichterbij is gekomen. Op de één of andere manier houdt het mij bezig. Het is een land met...
Lees verder
Olifanten in Zuid Afrika
  Eindelijk is het dan zo ver! Jut en Jul gaan weer eens genieten. We zijn al jaren bezig om deze tocht te gaan maken maar nu mogen we dan eindelijk. We landen in ons geliefde...
Lees verder
Borrelen met olifanten in Zambia
  Sinds maart dit jaar vliegt onze blauwe trots een aantal maal per week naar Lusaka en Harare in een soort van combi vlucht. Wij hebben een kaartje gekocht maar beseffen ons aan het einde...
Lees verder

Waarom op reis met Dagboek?

 

  • Zeer persoonlijke benadering
  • Unieke ervaringen
  • Diepgaande kennis van bestemmingen
  • Klein en intiem
  • Snel en effectief

 

Lees hier meer over Dagboek Reizen

 


 

Ook bij Dagboek Reizen:

 

  • Altijd met volledige en actuele kennis van de bestemming
  • Altijd inspirerend en een unieke ervaring
  • Prachtige combinaties met andere bestemmingen

 

Meer over onze werkwijze lees je hier.

Dagboek Reizen committeert zich aan duurzaamheid

Bij Dagboek Reizen zijn wij ons bewust van de belangrijke rol die wij en onze klanten spelen in het beschermen en behouden van de vaak kwetsbare natuurgebieden op onze bestemmingen. Het is mede in onze verantwoording dat de lokale bevolking, de dieren en de natuur met respect behandeld worden.

Sinds de zomer van 2021 zijn wij trotse
Travelife Partner.

Travelife Partner - Committed to sustainability

Ervaringen van anderen

Goedemorgen,

De reis was geweldig! We hebben een hoop mooie landschappen en heel veel dieren gezien. We waren ook erg onder de indruk van de Victoria Falls. Met de vluchten is ook alles goed gegaan. Eigenlijk was alles ook uitstekend geregeld en zijn de accommodaties ons heel goed bevallen. Ook bij de autoverhuur (Namibia2Go) was alles prima geregeld. Paar dingetjes:
- in de informatie die we van jullie kregen stond dat we door de lokale agent van het vliegveld zouden worden gehaald, alle info zouden krijgen en daarna naar de autoverhuur zouden gaan. Dit bleek anders te gaan: we werden door iemand van de autoverhuur opgehaald, die bracht ons naar de verhuurlocatie, waar we de uitleg kregen over de auto. Toen we daar bijna mee klaar waren, kwam er iemand van de lokale agent om ons alle info te verschaffen. Misschien handig om dit in jullie informatie aan te passen, het was wat verwarrend nu. Iets anders is dat het fijn was geweest om het infoboek dat we van Namibia Travel Connection kregen, op voorhand te ontvangen. We hadden nu best het een en ander vooraf uitgezocht, wat ook gewoon in het infoboek stond. Ook als het gaat om algemene informatie over Namibië, het rijden, de veiligheid etc had het fijn geweest als we dit van te voren hadden gekregen en door hadden kunnen lezen.
- de lodge in Rundu (Kavango River Lodge) was echt wel de minste. Die zouden we niet aanraden om te boeken voor andere gasten. Het zicht op de rivier is mooi, maar de accommodatie is erg gedateerd, niet overal goed onderhouden en in het restaurant moesten we anderhalf op ons eten wachten. De boottocht die ze voor ons hadden geregeld bij de Kaisosi River Lodge was niet echt de moeite waard. We voeren een stukje over een weinig interessant stuk van de rivier, de schipper gaf geen uitleg, er zaten geen dieren. Achteraf hadden we die dag liever gelijk doorgereden naar de Nunda River Lodge en Rundu overgeslagen. Maar dan wordt het wel een lange reisdag.
- toen we in Katima Mulilo bleek dat de lokale agent onze transfer naar Botswana niet voor die dag had geregeld, maar per ongeluk voor 2 dagen erna. Het bedrijf dat de transfer zou verzorgen (Caprivi Adventures), pakte dit goed op en heeft zo snel mogelijk alsnog een transfer naar de Bakwena Lodge geregeld.
- Shearwater Adventure Camp (Vic Falls) is erg massaal als je net van de Bakwena Lodge komt. Maar ik kan me voorstellen dat veel verblijven in Vic Falls grootschalig zijn (en dat de kleinschaligere plekken erg kostbaar zijn).

Veel dank voor het organiseren van de reis, we hebben er erg van genoten! We komen zeker bij jullie terug.

Groet,
Annemarie en Niels

Namibië, Botswana en Zimbabwe september 2023

Beste dagboekreizen team,

Het is inderdaad al weer voorbij, we hebben er met volle teugen van genoten.
De organisatie was top. Ongelofelijk veel indrukken en sfeer momenten te veel om op te noemen, daarom zal ik jullie onze link van polar steps doorsturen met een samenvatting van onze reis en enkele van de 800 foto’s.
En plannen jullie ook reizen naar Cambodja en Laos?

Rudy

Vietnam maart 2025

Hallo allemaal!

De reis is prima verlopen! We zijn nog steeds aan het nagenieten.

De verschillen qua cultuur en natuur tussen Sarawak en Sabah hebben we tijdens de rondreis gemerkt en was leuk om te ervaren. De hotels en lodges waren van alle gemakken voorzien. Het andere hotel in Kuching is zeer goed bevallen, een aanrader! Het laatste resort op Gaya Island was wel zeer luxe, waar we even aan moesten wennen. De locatie om te snorkelen was super!

De opbouw van de reis van cultuur naar natuur hebben jullie goed ingeschat. Alleen in de stad Kota Kinabalu was ons inziens niet veel te beleven en geen aanrader om te verblijven.

In de nationale parken hebben we veel wild gezien. Dat was geweldig om mee te maken!

Helaas was in Tabin de (jonge) groep niet in staat om stil te zijn tijdens de safari’s. Wat de kans om wild te zien, toch kleiner maakt. Omdat we niet bij een andere groep konden aansluiten, hebben we in overleg met het hotel besloten om een privégids in te huren. Deze gids (Paul) was uitermate kundig en heeft ons veel (wild) laten zien in Tabin.

De geregelde transfers van/naar vliegveld e.d. hebben we als zeer prettig ervaren!

Al met al was het een zeer geslaagde trip!

Wij willen jullie bedanken voor alle moeite!

Groetjes,
Atze & Anja

Borneo oktober 2024

Beste Hans en Tonia,

Zijn idd weer terug.Hebben het heerlijk gehad, weer veel gezien en genoten.Verhalen gaan snel over de wereld, komen hier volgende week op terug, genieten jullie van Lissabon, mooier weer dan hier denk ik.

groeten,

Kees en Janny

Rondreis Zambia

Dag Hans,

Dank je wel!

 

Ja, helaas zit de reis er al weer op en mijn werkzame leventje begint morgen weer:-( maar gelukkig kan ik er voorlopig even tegenaan, want ik heb echt een fantastische tijd in Colombia gehad!

Ik heb enorm genoten van alles wat ik gezien en gedaan heb, wat een prachtland is Colombia!En wat hebben jullie samen met Pure-Colombia mijn hele reis goed geregeld zeg!

Toen ik net in het hotel in Bogotá was, werd ik al telefonisch verwelkomd en ook vlak voordat ik uit Cartagena wegging, werd ik gebeld of alles verder goed en naar m’n zin geweest was.

Tussendoor via whatsapp een aantal keer contact met ze gehad, echt super dat dat kon en hoe snel dingen vervolgens opgepakt en afgehandeld werden.

Was met name heel fijn i.v.m. Avianca die al enige tijd aan het staken geweest was en het vluchtschema nog immer continue veranderde.

Wat ik hen tevens gezegd heb (ik moet het evaluatieformulier nog naar ze sturen) is, dat alles bijzonder goed geregeld was, ik volop genoten heb, het vervoer, de gidsen en chauffeurs en de hotels prima waren en de hotels ook zeer centraal gelegen waren.

Het minste hotel vond ik Acqua Express in Medellín. Daar was de badkamer niet al te schoon, het personeel aan de receptiebalie niet al te vriendelijk en er was wel heel veel geluidsoverlast (zowel van binnen als van buiten komend).

Verder waren alle hotels perfect, zeker Casa Mara en Salento Plaza. Wel was er op diverse locaties tevens geluidsoverlast (harde muziek die lang door ging), maar dat is deels ook lastig te voorkomen (zeker de op de raarste tijden kraaiende hanen;-).

De gidsen en chauffeurs waren allen zeer vriendelijk en goed evenals het vervoer zelf.

Ik vond het van een aantal mensen die ik wat langer/vaker gehad heb zelfs “moeilijk” afscheid te nemen. Met name Victoria (Bogotá) en Jaime (die ik vanaf Neiva tot Popayan als chauffeur/gids gehad heb).

De reis zat qua opbouw en afstanden ook goed in elkaar. Was een mooie afwisseling van cultuur en natuur.

Helaas dit keer geen condors gezien (heb ik jaren geleden in Peru wel gezien), maar Puracé National Parc was evengoed zeer mooi en een bijzondere locatie.De Tatacao dessert vond ik echt prachtig, zeker het rode stuk.

Doordat Avianca met haar vluchten aan het stunten was, heb ik een dag later dan gepland alsnog de Spaanstalige (!) sterrenwacht meegemaakt. Ik versta het Spaans erg goed (beter dan ik het kan spreken) dus dat was geen probleem en een heel leuke en boeiende ervaring.

Cartagena was nu al bloedje heet, maar idd erg mooi. Het enige nadeel daar vond ik die verkopers die je om de haverklap aanspreken of je water, een hoed, een zonnebril, fruit of een toer wilt doen. Maar ze accepteerden wel een nee, dus waren wat dat aangaat niet vervelend.

Salento was heel bijzonder en zeker het gebied met de waxpalmen. De tour daar was mooi en eindigde zelfs met een koffieproeverij

En ga zo maar door… ik kan over elke plaats waar ik geweest ben het nodige mooie schrijven, maar ga jou daar niet mee vermoeien:-)

Kortom: top tijd en super vakantie in Colombia gehad!

Het weer zat ondanks dat ik in de regentijd was ook volop mee (overdag alleen maar prachtig weer gehad met af en toe wat bewolking, paar keer in de nacht een bui gehad), dus beter kon het allemaal niet.

Veel groeten,

Natascha

Rondreis Colombia

Beste Hans, 

Het is veel te koud hier! We willen terug! Thuis aangekomen weer lekker druk met alles en nog wat. We vonden de reis erg leuk en zijn ook lekker tot rust gekomen, hadden we beide wel nodig.

Enige puntje was dat sommige vluchten niet lekker aansloten waardoor we tijd verloren en dat op het vliegveld moesten volmaken. 

Al met al mooie reis! Nogmaals dank voor het samenstellen van de reis! En dank aan Mr. Phong contactpersoon in Vietnam, hij was erg behulpzaam met alles!

Wie weet tot weer in de toekomst... voor een ander mooie reis.

 

Lin

Rondreis Vietnam & Cambodja

Goedemorgen!

Ik had me voorgenomen jullie direct naar Mexico te mailen om jullie deelgenoot te maken van onze ervaringen.. En zoals dat dan dus gaat, stelde ik dat steeds uit.
Toch een soort van excuses daarvoor, want ik heb veel dankbaarheid voor jullie en blijheid gevoeld naar jullie..
Het was een heerlijk verzorgde reis, met hele fijne hotels en fantastisch mooie plekken!

Zal ik gefragmenteerd wat delen?

Algemeen
De communicatie met jullie is echt fijn en heel direct. Jullie voel(d)en echt als partner in de reis qua betrokkenheid en bereidheid.
Zoals gezegd was alles enorm goed geregeld, qua transfers, auto huur, hotels en het uitgewerkte programma. Ook alle do's and don'ts waren helpend!

Ik vond Mexico prachtig, zoveel mooie plekken gezien en heerlijk gegeten. Heftige keerzijde voor mij was hoe er steeds weer misbruik van je gemaakt werd. Alleen ín de hotels heb ik me vrij, open en licht gevoeld (mijn lievelings staat van zijn). Daarbuiten moesten we toch steeds op onze hoede zijn, wat afstandelijk zijn/ doen en een hardheid uiten om mensen op afstand te houden doe het niet goed met ons voor hadden.

Bij aankomst op het vliegveld in Cancun werden we misleid en deden ze een poging tot oplichting. Hier heb ik al contact over gehad met jullie.. Gelukkig voelde het niet goed, waardoor we nooit hebben betaald en weg zijn gelopen.

Later zijn we nog aangehouden door de politie bij een roadblock voor onzinredenen.. Gelukkig hadden we (op advies van jullie) onze portemonnee bijna leeg gehaald en zijn we met de betaling van een klein bedrag door kunnen rijden (de agent wilde het rijbewijs van Rob niet teruggeven.. toen wij voorstelden mee te gaan naar het politiebureau, kon dat niet..).

We hebben trouwens een betere ervaring opgedaan door een Über te nemen ipv een taxi! Voelde betrouwbaarder en 'helderder' qua prijs.

Ook nog fijn om te noemen dat we Mexico veel goedkoper hadden verwacht, maar de prijzen zijn redelijk vergelijkbaar met hier..

Playa del Carmen
Prachtig hotel, fijne ontbijt plek ???? en levendige stad (voor mij wat te toeristisch, maar tegelijk toch ook charmant). Één dag was genoeg..

Valladolid
Fijn charmant hotel, prima ontbijt.. Blij dat er een zwembad was. De eerste cenotes en Maya ruïnes bekeken vanuit daar, prachtig.

Merida
Hotel minst bijzonder, zo ook het ontbijt.. Het zwembadje was erg smerig (gevraagd of dit verschoond mocht worden, maar hebben ze niet gedaan.. Zo gelaten). De wijk leek wat armoedig in eerste instantie, maar het andere deel van Merida vond ik fantastisch fijn.. Voelde heel lieflijk, heerlijk gegeten ook!

(Izamal vonden we trouwens echt niet bijzonder)

Bacalar
Mijn hoogtepunt.. Die lodges waren geweldig! De lagunes adembenemend.. Bacalar heel fijn en chill. We hebben ons heerlijk gevoeld daar en waren graag langer gebleven.

Via Tulum gereden.. Wat een fijn stadje (deel wat wij gezien hebben).

Isla Mujeres
Fijn hotel, mooie ligging: zwembad en strand. Ontbijttip: Oh my brunch.
Ook genoten van een fijne Beachclub!
Levendig stadje, vooral horeca en dezelfde winkeltjes.. Fijn om nog even te hangen en niets te hoeven. Fijne afsluiter!

Al met al dus een onvergetelijke topreis. Ik ben heel blij dat we het met jullie begeleiding hebben gedaan!
Laat je het me weten als je meer informatie wil over het één of ander?
En stuur me ook gerust een linkje voor een officiële review ergens.. Ik deel graag mijn tevredenheid!

Nogmaals, ontzettend bedankt voor alle hulp, informatie, begeleiding en voelbare betrokkenheid!

Lieve groet,
Daisy

Mexico april 2024

Hallo Hans,

We zijn inderdaad weer thuis! En wat hebben we genoten, wat is Costa Rica een fantastisch land met prachtige natuur, zoveel verschillende dieren en vriendelijke mensen.

De hotels waren stuk voor stuk bijzonder en er zat een leuke variatie in de reis. 

Alles is goed verlopen en was goed geregeld.

Hartelijk dank voor de invulling van het programma zo, was top! En we zullen jullie zeker aanraden.

Groeten

Karin en Raf

Reis Costa Rica

Dag Hans

Inderdaad zijn wij weer terug van een prachtige reis. Namens ons alle 4 compliment voor Dagboekreizen dat alles perfect geregeld en uitgevoerd werd ter plekke. Alle hotels ook prima in orde , zeer afwisselend en met ieder een eigen charme.

We hebben zoals vooraf bedacht met name erg genoten van de prachtige natuur van Sri Lanka en het bezoek aan de verschillende parken was zeker een succes met als klap op de vuurpijl 2 luipaarden gezien in Wilpatti. Kijk dat kon jij dan niet regelen ????maar die mazzel hadden we. 

Nog extra compliment voor onze goede  chauffeur  Nishanti , zeer vriendelijk en zorgzaam . Iedere dag weer opgewekt aan de start en dacht overal bij mee en regelde van alles. 

Kortom wij zijn absoluut tevreden reizigers, dus namens ons alle vier dank en mogelijk tot ziens!

Groet Els

Reis Sri Lanka

De zekerheden van dagboekreizen:

SGR
ANVR
Calamiteitenfonds
KLM
© Dagboekreizen Reis- en Boekingsvoorwaarden - Disclaimer - Copyright - Privacy - Cookies - Sitemap
 
 
 
 
 
phone