Waar wil je heen?

Unable to load widget

Welkom bij Dagboek Reizen - Individuele Rondreizen

 

Wij zijn een intieme maar zeer professionele reisorganisatie die individuele rondreizen aanbiedt naar bestemmingen waarvan we een volledige en actuele kennis hebben. We organiseren graag jouw eigen droomreis maar we hebben ook alvast een aantal prachtige privé rondreizen voor je bedacht. Lees onze reisdagboeken en laat je inspireren! Er is zoveel moois te ontdekken...

We garanderen je dat alle plekken die we aanbieden persoonlijk door ons zijn bezocht en dat nagenoeg alle hotels die wij aanbieden ook plekken zijn waar we zelf hebben geslapen! We zijn trots op onze kennis en kunnen je ook altijd heerlijke eettips geven voor onderweg of je net naar dat plekje brengen dat anderen nog niet of nauwelijks hebben ontdekt....

Als je een reis maakt met Dagboek Reizen dan garanderen we dat je reis CO2 neutraal wordt gemaakt. Wij hebben een eigen project in Brazilië dat daar zorg voor draagt en daar kun je hier alles over lezen!

Diner op het strand in Zuid India
Dag 1 – Vliegen naar Dehli Het is iets veel te lang is blijven liggen maar nu gaan we dan eindelijk! Het is net lente als we op zondag naar Delhi vliegen. Er zijn natuurlijk vele...
Lees verder
Kleurrijke markt van Sapa in Vietnam
Na ons Costa Rica en Mexico avontuur is het tijd om weer eens een hele andere kant op te vliegen en dus zetten we op een regenachtige dag in september koers naar Schiphol. Een kleine 11 uur later...
Lees verder
Luxe safari auto in Tanzania
  Dag 1 – Aankomst Nairobi Na gisteren een comfortabele dagvlucht met de KLM te hebben genoten en aan te zijn gekomen op mijn thuis in Nairobi (zo voelt deze...
Lees verder
Stranden in Mexico en Costa Rica
  We zijn zeker niet van plan om onze eigen kinderreizen te gaan promoten of lanceren maar onze dochters zijn op een leeftijd gekomen dat het leuk is om ze op reis mee te nemen. Na lange...
Lees verder
We zijn weer onderweg. Dat blijft toch echt het lekkerste dat er is. Je spullen bij elkaar zoeken en de belofte dat je morgen heel ergens anders zal zijn.   Dag 1 – We beginnen in...
Lees verder
De rijke onderwaterwereld van Belize
Het is weer zo ver! We mogen op pad… We hebben maanden geleden bij één van de vele KLM tickets toegeslagen en zo zitten we vanmorgen op stoel 5 en dat is zalig! Het is pure...
Lees verder
De Pantanal revisited
  Dag 1 – Aankomst in Rio Het is een mooie dag in maart als we de grote blauwe vogel inklimmen voor een nieuw avontuur in Brazilië. We hebben ons erg verheugd op deze zeer...
Lees verder
Watervallen Foz do Iguazu Brazilië
  Dag 1 – Vliegen naar Brazilië De KLM had geen tarieven waar we heel blij van werden dus Tonia en ik besluiten om niet rechtstreeks te vliegen maar met de TAM. Het is heen...
Lees verder
Borrelen met olifanten in Zambia
  Sinds maart dit jaar vliegt onze blauwe trots een aantal maal per week naar Lusaka en Harare in een soort van combi vlucht. Wij hebben een kaartje gekocht maar beseffen ons aan het einde...
Lees verder

Waarom op reis met Dagboek?

 

  • Zeer persoonlijke benadering
  • Unieke ervaringen
  • Diepgaande kennis van bestemmingen
  • Klein en intiem
  • Snel en effectief

 

Lees hier meer over Dagboek Reizen

 


 

Ook bij Dagboek Reizen:

 

  • Altijd met volledige en actuele kennis van de bestemming
  • Altijd inspirerend en een unieke ervaring
  • Prachtige combinaties met andere bestemmingen

 

Meer over onze werkwijze lees je hier.

Dagboek Reizen committeert zich aan duurzaamheid

Bij Dagboek Reizen zijn wij ons bewust van de belangrijke rol die wij en onze klanten spelen in het beschermen en behouden van de vaak kwetsbare natuurgebieden op onze bestemmingen. Het is mede in onze verantwoording dat de lokale bevolking, de dieren en de natuur met respect behandeld worden.

Sinds de zomer van 2021 zijn wij trotse
Travelife Partner.

Travelife Partner - Committed to sustainability

Ervaringen van anderen

Beste Hans, 

Het is veel te koud hier! We willen terug! Thuis aangekomen weer lekker druk met alles en nog wat. We vonden de reis erg leuk en zijn ook lekker tot rust gekomen, hadden we beide wel nodig.

Enige puntje was dat sommige vluchten niet lekker aansloten waardoor we tijd verloren en dat op het vliegveld moesten volmaken. 

Al met al mooie reis! Nogmaals dank voor het samenstellen van de reis! En dank aan Mr. Phong contactpersoon in Vietnam, hij was erg behulpzaam met alles!

Wie weet tot weer in de toekomst... voor een ander mooie reis.

 

Lin

Rondreis Vietnam & Cambodja

Beste team Dagboekreizen,

We hebben een geweldige reis achter de rug, veel gezien, gedaan, indrukken opgedaan en herinneringen gemaakt. Het was allemaal heel goed geregeld, onze dank daarvoor. Het begon zodra we uit het vliegtuig stapte, de eerste mensen die we zagen op Bangkok waren de mensen die ons naambord hoog hielden en ons in sneltreinvaart via 'achter/zijdeuren' over de luchthaven, door de douane en bagageband bij Charlie, onze eerste gids afleverde. We waren helemaal verbaasd, het was daardoor super relaxed. Alle transfers waren goed geregeld, evenals de gidsen en de activiteiten die we allemaal gedaan hebben. Het weer zat ook mee, alleen bij Khao Sok NP (vooral op het meer) hebben we echt regen gehad en bij aankomst op Koh Tao was ook nog wat regenachtig. De volgende dag was nog wat bewolkt en daarna nog paar dagen stralend weer gehad. Kortom ook dat was 'goed geregeld'. De airco in alle hotels kwamen goed van pas.????

Nog een laatste vraagje. Tijdens de streetfood tour zijn door de (lokale) gids allemaal foto's gemaakt van ons, we hebben die alleen niet meer ontvangen na afloop. Weten jullie toevallig of die nog op te vragen zijn? Van het suppen en kookworkshop hebben we wel de foto's ontvangen.

Kortom, nogmaals bedankt voor jullie goede zorgen. Ook bij het realiseren van de laatste aanpassingen in het programma.

Met vriendelijke groet,

Familie de Graaf.

Thailand juli 2025 de graaf

Hallo Hans en team,

Onze trip in Costa Rica zit er inderdaad helaas alweer op.

Van begin tot het einde (de tours, de activiteiten, de hotels,…. ) was alles (alweer) tot in de puntjes geregeld, waarvoor we inmiddels ook het team van CSR bedankt hebben.

We hebben enorm genoten van de prachtige en unieke locaties vnl Tortuguero en Bocca Tapada (het overnachten in een treehouse stond op ons verlanglijstje en heeft alle verwachtingen ingelost) vonden wij heel bijzonder.
Het Raften was uitdagend maar heel plezant, onze eerste ervaring met ziplinen doet alleen maar smaken naar meer, we hebben Walvissen en dolfijnen gezien en tot slot mijn wens om tijdens het snorkelen schildpadden te zien is uitgekomen. Kortom, een onvergetelijke reis!

Als we enkele tips mogen geven:
-onderweg naar Sarapuiqui (komende van Puerto Veijo) hebben wij een kort bezoek gebracht aan ‘Frogs Heaven’. Zeker een aanrader!!
-in Monteverde zijn we gaan ziplinen. Hier zouden we durven adviseren om zelf naar de locatie te rijden, zeker vanuit het hotel waar wij verbleven (Sibu Boutique Hotel) zodat je niet afhankelijk bent van het de iets wat beperkte transfertijden terug naar het hotel. (Al is dit niet meer dan een kleine voetnoot/tip)

We zijn nog maar net thuis maar dat belet ons niet om al na te denken over en te dromen van de volgende bestemming ??
In 2026 willen wij graag naar China. Helaas vinden wij deze bestemming niet terug op jullie site en veronderstellen wij dat wij hiervoor beroep gaan moeten doen op een andere organisatie?! ???? Kunnen jullie een organisatie aanbevelen, dan horen we dit heel graag.

Voor 2027 komen we terug op antenne want Brazilië staat dan op ons programma.??

Bedankt om er alweer voor te helpen zorgen dat we zonder zorgen ten volle hebben kunnen genieten van het prachtige Costa Rica.

Groetjes Ginny en Werner

Costa Rica februari 2025

Hallo Dagboekreizen,

Veel te laat maar een aantal maal gewoon vergeten om nog een feedback te sturen over onze reis naar Egypte. Hierbij alsnog, al hoop ik niet dat het mosterd na de maaltijd is.

We hebben genoten van onze reis, alles was tot in de puntjes verzorgd.
De Nijlcruise was zo onwijs gaaf, heb alleen maar om me heen gekeken en genoten. De kamer op de boot was echt top, heerlijke bedden en alles was schoon. Personeel was heel vriendelijk en we hebben genoten.
Onze eerste dag in Cairo was overigens wel even een enorme cultuurschok, Cairo is geen stad naar ons hart om het zo maar te noemen, had af en toe het idee dat we in de Gazastrook liepen, wat een vieze en arme stad, we hebben dan ook niet de moeite genomen om nog naar een leuke Bazar te gaan want, dat durfde we niet alleen. De Piramides was daar in tegen GEWELDIG. Iets wat we zo graag wilde zien en het was overweldigend. We hadden een hele fijne gids en hebben genoten al vonden wij het contrast met die grote vieze stad wel heel groot.
Het hotel was overigens prima al hebben we daar niet veel van gezien, het diner en ontbijt was ook prima.

Daarna de vlucht naar Aswan voor de Nijlcruise, ook alles weer prima geregeld. Alles was eigenlijk prima geregeld. De gidsen waren, (op 1 na een dame, die had er niet zoveel zin in en was niet heel vriendelijk) allemaal super. Alle excursies waren prachtig en hebben we enorm genoten. Wat ik, Marion, persoonlijk minder vond was alle uitleg over de hiërogliefen, je onthoud het niet en vond het teveel, maar mijn nichtje Pam die vond het juist weer heel interessant.
We hebben echt genoten van alles om ons heen, zelfs ook van andere toeristen, waaronder de Aziatische toeristen, wat een bijzonder volk is dat. Maar goed eigenlijk was alles perfect, het laatste hotel aan de Nijl in Luxor was echt ook fantastisch, die 2 dagen daar waren een fantastische afsluiter. Wel waren we heel blij om naar huis te gaan. Alles was mooi en leuk maar tegelijkertijd hebben we ons nog nooit zo ver van huis gevoeld. We zijn er achter dat wij heel blij zijn dat we in Nederland wonen en ik (marion) persoonlijk de wereld niet meer hoef te zien, ben heel blij hier in Europa. Maar dat heeft verder niets met jullie organisatie te maken hahahaha ;-) Het land Egypte is een bijzonder land, ze hebben een prachtige geschiedenis en mooie tempels maar de steden erom heen zijn druk, vies, arm (en vooral heel stoffig hahaha), we zullen er, wat dat betreft, niet snel nog eens heen gaan.

Egypte december 2024

Beste Hans en Neelke,

We zijn alweer een week thuis na onze reis naar Sri Lanka en de Malediven. Graag willen we jullie nog laten weten dat we een fantastische reis hebben gehad, wat hebben we genoten! Het programma dat jullie hadden samengesteld was helemaal top! De gids was tevens fantastisch, in de bijlage de review die ik hem heb gestuurd.

We kunnen Dagboek reizen aan iedereen met 100% overtuiging aanbevelen. Van het gesprek bij jullie op kantoor tot aan de laatste dag het was helemaal top!! Dit is wat je wilt als je een mooie reis gaat maken.

Dank jullie wel.

Familie Steinmeijer

Sri Lanka en de Malediven 2023

He Hans,

Sorry voor mijn heeeeeele late reactie, maar wij hebben een geweldige reis gemaakt, wat een bijzonder prachtig land is Namibië!!!!
Zoals al eerder gemaild, maar dank voor jullie last minute regelwerk van deze trip!
We hebben genoten!

* De opbouw van de dieren was prima, van de verschillende antilopen / zebra's / struisvogels / giraffen, naar de olifanten, katachtigen en neushoorns etc. Wow allemaal!!!!
* Ook de accomodaties waren heerlijk, van mooi naar geweldig naar perfekt!
Enige die eigenlijk erg buiten de boot viel was Halali Resort in Etosha park. Was zijn glorie voorbij, slecht onderhouden huisje, het verschil met de andere lokaties was echt groot. Ook het eten daar, echt slecht. Geheel was ook masaal/druk. Vergeleken met andere lokaties, waar het heerlijk rustig en relaxed was.
Maar goed, geen probleem, maar wilde het toch melden.

Groetjes en graag tot de volgende keer,

Saskia

Namibie zomer 2022

Hallo Hans en Tonia, 

Wij hebben een prachtige reis gehad en er echt van genoten met de jongens en zoveel indrukken en ervaringen meegemaakt, teveel om op te noemen !  :)

De drukte in HCMC tegenover de rust op het water in de Mekong delta.  Een relatief rustig Hanoi en een prachtig Sapa met trekking door de rijstvelden.

Overal was er veel zorgzaamheid van de mensen ( en de gidsen ! ) .Vooral de gidsen Luang en mr. Ling in hun organisatietalent en specifiek mr Ling (in Hoi An ) met zijn kennis. Hij gaf ook Chris nog een verjaardag cadeau, heel attent !

Halong Bay was een verademing op zich en bijzonder aangenaam voor ons.

In Hoi An zijn we ook ook nog naar een kledingzaak geweest en een heren suite, een pantalon en dames blouse op maat laten aanmeten, geweldig gelukt !

We hebben een ochtend gefietst, als tripje georganiseerd door het Resort. ook heel interessant en leuk geweest.

We hebben op de laatste dag nog een tripje per speedboat naar de Cham eilanden gemaakt en lekker gesnorkeld en gezwommen, absoluut  een aanrader ( ook geregeld door mr. Ling. ) 

We zijn bijzonder tevreden over de organisatie vanuit Dagboek reizen in combinatie met jullie lokale gidsen, overal waren de transfers goed geregeld en waren de mensen op tijd (met duidelijk bordje Party Heijink ).

Ook de accommodaties en het lokale eten waren allemaal erg geslaagd, ook heel afwisselend in stijl, en paste goed bij ons. Vooral de zwembaden en de WIFI FREE  bij de hotels is met kinderen heel aangenaam.

Complimenten hiervoor !

Rondreis Vietnam

Hallo Hans,

We zijn sinds 2 dagen weer terug in Nederland en inmiddels al weer volop aan het werk. Om te voorkomen dat we door de drukte van het werk de vakantie al weer helemaal vergeten zijn, gelijk maar even een email naar jou om onze ervaringen met je te delen.

Allereerst kunnen we zeggen dat we een prachtige reis hebben gehad waar we met volle tevredenheid over terug kijken. Onze vlucht naar Johannesburg verliep volledig volgens schema en de volgende dag zijn we direct doorgevlogen naar Maun. Eventjes een half uur wachten waarna we onze eerste ervaring hadden met een cesna voor maximaal 6 personen waar we met z'n 3-en, incl. piloot, in zaten. Door de warmte in Botswana werden we gelijk al gewaarschuwd voor bumby flights, maar alle 5 vluchten vielen gelukkig mee. Geen grote bumps gemaakt, niet misselijk geweest en op 1 van de vluchten zijn we heel laag gevlogen, waardoor we veel olifanten, giraffes, hippo's en buffalo's hebben gezien. Dus dat was allemaal super geregeld.

Nxai Pan vonden we prachtig. De lodge ligt geweldig mooi, enorm veel ruimte en leuk ontworpen. En fantastisch uitzicht op de drinkplaats waar regelmatig olifanten, gnoes, giraffes en zebra's kwamen drinken. Lekker kleine groep, zaten er met maximaal 10 man. Een aantal safari's zelfs met ons tweeën en de gids + tracker (we hadden Kaiza die jullie ook hadden in de dagboekreis, prima tracker). Naast het bekende wild veel leeuwen en cheeta's gezien. Zijn niet naar de baobabs geweest, vonden we te ver rijden en wilden liever van het wild genieten. Hebben in Tanzania al heel veel baobabs gezien, dus dat was prima zo. Staff was erg plezierig en hadden heel leuk contact met Janet, een van de managers. Absoluut een aanrader dit park.

Pom Pom was ook erg leuk. Wat minder luxe en tent was niet erg groot, maar verder helemaal prima. Leuke tocht met de comoro's gemaakt (helaas al wel erg warm die ochtend, je brandde bijna de boot uit) en nog een leuke speedboottrip gemaakt om de alle vogels goed te kunnen bekijken. Hebben wel 45 minuten bij de maribu storks gelegen en prachtige foto's gemaakt. Nog wel wat commotie gehad omdat de gids niet op tijd in staat was om een Hippo te ontwijken en hij er met volle vaart overheen voer. Enorme klap, gelukkig was de motor maar licht beschadigd, maar we kunnen alleen maar hopen dat de hippo dit ongeluk overleefd heeft. Vreemd genoeg hebben we dit later in Chobe nog een keer beleefd toen de gids over een krokodil heen voer en ook een klap veroorzaakte. Maar hierover later meer.

Veel gezien in Pom Pom. Naast Leeuwen, jackals, ook een luipaard die op jacht was gespot. En ja, dat is toch het dier dat we graag willen tegenkomen. Dus super dat dat al in het 2e park gebeurd is. Meest opvallende hier was mijn persoonlijke ontmoeting met een hippo 's avonds laat. Zoals je waarschijnlijk weet zit in Pom Pom het toilet net achter het hoofdgebouw, daar waar het pad naar de tenten begint. Stond te wachten totdat de wc vrij was en was rondjes aan het lopen voor de wc toen ik ineens oog in oog stond met een hyppo. Gelukkig bleef hij onverstoorbaar doorgrazen op minder dan 10 meter afstand en kon ik gemakkelijk teruglopen en iedereen waarschuwen. Uiteraard met z'n tienen daarna staan kijken, maar hebben maar geen risico's genomen. De hippo is met lichtsignalen weer het water in gestuurd. Helaas geen foto's kunnen maken, maar blijft een leuk verhaal.

Na Pom Pom zouden we naar Kwara gaan, maar tot onze grote verrassing weren we naar Little Kwara gebracht. Geen idee hoe dit tot stand is gekomen, maar hier waren we super blij mee. Met afstand het mooiste camp, fantastische tent met super uitzicht. Lekker klein kamp (zaten hier met z'n tienen, is het maximale), heel persoonlijk en enorm goede gids die heel veel verstand van zaken had en het ons echt naar de zin heeft gemaakt. We hadden al gehoord van 2 verschillende stellen dat er een reisorganisatie (gevestigd op Mauritius) net voor de kerst failliet was gegaan en dat heel veel boekingen in de delta via dit bureau waren gedaan. Al deze gasten hadden een behoorlijk bedrag betaalt en hiervan was niks aan de camps en vliegtuigmaatschappijen betaald. Sommige gasten waren daar pas achter gekomen toen ze aankwamen in Maun en daar te horen kregen dat ze alles opnieuw moesten betalen. Mogelijk dat daardoor ruimte was ontstaan in Little Kwara, lang niet alle gasten hebben daarna voor de 2e keer kunnen betalen. Ook hadden we bij Janet in Nxai Pan aangegeven dat we naar Kwara gingen omdat Little Kwara al vol zat. Mogelijk heeft zij hier ook iets mee gedaan. We weten het niet en dat is ook niet echt belangrijk, feit is dat we nu als extra bonus erbij kregen. 

Ook hier weer veel leeuwen, olifanten, hyena en weer een luipaard gezien. Helemaal top dus.

De delta vonden we echt geweldig en de service was ook helemaal prima. De hele dag door wordt je voorzien van je natje en je droogje, het eten was de ene keer beter dan de andere, maar altijd ruim voldoende. En we hebben het grote geluk gehad dat we de eerste 9 dagen geen drup regen hebben gehad. Geen onweersbuien tijdens het vliegen en ook geen onweersbuien tijdens de safari of de boottrip. En dat terwijl we middenin het regenseizoen zaten. Het was wel heet, maar niet heel erg vochtig dus prima uit te houden.

Na de delta doorgevlogen naar Kasane, Elefant valley lodge. Prachtige ligging, goed eten, prima service en fantastisch uitzicht op de drinkpool. Veel olifanten hier gezien en bij het vallen van de avond kwam er een groep van ca. 50 buffalo's even wat drinken. De tent was prima, wel een beetje weinig schaduw (hadden net een tent waar geen bomen omheen stonden dus een beetje warm) en net niet een optimaal uitzicht op de drinkpool. Maar ach, we waren natuurlijk zo verwend met Little Kwara dat we dit ook weer even in perspectief moeten zien.

Wat ons helaas hier wel erg tegenviel waren de safari's. Ondanks de prachtige ligging van het camp zit het wel 45 minuten rijden van het Chobepark en de weg er naar toe is niet echt interessant. Recht toe recht aan, zo nu en dan zie je even een olifant, maar verder valt er niet veel te zien. En dat totaal 1,5 uur heen en terug vonden we een beetje jammer. En zoals ik al schreef hadden we z' on perfecte tijd in Nxai Pan en de Delta gehad met super gidsen dat we hier echt even moesten slikken toen we een wel heel erg standaard safari voorgeschoteld kregen. Een gids die standaard verhaaltjes vertelde, niet goed verstaanbaar, niet uitging van wat wij graag wilden zien maar uitging van een standaard programma. De watersafari was vooral een teleurstelling met als dieptepunt langzaam varen langs alle lodges en te horen te krijgen hoe ze allemaal heten en hoe goed ze wel niet waren. Tja, daar komen we niet voor. De gids had geen enkel verstand van hoe je het beste het licht voor de foto's kunt vangen, zag niet waar de meest interessante zaken te zien waren en moesten steeds vragen of hij anders wilde gaan varen of anders wilde gaan liggen om de olifanten, krokodillen en hippo's zo goed mogelijk te kunnen fotograferen. Waarschijnlijk hebben we hem behoorlijk om zijn zenuwen gewerkt, want hij is op een gegeven plank gas gaan varen om ons naar een groep hippo's te brengen die alweer onderweg waren naar het water en heeft toen een krokodil overvaren. Beetje jammer. Ook bleek tijdens de safari dat de auto niet eens over een first aid kit beschikte. Een van de gasten is bij het uitstappen voor de sundowner uitgegleden en heeft haar arm helemaal opengehaald. Er was alleen wat ijs uit de koelbox aanwezig, terwijl de vellen erbij hingen en er niet eens ontsmettingsmiddel en verband aanwezig was.

De lodge is een heel prima keuze, maar door het commerciële van Kasane valt het toch een beetje in het niet bij de eerdere parken. We weten niet meer waarom wij de reis in omgekeerde volgorde hebben gedaan t.o.v. de dagboekreis, maar het is naar onze mening niet verstandig om Chobe als laatste te doen. Je bent dan teveel verwend met met name de delta en dan valt het snel tegen. Een tip voor jullie voor de andere reizigers die ook zo'n reis willen maken.

Ten slotte zijn we naar de Vic Falls gereden. Ilala lodge voldeed helemaal aan onze verwachtingen. Uiteraard wilden we wel even zien wat we hadden opgegeven, nl. het Vic Falls hotel. Hebben hier de 2e avond gegeten. Moet zeggen dat het eten wel beter was dan in Ilala, maar hebben verder geen spijt van de keuze die we hebben gemaakt. Vic Falls hotel is een begrip (en onze vrienden in Johannesburg hebben ons voor gek verklaard dat we hier niet hebben geboekt!), maar het is ook stijf, oubollig, zitten veel bejaarden en de standaard kamers zijn erg klein. Dus je betaalt veel voor met name de plek en de historie. En Ilala is wat knusser en afrikaanser, dus was helemaal prima.

Uiteraard een prachtige wandeling bij de falls gedaan en mooie foto's gemaakt. Erg getwijfeld of nu wel of niet een helikoptervlucht zouden doen. Veel geld voor 12 minuten hoog vliegen en achteraf blij dat we het niet gedaan hebben want de 2e dag 's middags enorm onweer en regen gehad. Onze eerste bui en gelijk eentje van formaat. Qua temperatuur was het minder warm hier dan in de delta, maar wel enorm vochtig waardoor we alleen maar aan het zweten waren. Hier werden we ons ook bewust van het feit dat we erg veel geluk hebben gehad op het grootste gedeelte van onze reis met het weer, want de drukkende warmte speelt je heel snel parten.

We hebben de vakantie afgesloten met nog een paar dagen bij onze vrienden in Johannesburg en hier lekker bijgekomen van de drukke dagen en nog even heerlijk gerelaxt. Heb er een heel verhaal van gemaakt, maar dan weten jullie in ieder geval wat we allemaal beleefd hebben. We hebben een prachtige reis gehad en willen jullie daarvoor hartelijk bedanken. We weten jullie zeker te vinden wanneer we weer een reis willen gaan maken die een goede organisatie vooraf behoeft.

Groet,

Aly & Jetze

Rondreis Botswana en Zuid-Afrika

Hallo allemaal!

De reis is prima verlopen! We zijn nog steeds aan het nagenieten.

De verschillen qua cultuur en natuur tussen Sarawak en Sabah hebben we tijdens de rondreis gemerkt en was leuk om te ervaren. De hotels en lodges waren van alle gemakken voorzien. Het andere hotel in Kuching is zeer goed bevallen, een aanrader! Het laatste resort op Gaya Island was wel zeer luxe, waar we even aan moesten wennen. De locatie om te snorkelen was super!

De opbouw van de reis van cultuur naar natuur hebben jullie goed ingeschat. Alleen in de stad Kota Kinabalu was ons inziens niet veel te beleven en geen aanrader om te verblijven.

In de nationale parken hebben we veel wild gezien. Dat was geweldig om mee te maken!

Helaas was in Tabin de (jonge) groep niet in staat om stil te zijn tijdens de safari’s. Wat de kans om wild te zien, toch kleiner maakt. Omdat we niet bij een andere groep konden aansluiten, hebben we in overleg met het hotel besloten om een privégids in te huren. Deze gids (Paul) was uitermate kundig en heeft ons veel (wild) laten zien in Tabin.

De geregelde transfers van/naar vliegveld e.d. hebben we als zeer prettig ervaren!

Al met al was het een zeer geslaagde trip!

Wij willen jullie bedanken voor alle moeite!

Groetjes,
Atze & Anja

Borneo oktober 2024

De zekerheden van dagboekreizen:

SGR
ANVR
Calamiteitenfonds
KLM
© Dagboekreizen Reis- en Boekingsvoorwaarden - Disclaimer - Copyright - Privacy - Cookies - Sitemap
 
 
 
 
 
phone