Waar wil je heen?

Unable to load widget

Welkom bij Dagboek Reizen - Individuele Rondreizen

 

Wij zijn een intieme maar zeer professionele reisorganisatie die individuele rondreizen aanbiedt naar bestemmingen waarvan we een volledige en actuele kennis hebben. We organiseren graag jouw eigen droomreis maar we hebben ook alvast een aantal prachtige privé rondreizen voor je bedacht. Lees onze reisdagboeken en laat je inspireren! Er is zoveel moois te ontdekken...

We garanderen je dat alle plekken die we aanbieden persoonlijk door ons zijn bezocht en dat nagenoeg alle hotels die wij aanbieden ook plekken zijn waar we zelf hebben geslapen! We zijn trots op onze kennis en kunnen je ook altijd heerlijke eettips geven voor onderweg of je net naar dat plekje brengen dat anderen nog niet of nauwelijks hebben ontdekt....

Als je een reis maakt met Dagboek Reizen dan garanderen we dat je reis CO2 neutraal wordt gemaakt. Wij hebben een eigen project in Brazilië dat daar zorg voor draagt en daar kun je hier alles over lezen!

Kamelentocht in Marokko
  Dag 1 – De prachtige Riads van Marrakech Je kunt op 1001 manieren naar Marokko vliegen. Het kan tegenwoordig zelfs met onze vrienden van EasyJet. Wij kiezen echter voor...
Lees verder
Arenal Costa Rica
  Dag 1 – Vliegen naar Costa Rica We komen na weer een nacht in het Citizen M hotel (een aanrader, je kunt vallen naar de terminal en de kosten zijn zeer acceptabel en de bedden...
Lees verder
Op safari in Botswana
  Het is maart maar we gaan al weer op pad. Een beetje ongewoon maar wel lekker want dan duurt de winter toch net even wat korter… We vliegen naar Johannesburg en omdat we...
Lees verder
Tijger in Bhandavgarh in India
Dag 1 t/m 4 – Geen delhi belly maar delhi longen Het voelt als een eeuwigheid geleden dat ik een dagboek heb geschreven. Na al onze reizen de afgelopen vijf jaar hadden we even een reis...
Lees verder
De Pantanal revisited
  Dag 1 – Aankomst in Rio Het is een mooie dag in maart als we de grote blauwe vogel inklimmen voor een nieuw avontuur in Brazilië. We hebben ons erg verheugd op deze zeer...
Lees verder
Borrelen met olifanten in Zambia
  Sinds maart dit jaar vliegt onze blauwe trots een aantal maal per week naar Lusaka en Harare in een soort van combi vlucht. Wij hebben een kaartje gekocht maar beseffen ons aan het einde...
Lees verder
Natuur in Costa Rica
  Zo, daar gaan we dan weer! We hebben een paar hele drukke maanden achter de rug als we eindelijk weer op pad gaan. We bezoeken dit keer Costa Rica en Mexico. Tonia wilde heel graag naar...
Lees verder
Tempel in Egypte
  Dag 1 – Het andere Cairo Iemand zou de KLM eens uit moeten leggen dat het niet lekker is om zo laat naar Cairo te vliegen maar het alternatief is of qua prijs of het feit...
Lees verder
ballonvaart in de serengeti
  Wat zijn we soms gezegend. Dat gaat niet alleen over het feit dat we vaak mogen reizen, maar nu naar Tanzania , en ook daar vliegt KLM lekker rechtstreeks heen. Zo stap je in de ochtend...
Lees verder

Waarom op reis met Dagboek?

 

  • Zeer persoonlijke benadering
  • Unieke ervaringen
  • Diepgaande kennis van bestemmingen
  • Klein en intiem
  • Snel en effectief

 

Lees hier meer over Dagboek Reizen

 


 

Ook bij Dagboek Reizen:

 

  • Altijd met volledige en actuele kennis van de bestemming
  • Altijd inspirerend en een unieke ervaring
  • Prachtige combinaties met andere bestemmingen

 

Meer over onze werkwijze lees je hier.

Dagboek Reizen committeert zich aan duurzaamheid

Bij Dagboek Reizen zijn wij ons bewust van de belangrijke rol die wij en onze klanten spelen in het beschermen en behouden van de vaak kwetsbare natuurgebieden op onze bestemmingen. Het is mede in onze verantwoording dat de lokale bevolking, de dieren en de natuur met respect behandeld worden.

Sinds de zomer van 2021 zijn wij trotse
Travelife Partner.

Travelife Partner - Committed to sustainability

Ervaringen van anderen

Beste Tonia,

 

Bij dezen wil ik u en iedereen van Dagboek Reizen, namens mezelf en mijn reisgenoten, bedanken voor een onvergetelijke vakantie.

Alles was tot in de puntjes geregeld en is uitstekend verlopen. We hebben een hele fijne tijd gehad en in een prachtig land met erg aardige mensen.

Als u het op prijs stelt ben ik bereid om een uitgebreider verslag te schrijven over onze bevindingen, op- en/of aanmerkingen en tips over Dagboek Reizen en onze reis in het algemeen.

Met vriendelijke groeten,

Bram

 

Reis Egypte

Dag Hans,

Prima reis gehad. Uitstekend georganiseerd.

Hotels waren zeer wisselend maar overwegend goed. 

Zullen je organisatie zeker positief aanbevelen.

Groet,

Gerard 

Rondreis Nepal

Hi Neelke, Tonia, Hans en Mark,

Wauw wat hebben wij een gave reis achter de rug!
Hij zat perfect in elkaar, enorm geluk gehad met het weer en fantastisch van de Himalaya kunnen genieten.
De hotels in Kathmandu (zeker een aanrader) en Bhaktapur waren perfect gelegen en we hebben heerlijk door de steden kunnen zwerven. Fishtail in Pokhara, wat een paradijsje. Met stip op 1 het hotel in Sarangot!

Nog even een speciale dank voor de reisorganisatie ter plekke;
In Pokhara stond er geen chauffeur te wachten en dat werd al snel opgemerkt door twee wachtende gidsen van dezelfde organisatie. In 10 minuten was er iemand geregeld die ons naar het hotel in Sarangot bracht. Ook toen onze laatste binnenlandse vlucht werd geannuleerd vanwege het weer werd dat keurig ter plaatse en op afstand in de gaten gehouden en een auto geregeld om ons naar de juiste plek te brengen.
Twee leuke gidsen gehad (deze eigenheimers gaan het liefst hun eigen gang) en leuk contact met Kriti.
Echt fantastisch.

Dus wederom dank weer voor het regelen en tot een volgende keer!

Liefs Bob en Miranda

Nepal oktober 2025

Hallo Hans en collega's

Zeker een zeer mooie reis achter de rug! Alles vlot verlopen... Gidsen en chauffeurs stonden altijd en op tijd paraat, accommodaties voldeden aan de verwachtingen! Jullie als organisatie, voor herhaling vatbaar!!!

Grtjes 

Rudi

Rondreis Brazilië

Goedemiddag
Wij zijn inmiddels weer heelhuids thuis.
Wij hebben eigenlijk maar 1 woord voor.
Excellent
Wij hebben inmiddels al zoveel landen gezien,maar deze reis komt nu op plek nummer 1.
Mark heeft niets teveel gezegd.
Wat een onvergetelijke reis.
Zo fascinerend. De landschappen, indrukken van alles wat we gezien en gedaan hebben.
Het was echt perfect geregeld allemaal.
De ophaaldienst,transfers,vluchten.
Super.
We hadden ook echt een top chauffeur. Hij verdient zeker de komplimenten.
Heeft ons zoveel laten zien.mede door hem was het een onvergetelijke vakantie.
Kortom,het was weer tot in de puntjes geregeld door jullie.dank jullie wel hiervoor.
Groetjes Wim en Elma
Ook de volgende reis inmiddels al geregeld

Madagascar 2025

Goedemorgen!

Ik had me voorgenomen jullie direct naar Mexico te mailen om jullie deelgenoot te maken van onze ervaringen.. En zoals dat dan dus gaat, stelde ik dat steeds uit.
Toch een soort van excuses daarvoor, want ik heb veel dankbaarheid voor jullie en blijheid gevoeld naar jullie..
Het was een heerlijk verzorgde reis, met hele fijne hotels en fantastisch mooie plekken!

Zal ik gefragmenteerd wat delen?

Algemeen
De communicatie met jullie is echt fijn en heel direct. Jullie voel(d)en echt als partner in de reis qua betrokkenheid en bereidheid.
Zoals gezegd was alles enorm goed geregeld, qua transfers, auto huur, hotels en het uitgewerkte programma. Ook alle do's and don'ts waren helpend!

Ik vond Mexico prachtig, zoveel mooie plekken gezien en heerlijk gegeten. Heftige keerzijde voor mij was hoe er steeds weer misbruik van je gemaakt werd. Alleen ín de hotels heb ik me vrij, open en licht gevoeld (mijn lievelings staat van zijn). Daarbuiten moesten we toch steeds op onze hoede zijn, wat afstandelijk zijn/ doen en een hardheid uiten om mensen op afstand te houden doe het niet goed met ons voor hadden.

Bij aankomst op het vliegveld in Cancun werden we misleid en deden ze een poging tot oplichting. Hier heb ik al contact over gehad met jullie.. Gelukkig voelde het niet goed, waardoor we nooit hebben betaald en weg zijn gelopen.

Later zijn we nog aangehouden door de politie bij een roadblock voor onzinredenen.. Gelukkig hadden we (op advies van jullie) onze portemonnee bijna leeg gehaald en zijn we met de betaling van een klein bedrag door kunnen rijden (de agent wilde het rijbewijs van Rob niet teruggeven.. toen wij voorstelden mee te gaan naar het politiebureau, kon dat niet..).

We hebben trouwens een betere ervaring opgedaan door een Über te nemen ipv een taxi! Voelde betrouwbaarder en 'helderder' qua prijs.

Ook nog fijn om te noemen dat we Mexico veel goedkoper hadden verwacht, maar de prijzen zijn redelijk vergelijkbaar met hier..

Playa del Carmen
Prachtig hotel, fijne ontbijt plek ???? en levendige stad (voor mij wat te toeristisch, maar tegelijk toch ook charmant). Één dag was genoeg..

Valladolid
Fijn charmant hotel, prima ontbijt.. Blij dat er een zwembad was. De eerste cenotes en Maya ruïnes bekeken vanuit daar, prachtig.

Merida
Hotel minst bijzonder, zo ook het ontbijt.. Het zwembadje was erg smerig (gevraagd of dit verschoond mocht worden, maar hebben ze niet gedaan.. Zo gelaten). De wijk leek wat armoedig in eerste instantie, maar het andere deel van Merida vond ik fantastisch fijn.. Voelde heel lieflijk, heerlijk gegeten ook!

(Izamal vonden we trouwens echt niet bijzonder)

Bacalar
Mijn hoogtepunt.. Die lodges waren geweldig! De lagunes adembenemend.. Bacalar heel fijn en chill. We hebben ons heerlijk gevoeld daar en waren graag langer gebleven.

Via Tulum gereden.. Wat een fijn stadje (deel wat wij gezien hebben).

Isla Mujeres
Fijn hotel, mooie ligging: zwembad en strand. Ontbijttip: Oh my brunch.
Ook genoten van een fijne Beachclub!
Levendig stadje, vooral horeca en dezelfde winkeltjes.. Fijn om nog even te hangen en niets te hoeven. Fijne afsluiter!

Al met al dus een onvergetelijke topreis. Ik ben heel blij dat we het met jullie begeleiding hebben gedaan!
Laat je het me weten als je meer informatie wil over het één of ander?
En stuur me ook gerust een linkje voor een officiële review ergens.. Ik deel graag mijn tevredenheid!

Nogmaals, ontzettend bedankt voor alle hulp, informatie, begeleiding en voelbare betrokkenheid!

Lieve groet,
Daisy

Mexico april 2024

Goedemorgen Dagboekreizen Team,


Wij zijn heel erg tevreden! Mijn man Toine heeft vorige week al met Hans gebeld om dit te vertellen. Hij heeft toen ook beloofd dat ik nog een review zou schrijven. Bij deze:

Begin april 2025 zijn wij met het hele gezin (In totaal zeven volwassenen; mijn man en ik, onze drie volwassen kinderen met twee partners) vanwege ons dertigjarig huwelijk naar Egypte gegaan met Dagboek Reizen. Het werd een onvergetelijke reis! We hebben alle highlights gezien: de piramides van Gizeh, het Egyptisch museum in Caïro, de moskee van Mohammed Ali, de Vallei der koningen in Luxor, de tempels van Khanan en Hatsjepsoet, etc. En daarnaast zijn we door de vriendelijk gidsen ook nog door de leukste straatjes, de bazaars en naar leuke lokale restaurants gebracht. Ondanks het volle programma was er steeds genoeg tijd om te ontspannen In de luxe hotels met zwembad. En als kers op de taart hadden we de ballonvaart over de vallei der Koningen. Geweldig!

Na al het opsnuiven van de cultuurhistorie was het tweedaagse verblijf aan het einde van de week in het prachtige resort in Hurghada een hele fijne afsluiter.
Kortom, alles was goed geregeld, de gidsen stonden altijd op tijd klaar en het programma zat heel fijn in elkaar. Dagboek Reizen is een aanrader!

Nogmaals dank en hartelijke groeten,
Marion

Egypte maart 2025

Hoi Team Dagboekreizen,

De vakantie is inderdaad alweer afgelopen en wij zijn weer aan het werk gegaan.
Maar wij kunnen met veel plezier terugkijken op een hele mooie en bijzondere reis!

Het was een mix van indrukwekkende, mooie en bijzondere dagen en gebeurtenissen.????????

Eigenlijk begon het al met de vlucht van Jakarta naar Makassar waar wij met een handvol westerse toeristen vertrokken. Dit hebben wij nog nooit meegemaakt.
En dat je dan tijdens excursies ook nauwelijks andere toeristen ziet. De mensen vinden het juist heel bijzonder dat je hun land komt bezoeken en kijken dan ook even als je langs loopt.
Als het even uitkomt willen ze ook graag nog even op de foto en je even aanraken. Dit vonden wij echt een aparte en leuke ervaring.
Wij hebben een fijne ervaring gehad met de verschillende gidsen en chauffeurs.
Het karstgebergte was erg indrukwekkend en mooi om daar te kunnen lopen.
Wij mochten ook een bruiloft bijwonen en dat was erg leuk vooral voor de gasten want die hadden het druk met foto's en filmpjes maken van ons bezoek.
Ook daar waren wij even het middelpunt dus na heel netjes wat te hebben gedronken en wat gegeten te hebben zijn wij weer verder gegaan.
Bij de Toraja was het bijzonder om al die huizen te mogen zien want ze staan echt overal, in steden en op heuvels, niks is onmogelijk lijkt het. Dit was ook een hele mooie omgeving om een fijne wandeling te maken. Het meest indrukwekkende van het Toraja bezoek was toch wel de begrafenis van iemand die volgens hun gewoontes 5 jaar 'ziek' is geweest. En alles wat bij zo'n begrafenis komt kijken is toch echt heel anders en kun je je niet voorstellen als je het niet zelf hebt gezien.
Dan is het noorden met hele mooie natuur toch wel een leuke afwisseling. Heel veel natuur, het zoeken naar de dieren is lastig maar wij hebben de neushoornvogels, cusco bear en het spookdiertje mogen zien. En de andere dieren was een bonus. Ook hebben wij een fietstocht mogen doen die rond het Tondano meer ging, zoals echt Nederlanders, dit was een leuke rit. Helaas was onze gids geen echte fietser en zat wat lacherig te doen. Na 1/3 van de rit wilde hij daarom ook stoppen en toen hebben wij aangegeven dat wij nog verder wilden fietsen. De oplossing was dat hij in het busje wat meereed verder ging en wij op ons eigen tempo verder gingen. Er was 1 bijna oneindig steile heuvel maar wij hebben het gered en zijn trots op onszelf. Wij vonden de reactie van de gids minder maar wij hebben gedaan wat wij voor ogen hadden. Samen hebben wij nog een fijne fietstocht gehad.
De krater was ook echt bijzonder om daar heen te kunnen wandelen/ klimmen en deze van dichtbij te kunnen zien.
Toen waren wij alweer aan het laatste stuk van onze reis aangekomen en dat was om naar Siladen te gaan. Waar wij heerlijk hebben kunnen relaxen maar ook veel hebben kunnen snorkelen.
De onderwaterwereld is prachtig en er is heel veel te zien. Er zijn heel veel verschillende soorten vissen en koraal. Er zijn veel schildpadden, dolfijnen en haaien te spotten. Ook hebben wij 's avonds mogen snorkelen. Wij werden altijd goed begeleid en er was altijd hulp in de buurt mocht er iets zijn.
Er waren ook heel veel verschillende snorkelplekken en alles werd goed geregeld door de duikschool op het eiland. Ze kwamen elke dag bij je langs om te vragen of je nog mee wilde met snorkelen.
De hotels waren over het algemeen goed, de ene beter ingespeeld op de westerse toerist als de andere. Het eten was goed en netjes. Souvenirshops kennen ze nog niet echt. Je wordt dan ook met rust gelaten als je op straat loopt, alleen komen ze soms naar je toe om even te kijken/gedag te zeggen en als het kan even een foto te maken????

Dit waren een paar hoogtepunten van onze vakantie!
Met veel plezier kijken wij terug op onze reis!
Hierbij willen wij jullie nogmaals hartelijk bedanken voor het plannen en regelen van de reis!!!!

En nu zijn wij aan het kijken wat we volgend jaar voor een mooie bestemming uit kunnen zoeken (Peru????).
Dan hopen wij dat jullie ons daar weer mee kunnen gaan helpen?

Groetjes Danny & Annet.

Sulawesi oktober 2024

We hebben echt weer genoten! Het was een fantastisch mooie reis. Er zijn een paar dingen die we willen uitlichten.
Allereerst over Rio: we vonden het hotel geweldig. Echt een paradijsje in een drukke stad. Ik weet niet hoe jullie dit soort adresjes altijd weten te vinden, maar echt complimenten! Een prachtig uitzicht, vriendelijke mensen, lekker ontbijt, mooie en rustige omgeving. Echt top!
De fietstocht vonden we ook erg leuk.
Dan het verblijf in Nobres. Ook dit vonden we erg leuk. Een erg persoonlijke sfeer en ontzettend lieve mensen. Ook hier was de omgeving prachtig, met vele vogels en aapjes rondom de accommodatie.
In de Pantanal waren we vooral erg enthousiast over het eerste hotel: Piuval. Een mooie omgeving, leuke activiteiten (waarbij we 2 reuzenmiereneters hebben gezien!)
De andere 2 hotels waren ook prima, maar Piuval sprong eruit. We vonden Santa Rosa wat minder knus, maar qua ligging de beste kans om jaguars te zien, dus dat namen we voor lief. We hebben uiteindelijk in 1 dag ook 3 jaguars gezien, dus wij waren erg blij!
Southwild is een lodge die minder bij ons past. We vonden het een hele mooie lodge, in een mooie omgeving. Het feit dat ze de dieren voeren om ze goed op de foto te krijgen of om kunstjes te doen, past minder bij ons. Het is niet zo dat de dieren eronder te lijden hebben hoor, en veel mensen zullen het waarschijnlijk wel leuk vinden, maar bij ons past het niet zo.
Het hoogtepunt qua verblijf was toch echt Trijunção! Echt, wauw! Wat een luxe, wat een verwennerij! Echt geweldig! Jullie hadden helemaal gelijk: dit was absoluut de moeite en het geld waard! En hier hadden we helemaal de vraag: hoe hebben jullie dit gevonden? Zelfs onze gids in de Pantanal had nog nooit van die omgeving gehoord!
De afsluiting op Morro de Sao Paulo was ook heerlijk. Wat een superleuk eiland! Echt heel gezellig. Het hotel was ook top. Alles erop en eraan en qua locatie perfect: op loopafstand van de restaurantjes, maar niet in de drukte. Echt perfect om even bij te komen van alle indrukken tijdens de mooie, maar wel intensieve reis.

Kortom: we hebben een hele mooie reis gehad! Heel erg bedankt daarvoor! (Toch wint ie het niet van Tanzania. Afrika heeft nu eenmaal ons hart gestolen. Maar goed, we houden ook van afwisseling ????)

Groetjes en tot de volgende, Jan en Lieke

Brazilie julie 2025 trijuncao

De zekerheden van dagboekreizen:

SGR
ANVR
Calamiteitenfonds
KLM
© Dagboekreizen Reis- en Boekingsvoorwaarden - Disclaimer - Copyright - Privacy - Cookies - Sitemap
 
 
 
 
 
phone