Tempel in Egypte
Dag 1: Iemand zou de KLM eens uit moeten leggen dat het niet lekker is om zo laat naar Cairo te vliegen maar het alternatief is of qua prijs of het feit dat je over moet stappen niet...
Diner op het strand in Zuid India
Dag 1 - Vliegen naar Dehli Het is iets veel te lang is blijven liggen maar nu gaan we dan eindelijk! Het is net lente als we op zondag naar Delhi vliegen. Er zijn natuurlijk vele wegen die naar...
Safari in Selous in het zuiden van Tanzania
Het is alweer even geleden dat we in Oost Afrika waren.Voor een reis naar Zuid Soedan die we vanwege de lokale omstandigheden niet kunnen maken zetten we koers naar Tanzania. Allereerst...
Oudheden in Jordanie
Dag 1; Vliegen naar Amman Het is een koude januaridag als wij de tas hebben gepakt voor een weekje Jordanië en Dubai . Eerstgenoemde is niet nieuw voor me maar het is altijd leuk om er...
Zonsondergang bij Angkor Wat in Cambodja
Dag 1: Bangkok, je houdt er van of je haat het zeggen ze altijd. Hoe meer we er komen hoe meer ik het ga haten. Nou, ik moet eerlijk zijn. Ik hou niet van al dat gedoe. Het is gewoon te...
Himba vrouw in Namibia
Dag 1; De KLM vliegt heerlijk rechtstreeks naar Kaapstad. Het is gewoon een kwestie van ‘s morgens instappen, 11 uur televisie kijken en muziek luisteren en er weer uit rollen....
Olifant in Zimbabwe
Dag 1 - Vanuit Zambia naar Mana Pools National Park We zijn vanochtend wakker geworden in het Chongwe Tented Camp met de Blue Mountains op de achtergrond. Vandaag eindigt onze rondreis...
Kamelentocht in Marokko
Dag 1: Je kunt op 1001 manieren naar Marokko vliegen. Het kan tegenwoordig zelfs met onze vrienden van EasyJet. Wij kiezen echter voor "good old" Royal Air Maroc. Het is een relaxte...
Paardrijden in Colombia
Dag 1 - vliegen naar Bogota; Direct vanaf Amsterdam is er helaas geen verbinding maar met Air France kan het wel via Parijs. Zo gezegd, zo gedaan. Vroeg in de ochtend staan we in Parijs en...

Ja we zijn inmiddels al bijna twee weken thuis na een geweldige reis. Wat een afwisseling aan ervaringen, landschappen en omgevingen! Voor ons gevoel meer dan op andere verre reizen.

De organisatie en de accommodaties waren helemaal prima. Er is niks mis gegaan. Chauffeurs stonden met bordjes op de luchthaven en waren op tijd bij hotels. Wat een luxe. Dat was nieuw voor ons.

De hotels waren ook allemaal prima in hun lokale context. Hoogtepunten waren het hippe containerhotel in Puerto Natales en het wat klassieke wijnresort in Cafayate. Ook Purmamarca was erg leuk. Wat minder was Valparaiso, beetje donkere muffe gehorige kamer. En uitgesproken saai het gedateerde hotel in Punta Arenas.

Een volgende keer zullen we zeker weer aan Dagboekreizen denken. En mocht jij meer willen lezen of weten dan kunnen we je de link van onze reis op Polarsteps zenden.

Piet

Reis Argentinië en Chili

Ik heb  vorig jaar in september of oktober al bij jou geboekt, dat terwijl ik eigenlijk geen idee had wie je was en nooit gehoord had van Dagboek reizen.

Maar je antwoorden en de manier van omgaan vond ik goed en prettig.

Het vertrouwen dat ik jou toen gaf heb je dubbel en dwars terugbetaald.

Wat hebben wij een enorm gave reis gehad , waarbij alles klopte. We hebben fantastische dingen gezien en enorm genoten van het samenzijn als familie.

Jullie gaven altijd meteen antwoord op mijn emails en als ik met mijn vrouw alleen of met de hele familie weer een verre reis gaan maken , ga ik dat zeker weer bij jullie boeken.

Dank je voor de goede zorgen en de perfect georganiseerde reis.

Ruud

Reis Brazilië

Hallo Hans en collega's

Zeker een zeer mooie reis achter de rug! Alles vlot verlopen... Gidsen en chauffeurs stonden altijd en op tijd paraat, accommodaties voldeden aan de verwachtingen! Jullie als organisatie, voor herhaling vatbaar!!!

Grtjes

Rudi

We hebben een geweldige reis gehad, heerlijk en indrukwekkend.Vooral Jerash, Danah en Petra sprongen eruit. Overigens waren ook Madaba en Mount Nebo meer dan de moeite waard. Wat tegenviel was eigenlijk alleen de reistijd de 1e reisdag, die was te lang. En dan hebben we nog niet eens het kasteel in Kerak bezocht. We waren pas om 8 uur in Danah en hebben dus dik 2 uur in het donker gereden. Ik denk dat we dit wat onderschat hebben. De Kings Highway gaat gewoon niet snel en zeker voor Jerash heb je tijd nodig.

Leerpuntje voor de volgende keer.

Wadi Rum vonden we de rondrit heel erg imposant, mooier dan bijv. de woestijnrit in Marokko, zeker anders. Wat we jammer vonden was dat er in ons kamp veel omgevingslicht was en je hierdoor (en door het zand)vrijwel geen sterrenhemel kon zien.

Verder vonden we de verscheidenheid aan hotels verrassend, de eenvoud maar warmte in Danah en luxe in Petra.

Kortom, Buiten het kamp in Wadi Rum, vooral door het vele licht, alles prima bevallen.We komen voor de kerst nog een keer langs om over een volgende vakantie te praten.

Groeten, ook aan Tonia,

Dick en Tiny

Rondreis Jordanië

We liggen compleet uitgeteld op de bank...waren na een lange reis om half 4 weer thuis. We hebben een prachtige vakantie gehad.

Nkonzi camp was zo persoonlijk en intiem! Echt een hele fijne plek. Wel veel, heel veel Tse Tse vliegen! Jo en Clive zijn supervriendelijk, we hebben goed gegeten en genoten van de gezelligheid en natuurlijk de game-drives. Three Rivers was weer heel anders. Prachtige kamers. We hebben daar niet erg veel wild gezien tijdens de drives, maar wel liepen de olifanten en giraffen langs onze kamer toen we op het terras bij zaten te komen. Tot slot River lodge. Dat was voor ons echt perfect en we zijn heel erg blij dat we daar hebben afgesloten. Heerlijke locatie, weinig Tse Tse vliegen en een uitstekende service. De gids die we hadden was echt heel erg goed en we hebben elke game drive wel iets bijzonders gezien, naast de ‘gebruikelijke’ olifanten en giraffen...Ze hebben ons enorm in de watten gelegd. We mochten maar liefst 2 x lunchen op het tree deck. En we waren de enigen die gisterochtend nog een game drive mochten doen met een aangepaste tijd, zodat we op tijd terug waren voor de transfer. Heel bijzonder en dat hebben we enorm gewaardeerd. We kunnen met recht zeggen dat we South Luangwa echt het allermooiste stukje Afrika vinden dat we ooit hebben gezien.

We danken jullie hartelijk voor de organisatie!

Andre en Marina

Rondreis Zambia

Hi Hans en Tonia,

Dank voor jullie mail. Alles goed hier - hoe is het met jullie?

We hebben een heerlijke reis gehad, dank daarvoor.

Allereerst complimenten aan Intrepid. Ze waren echt geweldig. We voelden ons totaal ontzorgd en ze waren enorm attent en pro actief. Echt een hele goede organisatie.

Het Sofitel in Baru is echt van wereldklasse, echt uitmuntende service (ter vergelijking - we zaten afgelopen weekeinde in het Rosewood Castiglion del Bosco in Toscane en vonden niet dat het daar substantieel beter was!). Mochen we ooit Colombia weer aandoen staat dit Sofitel Baru zeker als nr 1 op de lijst.

Medellin was indrukwekkend en El Cielo was ook perfect. De tours hielden daar wel minder rekening met de kids (te veel info die ze net niet goed genoeg konden volgen).

Cocora valley was prachtig en de jungle wandeling in Barbas Bremen was ook absoluut een hoogtepunt. Hele goede gidsen en we hebben daar echt prachtige dagen gehad. De locals die de Ecohab runnen waren echt super lieve mensen (hielp dat we spaans spraken!) en eten was boven verwachting goed. Hebben het daar erg fijn gehad.

Cartagena is een prachtige stad en het Santa Clara een top hotel. Was waanzinnig om een echt Colombiaans huwelijk daar mee te mogen maken.

Punta Faro is een prachtig eilandje en allemaal goed geregeld. De boot reis is wel echt heftig vonden we (wij hebben best makkelijk last van wagenziekte en dat ging allemaal niet helemaal goed). Hadden ook wel erg pech dat de moter het op de terugweg niet deed dus het een 4.5uur reis was.

Al met al een heerlijke vakantie - Colombia is echt een prachtig land. Nogmaals dank voor jullie hulp.

J

Colombia juli 2023

Beste Tonia,

Bij dezen wil ik u en iedereen van Dagboek Reizen, namens mezelf en mijn reisgenoten, bedanken voor een onvergetelijke vakantie.

Alles was tot in de puntjes geregeld en is uitstekend verlopen. We hebben een hele fijne tijd gehad en in een prachtig land met erg aardige mensen.

Als u het op prijs stelt ben ik bereid om een uitgebreider verslag te schrijven over onze bevindingen, op- en/of aanmerkingen en tips over Dagboek Reizen en onze reis in het algemeen.

Met vriendelijke groeten,

Bram

Reis Egypte

He Hans,

Sorry voor mijn heeeeeele late reactie, maar wij hebben een geweldige reis gemaakt, wat een bijzonder prachtig land is Namibië!!!!
Zoals al eerder gemaild, maar dank voor jullie last minute regelwerk van deze trip!
We hebben genoten!

* De opbouw van de dieren was prima, van de verschillende antilopen / zebra's / struisvogels / giraffen, naar de olifanten, katachtigen en neushoorns etc. Wow allemaal!!!!
* Ook de accomodaties waren heerlijk, van mooi naar geweldig naar perfekt!
Enige die eigenlijk erg buiten de boot viel was Halali Resort in Etosha park. Was zijn glorie voorbij, slecht onderhouden huisje, het verschil met de andere lokaties was echt groot. Ook het eten daar, echt slecht. Geheel was ook masaal/druk. Vergeleken met andere lokaties, waar het heerlijk rustig en relaxed was.
Maar goed, geen probleem, maar wilde het toch melden.

Groetjes en graag tot de volgende keer,

Saskia

Namibie zomer 2022

Dag Hans

Inderdaad zijn wij weer terug van een prachtige reis. Namens ons alle 4 compliment voor Dagboekreizen dat alles perfect geregeld en uitgevoerd werd ter plekke. Alle hotels ook prima in orde , zeer afwisselend en met ieder een eigen charme.

We hebben zoals vooraf bedacht met name erg genoten van de prachtige natuur van Sri Lanka en het bezoek aan de verschillende parken was zeker een succes met als klap op de vuurpijl 2 luipaarden gezien in Wilpatti. Kijk dat kon jij dan niet regelen ????maar die mazzel hadden we.

Nog extra compliment voor onze goede  chauffeur  Nishanti , zeer vriendelijk en zorgzaam . Iedere dag weer opgewekt aan de start en dacht overal bij mee en regelde van alles.

Kortom wij zijn absoluut tevreden reizigers, dus namens ons alle vier dank en mogelijk tot ziens!