Paardrijden in Colombia
Dag 1 - vliegen naar Bogota; Direct vanaf Amsterdam is er helaas geen verbinding maar met Air France kan het wel via Parijs. Zo gezegd, zo gedaan. Vroeg in de ochtend staan we in Parijs en...
Cultuur in Phalaborwa Zuid Afrika
Dag 1: Er zijn ontzettend veel vluchten naar Johannesburg. Wij hadden gekozen voor de dagvlucht van de KLM, een nachtje slapen in Johannesburg (gewoon een simpele bed & breakfast,...
Tijger in Bhandavgarh in India
dag 1 t/m 4 - geen delhi belly maar delhi longen Het voelt als een eeuwigheid geleden dat ik een dagboek heb geschreven. Na al onze reizen de afgelopen vijf jaar hadden we even een reis...
De schatten van Egypte
Onderweg naar Schiphol bedenk ik mij ineens dat het 2 jaar geleden is dat ik ergens naar toegevlogen ben. Op Schiphol aangekomen voelt het vreemd, het is zo rustig hier, niet normaal! De corona...
Serengeti in Tanzania
Dag 1: aankomst Nairobi Na gisteren een comfortabele dagvlucht met de KLM te hebben genoten en aan te zijn gekomen op mijn thuis in Nairobi (zo voelt deze campsite met kamers ondertussen...
Arenal Costa Rica
  Dag 1 - Vliegen naar Costa Rica; We komen na weer een nacht in het Citizen M hotel (een aanrader, je kunt vallen naar de terminal en de kosten zijn zeer acceptabel en de bedden...
Cenotes
Ik ben de winter goed zat en dus ben ik blij dat we het vliegtuig inklimmen op weg naar een heerlijk warme bestemming. In februari is Mexico al lekker opgewarmd maar nog niet zo dat je de hele...
Olifanten in Zuid Afrika
Eindelijk is het dan zo ver! Jut en Jul gaan weer eens genieten. We zijn al jaren bezig om deze tocht te gaan maken maar nu mogen we dan eindelijk. We landen in ons geliefde Phalaborwa en...
Pinguins op Valdez in Argentinie
Argentinië is een land dat voor ons Nederlanders met onze koningin een stuk dichterbij is gekomen. Op de één of andere manier houdt het mij bezig. Het is een land met enorm veel...

We hebben ontzettend genoten van de soms zelf adembenemende natuur, lekkere wijntjes en vriendelijke Argentijnen.

Torres del Paine had wel een nachtje korter gemogen. Met een hand in het gips is het toch lastig lopen op de soms  slecht bewandelbare paden. En helaas hadden we geen arrangement daar, dus was het ook nogal prijzig om daar dan lekker te eten en drinken.

De reis was perfect geregeld. Alleen het hotel in Salta gaf een kamer met smerige vloerbedekking en vreselijk uitzicht.

En met 120 km onverharde weg zou een wat stevigere auto wel prettig geweest zijn.

Van het wijnresort hebben ontzettend genoten.

Bedankt voor de goede zorgen.

Paul en Ingrid

Reis Argentinië en Chili

Hi Hans en Tonia,

Dank voor jullie mail. Alles goed hier - hoe is het met jullie?

We hebben een heerlijke reis gehad, dank daarvoor.

Allereerst complimenten aan Intrepid. Ze waren echt geweldig. We voelden ons totaal ontzorgd en ze waren enorm attent en pro actief. Echt een hele goede organisatie.

Het Sofitel in Baru is echt van wereldklasse, echt uitmuntende service (ter vergelijking - we zaten afgelopen weekeinde in het Rosewood Castiglion del Bosco in Toscane en vonden niet dat het daar substantieel beter was!). Mochen we ooit Colombia weer aandoen staat dit Sofitel Baru zeker als nr 1 op de lijst.

Medellin was indrukwekkend en El Cielo was ook perfect. De tours hielden daar wel minder rekening met de kids (te veel info die ze net niet goed genoeg konden volgen).

Cocora valley was prachtig en de jungle wandeling in Barbas Bremen was ook absoluut een hoogtepunt. Hele goede gidsen en we hebben daar echt prachtige dagen gehad. De locals die de Ecohab runnen waren echt super lieve mensen (hielp dat we spaans spraken!) en eten was boven verwachting goed. Hebben het daar erg fijn gehad.

Cartagena is een prachtige stad en het Santa Clara een top hotel. Was waanzinnig om een echt Colombiaans huwelijk daar mee te mogen maken.

Punta Faro is een prachtig eilandje en allemaal goed geregeld. De boot reis is wel echt heftig vonden we (wij hebben best makkelijk last van wagenziekte en dat ging allemaal niet helemaal goed). Hadden ook wel erg pech dat de moter het op de terugweg niet deed dus het een 4.5uur reis was.

Al met al een heerlijke vakantie - Colombia is echt een prachtig land. Nogmaals dank voor jullie hulp.

J

Colombia juli 2023

We zijn weer op honk inderdaad en we hebben een heerlijke vakantie gehad. Na wat opstart problemen” geen transfer vanaf eerste locatie daardoor erg laat op het vliegveld “ en daarna “de incheck problematiek door het ontbreken van de juiste nummers op de tickets” was alles verder perfect geregeld , onze gidsen , Cezar ( Foz ) en Allesandra (Bonito en Pantanal)  waren toppertjes en hebben onze vakantie verrijkt. De Pousada’s

waren erg leuk ,mooie locaties , vriendelijke mensen. Het is een mooi land, mooie dingen gezien , gelachen en Brazilië in het kort beleefd. We gaan hier nog lang aan terug denken bedankt voor het organiseren van deze mooie herinneringen.

Micha

we hebben echt een geweldige reis gehad. Het was wel zeer warm de eerste week (40-45gr), dus de steden bezoeken werd daardoor iets meer een uitdaging... Maar we hebben ons gewoon aangepast aan de Marokkaanse cultuur en veel siesta's gehouden.

Fijn dat alles zo goed geregeld was, de auto stond klaar, buskaartjes werden spontaan bij de Riads langsgebracht en overal prettig verwelkomd met een kopje thee.

Als we terugkijken, dan zijn we het helemaal met je eens dat de rondleidingen door de medina's van grote waarde zijn. Wel waren wij al wat sneller uitgekeken op de steden, met name door de hitte, dus een zwembad zou voor ons de volgende keer een voorwaarde zijn ;). De sahara en Todra vallei waren prachtig. Het hotel in Erfoud en Eit Ben Haddou was echt supermooi (en weer zwembad, haha). De verkoeling in Essaouira was heerlijk, net Zandvoort!

Dank dat jullie het zo goed hebben geregeld.
Groetjes
Jonneke en Rick

Marokko reis juni 2022

Beste Tonia

We zijn weer geacclimatiseerd, het dagboek is bijgewerkt nu de foto’s en video nog bewerken.
Het was een prachtige reis door Guatemala en Belize. Mooie natuur, veel bezienswaardigheden en lieve behulpzame mensen.

Kortom landen die je kunt aanbevelen.

Ondanks al deze loftuitingen toch nog een paar aanbevelingen:

Ik weet natuurlijk niet hoe oud de informatie van jullie agnet is en hoelang ze deze informatie al van de plank halen, maar het is (waarschijnlijk) verouderd.

Natuurlijk moet een reisorganisatie je in het algemeen waarschuwen voor onveilige situaties, maar door hun beschrijving had ik het idee dat ik meer een prooidier was dan een toerist.

Van mij mogen ze best een tandje minder waarschuwen voor onveilige situaties.

Natuurlijk moet je nergens op deze wereld als toerist moet goud behangen de rijke bink uithangen, dat geldt in Guatemala Stad maar ook in Amsterdam.

In alle oprechtheid we hebben ons geen seconde onveilig gevoeld in zowel Guatemala als in Belize.

Verder de opmerkingen over de grensovergang. We hebben geen grenskosten betaald, niet bij Guatemala – Belize en ook niet op het vliegveld van Belize richting Atlanta.

Ik denk dat dit verouderde informatie is. De douane was zelfs zeer attent en behulpzaam.

Verder kost de snelboot naar San Pedro geen $ 30,00 per persoon (retour) maar $ 38,00 per persoon.

Voor de rest perfect georganiseerd, alles sloot goed op elkaar aan, een topvakantie.

Wanneer jullie eventueel geïnteresseerd zijn in foto’s en/of video voor jullie website laat dat dan even weten.

Met vriendelijke groet

Dick

Reis Guatemala, Belize en Mexico

Hallo Tonia en Hans,

Helaas! We zijn weer terug. Dank jullie wel voor onze super vakantie. We hebben enorm genoten, zowel van het samen reizen, het land en van jullie goede voorbereidingen en tips.

Onze batterijen zijn weer opgeladen, ‘fotoalbum’ gevuld, blog afgerond, dus we gaan er weer tegenaan.

Tot snel en succes met al jullie avonturen, warme groeten, Joost en Lilian

Rondreis Indonesië

Goede middag allemaal,

Bedankt voor jullie mailtje.
Wij hebben een prachtige reis achter de rug. Het was wat we ervan verwachte en zoveel meer??.

Onze persoonlijke hoogtepunten:
- 2-daagse hike Acatenango: Bleek toch zwaarder te zijn dan gedacht, ondanks onze goede voorbereidingen. Toch heel blij dat we dit gedaan hebben. Goede organisatie door Tropicana.
-ATM-cave: Waw, een echte must-do! Wij begrijpen dus waarom jullie dit standaard opnemen in jullie programma
-snorkelen met zeilboot in Caye Caulker: prachtige dag! Ook leuke Caraïbische vibes dankzij de bemanning, een aanrader!
-in Placencia hebben wij de Monkey river tour gedaan. Tip voor natuur- en dierenliefhebbers. Van apen, krokodillen, tarantula tot een heel assortiment aan vogels, mooie dag!
-Tikal: overnachting in het park zelf. De brulapen ‘s nachts gaan we niet missen maar wel onvergetelijke ervaring.

Wat de samenwerking met Solano tours betreft, ook dat verliep vlot, goed bereikbaar en snelle contactname.
Bv Ons programma is ter plaatste moeten aangepast worden, nl de Ferry naar Belize hebben we 1 dag eerder genomen aangezien de agent, van de boottocht tss Rio Dulce en Livingston, ons tijdens die tocht liet weten dat er op zaterdag (en zondag) geen Ferry was. Wij hebben Solano tours gecontacteerd en zij hebben onmiddellijk het nodige gedaan wat betreft ons verblijf (hotel) en vervoer.
(Persoonlijk kwam ons dat niet slecht uit aangezien wij een volledige dag in Livingston achteraf gezien niet nodig vonden)

Kortom, wij hebben 3 prachtige weken achter de rug mede dankzij de goede organisatie van jullie en Solana tours, waarvoor dank!

Binnenkort komen we terug bij jullie op antenne want we kijken al volop uit naar een volgende bestemming volgend jaar, nl Zuid-India.??

Fijne zondag nog en tot binnenkort.
Groetjes Ginny en Werner

Mexico, Guatemala en Belize 2023

We zijn inderdaad terug van op reis! Intussen zijn we allebei weer aan het werk en hebben we ons weer aangepast aan het dagelijkse leven.

We hebben een mooie en diverse reis achter de rug! We waren verrast hoe vlot het ging om met de auto door Mexico te rijden. De wegen zijn mooi onderhouden (zeker de tolwegen) en de mexicanen zijn over het algemeen rustige chauffeurs. We hadden gedacht minstens 1 keer tegen gehouden te worden bij een wegblokkade door een politieagent die wat extra geld wou verdienen, maar ze lieten ons allemaal passeren, het waren vooral de mexicanen zelf die ondervraagd werden.

We hebben het meest genoten van San Cristobal en Isla Holbox. Op beide plaatsten hangt zo’n gemoedelijke sfeer dat je je direct op je gemak voelt en de dagen er zo voorbij vliegen. Voor ons mocht er gerust nog een dagje extra isla Holbox bij, daar hadden we de minder evidentie verplaatsing van isla holbox naar de luchthaven wel voor over gehad ;-) Van Playa del carmen waren we minder fan, het is er erg druk, duur, vol met wereldmerken zoals Victoria Secrets en Haagen Dasz zodat er niets meer authentiek over schiet.

De hotels waren over het algemeen goed. Er was 1 minpunt aan onze reis: we waren behoorlijk teleurgesteld door het hotel ‘villasbacalar’ aan laguna bacalar. Ik herinner me dat we daar voor twee dagen 350 euro bij betaald hadden, dus ik verwachte in een luxueus hotel terecht te komen. Dat was jammer genoeg niet zo. De kamers waren wel groot, maar ook best ouderwets. Het voelde wat aan als vergane glorie. We hebben er ook het traagste hotelpersoneel van onze reis ontmoet, ze deden maar liefst 50 minuten over het serveren van het ontbijt terwijl er naast ons twee andere tafeltjes bezet waren.

We hebben dan veel meer genoten van ons hotel in chichen itza, waarbij de locatie, kamer, bediening en het eten echt top was. Het viel ons daar wel op dat de kamers daar aan 130 euro per nacht stonden. Een stuk goedkoper dus dan wat wij in het hotel laguna bacalar betaald hebben. Dat slaat eigenlijk nergens op, want het hotel in chichen itza was voortreffelijk terwijl het hotel in laguna bacalar verouderd was. Het was toen dat het ons ook te binnen schoot dat die 175 euro pp gevraagd werd voor het hotel Encantado, maar dat je ons daarna liet weten dat dit volboekt was en je toen villas bacalar hebt gekozen. Hierbij is er geen prijsverandering gecommuniceerd, en we vroegen ons af of er hier niet iets is mis gelopen? Het zou in ieder geval verklaren waarom het hotel zo onder onze verwachtingen scoorde.

De informatie die we krijgen via het lokale reisbureau was uitgebreid en handel georganiseerd per locatie. We hebben er steeds goed gebruik van kunnen maken.  Het valt ons wel op dat mexicaanse gidsen niet erg geneigd zijn om veel uitleg te geven over het verloop van de tour (bv bij het bezoek van de indiaanse stammen of de cenotes niet vertellen hoe lang het rijden is) dus het zou wel handig zijn mocht er nog wat extra informatie gegeven worden via het reisbureau over het verloop van de dag. Mocht ik bij het zwemmen met de walvissenhaaien op voorhand geweten hebben dat het 2,5u heen en dan nog eens 2,5u terug varen op zee was, zou ik pilletjes tegen zeeziekte kunnen innemen hebben (nu helaas moeten overgeven tijdens de excursie), iets wat ik bv niet doe bij maar 1 uurtje heen en terug varen omdat ik dit af en toe eens doe en dan weinig last ervaar.

Met vriendelijke groeten,

Cedric en Lisa

Rondreis Mexico

We kijken met elkaar terug op een hele fijne reis.
We hebben alle hoogtepunten mogen zien die we al zo lang op ons lijstje hadden staan.
En wat was het indrukwekkend mooi.

We hebben er echt van genoten. Egypte is een prachtig land met vriendelijke en toegankelijke mensen.
Prachtige foto’s gemaakt. Beelden in onze herinnering. Zeker voor herhaling vatbaar.
Het reizen zorgt voor veel bijkomende indrukken. Het was soms ook wel overweldigend.
Het is dan fijn als je eind van de middag in je hotel bent en lekker even in het zwembad alle prikkels van je af kunt spoelen.

Het door een onbekende omgeving op zoek gaan naar een restaurant is een heerlijke ervaring.
Veel onverwachte dingen gezien en gevonden.
We hebben ons geen moment onveilig gevoeld.

In Cairo hadden we een Nederlands sprekende gids Osama. Die had al heel lang geen toeristen meer begeleid. En hij was gretig om ons alles wat hij wist te vertellen.
Soms was dit een beetje te veel. Zodat we bijna geen ruimte hadden om zelf te bepalen wat we wilden denken en waarvan we wilden genieten.Toen hebben we hem gezegd dat wij het tempo bepaalden en alles voor ons te veel was.

In Aswan tot Luxor was Omar bij ons. Zijn Engels moesten we even aan wennen. Maar hij ontdooide steeds meer en heeft volgens ons ook echt van ons genoten.
Beide gidsen probeerden wel steeds om extra onderdelen ( tegen ruime betaling uiteraard) toe te voegen aan het programma. We hebben heel, heel weinig toeristen gezien.
En behalve in het hotel in Luxor geen Nederlands gehoord een hele week. Dat was best lekker.
De bevolking was soms wel opdringerig, maar dat kennen we wel van andere reizen.
De  hotels zijn ons uitstekend bevallen! Het personeel, de agenten en de gidsen waren allen zeer, zeer behulpzaam en vriendelijk.

Het was fijn dat er in Luxor snel een zwembad geregeld kon worden. Dat de zoekgeraakte koffer van Jesse dezelfde dag werd nabezorgd.evenals het vergeten duikmasker was echt super service. De rolstoel was wel steeds een dingetje, maar kwam, meestal na wat aandringen en wachten , toch steeds weer tevoorschijn.
Dit zijn de gewone ongemakjes die het reizen zo aantrekkelijk maken.

Het laatste hotel Coral Beach bleek een all- inclusive resort. Waar we dus ook van die bandjes omkregen.
Nog geprobeerd uit te leggen dat we alleen HP hadden. Tevergeefs.
We hadden prachtige, ruime kamers naast elkaar met zeezicht. Wel aan het eind van het resort, dus 10-15 minuten wandelen als je iets vergeten was. Dat vonden we niet erg hoor!

De reis terug was door het overstappen lang. (Van 1.30-17.30 uur uit en thuis) Maar daar kan niemand iets aan doen. Covid heeft geen rol gepeeld in onze reis.
De laatste dag even een test gehaald met de dure hoteltaxi. Was zo gepiept.
Egypte gaat vaccinatie op korte termijn verplicht stellen voor alle buitenlanders, dus we waren net op tijd!

Dank je wel voor het organiseren van deze geweldige reis.
Als we weer geld hebben, ga ik voor een volgende reis zeker aan jullie organisatie denken en hem ook zeker bij andere mensen aanbevelen.

Vriendelijke groet, ook namens alle medereizigers